Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuntosi huononee siksi, että elämä haluaa kertoa Sinule, että lähestyt taivasten valtakuntaa.
Sillä, että kuntosi huononee, ei ole mitään tekemistä ihmisyytesi kanssa.
Toinen vaihtoehto on, että kuntoasi voidaan lääketieteellisin keinoin parantaa ja voit jatkaa elämääsi maan päällä.
Kolmas asia on se, että luulet vaan,
Yhtä kaikki, hyvä ihminen olet, usko se,
30.12.2023 22:25
Ehkä siksi, että käytät sarkasmia, joka ei kaikille aukene.
30.12.2023 21:19
Nii-i se toinen oli vissiin Turun sinappi, toista en muista.
Mutta, jos minulta kysytään, mitä kahta en tältä saitilta vaihtaisi, toinen on Sinun kommenttisi.
Niissä näkyy pitkän elämän viisaus.
30.12.2023 19:42
Jatka vaan Imovanella, siinä ei ole mitään väärää, ei ainakaan näillä vuosikymmenillä.
Kauniita unia!
30.12.2023 19:33
Minä kun olen ikäni ollut kukkaihminen, joskus nuoruudessani, kun kuulin, että jotkut käyttävät tuollaista kasvista saatua rauhoittavaa pilleriä
Rupesin tutkailemaan kasvikirjaa ja löysin tuon rohtovirmanjuuren.
Tapani oli kuljeskella luonnossa pienestä pitäen, metsän keskellä kun asuimme, niinpä tuon kasvinkin siellä tapasin, jossain pientareella.
No tämmöisiä muistoja heräsi edeltävistä kommenteista.
30.12.2023 17:56
Iltapäivää kaikille.
Joulun touhut ovat ohitse. Oli oikein leppoisaa. Pukkikin muisti meidät vanhatkin.
Torstaina vein veljen kotiinsa.
Tänään pistäydyin mökillä, vein kuusen sinne mistä sen hainkin ja kiitin metsää lainasta.
Lunta on kasapäin ja vasta tammikuu aluillaan.
Poika sanoi, ettei tullut valvontakamerasta kuvaa, varmaan patteri loppu. No ei sinne lumikaaokseen kukaan yritä mennä.
Tänään sain aikaiseksi viedä ne osakekirjat postiin. Kun sanoin, että haluan lähettääkirjattuna, postivirkailija sanoi, ettei kannata laittaa niin, koska ne pitäisi postitoimistosta hakea ja siellä ei kukaan niitä hae.
Hän neuvoi, että laitetaan ne pikakirjeenä, siitä saa seurannan kännykkään ja kirje menee suoraan MML:n toimistoon.
Sanoin, että niin laitetaan, että varmasti menee perille maksoi mitä maksoi.
No se maksoi 15 euroa.
Mokomasta palovaroittimestakin loppui patteri.
Piti kahteen kertaa kiivetä keittiötikkaitten ylätasolle ja kattoon asti kurkoittaa, että sain vaihdettua.
Kävin ruokakaupassa tänään ja haalin viikoksi ruokaa, onneksi on tuo pakastin keksitty.
Lupasivat senverran pakkasia, ettei tee mieli autolla mihinkään mennä.
Laisinpyyhkijän kiinnityksestä irtosi pala, kun jäätä karvin.
Vielä en hakenut uutta.
Laiton palan paikalleen ja kietasin ilmastointiteippiä ympärille. Kyllä se siinä vähän aika menee.
Mulla on vastapuolella 2 kadun takana autokorjaamo, saan aina sieltä heti apua, jos äkkiäkin tarvitsee.
1lukematon kirjakin odottaa tammikuuta. yhtä ootan kirjastosta. Pyhät ovat välillä ihan mukavia, mutta arki on parasta.
Vaan vielä tässä uudenvuoden vietto on tulossa.
Sen vietän kisuni kanssa kotona.
10 aikaan illalla kävelen tuonne omakotialueelle, siellä eräässä talossa on aina melkoinen ilotulitus.
Siivellä siis katselen heidän rakettejaan.
Saatan kaivella vanhoja tinoja kaapin perältä ja vaikka valaa.
Iloa ja valoa kaikille vuodelle 2024💎
30.12.2023 17:38
Nyt on reissu tehty. noin 250km huonossa kelissä.
Vaan oli se sen väärti, koko laumani oli koolla ja uuden tulokkaankin vihdoin näin.
Hymyilikin iso-mummulle. Johan hän on kohta 7vk.
Lahjakasseja mukaan laittoivat. Miniäni ostaa kukan mulle joka joulu.
Onnittelut Sel-lalle. 🌷
Rauhallista, mukavaa joulun aikaa kaikille.
23.12.2023 15:42
´Pienenee, kun pyy mailmanlopun edellä,´´ nuo minunkin joulutouhut.
