Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6448

1. Moikka, vähänpä olen taas ehtinyt täälä pistäytyä.
    Lueskelin tuossa joitain kommentteja.
    Sellan ketjunvetämisestä ollut kommentteja. Sella ihan sanoi jotain, että noloksi käy kehut. (Oma tulkinta)
    Omalta osaltani sanoisin, että, tuskinpa tänne näin ´´alaikäisenä´´ olision pesiytynyt, ellei Sellan aloitukset olisi mielenkiintoani herättänyt.
    Siis tuo monipuolisuus ja eri näkökulmat.

No itse täällä mökkimaisemissa on touhua riittänyt ja pari sukulaista tuossa ollut.
    Kun ostin sen uuden katiskan, niin seuraavana päivänä oli 9 syötävän kokoista ahventa siellä. Ei ikinä sellaista saalista yhdellä kertaa. Parin päivän päästä taas 2.
    Tänään syötävän kokoinen hauki. (Pieni järvi, hauetkin hyviä.)
    Tänään kisun kanssa kaksin olemme.
    Maatilan keittiön maton pesin rannalla tänään, siis rannalla.Kannoin ämpärillä vedet 3-korvaiseen isoon saaviini.
    Saunan lämmitin ja tietysti uimassa kävin. Vesi, kuin ´´linnunmaitoa´´ niinkuin sanonta kuuluu.

Tuo Väinö-kisu on niin ihana, että nuo sukulaisukotkin sitä paijaavat.
    Kun olimme tuolla alatalolla toissapäivänä ja tänään lähti pihatietä pitkin tielle.
    Molemmat kerrat huusin, että ei sinne, tule tänne , heti tänne. Kummallakin kerralla kääntyi puolessavälissä tietä ja tuli takaisin.
    On kiinnittynyt minuun.

Sukua on tulossa sekä kesä- että heinäkuussa, sanonkin aina, että kaikki saa tulla, jos tila käy vähiin, niin me kaksi vanhaa (veli ja minä) lähdemme vanhalle tilalle. Se on meidän kotimme, viihdymme siellä ja nuoremmat polvet voivat tuntea, että mökillä voivat olla vapaasti.
    Niin sen haluan olevan, koska haluan, että mökkitila säilyy suvussa.
  2. Mukava kommenttisi toi kaikenlaista mieleeni minullekin.
    Muistan, kun äiti aikoinaan ruuman takaa haki palanutta lehmän lantaa kukilleen ja kyllä ne kukoistikin.
    Kylän emännätkin niitä ihasteli.
    Itse olen aikoinaan hakenut kotitilan naapurista hevosen lantaa ja Ylöjärveltä eräästä kartanosta. Sinne voi vapaaehtoisesti jättää hoitajatytöille kahvirahaa. Tottakai jätin.
    Itse olen puolet vuodesta maalla touhuten.
    Nautin käsillä tekemisestä ja ulkona olosta. Tekemistä kyllä riittää. Välillä toki laiskottelen.
    On hienoa, kun saa itse valita aikansa käytön.

Joskus se minunkin mielessäni käy tuo voimien hiipuminen.
    Hieman ne ajan saatossa vähenee, toiset päivät ovat virkeämpiä, kuin toiset.
    Sitten, kun en enää jaksa touhuta, niin kuolen vissiin tylsyyteen.
    Vielä noitten joidenkin kremppojen kanssa pärjään ihan hyvin.

Hyvä, kun mainitsit nuo kahvin porot lannoitteena.
    Olen joskus lukenut siitä, mutta olin unohtanut. Täytyypä laittaa.

Oli harmittava juttu, kun juuri pari vuotta sitten ostin pari omenapuuta ja toisesta oli syöty oksia.
    Olin laittanut verkot jäniksiä silmällä pitäen ja toisessa oli matalampi verkko, niin ilmeisesti se on ollut kauris, joka on ylettynyt yli verkon.
    Ei tullut mieleeni, että omenapuuta soisivät.
    Jos puu toipuu, pitää laittaa siihenkin korkea verkko. Muuten täytyy ostaa uusi taimi, että pölytystä riittää.

