NOJATUOLI ! (uusi)

Huomenta Savon suunnasta ja jatkuvasta vesisateesta.
Vettä on ropissut koko yö ja harmaa taivas ei muutosta lupaa.
En tykkää pitkistä ketjuista siksi uutta laitan tulemaan, menihän tuo hieman sekavaksikin, välillä tuntuu mukavalta, kun keskustelun tyyliin mielipiteitä esitetään, sitten tahti muuttuu.
Se ylläpidon aikoinaan laittama raja 200 viestiä ketjua kohti edelleen mielessä pyörii.
Monia asioita tuli taas selväksi kirjoittelun myötä ja viihdykettä päivään, kiitos siitä.

Makriina tuskaili tuon osakerekisterin kanssa, onhan sekin yksi harmi muiden lisänä.
Minulle naapuri tulosti kaavakkeen, odottaa täyttämistä, mutta aikaa on, olen ymmärtänyt, että kymmenen vuotta.
Vuonna 2033 on kaikki osakepaperit oltava sähköisinä, isännöitsijän luota on haettava joku tilastotieto, kyllä se tuolla takaraivossa mieltä painaa, saisi vaan tehtyä.
Voi olla, että jää lasten tehtäväksi.
Ei ihan selkeitä nämä virkamiesten tekemät paperit aina ole, se mikä heille on helppoa on jo tämän ikäisille hankalaa.
Eipä tiedä milloin tämä vähäinenkin ymmärrys asioiden hoitoon tyrehtyy.

Palomalla oli paljon kerrottavaa Turun messuilta, varmaan ovat avartavia tapahtumia.
En muista mistä kaikesta edellinen ketjun viestittely kertyi, paljon ainakin ihan asiallisia viestejä, toivon jatkossa samaa,
Olihan siellä jokunen nokkela viesti minkä sisältö jää arvailun varaan, mutta sinnepä jäivät.
Voi olla tarkoitettu piristämään , mutta ei aina tiedä itkisikö vai nauraisi, jotain kyllä pohdintaa aiheuttaa, miksi näin onkaan?

Ainahan se suurin kala irti pääsee, uskon kyllä, että suuri oli kalasi Eliaana.
Olen hieman kade sukusi yhteyden pidosta, meillä puhelin on yhteyden pitäjä aika usein, ehkä itse olen mallin luonut.

Käynpä lukemassa vielä eiliset viestit edellisestä ketjusta, kertaus on opintojen äiti, luin ne melko tarkkaan, mutta muisti alkaa konstailemaan.
Pistäytykää uudessa, puhtain sivuin aloituksessa, laitoin otsikkoonkin merkinnän uusi, ei hämää toisiaan.
Kiitos asiallisuudesta ja jatkoja edelleen;)

211

2284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomenta.
      Katselen aamuykköstä, ja siellä keskusteltiin koulun Vilma-viesteistä. Minun lasteni koulunkäynnin aikoina ei minkäänlaista yhteistyötä kodin ja koulun välillä ollut.
      Emme ehkä osanneet kaivatakaan. Olihan pari kertaa vuodessa vanhempain ilta, jonne osa vanhemmista ei tullut, koska omat ahdistavat kouluajat vaikuttivat yhä.
      No nyt voimme kaukaisesti seurata itseämme 70 v. nuorempien koulunkäyntiä. On varmaan aika erilaista. 😀
      Sää on aikamoinen Lapissa on luntakin tuiskunnut. Onneksi ei tarvitse lähteä asioimaan, on ruokaa ja muutahan ei tarvitakaan.
      Kiva kuulla, että on muitakin,joita snooker kiinnostaa. Se on tv-ruutuun sopiva peli . Eilen aina voittoputkessa porhaltanut Selby menetti malttinsa ja luovutti pelin, koska oli häviöllä. Monta kertaa olen ajatellut, että kun mikään ei onnistu, olisi armaan houkutus heittää peli kesken ja marssia kotiin.
      Nyt sekin nähtiin. Voittajan on vaikea hävitä.
      Voikaa hyvin.
      Mkr.

      • Anonyymi

        Vanhempain iltaan eihaluttu tulla, jos omilla lapsilla meni huonosti koulussa ja pelättiin huonoa palautetta. Ei siihen omat kouluajat sentään vaikuttaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempain iltaan eihaluttu tulla, jos omilla lapsilla meni huonosti koulussa ja pelättiin huonoa palautetta. Ei siihen omat kouluajat sentään vaikuttaneet.

        Tuosta olen kyllä eri mieltä, Ano 10.28. Kyllä omat kokemukset vaikuttavat asenteisiin.
        Esim näissä kiusaamistapauksissa. Monet julkkiset ovat tätä tilittäneet, viimeksi Hjallis Harkimo, joka oli koulukiusattu. Kun hänen molemmat poikansa kokivat saman, hän osasi tarttua asiaan, ymmärsi sen vakavuuden.
        Eihän heidänkään kohdalla asille mitään voitu tehdä: toinen poika joutui vain vaihtamaan koulua kolmesti !
        Yhtä lailla traumatisoiva taitaa olla ahdas uskonnolinen kotikasvatus: se jäättää helposti kielteisen asenteen uskontoon loppuiäksi.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Tuosta olen kyllä eri mieltä, Ano 10.28. Kyllä omat kokemukset vaikuttavat asenteisiin.
        Esim näissä kiusaamistapauksissa. Monet julkkiset ovat tätä tilittäneet, viimeksi Hjallis Harkimo, joka oli koulukiusattu. Kun hänen molemmat poikansa kokivat saman, hän osasi tarttua asiaan, ymmärsi sen vakavuuden.
        Eihän heidänkään kohdalla asille mitään voitu tehdä: toinen poika joutui vain vaihtamaan koulua kolmesti !
        Yhtä lailla traumatisoiva taitaa olla ahdas uskonnolinen kotikasvatus: se jäättää helposti kielteisen asenteen uskontoon loppuiäksi.

        Me käytiin koulua 40 ja 50 luvuilla. Ei silloin ollut kiusaamista koulussa, kaikilla kova kuri. Vanhemnat kävi koululla korkeintaan kuusijuhlassa ja kevätjuhlassa. Harvoin edes sinne pääsivät. Äitienpäiväjuhliakin koulussa joskus järjestettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me käytiin koulua 40 ja 50 luvuilla. Ei silloin ollut kiusaamista koulussa, kaikilla kova kuri. Vanhemnat kävi koululla korkeintaan kuusijuhlassa ja kevätjuhlassa. Harvoin edes sinne pääsivät. Äitienpäiväjuhliakin koulussa joskus järjestettiin.

        Aivan oikein, Ano 12.55. Eli me tuskin olemme siirtäneet koulutraumojamme seuraaville sukupolville, jos niitä edes oli.
        Vain yksi kiusaamistapaus minullakin on jäänyt mieleen ja kai siihen sitten puututtiin perinteisin menetelmin: johtajaopettajan puhuttelu kiusaajille enkä muista että se olisi senjälkeen jatkunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me käytiin koulua 40 ja 50 luvuilla. Ei silloin ollut kiusaamista koulussa, kaikilla kova kuri. Vanhemnat kävi koululla korkeintaan kuusijuhlassa ja kevätjuhlassa. Harvoin edes sinne pääsivät. Äitienpäiväjuhliakin koulussa joskus järjestettiin.

        Tyttäreni oli innokas koululainen. Ekaluokalla opettajan sana oli laki. Kotona muistutettiin kaiken aikaan, että opettaja sanoi . . . Opettaja sitä, opettaja tätä.
        Tytär vaati, että menemme molemmat vanhempainiltaan. Opettaja oli vanhanajan kansankynttilä, joka kutsui vanhemmat luokkaan yksitellen puhuteltaviksi. Usea palasi itku kurkussa.
        Mieheni ja minä menimme vuorollamme, opettaja pöytänsä ääressä ja me ahtaissa pulpeteissa.
        Hän ihmetteli, että isäkin on paikalla. Sanoin, että tytär oli korostanut, että molempien pitää tulla, johon opettaja sanoi: "No, toiset lapset haluavat, että molemmat vanhemmat tulevat kuuntelemaan opettajan kehuja."
        Sanoin siihen , että tytär viihtyy koulussa ja pitää koulunkäynnistä, eikä taida olla mitään ongelmaa, VAI MITÄ".
        Ei ollut, nousimme pulpeteista ja menimme matkoihimme Sen opettajan vanhempainiltaan emme enää vaivautuneet.
        Ovat varmaan tavat muuttuneet vanhempainilloissakin. :)
        Mkr.
        - Myöhemmin tyttären arvostelukyky heräsi ja hän sanoi mm. "Jos meidän luokassa jollakin on puheripuli, niin se on kyllä opettajalla."


      • Anonyymi

        Kovast tuuloo pohjoisen puolelta kuten oli ennustettukin.

        Ihmisillä näköö jo toppatakkejakin käytössä.
        Ilma on viilentynytnynnä, kuten kansalainen Raimo sen sanoisi.

        Talomörskän lämmitys on sähköpattereiden varassa.
        Lie kai laitettava pökköä pesään mukasäästämisen toivossa.

        Aika menee hyvää vauhtia. Niin se aina menöö, mutta miten sen ite tuntoo.
        . Hurskainen täsä tere.


    • Anonyymi

      Minäkään en muista 50-luvun koulunkäynnistäni että olisi ollut koulukiusaamista. Joskus harvoin pari poikaa tappeli välitunnilla mutta opettaja lopetti sen lyhyeen. Opettaja sai tunnilla kurin hyvin pysymään. Piti viitata, kun opettaja kysyi jotain läksyistä ja piti nousta seisomaan vastatessaan. Kerran tai kahdesti olin ns nurkassa seisomassa. Kerran kotitalousopettaja tukisti minua.

      Pojallani 70-luvulla esiintyi jo ainakin jonkin verran koulukiusausta. Ei hän paljoa kyllä niistä puhunut.

      • Anonyymi

        Edellisen kirjoitti Mira. Meinaa aina allekirjoitus unohtua, itse alotin 70-luvulla uudelleen opiskelun iltalinjalla ja siellä ei todellakaan ollut minkäänlaista kiusausta, olimmehan kaikki vähintään yli kaksikymppisiä.

        Mira


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen kirjoitti Mira. Meinaa aina allekirjoitus unohtua, itse alotin 70-luvulla uudelleen opiskelun iltalinjalla ja siellä ei todellakaan ollut minkäänlaista kiusausta, olimmehan kaikki vähintään yli kaksikymppisiä.

        Mira

        Myrskyn jälkeen on poutasää, tai ainakin melkein, jo tuota vettä taas saatiinkin.
        Tarkasti kun katson, ei se sade vieläkään ole laantunut, tihkua tulee.
        Nyt jo luvattiin tienpinnan jäätymistä, sekin aika usein yllättää.

        Koulukiusaamisesta on puhetta ollut, en muista, että olisin kiusaamisesta kärsinyt, en juuri mistään muustakaan, opettajat olivat poikkeuksetta kivoja, samoin koulukaverit.
        Kilttejä oltiin kaikki, ei silloin ollut tapana itseään esiin tuoda millään tapaa.
        Omien lapsien en myöskään muista valittaneen kiusaajista, no olihan tyttäreni kärsinyt neljäntuulen lakista, minkä olin neulonut, hienon kuin mikä mielestäni, mutta tytär otti pois päästään, kun koulu lähestyi.
        Yritin aina jotain poikkeavaa, kaunista päälleen saada, ei sitä aina lapsenkaan mieltä tiedä, ei halunnut poiketa massasta.

        Noin sitä koulua ennen käytiin kuten Mira kerrot, tavat oli aivan toista mitä tänä päivänä.
        Kuuntelin eilen sähkötupakan vaaroista, kamalan paljon olikin vaaraa aiheuttavia aineosia, kaikkea ne keksiikään.
        Lehdestä luin myös miten joku mummo päivitteli sitä, kun äiti parivuotiaalta kysyi mitä haluaisit syödä tänään.
        Eiköhän se niinkin pitäisi olla, että äiti tekee ruokaa terveellisyyden mukaisesti, tietenkin vaihtoehtoja toteuttaen, joskus herkutellen.
        Voihan olla niinkin, että lapsi on huono syömään ja äiti sillä kyseli makujaan, mutta perheelle laitettu ruoka pitäisi kaikkien tottua syömään.
        Omia lapsiani en herkuilla hemmotellut, söivät sen mitä tarjottiin, usein maistuikin ja lautasen tyhjensivät, ei aina varmaan oman makuista ollut.
        Isäni tapaa kysyä nukkumaan mennessä onko vatsa täynnä tavallaan käytin, voileipä illan päätteeksi.
        Nälkäistä ei nukuta tapasi isäni sanoa ja aina sitä ruokaa riitti mahan täyteen, vaikka tiukkaakin teki.

        Nuo vanhempien tapaamiset äitini yritti hoitaa, isä ei koskaan, meillä kävi myös opettajia kylässä, kai silloin pohdittiin osaamisiani, en itse kyllä puheista tietoa saanut.
        Itse kävin myös vanhempien illoissa jos aika riitti, en moitteita lapsien koulunkäynnistä saanut, jos en kehujakaan.
        Onhan nuo paikkansa löytäneet ja nyt tytär jo eläkkeelle siirtyy, pojalla kovat paineet työstään, mutta kun se on huvi ja harrastus, kai jaksaa.
        Tänä päivänä on viisautta, mutta silti ongelmat lisääntyy, toivottavasti pystyvät nuo nuorten levottomuudet aisoissa pitämään ja tuo huume yksi tuhoa tuottavana pitäisi myös pois saada.
        Onhan se aivan kauheaa, jos armeija pitää kuria pitämään kutsua, silloin alkaa jo olla myöhäistä korjailla aikaansaannoksia.
        Nuoret elämänsä alussa ja kaikki jo pilalle laitetaan, onneksi enemmistö nuoristakin ymmärtävät vaarat ja elävät ohjeiden mukaisesti, kokemuksiakin on hankittava, mutta aina huokailen minäkin, ettei pysyviä haavoja kukaan saisi.

        Eilen kerhoon tallustelin ja takaisin jaksoin, tuli sellainen kolmisen kilometriä käveltyä, onnittelen itseäni;)
        Nyt on sitten" ei mitään tekemistä", koko päivä laiskottelua, hyvä mieli kuitenkin, että tekemättömät työt ei mieltä paina.
        Huilailkaa toisetkin, viikonloppu edessä jospa silloin jotain kivaa tapahtuu;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen kirjoitti Mira. Meinaa aina allekirjoitus unohtua, itse alotin 70-luvulla uudelleen opiskelun iltalinjalla ja siellä ei todellakaan ollut minkäänlaista kiusausta, olimmehan kaikki vähintään yli kaksikymppisiä.

        Mira

        Kouluissa oli aikoinaan järjetys ja koulun eäännöt riippuivat seinällä.
        Jos jonnekin mentiin porukalla, kuljettiin pareittain opettajan perässä. Sooloilu oli sopimatonta.
        Luin juuri Iltalehdestä vantaalaisesta koululuokasta, joka oli tutustumassa Vsntaan nähtävyyksiin, ja mm. Pyhän Laurin kirkkoon ja sn piha-alueeseen, jossa on sankarivainajien hautoja. Oppilaat olivat hyppineet haudoilla ja sylkeneet hautakiviin.
        Minä olen monta kertaa mietiskellyt näillä palstoilla kotikasvatuksen tärkeyttä ja saanut kuulla, että olen vanhakantainen ja ymmärtämätön. Lasten pitää saada kasvaa vailla kieltoja ja käskyjä.
        Niinhän se varmaan on.
        Kummallista, että lehtotiedon mukaan jotkut lapset olivat järkyttyneet. Ja että lehtikin kirjoitti.
        Opettajat olivat kyllä kirjoittaneet Vilmaan tapauksesta. Kiinnostikohan tieto vanhempia?
        Aikuiset ihmiset joutuvat tällaisesta leivättömän pöydän ääreen, mutta ikäähän tietysti pitää olla se 15v. ensin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouluissa oli aikoinaan järjetys ja koulun eäännöt riippuivat seinällä.
        Jos jonnekin mentiin porukalla, kuljettiin pareittain opettajan perässä. Sooloilu oli sopimatonta.
        Luin juuri Iltalehdestä vantaalaisesta koululuokasta, joka oli tutustumassa Vsntaan nähtävyyksiin, ja mm. Pyhän Laurin kirkkoon ja sn piha-alueeseen, jossa on sankarivainajien hautoja. Oppilaat olivat hyppineet haudoilla ja sylkeneet hautakiviin.
        Minä olen monta kertaa mietiskellyt näillä palstoilla kotikasvatuksen tärkeyttä ja saanut kuulla, että olen vanhakantainen ja ymmärtämätön. Lasten pitää saada kasvaa vailla kieltoja ja käskyjä.
        Niinhän se varmaan on.
        Kummallista, että lehtotiedon mukaan jotkut lapset olivat järkyttyneet. Ja että lehtikin kirjoitti.
        Opettajat olivat kyllä kirjoittaneet Vilmaan tapauksesta. Kiinnostikohan tieto vanhempia?
        Aikuiset ihmiset joutuvat tällaisesta leivättömän pöydän ääreen, mutta ikäähän tietysti pitää olla se 15v. ensin.
        Mkr.

        Suomen vankiloissa on hyvät olot ja paremmat ruuat kuin monilla kotona.
        Onko tietoa minkä uskonnon edustajia lapset olivat?


    • Terveiseni puolipivisestä Heemstedestä.

      Matkustuspäivä takana, vielä hieman väsynyt olo.

      Finnairilla on upeaa kenttäpalvelua jos vai tietää pyytää.

      Lähetin Finnairille pyyntömme kenti⁰llä kuljetusavustukseen.

      Palvelu alkoi Kajaanin kentältä. Pääsimme ekana koneeseen, käsimatkatavat hoidettiin paikoilleen.

      Helsinki- Vantaalla hissiauto tuli koneen viereen, kävelimme siihen suoraan koneesta. Auto vei meidät pääterminaaliin, jossa istuimme, joimme kahvia ja söime ison katkarapuleivän. Ostin hajuvettä hallin myymälästä.

      Olisivat toki vieneet meidät Amsterdsmin koneelle, mutta se ei olllut9 enää kaukana ja halusin shoppailla joten kävelemme sinne.
      Laukkujen kuljetusrattaat käyvät hyvin rollaattoreista ; )

      Airbus A 350 oli iso, tilava lentokone.

      Koneessa meitä informoitiin kuinka meitä palvellaan Amsterdamin lentokentällä. Vastassa oli pieni sähköauto, joka vei meidät laukkujen palautushihnalle. Avustaja olisi ollut valmis tulemaan avuksemme hihnalle, mutta kerroimme selviävämme.

      Kentältä otimme taxin. P.n tytär oli siivonnut asunnon ja täyttänyt jääkaapin. Hänen poikansa kantoi laukkumme kolmanteen kerrokseen.

      Olette kritisoineet kirjoituksiani matkustamisesta, neuvomisesta, mutta ikäihmisten on hyvä tietää, että Finnairille matkustajista huolehtiminen on huippuluokkaa. Pitää vain osata pyytää lisäpalveluita kentille.

      • Anonyymi

        Minusta on aina mukava lukea ihmisten matkakertomuksia. Katselen myös netistä paljon eri maiden ruokaohjelmia, katukeittiöitä kuin ravintolakokkausta.

        Maksaa nuo Finnairin erityispalvelut tietysti erikseen, tuskin kuuluvat normaaliin matkan hintaan? Mutta hyvä, että sellaisia on.

        P on siis liikuntarajoitteinen, miten hän selviää siellä asunnossa, kolmannessa kerroksessa, jossa ei näy olevan hissiä. Itselleni rapussa kulkeminen on hankalaa, yksi rappu kerrallaan menen pitämällä kaiteesta kiinni, onneksi talossamme on hissi.

        Mira


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on aina mukava lukea ihmisten matkakertomuksia. Katselen myös netistä paljon eri maiden ruokaohjelmia, katukeittiöitä kuin ravintolakokkausta.

        Maksaa nuo Finnairin erityispalvelut tietysti erikseen, tuskin kuuluvat normaaliin matkan hintaan? Mutta hyvä, että sellaisia on.

        P on siis liikuntarajoitteinen, miten hän selviää siellä asunnossa, kolmannessa kerroksessa, jossa ei näy olevan hissiä. Itselleni rapussa kulkeminen on hankalaa, yksi rappu kerrallaan menen pitämällä kaiteesta kiinni, onneksi talossamme on hissi.

        Mira

        No, olemme molemmat liikuntarajoitteisia.
        Kaikilla suurilla lentoasemilla lähtö ja alastulo porttien etäisyydet vaihtelevat muutamasta sadasta metristä jopa kilometreihin.

        Kulbetuspalvelusta emme ole ainakaan vielä joutuneet maksamaan ja uskon sen olevan maksutonta.

        Maksoimme lentopisteillä välipalat koneessa. Lentopisteitä voi käyttää matkustusluokan nostamiseen, ylimääräisten matkatavaroiden maksuihin ja aterioihin koneissa.

        P. pystyy melkei paremmin kuin minä nousemaan portaita niin, harjoittelu tekee mestarin, no onhan meillä kotonakin 15-porrasta kerrosten välillä.

        Otin juuri nokoset, kyllä reissussa rähjäntyykin ;)) Nyt kuitenkin lähdemme ulos ja lenkille. Tavoitteemme on parantaa kävely kestävyyttä.

        Ostin teleskooppikävelysauvat molemmille ja ne sopi juuri ja juuri isoon matkalaukkuun.

        Joten tällaista täältä, aurinko paistaa🌞


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, olemme molemmat liikuntarajoitteisia.
        Kaikilla suurilla lentoasemilla lähtö ja alastulo porttien etäisyydet vaihtelevat muutamasta sadasta metristä jopa kilometreihin.

        Kulbetuspalvelusta emme ole ainakaan vielä joutuneet maksamaan ja uskon sen olevan maksutonta.

        Maksoimme lentopisteillä välipalat koneessa. Lentopisteitä voi käyttää matkustusluokan nostamiseen, ylimääräisten matkatavaroiden maksuihin ja aterioihin koneissa.

        P. pystyy melkei paremmin kuin minä nousemaan portaita niin, harjoittelu tekee mestarin, no onhan meillä kotonakin 15-porrasta kerrosten välillä.

        Otin juuri nokoset, kyllä reissussa rähjäntyykin ;)) Nyt kuitenkin lähdemme ulos ja lenkille. Tavoitteemme on parantaa kävely kestävyyttä.

        Ostin teleskooppikävelysauvat molemmille ja ne sopi juuri ja juuri isoon matkalaukkuun.