Ihan luonnostaankin, kun meitä on veljen kanssa vaan me kaksi vanhaa tässä.
Kymmeniä vuosia olen noita pipareitakin tehnyt ja nyt lopetin senkin.
Kisu tietysti on aina siellä missä minäkin.
´´Mökkihöperyys´´ on minusta oikein mukavaa. Harrastan sitä suurimman osan vuodesta, ihan omasta vapaasta tahdostani.
Se mikä kuuluu joulukuviooni, on jälkeläisille joululahjojen hankinta. Noita, kun on jo kolmessa polvessa jälkeeni.
Myös pienen pöytäkuusen haen.
Niin kauan, kun sen itse pystyn hakemaan metsästä, sen haen. Sitten kun en enää siihen kykene, saa sekin jäädä.
Hyvää joulunodotusta vaan kaikille ´´mökkihöperöille´´ ja muillekin.
22.12.2023 14:04
Niinhän se on illassa taas päivä tää.
Torttuja aamulla leivoin.
Vähän joulukoristuksia, liinoja ja kynttilöitä laittelin. Ostin eilen 3 kappaleen istutuksen sinistä hyasinttiä. Se on lempijoulukukkani.
Kuusen otin sisälle ja suihkuttelin pari tuntia tyvi vesiämpärissä. Sitten leikkasin palan pois varresta uudeksi imupinnaksi ja asettelin jalkaan.
Polvi peijakas on vähän turvonnut ja arka, eipä ole huomenna jaklojen päälle käyviä hommia. Kaasujalka, mokoma.
Lauantaina pitää tuosta 250km reissusta selvitä.
Tuo itsekiinnittyvä side tuossa ranteessa korjasi tilanteen. Kipu lakkasi.
No pikkuvaivoja nää, tulee ja menee.
Suurempia ongelmia täällä tuntuu monella olevan.
Liekko, lienet varmaan jonkun pöpön saanut. Huomaa pitää puhelin lähettyvillä.
Itse laita aina yöpöydän laatikkoon yöksi, että on tarvittaessa käden ulottuvilla, jos jotain tulee.
21.12.2023 22:06
Monennäköistä joulun viettoa näyttää ihmisillä olevan.
Itselläni on touhut vähentyneet ihan luonnostaan, kun kaksin vaan veljen kanssa ollaan.
Aatonaattona laumani kokoontuu pojantyttären luona.
Siltä reissulta tuon veljen mukanani.
Lauantaina kävin mökiltä hakemassa pöytäkuusen, jonka olin jo kesällä valmiiksi katsonut.
Lunta oli niin maan perusteellisesti, että kuusikin oli kuin pelkkä lumimöykky.
Isohkoilla oksasaksilla sitä jupusin, välillä jo ajattelin, että pitääkö hakea varastosta saha, mutta sain sen sitten poikki.
Tänään kävin ruokaostoksilla.
Hain myös apteekista sidettä käteeni, kun ranne on vähän ruvennut kuikuttelemaan.
No eiköhän se siitä.
Pikku hiljaa tässä touhujani touhuilen.
Jaah, sanovat juuri, että Väyrynen ei saanut tarpeeksi kannattajakortteja, eikä ole ehdolla vaaleissa.
Voi Demeter, kun Sinulla tuota huolta nyt piisaa. Toivotaan parempaa, toivosta kannattaa aina yrittää pitää kiinni.
Sanotaan, ettei ihmeitäkään tapahdu, ellei niitä kutsu.
20.12.2023 17:15
Ne ovat helppoja, jos muisti ja keskittyminen toimii.
Ihan samanlailla on helppo virallinen muistitesti (Mini-mental) jos muisti toimii normaalisti.
19.12.2023 21:27
Ajatukset saa kyllä pitää koossa ja näkömuististakin on apua.
Arjessa kyllä tuota Sel-lan manitsemaa varmistamista tulee tehtyä.
Esim. ulos lähtiessä tulee kurkattua keittiön ovelta, onko kaikki ok.
Amerikassa on otettu käyttöön joku uusi Alzheimerin lääke.
Ei kai sekään mikään varma nakki ole.
Aikahan nuo uutuudet vasta näyttää , mihin niistä on. Toiveikkuuttahan ne herättää.
19.12.2023 19:39
Hyvin harvoin teen ruskeakastiketta. Silloin käytän kasviöljyä ja luomujauhoja.
Eräs ravintoterapeutti suosittaa, että tomaattia pitäisi syödä joka päivä.
Pyreessä, ketsupissa ja kypsennettynähän lykopeenin hyödyt tehostuu.
Lapsena sitä oli juuri niitä keittoja, soosia ja perunoita, silakkalaatikkoa. Puuroja ja vellejä arkiruokina.
Maalla kun elettiin, osaksi oli omavaraisuutta, eikä ollut muuta lisäanettä, kun suola.
