Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6298

1. Kun+istahdin+katsomaan+Kyläsairaalaa,+maa+oli+ihan+paljas,+kun+se+loppui+ja+menin+keittiöön+ja+katsoin+ulos,+maa+olikin+lumivalkoinen.Luultavasti+se+kohta+sulaa+pois.Aamulla+on+influenssapiikille+meno.+Ei+mene+kun+vartti++kävellessä+sinne.Mummua+muistetaan+aina+ihanilla+kuvilla,+joka+viikko.+Vauvoja,+hevostyttö,+kissoja,+koiria.+Ne+ovat+niitä+hyvänmielen+tuojia.Tällaisena+digiaikana+tuota+on+varmaan+monilla.Skillan+mainitsi+noista+laskunmaksujutuista.Itse+olen+ottanut+sellaisen+systeemin,+että+merkitsen+aina+eräpäivän+maksupäiväksi.Lisäksi+ihan+vanhanaikaisesti+kirjaan+ruutuvihkoon,+mitä+olen+maksanut,+päivämäärän+ja+summan.Teen+sen+samantien,+kun+maksun+merkkaan+koneelle.+Jos+jotain+epävarmuutta+tulee,+vihosta+on+helppo+katsoa.Viimeksi+kun+lähdin+Tampereelta+ja+joudun+ajamaan+sellaisesta+kiertoliittymästä,+mistä+menee+ratikkakiskot+keskeltä.Oli+ollut+kolari+läheltä,+kun+joku+oli+pyyhältänyt+siitä+kiskoja+pitkin+keskeltä.+Onneksi+liittymässä+ajanut+oli+saanut+jarrut+kiinni+ajoissa.Pitänee+olla+tarkkana,+kun+siitä+pitää+mennä.Kohta+pitää+lähteä+peinelle+lenkille,+sitten+noja-tuolissa+kahvi+maistuu.
  2. Susikanta+romahti+1800-luvulla.+Mesästyksestä+maksettiin+jopa+tapporahaa.+Koska+susi+tappoi+kotieläinten+lisäksi+myös+ihmisiä,+etupäässä+lapsia.+Virallinen+luku+oli+77++henkilöä.+Liekö+silloin+kaikki+tilastoitu.Kanta-arviosi+on+hiukan+alakantissa.Ainakin+toistaiseksi+metsissä+on+sudelle+ruokaa.+Ihmisen+täytyy+pitää+huoli+siitä,+etteivät+tule+liian+rohkeiksi+ja+ihmisten+asumusten+lähelle.Suomessa+on+kyllä+sudelle+metsiä+asua.+Minä+en+kritisoi+suden+täällä+asumista,+vaan+sitä,+ettei+susialueilla+asujien+ihmisten+huolta+meinata+ottaa+virallisissa+toimissa+huomioon.Etkös+Sinä+tiedä,+ettei+susi+asu+puussa.:)