Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kommenttisi perusteella voi päätellä, että käyt säännöllisesti verikokeissa, niissä myös seurataan kaliumpitoisuutta.
Joissain nesteenpoistolääkkeissä on mukana kaliumia, ettei vajausta pääsisi syntymään.
Mutta asian voi tarkistaa vain verikokeella.
06.01.2024 18:56
Kalium on elimistölle tärkeä aine. Terveellä ihmisellä liika erittyy pois munuaisten kautta.
Liikasaanti, johtuu munuaisten huonosta toiminnasta.
Sekä liika, että liian vähän kaliumia aikeuttavat samantapaisia oireita, kuten sydämen toimintahäiriötä, myös lihasheikkoutta voi ilmetä.
06.01.2024 17:09
Vaikka itse olen ruvennut käyttämään nettiä ja pankkikorttia, silti pidän pussissa aina käteistä, jos joskus ei korttipelit toimi.
Juuri hiljattain veljeni, joka käyttää vain käteistä, kertoi, että kassalla ollessaan pääsi jonon ohi, kun korttipääte ei toiminut ja muut siinä ihmettelivät.
Käteismaksu toimi.
06.01.2024 16:56
Mielestäni ei suurtakaan järkeä tuossa uudistuksessa.
06.01.2024 16:52
Ai jaa, no mitä ihmettä varten sitä muutosta niin on toitotettu, eihän tuo sitten isokaan muutos ole.
Hyvä kuitenkin sitten näin.
06.01.2024 15:57
Niin, kun välttämättä ei heti huomaakaan kortin katoamista.
Joku epärehellinen ehtii vaikka mitä, ennen kuin ehtii kuolettamaan.
06.01.2024 15:27
Tämä tapaus sattui 15- vuotta sitten.
Silloinen avopuoliskoni, joka oli sydänvikainen, aiemmin jo 2 kertaa operoitu ja kolmas reissu edessä.
Niinpä sitten 3vk aiemmin, kun aika TAYS:iin oli kävimme paikallisessa sairaalassa otattamassa kaikki tarvittavat kokeet.
Hän oli niin huonossa kunnossa, että pyörätuolilla kuskasin hänet sydänosastolle.
Oottelimme, että mikä kestää, kunnes hoitaja tuli sanomaan, ettei operaatiota voida tehdä, kun maksa.arvot ovat niin huonot.
Sanoin, miten se on mahdollista, ettei asiasta ilmoitettu, kun kokeessa on käyty, että turhaanko hänet tänne toin yli 100km päästä.
Sanoin ei käy, minä en tuon kuntoista miestä kotio vie, johon hän jäisi vielä yksin, kun joudun lähtemään töihin toiselle paikkakunnalle.
No kutsuivat sitten lääkärin paikalle. Aikansa kansliassa pähkäiltyään, lääkäri oli huomannut, että paperit olivat väärät, toisen samannimisen henkilön.
Vähän noloina sitten kahviakin tarjosivat ja hoitoon pääsy onnistui.
Olinpa tyytyväinen itseeni, kun en antanut periksi.
05.01.2024 17:20
Niistäpä ajoista se kirja kertoi, enää en kyllä muista mikä kirja se oli.
Kuitenkin joku kirjastosta lainaamani.
Harvoin tulee ostettua mitään kirjoja.
04.01.2024 17:54
Tulipahan eilen riisuttua joulun merkit takaisin yliskomeroon,josko ensi vuonna sitten taas, jos Luoja suo.
30 pakkasastetta tuo aamuisin näyttää, eikä se siitä päivän mittään paljon tipu. Maanantaina laskisi reilummin tämän hetken tiedon mukaan.
Jostain kirjasta olen bongannut sellaisen tiedon, että Tampereen korkeudella v.1867 on huhtikuussa ollut 40 astetta pakkasta ja 17.6 vasta jäät lähteneet Näsijärvestä.
Sapuska taitaa maanantaihin riittää.
Autoa en kyllä tällä säällä rupea kiusaamaan, suuttuu vielä mokoma.