        Joten tällaista täältä, aurinko paistaa🌞

        Hyviä lomapäiviä teille.
        Mkr.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, olemme molemmat liikuntarajoitteisia.
        Kaikilla suurilla lentoasemilla lähtö ja alastulo porttien etäisyydet vaihtelevat muutamasta sadasta metristä jopa kilometreihin.

        Kulbetuspalvelusta emme ole ainakaan vielä joutuneet maksamaan ja uskon sen olevan maksutonta.

        Maksoimme lentopisteillä välipalat koneessa. Lentopisteitä voi käyttää matkustusluokan nostamiseen, ylimääräisten matkatavaroiden maksuihin ja aterioihin koneissa.

        P. pystyy melkei paremmin kuin minä nousemaan portaita niin, harjoittelu tekee mestarin, no onhan meillä kotonakin 15-porrasta kerrosten välillä.

        Otin juuri nokoset, kyllä reissussa rähjäntyykin ;)) Nyt kuitenkin lähdemme ulos ja lenkille. Tavoitteemme on parantaa kävely kestävyyttä.

        Ostin teleskooppikävelysauvat molemmille ja ne sopi juuri ja juuri isoon matkalaukkuun.

        Joten tällaista täältä, aurinko paistaa🌞

        Huenoa kun valistat, tuskin kukaan muu palstalla on koskaan lentokoneella matkustanut saati ostanut syötävää koneessa.
        Tietysti kenttäkuljetus on ilmaista, muutenhan raihnaiset vanhukset jäisi kompuroimaan kentille eikä koneet pääsis ilmaan ja laskeutumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huenoa kun valistat, tuskin kukaan muu palstalla on koskaan lentokoneella matkustanut saati ostanut syötävää koneessa.
        Tietysti kenttäkuljetus on ilmaista, muutenhan raihnaiset vanhukset jäisi kompuroimaan kentille eikä koneet pääsis ilmaan ja laskeutumaan.

        Kuinka halveksitkaan tämän palstan osallistujia, kompuroiviksi ja raihnaisiksi vanhuksiksi tien tukkona.
        Kaada itsellesi vaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, olemme molemmat liikuntarajoitteisia.
        Kaikilla suurilla lentoasemilla lähtö ja alastulo porttien etäisyydet vaihtelevat muutamasta sadasta metristä jopa kilometreihin.

        Kulbetuspalvelusta emme ole ainakaan vielä joutuneet maksamaan ja uskon sen olevan maksutonta.

        Maksoimme lentopisteillä välipalat koneessa. Lentopisteitä voi käyttää matkustusluokan nostamiseen, ylimääräisten matkatavaroiden maksuihin ja aterioihin koneissa.

        P. pystyy melkei paremmin kuin minä nousemaan portaita niin, harjoittelu tekee mestarin, no onhan meillä kotonakin 15-porrasta kerrosten välillä.

        Otin juuri nokoset, kyllä reissussa rähjäntyykin ;)) Nyt kuitenkin lähdemme ulos ja lenkille. Tavoitteemme on parantaa kävely kestävyyttä.

        Ostin teleskooppikävelysauvat molemmille ja ne sopi juuri ja juuri isoon matkalaukkuun.

        Joten tällaista täältä, aurinko paistaa🌞

        e v v k


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        e v v k

        Fagta homma. Kongreettisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fagta homma. Kongreettisesti.

        Huomenta ja aurinko paistaa;)
        Aion mennä vielä katsomaan toritapahtumia, kai sieltä jotain minulle käypää löytyy, kohtahan tori elämä meillä loppuu.
        Nautin näistä suunnitelmia puuttuvista päivistä, menen sinne minne nenä näyttää, mitään pakkoa ei mihinkään.
        Ainoa harmi on tietysti tuo rasittava liikkuminen, mutta taukoja pitäen jotenkin jaksaa.

        Olen aivan samaa mieltä Makriinan kirjoituksesta, kyllä joitakin sääntöjä ja kunnioitusta pitäisi elämässä olla, lapsillakin.
        Tässä kyllä osoitan syyttävän sormen vanhempiin, jos näitä vaatimattomia asioita ei kodissa opeteta, ei se enää koulussa onnistu.
        Kouluihin pitäisi saada kovempaa otetta ohjailuntasolle, uskon että aikuinen ihminen osaa erottaa kurittamisen ja ohjeistuksen eron, ei väkivaltaa, mutta tiukkaa kurin palautusta.
        Opettajat ja yleensä vanhemmat kasvattajat ovat voimattomia tänä päivänä ja lapset sen tietää, käyttäen röyhkeästi hyväkseen.
        Pitää perään laittaa, siis osa lapsista, onneksi hyvin käyttäytyviä kumminkin suurin osa.

        Hyvää lomaa korpikirjailija, jaksamista se kolmanteen kerrokseen meno vaatii.
        Valtavia on nuo lentokenttien odotus paikat ja kaukana eri lentojen portit, hyvä että on kuljetuksia järjestetty.
        Minulla olisi mahdollisuus ensi keväänä jonnekin päin suunnata, mutta jätän suosiolla.
        Kuulin sivusta kerran paheksunnan matkalla ollessa, että miksi noin huonokuntoisina lähtevät matkalle, ajattelin että en kenenkään rasitteeksi lähde.
        Toisaalta onhan se aivan ihana, jos esimerkiksi suku on eri maissa, päästä heitä katsomaan huonokuntoisemmatkin.

        Mira mainitset tuon rappu kerrallaan astumisen, samoin teen minäkin, siltä osin kävelyä opettelevan lapsen tasoinen olen, mutta katuja vielä sujuvasti pääsen.
        Onnekseni rappuja on vain seitsemän nousta, niillä harjoittelen, että en aivan hommaa unohtaisi;)

        Nyt on selvittävä taipaleelle, tykkään aamusta asiani hoitaa, iltapäivällä sitten touhua mikä mielen hyväksi tekee.
        Nauttikaa auringon kirkkaudesta, ehkä sitä aikaa kohti menemme, että harvenee nämä kirkkaat päivät, lumen tuloakin kohta voimme odottaa, toivon kumminkin räntäsateiden jäävän väliin, pieni kirpakka pakkanen on poikaa;)


    • Lähelle nollaa täälläkin mittari yöllä painui, mutta vielä krassinikin pitivät pintansa. Meri on suuri lämpöallas, pidentää syksyä. Auringosta saadaan nauttia, sen kultaamista ruskan väreistä, ja viimaa vastaan auttaa kunnon tamineet.

      Aamuvirkuksi minäkin luen itseni, koirien kanssa aamulenkki tuli rutiiniksi ja virran antajaksi päivää varten. Minullakin on melko säännölliset päivärutiinit ja "ensin työ ja sitten huvi" -periaate, mutta jos on jotain yllättävää kivaa on tiedossa, säännöstä joustan iloisesti. Onhan myös ihana etuoikeus nukkua ja loikoa pitkään , jos siltä tuntuu ja viettää vaikka " entee mitään päivä". Tuo sanonta taitaa olla Kahvipirtistä Hintriikalta, hänhän oli meidän kirjailija ja erityinen sanataituri sekä humoristi.
      Minullakin hiukan nivelrikko oireilee ja saatan laittaa pitkille kävelyille varsinkin kovalla asfaltilla hyvien kenkien lisäksi polvituet ja kipugeeliäkin ennaltaehkäisevästi. Liikkumista suositellaan pientä kipuakin vastaan ja porraskävelyä meilläkin tulee ala-ja yläkerran välillä. Koetan välttää kiertoliikettä ja kallioita ja mäkiä alas kuljen siksakkia, siten polvi ei joudu liian jyrkkän kulmaan. On nämä polveni kuvattukin, mutta luokiteltiin vasta alkavaksi artroosiksi, hyvin tosiaan pärjäänkin vielä lenkillä ja metsässä varsinkin tasaisella maalla.

      Korppis kannustaa meitä senioreita lentomatkoille kertomalla omakohtaisia kokemuksia ja ajankohtaista tietoa käytännöistä ja mahdollisuuksista saada palveluita ja apua. Monelle se lähtöpäätös on vaikea, jos täytyisi mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, jos ei oikein koe pärjäävänsä isoilla lentoasemilla tai muuten kokee matkustamisen turhan vaivalloiseksi ja väsyttäväksi. Jos on tarpeeksi hyvä syy ja into lähteä, turvallisia vaihtoehtoja kyllä löytyy. Kaikkiahan matkailukärpänen ei pure nuorenakaan, on niin paljon muutakin sisältöä ja mielenkiintoa elämässä ja nojatuolimatkailukin on antoisaa. Eihän tämä myöskään mitään vastakkainasettelua ole, vaikka nykyisin varsinkin lentomatkailua osoitellaan syyllistävällä sormella. Korppiksella on "mansikkapaikka" miehensä kotimaassa, sen koti, ystävät ja suku, mikäs sen parempi syy lentää.

      Koulumaailma on taas tapetilla, ja sietää ollakin, mutta ei vain kauhistelun ja voivottelun tasolla, vaan pitisi vihdoin tarttua juurisyihin. Siitä täytyisi olla yksimielisyys, että lasten kasvatuksesta ja käytöksestä vastaa koti, huoltajat. Eihän opettajilla ole edes valtuuksia tai työkaluja niihin kunnolla puuttua. Tieto viranomaisten välillä kulkee yhä huonosti, esimerkiksi terveystietojen ja sosiaalipuolen osalta. Opettajia rasittaa jatkuva uusien opetusssuunnitelmien kokeilu, perustaitojen opetukseen ja harjoitteluun ei ole aikaa eikä rauhaa. Kuuntelu, oman vuoron odottaminen, luku- ja laskutaidon harjoittelu jäävät liian vähälle. Opettajille on lastattu turhaa oheistyötä, kuten tilastointia, joka kuormittaa ja vie aikaa olennaiselta. On hyvä ettei ongelmia lakaista maton alle, mutta kuten Skillankin sanoo : hyvin voivia ja käyttäytviä näistä lapsistamme ja nuoristamme on kuitenkin suurin osa.

      Hyvää viikonloppua!

      • Anonyymi

        Olen totta kai samaa mieltä kuin tekin, että nuorista suurin osa on säällisesti käyttäytyvää.
        On mielestäni kuitenkin jossakin suuri virhe tapahtunut, kun kuvaamaani hautojen häpäisy on edes mahdollinen. Ei ole mikään ihme, että opettajat eivät ymmärtäneet kieltää tuollaista käytöstä. Onhan se niin ennenkuulumatonta.
        Millaisista ympäristöistä tulee lapsia, joille isänmaan puolesta kaatuneet ovat pilkan ja naurun arvoiset! Vaikka ei itse antaisi arvoa menneille, ja historia olisi tuntematon, niin
        kunnioitus tulee säilyttää niin eläviä kuin kuolleitakin kohtaan. . Se on tärkeä oppi jokaiselle.
        Paha kello kauas kuuluu.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen totta kai samaa mieltä kuin tekin, että nuorista suurin osa on säällisesti käyttäytyvää.
        On mielestäni kuitenkin jossakin suuri virhe tapahtunut, kun kuvaamaani hautojen häpäisy on edes mahdollinen. Ei ole mikään ihme, että opettajat eivät ymmärtäneet kieltää tuollaista käytöstä. Onhan se niin ennenkuulumatonta.
        Millaisista ympäristöistä tulee lapsia, joille isänmaan puolesta kaatuneet ovat pilkan ja naurun arvoiset! Vaikka ei itse antaisi arvoa menneille, ja historia olisi tuntematon, niin
        kunnioitus tulee säilyttää niin eläviä kuin kuolleitakin kohtaan. . Se on tärkeä oppi jokaiselle.
        Paha kello kauas kuuluu.
        Mkr.

        Asiasta toiseen. Miten on, kollegat, menevätkö suihkukaappinne sikikoonisaumat mustiksi? Minä jynssään ja harjaan, mutta musta pysyy tiukasti. Hajotin äsken yhden harjankin kappaleiksi! Jossain ohjeissa puhutaan etikasta, en ole sitä kokeillut.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen totta kai samaa mieltä kuin tekin, että nuorista suurin osa on säällisesti käyttäytyvää.
        On mielestäni kuitenkin jossakin suuri virhe tapahtunut, kun kuvaamaani hautojen häpäisy on edes mahdollinen. Ei ole mikään ihme, että opettajat eivät ymmärtäneet kieltää tuollaista käytöstä. Onhan se niin ennenkuulumatonta.
        Millaisista ympäristöistä tulee lapsia, joille isänmaan puolesta kaatuneet ovat pilkan ja naurun arvoiset! Vaikka ei itse antaisi arvoa menneille, ja historia olisi tuntematon, niin
        kunnioitus tulee säilyttää niin eläviä kuin kuolleitakin kohtaan. . Se on tärkeä oppi jokaiselle.
        Paha kello kauas kuuluu.
        Mkr.

        Luin toisaalta, että olisivat olleet heitä, jotka eivät kristinuskoa tunnusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta toiseen. Miten on, kollegat, menevätkö suihkukaappinne sikikoonisaumat mustiksi? Minä jynssään ja harjaan, mutta musta pysyy tiukasti. Hajotin äsken yhden harjankin kappaleiksi! Jossain ohjeissa puhutaan etikasta, en ole sitä kokeillut.
        Mkr.

        Siis: SILIKOONI! Kyllä tämä puhelimella näpyttely on harmittavaista. 😞
        ärtyilee Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis: SILIKOONI! Kyllä tämä puhelimella näpyttely on harmittavaista. 😞
        ärtyilee Mkr.

        Onko se likaa vai hometta? jos on vanhat jo hapertuneet saumat, lika on imeytynyt sinne sisään. Pitäisi uusia ne saumaukset mutta seon mahdotin työ. Minulle sanottiin niin ja ostin uuden kaapin. Vanha oli 11 v. sanoivat että on aikansa palvellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se likaa vai hometta? jos on vanhat jo hapertuneet saumat, lika on imeytynyt sinne sisään. Pitäisi uusia ne saumaukset mutta seon mahdotin työ. Minulle sanottiin niin ja ostin uuden kaapin. Vanha oli 11 v. sanoivat että on aikansa palvellut.

        En voi uskoa, että se on likaa, kun jatkuvasti pesen saumoja. Oletan, että silikooni jotenkin reagoi pesuaineisiin tai muuhun- Mikään siivous ja hankaus ei poista sitä kokonaan. On tämäkin suihkukaappi ehkä vajaa 10 v. ikäinen. Ei siinä muuta harmia ole, joten en vielä haluaisi sitä vaihtaa. Pelkkien saumojen takia!
        No murheemme meillä kullakin. :(
        Terv. Mkr.


      • Anonyymi

        Nojatuolimatkailua tämäkin, kun joku kertoo reissustaan Nojatuoli ketjussa . Ne omat mansikkapaikat on tai on ollut itsekullakin.Meillä se oli Lappi vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen , teltta meillä asumuksena.Nyt on vain ihanat muistot niistä reissuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi uskoa, että se on likaa, kun jatkuvasti pesen saumoja. Oletan, että silikooni jotenkin reagoi pesuaineisiin tai muuhun- Mikään siivous ja hankaus ei poista sitä kokonaan. On tämäkin suihkukaappi ehkä vajaa 10 v. ikäinen. Ei siinä muuta harmia ole, joten en vielä haluaisi sitä vaihtaa. Pelkkien saumojen takia!
        No murheemme meillä kullakin. :(
        Terv. Mkr.

        Mieheni pesi pesuhuoneemme suihkunurkkauksen seinien saumoja kloriittivedellä. Oli työlästä. Sai kyllä saumat vaaleiksi mustista pilkuista. Sitten osti höyrypesurin. Sen jälkeen osti akkukäyttöisen moottoroidun pesurin, jossa oli harjapäitä moneen lähtöön. Siitä meni moottoriosa mykäksi, uusia osia oli myynnissä esim Ohlssonilla, mutta ei tullut ostaneeksi ja nyt häntä ei ole pesemässä millään laitteella. Harjaosilla ei tee mitään ilman koneosaa.

        Anna niitten saumojen olla ja vaihda jossain vaiheessa pelkäksi suihkuseinäksi. Vai onko sinulla pakko olla kaappi?

        Mira


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni pesi pesuhuoneemme suihkunurkkauksen seinien saumoja kloriittivedellä. Oli työlästä. Sai kyllä saumat vaaleiksi mustista pilkuista. Sitten osti höyrypesurin. Sen jälkeen osti akkukäyttöisen moottoroidun pesurin, jossa oli harjapäitä moneen lähtöön. Siitä meni moottoriosa mykäksi, uusia osia oli myynnissä esim Ohlssonilla, mutta ei tullut ostaneeksi ja nyt häntä ei ole pesemässä millään laitteella. Harjaosilla ei tee mitään ilman koneosaa.

        Anna niitten saumojen olla ja vaihda jossain vaiheessa pelkäksi suihkuseinäksi. Vai onko sinulla pakko olla kaappi?

        Mira

        Taloyhtiö suosittelee suihkukaappia. Monissa,asunnoissa on ollut vesivahinko. Ei minulla kuitenkaan.
        Suihkukaapin suunnittelijat eivät joudu sitä siivoamaan.
        😞
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloyhtiö suosittelee suihkukaappia. Monissa,asunnoissa on ollut vesivahinko. Ei minulla kuitenkaan.
        Suihkukaapin suunnittelijat eivät joudu sitä siivoamaan.
        😞
        Mkr.

        Ei minun suihkukaappi ole vaikea siivota ja saumat on peitetty siistillä alumiiniprofiililla. Suihkukaappi suojaa vesivahingoilta, se on kytketty lattiakaivoon. Älä makriina luovu siitä!


    • Anonyymi

      Ennustettu syysmyrskyä viimosen päälle.
      Rariossa vaan sano, notta johnain puolella Suomenlahtee puhaltais
      23m/sek.

      Vanha Hurskainen tässä kirjoittelee.
      Olen ollut puolitoista vuotta sairaslomilla.
      Laskujen maksussa äsken tuskailin.
      Nekin takkusi pahast.

      Niin että terveisiä Kymenlaaksostakin. Joka iltahan se lisää pimenee, mutta nyt lie sitten tulossa vielä kunnon myräkkä.

    • Iltapuolta tässä.
      Aammusta käväisin asioilla. Sadepäiviä ja viileetä lupailleet, niinpä ostin pari ristikkolehteä ja kävin pitkästä aikaa kirjastossa .
      Olinkin jo ajatellut, että Piipon , puiden kertomaa pitäisi lukea ja kas , osui ensimmäisenä silmiini.
      Pikkuhommia olen tässä toimitellut.
      Veneellä hain katiskan toisen laiturin vieressä ja vein kalamajalle.
      No niin, kaikki ei aina mene putkeen.
      Eka kerran menin tankkaamaan tuota Crysleria, en meinannut saada korkki auki. No onnistuin takkuamisen jälekeen.
      Sitten menin ruokakaupalle ja aioin ottaa pankkiautomaatista vararahaa, vaikka korttia kaupassa käytänkin.
      Kauhukseni huomasin, että ei se pankkikortti ole siinä, missä pitää. Ryntäsin autoon katsomaan, josko olisin sen penkille laskenut.
      Ei sielläkään. Rauhoittelin itseäni, olin varma, että laitoin sen pussiin.
      No pussissa on 3 taskua alekkain, sitten hoksasin katsoa, olinko laittanut sen toisen kortin taa.
      Siellähän se. Helpotus oli ruhtinaallinen.
      No tiistaina oli Elisan E-laskun maksupäivä. Huomasin asian seuraavana päivänä.
      No eihän se maksu onnistunut. Klikkasin päiväystä, ei onnistunut vaihtaminen. Lähetin viestiä keskiviikkona pankkiin, ei vastausta. Soitin tänään.
      Olisi pitännyt klikata maksun saajan nimeä, että pääsi päivän vaihtamaan. No nyt sen tiedän.
      Olisi kiva, jos ohjeita olisi tällaisella kohdalla. Huhhuh.
      Luin mielenkiinnolla korppiksen kertomaa tuosta lentokenttähommasta, koska katselen usein näitä rajavartijaohjelmia.
      Kansainvälisillä kentillä on porukkaa, näyttää, kuin olisi ihan kaaos. Pitkiä käytäviä, isoja halleja.
      On hieno juttu, että tuollaisia palveluita on liikuntarajoitteisille.
      Itse en ole tuota matkailugeeniä saanut, itse viihdyn täällä luonnon rauhassa, järven rannalla.
      Talviunta vietämme kissan kanssa kerrostalossa ja keräämme voimia uuteen kesämenoon.

    • Anonyymi

      Erittäin mukavaa, että Hurskainen ilmoitti olemassa olostaan ja että Eliaana löysi pankkikorttinsa.

      Katselen telkkarista Tietäjät tietää -ohjelmaa, joka kerta yksi kilpailija on voittanut noin kymppitonnin.

      Mira

      • Pistin myös merkille hurskaisen, kiva kuulla olemastaolostaan.
        Yritän aina olla tarkka kaikessa. Sanon itselleni, että kolme asiaa pitää olla järjestyksessä Rahapussi kaikkine käyttötarpeineen. Kännykkä ja avaimet.
        Jos niistä joku ei ole, ´´paniikki´´ iskee.
        Itse tässä seurailen toisella silmällä tuota snookeria.
        En säännöistä tiedä, mutta jos näytetään vastaan lyöntiä, tiedän heti meneekö vai ei.
        Senkin näen jos vain järjestellään.
        Tuo kymppitonni josta kerroit tuolla voitetun, on ihan hyvä raha.


      • Eliaana kirjoitti:

        Pistin myös merkille hurskaisen, kiva kuulla olemastaolostaan.
        Yritän aina olla tarkka kaikessa. Sanon itselleni, että kolme asiaa pitää olla järjestyksessä Rahapussi kaikkine käyttötarpeineen. Kännykkä ja avaimet.
        Jos niistä joku ei ole, ´´paniikki´´ iskee.
        Itse tässä seurailen toisella silmällä tuota snookeria.
        En säännöistä tiedä, mutta jos näytetään vastaan lyöntiä, tiedän heti meneekö vai ei.
        Senkin näen jos vain järjestellään.
        Tuo kymppitonni josta kerroit tuolla voitetun, on ihan hyvä raha.

        Huomenta, nyt on tullut vettä koko yön ja eikun jatkuu, myrskykin on sähkölinjoja katkonut.
        Tähän sitä nyt pitää tottua sadetta ja pimeää, mutta kestämme kyllä, viitisen kuukautta ja taas on valoisaa, joulun aika kivasti tuo tekemistä.

