Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6299
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Varmaan+kaikki+nämä+muistaakin.+Laitan+ne+nyt+kumminkin+tähän.
Suomen+kansalliseliöt:
Kala-ahven
Nisäkäs-karhu
Kukka-kielo
Puu-rauduskoivu
Lintu-laulujoutsen.
.
29.01.2021 22:55
Taas+ilta+yöksi+vaihtuu.+Lunta+vaan+lisää+lupailtiin,+johan+tuo+nyt+piisaisi.
Hyvää+se+oli+tuunattu+purkkihernesoppa.+
5prk+sai+5+eurolla.+No+loput+vien+mökille+varalle,+sieltä+kun+on+vähän+pidempi+kauppamatka.
Huomenissa+pitää+kaivaa+auto+lumikasasta+ja+lähteä+ruokaa+hakemaan.+Johan+tuosta+onkin+puoltoistaviikkoo,+edelliskerrasta.
Kirjastoonkin+pitänee+mennä+luettuja+viemään+ja+uusia+hakemaan.
Noita+villasukkia+minäkin+aikanaan+kudoin+kaikille+pukinkonttiin,+vaan+nyt+on+minulla+manttelimperijä+siinä+hommassa.
Pojantytär+innostui+jossain+vaiheessa+touhusta.+Netistä+oli+neuvoja+katsellut+joku+vuosi+sitten.
No+kantapää+oli+senverran+vaikea,+että+piti+näyttää+miten+se+käy.
Ja+niin+komeita+sukkia+tekeekin,+etten+itse+ole+ikänä+viitsinyt+niin+hienoja+kuvioita+tehdä.
Sanovat+nuoremmat+sitä+neulomiseksi,+minä+olen+aina+sanonut+kutomiseksi.
29.01.2021 22:43
Poliisien+juttuja,+kun+olen+lehdistä+lueskellut,+sanovat,+ettei+juuri+sellaista+väkivallantekoa+löydy,+jossa+ei+päihteet+olisi+mukana.
Nuorilla+huumeita,+helposti+nykyään+saatavissa.
Ehkä+tuo+pahin+joukko+ei+kuitenkaan+kamalan+iso+ole.
Nyt+kun+jo+alle+15-vuotiaat+touhuaa+noissa+väkivaltaakin+harrastavissa+porukoissa,+olisikohan+syytä+vastuuikärajaa+laskea+vaikka+12:sta,+sitä+on+mielestäni+jo+joissain+yhteyksissä+vilauteltukin.
29.01.2021 22:24
Just+noin.+Yksilöitä+ovat+eläimetkin.+Joka+vuosia+eläimiä+hoitaa,+huomaa+sen+kyllä.
29.01.2021 22:12
Paitsi,+jos+omistaa+metsää.+Sen+laskennallinen+tuotto+otetaan+huomioon+laitosmaksuissa.
29.01.2021 21:06
Usein+minun+mieleeni+putkahtaa+muistoja+toisten+kommentteja+lukiessa.
Nyt,+kun+valoisuus+alkaa+lisääntyä+ja+kevättä+kohti+mennään,+alkaa+taas+mielessä+kyteä+kaikenmaailman+projektit.
Poika+jo+tuumaili,+että+liiteri+tarvitsisi+tehdä+ja+sen+sivuun+sisätila+kissoille,+jonne+pääsevät+ulkohäkistä+suoraan.+(mökillä)
29.01.2021 19:58
Mieleeni+tuli+yksi+järkyttävä+tapaus.
Itse+olin+alakoulussa.+Ylemmillä+luokilla+oli+sellaiset+poika+ja+tyttö,+jotka+olivat+ihastuneet+toisiinsa.
Kävelivät+rinnakkain+kylätiellä.+Takaa+tuli+auto,+ajoi+tienpuolella+kävelevän+pojan+päälle,+poika+kuoli+siihen.
Palojn+siitä+puhuttiin,+vaikka+pieni+olinkin,+muistan+sen+yleisen+järkytyksen,+eihän+tuollaista+hiljaisilla+kyläteillä+koskaan+tapahtunut.
Sen+pojan+nimikin+on+jäänyt+mieleeni.
29.01.2021 16:21
Se+olikin+jostain+muualta,+ei+areenasta.
29.01.2021 16:05
Ei+järjetön+voi+oppia.
Eläinkunta+on+paljon+älykkäämpää,+kun+ihmiset+ovat+kuvitelleet.
Koirat,+kissat,+norsut,+delfiinit+ovat+pelastaneet+ihmisiäkin+hädästä+toiminnallaan.
