Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikka+toisin+väitetään,+suomalaset+ovat+ahkeria+marjastajia,+sanoo+luonnonvarakeskuksen+erikoistutkija.
Jokatoinen+suomalainen+marjastaa.
Nuoremmatkin+marjastavat.+Vuonna+2010+koottu+ulkoilutilasto+kertoo,+että+45-64-vuotiaitten+marjastusprosentti+65,7+ja+marjastuskertoja+keskimäärin+9.++65-74+vuotiaiden+vastaavat+luvut+63,9+ja+10.
Vuosi+2015+oli+ennätyksellen+marjavuosi,+niinkuin+nyt+tämä+vuosikin.
Silloin+kerättiin+marjoja++64,5+miljoonaa+kiloa,+joista+ulkomaalaiset+keräsivät+noin+20%.
(Tiedot+paikallislehdestä.)
Hyttysiä+on+minimaalisen+vähän.+Sorkkaeläinten+jätöksä+enemmän,+kun+vuosiin,+että+hirvikärpäsiä+voi+ilmaantua.
Karhun+kakan+kohtasin+viime+vuonna+noin+100+metrin+päästä+mökistä,+linnun+tietä.
Tuo+karhun+jätöksen+väri+riippuu+siitä+mitä+se+on+syönyt.
Metsä+on+pelottava+paikka+vain+luonnosta+vieraantuneille.+Onneksi+ihmiset+nykyään+ovat+alkaneet+palata+´´juurilleen.´´
Paha+koronakin+toi+sen+hyvän,++että+ihmiset+lähtivät+enenemässä+määrin+luontoon.
05.08.2020 13:48
Ei+tule+kieltoja,+eikä+määräyksiä.+Tulee+suosituksia.
05.08.2020 13:29
Jos+meillä+ei+luontoa+olisi,+ei+meillä+mitään+olisi,+eikä+meitäkään.
05.08.2020 13:17
Mitkä+heevetin+klikit+ja+omat+säännöt.+
Kun+joku+tekee+aloituksen+vaikka+aidanseipäistä.+Jo+hetken+kuluttua+tulee+matua+ja+rasistia+ja+suvakkia.
Siinä+teille+klikkejä+ja+omia+sääntöjä.
04.08.2020 18:07
Minun+myötätuntoni+hän+kyllä+saa.
Ei+ole+suurempaa+surua,+kun+lapsensa+menettäminen.
Tuo+kylmyytesi+on+hyytävää.
04.08.2020 16:27
Niinpä.
Olen+kummastellut+sitä+ajatusmallia,+että+meille+rakkaat+ja+hyvät+ihmiset,+toiselle+puolelle+mentyään,+yht´äkkiä+muuttuvatkin+kammottaviksi+ja+pelottaviksi+suorastaan+vaarallisiksi.
Kyllä+ne+kuolleet+ovat+siellä+pimeällä+puolella.
04.08.2020 12:34
Nojatuoli-nimi+on+jatkoa+edelliselle+tuolille,+niinkuin+kahvipirtti+ennen+sitä.
Vetäjä+on+sen+kertonut,+että+kun+noin+200+kommenttia+tulee+täyteen,+laittaa+uuden,+koska+pitkiä+ketjuja+on+hankala+selata.+Mielestäni+ihän+järkevää.
Monen+tuolin+etusivulla+olo,+on+taas+kiusanhenkien+aiheuttamaa,+jotka+haluavat+levittää+ikävää+ilmapiiriä.
Mielestäni+Noja-tuolinimi+kuvaa+hyvin+ketjuun+tarkoitettua+asiaa.+Eli+leppoisaa+jutustelua+elämästä+yleensä.
04.08.2020 12:07
Tänään+poimin+pari+litraa+mustikoita+ja+litran+vattuja.
Koska+ne+kaikki+ovat+niin+lähellä+nyt,+ei+tarvitse+kauas+mennä+ja+välillä+voi+käydä+huilaamassa+jos+siltä+tuntuu.
03.08.2020 22:12
Ajattelin,+että+uusioperheestä+oli+kysymys.+Ja+että+omaksesi+olit+ottanu+kaikki.+Hyvä+niin.
03.08.2020 22:06
Miksi+minä+sitä+miettisin,+minähän+kysyin+Sinulta+mitä+tarkoitat.
Miksi+et+pysty+vastaamaan?+Pyysin+esimerkkiä?
03.08.2020 21:59
Onko+se+neutraalia+keskustelua.+kun+ilkeillään+ja+nimitellään.+Ei+minusta.
Eikä+pitäisi+myöskään+yleistää.