Ihania perhosia on jo herännyt. Suruvaipankin näin. On hyvä, kun on isoja pajuja, hyönteiset saavat mettä näin keväällä.
    Sammakkolampi on hiljentynyt. Keväthommat siellä tehty.
    Linnut laulavat komeasti.
  3. Niin vain on päivä iltaan kerennyt.
    Aamusta lähtö eläinlääkärille, matka-aika n. 40min.
    20 minuuttia ennen, kun oli lähtöaika alkoi kuulua ihme rytinää.
    2naapuria, kumpikaan ei paikalla, joten menin verkkoterassille katsomaan, kissa tietysti perässä.
    Lintu tullut verkon reunasta sinne ja lennähteli päin verkkoa, no kissa tietysti perässä ja minä kissan perässä.
    Sain kissan eteiseen, taisin 7:llä yrityksellä saada vasta koppaan, niin tohkeissan oli.
    No lintu osasi lopuksi mennä sieltä mistä tulikin.

No saatiin rokotus ja microsiru, joten iltapäivällä lähdettiin ulos. Pihapiirissä varovasti liikkui ja välillä tuli sisälle. Kävi tarkastamassa pikkumökin.

Ihanan lämmintä 22 astetta. muutaman kukan istutin, hain multaa rautakaupan tarjouksesta kasvimaalle. Pyysin myyjän mukaan nostelemaan säkkejä oli5. En luottanut omiin voimiini näin laiskan talven jälkeen, vaan hyvn nousi 40kg säkki , olin ylen tyytyväinen itseeni. (hah)

Tuossa, kun selailin vanhoja kommentteja, puhuttiin tuosta kesäkuun 10 päivästä.
    En tiedä tuliko sellainen esiin, ainakin äitini aikoinaan sanoi, että sen jälkeen ei enää yöpakkasia tule.
    Varmaan monet tietävätkin vanhan kansan istutussäännön, että kasvit, joiden syötävä osa kasvaa maan pinnalla, istutetaan nousevan kuun aikaan ja ne joiden syötävä osa kasvaa maan alla, istuteetaan laskevan kuun aikaan.
  4. Hetki tässä vierähtänyt, eilen yritin tänne tulla, mutta juuri mikään ei toiminut.
    Vain sen verran, että näin sivun moskaa täynnä.
    Näyttäisi nyt rauhoittuneen.

Hiukan tuossa selailin kommentteja, huomasin, että Korppis on astunut avioon, joten onnittelut, mukava kivojakin uutisia lukea.
    Maailman melskeet ovat nykyisin niin synkkää luettavaa.

28.4 vasta tulin mökille, niin oli tuota takatalvea ja olihan se alkuun kovin viileää.
    Itsekseni täällä laittelin paikkoja alkuun.
    Menneen viikon pojan kanssa pistetty kesämaisemia kesäasentoon.
    Poika vei mun autoni, kun pari pientä reikää pohjassa. Hoitaa sen homman.
    Mulla on tuo avolava nyt, sillä on hyvä hakea multasäkkejä ja kaikenlaista tarvittavaa.
    Lava on helppo huuhtoa, jos jotain sotkeutuu.
    Alatalolla en ole vielä saunonut, ei hirviä vielä mennä järveenkään.
    Poika vei kyllä vesipumpun, veteli piuhat rannalle mökiltä, veden korkeus vaihtelee tähän aikaan niin, ettei vielä laittanut järveen.
    Laitan itse, jos tarvin.

Niin siinä kävi, etten millään ilman kissaa osannut olla.
    Aikani etsittyäni, sopiva löytyi Seinäjoelta. No se oli 5 tunnin reissu.
    Onnekseni poika tarjoitui kuskiksi, ei tarvinnut itse ajella outoja teitä.
    Se laittoi kännystä päälle googlemapsin. Hyvin tuo perille neuvoi.
    Näytti sen laittamisen mullekin, joten kaipa sen nyt osaan.
    Kissa on aivan ihana, juuri mun maailmaani sopiva. Koirankin kanssa tulivat hyvin juttuun.
    Nyt me ollaankin ihan kaksin jonkun aikaa, tällä tietoo.

Onneksi pitäisi ilmojen alkaa lämmetä, joten lämpöä ja lisääntyvää valoa meille kaikille.