Paljon+on+tieteellistä+tutkimusta.
Esim.+Helena+Telkänrannan+kirja;+Mitä+on+olla+eläin.
29.01.2021 16:03
Klo+16+tulee+tiedotustilaisuus+areenassa,+hyväksytäänkö+rokotus.
Otsikon+näin+jostakin,+että+tuo+sopimus+olisi+julkistettu.+En+vielä+lukenut,+joten+muuta+en+tiedä.
29.01.2021 15:36
Tarkennan+vähän.
Siis+ero+syntyi+silloin,+kun+ihmisvauva+oppi+puhumaan.
Siis+nimenomaan+kun+ihmisvauva+oppi+puhumaan+ja+apinavauvallehan+se+ei+ole+mahdollista.
Siinä+vaiheessa+tutkimus+lopetettiin.
Mitäköhän+Sinä+herra+Hu+oikein+olet+lukenut.
29.01.2021 15:28
Lintumaailmasta+löytyy+vissiin+älykkäimmät+eläinkunnanedustajat.
Katselin+joskus+sellaista+dokumenttia,+se+oli+joku+varislintuihin+kuuluva.
Putkimaisessa+esineessä+oli+makupala+kellumassa+vedessä,+muttei+lintu+ylettynyt+siihen.
Aikansa+yritettyään,+lintu+hoksasi+ruveta+pudottelemaan+sinne+kiviä+nokallaan.
Näin+vedenpinta+nousi+ja+lintu+sai+makupalan.
Joku+tutkija+(en+tienkään+muista+nimeä)+teki+kokeen.+Otti+apinavauvan+samaan+aikaan,+kun+oma+lapsi+syntyi.
Kasvatti+molempia+samanlailla.+Kehitys+kulki+aikalailla+samaan+tahtiin,+kunnes+ihmisvauva+oppi+puhumaan.
Siitä+syntyi+suuri+ero.
29.01.2021 13:57
Oikein+päättelit,+kyse+on+iästä.
Ei+aikaakaan,+kun+mekin+katoamme+ja+sitten+tulee+taas+uudet+vanhat,+jotka+huomaavat+saman.
29.01.2021 13:24
Iltasanomissa+oli+video.+Sanottiin,+että+kultainen+noutaja+harjoittelee+ilmeitä+peilin+edessä.
Minulle+tuosta+videosta+tuli+mieleen,+että+harvat+eläimet+tajuavat+oman+kuvansa.
Muistaakseni+norsut+olisivat+sellaisia.
Ajattelin,+että+onkohan+tuo+kultainen+noutaja+hoksannut+katselevansa+omaa+kuvaansa.
29.01.2021 13:18
´´kun+oli+puhe+kuntien+talouden+kuntoon+laittamisesta,+vaikka+NEhän+on+aika+hyvässä+kunnossa+nyt´´
29.01.2021 13:15
Osa+kunnista+laski+äyriään,+osa+nosti.+Tämä+kotikaupunkini+kuuluu+nostajiin.
Ei+ne+kunnat+ihan+samaan+nippuun+sovi.
29.01.2021 12:55
Itselläni+alkuperäinen+eläkeikä+oli+57-vuotta.
Sitten+alakohtaisia+eläkeikiä+alettiin+poistaa.+Laskettiin+keskiarvo.
Joko+ottaa+laskettu+keskiarvoikä,+ilman+varhaiseläkkeen+mahdollisuutta.
Tai+65+ja+varhaiseläkkeen+mahdollisuus.
Valitsin+ensimmäisen+vaihtoehdon,+joten+pääsin+eläkkeelle+60vuoden+ja+10kk+iässä,
29.01.2021 12:50
Eläimet+ovat+viisasta+väkeä.+Kettuahan+on+ovelaksikin+mainittu.
Niinhän+sitä+sanotaan,+jos+jonkun+epäillään+juonittelevan,+että+hällä+on+ketunhäntä+kainalossa.
Uskon+kyllä,+että+pizzalaatikkosi+olisi+kadonnut,+jos+kauemmas+olisit+mennyt.
29.01.2021 12:37
Ympäristömyrkkyjähän+ne+kerää.
En+ole+asiantuntija,+joten+en+tiedä,+mutta+onkohan+se+vaaraksi+jollainlailla,+jos+kerran+pari+syö.
Hirven+ja+peuran+lihaa+kyllä+syön,+silloin+harvoin+kun+saa.+Luomuahan+ne.
28.01.2021 20:51
Kyllä,+näin+myös+tuossa+lukemassani+kirjassa+kerrottiin.
28.01.2021 19:47
203 / 315