        Hintriikka oli ihana huumoria kylväjä ja kirjoitukset olivat hauskoja, kuten monen muun sen aikainen, oikein pysähdyin ajattelemaan ja muistelemaan, oliko lainkaan näitä hankaliksi sanottuja viestejä.
        Joskus oli neljäkin ketjua Kahvipirttejä palstalla, niin innokasta oli kirjoittamisen tahti, mikä onkaan muuttunut niistä ajoista, onko ihmiset katkeroituneet ja purkavat vihansa syyttömiin.
        Tuo matkustaminen on monta mielipidettä esiin tuonut, ja eilen kerroin tuon kuulemani sanonnan, itse en todella paheksu huonokuntoisten mukana olemista, sehän on vaan kiva, jos voimia asianomaisella riittää.
        Paljonhan tuota apua tarjotaan jo Tallinnan matkaan, kuljettavat laivasta pois ja sisälle, sekin todella hyvä juttu.

        On kumma ettei noita saumausaineita ole saatu sellaisiksi, että olisi helppoa ne puhdistaa, minäkin hammasharjalla yrittelin, mutta koin toivottamaksi, tosin ei vielä kovin pahalta näytäkään.
        Pieniä juttuja nämä ovat, mutta ainahan se silmä ne pahat esiin tuo.

        Olipa kiva kuulla Hurskaisen elosta, niin sitä vaan touhutaan, vaikka ikääkin meillä on.
        Aina on yllätys nähdä jo kauan pois olleita, pistäydy uudelleen.

        Minulla on kylpyhuoneeseen tehty korotetuinreunoin suihkualue ja verho riittää pitämään veden menon lattiakaivoon.
        Mira kerroit miehesi tekemisistä, nyt sitten välineet jäävät käyttämättä ja ikävä lisääntyy siltäkin osin.

        Niin tuttuja nuo säikähdyksen milloin minkin asian kohdalla, mistä Eliaana kerroit, kopeloin taskuani aina ulos lähtiessä onko avain mukana, rahapussi kortteineen kassissa ja kurkkaan vielä hellan, että on pois päältä.
        Tähän on tultu, mutta hyvin olen vielä vahingot välttänyt, mutta ei tämä eläminen parempaan suuntaan tunnu menevät, yritettävä kuitenkin on.

        Tänään on kaalikäärylöiden teko mielessä, oikein hyvin sopiikin näin sadesäälle.
        Kaali on kiehunut vähän aikaa, nyt nostan jäähtymään, valmistan sisuksen ja ei kun käärimään, tässä tärkeimmät hommat, mitä kuuluukaan teidän päiväänne?


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta, nyt on tullut vettä koko yön ja eikun jatkuu, myrskykin on sähkölinjoja katkonut.
        Tähän sitä nyt pitää tottua sadetta ja pimeää, mutta kestämme kyllä, viitisen kuukautta ja taas on valoisaa, joulun aika kivasti tuo tekemistä.

        Hintriikka oli ihana huumoria kylväjä ja kirjoitukset olivat hauskoja, kuten monen muun sen aikainen, oikein pysähdyin ajattelemaan ja muistelemaan, oliko lainkaan näitä hankaliksi sanottuja viestejä.
        Joskus oli neljäkin ketjua Kahvipirttejä palstalla, niin innokasta oli kirjoittamisen tahti, mikä onkaan muuttunut niistä ajoista, onko ihmiset katkeroituneet ja purkavat vihansa syyttömiin.
        Tuo matkustaminen on monta mielipidettä esiin tuonut, ja eilen kerroin tuon kuulemani sanonnan, itse en todella paheksu huonokuntoisten mukana olemista, sehän on vaan kiva, jos voimia asianomaisella riittää.
        Paljonhan tuota apua tarjotaan jo Tallinnan matkaan, kuljettavat laivasta pois ja sisälle, sekin todella hyvä juttu.

        On kumma ettei noita saumausaineita ole saatu sellaisiksi, että olisi helppoa ne puhdistaa, minäkin hammasharjalla yrittelin, mutta koin toivottamaksi, tosin ei vielä kovin pahalta näytäkään.
        Pieniä juttuja nämä ovat, mutta ainahan se silmä ne pahat esiin tuo.

        Olipa kiva kuulla Hurskaisen elosta, niin sitä vaan touhutaan, vaikka ikääkin meillä on.
        Aina on yllätys nähdä jo kauan pois olleita, pistäydy uudelleen.

        Minulla on kylpyhuoneeseen tehty korotetuinreunoin suihkualue ja verho riittää pitämään veden menon lattiakaivoon.
        Mira kerroit miehesi tekemisistä, nyt sitten välineet jäävät käyttämättä ja ikävä lisääntyy siltäkin osin.

        Niin tuttuja nuo säikähdyksen milloin minkin asian kohdalla, mistä Eliaana kerroit, kopeloin taskuani aina ulos lähtiessä onko avain mukana, rahapussi kortteineen kassissa ja kurkkaan vielä hellan, että on pois päältä.
        Tähän on tultu, mutta hyvin olen vielä vahingot välttänyt, mutta ei tämä eläminen parempaan suuntaan tunnu menevät, yritettävä kuitenkin on.

        Tänään on kaalikäärylöiden teko mielessä, oikein hyvin sopiikin näin sadesäälle.
        Kaali on kiehunut vähän aikaa, nyt nostan jäähtymään, valmistan sisuksen ja ei kun käärimään, tässä tärkeimmät hommat, mitä kuuluukaan teidän päiväänne?

        Minulla on tänään luvassa antiikkimessuilla käynti Helsingin Kaapelitehtaalle.
        Se on jokavuotinen traditio tyttären ja tyttärentyttären kanssa. Viime vuonna oli mukana 4:s polvikin, mutta nyt ryhmä pienenee, sillä vilkasta nuorimmaista ei voi antiikkimessuille tuoda kipittämään myyntipöytien väliin. Niinpä menemme vain kaksistaan. Toivottavasti en näe siellä mitään, mikä olisi välttämättä ostettava. Tässä iässä ei tavaraa tule haalia, mutta jos joku kaunis Bitossi-keramiikka osuu käteen, niin . . .

        Yöllä myrskysi tosi kipakasti. Uutisten mukaan Ruotsinlauttakin oli ajautunut karille Ahvenanmaan hujakoilla.
        Pihaan muodostuu iso lammikko, joka kyllä pian valuu sivuun, mutta kovalla sateella ei pääse kuivin jaloin portaille. No, kovalla säällä kengät ovat jo valmiiksi märät.

        Katsoin illalla n´snookeria . Kovat starat alkavat menettää asemaansa uusien ja taitavien pelaajien tieltä. Snookerin valtaa kohta kiinalaiset pelaajat. Brittien ylivalta väistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tänään luvassa antiikkimessuilla käynti Helsingin Kaapelitehtaalle.
        Se on jokavuotinen traditio tyttären ja tyttärentyttären kanssa. Viime vuonna oli mukana 4:s polvikin, mutta nyt ryhmä pienenee, sillä vilkasta nuorimmaista ei voi antiikkimessuille tuoda kipittämään myyntipöytien väliin. Niinpä menemme vain kaksistaan. Toivottavasti en näe siellä mitään, mikä olisi välttämättä ostettava. Tässä iässä ei tavaraa tule haalia, mutta jos joku kaunis Bitossi-keramiikka osuu käteen, niin . . .

        Yöllä myrskysi tosi kipakasti. Uutisten mukaan Ruotsinlauttakin oli ajautunut karille Ahvenanmaan hujakoilla.
        Pihaan muodostuu iso lammikko, joka kyllä pian valuu sivuun, mutta kovalla sateella ei pääse kuivin jaloin portaille. No, kovalla säällä kengät ovat jo valmiiksi märät.

        Katsoin illalla n´snookeria . Kovat starat alkavat menettää asemaansa uusien ja taitavien pelaajien tieltä. Snookerin valtaa kohta kiinalaiset pelaajat. Brittien ylivalta väistyy.

        Yritän koko ajan vähentää tavaramäärää ja keramiikkaa olen vienyt ohan roskiin kun ei perilliset huoli ei mene kirpparilla kaupaksi vaikka myisi 50 sentillä kippo. Ei oteta kierrätyskeskuksiinkaan edes ilmaiseksi tilaa viemään. Posliiniastioita sentään huolitaan, niitä voi pestä koneessa ja käyttää ruoka astioina. Suomessa on valtavasti keramiikkapajoja , navettoja jää tyhjilleen ja niissä aletaan vääntää savea kipoiksi ja pysteiksi ja kaupitellaan turisteille. Kahvila on piha aitassa, mistä niihin riittää asiakkaita, kaipa jotain tukia saavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tänään luvassa antiikkimessuilla käynti Helsingin Kaapelitehtaalle.
        Se on jokavuotinen traditio tyttären ja tyttärentyttären kanssa. Viime vuonna oli mukana 4:s polvikin, mutta nyt ryhmä pienenee, sillä vilkasta nuorimmaista ei voi antiikkimessuille tuoda kipittämään myyntipöytien väliin. Niinpä menemme vain kaksistaan. Toivottavasti en näe siellä mitään, mikä olisi välttämättä ostettava. Tässä iässä ei tavaraa tule haalia, mutta jos joku kaunis Bitossi-keramiikka osuu käteen, niin . . .

        Yöllä myrskysi tosi kipakasti. Uutisten mukaan Ruotsinlauttakin oli ajautunut karille Ahvenanmaan hujakoilla.
        Pihaan muodostuu iso lammikko, joka kyllä pian valuu sivuun, mutta kovalla sateella ei pääse kuivin jaloin portaille. No, kovalla säällä kengät ovat jo valmiiksi märät.

        Katsoin illalla n´snookeria . Kovat starat alkavat menettää asemaansa uusien ja taitavien pelaajien tieltä. Snookerin valtaa kohta kiinalaiset pelaajat. Brittien ylivalta väistyy.

        Tänne antiikkimessuille suunnisti yksi hajamielinen.
        Nyt on 4 tuntia mennyt ja vain yksi ostos.
        Noutajaa odotellaan kahvilassa.
        Mkr.


    • Myrskyinen aamu Dalajoen alajuoksulla, nelisen lämpäastetta ja pilvet ovat väistymässä ja aurinko pilkahtelee. Yöllä todella myrskysi ja satoi ajoittain rankastikin. Tänään olisi sitten se päivä kun viimeiset perunat olisivat kaivettava ylös maasta, porkkanat samoin kuivamaan nurmikolle hetken ennen varastointia ja omenapuusta poimittua koreihin niin monta omenaa kuin jaksaa kerätä. Tänä vuonna omenasato oli suuri ja omenat suuria ja terveitä, matoisia ei juuri näy ollenkaan ja punaposkisia ja somia ovat. Olen kuivattanut lohkoina ja renkaina eilisestä saakka, mutta vielä riittäisi naapureillekin.

      Olen kannellut kukkaruukkuja ja amppeleita lasiverannalle, vielä kukkivat petuniat ja orvokit, jotka ostimme keväällä. Rapulle jätin kanervat, neilikan jonka istutan penkkiin ja tein tilaa halloweenkurpitsalle. Kasvihuoneessa satokausi on päättynyt, ainoastaan jokunen kirkkaankeltainen sitruunachili roikkuu vielä kasvissa. Ne tuon tänään sisälle kuivuriin.

      Kotivakuutukseen kuuluva tuhoeläinten jne. tarkistus joka tehdään viiden vuoden väliajoin tapahtui muutama päivä sitten. Paikat oli kunnossa ja tuholaisista ei mitään merkkejä. Ainoa mistä leppoisa ja ystävällinen tarkastaja huomautti oli että minä olen laittanut liikaa kasvillisuutta ulkoseinien viereen. Köynnösruusuni, villiviinini ja köynnöshortensiani eivät ole kuulemma hyväksi talon kunnon säilyttämiseksi.

      Google Mapsin kuukausiraportti liikkumisistani tupsahti sähköpostiin. Sen mukaan olen ollut ahkerasti liikkeessä syyskuun aikana. Olen liikkunut kahdessa maassa, 15 kaupungissa, joista kolme on uutta, 29 paikassa, joista 13 on uutta. Olen kulkenut autolla tai julksisilla kulkuneuvoilla 2274 km. mutta kävellyt vain 4 km!

      Olen seurannut myös Korpikirjailijan matkaanlähtöä ja ilahtunut aivan oikeasti siitä että pääsivät matkaan ja oikein iloisesti sähköisessä autossa lentokentällä. Upeaa, että vaikka liikkuminen ei ehkä olekaan yhtä rivakkaa kuin aikaisemmin niin apuja on saatavilla ja ne mahdollistavat nauttia niistä elämän pienistä iloista mitä meillä on toki jäljellä vielä. Tahti vain ehkä hitaampi.

      • Anonyymi

        Onhan tässä koko 80 plus seurannut viikkokausia tuota jännitysnäytelmää. Vanhuksia kulkee isot määrät lentokoneilla jatkuvasti Suomestakin ja kenttäpalvelut on itsestään selvyyksiä. Suurin osa 80- kymppisistä kulkee kentillä ja asemilla
        omin jaloin ja jaksaa nostaa laukkunsa ylälokeroon, jaksaa pysyä tolpillaan jonossa eikä tarvitse ekana saattaa koneeseen kuin invaliideja. Miksi noin tavallisesta ja arkisesta asiasta pitää noin iso numero tehdä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tässä koko 80 plus seurannut viikkokausia tuota jännitysnäytelmää. Vanhuksia kulkee isot määrät lentokoneilla jatkuvasti Suomestakin ja kenttäpalvelut on itsestään selvyyksiä. Suurin osa 80- kymppisistä kulkee kentillä ja asemilla
        omin jaloin ja jaksaa nostaa laukkunsa ylälokeroon, jaksaa pysyä tolpillaan jonossa eikä tarvitse ekana saattaa koneeseen kuin invaliideja. Miksi noin tavallisesta ja arkisesta asiasta pitää noin iso numero tehdä?

        Jos on mitään uskomista siihen mitä näillä palstoilla kirjoitellaan, niin se yli kahdeksankymppisten lentokentillä liikuskelu ja matkustaminen taitaa olla kuitenkin vähäistä verrattuna siihen miten meitä nupremmat liikkuvat ja matkustavat.
        Minä veikkaisin (aivan omasta kokemulsestani) että suuri osa yli kahdeksankymppisistä ja nuoremmistakin jos on liikuntarajoittunut, on kiitollinen siitä avusta minkä kenttähenkilökunta ja lentoyhtiöt tarjoavat senioreille. Olen toki tietoinen että näitä palveluja on ollut saatavilla jo pitkän aikaa ja että vanhempia matkustajia kiidetään pyörätuoleissa tms. lähtöporteille ja koneeseen ihan ensimmäisinä ja hyvä niin.

        Itse en ole vielä avun tarpeessa, paitsi koneessa mieheni, joka on minua pitempi auttaa käsipakaasin sijoittamisessa ylähyllylle. Mutta sekin aika tulee varmaan, kun avun tarve on suurempi. Viimeiksi kun olin Helsinki-Vantaan lentoasemalla vuosi sitten jaksoin kyllä hyvin vielä kävellä käytävia ja silleen, mutta esim. jo Miamissa minun on varattava enemmän aikaa vaihtoihin, koska matkat on pitkät ja kiirus on kova.

        Arkinen asiahan tämä on, esim Sanna Marinille ja monille muillekin paljon matkustaville. Mutta meille senioreille on täysi työ pysyä nuorempien perässä, sekä lentokentillä että kaiken tietotekniikan sovellutusten kanssa, joilla kaikki liikenneyhteydet nykyisin toimii. Minäkin vaikka olen matkustellut nuorempana olen saanut opetella uudelleen monet asiat, kuten juna-ja bussilippujen ostamiset jne. Joskus kaipaa takaisin aikaan, kun biljetti ostettiin luukulta ja luukun toisella puolella oli ystävällisesti hymyilevä palvelunhaluinen, mielellään vielä nuori nainen tai mies.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jos on mitään uskomista siihen mitä näillä palstoilla kirjoitellaan, niin se yli kahdeksankymppisten lentokentillä liikuskelu ja matkustaminen taitaa olla kuitenkin vähäistä verrattuna siihen miten meitä nupremmat liikkuvat ja matkustavat.
        Minä veikkaisin (aivan omasta kokemulsestani) että suuri osa yli kahdeksankymppisistä ja nuoremmistakin jos on liikuntarajoittunut, on kiitollinen siitä avusta minkä kenttähenkilökunta ja lentoyhtiöt tarjoavat senioreille. Olen toki tietoinen että näitä palveluja on ollut saatavilla jo pitkän aikaa ja että vanhempia matkustajia kiidetään pyörätuoleissa tms. lähtöporteille ja koneeseen ihan ensimmäisinä ja hyvä niin.

        Itse en ole vielä avun tarpeessa, paitsi koneessa mieheni, joka on minua pitempi auttaa käsipakaasin sijoittamisessa ylähyllylle. Mutta sekin aika tulee varmaan, kun avun tarve on suurempi. Viimeiksi kun olin Helsinki-Vantaan lentoasemalla vuosi sitten jaksoin kyllä hyvin vielä kävellä käytävia ja silleen, mutta esim. jo Miamissa minun on varattava enemmän aikaa vaihtoihin, koska matkat on pitkät ja kiirus on kova.

        Arkinen asiahan tämä on, esim Sanna Marinille ja monille muillekin paljon matkustaville. Mutta meille senioreille on täysi työ pysyä nuorempien perässä, sekä lentokentillä että kaiken tietotekniikan sovellutusten kanssa, joilla kaikki liikenneyhteydet nykyisin toimii. Minäkin vaikka olen matkustellut nuorempana olen saanut opetella uudelleen monet asiat, kuten juna-ja bussilippujen ostamiset jne. Joskus kaipaa takaisin aikaan, kun biljetti ostettiin luukulta ja luukun toisella puolella oli ystävällisesti hymyilevä palvelunhaluinen, mielellään vielä nuori nainen tai mies.

        Milloin kävit viimeksi Miamissa ja oletko piankin sinne taas lentämässä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin kävit viimeksi Miamissa ja oletko piankin sinne taas lentämässä?

        Onhan siitä jo kuusi vuotta ja voimille otti jo silloin. Olen suunnittelemassa matkaa Kolumbiaan ensi kesäksi, en sitten tiedä vielä kuitenkaan lennänkö Miamin vai Madridin kautta. Pariisi olisi yksi vaihtoehto myös. Kaikki nämä lentokentät ovat suuria ja nyt kun liikkuminen on hitaampaa niin saa varata paljon aikaa vaihdoille.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jos on mitään uskomista siihen mitä näillä palstoilla kirjoitellaan, niin se yli kahdeksankymppisten lentokentillä liikuskelu ja matkustaminen taitaa olla kuitenkin vähäistä verrattuna siihen miten meitä nupremmat liikkuvat ja matkustavat.
        Minä veikkaisin (aivan omasta kokemulsestani) että suuri osa yli kahdeksankymppisistä ja nuoremmistakin jos on liikuntarajoittunut, on kiitollinen siitä avusta minkä kenttähenkilökunta ja lentoyhtiöt tarjoavat senioreille. Olen toki tietoinen että näitä palveluja on ollut saatavilla jo pitkän aikaa ja että vanhempia matkustajia kiidetään pyörätuoleissa tms. lähtöporteille ja koneeseen ihan ensimmäisinä ja hyvä niin.

        Itse en ole vielä avun tarpeessa, paitsi koneessa mieheni, joka on minua pitempi auttaa käsipakaasin sijoittamisessa ylähyllylle. Mutta sekin aika tulee varmaan, kun avun tarve on suurempi. Viimeiksi kun olin Helsinki-Vantaan lentoasemalla vuosi sitten jaksoin kyllä hyvin vielä kävellä käytävia ja silleen, mutta esim. jo Miamissa minun on varattava enemmän aikaa vaihtoihin, koska matkat on pitkät ja kiirus on kova.

        Arkinen asiahan tämä on, esim Sanna Marinille ja monille muillekin paljon matkustaville. Mutta meille senioreille on täysi työ pysyä nuorempien perässä, sekä lentokentillä että kaiken tietotekniikan sovellutusten kanssa, joilla kaikki liikenneyhteydet nykyisin toimii. Minäkin vaikka olen matkustellut nuorempana olen saanut opetella uudelleen monet asiat, kuten juna-ja bussilippujen ostamiset jne. Joskus kaipaa takaisin aikaan, kun biljetti ostettiin luukulta ja luukun toisella puolella oli ystävällisesti hymyilevä palvelunhaluinen, mielellään vielä nuori nainen tai mies.

        Sinä siis perustat huomiosi elämästä siihen,
        mitä näillä palstoilla kirjoitetaan! Totta on, että lentokentistä ja lennoista ei juuri mitään kirjoitella, koska niissä ei ole mitään erikoista eikä mielenkiintoista eikä ainakaan hienoa kirjoitettavaksi. siis EEVK. Useimmille lento on välttämätön vaihe päästä kauemmas ja se sujuu ilman viikkokausien kailotusta. Jos on kysyttävää, luotettavaa tietoa löytyy netistä kenttien omilta sivuilta. Koska sinä ja korpis olette ainoita jouta lentokentät noin kiinnostaa ja lisäksi seuraatte toistenne juttuja facesta, niin miks ihmeessä tuputatte noita EEVK juttujanne tänne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis perustat huomiosi elämästä siihen,
        mitä näillä palstoilla kirjoitetaan! Totta on, että lentokentistä ja lennoista ei juuri mitään kirjoitella, koska niissä ei ole mitään erikoista eikä mielenkiintoista eikä ainakaan hienoa kirjoitettavaksi. siis EEVK. Useimmille lento on välttämätön vaihe päästä kauemmas ja se sujuu ilman viikkokausien kailotusta. Jos on kysyttävää, luotettavaa tietoa löytyy netistä kenttien omilta sivuilta. Koska sinä ja korpis olette ainoita jouta lentokentät noin kiinnostaa ja lisäksi seuraatte toistenne juttuja facesta, niin miks ihmeessä tuputatte noita EEVK juttujanne tänne?

        Nyt minun on kysyttävä sinulta koska itse lensit viimeiksi?
        Jos olet liikuntarajoitteinen tai muuten vain ikääntynyt niin huomasit varmaan miten haasteellisemmaksi lentokentillä liikkuminen on tullut iän lisääntyessä.
        Eipä sitten muuta.


    • Anonyymi

      Omatekoiset keramiikkatekeleet on yleensä kammottavia. Kerran oli jossain
      näytteillä joku hirvittävä itse tehty korppikotka. Miten kellekään voi tulla
      edes mieleenkään tehdä jostain raadonsyöjästä keraaminen esine ?
      Sitä ei senkin päällä pysty katsomaan voimatta pahoin.

      • Anonyymi

        Kyllähän se tavallista on tehdä savestakin omakuvia . Saattoi olla hyvinkin oman olemuksen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se tavallista on tehdä savestakin omakuvia . Saattoi olla hyvinkin oman olemuksen mukainen.