Onpahan tuo reppu, missä voi mukavasti kuljettaa evästä, jos tarvii.
Kyllä minä uloskin uskaltaudun. 3-kertainen vaatetus päälle. Kunhan silmät näkyy, niin hyvä on.
Minäpä rupesin tuota lattiaharjaa kyttäämään, kun näytti olevan karvoja kiinni.
Niinpä sitten ruuvimensselillä vetelin niitä irti ja sitten iskin ämpäriin toluveteen likoamaan. Nyt on kuin uusi.
Kaikenlaista tungin parvekkeellekin, tuota tekstiilipuolta.
No niin, kesää ootellessa, kyllä se siitä valokin pikkuhiljaa lisääntyy.
04.01.2024 17:25
Nii-i. Minullekin hommattiin kesätyöpaikka (ei minulta mitään kysytty), kun olin 13v.
Kävin 10km päässä polkupyörällä mennen, jäätelökioskilla myymässä.
Se oli sen ajan todellisuutta.
Hengailut jäi vähemmälle.
04.01.2024 16:31
No älähän hermostu.
Ne jotka näissä tärkeissä paikoissa ovat, osaavat kyllä.
Tämä on tavallisten ihmisten keskustelupalsta.
Rauhaisaa utta vuotta Sinullekin
01.01.2024 22:02
Matkustaminen on harrastus sanoit.
Hyvä harrastus onkin. Omille nuorille olen lainannut rahaakin, että pääsevät matkustelemaan.
Matkustaminen avartaa sanonta on tosi. Suosin sitä.
Ennen se ei ollut harrastus, tavallisella ihmisellä ei ollut siihen varaa.
Lapset eivät ole este uralle, kun me haukutut loimme päivähoidon ja muut etuudet, joita meillä ei ollut, jälkeläiset pääsivät uraa luomaan.
Ei ne sosiaaliset etuudet ole tulleet tyhjästä.
Näen haasteet joita nykynuorilla on, omia olen onnistuneesti kyennyt auttamaan.
Kannattaisi oikeasti tutustua edellisten sukupolvien arjen historiaan, vaikkapa aikaan ennen sähköä.
Kotonani ei ollut sähköä lapsuudessani. Oli vain kaasuvalo ja hella.
01.01.2024 21:18
Niin, yksi pilkku voi muuttaa asian laadun.
Kuitenkin, Sinä, minä ja moni muu ymmärsimme tarkoituksen.
Mielestäni ei ole syytä näillä vuosikymmenillä kuitenkaan ruveta hiuksia halkomaan.
Vaikka kaikki ei olekaan yhtä hyvällä kielioppitaidolla varustauneet.
Jos itse ei jotain ymmärrä ainahan voi kysyä, asiallisesti.
Sallikaamme kaikkien ilmaista ajatuksiaan omalla tavallaan ja kyvyllään.
01.01.2024 20:30
Siinäpä se uudenvuoden aikakin sitten uudeksi vuodeksi vaihtui.
Kaikenmailman musiikkiohjelmia tuli katsottua.
Tietysti Wienin konsentti tänään. Hienoa myös ne tanssiesitykset ovat upeita.
Presidentin puhe myös kuuluu rutiiniin, niinkuin varmaan kaikilla täällä.
Eilen iltakävelyllä katselin toisten raketteja.
Tänäänkin kävin lenkillä, pakkasta oli jo 25,4 astetta, Hyvin tarkenin.
Eikös ne Norjalaiset sano, että huonoa säätä ei ole, on vaan huonoa pukeutumista, jotensakin noin.
Tähtitaivasta katselin. Siitäpä sitten muisto mieleeni avautui.
Silloin, kun veljeni ja edesmennyt sisareni asuivat kotitilalla, kävin siellä heitä moikkaamassa, niin talvipakkasilla veljen kanssa olimme innokkaita kelkalla menijöitä, pitkin kylätietä ja silloin niitä tähtiä
välillä katseltiin.