15.12.2023 20:56
En kovin isosti enää joulutouhua hoosaa.
Syksyllä, kun maalta tulen, alan siivoilla pikkuhiljaa koko huushollia.
Parit laatikot olen tehnyt pakkaseen, ensi viikolla sitten vähän jotain muuta
ei me ´´kaksi vanhaa varista´´ paljon tarvita.
Kinkunkin ostan sellaisen noin 3kg.
Tuosta lääkärisi lauseesta tuli mieleen, että molenpiin vaikuttaa ihmisen mieli.
Noita lumitöitä olen joskus tehnyt olan takaa, nykyään sitä on vaan tuolla auton päällä mitä pitää alas ajaa.
Kuntoliikuntanahan se on oikein hyvää.
Ei nuo käden ihan ole hävöksiin joutunut.
Pojantyttärenikin alle 30v. kuuluu johonkin netin käsityökerhoon.
Nyt, kun on 2 pientä lasta, ei ehdi tehdä käsitöitä, mutta aiemmin kutoi hienoja mm. hienoja kirjosukkia ja tavallisia sukkia.
Minullakin on joka päivä hänen kutomansa tossukat jalassa, myös villasukat puoleen sääreen,
jotka laitan aina saunan päälle ja yöllä, jos säärtä rupeaa vihlomaan.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että nykyään on nuorissa paljon jo sellaista väkeä, jotka ovat kiinnostuneita asioista, miten ennen tehtiin.
Tänäänkin katselin tuota ruotsalaista dokumenttia, missä nuoret parit ostavat kymmeniä-satoja vuosia vanhoja taloja kodikseen ja remontoivat niitä vanhaa kunnioittaen.
14.12.2023 17:21
Itse en ole tarvinnut nukkumiseen lääkkeitä.
Nuo silmälaput ompelin itse viime talvena. Kesällä, kun oli valoisaa, käytin niitä.
Sai äkkiä nukahdettua takaisin, kun kävi vessassa tai päästin kissan sisälle.
14.12.2023 12:01
Niinpä. Ihmismielen ja ajatuksen voima on uskomaton.
Aineettomia asioita vaan on paljon vaikeampi tutkia, kuin aineellisia.
Usein on syynä rahoituksen puute ja se, että aina on porukka, joka rientää liemaamaan huuhaaksi kaiken, mitä ei voi käsin kosketella.
Kuitenkin hmiselämään vaikuttaa suuremmin juuri se, mitä ei voi viidellä aistilla aistia.
Myös eläintutkmus on valottanut asiaa.
Esim. jotkut eläimet näkevät infrapunavalon, jotkut ultravioletin.
Toisilla on kyky säädellä elintoimintojaan, esim. lämpöä laskemalla. Entäpä karhukainen, siitä lienette lukeneet.
Entäpä eläinten kuulo ja näkö, ihmiseen verrattuna.
13.12.2023 18:04
Mitäpä kummaa siinä kuolemassa.
Kohtelee lähimmäisiään niin, että pääsee pilven reunalta. oikeanpuoleisesta ovesta sisään.
12.12.2023 19:19
Sain juuri luettua Jääkansan tarusta toisen osan. On isotekstinen painos, joten helppo lukea.
Saman tien aloitin; Murha paremmissa piireissä.
Tilauksessa kirjastosta on; Ville Mäkipelto-Paavo Huotari, Sensuroitu.
12.12.2023 19:16
Nuo edellä kuvatut väkivallanteot eivät kuitenkaan johtuneet hallituksen päätöksistä.
10.12.2023 12:45
No niin.
Tänään tultiin kisun kanssa kotio.
Taisin jännittää enemmän, kuin veljeni konsanaan.
No, kun olin autokuski, jännitin, että saan velipojan varmasti ajoissa leikkaukseen.
Hoitaja soitti sitten, kun asia oli valmis, niin hain sitten velipojan.
Keskiviikko oli leikkauspäivä, ei vielä näkö ollut ihan selvinnyt, mutta pystyi automaatista rahaa nostamaan kyllä.
Opetin myös tipan laittoa, hällä ei tuo käden sihtauskyky ei ole kovin timanki.
Aikanaan, kun sisareni syöpää sairasti, kävin ainan hoitojen jälkeen laittamassa hänelle injektion.
Ei saanut kotihoidosta. Ehdotettiin vaan, että jos joku vapaaehtoinen.
No mielelläni sitten kävin, vaikka 100km matkaa olikin, koska kerran ei muutakaan vaihtoehtoa ollut.
No, joulu tulee, tänäänkin tuossa vähän paketteja tein.
En nyt mitään suuria, koska väkeä on samanarvoista lähiporukkaa. Aina ajattelen, että mahdollisimman tasapuolisesti tulisi kaikille.
On ilo, kun on jälkipolvia vauvasta alkaen.
09.12.2023 21:44
79 / 334