- En kyllä tiedä mitä tarkoittaa toimitella tyhjiä ja täysiä.
Itse en kahviloissa istu, mutta kerrotaan, että ennenvanhaan maailmaa parannettiin Esson baareissa, joita niitäkään ei enää ole,
Onhan toki hienoa, että on aikaa tukea yrittäjiä.
Sitä minäkin olen tehnyt. Nimenomaan paikallisten yrittäjien tukemista.
Kun poikani kanssa rakensimme toista kesämökkiä, sen minkä tarvitsimme ulkopuolista apua, ostimme paikallisilta yrittäjiltä, sen kummemmin hintakilpailutusta tekemättä.
Nyt saamme apua tarvitessamme heti, joten paikallisen monialayrittäjän käyttäminen auttanut jatkossakin. - Ks, Ramonan kommentti.
- Mielestäni liian vähän puhutaan siitä, kuinka paljon ikäihmiset osallistuvat yhteiskunnan pystyssä pitämiseen.
Aina vain kerrotaan kuluista.
Ikäihmiset hoitavat jälkipolvia, auttavat rahallisesti, kuluttavat monella eri sektorilla, juuri esim. palveluja ostaessa.
Tekevät vapaaehtoistyötä, osallistuvat keräyksiin, pienistäkin varoistaan.
Jeesaavat ja hoivaavat toisia vanhoja, sukulaisia ja naapureitakin.
Mielestäni tätäkin puolta voisi huomioida. - Pieni lumikerros eilen illalla peitti maan. Tänään paistoi aurinko komiasti.
Saivat eilen tuon putkensiirtohomman tehtyä. Fiksusti laittoivat piha-alueen, missä työskentelivät.
Väinö siinä ihmetteli ikkunan takana heiluvaa kaivinkoneen kauhaa
Käväisin mökillä. Kolme viikkoa ed. käynnistä ja sähkötöiden osalta ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Kumma juttu, mikä lie sitten syynä.
Viikolla tuli kännyyn viesti jostain sähkökatkosta, töiden takia.
Kylätiellä oli pari liukastakin paikkaa, olivat tänään hirvimiehet liikkeellä, niin lumi oli pakkautunut autojen pyöristä.
Susikin liikkunut parinkymmenenkilometrin päässä.
Jossain oli uutinen, että karhu oli tappanut jo 12 ihmistä, karhukanta lisääntynyt niin.
Ihan varmaksi en muista, mutta olikohan pohjois.Espanjassa.
Tuo metsä se on minunkin elementtini.
Mökin vieressä olevalle jättikuuselle taas juttelin tänään.
Mulla on jossain sellainen vanha metsäkirja, siellä kerrotaan mm. pettuleivästä ja rasin tekemisestä. En nyt muista missä kirja on.
Hauska sana tuo petsuri. Metsälehtiä luen, muttei ole tullut sana silmiin.
Klo 18 alkaa sekahaku, sitä pitää kuunnella.
Leppoisaa lauantaita kaikille. - Moraalisista, taloudellisista ja vaikuttavuudesta voi olla erilaisia näkemyksiä.
Sehän on vaan hyvä, että asioita pohditaan.
Mutta sen, ottaako rokotuksen vai ei, täysivaltainen henkilö päättää itse. - Olet niin helkutin oikeassa, kyllä sen nyt kaikki varmaan ymmärsi, ilman minun sorkkimistani, vaan mihinkä sitä nyt ´´kissa karvoistaan pääsee.´´
Sehän on jokaisen oma valinta ottaako rokotuksia vai ei.
Kovia tautejahan nuo mainitut saattaa olla vanhemmalle ihmiselle varsinkin.
Muistui mieleen, kun sairastin sikotaudin parikymppisenä. Viikon olin jo maannut potemassa ja piti olla mökkireissulle lähtö, kaveripariskunnan kanssa.
Kuumetta oli vielä jotain 37,6
Sanoin lähdetään silti.
Menin sitten hetimiten järveen uimaan, sinne jäi tauti. - Asian voi pelkistää niin, jos rokotus olisi tappava, silloin monta miljoonaa olisi kuollut jo aikaa sitten (minäkin monta kertaa).
Jos taas kuolee rokotettuna, kaikessahan on kysymys siitä, miten ihminen reagoi tai sitten ei reagoi.
Ei niitä asioita voi mielestäni vastakkain asetella. - Rokotteita ei ole koskaan 100% suojaksi väitettykään.
Yksilöllinen reagointi on jokaisella omansa, sitä ei kukaan voi tietää etukäteen.
Pohjakuntokin on merkittävä vaikuttava tekijä.
Viruskin muuttaa itseään.
Muuttujia on paljon.
Missä on tilastoa montako moneen kertaan rokotettua on kuollut. - Esimerkki oli yleisesti täällä esillä lehdistössä. Siihen nähden kuinka kauan koronaa on jo ollut, rokotukset tulivat aika pian, joten aivan hyvin voi puhua alkuajoista tuossa mainitsemassani asiassa.
Juuhu. Kyllä on paljon kuollut ihmisiä niin rokotettuja, kun rokottamattomiakin.
Kuolemantapauksista kerrottiin, joidenkin kohdalla, jotka reagoivat yllättävästi.
En muista varmaksi oliko kysymys jostain sydämeen liittyvästä asiasta.