        Ja luonteen.


      • Anonyymi

        Monet harrastetyöt ovat epätaiteellisia. Kuinka paljon onkaan kaameita tauluja ihmisten seinillä, toritaidetta! Kuinka moni sanookaan: "Kyllä minäkin tuollaisen voisin maalata". Mikseivät sitten maalaa!
        On aika kohtuutonta estää ihmisiä toteuttamasta luovuuttaan, sillä kaikissa meissä on kauneuden jano. Monet tekevät puutöitä, harrastavat puutarhanhoitoa tai käsitöitä. Annamme niille arvoa, mutta kovin kärkkäästi olemme arvostelemassa taideteoksia, niin ammattitaiteilijoiden kuin harrastajienkin töitä.
        Mistähän sekin johtuu.


    • Anonyymi

      Joku on viimeiksi lentänyt ihan omalla turboluudallaan.

      • Anonyymi

        Minä lensin viimeksi ulos kapakasta, kun nipistin miestarjoilijaa peffasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lensin viimeksi ulos kapakasta, kun nipistin miestarjoilijaa peffasta.

        miusta on välliin niin kiva ottaa pikku kätöseen ne perhekalleudetki,
        oi kuin se hivelee mukavasti vanhaaki immeistä,,,


    • Terveisemme aurinkoisesta, joskin tuulisesta Heemstedestä.

      Olen kävellyt kahden päivän aikana yli kuusikilometriä, saavutus sinänsä, mutta kyllä tuntuu luissa ja ytimissä.

      Ilman autoa liikkuminen tuntuu vaikealta, P. ehdottikin josko vuokrattais auto. En usko, että halun ajaa täällä.

      Sain hankittua Ov- chipkortit linja-automatkoille. Se oli prosessi sinänsä, mutta onneksi pystyn selviytymään hyvin englanninkielellä.

      P. ei jaksa osallistua enää organisointihommiin, joten kaikki on minulle uuden opettelua.

      Olimme tänään aikeissa lähteä läheiseen Haarlemin kaupunkiin verestelemään vanhoja muistoja, mutta kun kävin alakerran kaupassa tunsin, että jalkani ovat vielä väsyneet.

      Pankkikortista sen verran, että hukkasin omani Chipholin kentällä tai se putosi kotimatkalla taskustani taxin takapenkille. No, se kortti on kuoletettu, eikä siitä syntynyt sen kummempaa. Tili on käytettävissäni ja S-pankkikortti kelpaa.

      Luin kommenttejanne, kokeilkaa matkustaa omin avuin. Ei niin se matkustaminen, mutta nämä digi- ajan matkustusasiakirjat 🙂

      Muuten Atlantan kenttä on ollut isoin, missä olen ollut. Maanalaisella vaihdettiin lähtöportteja Miamin koneesta Amsterdamin koneeseen. Onneksi matkaseurueessamme oli mies, joka tiesi miten vaihdot tapahtuu.

      No, eikun seikkailemaan 😁

      • Anonyymi

        EEVK


      • Anonyymi

        Miesystäväsi meni kotiinsa ja sinä mukana. Jopas onkin mahtava seikkailu. Hohhoijjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesystäväsi meni kotiinsa ja sinä mukana. Jopas onkin mahtava seikkailu. Hohhoijjaa.

        Näen ikkunasta, ettei nyt sada, mutta tulossa on jämä-myräkkä, ennustettiin.

        Puunoksat heiluvat tuulessa. Viileäksi vetää, sano.
        Ehkä huomenna jo lataan puita pystyuuniin ja tulta perään.
        Sähkölasku muuten nousee isommaks.

        . Hurskainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EEVK

        Sinulle "EEVK". Kertoisitko, mitä tämä lyhenne on?

        Täällähän on ollut toisilla tämä "EVVK", Joka on "Ei voisi vähempi kiinnostaa".


      • Anonyymi

        Näitsä kun palstanoidat EVVK ja Hohhoijaa pyyhälsivät ohi turboluudillaan teidän koneestanne tuprutellen samalla aivopieruja ikkunaasi kohti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EEVK

        Sinäpäs olet innostunut jankuttamaan tuota lyhennettä täällä pitkin päivää.

        Kun nyt olet siihen niin ihastunut niin ota edes selvää miten se oikeasti kuuluu kirjoittaa!

        Siis ei voisi vähempää kiinnostaa = EVVK

        TOMPPELI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpäs olet innostunut jankuttamaan tuota lyhennettä täällä pitkin päivää.

        Kun nyt olet siihen niin ihastunut niin ota edes selvää miten se oikeasti kuuluu kirjoittaa!

        Siis ei voisi vähempää kiinnostaa = EVVK

        TOMPPELI!

        EEVK eli EI ENÄÄ VIHAISIA KIRJOITUKSIA.


    • Anonyymi

      Mulla kitara on
      soittaisitko kitaraani

      se vanha kaunis on

      kielet hiukan särähtää
      virittäisitkö sen uudeleen

      se herää syksyn sateeseen
      uusin sävelin,

      kaunis on kitarani
      puhdas platinaa ,

      ilo soinnut siitä saa
      joskus murheen muistaa,

      tuletko silloin kun ikävä on
      soittaisitko silloin kun linnut laulaa ,

      tule kuitenki ennen
      kuin möhäistä on

      ---
      oma rustaama vana runo
      muutaman sanan muutin
      kevät muutui syksyyn, heh, sori,

      terv . mummi*
      se vanha seitamuori tuiman tunturin kupeesta,

      • Anonyymi

        Oi miten kaunis rumo, kiitos kaunis!
        🌹


    • Meillä satoi ensilumen.
      Luvattu myrsky taisi jäädä etelämmäksi, hyvä niin.
      Kamala on keli silti, räntää tulee taivaan täydeltä.
      Olen mökillä ja autossa on kesärenkaat. Pitää ajaa ainakin keskustaan, talvirenkaat ovat siellä autotallissa.
      Paras ajankuluni on seurata lintuja. Ne käyvät innokkaasti syömässä kaurojakin, vaihdoin auringonkukan siemenet niihin kun Ukrainen sota nosti hintoja todella paljon.
      Pitää keksiä jotain rasvatankojen suheen. Närhet syövät hetkessä kaikki, hätistävät pikkulinnut pois.
      Toisaalta ymmärrän että onhan Närhilläkin nälkä.
      Niskat on ollut kipeät, mietin, pitäisköhän vähentää virkkaamista.
      Virkkaaminen on tosi tärkeää minulle, olen tehnyt uskomattoman määrän isoäidin neliöitäkin. Niistä saa vaikka mitä. Nyt olen tehnyt tossuja ja poncoja.
      Virkkaamisen lopettainen olis minulle kamala paikka. Nauroin tyttärelle että pitäisi mennä vieroitukseen, onkohan olemassa anonyymit virkkaajat ryhmää?

    • Anonyymi

      Vain pieni-itsetuntoiset maalaistollot tilittävät joka ikisen askeleensa
      suomi24:ään luullen, että maalaistollojen toikkaroiminen olisi
      jollain lailla kiinnostavaa.

      Kunnon maalaisihmisillä on terve itsetunto, suhteellisuudentajua
      ja sivistystä.

      • Anonyymi

        Samoin normaaleilla kaupunkilaisilla on itsetunto kohillaan. Mutta jos elämä on niukkaa ja ankeeta, tuommonen tylsä lentokenttäkin on suuri ihme ja elämys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin normaaleilla kaupunkilaisilla on itsetunto kohillaan. Mutta jos elämä on niukkaa ja ankeeta, tuommonen tylsä lentokenttäkin on suuri ihme ja elämys.

        Se niukkuus vallitsee yläpäässä.


      • Ei minun itsetunnossani ole vikaa, ainakaan enää kun en niin välitä mitä mieltä minusta ollaan.
        Sivistystä on nähtävästi ollut sen verran että ei tarvitse haukkua ketään maalaistolloiksi.
        Saattaa olla että kaikki asiat ei kiinnosta kaikkia?
        Mutta miksi ei suoda kaikille oikeus samanvapauteen, joka on sivistyneen yhteiskunnan merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin normaaleilla kaupunkilaisilla on itsetunto kohillaan. Mutta jos elämä on niukkaa ja ankeeta, tuommonen tylsä lentokenttäkin on suuri ihme ja elämys.

        ..joten antakaa meidän nauttia myös lentokentistä, sitä vartenhan nämä keskustelupalstat on olemassa, että jokaiselle on jotakin, mistä kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Mutta sen verran kiinnostavia, että sinäkin kommentoit. Siitähän se ketju syntyy.
        Jatkuvasti korostetaan, että ei kiinnosta, kuka alkaa tietää, ihannaurettavaa kertoa reisuistaan tai puuhistaan, turhaa kaikki.
        Jep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sen verran kiinnostavia, että sinäkin kommentoit. Siitähän se ketju syntyy.
        Jatkuvasti korostetaan, että ei kiinnosta, kuka alkaa tietää, ihannaurettavaa kertoa reisuistaan tai puuhistaan, turhaa kaikki.
        Jep.

        Tämä viesti Anolle 18:23.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Ei minun itsetunnossani ole vikaa, ainakaan enää kun en niin välitä mitä mieltä minusta ollaan.
        Sivistystä on nähtävästi ollut sen verran että ei tarvitse haukkua ketään maalaistolloiksi.
        Saattaa olla että kaikki asiat ei kiinnosta kaikkia?
        Mutta miksi ei suoda kaikille oikeus samanvapauteen, joka on sivistyneen yhteiskunnan merkkejä.

        Äitini matkusti maailmalla viime vuosituhannella ja nuo mainitut palvelut olivat
        voimassa jo silloin, mutta joillekin ne ovat uutta ja ihmeellistä tänä päivänä
        ja tuskin niistä tollous tarttuu.


      • Anonyymi

        Jos sinua ei kiinnosta toisten askeleet, miksi olet täällä. Sinulla ei näy olevan tervettä itsetuntoa, suhteellisuudentajua eikä sivistystä. Vain tollot käyvät täällä kommentoimassa, että eivät ole kiinnostuneet kirjoituksistamme, fiksut osallistuvat kirjoituksiimme kertoen omista kokemuksistaan elämään kuuluvista asioista, vaikkapa lentokentillä tapahtuvista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..joten antakaa meidän nauttia myös lentokentistä, sitä vartenhan nämä keskustelupalstat on olemassa, että jokaiselle on jotakin, mistä kirjoittaa.

        Kyllä lentomatkat monelle ovat harvinaista herkkua, joten matkasta voi nauttia alusta loppuun, myös lentokentästä mennen tullen. Ei se minulle ainakaan ole tylsä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lentomatkat monelle ovat harvinaista herkkua, joten matkasta voi nauttia alusta loppuun, myös lentokentästä mennen tullen. Ei se minulle ainakaan ole tylsä.
        Mkr.

        Kyllä minäkin sen hoksasin että korppikselle lennot on harvinaista herkkua ja siksi niistä niin ison numeron tekee ja on niin jännittynyt ennen reisua. Hienoa kun sai niin paljon apua siellä kentällä ja koneessa kaiken kanssa. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..joten antakaa meidän nauttia myös lentokentistä, sitä vartenhan nämä keskustelupalstat on olemassa, että jokaiselle on jotakin, mistä kirjoittaa.

        Lentokentällä saa ostaa jopa katkarapuleipää! Ajatelkaa!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se niukkuus vallitsee yläpäässä.

        Voi se olla niukkuutta rahastakin…kaikesta päätellen.


      • Anonyymi

        Narsisti saa "nostetta" itsetunnolleen. Ihan kuin kukaan muu tässä maailmassa ei
        olisi koskaan mihinkään matkustanut. Ei edes kentillä huomaa, ettei ole yksin siellä.


      • Anonyymi

        Narsistin on tuotava itseään esiin koko ajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lentomatkat monelle ovat harvinaista herkkua, joten matkasta voi nauttia alusta loppuun, myös lentokentästä mennen tullen. Ei se minulle ainakaan ole tylsä.
        Mkr.

        Olen matkustellut oman osani, idässä ja lännessä, myös etelässä, vähemmän pohjoisessa.
        Nykysin arvostan oman kodin ja vaatimattoman mökkini mukavuuksia. En halua lähteä mihinkään kotoani.
        Lentämisestä en pidä, parasta reissuun lähdössä oli odotus vielä lentokentälläkin.
        Karmein lento oli Brasiliasta Teneriffan kautta suomeen. Oltiin kuin sillit purkissa, koneessa oli liikaan ihmisiä pienessä tilassa, tuntui että tulee paniikkihäiriö.
        Brasilia, pikkuisen päiväntasajan alapuolella oleva paikka oli liian kuuma, olin ilmastoidussa huoneessa lähes päivät pitkät, auringon laskun jälkeen uskaltauduin ulos, mutta kuuma oli silloinkin. Miksi lähteä kotoaan kärsimään kun hienoja maisemia näkee netistä ja telkkarista.
        Ikäkin tekee mukavuuden haluseksi, ei viitsi tehdä kaikkea mihin käytti aikaa nuorempana.
        Tämä on vain minun mielipiteeni, moni varmaan nauttii kun pääsee reissuun.


    • Anonyymi

      Nyt muorit nukkumaan,,, yö on jo pitkällä,,,,,,,,,,,,,

      • Anonyymi

        Mun päivänsä meni piloille kun aloin melkein umpijäähän ehtinyttä jääkaappi-pakastinta sulattamaan.

        Pakkohan se oli sulattaa, kun siitä tulee sähkösyöppö; aina käynhissä.

        Jääkaapin takaosaan oli kertynyt useamman kilon jääkikimpale.

        Menin kylppärin peilin eteen moittimaan hurskaista moisesta huolimattomuudesta.

        Sen naama vähän venähti.
        "Sitä kaikkee ei ehi huomata, yritti puolustella...
        . hurskainen.


    • Sunnuntaiaamun rauhaa ja hiljaisuutta, ei näy edes koiranulkoiluttajia, sade on lopuillaan, mutta tuuli puita pöyhentelee, tiukassa on vielä lehdet, mutta periksi niiden on annettava.
      Räntää satoi eilen, onkohan vuorossa aikainen talventulo, muistan aiemmin joskus, että pysyvä talvi tuli viidestoista lokakuuta.

      Ikävä tuo korpikirjailijan matkakertomus, kun noin ikävän sävyn muilta on saanut.
      Ihmetystä koen myös siitä, miten aikuiset ihmiset jaksavatkaan toistaa tuota samaa juttua, eikö voisi jättää väliin ja kertoilla vaikka omista matkoistaan.
      Lapsia ja heidän tekemisiään päivitellään ja täällä mitä suuremmissa määrin aikuiset sekoilevat.
      Onnistuisiko tämä nenät vastakkain ollen, epäilen, on niin hyvä heittää herjaa, kun kukaan ei tunnista.
      Voi miten kaipaan aikoja jolloin leikkiä laskettiin ja hupailtiin, ei kuitenkaan ketään silmätikuksi otettu, jokainen sai rauhassa itseään toteuttaa.
      Olen minäkin saanut osani noista palautteista, mutta olen ajatellut vieläkin tyhmemmäksi heittäytyä ja ohitan taitavasti.
      Tulipa nyt sanottua, eihän nämä puheet mitään vaikuta, ihmisillä on nykyään päämääränä loukata toisiaan.


      Liekko tuo virkkaaminen on todella mielekästä ajankulua, samoin puikoilla neulominen, molempia minäkin teen jatkuvasti, sanovat aivojen toimintaan vaikuttavan myönteisesti.
      Virkkaaminen piti laittaa huilille, kun peukalot sanoivat yhteistyön irti, nyt puikkojen kanssa sekoilen ja välillä hieroskelen ranteita ja sormia.
      Varmaan hulluksi joku sanoo tätäkin hommaa, pari laatikollista valmiina sukkia, lapasia, ei tietoakaan mihin ne saan menemään, kokemus edellisiltä vuosilta on, että tyhjiksi menevät.
      Kunpa onnistaisi tänäkin vuonna, löytyisi tarvitsevia, tai paremmin kohtaisin tarvitsevat.
      Olen melkoisen herkkä kaikille pyyntöjä tuleviin vastaamaan, eilen puhelinsoitolla sai koulukiusaajientuki pienen summan.

      Kauniit esineet puhuttaa Makriinaa, niin minuakin, mutta nyt olen saanut päähäni taottua, ei yhtään uutta kippoa, kun olen kuunnellut nuorieni mielipiteitä, eroavat täysin minun kauneuden ja vanhan tavaran ihastelusta.
      Hurskainen mietti joko uunin laittaisi lämpiämään, laita vaan, on niin hyvä olla, kun on lämmintä, meillä patterit lämpöä hohkaa.

      Arvaatte varmaan, että maistui ne "kualikiäryleet" taivaallisen hyviltä, tänään laitan uuniin perunalaatikon, oikein siankerroslihaa raaskin ostaa makua antamaan, mieleni on kauan tätä ruokaa tehnyt, olen antanut himon kasvaa ja nyt tuli hoo hetki;)
      Riisipuuron laitan laatikon seuraan ja mustikkasoppa sitä sitten kyyditsemään, varmaan maistuisi teillekin;)D
      Pienen pullataikinan teen myös, kanelipullia, yritän joka päivälle aina jonkun työtehtävän laatia, että tunnen olevani toimelias emäntä;)
      Nyt toimelias emäntä sulkee koneen, heippa!

      • Anonyymi

        Voi mitä herkkuja Skillan kokkailee jaleipoo!!!!Pääsispä sinne syömään kunnon ruokaa!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi mitä herkkuja Skillan kokkailee jaleipoo!!!!Pääsispä sinne syömään kunnon ruokaa!!

        Vielä ehdit, ruuat on uunissa;)
        Aika lähellä on kyllä oltava, , olen joskus miettinyt miten vähällä vaivalla saisi, kun ostaisi valmista, mutta enpä vaan tykkää.
        Minusta ruuanlaitto on kivaa, lopputulos palkitsee, komeita pullia juuri otin pellillisen uunista.


    • Kiitos taas kirjoituksestasi SkillaN ja tekisi mieli sanoa, että läl läl lää, koska vedin juuri uunista kaneli pullan. Mutta otanpahan takaisin tuon lällätykseni, koska kerroit peruna/ silakka laatikosta oikean sian lihan kera ja minulla ei tarpeita löydy...vielä..

      Sitä vastoin googlailin tuon oikeitten käsityötaitureiden sivun ja sitäkin vain kateena katselen, koska en nykyisin neulo en virkkaa, mutta syystä en virka mitään.


      Koukku&Puikko klikkaa , on Facessa

    • Istuimme illalla parvekkeella, oli lämmin ilta. Yritin videoida kovaäänistä naakkaparvea, heillä lie ollut lauantaipartyt.

      Asetin parvekelaatikon tuijaan valonauhan tunnelmaa tuomaan. Täytimme lasit ja nostin pöydälle kipon, jossa oli oliveja, juustoja, ja katkarapuja valkosipulimausteliemessä.


      Alkoi itään lähtevien lentokoneiden nousu Shipholin kentältä. Ensimmäisenä nousun teki upea kaunotar Corendon Boeing 737 MAX 9. AH, Siihen kun pääsisi, no, nyt se on livenä bongattu.

      Asiaan, olen pian 17-vuotta lentänyt Suomen ja Hollannin väliä. Ei siis mitään uutta. Aikaisemmista lentokoneista poiketen lensimme nyt Airbus 350.

      Kun Venäjä sulki ilmatilansa, nämä isot kaukoidän kohteiden koneet siirrettiin lentämään suosittuja Euroopan reittejä.

      Jos olet lähdössä Eurooppaan ja haluaa nauttia luxusmatkasta kannattaa tutkia millä reiteillä koneet lentää.

      No, ainakin Amsterdam - Helsiki - Amsterdam.

      Ilmeisesti matkustamistani on jonkun teistä vaikea ymmärtää, vaikka pitäisi tajuta, että puolisoni on hollantilainen ja hänellä on suku täällä. Olen hänen kihlattunsa jo yli 17-vuotta, olen 100 %.sti mukana hänen elämässään.

      Onneksi meidän ei ole ollut pakko avioitua kuten Tarja Halosen ja Arajärven. He elivät periaatteensa mukaisessa avoliitossa, mutta ulkopuolisten paineiden vuoksi heidän piti avioitua.

      Meillä on kaunis kolmio Heemsteden rauhallisella asuinalueella. Tästä on hyvät yhteydet kaikkialle.

      Sunnuntaiaamu, sumuverhoa taivaalla, pian selkenevää. Kyläkirkon kellot kutsuvat jumalanpalvelukseen.

      Hyvää sunnuntaipäivää.

      • Anonyymi

        Ai että teillä on kolmio siellä? Omiststko puolet ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että teillä on kolmio siellä? Omiststko puolet ?

        Onko sinulla kaikki kotona?


    • Anonyymi

      Hei makriina! Ostitko antiikkimessuilta keramiikkaa tai jotain muuta? Millaiset oli messut?

      • Anonyymi

        Bitossia katselin, mutta ei kukkaro kestänyt.
        Ostin Nanny Stillin Apollolyhdyn, kun myyjä möi sen puoleen hintaan.
        Se on kovin suosittu, messuilla oli niitä monilla pöydillä.
        Parin viikon kuluttua toiset mesut, varmaan ihan samat esittelijät ja tavarat silloinkin, mutta aina ne kiehtovat.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bitossia katselin, mutta ei kukkaro kestänyt.
        Ostin Nanny Stillin Apollolyhdyn, kun myyjä möi sen puoleen hintaan.
        Se on kovin suosittu, messuilla oli niitä monilla pöydillä.
        Parin viikon kuluttua toiset mesut, varmaan ihan samat esittelijät ja tavarat silloinkin, mutta aina ne kiehtovat.
        Mkr.

        Tuollainen Nanny Stillin lyhty on meilläkin, tai siis oli, kunnes naapurin vallaton pikkupoika rikkoi sen. Nyt siitä on pala pois yläkulmasta ja en ole raskinut heittää sitä menemään, vaan pidän sitä verannanikkunalla.
        Pitäisi varmaantilata uusi :)


    • Bitossin Rimini blue keramiikkaan ihastuimme Italiassa jo häämatkalla, mutta ei ollut varaa ostaa . Välimerellisen turkoosit ja siniset meren ja taivaan sävyt jäivät kuitenkin lähtemättöminä mieleen, ja ostimme kymmenvuotishääpäivän kunniaksi isohkon vadin suomalaisesta antiikkiliikkeestä ja myöhemmin vielä maljakon.

