Vapaa kuvaus

Aloituksia

45

Kommenttia

6166

1. Joo, äitikin käytti tuota ´´toimitti´.muotoa.
    Kerran töissä yksi työkaveri käytti jotain murresanaa ja siitä tuli juttua. Selvisi, että hänelläkin on Pohjanmaalla juuria.
    Siinä kun juteltiin kysyin yhtä hauskaa sanaa, jota täällä ei kuule ja hän tunsi sanan.
    Sen jäkeen pitkän aikaa milloin toisiamme katsottiin, meitä nauratti.
    Muut jo ihmettelivät, mitä on meneillään.

Tuo sana on ´´iikanmaakanen´´ eli joku joku juttu on konstikas, erikoinen.
  2. Tuossa pari päivää sitten, kun olin tuolla kävelytiellä. Siinä on kävelytien ja autotien välissä pengertä ja oja, joka menee tien ali ja kasvaa pajukkoa.
    Siinä kuului kamala meteli.
    Menin katsomaan mikä tappelu on menossa. Ilmeisesti häiritsin osapuolia, kun itseni suuntaan lennätti pyy ja toiseen suuntaan, se oli joko varis tai harakka, en ehtinyt tarkkaan näkemään.
    Kaikki kävi nopeasti.
    Tepa kyyhkyistä mainitsi.
    Muutama vuosi sitten mökin pihaan tuli uuttukyyhky. Niitäpä ei juuri näe.

Viime viikolla ostin omenoita kaupasta, eivät maistuneet miltään.
    Nyt löysin niitä Ahvenanmaan omenoita, ne ovat sitten hyviä syötäviä.

Pistäydyin kirjastossakin pitkästä aikaa. Otin pari kirjaa kiireissäni, piti ehtiä Promesaa katsomaan.
    Toinen on dekkari, en muista, koska viimeksi olen dekkaria lukenut.

Väinön kanssa leikin päivällä. Vedin nauhaa perässäni ja kädessäni oli leikkihiiri, jota panelemalla tuli piipitys.
    Väinöllä oli hauskaa, kun ryntäili perässä. Siinä sitä tämä mummukin saa liikuntaa.
    Muuten se on melkoinen sylivauva. Kun ei pääse ulos täällä kerrostalossa.

Tämä marraskuu on sellainen kuu minulla, että nukun pisenpään, kun muina kuukausina.
    Ehkä osaan vaikuttaa nuo moninaiset kesän touhut ja osaksi pimeys.

Jo vain, heti marraskuun alusta rupesi tulemaan joulumainoksia. Mielestäni liian aikaista. En tykkää. No monasti laitan vaimennuksen päälle. Aina mainosten aikaan teen ristikkoa.

Pimeän hiljaista illankorvaa.
  3. Kontiainen oli ennen maamyyrä, siksi tuota myyränimeä tulee käytettyä.
    Noita töpöhäntiä ei ole näkynyt, kaikki kissan tuomatkin ovat olleet pitkähäntiä.
    Vesimyyriä kyllä on.
    Supejakin on, mutta niitä ei ole näkynyt, jätöksiä kyllä,