Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6674
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa, taisi olla Hamas, kun hyökkäsi, tiesi varmaan mitä aikaan saa.
Kyllähän nuo tiedot on uutisistä nähty. Sekin, ettei sinne niin vaan menna apuun, vaikka menijöitä olisikin.
Ehkäpä tämä on kuitenkin väärä ketju, enemmälti asiaa puida.
31.10.2023 13:52
Pimeys taas peittää maanpiirin. Jospa kuu kurkistelisi illemmalla.
Hyviä ulkoiluilmoja ollut. Onneksi on kuivaa keliä, kesärenkaat vielä alla.
Loppuviikosta pyyhällän muuhun suuntaan, sitten poika vaihtaa ne.
Kyllä nuo pienten sairudet aina huolestuttavia ovat.
Meidänkin jokosta yksi pieni sai flunssan jälkitautina keuhkokuumeen.
No onneksi on jo toipunut.
Niin se joulukin taas on tuloillaan. Minältä kyselin pienten kokoja, jos jotain vaatetta löytyisi sopivaa.
Pitkin päivää viestitelty, meillä riittää juttua lapsista ja kissoista.
Lueskelin tuossa ketjua.
Enpä oikein jaksa ymmärtää, miksi näillä vuosikymmenillä vielä ollaan ´´tukkanuottasilla.´´
Samaa tähtipölyä on kaikki mitä on, niin, että kun jotain toista soimaa, on kuin soimaisi itseäänkin.
30.10.2023 16:59
Minäkin intouduin pullaa leipomaan aamupäivällä, viimeksi viime talvena näin on tapahtunut.
Minullekin tuli muisto tuosta TV-jutusta. Naapurimme noin puolentoistakilometrin päässä osti sen vempaimen.
Siellä sitten käytiin töllöttämässä. Oli se merkillistä. No mustavalkoista tietenkin.
Niinhän se menee, että kaiken kehitys alkaa jostakin. Jos ei olisi ollut nykykielellä sanottuna alkeellista mustavalkotvtä, ei olisi sitäkään, mitä tänäpäivänä on.
Eihän sen kännykänkään kehitys alkanut tässä nykysukupolvessa.
Se alkoi kauan sitten siitä mitä veivattiin.
Skillan kertoi käsityöjuttua.
Minullakin on siitä historiaa.
Olin kova virkkaamaan (mm. 3pitsipeittoa) kutomaan (2jakkupukua) ym.
Kun olin lapsi, äiti kutoi mattoja, siellä minäkin välillä touhusin.
Ryijyneulalla äiti teki ruusuryijyn (vanhalla tilalla) susi ja punahilkka (seinälläni), niitä lapsena äidin kanssa tein.
Myöhemmin tein ryijyneulalla tyynynpäällisiä mm. joululahjaksi läheisille.
Varmaankin 70-80-90vuotiaissa on näitä erilaisia käsityön taitajia.
Appeni esim. oli loistava puutöiden taitaja.
28.10.2023 19:43
Löysin tallaisen ohjeen.
Ei vaikuta vaikealta.
https://tekniikanmaailma.fi/teemalehti/opas-kaikkeen/monitorin-suunnan-voi-kaantaa/
28.10.2023 15:25
Mulla on myös kaukosäädin hajonnut. Nyt mulla on sellainen yleissäädin.
Veljeltä hajosi myös, niin hänelle löytyi merkin mukaan oleva.
Kannattaa mennä lähinpään elektroniikkaliikkeeseen. Ota vaikka vanha kapula mukaan, luulen, että apu löytyy.
28.10.2023 13:48
Itse en tuosta touhusta piittaa, mutta kait sitä yleisesti vietetään 31.10, sillä vaan ei ole mitään ns. virallista asemaa, koska sitä ei ole allakassa.
Muistaakseni tuon halloweenin alkuperä johtaa keltteihin.
Viettivät syysjuhlaa, vähän niinkuin meillä aikanaan kekriä.
27.10.2023 19:08
Löysin googlella ´´ihmiset kysyvät´´.
Halloweenia ei ole suomalaisessa almanakassa, totutusti sitä vietetään lokakuun viimeisenä päivänä. sitä voi juhlia myös edeltävänä tai seuraavana viikonloppuna.
Pyhäinpäivää vietetään sinä lauantaina, joka sattuu 31.10 ja 6.11 väliseen aikaan.
27.10.2023 17:09
Mikä ihmeen kysymys tuo on.
Minulla ei ole persujen kanssa mitään tekemistä, niinkuin ei tällä aloituksellakaan.
Onko Sinulla joku pakko tuoda persut jotain kautta joka aloitukseen.
27.10.2023 16:35
Pieni kone, paljon ei mahdu kerralla. Ehkä kiloissa alle 40 yhteensä
Kesämökiltä lakanoita, pussilakanoita, tyynynliinoja, pieniä ja isoja pyyhkeitä. Omia ja veljen pitovaatteita.