      Täällä on syysmyräkkää ihmetelty ja venettä käyty paimentamassa satamassa. Tuulen suunta on vaihdellut, samoin veden korkeus, kiinnitysköysiä on pitänyt tarkistella ja kiristellä, välillä löysätä. Satamassa on vielä paljon veneitä, ja samalla on muittekin paatteja silmäilty ja tarvittaessa paranneltu kiinnityksiä. Se on venekerholaisten tapa, toistemme puhelinnumerot on myös vaaratilanteiden varalta. Yleensä vene on pidetty vesillä lokakuun lopulle asti , myräkkä on jo huomenna ohi ja kiva käydä vielä syysongella ja ihailemassa mereen heijastuvaa ruskaa. Tuuli on jo koivujen lehdet lähes vienyt, mutta vaahterathan ovatkin ruskakuningattaria, ne eivät hevin lehdistään luovu

      • Anonyymi

        Bitossia on aika vähän liikkeellä tällaisilla messuilla. Joskus olen ostanut possun ja pari muuta kukkarolleni sopivaa esinettä, pienikokoisia , jota pidän ikkunalaudalla. Niiden sininen väri miellyttää silmää ja valo taittuu kauniisti . Nyt messuilla näin isoja laakeita vateja, joiden hinta kipusi korkealle.
        Laakea vati on varmaan Ramoonan aarre, kuvittelen, että siinä on pari mandariinia vastavärinä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bitossia on aika vähän liikkeellä tällaisilla messuilla. Joskus olen ostanut possun ja pari muuta kukkarolleni sopivaa esinettä, pienikokoisia , jota pidän ikkunalaudalla. Niiden sininen väri miellyttää silmää ja valo taittuu kauniisti . Nyt messuilla näin isoja laakeita vateja, joiden hinta kipusi korkealle.
        Laakea vati on varmaan Ramoonan aarre, kuvittelen, että siinä on pari mandariinia vastavärinä.
        Mkr.

        Huomenta viikonalkuun, myrsky ohitettu ja puut saavat lepäillä myrskyn jäljeltä.
        Aikamoinen myräkkä kaksi päivää, oli onnellinen olo, kun sai ikkunasta vain katsoa, tuli mieleen saarissa asuvat, miten tuolla myrskyllä järvelle tohtivat lähteäkään, kohta jäätkin estävät liikkumista ennen vahvistuttuaan.
        Tämä ehkä siitä syystä mielessä pyörii, kun tytär mökillään saaressa nauttii eläkkeelle pääsyään.
        Ymmärrän halun olla rauhaissa paikassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta viikonalkuun, myrsky ohitettu ja puut saavat lepäillä myrskyn jäljeltä.
        Aikamoinen myräkkä kaksi päivää, oli onnellinen olo, kun sai ikkunasta vain katsoa, tuli mieleen saarissa asuvat, miten tuolla myrskyllä järvelle tohtivat lähteäkään, kohta jäätkin estävät liikkumista ennen vahvistuttuaan.
        Tämä ehkä siitä syystä mielessä pyörii, kun tytär mökillään saaressa nauttii eläkkeelle pääsyään.
        Ymmärrän halun olla rauhaissa paikassa

        Nyt sekoilee koneeni tai vika muualla, viestin aloitin kirjautuneena ja sitten teki topin ja hyppäsi lähtemää, no mitäpä tuosta jatketaan.
        Ymmärrän tyttären halun olla rauhaisassa paikassa, kun työrupeama oli ainaista hymysuin asiakkaiden palvelua.
        Toivottavasti lähtevät mantereelle ennen jäiden tuloa.
        Mittari oli herättyäni nollassa, siitä sitä on ruvettava vaatetta lisäämään, kun ulos lähtee.

        Luin eilen lehdestä, kun kauppiaita haastateltiin rikollisuuden lisääntymisestä kaupoissa.
        Täällä nuorten porukka kulkee ottaen tarvitsevaansa ja kävelevät ulos muina miehinä.
        Olen perjantaisin seurannut minäkin, kun kolmen-neljän hengen joukko purjehtii sisään, menevät kaljahyllyille ja sitten marssivat ulos, en tiedä onko nämä rehellisiä ostajia vai muuta, pisti vaan silmään useana perjantaina.
        Isoja vahinkoja kauppiaan kassaan kertyy ja valvonta ei vaan toimi, poliisia harvoin saavat apuun, kovin on röyhkeää näiltä asiakkailta, viime kädessä maksumiehinä olemme me rehelliset ostajat.

        Messuilla käyn harvoin, joskus käsityömessuilla olen käynyt, sekin on jäänyt.
        Ostoja tulee aina tehtyä, kun jotain kaunista silmään sattuu, auttaisiko jos lompakko jäisi kotiin;)
        Koriste esineet laitoin tyttäreni kehotuksesta laatikkoon ja vintille veimme, sieltä sitten majanmuuton yhteydessä ne vaihtoivat omistaa, toivottavasti joku sai iloisen mielen kirpputorilta löytäessään jonkun esineen.
        En oikein tykkää joka paikan täyttyvän koriste esineillä, siksi on hyvä pysyä pois niiden tarjouskohteista, valokuviakin harkiten näkyviin asettelen.
        Tikapuut ostin ja niissä on valokuvat lapsenlapsista ja lapsenlapsenlapsista, porraspuihin ripustettuina.
        Noita omatekemiä taulujakin liian kanssa, mutta kun olen seinille laittanut, saavat olla, onhan hyvä katsella ja huomata korjaustarpeet, tulisi vaan korjailtua.
        Enää ei sekään jaksa innostaa.

        Tulisi nyt vielä kivoja ilmoja, että Ramoonan toiveet vesille pääsystä toteutuisi, täälläkin näkee kuvia vettä täynnä olevista veneistä, miten unohtavatkaan omaisuutensa huoltamisen.
        Alkaa olla se aika, että teillä veneitä kuljetellaan talvisuojiin.

        Ei näkynyt ruokavierasta, yksin söin, Kristiina minun perunalaatikkoon ei kuulu kala ja eihän silakoita täältä aina saakaan, muistelen äitini laittaneen joskus ylijääneet kalat jostakin muusta tarjoilusta, mukaan perunalaatikkoon. tarkkaan ruuat käytettiin, se tapa on minua seurannut, hukkaan ei mitään.

        Nyt edessä pyykin silitystä, tosin ei paljoa ole, mutta sekin vähä on kaappiin siistinä saatava.
        Oikein hyvää myrskynjälkeistä päivää ja uutta viikkoa kuluttamaan;)


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Nyt sekoilee koneeni tai vika muualla, viestin aloitin kirjautuneena ja sitten teki topin ja hyppäsi lähtemää, no mitäpä tuosta jatketaan.
        Ymmärrän tyttären halun olla rauhaisassa paikassa, kun työrupeama oli ainaista hymysuin asiakkaiden palvelua.
        Toivottavasti lähtevät mantereelle ennen jäiden tuloa.
        Mittari oli herättyäni nollassa, siitä sitä on ruvettava vaatetta lisäämään, kun ulos lähtee.

        Luin eilen lehdestä, kun kauppiaita haastateltiin rikollisuuden lisääntymisestä kaupoissa.
        Täällä nuorten porukka kulkee ottaen tarvitsevaansa ja kävelevät ulos muina miehinä.
        Olen perjantaisin seurannut minäkin, kun kolmen-neljän hengen joukko purjehtii sisään, menevät kaljahyllyille ja sitten marssivat ulos, en tiedä onko nämä rehellisiä ostajia vai muuta, pisti vaan silmään useana perjantaina.
        Isoja vahinkoja kauppiaan kassaan kertyy ja valvonta ei vaan toimi, poliisia harvoin saavat apuun, kovin on röyhkeää näiltä asiakkailta, viime kädessä maksumiehinä olemme me rehelliset ostajat.

        Messuilla käyn harvoin, joskus käsityömessuilla olen käynyt, sekin on jäänyt.
        Ostoja tulee aina tehtyä, kun jotain kaunista silmään sattuu, auttaisiko jos lompakko jäisi kotiin;)
        Koriste esineet laitoin tyttäreni kehotuksesta laatikkoon ja vintille veimme, sieltä sitten majanmuuton yhteydessä ne vaihtoivat omistaa, toivottavasti joku sai iloisen mielen kirpputorilta löytäessään jonkun esineen.
        En oikein tykkää joka paikan täyttyvän koriste esineillä, siksi on hyvä pysyä pois niiden tarjouskohteista, valokuviakin harkiten näkyviin asettelen.
        Tikapuut ostin ja niissä on valokuvat lapsenlapsista ja lapsenlapsenlapsista, porraspuihin ripustettuina.
        Noita omatekemiä taulujakin liian kanssa, mutta kun olen seinille laittanut, saavat olla, onhan hyvä katsella ja huomata korjaustarpeet, tulisi vaan korjailtua.
        Enää ei sekään jaksa innostaa.

        Tulisi nyt vielä kivoja ilmoja, että Ramoonan toiveet vesille pääsystä toteutuisi, täälläkin näkee kuvia vettä täynnä olevista veneistä, miten unohtavatkaan omaisuutensa huoltamisen.
        Alkaa olla se aika, että teillä veneitä kuljetellaan talvisuojiin.

        Ei näkynyt ruokavierasta, yksin söin, Kristiina minun perunalaatikkoon ei kuulu kala ja eihän silakoita täältä aina saakaan, muistelen äitini laittaneen joskus ylijääneet kalat jostakin muusta tarjoilusta, mukaan perunalaatikkoon. tarkkaan ruuat käytettiin, se tapa on minua seurannut, hukkaan ei mitään.

        Nyt edessä pyykin silitystä, tosin ei paljoa ole, mutta sekin vähä on kaappiin siistinä saatava.
        Oikein hyvää myrskynjälkeistä päivää ja uutta viikkoa kuluttamaan;)

        Eikös sinun pitänyt opetella tallettamaan kirjoituksesi ja sitten liittämään. Korppis on neuvonut monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sinun pitänyt opetella tallettamaan kirjoituksesi ja sitten liittämään. Korppis on neuvonut monta kertaa.

        En ole edes yrittänyt, nuo neuvot ei mielessä pysy, näin tallaan, jos ei onnistu olkoon.

        Näin huono oppinen SkillaN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole edes yrittänyt, nuo neuvot ei mielessä pysy, näin tallaan, jos ei onnistu olkoon.

        Näin huono oppinen SkillaN

        Hieno syyspäivä tänään tällä kohtaa Kymenlaaksoa.
        Kuuntelin klo 16 Yle-uutiset ennen ulos lähtövalmistelui.

        Sii vähän yli 17 katsoin päivän olevan täpötäys.

        Työkalut ja tarvikkeet roudasin ulkovarastoon.

        Suihkuunmenovalmistelut eiste. Siit kahvia keittymhän.

        Olin tuonut kaupasta niit juustosämpylöi.
        Hyyvii olhit Vatajan savufläskin ja sauhustetun kirjolohen kaa.
        Kahvi ryyppyynä sano.

        Ja sitä samaa maanantaillhan köllykkätä itekullenkii.
        . Hurskainen.


    • Anonyymi

      Kelpaa sitä nyt nojailla uudessa nojatuolissa.

      Hintaa en kehtaa kysyä.

      Yks satunnainen kävijä vaan.

      • Anonyymi

        Kerro vaan jotain mukavaa, ei muuta pääsyvaatimusta ole!


    • Maanantai valkeni kauniina ja aurinkoisena, tosin yöllä oli lämpömittari kävi lähellä nollaa yön aikana. Säästyimme kuitenkin hallalta, voi olla todellakin tuo meren läheisyys joka viivästyttää pakkasöiden saapumista alueellemme.

      Täällä jatketaan omenahillon keittämistä ja muita syksyn puutarha-ja pihatöitä. Televisiosta kuuntelemme miten vihan ja koston kierre jatkuu Lähi-Idässä. Tuntuisi siltä, että maailma on aina vain pahempi paikka, mutta se ehkä johtuu vain siitä ns. tieto lisää tuskaa: maailma on aina ollut väkivaltainen, sotien, ahneuden ja vihan runtelema paikka, mutta kiitos nykyisen tiedonvälityksen reaaliajassa olemme ajan hermolla koko ajan, päivin öin.

      (Ilon aiheet ovat nyt vain henkilökohtaisella tasolla, mutta olen kirjoittanut niistä enemmän blogissani, johon on linkki profiilissani)

      • Anonyymi

        Ei aukea nuo linkkisi.


      • Anonyymi

        En kopioi enkä liimaa, tuskin niissä on mitään kiinnostavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kopioi enkä liimaa, tuskin niissä on mitään kiinnostavaa.

        Mutta koitit kuitenkin avata ...ei varmaankaan ole mitään mitä haluaisit lukea. Se info olikin tarkoitettu ainoastaan niille joita kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta koitit kuitenkin avata ...ei varmaankaan ole mitään mitä haluaisit lukea. Se info olikin tarkoitettu ainoastaan niille joita kiinnostaa.

        Se on siis kopioitava kynällä paperille, siitä kirjoitettava osoitekenttään ja sitten vasta saa tietää, kiinnostiko juttusi.
        Miksi muuten poistettiin tuo ohjeesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on siis kopioitava kynällä paperille, siitä kirjoitettava osoitekenttään ja sitten vasta saa tietää, kiinnostiko juttusi.
        Miksi muuten poistettiin tuo ohjeesi?

        Se on mainos!!! Ei sallittua Suomi24 -palstoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on siis kopioitava kynällä paperille, siitä kirjoitettava osoitekenttään ja sitten vasta saa tietää, kiinnostiko juttusi.
        Miksi muuten poistettiin tuo ohjeesi?

        Ei nyt toki! Vedät osoitteen siniseksi (ja vedät hiiren osoitteen yli), painat C-näppäintä joka kopioi liimaat V:tä painamalla osoitekenttään. Et tarvitse kynää ja paperia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on mainos!!! Ei sallittua Suomi24 -palstoilla.

        Ei blogit ole mainostamista. Minä blogaaan asioista joita harrastan kuten kirjoista, matkustamisesta ja puutarhasta ja pihasta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei blogit ole mainostamista. Minä blogaaan asioista joita harrastan kuten kirjoista, matkustamisesta ja puutarhasta ja pihasta.

        Ihanko harrastus tuo matkustaminen, jos kerran vuodessa Suomessa käy ja seuraa facesta korpiksen tylsää lentoa tylsään hollantiin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei blogit ole mainostamista. Minä blogaaan asioista joita harrastan kuten kirjoista, matkustamisesta ja puutarhasta ja pihasta.

        Ei vai?
        Siis linkki blogiin ja blogissa voi sitten mainostaa 👀
        En nyt puhun sinun jutuista. En tarkistanut. Spekuloin yleisellä tasolla 😏


    • Anonyymi

      Sunnuntain Jumalanpalveluksen aioin katsoa, mutta se olikin joku ortodoksinen, että laitoin radion päälle ja sieltä tulikin oikein hyvä sunnuntaihartaus.

      Eräs 69v. mumma siinä pohti elämän kulkua, m.m. kuinka valtava vastuu onkaan nuorellaparilla, joka ensimmäisen lapsen saa.
      Lapsi on syntyessään niin avuton ja täysin vanhempien hoidon varassa.
      Se voidaan tehdä hyvin ja rakkaudella, siitä lapsi saa ensimmäiset hyvät kokemukset,
      jotka vaikuttavat eteenkinpäin.

      Ensimmäinen kunnon pakkasyö, loputkin kukkaset ovat nyt menneet.
      Olihan kuitenkin kaunis ja lämmin kesä, sitä lämpöä on varastossa vielä pitkään.

      Noita neliöitä minäkin virkkasin aikoinaan vauvan sängyn päälle, tulikin kaunis
      ja värikäs peitto.

      Aurinko on tänään valaissut tienoota, mukava siivota!

      Voidaan hyvin,
      Neeasa

      • Anonyymi

        Neesalle.

        Minäkin taisin olla noita ikiä, kun hoidin lapsenlapseni poikaa, joka oli niin pieni, että ei osannut kääntyillä edes siitä lattian peitolta ja jotenkin on jäänyt mieleeni ajatukseni, että mitähän sinustakin tulee?

        No, hyvä siitä tuli ja on nyt 17-v ja 190 cm pitkä ja komea.

        Omista lapsistani en koskaan ajatellut tuollaisia, paitsi kun eräs "lapsenhoitajani" sanoi, että lapsellani on väärät jalat, siis epä muodustuneet, mutta niinpähän hänestäkin, siis lapsestani tuli oikein suorasäärinen ja kaunis nainen, ainakin äidin silmissä.


      • Anonyymi

        Olet aina niin positiivinen Neeasa!👍🌸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aina niin positiivinen Neeasa!👍🌸

        Kiitos sinulle !


    • Anonyymi

      Eipä tullut minunkaan veljestäni länkisääristä, vaikka sairasti kuulemma pienenä riisitaudin. 193 cm suoraa vartta sai. Hän eli kuitenkin vain 49 vuotiaaksi, koska keuhkot olivat heikot. Poltti hän tupakkaakin, mutta ei käsittääkseni ollut mikään ketjupolttaja. Hänen keuhkonsa olivat kuitenkin kuin pajan seinät, dreenillä otettiin tulehdusnesteitä pois. Toiset ihmiset kestävät myrkkyjä paremmin kuin toiset.

      Mira

    • Illankorvaa!
      Elämä se tässä soljuu vanhaa rataansa.
      Eilen olin menossa varastolle niin komea joutsenparvi lensi yli pään.
      Eivät menneet eteläänpäin niinkuin kurjet vaan länteen.
      Liekö länsirannikolla joku kokoontuminen, en tiedä.
      Innostuin järvelle lähtemään, kun aurinko paistoi, eikä tuulikaan ihan hirmuinen ollut.
      1kg hauen sain, onkeni ei oikein toiminut kunnolla, piti käsin vetää siimaa.
      Jos näillä rannoilla vielä ensi kesänä kuljen, keväällä onkikauppaan käy tieni.
      Paloma tuossa ajatuksiaan noista nykyelämän mutkista kertoili.
      Samoja ajatuksia on omassakin mielessäni kuljeksinut.
      Historiasta kun olen aina ollut kiinnostunut, niin vertailuja nykypäivään on m ielessäni tullut tehtyä.
      Yksi tosiasia on mainitsemasi, että tieto kulkee nopeasti läpi maailman.
      Sitä mietin, että ihmisluonto on sellainen, että se ´´paha kello´´ on se mikä historiaankin jää. Riippumatta siitä kirjoitetaanko se pergamentille vai tietokoneelle.
      Hyvän kellon ääni kuuluu aina vähemmän.
      Vai onko se niin, että ihmiset haluaa ehkäpä tiedostamattaankin lukea niitä negatiivisia uutisia, vertaillen, olisiko itsellä kuitenkin paremmin.
      Aina puhutaan, että kun ajat ovat tällaiset ja on sitä ja sitä.
      Muistan, että siitä alkaen, kun alkoi yhteiskunnallisesti tiedostaa asioita, aina on sanottu, että ´´ajat nyt ovat tällaiset.´´
      Meillä täällä on kaikki isossa kuvassa hyvin. (ainakin vielä)

    • Tässä reporankana istun, tuo selkä ja jalka temppuilee, vaan en anna periksi. Tänäänin teimme parin kilsan lenkin keskustaan. On niin kivat ilmat ja kuivat tiet kävellä. Olen lukenut, että Suomessa on jo ensilumia sadellut. Ei innosta. Eilen illalla shattailin nuoruuden ystäväni kanssa, hän oli Kreikassa Kosin saarella +28.C. lämmössä ja minäkin täällä +20.C.

      Katselin säätietoja pari viikkoa eteenpäin ja näyttää siltä, että lähtömme aikoihin täälläkin kylmenee.

      Meillä ei ole TV.tä, emme tosin kaipaakkaan, ostin sanaristikkolehden Suomesta lähtiessäni iltapuhdepähkäilyksi. Yllätyin kuinka helposti täyttö lähti kulkemaan neljän vuoden taon jälkeen.

      Ruokakaupoissa ole tehnyt vertailuja. Isoissa marketeissa hintataso on suomalaista hintatasoa, ainoastaan oluet ja viinit ovat huomattavasti halvempia. Täällähän viinit löytyvät ruokakauppojen hyllyiltä.

      Meidän talon alakerrassa on Spar- kauppa, se on kalliimpi, mutta ostamme sieltä päivittäisruuat, emme halua ruokakasseja keskustasta raahata.

      Eilisen päivän vietimme Haarlemin kaupungissa, paljon oli porukkaa liikkeellä, terassit täynnä, mekin mukana.

      Hyvää illan jatkoa. Kello täällä on tuntia suomen aikaa jälessä.

      • Anonyymi

        Ei voi olla totta, hollandiassakin on kauppoja! Ja että ihan olutta niistä saa ja jopa viiniä. Ja halvemmalla vielä. Mutta tuota en usko että kello olis eri ajassa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla totta, hollandiassakin on kauppoja! Ja että ihan olutta niistä saa ja jopa viiniä. Ja halvemmalla vielä. Mutta tuota en usko että kello olis eri ajassa!

        Onko sinulla kaikki kotona?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Onko sinulla kaikki kotona?

        Kysyppä ihan itseltäsi samaa!


    • Usko nyt korppis että maailmassa ei ole mitään muuta aikaa kuin Suomen aika ja kaikkien kellot käy sen mukaan :)

      • Anonyymi

        Siinä taas näyte huumorintajuttomuudesta. Kyllä tuota korpisen tärkeilyä saa pilkata. Kyllä jokainen kuusivuotiaskin tietää että on eri aikavyöhykkeet, naurettavaa siitä palstoilla opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas näyte huumorintajuttomuudesta. Kyllä tuota korpisen tärkeilyä saa pilkata. Kyllä jokainen kuusivuotiaskin tietää että on eri aikavyöhykkeet, naurettavaa siitä palstoilla opettaa.

        Aikuinen pystyy erottamaan mikä on huumoria ja mikä on kateutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas näyte huumorintajuttomuudesta. Kyllä tuota korpisen tärkeilyä saa pilkata. Kyllä jokainen kuusivuotiaskin tietää että on eri aikavyöhykkeet, naurettavaa siitä palstoilla opettaa.

        Ota nyt vaan opiksesi, kun ilmaisen tiedon saat.
        Moni ei ota mitään tietoa vastaan, koska on itse tietävinään paremmin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuinen pystyy erottamaan mikä on huumoria ja mikä on kateutta.

        Kukapa ei olis kateellinen siitä, kun joku pääsee kyläilemään ihan Hollantiin asti. Minä ainakin olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas näyte huumorintajuttomuudesta. Kyllä tuota korpisen tärkeilyä saa pilkata. Kyllä jokainen kuusivuotiaskin tietää että on eri aikavyöhykkeet, naurettavaa siitä palstoilla opettaa.