Toivokaamme parempaa huomispäivää koko maailmalle. Iloa ja valoa.
01.01.2024 20:14
Yleistäminen ei mielestäni ole paras keskustelualusta.
Niin vanhoissa, kun nuorissakin on erilailla asioihin suhtautuvia.
Eikä eri aikakausia voi suoraan verrata.
Kaikilla ikäpolvilla on omat haasteensa, kunkin ajan kehityksen mukaan.
No ei sitä eläkejärjestelmää kenties olisi nuoremmillekaan, ellei me vanha sukupolvi sitä olisi luonut.
Mielestäni nuoren polven on suotta olla huolissaan eläkkeistään.
Me vanhathan kuollaan pois ja tilanne muuttuu radikaalistikin.
Kun itse myin asuntoni isommassa kaupungissa ja ostin tilalle pikkukaupungista, myöhemmin ajatteli, että miksi en vaan ruvennut vuokralaiseksi.
Ei se omistusasunnossa asuminen mikään ´´paisti´´ ole. Varsinkin vanhemmissa kerrostaloissa tulee jatkuvasti remonttilaskua.
Mitään nuoriin yleensä tulee, itselläni on kokemusta vain omista lapsenlapsista ja heidän ystävistään.
3aikuista ja yksi teini, Aikuisilla on kaikilla ammattiaan vastaavat työpaikat ja myös puolisoillaan.
Kahdella vanhimmalla on lapsia.
Jotkut heidän ystävistään olen tuntenut heidän lapsuudestaan asti.
Kesämökilläkin, kun porukalla olivat toisessa mökissä, illalla kun saunaa lämmittivät, aina tuli tekstiviesti minulle ylös, että tule mummu tänne.
Minulla ei ole nuorista pahaa sanottavaa.
Vaan onhan sitä surullistakin luettavaa päivän lehdissä, meitä on moneksi.
01.01.2024 18:10
Lueskelin tämän oman hyvinvointialueen suunnitelmia paikallislehdestä.
Kyllä siinä niin annettiin ymmärtää, että se on yksi toimintalinja, jota suositaan.
Yksi oli yhteisöasuminen, ei sekään kaikille sovi.
01.01.2024 17:32
Olen myös sitä mieltä, että kansallisesti ajatellen Natoon liittyminen oli hyvä asia.
Tuosta naalista puheenollen, joku aika sitten katsoin jotain ohjelmaa siitä, kun tästä Lapin naalista.
Kerrottiin, että kettu on vallannut naalin asuinsijoja, joten kettua pitäisi metsästää pois.
Se luonnon tasapaino ei ole ihan yksoikonen asia.
No siinä näytettiin naali talviturkissaan, kovin oli kaunis eläin.
31.12.2023 23:11
ON!
Itse olen vasta 74 vuotias. Hylkäsin miltei tykkänään tuon 70+ palstan. Ei kiinnosta natsi-rasisti-suvakki ym. nimittelyt päälle.
Nykyään on suuntaus se, että kaikki kynnelle kykenevät halutaan omaishoitajiksi, vaikka olisivat minkä ikäisiä hyvänsä.
Itse olen ajatellut paljon sitäkin, kuinka paljon eläkkeellä olevat ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä ja avustavat omaisiaan ja hoitavat lapsenlapsiaan ja seuraavaakin sukupolvea,
Ei siitä paljon puhuta ja kuitenkin, jos tuo vapaaehtoistyö yhtäkkiä loppuisi tykkänään, saattaisi koko yhteiskunnan perustus horjua.
Kommenttisi on loistava. Pisti minutkin taas miettimään.
Mielesti 70-80-90-100 vuotiaat, voivat ihan hyvin keskustella samalla palstalla.
31.12.2023 22:49
Ehkäpä Sinun kannattaisi opetella käytöstapoja.
31.12.2023 21:38
Pidä kiinni siitä mitä on ja muista
Rakkaus on suurin voima maailmankaikkeudessa,
30.12.2023 23:37
78 / 334