En ´´isoa´´ pyykkiä kesällä pese, kun on noita kyllä.
Sanon toisille, että mulla on aikaa niitä pestä kerrostalossa kun talvet olen.
Päivässä aina sen verran pesen, että kuivaustelineeseen mahtuu.
27.10.2023 15:08
Mitä ihmeen persumaista tuossa muka oli.
Ihan silkkaa tosiasiaa.
27.10.2023 14:30
Kaikki tunteet ja tunnelmat ovat tarttuvaisia. Riippuu tilanteesta ja kuulijasta/lukijasta.
Jokaisella on käsittääkseni niin positiivisuutta, kun negatiivisuuttakin koettuna matkan varrella.
Kyse lienee ihmisen perusvireestä, miten yleensä näkee ja kokee elämän.
Samanlaiseenkin asiaan eri ihmisten suhtautuminen voi olla erilaista.
Niinkuin on tuumattu, liekö lasi puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä.
Ano 10,40 mainitsit, ettet koe olleesi negatiivinen tai positiivinen vaan suhtaudut ratkaisukeskeisesti.
Juuri tuossa suhtautumisessa näen positiiviisuutta, ettei vain jäädä paikalleen ´´käsiä vääntelemään´´ vaan yritetään löytää sopiva tapa asioiden eteenpäin viemiseksi.
Jokainen meistä on oman elämämme summa.
Omalla suhtautumisella asioihin, matkamme varrella, vaikutamme omaan olotilaamme, niin psyykkiseen, kuin fyysiseenkin hyvinvointiimme.
27.10.2023 14:25
Kiinalaislaivan ankkuri on syytteenalainen.
26.10.2023 23:00
Mitä oikeasti halusit sanoa?
26.10.2023 21:38
Elämää on jokaisen kohdalla ensimmäisestä hengenvedosta viimeiseen.
Jokaiselle riittää iloja ja suruja.
Kiitollinen voin olla jokaisesta päivästä, jonka itsekseni pärjään , pystyn liikkumaan, hoitamaan asiani, ennenkaikkea, pystyn tekemään itse omat valintani.
Kremppojakin on, vaan ei ylitsepääsemättömiä, (ainakaan vielä).
Usein sanon itselleni ´´kaikki on hyvin.´´ Lähetän kiitoksen tuonne jonnekin.
Ymmärrän myös sen, jos sairaus on tuskainen ja työläs, että ihminen toivoo pääsevänsä pois.
Tuntee, että on aika, että katse on jo kääntynyt tuonpuoleiseen.
Jokainen elämä on arvokas elämä. Jokainen elämä vaikuttaa aina johonkin ja jättää jäljen jonnekin.
Elämä on aina elämisen arvoinen, vaikkei aina siltä tuntuisikaan.
Se on pääomaa itsellemme.
26.10.2023 19:19
Päiväkävelyllä käydessäni huomioin kanssa, minkä Skillankin mainitsi, että lehtiä on puissa.
Katselin yhtä koivuakin, kun viellä osin vihreääkin ja iso tammi oli miltei vihreä. Aurinko paistoi, naapureitakin oli liikkeellä.
Kävin tuossa hoitajan vastaanotolla, kun niin ruman näköisiä isoja luomia on selässä, johon ei edes itse juurikaan näe.
No niitähän ne vanhuuden rasvaluomia ovat kaikki.
Kyllä sen minäkin havaitsin, niinkuin täälläkin puhuttu on, että, silloin kun 70 pysäkin ohitin, niin pikkuhiljaa kaikenmoisia kremppoja alkoi ilmeneen.
Tosin vielä noiden kanssa toimeen tulee.
Viikon päästä on laskettu aika. Viidettä lapsenlapsenlasta ootellen. Kolmas tälle parille.
Kaikki 15:sta koneellista pyykkiä tuli pestyä, mitä mökiltä oli kertynyt.
Petivaatteita ja pyyhkeitä enimmäkseen.
Ei sitä yhteen koneelliseen kovin paljon mahdu.
Tuossa katselin tuota kyselytuntia, On se maailma muuttunut. Ei ennen tarvinnut sohlata etuuksien määristä, kun ei juuri mitään ollut.
Vaan niinhän se on elämä eteenpäin mennyt, että mikä 50-60 vuotta sitten katsottiin ylellisyydeksi, onkin tänään arkipäivää.
26.10.2023 18:13
Tervehdys täältä kerrostalosta.
Perjantaina kotiuduimme kisun kanssa.
Pojan kanssa kesämaa suljettiin, johan se yöpakkanenkin alkoi nipistelemään pihakukkia.
Se on tuo viimeisiä hommia aina boilerin ja putkien tyhjennys. No sen poika hoitaa kompressorilla.
Kotikuuselleni kerroin, että keväällä taas asetun tänne, jos Luoja suo.