        Sinun pilkkasi osuu omaan nilkkaan.
        Täällä kaikki muut haluavat keskustella aivan sovussa ja ketään pilkkaamatta omista arkisista asioistaan, kertoa kuulumisistaan ja ketään mollaamatta. Sinä rikot palstarauhan ja sovun epämiellyttävällä ja huonotapaisella höpinälläsi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sinun pilkkasi osuu omaan nilkkaan.
        Täällä kaikki muut haluavat keskustella aivan sovussa ja ketään pilkkaamatta omista arkisista asioistaan, kertoa kuulumisistaan ja ketään mollaamatta. Sinä rikot palstarauhan ja sovun epämiellyttävällä ja huonotapaisella höpinälläsi.

        Sinä se taas ruokit riitelyä.
        Tuo kommenttisi ei ainakaan rauhaa tuo, mutta et ehkä sitä haluakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se taas ruokit riitelyä.
        Tuo kommenttisi ei ainakaan rauhaa tuo, mutta et ehkä sitä haluakaan.

        Etsitkö kaveria kampanjallesi.? Saattaa olla, että jäät yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsitkö kaveria kampanjallesi.? Saattaa olla, että jäät yksin.

        Niinkö? Olenko minä ainut joka toivon, että tämä ketju olisi riidaton?
        Uskon, että ketjun aloittajakin toivoo sopuisaa ketjua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Olenko minä ainut joka toivon, että tämä ketju olisi riidaton?
        Uskon, että ketjun aloittajakin toivoo sopuisaa ketjua.

        Me kaikki paitsi tämä pilkkakirves toivoo riidatonta ketjua. Ei voi olla riidan hakemista toivoa että muiden pilkkaaminen loppuisi.
        Jospa jatkettaisi taas kuulumisten kertomista ja annettaisi muiden palstalaisten olla rauhassa.


    • Anonyymi

      Kysymys sataako vettä sää keskustelut amis, saadaan Vamma kanisteri alkuun myynti.
      Leipä pyydetään Tietyn suvun koiralle leipä, on aina uusi sala y tunnus alulla tietyt henkilöt.
      Tienvarret leivällä päällystetty, asfaltti pihat , .
      Ilmoitus leivän aina loppu, Yritys- lakkaa.

    • Huomenta sumuisesta maisemasta, taivas harmaa, mutta ehtiipä tuo päivän mittaan kirkastuakin.
      Aleksis Kiven päivä, liput hiljalleen heilahtavat pienessä tuulessa.
      Taas hyppäsin tänne alkuun viestiä kirjoittamaan, en jaksa selata sitä samaa mistä nyt on tehtyaiheketjuun.
      Mielestäni Korpikirjailijan matka on perin juurin selvitetty, keksitään jotain muuta.

      Demeter on tainnut itsensä koville laittaa vieraiden passauksessa, kun ei ole aikoihin pistäytynyt.
      Voihan olla, että ei vaan jaksa osallistua tähän nykyiseen keskustelutasoon.
      Tasosta puhun, kun mielestäni asiaakin voisi olla välillä, ihan arjen kerronnasta, maailmalla tapahtuu ja meillä henkilökohtaisenakin joskus joku tapahtuma mistä voi kertoilla.

      Suojaton on ihminen tänne syntymässään ja toivoisi, että kasvua edellyttävää rakkautta kaikki vauvat saa.
      Perimät ei aina ihan mieleisiä ole, voi jo syntymästä saada pieniä puutteita itselleen, mutta nykylääketiede korjaa ihmeesti syntymävikojakin.
      Olisikin kamala ajatus, että kaikki olisimme saman näköisiä, on mukava tulkita lapsia ketä muistuttavatkaan, sekin kaikilla omanlainen näkemys.
      Tyttärenpojanpoikaa sanotaan ukkinsa näköiseksi, minä en sitä näin huomaa.
      Poikani nuorin tyttö on minun näköinen, on lapsena kirjastotäti kysynyt, että oletko minun lapsenlapseni, sanoinkin voi lapsiraukkaa;)

      Nojatuolimme on kierrätystuote, vahva on, kestää melkein mitä tahansa ja siihen istahtavat ovat tervetulleita jakamaan elonsa vaiheita, siinä määrin kuin halua riittää.
      Voi olla, että onnistuu kasvattamaan kilven suojakseen, johon ei pikku iskut satu.

      Historia on mieleistä minullekin, kun puhutaan sota-ajasta ja vertailua suoritetaan, sanovat, että ei saa verrata, ehkä ei.
      Mielestäni historia on jokaisen tärkeä tietää, peilata elämää entiseen ja antaa arvoa kehityksen tuonutta aikaa.
      Työtä sen eteen on tehty, nyt arvottomuus meinaa tuhota työn hedelmät.

      Minä en tämän koneen kanssa jaksa tapella, teen mitä osaan, oikeassa elämässä on haasteita asiallisten asioiden hoidossa, tämä osuuteni pientä iloa elämään tuo, kun saan vastailla ja lukea mitä teille kuuluu.

      Ehkäpä tämä taas tältä aamulta, hyvää vointiaja oloa päiväänne;)

      • Anonyymi

        Aamupäivää ! Taas tuli todiste telepatiasta - vai oliko se vain SkillaNin poikkeuksellista herkkävaistoisuutta? - juuri tänään olin ajatellut laittaa edes pienen elonmerkin itsestäni - tutuille tiedoksi. Ainakin itse noteeraan tuttujen kirjoittajien poissaolot ja kun tämän ikäisiä ollaan niin huoli iskee helposti päälle.

        SkillaN aavisti poissaoloni syyn, eli aloin kyllä tuntea itseni aika hölmöksi, melkein tunkeilijaksi, omine pitkine puheineni, tämän vilkkaan" keskustelun" tiimellyksessä.

        Tuumasin myös, että jos tämä, kevyt chattaily, milloin mistäkin aiheesta, on se, mitä halutaan, niin minkä minä sille voin. Muuta kuin pysyä poissa, jos meno ei miellytä..))

        Oli minulla kyllä toinenkin syy poissaolooni. Kerron sen nyt varmasti "säälipisteiden keräämiseksi"..))
        Eli sairastuin tasan viikko sitten outoon kuumetautiin. Kuume nousi korkeisiin lukemiin, 39,3 parhaimmillaan, muita oireita ei ollut. Buranalla laski mutta laskettua aiheutti ennenkokemattoman horkan - en ole sellaistakaan kokenut.
        Perjantaina menin poikien painostamana ja saattamana päivystykseen, tarkkaan tutkittiin eikä varsinaista "vikaa"löydetty, natrium-arvo vain koholla (runsaan vedenjuonnin seurauksena?)

        Yleinen heikotuskin alkaa nyt väistyä ja alan olla ennallani. "Netistä", taisi olla muuten joku nuorten aikuisten alusta, missä kerrottiin samanlaisesta "taudista" - ei senkään syytä kukaan osannut nimetä. Kai me vain eletään outojen virusten armoilla - niitä tulee ja niitä menee. Yleensä niitä siedetään ja niistä selvitään välillä paremmin, välillä huonommin.

        Vielä en arvaa asioille lähteä, minulla on onneksi "kaikki kotona" ..)) mutta ehkä jo parin päivän päästä kuitenkin...
        Parempaa päivää muille !
        demeter1


      • Tuli vielä tarve kommentoidan tuota SkillaNin aamuista viestiä, ensi sijassa tuon historia-kytkennän vuoksi.
        Minustakaan ei ole syytä suhtautua alentuvasti meihin jos/kun muistelemme, millaista oli "ennen vanhaan" ja verrata entistä- ja nykyistä aikaa toisiinsa.
        Ja vielä niinkin, että etenkin nyt, kun uusi sotapesäke on marssitettu silmiemme eteen seurattavaksi, Ukrainan lisäksi, entiset eväät eivät ehkä enää riitä meille. Jotenkin se oman mielen myllerrys täytyy saada edes alkeelliseen järjestykseen; keskustelu auttaa ja hyvä, että saamme sitäkin täällä käydä, mutta ainakin minulle merkitsee paljon myös se, että meillä vielä on keskuudessamme sodankokeneita ja siitä selvinneitä - tarkoitan siis myös siviiliväestöä. Heitä on monia täälläkin ja minusta jokainen heistä on jonkinlainen toivon ruumiillistuma. Jos/kun he ovat selvinneet, kai meilläkin on mahdollisuus, jopa velvollisuus - selvitä ?
        Eikä meiltä edes mitään sankaruutta kysytä. Kunhan oman pienen tonttimme hoidamme ja yritämme tulla toimeen muiden kanssa.

        Meidän osallistumisemme näihin isoihin maailmantapahtumiin jää tietysti vajavaiseksi. Mitä me oikeastaan muuta voimme kuin heittää muutaman rovon näihin mahdollisiin keräyksiin ja kuten Makriina ehdotti, ristiä kätemme. En pidä sitäkään vähäisenä eleenä, mutta kyllä itse näkisin arvokkaana myös sen että me jatkamme elämäämme, hoidamme oman arkemme entiseen tapaan - SkillaNin lisäksi moni muukin tekee sitä täällä - ja ymmärrämme sen tärkeyden toivon ja jatkuvuuden ylläpitämisesä.

        Tulikohan nyt jo liian isoa, paatoksellista puhetta, pienen ihmisen suusta ?..)) Isot ovat myös uhkat ja haasteet ja jossakin muodossa ne koskettavat meitä kaikkia, ennemmin tai myöhemmin. Yritetään selvitä niistä !


    • Anonyymi

      Huomenta kaikille.
      Alakuloisesta olosta ei voi välttyä, kun kuuntelee uutisia Hamasin hyökkäyksestä Israelissa. Melkein pari tuhatta ihmistä menettänyt henkensä kahdessa päivässä, eikä varmasti siihen jää.
      Epävarmoja aikoja elämme, uhkakuvia riittää.
      Sääkin puuskuttaa matalapainetta ja myrskyn uhkaa, vettä ja Lappiin lumipyryä luvassa.
      Nyt olisi ihan asiallista kertoa hyvän mielen uutisia, mutta vaikka kuinka mietin, ei tule mitään mieleen.
      Jään odottamaan kumppaneiden mielenkiintoisia tapahtumia.

      Toisaalta voidaan miettiä,pitääkö elämän todella sisältää "tapahtumia" kaiken aikaa. Tavallista arkeahan me elämme,
      filosofoi Mkr.

      • Anonyymi

        Se ei ole pelkkä Hamas, se on terroristijärjestö.

        No, mikä kenellekkin on "tapahtuma" josta kannattaa kailottaa kuukausitolkulla niin että muut on korviaan myöten täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole pelkkä Hamas, se on terroristijärjestö.

        No, mikä kenellekkin on "tapahtuma" josta kannattaa kailottaa kuukausitolkulla niin että muut on korviaan myöten täynnä.

        Sano sinä!
        Toitotat kuukausitolkulla vihaasi yhtä kirjoittajaa kohtaan . Huomattu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole pelkkä Hamas, se on terroristijärjestö.

        No, mikä kenellekkin on "tapahtuma" josta kannattaa kailottaa kuukausitolkulla niin että muut on korviaan myöten täynnä.

        Israel on lähi-idän terrostivaltio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole pelkkä Hamas, se on terroristijärjestö.

        No, mikä kenellekkin on "tapahtuma" josta kannattaa kailottaa kuukausitolkulla niin että muut on korviaan myöten täynnä.

        Ketkä muut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano sinä!
        Toitotat kuukausitolkulla vihaasi yhtä kirjoittajaa kohtaan . Huomattu on.

        Missä täällä nyt muka vihaa näkyy? Ei täällä kukaan tai mikään nikkiniin voimakkaita tunteita sentään herätä. Pelkkää naljailua joillekkin tärkeileville jutuille.


    • Anonyymi

      Suuri huoli, sydän syrjällään rukoilen sukulaiseni puolesta sieltä palastumista,
      pääsis pois takasi suomeen turvaan,
      luoja kuule huutomme auta,


      hänellä on varmasti hätä siellä, viimenen tieto, on turvassa, mutta kuinkakauan, kun humanitäärinen apuki vaikeutuu, ei saa vettä että ruokaa,
      vaikka olisi kuin turvallinen pommisuoja,
      pelastaako se ,,
      uskon hän selviää,, luojan sojeluksessa,,, pääsee kotimaahan turvaan,

      • Anonyymi

        Toivottavasti pääsee pois. Israel on sulkenut rajat totaalisesti.


      • Anonyymi

        Onko läheisesi Palestiinassa vai Israelissa ? Israelissa kai vettä ruokaa on, kai..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko läheisesi Palestiinassa vai Israelissa ? Israelissa kai vettä ruokaa on, kai..

        Ei Israelin puolella ole ravinnonpuutetta.
        Kyse on Palestiinasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Israelin puolella ole ravinnonpuutetta.
        Kyse on Palestiinasta.

        Ei kai Palestiinaa ole oikeastaan edes olemassa. Gazan aluetta kai sillä tarkoitetaan. Israel on sulkenut rajat ja ulkomaan kirjeenvaihtajat odottelevat lentokentillä pois pääsyä. Hizbollah pohjoisessa ja Hamas Gazasta ampuvat raketteja ja kylvävät tuhoa koko Israelissa. Myös jerusalemissa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei kai Palestiinaa ole oikeastaan edes olemassa. Gazan aluetta kai sillä tarkoitetaan. Israel on sulkenut rajat ja ulkomaan kirjeenvaihtajat odottelevat lentokentillä pois pääsyä. Hizbollah pohjoisessa ja Hamas Gazasta ampuvat raketteja ja kylvävät tuhoa koko Israelissa. Myös jerusalemissa.

        Siviilit Gazan alueella ovat hätää kärsimässä. Uutisten mukaan alue on noin Espoon kokoinen, ja siellä asuu 2 milj. ihmistä. Nyt sinne ei mene sähköä, ei vettä, tiet katkaistu, ei ruokahuoltoa, ei lääkkeitä.
        Kohtalokasta on, että kumpikaan sotiva osapuoli ei välitä siviileistä. Hamas on ilmoittanut teloittavansa yhden panttivangin jokaista Israelin keskitystä kohden, ja Israel on ilmoittanut jatkavansa silläkin uhalla, että omatkin joutuvat kärsimään. Se on ollut Israelin periaate aikaisemminkin. Tavoitteen saavuttaminen millä keinoilla tahansa. Netanjahu uhkaa ennen näkemättömällä kostolla.
        Kannattaa todella rukoilla.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti pääsee pois. Israel on sulkenut rajat totaalisesti.

        Eikä Finnair lennä sinne,


    • Anonyymi

      Wikipedia sanoo näin.

      Palestiina (valtio)

      Palestiina
      دولة فلسطين
      (Dawlat Filasṭīn)

      lippu vaakuna

      Valtiomuoto puolipresidentiaalinen tasavalta
      Presidentti Mahmud Abbas[1]
      Pääministeri Mohammad Shtayyeh
      Pääkaupunki Ramallah[a]
      31°54′N, 35°12′E
      Muita kaupunkeja Gaza
      Pinta-ala
      – yhteensä 6 020 km² (sijalla 163)
      – josta sisävesiä 3,5 %
      Väkiluku (2021 arvio) 5 227 193 [2] (sijalla 121)
      Viralliset kielet arabia
      Lukutaito 98 % (2020) [3]
      Valuutta Israelin shekeli (ILS)
      Egyptin punta (EGP)
      Jordanian dinaari (JOD)
      BKT (2018 arvio)
      – yhteensä 14,616 mrd. USD (sijalla –)
      – per asukas 3 199 USD
      HDI (2019) 0,708 (sijalla 115)
      Aikavyöhyke UTC+2
      – kesäaika UTC+3
      Itsenäisyys
      – julistautui
      – alue-
      vaatimus
      – tunnustettu
      15. marraskuuta 1988
      Israelista

      osittain tunnustettu valtio
      Lyhenne PS
      Kansainvälinen
      suuntanumero +970
      Tunnuslause ei ole
      Kansallislaulu ”Biladi”

      3:37

      Presidentin ja hallituksen sijainti

      Alueet A ja B (punaisella) ovat kokonaan tai osittain palestiinalaisten hallinnassa. Gazaa hallitsee Hamas ja Länsirantaa Fatah.

      Palestiina (arab. فلسطينية‎, Filast̥īn) eli Palestiinalaisalue[4] on useiden YK:n jäsenvaltioiden tunnustama valtio Aasian Lähi-idässä. Palestiinaa hallitsevan Palestiinan vapautusjärjestön (PLO) välittömiin aluevaatimuksiin kuuluvat Länsiranta sekä Gazan kaista, jonka hallinnan se menetti vuonna 2007 Hamasille. Lisäksi se peruskirjansa 19. artiklan mukaisesti pitää koko Israelia laittomana.[5]

      Palestiinan pinta-ala on 6 020 km² ja väkiluku noin 5,2 miljoonaa.[6][2] Sen hallinnollinen keskus on Ramallah Länsirannalla ja suurin kaupunki on Gazan kaistan keskus Gaza. Palestiinan vapautusjärjestö pitää pääkaupunkina Itä-Jerusalemia, mutta tätä ei ole laajalti tunnustettu.

      Palestiina on merkittävä työllistäjä, sillä on palveluksessaan 30 000 poliisia ja lähes saman verran virkamiehiä. Israel, Euroopan unioni ja Yhdysvallat antoivat huhtikuuhun 2006 asti huomattavaa rahallista tukea palestiinalaishallinnolle.[7] Hallinto toimii edelleen pääasiassa ulkomaisen avun varassa.

      Israelin toteuttama palestiinalaisalueiden miehitys vuonna 2002 tuhosi osan palestiinalaishallinnon toimintakyvystä. Palestiinalaisalueen talous romahti lähes täysin vuoden 2000 Al-Aqsan kansannousun alun jälkeen.

      • Anonyymi

        Onko Suomi tunnustanut Palestiinan valtion?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomi tunnustanut Palestiinan valtion?

        Ei ole. Luepas googlesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Luepas googlesta.

        Hoihoi, kolleegat!
        Takaisin Suomeen.
        Ja sähkösopimuksiin. Oletteko perillä, mistä edullisimman sähkön saisi?
        Minulla on ollut vuosikymmenet sama energian toimittaja. Valistuneena kuluttajana päätin tutkia edullisimman sopimuksen, kun nykyinen menee vanhaksi. Kaikki tarjoavat pörssisähköä. En todellakaan jaksaisi ruveta katsomaan kellosta, voinko panna jonkun laitteen pyörimään, vai tuleeko halvemmaksi tunnin kuluttua.
        Taidan pitää sen vanhan vaan. HUOH.
        Mä en ala.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoihoi, kolleegat!
        Takaisin Suomeen.
        Ja sähkösopimuksiin. Oletteko perillä, mistä edullisimman sähkön saisi?
        Minulla on ollut vuosikymmenet sama energian toimittaja. Valistuneena kuluttajana päätin tutkia edullisimman sopimuksen, kun nykyinen menee vanhaksi. Kaikki tarjoavat pörssisähköä. En todellakaan jaksaisi ruveta katsomaan kellosta, voinko panna jonkun laitteen pyörimään, vai tuleeko halvemmaksi tunnin kuluttua.
        Taidan pitää sen vanhan vaan. HUOH.
        Mä en ala.
        Mkr.

        En minäkään jaksa orjuuttaa itseäni tuohon jatkuvaan seuraamiseen, Makriina.
        Minulle tuli pakkorako siirtyä Fortumiin kun Kotimaan Energia fuusioitui siihen. Jotenkin se meni vielä niin, että oli pakko tehdä sopimus ennenkuin tiesi edes hinnoista. Siitä olisi voinut valittaa, mutta kuka jaksaa ?
        Vantaan Energia eli Oomi taitaa tällä hetkellä olla Fortumia edullisempi, mutta jos siirtyisin sinne joutuisin maksamaan jokin sopimussakon, ei kiinnosta, ei jaksa. Ainakaan nyt.

        MInusta näitä vertailujakin on tehty eri sähköyhtiöden välillä, googlettamalla löytyy, mutta enpä jaksa niitäkään. Minäkin taidan pitää tämän vanhan..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        En minäkään jaksa orjuuttaa itseäni tuohon jatkuvaan seuraamiseen, Makriina.
        Minulle tuli pakkorako siirtyä Fortumiin kun Kotimaan Energia fuusioitui siihen. Jotenkin se meni vielä niin, että oli pakko tehdä sopimus ennenkuin tiesi edes hinnoista. Siitä olisi voinut valittaa, mutta kuka jaksaa ?
        Vantaan Energia eli Oomi taitaa tällä hetkellä olla Fortumia edullisempi, mutta jos siirtyisin sinne joutuisin maksamaan jokin sopimussakon, ei kiinnosta, ei jaksa. Ainakaan nyt.

        MInusta näitä vertailujakin on tehty eri sähköyhtiöden välillä, googlettamalla löytyy, mutta enpä jaksa niitäkään. Minäkin taidan pitää tämän vanhan..))

        Kun vielä ajattelee, että samaa sähköähän se tottavieköön on, samasta Olkiluodosta ja samoista tuuliviireistä, niin alkaa ottaa päähän tämä asiakkaitten hyppyyttäminen.
        Mutta ehkä tämä aivojumppa pitää meidät kiinni arkielämässä. Nähdään se siinä valossa.
        Mkr-


    • Nostin pikkusormen pystyyn ja ajattelin taas tärkeillä.

      Kaunis päivä, aurinko helottaa ja kasvot on saaneet väriä. Tänään en ole hötkyilyt en tee pottulaatikkoa vaan kanakeittoa sunnuntain jämistä. Istuin parvekkeella ja nautin joutenolosta.

      No, hieman kuulumisiani kurkkukipu meni ohi apteekin pillereillä, olivat tehokkaita.
      Odotan magnesiumsitraatin vaikutusta lihasjäykkyyteen.

      Sähkösopimuksen olen pitänyt samalla firmalla, pojalla on pörssisähkö, mutta nuoret hallitsevat sen käytön edullisuuden mukaan. Meikä ei jaksa seurata.

      Joten täällä on kaikki hyvin ja "kotona" 🫠

    • Anonyymi

      Sähköfirmaa en ole minäkään kilpailuttanut, vaan olen ollut Helenin asiakas noin 40 v. Helenkin nosti hiljattain sähkön hinnan pilviin, mutta on palannut nyt lähemmäs maan pintaa. Kallis silti vielä on. Mutta ei kerrostalossa asuessa voi alkaa käyttää sähköään pääosin öin. Mitähän naapurit tykkäisivät, jos pesukoneet jylläisivät öisin vesijohtoja kohisuttaen.