Ei+kaikki+anonyymitkään+ole+samaa+nippua.
03.08.2020 21:54
Eihän+tämä+minunkaan+sininen+nimimerkkini+kerro+kenellekään+kuka+olen.
Keslusteölu+vain+on+mielekkäämpää,+kun+tietää+onko+vastaaja+sama,+kun+äskeinen,+vai+taas+joku+toinen.
03.08.2020 21:51
Kyllä+minulla+on+koko+ajan+päällä+mainoksien+esto.
Pyydä+vaan+poikaa+katsomaan.+Se+kannattaa,+näistä+asioista+he+tietävät+enemmän,+kuin+me.
03.08.2020 21:47
Mulla+pojanpoika+laittoi+mainosten+eston.+Helpompi+käyttääkin,+kun+mainokset+eivät+hyppyytä+sivua.
03.08.2020 19:02
Sama+on+täällä.+Pitkän+pennin+olen+säästänyt+vuosikymmenten+kuluessa,+kun+poika+on+huoltanut+ja+osin+korjannutkin+kulkuneuvojani.
Yhdessä+pidetään+mökit+kunnossa+ja+yhdessä+maksettiin+tuon+toisenkin+rakentaminen+ja+koko+perhekunta+saa+käyttä+milloin+tahtoo.
Itse+tuovat+ja+laittavat+ruokansa+ja+tarvikkeensa.
Monta+kertaa+olen+ollut+valmiissa+pöydässä+siivellä.
Nuoret+auttavat+aina+tämän+tietokoneen+ja+kännyn+kanssa,+hukassa+olisin+näiden+vehkeiden+kanssa,+kun+olen+digitumpelo,+ilman+noita+nuoria.
03.08.2020 18:18
Mitä+Sinun+ajatuksissasi+tarkoittaa+´´toistoa´´+tai+´´muuta+pyöritystä+omin+systeemein.´´
Anna+vaikka+jokin+esimerkki.
03.08.2020 18:02
Enhän+minä+vielä+mikään+vanha.+71+tuli+hiljattain+mittariin.
Aikanaan+ajattelin,+että+ehdinkö+nähdä+neljättä+polvee,+mutta+nuo+kaksi+vanhinta+pojanlasta+sitten+vastakappaleensa+löysivät+ja+nyt+on+toiselle+tulossa+ihan+juuri.
03.08.2020 13:38
Aikanaan,+kun+koneen+hommasin,+olin+vähän+yli+60,+eli+sille+palstalle+menin+ensin.
Ajatukseni+oli,+että+on+mukava+tutkailla,+mitä+ja+miten+ikätoverit+asioista+ajattelee.
Alkuun+sain+vastaani,+jotain+ihan+muuta.
No+en+ole+lannistuvaa+tyyppiä.
Ajattelen,+että+kun+ihmisillä+on+jo+paljon+elämänvuosia+takana,+mielipiteitä+ja+kokemuksia+ja+tietoa+löytyy+monelta+elämän+kantilta.
Mielestäni+on+surkeaa+tuo+alituinen+toisten+haukkuminen+ja+ilkeyksien+viljeleminen.
Itseltäni+kommentit+syntyy+parhaiten+asioista,+jotka+koskettaa+tai+on+joskus+koskettanut+omaa+elämänpiiriä.+Tai+asioihin,+joista+tiedän.
On+myös+asioita,+joihin+ei+ole+olemassakaan+ihmisen+tiedossa+olevaa+totuutta,+mutta+joihin+on+muodostunut+mielipide+elämän+palapelistä.
03.08.2020 12:50
Olen+noita+katsellut.
Tarinatkin+ovat+hyviä,+mutta+myös+miljööt+niissä+ovat+hienot.
Kauniita+naisellisia+vaattei+myös+katselen+mielelläni.
Tuonkin+tarinan,+joka+juuri+tuli,+olen+kyllä+katsellut+aiemminkin.
03.08.2020 12:04
Tähän+mennessä+10+litraa+ja+pari+vattuja.+Jatkan+vielä.+Kypsyivätkin+vasta+noin+vähän+yli+viikko+sitten+tällä+kohtaa.
Mutta+paljon+niitä+on,+ihan+pirtin+seinämältä+alkaen.+Noin+50+metrin+päässä+korkeintaan+olen+pirtistä+ollut.
Tuo+maasto,+kun+on+semmoista,+että+siinä+on+mustikat+ja+puolukat+iloisesti+sekaisin.
Saa+varoa+puolukankin+raakileita+sotkemasta.
Käsin+poimin+mustikan,+poimurilla+puolukan.
03.08.2020 11:54
244 / 315