Se on tuo kotikuusi metrin korkeudelta mitattuna 2,40m ympärys.
Vesi oli todella korkealla, tällaista ei syksyisin ole minun aikana ollut, keväisin kyllä.
Tänään yritin terveyskeskuksesta aikaa ja eipä onnistunut. Oli laitteet jumissa.
Kyllä kynä ja paperi ennen toimi hyvin.
Nykyään, kun kaikki on digiä, niin, kun häiriö tulee, ei pelaa mikään.
Entä jos iskee suuri aurinkomyrsky,
Tuossa alareunassa pilvenkuvan päälle tuli joku merkki.
Kun siitä klikkasin, tuli juttu, että Aira Samulin on kuollut.
23.10.2023 16:34
Joo, hauki. Tällaisessa pikkujärvessä, jossa puhdas vesi, hauki on ihan hyvä ruokakala.
Niinhän ne nykykokitkin sanovat, samoin kun
särjestä.
Appivainaani suolasi särkeä ja söi sitä.
Kun joskus kauan sitten vanhempani (edesmenneet) ostivat tämän tilan. Vastarannalla oli yksi kesämökki.
Muuten rannat olivat tyhjät.
Sitten alkoi mökkejä tulla, nyt niitä lienee noin 40-50. Tämä on aika pieni järvi.
Pelkäsin, että kuinka käy järven veden.
No vesi on hyvä edelleen, joten ilmeisesti täältä mökkitilan ostaneet ovat valveutunutta porukkaa.
13.10.2023 20:59
´´Kiittimet ristissä´´ , vaikka pikku remppaa onkin välillä, yhdyn tuohon Makriinan sanontaan.
Hyvä, että Deme olet jo päässyt paremmalle tolalle, kuumetaudit voivat viedä, varsinkin ikäihmisen kunnon huonoon jamaan pitkäksikin aikaa.
Eipä niiltä vaivoilta juurikaan kukaan säästy, kun ikää tulee.
Ei ole helppoa monella nuoremmallakaan.
Vaan, itse olen vielä täällä maalaismaisemissa.
Niin vain 10 astetta lämmintä ja järven pinta oli rasvatyyni.
Pitihän sinne lähteä, kenties viimeinen kerta tänä vuonna, kun tuulia ovat taas luvanneet.
Uistintakin piti vetää. No se ensimmäinen pääsi veneen vierestä karkuun, ei ollut kovin iso, joten ei harmittanutkaan.
Sitten se iski, se isompi. Vain kaksi kättä, voi kun olisi kalakaveri nyt haavia pitämässä.
Toisella pidin onkea, toisella haroin haavilla.
Sain sen, 7,5kg näytti puntari,
Sen sitten perkasin ja pakakkaseen laitoin.
Kissa uskollinen, rannalla se odottaa aina koska tulen. Vähän kävi nuolaisemassa kalan kylkeä.
Tiedä häntä, oliko viimeinen vähän lämpöisempi päivä tälle syksylle.
Poika tulee ylihuomenna vaapapäivilleen, sitten alkaa mökkien talvisulku .
Talvella on ihan hyvä olla kerrostalossa. Kissakin sopeutuu aika nopeasti.
13.10.2023 19:49
Nykytutkijat sanovat, että mustasukkaisuus on monimutkaisempi tunne, eläimien kapasiteetti ei riitä siihen, se minkä me ihmiset olemme tulkinneet mustasukkaisuudeksi, kertoo siitä, että kun koira näkee jotain huomioitavan, se haluaa samaa huomiota, koska siitä tulee hyvän olon tunne.
12.10.2023 16:55
Tuulepa tuo vieläkin.
Eieln illalla meni 8 aikaan sähköt. Siinä aikani oottelin, sitten läksin alavarastolta hakemaan aggregaattia. No kun sain sen sieltä pihaan raahattua ja menossa sisälle känny piippaa, että sähkökatko ohi. Ei se ollut kun tunnin pois.
Onhan tuo joskus kestänyt miltei vuorokaudenkin,. Silloin pitää ainakin jääkaappia välillä käyttää.
Alhaalta on jo isot akut viety talvisäilöön, mutta pikkuakku vielä on, riittäisi kännyn ja lamppujen lataamiseen kyllä.
Tänään hain autoon alatalolta TV:n vien vähän tavaraa huomenna kauppareissulla kotio.
Kohta tämä minun maalaistollouteni loppuu ja alkaa kaupunkilaistollous.
Nuorten asuntoasioista kovin kiistelivät kyselytunnilla.
Niin talot, kun kerrostaloasunnotkin ovat kovin erihintaisia eri puolilla maata.
Kun tuota maailman menoa seurailee, ei muuta voi, kun todeta, että ihmisen hulluudella ei ole mittaa, ei määrää.
12.10.2023 16:50
85 / 334