      Mira

    • Meillä on voimassa vielä pitkäaikainen ennen markkinamyllerrystä tehty sähkösopimus, jota ilmeisesti jatketaan, jos pysyy kohtuullisena. En minäkään ala öisin koneita käyttää, vaikka olisi halvempaa ja omakotitalossa hiljaiset energiapihit nykykoneet eivät ketään häiritse. Mutta koneitahan ei saisi jättää valvomatta, levätkööt nekin yöllä. Haluan myös tyhjentää pyykkikoneen nopeasti, saa suorina kuivamaan. Talo on sen verran uusi ja energiatehokas, lisänä varaava takka, ettei sähkölasku tule kohtuuttomaksi vähän kalliimmallakaan sähköllä. Pidetään se lämpö, mikä miellyttävältä tuntuu, makkari viileähkönä. Vaikka sähkö olisi ilmaista, en tuhlaisi, onhan se yhteinen energiamuoto, jonka pitäisi riittää kaikille joka tilanteessa. Kunnollinen valaistus sisällä ja ulkona on myös turvatekijä, siitä ei pitäisi joutua kenenkään tinkimään. Tunnelmavalot ei paljon kuluta, onhan kaikki hyvää mieltä tuottava myös tärkeää.

      Pyykistä puheenollen, tummaan pyykkiin jäi paperinenäliina hajoamaan johonkin taskuun ja valkopilkullista tuli. Lähteehän ne nyppimällä, mies kyllä ehdotti imuria. Tyttärellä on automaatti-imuri, mutta ei se kuulemma korvaa tavallista imuria, ainostaan täydentää. Sitäpaitsi perheen koira tuntee epäluuloa sitä kohtaan. Kaunis syyspäivä hämärtymässä, suomalaiselle kirjallisuudelle liputettu.
      🇫🇮🇫🇮🇫🇮

    • Anonyymi

      Samoin kävi minullekin kerran, kuin Ramoonalle, että paperinenäliina jäi puseron taskuun, kyllä vähän harmitti!
      Päätin viedä ulos narulle kuivumaan tuuleen ja ihme ja kumma, pyykki oli päässyt paperisilpusta lähes täysi eroon.

      Niin, ennen usein lapsilla oli väärätsääret, ei ollut D-vitamiinia ja aurinkoakaan ei pienille lapsille anneta ainakaan paljon.
      Mutta kyllä heistä vain kasvoi, niin kuin Mira kerroit sinunkin veljestäsi pitkä komea mies kasvoi.
      Ikävä kuulla, että veljesi kuoli niinkin nuorena. Viruksia on monenlaisia, ne muokkaavat maaperää bakteereille. Aina ei niitä pysty voittamaan.

      Demeterille hyvää tervehtymistä edelleen!

      Hyvää yötä,
      Neeasa

      • Ikkunasta katsellen on vielä pimeää, vaikka jo kello yli seitsemän, niin se yöaika tilaa ottaa.
        Eipä tuota pimeää nukkumalla kuluteta, minäkin jo kuudelta kahvin keittoon kipusin.
        Katuvalojen loistetta taas suunnittelevat vähentää, minulle harmi, voin katuvalojen turvin hyvin sisällä liikkua, lamput juuri ikkunoiden kohdalla, pitää antaa huonekalujen olla samoilla paikoin, törmäily estyy.

        Sähköistä olette puhetta pitäneet, minun sähkö tulee Väreeltä ja eipä pienemmäksi kulutusta juurikaan enää saa,, maksan vajaan kaksikymppisen kuukaudessa.
        En jaksa noita käyriäkään seurata, elän kuten olen aina elänyt, mutta pientä se on yksineläjän kulutus.
        Savon Voima siirtomaksut hoitaa ja puolta enemmän sitä maksua menee.
        En vaihda sähkösopimusta, kerran sen tein ja sekasotkuksi meni koko homma, laskuja tuli monelta taholta, kun en noita asioita oikealla opi, elän vanhoin tavoin, maksettava se on, minkä laskuttavat.
        Näissä asioissa (monissa muissakin) itsepäinen olen, luotan totuttuun tapaan.

        Minä ostin sellaisia pesukoneeseen pyykin mukaan laitetavia lappusia, ja nyt ei vahingossa pyykin sekaan sotkeutunut värillinen sotke muita pyykkejä.
        Noita taskuja en minäkään aina muista tarkistaa ja samoin on käynyt minulle kuten Ramoonalle.

        Aivan kamalaa tuo Lähi-idän maiden välien selvittely, minulta menee sekaisin kuka mitäkin vastaan hyökkää, en oikein kantaa osaa ottaa, ainakin olen ymmärtänyt, että Hamas on äärioikeistolainen terroriporukka.
        Syyttömät ihmiset näiden terroristien armoilla, maailma aina vaan kamalammaksi menee, ei minun ymmärrys riitä moisia pohtimaan, varsinkin, kun mitään hyötyä siitä ei ole.
        Kunpa maamme säilyisi moisista kokemuksista.

        Demeter hölmöksi tässä tuntee itsensä, kun lukee noita tietävien kirjoituksia, mutta eikö ketjumme tarkoitus ole arjen elämästä kertominen ja senhän osaamme.
        Hienoa olisi osata vastata jokaiseen tämän hetken tapahtumiin liittyviin, mutta minun on tunnustettava, että en jaksa seurata nykytilanteita maailman kolkista.
        Pitkän iän olen saanut elää näine tietoineni ja toivon, että selviän loppuun asti, ei vanhan tarvitse sitä viisautta hallita mitä nykyaika sisällään pitää, omat tuskan aikamme olemme kestäneet, sivusta nyt haluan jo loppuni hetkeä odottaa.
        Nostan hattua heille, joilla kiinnostus ja into jaksaa vielä puhuttaa, ajatukseni ei riennä tämän kiihkeän elämän vaativalla tasolle, hyväksyn sen.
        Jatketaan kaikkien tietojen seurassa, luetaan ja koetetaan ymmärtää, kysytään jos kantti kestää moisen;)

        Nyt pitää omenapiirakan tekoon ruveta, minun vuoroni kahvileipä viedä Skippo kerhoon.
        Yritetään elää ajan hermolla, tietoa on kyllä tarjolla, mikä sitten totuutta onkaan, liian moni totuutena aatoksensa kertoo.


      • Kiitos Neeasa ! Vaikka kuume on laskenut, heikoutus ei ole minua hylännyt..)) Sen huomaa kun yrittää näitä arjen askareita toimitella...
        Näillä mennään kuitenkin. Puuhaile sinä, minunkin puolestani !


      • SkillaN kirjoitti:

        Ikkunasta katsellen on vielä pimeää, vaikka jo kello yli seitsemän, niin se yöaika tilaa ottaa.
        Eipä tuota pimeää nukkumalla kuluteta, minäkin jo kuudelta kahvin keittoon kipusin.
        Katuvalojen loistetta taas suunnittelevat vähentää, minulle harmi, voin katuvalojen turvin hyvin sisällä liikkua, lamput juuri ikkunoiden kohdalla, pitää antaa huonekalujen olla samoilla paikoin, törmäily estyy.

        Sähköistä olette puhetta pitäneet, minun sähkö tulee Väreeltä ja eipä pienemmäksi kulutusta juurikaan enää saa,, maksan vajaan kaksikymppisen kuukaudessa.
        En jaksa noita käyriäkään seurata, elän kuten olen aina elänyt, mutta pientä se on yksineläjän kulutus.
        Savon Voima siirtomaksut hoitaa ja puolta enemmän sitä maksua menee.
        En vaihda sähkösopimusta, kerran sen tein ja sekasotkuksi meni koko homma, laskuja tuli monelta taholta, kun en noita asioita oikealla opi, elän vanhoin tavoin, maksettava se on, minkä laskuttavat.
        Näissä asioissa (monissa muissakin) itsepäinen olen, luotan totuttuun tapaan.

        Minä ostin sellaisia pesukoneeseen pyykin mukaan laitetavia lappusia, ja nyt ei vahingossa pyykin sekaan sotkeutunut värillinen sotke muita pyykkejä.
        Noita taskuja en minäkään aina muista tarkistaa ja samoin on käynyt minulle kuten Ramoonalle.

        Aivan kamalaa tuo Lähi-idän maiden välien selvittely, minulta menee sekaisin kuka mitäkin vastaan hyökkää, en oikein kantaa osaa ottaa, ainakin olen ymmärtänyt, että Hamas on äärioikeistolainen terroriporukka.
        Syyttömät ihmiset näiden terroristien armoilla, maailma aina vaan kamalammaksi menee, ei minun ymmärrys riitä moisia pohtimaan, varsinkin, kun mitään hyötyä siitä ei ole.
        Kunpa maamme säilyisi moisista kokemuksista.

        Demeter hölmöksi tässä tuntee itsensä, kun lukee noita tietävien kirjoituksia, mutta eikö ketjumme tarkoitus ole arjen elämästä kertominen ja senhän osaamme.
        Hienoa olisi osata vastata jokaiseen tämän hetken tapahtumiin liittyviin, mutta minun on tunnustettava, että en jaksa seurata nykytilanteita maailman kolkista.
        Pitkän iän olen saanut elää näine tietoineni ja toivon, että selviän loppuun asti, ei vanhan tarvitse sitä viisautta hallita mitä nykyaika sisällään pitää, omat tuskan aikamme olemme kestäneet, sivusta nyt haluan jo loppuni hetkeä odottaa.
        Nostan hattua heille, joilla kiinnostus ja into jaksaa vielä puhuttaa, ajatukseni ei riennä tämän kiihkeän elämän vaativalla tasolle, hyväksyn sen.
        Jatketaan kaikkien tietojen seurassa, luetaan ja koetetaan ymmärtää, kysytään jos kantti kestää moisen;)

        Nyt pitää omenapiirakan tekoon ruveta, minun vuoroni kahvileipä viedä Skippo kerhoon.
        Yritetään elää ajan hermolla, tietoa on kyllä tarjolla, mikä sitten totuutta onkaan, liian moni totuutena aatoksensa kertoo.

        Olin aamulla sen verran tohkeissani, että päätin pestä kesäiset ulkovaatteeni ja lämmittää saunan. Molemmat ovat vielä vaiheessa. Taskut muistin kyllä nyt tyhjentää, mutta noita SkillaNin mainitsemia lappusia värien pitämiseksi en ole hankkinut, vaikka tuttu niitä suositteli. Katsotaan nyt miten vanhat konstit pitävät, tulevatko vaatteet koneesta entisen näköisinä..))

        Tottahan se on SkillaN, että yhtä useammin joutuu näkemään ja myöntämään oman tietämyksensä vajavaisuuden ja digiaika on omiaan lisäämään tuota tunnetta, ainakin itselläni, kun en edes välitä oppia uutta sillä saralla.
        Joka käänteessä annan kyllä tiukkaa palautetta jos/kun asiointiani halutaan siirtää nettiin, tarjota "digitaalisia palveluja"...

        Monesti olen jo yrittänyt "tehdä SkillaNit", leipoa vaikka jonkin marjapiirakan mieleni piristykseksi, mutta vain amerikkalaiset pannukakut sain aikaiseksi eilen. Nekin kyllä riittivät herkuksi tämän ankeuden keskelle.
        Jospa se tästä.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Olin aamulla sen verran tohkeissani, että päätin pestä kesäiset ulkovaatteeni ja lämmittää saunan. Molemmat ovat vielä vaiheessa. Taskut muistin kyllä nyt tyhjentää, mutta noita SkillaNin mainitsemia lappusia värien pitämiseksi en ole hankkinut, vaikka tuttu niitä suositteli. Katsotaan nyt miten vanhat konstit pitävät, tulevatko vaatteet koneesta entisen näköisinä..))

        Tottahan se on SkillaN, että yhtä useammin joutuu näkemään ja myöntämään oman tietämyksensä vajavaisuuden ja digiaika on omiaan lisäämään tuota tunnetta, ainakin itselläni, kun en edes välitä oppia uutta sillä saralla.
        Joka käänteessä annan kyllä tiukkaa palautetta jos/kun asiointiani halutaan siirtää nettiin, tarjota "digitaalisia palveluja"...

        Monesti olen jo yrittänyt "tehdä SkillaNit", leipoa vaikka jonkin marjapiirakan mieleni piristykseksi, mutta vain amerikkalaiset pannukakut sain aikaiseksi eilen. Nekin kyllä riittivät herkuksi tämän ankeuden keskelle.
        Jospa se tästä.

        🥧Tässä sulle mustikkamuffinssi, tein tänään kun kävi kahvivieras. Loput pakastan ja sulattelen yhden kerrallaan päiväkaffeelle. Hyvää yötä😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        🥧Tässä sulle mustikkamuffinssi, tein tänään kun kävi kahvivieras. Loput pakastan ja sulattelen yhden kerrallaan päiväkaffeelle. Hyvää yötä😊

        Kiitos Ano, 19.58, kyllä maistui mustikkamuffinsi !..))


    • Anonyymi

      Luulin ehtiväni siivoomaan kämpässäni, mutta en ehtin tänään.
      Kävin kuiten lähikaupassa hakemassa tarpeelliset sahfkat huomiseksi.
      Tultua keitin kahvia 6 kupilliist vesisäiliön mukaan.

      Joka aamu kuiten kaurapuuron syön kauraleipien, lihan ja kalan kaa. Kahvia jäi vielä mukilliin aamuksikin.

      Lämmitän sen mikrossa aamupalan painikkeeksi.
      . Hurskain.

    • Anonyymi

      "Vain pieni-itsetuntoiset maalaistollot tilittävät joka ikisen askeleensa
      suomi24:ään luullen, että maalaistollojen toikkaroiminen olisi
      jollain lailla kiinnostavaa."

      Kunnon maalaisihmisillä on terve itsetunto, suhteellisuudentajua
      ja sivistystä.

      Ano.

      • Anonyymi

        Jaahas.
        Siinä oli huutavan ääni maaseudun rauhasta.
        Pitää meikäläisenkin ottaa osaa ketjuun, kun ei uni tule.
        Huominen päivä on pilalla!
        En takuulla jaksa mitään, kun nyt joudun ottamaan unilääkkeen.
        Hyvää yötä, tv. Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas.
        Siinä oli huutavan ääni maaseudun rauhasta.
        Pitää meikäläisenkin ottaa osaa ketjuun, kun ei uni tule.
        Huominen päivä on pilalla!
        En takuulla jaksa mitään, kun nyt joudun ottamaan unilääkkeen.
        Hyvää yötä, tv. Mkr.

        Miten niin huominen pilalla? Minäkään en saa unta ja tämä päivä on pilalla.
        En syö unilääkkeitä, ne pilaa koko elämän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin huominen pilalla? Minäkään en saa unta ja tämä päivä on pilalla.
        En syö unilääkkeitä, ne pilaa koko elämän.

        Huomenet jälleen tuulen tuiverruksesta, kova on tuuli edelleen ja sähköt on ollut suurelta joukolta pois Pohjois-Savoa.
        Minun muistissa ei noita sähkökatkoja ole ollut, no mökillä ehkä joskus.
        Kauniin kirkas taivas tästä koneen äärestä katsellen, mutta sadekuuroja luvattu.

        Oli hauskaa taas pelaajien kesken, terveelliset naurut naurettiin ja omenapiirakka sai ylistystä, omaan makuuni liian makea.
        On virkistävää joka toinen viikko tätäkin harrastusta kokea ja nauttia yhdessä olosta leppoisissa merkeissä, minulle ei paljon muu enää mielekkäältä tunnukaan.

        En ole tarvinnut unilääkettä, en nukahtamispillereitä koskaan, uni tulee hyvin unineen, niitä kyllä saisi vähemmän olla.
        Kertovat, että näihin unilääkkeisiin tottuu ja ilman ei pärjää, siitäkään en tiedä, kuulopuheita kerron.
        Muutaman unettoman yön olen kokenut ja eipä niitä haluaisi kokeakaan, pitkä on yö valvoen.

        Hurskaiselle, älä harmittele siivouksen jäämistä, onpa tiedossa puuhaa tulevaisuuteenkin, ei nämä kotien työt tekemällä lopu.
        Tukevan tuntuinen on aamiaisesi, kyllä sillä jaksaa hommia tehdä.

        Ano maalaistolloista kerroit, no näitähän me olemme, mutta lupa on vaan kirjoitella siinä missä kaupunkilaisillakin, eihän nämä kertomat mitään ahaa elämystä ole tarjoamassakaan, kunpahan jotain terveisiä teille toisille laitamme.
        Ei tässä maailmassa samat asiat useinkaan kiinnosta, mutta tuo ylihyppiminen on luvallista.
        Vielä mielipide siitä, että eiköhän suurin osa teistä kaupunkilaisistakin ole maalta lähteneitä, toivoisi mielessä syntymäseudut muistuvan

        Nuo "Skillanit." ei taida olla kovinkaan tarpeelliset ohjeeksi ottaa, minulla on vaan into kokeilla kaikkea ja tiedän, että ei suurtakaan arvoa anna nämä puuhani.
        Eilenkin totesivat, että rinkelipussi riittää ja voihan olla, että nämä tyrkyttämäni paineita toisille laittaa ja voi kilpailuakin tuoda, siitäkin huolimatta haluan yllättää eri tavoin kaverit.
        Joskus olen lettujakin vienyt, vohveleita ja jotain muuta, mitä ei useinkaan tarjolle tuoda, itse tykkään yllätyksistä (jotakin uutta tyyliin) vilpitön halu yrittää tätä toisillekin.
        Muutoksia tavanomaisuuteen, mieleni kaipaa tätä.
        Tavan pannukakutkin paikkaansa puoltaa.
        Minusta on hyviä ne värejä keräävät lappuset, ei haittaa jos vähän erivärisiä koneeseen laittaa.

        Tänään hukalle menevä päivä, jos en jotakin nyppimistä keksi, ainahan nuo hyllyjen ja laatikoiden inventaariot ajan voisi saada kulumaan.
        Koettakaa keksiä jotain piristävää ja kertokaa toisillekin, ei nyt tule mieleen mitään iloa tuottavaa, olisiko se hyvä, kun voi ikkunasta katsella myrskyävää luontoa, ei pakkoa sekaan pyrkimiseen;)
        Radiosta kuuluu musiikkikappale," olen onnellinen mies" yritän siihen tarttua ja sanon, että melkoisen onnellinen mummo olen.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenet jälleen tuulen tuiverruksesta, kova on tuuli edelleen ja sähköt on ollut suurelta joukolta pois Pohjois-Savoa.
        Minun muistissa ei noita sähkökatkoja ole ollut, no mökillä ehkä joskus.
        Kauniin kirkas taivas tästä koneen äärestä katsellen, mutta sadekuuroja luvattu.

        Oli hauskaa taas pelaajien kesken, terveelliset naurut naurettiin ja omenapiirakka sai ylistystä, omaan makuuni liian makea.
        On virkistävää joka toinen viikko tätäkin harrastusta kokea ja nauttia yhdessä olosta leppoisissa merkeissä, minulle ei paljon muu enää mielekkäältä tunnukaan.

        En ole tarvinnut unilääkettä, en nukahtamispillereitä koskaan, uni tulee hyvin unineen, niitä kyllä saisi vähemmän olla.
        Kertovat, että näihin unilääkkeisiin tottuu ja ilman ei pärjää, siitäkään en tiedä, kuulopuheita kerron.
        Muutaman unettoman yön olen kokenut ja eipä niitä haluaisi kokeakaan, pitkä on yö valvoen.

        Hurskaiselle, älä harmittele siivouksen jäämistä, onpa tiedossa puuhaa tulevaisuuteenkin, ei nämä kotien työt tekemällä lopu.
        Tukevan tuntuinen on aamiaisesi, kyllä sillä jaksaa hommia tehdä.

        Ano maalaistolloista kerroit, no näitähän me olemme, mutta lupa on vaan kirjoitella siinä missä kaupunkilaisillakin, eihän nämä kertomat mitään ahaa elämystä ole tarjoamassakaan, kunpahan jotain terveisiä teille toisille laitamme.
        Ei tässä maailmassa samat asiat useinkaan kiinnosta, mutta tuo ylihyppiminen on luvallista.
        Vielä mielipide siitä, että eiköhän suurin osa teistä kaupunkilaisistakin ole maalta lähteneitä, toivoisi mielessä syntymäseudut muistuvan

        Nuo "Skillanit." ei taida olla kovinkaan tarpeelliset ohjeeksi ottaa, minulla on vaan into kokeilla kaikkea ja tiedän, että ei suurtakaan arvoa anna nämä puuhani.
        Eilenkin totesivat, että rinkelipussi riittää ja voihan olla, että nämä tyrkyttämäni paineita toisille laittaa ja voi kilpailuakin tuoda, siitäkin huolimatta haluan yllättää eri tavoin kaverit.
        Joskus olen lettujakin vienyt, vohveleita ja jotain muuta, mitä ei useinkaan tarjolle tuoda, itse tykkään yllätyksistä (jotakin uutta tyyliin) vilpitön halu yrittää tätä toisillekin.
        Muutoksia tavanomaisuuteen, mieleni kaipaa tätä.
        Tavan pannukakutkin paikkaansa puoltaa.
        Minusta on hyviä ne värejä keräävät lappuset, ei haittaa jos vähän erivärisiä koneeseen laittaa.

        Tänään hukalle menevä päivä, jos en jotakin nyppimistä keksi, ainahan nuo hyllyjen ja laatikoiden inventaariot ajan voisi saada kulumaan.
        Koettakaa keksiä jotain piristävää ja kertokaa toisillekin, ei nyt tule mieleen mitään iloa tuottavaa, olisiko se hyvä, kun voi ikkunasta katsella myrskyävää luontoa, ei pakkoa sekaan pyrkimiseen;)
        Radiosta kuuluu musiikkikappale," olen onnellinen mies" yritän siihen tarttua ja sanon, että melkoisen onnellinen mummo olen.

        Mitä se vanhaa ihmistä haittaa, jos unilääkkeisiin tottuu? Totutaanhan verenpaine lääkkeisiinkin. Lääkärin määräämät ja ohjeiden mukaan otetut lääkkeet on turvallisia ja hyvästä syystä määrättyjä. Kaikki ei ole niin erinomaisilla unenlahjoilla siunattuja, ei unettomuus ole mikään itseaiheutettu tauti. Jaa että maalaistolloja kirjoittajat skillanin mielestä kaikki? Itse olet kaupunkilainen ja voit lukea itsesi korkeampaan kastiin. Maalaisuudessa ei ole mitään vikaa, tollous johtuu ohan eri asioista.


      • SkillaN kirjoitti:

        Huomenet jälleen tuulen tuiverruksesta, kova on tuuli edelleen ja sähköt on ollut suurelta joukolta pois Pohjois-Savoa.
        Minun muistissa ei noita sähkökatkoja ole ollut, no mökillä ehkä joskus.
        Kauniin kirkas taivas tästä koneen äärestä katsellen, mutta sadekuuroja luvattu.