On sitten kysymys siitä, että rokotus olisi hengen pelastanut tai siitä, että rokotuksen sivuvaikutus oli kuoleman syy, niin eivät ne kumoa toisiaan.
Molemmista asioista voidaan sanoa, että se niistä jutuista. - Ei ole mitään tarvetta mollata ketään.
Maailmankatsomukseni kertoo minulle, että kaikki elämä on arvokasta.
Jokainen on omalla paikallaan elämässä, omaa tietään kulkien. Erilainen elämänkulku ei kerro, että joku olisi toista parempi.
Se kertoo myös sen, että pahat ajatukset, ilkeät sanat vahingoittavat ennenkaikkea omaa itseä.
Kenenkään sielu eikä keho ei ole ´´kuuro.´´ - Tarkoitat vissiin influenssarokotusta, flunssiinhan ei ole rokotuksia.
Rokotusten turhuudesta voidaan olla eri mieltä.
Koronan alkuaikaan kerrottiin juttu, miten eräskin oli rokotuksen ylenkatsonut, kunnes sitten vietiin teholle.
Hän sanoi, kyllä hän sen nyt ottaisi. No se oli myöhäistä, hän kuoli. - Tunti ja vartti on aika. Otan molemmat.
On kuulemma korona voimissaan taas.
Viime vuonna soitin terkkariin, kun en muistanut, eikä omakannassakaan näkynyt, koska olen ottanut tetanuksen.
Kertoivat, että v. 2017, joten ei vielä tarvitse uusia.
Sen haluan pitää ajan tasalla, kun tuolla luonnossa mylläilen yhtä ja toista. - Kannattaako silloin vastata kommenttiin, jos ei asiasta mitään tiedä.
- Samat ovat tuntemukset täälläkin, kun aloittajalla.
Kun vielä pärjää ominnokkineen ja on tieto mielessä, että ovestaan voi lähteä, kun tahtoo ja vanha palvelijakin parkkiruudussa odottaa.
Kun myös tietää, että apua saa, jos sitä tarvitsee.
Kissa on kaverinani. Lähiomaiset WhatsApp´in päässä, niin on hyvä.
Jonain päivänä voi olla toisin, nyt on hyvä näin, tässä ja nyt. - Niin paljon on maailmassa taitoja, joita en osaa ollenkaan ja vielä enemmän niitä, joista en ymmärrä mitään.
Tosin kaikkea voi oppia, kun vain ryhtyy ja alkaa. - Asian voisi tietenkin suhteuttaa väkilukuun.
On surullista, kun USA:n nykyinen hallinto suhtautuu nuivasti pallomme suojeluun.
Uskon kuitenkin, että osavaltio- ja yksityisellä tasolla sielläkin tapahtuu myönteistä kehitystä. Sellaisia ääniä on vähän kuulunut. - Kiitos Anot myönteisistä kommenteistanne.
Nuorempama haloin Fiskarsilla, mutta näin, kun ikää on tullut, olen hommannut koneen halkaisuhommiin.
Kädet eivät enää kestäisi kirveellä paukuttelua.
Kyllä sitä välillä tulee ajateltua, että kuinkahan kauan tässä vielä jaksaa, vai tuleeko loppu jaksamiselle yht´äkkiä.
Sitähän me kaikki toivomme, että ei sitä kitumisaikaa tulisi.
Mietin sisartani, joka kuoli syöpään 2012 kesällä.
Hän kävi hoidoissa ja minä kävin antamassa hoitojen jälkeisen pistoksen kotona.
Kaikenkaikkiaan oli siunaus, ettei hällä ollut kipuja ja hän oli vain 2 viimeistä elinviikkoaan sairaalassa. - Miltei pari viikkoa tuli oltua kisun kanssa vanhassa kotona.
Tihkusadetta oli päivänä muutamana, mutta lämmintä piisasi ajankohtaan nähden.
Väinökin sai olla ulkona.
Pari pisemmänpuoleista koivua tuli metsästä järjestettyä polttopuunmittaisiksi pölleiksi latoon.
Kyllä se vähän niskoissa tuntui. Oikealle ei pääkään kääntynyt eräänä päivänä.
No sain sen taltutettua ihan kipusalvalla.
Kaikenmoista touhua piisaa tässä syksyn mittaan.
Torstaiksi olen tilannut rokotusajan. Molemmat ajankohtaiset kyllä otan.
Muutama vuonna olen ottanut, näin vanhaksi tultua, vaikken kyllä ole sairastanut edes tavallisia flunssia, kun joskus kauan sitten ja hyvin harvoin silloinkaan.
Jokusen jouluostoksen olen tehnyt, suvun pienemmille.
Nyt pääsee jo rapun eteen autolla täälläkin, saivat putkihommat siihen malliin, ei tarvi raahata painavempia pakaaseja kauempaa, eikä kellarin kautta.
Väinö katseli ihmeekseen, kun ikkunan takana kaivinkoneen kauha heilui.
Iloa ja valoa toivottaen, näin pimeään aikaan kaikille.
Myös tälle Hil-lan ketjulle. - Sinullapa mielikuvitus lentää, no hyvä mielikuvitus on rikkaus.
Kissani ei tule kuollut hiiri hampaissaan tunkemaan viereeni.
Hiiri jää ulos ja kissa menee syömään Dental-naksuja, usein menee sitten unille.
Eikä meillä ole tapana mitään huulipusuja harrastaa. - On ihana. Kiva, että tykkäät tarinoistamme.😻