        Oli hauskaa taas pelaajien kesken, terveelliset naurut naurettiin ja omenapiirakka sai ylistystä, omaan makuuni liian makea.
        On virkistävää joka toinen viikko tätäkin harrastusta kokea ja nauttia yhdessä olosta leppoisissa merkeissä, minulle ei paljon muu enää mielekkäältä tunnukaan.

        En ole tarvinnut unilääkettä, en nukahtamispillereitä koskaan, uni tulee hyvin unineen, niitä kyllä saisi vähemmän olla.
        Kertovat, että näihin unilääkkeisiin tottuu ja ilman ei pärjää, siitäkään en tiedä, kuulopuheita kerron.
        Muutaman unettoman yön olen kokenut ja eipä niitä haluaisi kokeakaan, pitkä on yö valvoen.

        Hurskaiselle, älä harmittele siivouksen jäämistä, onpa tiedossa puuhaa tulevaisuuteenkin, ei nämä kotien työt tekemällä lopu.
        Tukevan tuntuinen on aamiaisesi, kyllä sillä jaksaa hommia tehdä.

        Ano maalaistolloista kerroit, no näitähän me olemme, mutta lupa on vaan kirjoitella siinä missä kaupunkilaisillakin, eihän nämä kertomat mitään ahaa elämystä ole tarjoamassakaan, kunpahan jotain terveisiä teille toisille laitamme.
        Ei tässä maailmassa samat asiat useinkaan kiinnosta, mutta tuo ylihyppiminen on luvallista.
        Vielä mielipide siitä, että eiköhän suurin osa teistä kaupunkilaisistakin ole maalta lähteneitä, toivoisi mielessä syntymäseudut muistuvan

        Nuo "Skillanit." ei taida olla kovinkaan tarpeelliset ohjeeksi ottaa, minulla on vaan into kokeilla kaikkea ja tiedän, että ei suurtakaan arvoa anna nämä puuhani.
        Eilenkin totesivat, että rinkelipussi riittää ja voihan olla, että nämä tyrkyttämäni paineita toisille laittaa ja voi kilpailuakin tuoda, siitäkin huolimatta haluan yllättää eri tavoin kaverit.
        Joskus olen lettujakin vienyt, vohveleita ja jotain muuta, mitä ei useinkaan tarjolle tuoda, itse tykkään yllätyksistä (jotakin uutta tyyliin) vilpitön halu yrittää tätä toisillekin.
        Muutoksia tavanomaisuuteen, mieleni kaipaa tätä.
        Tavan pannukakutkin paikkaansa puoltaa.
        Minusta on hyviä ne värejä keräävät lappuset, ei haittaa jos vähän erivärisiä koneeseen laittaa.

        Tänään hukalle menevä päivä, jos en jotakin nyppimistä keksi, ainahan nuo hyllyjen ja laatikoiden inventaariot ajan voisi saada kulumaan.
        Koettakaa keksiä jotain piristävää ja kertokaa toisillekin, ei nyt tule mieleen mitään iloa tuottavaa, olisiko se hyvä, kun voi ikkunasta katsella myrskyävää luontoa, ei pakkoa sekaan pyrkimiseen;)
        Radiosta kuuluu musiikkikappale," olen onnellinen mies" yritän siihen tarttua ja sanon, että melkoisen onnellinen mummo olen.

        "Hukalle menevä päivä", arvioi SkillaN omasta päivästään. Ei kai sentään ! Virkeä ja toiminnallinen ihminen. Toista se on meikä !..))
        Nihkeästi alkoi aamu, onneksi tuolla eräs Ano tarjosi mustikkamuffinsin ! ..))

        Eipä innosta ilma täälläkään. Puut ovat jo lähes paljaat, pihalla tummanpuhuva lehtimatto ja vettä niin, että ilman saappaita ei ulos ole asiaa. Pihakukat ovat kaikki paleltuneet ja roikkuvat nyt surkeina ruukuissaan. "Voiko ikävämmin päivä enää alkaa" - vai oliko se laulussa "ihanammin" ? ..))
        Eikös se niin ollut, että kun jokin tunnetila saavuttaa huippunsa, se muuttuu vastakohdakseen ? Ilo ja suru asuvat meissä vierekkäin. Ehkä ankeudestakin on vain pieni askel toisenlaiseen oloon ?

        Oli miten oli. "Lusittava" tämäkin päivä vain on - kuten Pelle Miljoona kuvasi oloaan Gooalla.

        SkillaN kertoi tuosta Skippo-kerhosta. Minulle kaikki seurapelit ovat täysin vieraita, en osaa edes korttia pelata !..)) Uskon kyllä että pelit tuottavat hauskuutta ja iloa, auttavat irtautumaan arjesta, mutta en vain ole oppinut niille.
        Lasten kanssa osaan kyllä leikkiä, "nousta lapsen tasolle" ja paljon vitsailemme myös aikuisseurassa - joskin syvällinen pohdinta "elämästä" nousee kyllä keskeiseksi aiheeksi nykyisin kun kaikilla pakkaa jo olla terveydellisiä ongelmia ja muita menetyksiä.

        Ja samoin koen: monesti pienikin ihmiskosketus riittää siihen, että pystyy heittämään uuden vaihteen päälle. Kyllä ihmismielessä ulottuvuuksia riittää..))

        "Iloa, valoa ja hauskuutta" päiviinne, Sanna Marinin kuolemattomia sanoja siteeraten..))
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se vanhaa ihmistä haittaa, jos unilääkkeisiin tottuu? Totutaanhan verenpaine lääkkeisiinkin. Lääkärin määräämät ja ohjeiden mukaan otetut lääkkeet on turvallisia ja hyvästä syystä määrättyjä. Kaikki ei ole niin erinomaisilla unenlahjoilla siunattuja, ei unettomuus ole mikään itseaiheutettu tauti. Jaa että maalaistolloja kirjoittajat skillanin mielestä kaikki? Itse olet kaupunkilainen ja voit lukea itsesi korkeampaan kastiin. Maalaisuudessa ei ole mitään vikaa, tollous johtuu ohan eri asioista.

        "Anonyymi
        2023-10-07 18:23:05

        Vain pieni-itsetuntoiset maalaistollot tilittävät joka ikisen askeleensa
        suomi24:ään luullen, että maalaistollojen toikkaroiminen olisi
        jollain lailla kiinnostavaa.

        Kunnon maalaisihmisillä on terve itsetunto, suhteellisuudentajua
        ja sivistystä."

        Ei SkillaN tätä kirjoittanut, mikäli olet tarkkana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi
        2023-10-07 18:23:05

        Vain pieni-itsetuntoiset maalaistollot tilittävät joka ikisen askeleensa
        suomi24:ään luullen, että maalaistollojen toikkaroiminen olisi
        jollain lailla kiinnostavaa.

        Kunnon maalaisihmisillä on terve itsetunto, suhteellisuudentajua
        ja sivistystä."

        Ei SkillaN tätä kirjoittanut, mikäli olet tarkkana.

        Minäkin toivoisin vähän lisää tarkkuutta ja hyväntahtoisempaa tulkintaa vastauksiin. SkillaNin piikkiin meni nyt sellaista, mikä ei mielestäni hänelle kuulu.

        Ikävää että tämä "ajan henki" on nyt tarttunut tällekin palstalle: haukkana syynätään "vääriä" sananvalintoja ja tulkitaan vastauksia niin, että saadaan "virkistävä" vastakkainasettelu voimaan ja samalla ehkä hetkellinen arvonnousu itselle; "sainpas sanottua"...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        "Hukalle menevä päivä", arvioi SkillaN omasta päivästään. Ei kai sentään ! Virkeä ja toiminnallinen ihminen. Toista se on meikä !..))
        Nihkeästi alkoi aamu, onneksi tuolla eräs Ano tarjosi mustikkamuffinsin ! ..))

        Eipä innosta ilma täälläkään. Puut ovat jo lähes paljaat, pihalla tummanpuhuva lehtimatto ja vettä niin, että ilman saappaita ei ulos ole asiaa. Pihakukat ovat kaikki paleltuneet ja roikkuvat nyt surkeina ruukuissaan. "Voiko ikävämmin päivä enää alkaa" - vai oliko se laulussa "ihanammin" ? ..))
        Eikös se niin ollut, että kun jokin tunnetila saavuttaa huippunsa, se muuttuu vastakohdakseen ? Ilo ja suru asuvat meissä vierekkäin. Ehkä ankeudestakin on vain pieni askel toisenlaiseen oloon ?

        Oli miten oli. "Lusittava" tämäkin päivä vain on - kuten Pelle Miljoona kuvasi oloaan Gooalla.

        SkillaN kertoi tuosta Skippo-kerhosta. Minulle kaikki seurapelit ovat täysin vieraita, en osaa edes korttia pelata !..)) Uskon kyllä että pelit tuottavat hauskuutta ja iloa, auttavat irtautumaan arjesta, mutta en vain ole oppinut niille.
        Lasten kanssa osaan kyllä leikkiä, "nousta lapsen tasolle" ja paljon vitsailemme myös aikuisseurassa - joskin syvällinen pohdinta "elämästä" nousee kyllä keskeiseksi aiheeksi nykyisin kun kaikilla pakkaa jo olla terveydellisiä ongelmia ja muita menetyksiä.

        Ja samoin koen: monesti pienikin ihmiskosketus riittää siihen, että pystyy heittämään uuden vaihteen päälle. Kyllä ihmismielessä ulottuvuuksia riittää..))

        "Iloa, valoa ja hauskuutta" päiviinne, Sanna Marinin kuolemattomia sanoja siteeraten..))
        demeter1

        Joo, lähetäänkin jsuhojengin kaa bilettää, onko vielä nuoruuden roiskeläppä hameet tallessa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, lähetäänkin jsuhojengin kaa bilettää, onko vielä nuoruuden roiskeläppä hameet tallessa?

        Juu, Ano 12.18. Mutta kun: "ken nuori on, hän kerran tasaantuu, ja rytmi vaihtuu, kaikuu sävel muu"....
        Aika on käynyt vieraaksi, ainakin minulle, siksi kai sitä mielen ylennystä hakee eilisestä ja seuraa niistä, joiden kanssa on yhteistä - ikä ainakin !


    • Anonyymi

      Vähän siltä tuntuu, että palstalaisten yöunet ovat jääneet lyhyiksi ja noustu sängystä väärällä jalalla. 😀
      Minä sain unen lopulta, enkä sitä troppia ottanut enää niin myöhään. Päivä vain menee pilalle,kun väsymys painaa koko ajan.
      Sade näyttää loputtomalta. Ei tee mieli mennä seniorikerhoon tänään, kun joutuu sateessa tallustelemaan pitkän matkan.
      Taloyhtiö tilaa pian roskalavat, toisen puutarhajätteille,toisen roinalle. Pitääkin käyttää tämä luppoaika pois heitettävien asioiden lajitteluun. Jätesäkki kutsuvasti auki ja komeroita kaivelemaan! Sadepäivän askare.
      Mkr.

      • Kyllä minullakin hyvän unen vaihe meni ohi, kun kuumetauti hellitti. Viime yönä valvoin melkein kolme tuntia ja kun minäkään en tykkää niitä tabuja=droppeja ottaa niin tässä sitten yritetään skarpata.
        Saisinpa minäkin tuon lajittelun käyntiin. Liian paljon tavaraa: astioita ja vaatetta ensi sijassa. Normaalin talousjätteen kyllä hallitsen hyvin, kiitos hyvän kunnallisen jätehuollon ja kompostorin.


    • Anonyymi

      Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

      • Anonyymi

        Ymmärrän hyvin, että sallitaan vain yksi mittari.
        Yksi sähkösopimus jo tuo harmaita hiuksia.
        Olisipa vielä se aika, kun isä lampun osti.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Mina kannata se kolme sahko mitari vaatekuivatus saunasa.
        T. Ahmeti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mina kannata se kolme sahko mitari vaatekuivatus saunasa.
        T. Ahmeti,

        Onko "ahmeti" kotoisin päkaupunkiseudulta, tai tavanomainen trolli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mina kannata se kolme sahko mitari vaatekuivatus saunasa.
        T. Ahmeti,

        Persu eläkeläisellä "Ahmetilla" heittää nupista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mina kannata se kolme sahko mitari vaatekuivatus saunasa.
        T. Ahmeti,

        Me pita hellan levyt ja sähkö uuni päällä koko aika , niin tule 30 astetta lämmintä asunto.


    • Tuulepa tuo vieläkin.
      Eieln illalla meni 8 aikaan sähköt. Siinä aikani oottelin, sitten läksin alavarastolta hakemaan aggregaattia. No kun sain sen sieltä pihaan raahattua ja menossa sisälle känny piippaa, että sähkökatko ohi. Ei se ollut kun tunnin pois.
      Onhan tuo joskus kestänyt miltei vuorokaudenkin,. Silloin pitää ainakin jääkaappia välillä käyttää.
      Alhaalta on jo isot akut viety talvisäilöön, mutta pikkuakku vielä on, riittäisi kännyn ja lamppujen lataamiseen kyllä.
      Tänään hain autoon alatalolta TV:n vien vähän tavaraa huomenna kauppareissulla kotio.
      Kohta tämä minun maalaistollouteni loppuu ja alkaa kaupunkilaistollous.
      Nuorten asuntoasioista kovin kiistelivät kyselytunnilla.
      Niin talot, kun kerrostaloasunnotkin ovat kovin erihintaisia eri puolilla maata.
      Kun tuota maailman menoa seurailee, ei muuta voi, kun todeta, että ihmisen hulluudella ei ole mittaa, ei määrää.

      • Anonyymi

        Maailman menossa onkin katseltavaa, eikä mikään näkymä silmää miellytä!
        Katselin ulkolinjaa Israelin tilanteesta. Uskomatonta, kuinka pienellä alueella, pienessä maassa on noin paljon vihaa ja rasismia, alistamista, väkivaltaa ja kostoa. Leviääkö sota kuin korona maasta toiseen!
        Vitsinä on sanottu, että on lottovoitto syntyä Suomeen tai Skandinaaviaan, mutta olen kyllä taipuvainen ajattelemaan, että täällä viileässä pohjolassa asuvat ihmiset eivät päästä tunteitaan kiehahtamaan samaan tapaan kuin Välimeren lämpimissä maissa.
        En voisi kuvitella, että meillä mielenosoitukset riehaantuisivat väkivaltaisuuksiin ja katutappeluiksi, olisi asia sitten kuinka tärkeä tahansa. Kyllä me olemme täällä sentään paremmassa turvassa.

        Useilla paikkakunnilla on myrsky sammuttanut sähköt. On aikamoinen kokemus huomata, kuinka riippuvaisia me sähköstä olemme. Ei sitä tule ajatelleeksi, ennen kuin virta katkeaa.
        Aggregaatti olisi meilläkin pitänyt olla mökillä 60-luvulla, kun siellä oli sähkökatkoksia tuon tuostakin.
        Nyt menee puhelimetkin mykiksi, eikä biovessat toimi mökillä. Huoh.
        Minä sammutan nyt sähköt vapaaehtoisesti ja menen unten maille.
        Hyvää yötä. _ Mkr.


    • Anonyymi

      Tänään piti tehä puita kuivasta materiaalista.
      Enimmäkseen 2x4 tuumaisista soironpätkistä.

      Häneksi se sitten meni kun tuli muita tähellisiä sisäduuneja, kuten selällään makuuta.

      Kun herään ensi kertaa yöllä pilssivettä vajentaan, se onkin jo perjantapäivää.

      . Hop hop Kymijoen varresta.

    • Iltatervehdys täältä Heemstedestä.
      Sain nauttia viikon hyvistä keleistä, mutta tänään on saatu sateita. Lämmintä toki riittää vielä tämän viikon ja ensi viikkolle ennuste lupaa aurinkoista, mutta viilenevää.

      Viikko on kulunut leppoisasti täällä Heemstedessä. Nyt viikonlopulla tapaamme P. sukua.

      Velä viikko ja paluu Suomeen, toki on kiva tavata myös omaa sukuani, esikoisen juhlissa Helsingissä.

      Olen yrittänyt parhaani mukaan kävellä niin paljon kuin kykenen, tänäänkin vesisateessa noin 3 km. En voi sanoa, että liike on lääke, mutta toisaalta, lääkettä se on mielelle jos ei niinkään selälle.

      Hyvää yötä, pillereillä tai ilman ; ))

      • Huomenta ja myrskynjälkeen on poutasää, niin onkin, kyllä Kari Tapio oikein lauloi.
        Hyvä asia, nyt pääsen katsomaan, onko torilla vielä elämää, juureksia elämä kaipaa, niin kauan kun myyvät torilla, en pakkasesta ota.
        Illalla tyhjensin mansikkarasian ja totesin, että ei enää nekään ole kuin ennen, makuni on kuoleentumassa, miksi todella ei ennen niin maistuva ole enää sama?
        Puhutaan paljon vanhusten ruokahaluttomuudesta, joko se minutkin tavoittaa, ei millään usko todeksi;)

        Anolle joka paheksuit viestiäni "maalaisista" kaupungissa asun, mutta olen kuullut sellaistakin, että kehä kolmosen jälkeen kaikki on maalaisia, enkä todella sitä paheksu.
        Huomioi, että puhun kuulemisesta, en tiedosta.
        Vaikeaa on saada ymmärrettävää tekstiä , kun ymmärrys ei samaa rataa kulje, yksi sana voi kaiken muuttaa.
        Vielä sana siitä, että en todellakaan maalla asuvia voi paheksuvasti ymmärtää, ihmisiä siinä missä kaupunkilaisetkin, ehkä monessa asiassa paljon tiukemmilla ovat.
        Selittelyn makua, mutta katson aiheelliseksi oikaista, yritän tarkkaan viestini lukea, että näitä vääriä tulkintoja sattuisi.
        Vielä siitäkin, kun sanoit, että vanhan ihmisen pillereiden syöminen ei mitään haittaa, olen kuullut, että esimerkiksi kälyni koki joka aamu pahoinvointia, mutta kun jätti jonkun pillerin pois, kunto koheni.
        Lääkäritkään ei aina sitä oikeaa osaa määrätä, vaihtaen lääkkeen asia voidaan korjata.
        Tasoista en tykkää edes puhua, sivistys mikä on opittu jo kotoa kantaa, jos on kantaakseen.

        Minun elämä ei ole mullistunut mitenkään tuon sähkönkään suhteen, jossakin välissä tuntui, että sähkölaskuja tippui isoilla summilla, mutta poikani tytär teki sopimuksen, joka nyt edullinen.
        Patterit kuumina lämpöä antaa, sähköä en siihen tarvitse käyttää, ajattelenkin sähkölämmitystä käyttävien laskuja, eivät varmaan pieniä ole.

        Demeter eikö vaan piristäkin nämä tarjotut herkut näin kuvittelunkin avulla;)
        Onhan sitä pohdittu useastikin, miten tämä mieli laukkaa, väliin pilvissä ja sitten taas maan matosena mataa, mutta se kuuluu elämään.
        Sairastuminen kyllä poikkeaa normaali toiminnoista ja silloin on otettava rohtoja ja unohdettava kiireet.
        Minulle harvoin kuume nousee, mutta jos näin käy olen aivan vetämätön ja elämä täysin tuhon äärellä.
        Minä tuota tyhjennyspuumia käytin silloin muuttojeni aikaan niin rajusti, että vinttikomerokin tyhjäksi jäi.
        Vieläkin jos oikein säälimättömäksi käyn, tavaraa saisi poistettua, sillä paljon sellaista mitä en koskaan tarvitse.
        Olen nyt siinä onnellisessa tilassa, että kodin koneetkin uusittu, pyykinpesukone ainut vanha, minun lisäksi;)D
        Kiitos kun jonkun anon kanssa selvititte ja ymmärsitte;)

        Hurskainen, äläpä ota noita urakoita niin tiukille, että sitten pötköttelyksi menee, vähän päivässä, paljon viikossa.

        Samoin ajatuksin noista mielenilmaisuista kanssasi Makriina, onneksi on malttia aika paljon ihmisillä, vaikka onhan noita kauheuksia liian kanssa meilläkin.
        Tuo sotien ja muun kiusan teko on kyllä pelottavalla tasolle, onhan meillä tuota itärajaa pitkälti ja kun ei ystävyys päällimmäisenä on turvahommia tehostettu, näin keskustelua käytiin kyselytunnilla.
        Maltti on valttia näinkin isoissa asioissa ja näin on oltavakin.

        Eliaana muuttotouhuissa, samoin tyttären mökkikausi loppuu, menivät pakastimet tyhjentämään mökiltä ja sähkötkin pois päältä.
        Käyvät kyllä talvellakin aika usein, mutta lämmöt sitten päälle laittavat ja puita polttavat., toppuuttelin kyllä tätä kahden kodin ylläpitoa, mutta tekevät kuten haluavat.

        Nyt näyttää sää kirkastuvan kauniiksi, joten kiva lähteä hissukseen tallustelemaan.
        Hyvää viikonlopun alkua .


      • SkillaN kirjoitti:

        Huomenta ja myrskynjälkeen on poutasää, niin onkin, kyllä Kari Tapio oikein lauloi.
        Hyvä asia, nyt pääsen katsomaan, onko torilla vielä elämää, juureksia elämä kaipaa, niin kauan kun myyvät torilla, en pakkasesta ota.
        Illalla tyhjensin mansikkarasian ja totesin, että ei enää nekään ole kuin ennen, makuni on kuoleentumassa, miksi todella ei ennen niin maistuva ole enää sama?
        Puhutaan paljon vanhusten ruokahaluttomuudesta, joko se minutkin tavoittaa, ei millään usko todeksi;)

        Anolle joka paheksuit viestiäni "maalaisista" kaupungissa asun, mutta olen kuullut sellaistakin, että kehä kolmosen jälkeen kaikki on maalaisia, enkä todella sitä paheksu.
        Huomioi, että puhun kuulemisesta, en tiedosta.
        Vaikeaa on saada ymmärrettävää tekstiä , kun ymmärrys ei samaa rataa kulje, yksi sana voi kaiken muuttaa.
        Vielä sana siitä, että en todellakaan maalla asuvia voi paheksuvasti ymmärtää, ihmisiä siinä missä kaupunkilaisetkin, ehkä monessa asiassa paljon tiukemmilla ovat.
        Selittelyn makua, mutta katson aiheelliseksi oikaista, yritän tarkkaan viestini lukea, että näitä vääriä tulkintoja sattuisi.
        Vielä siitäkin, kun sanoit, että vanhan ihmisen pillereiden syöminen ei mitään haittaa, olen kuullut, että esimerkiksi kälyni koki joka aamu pahoinvointia, mutta kun jätti jonkun pillerin pois, kunto koheni.
        Lääkäritkään ei aina sitä oikeaa osaa määrätä, vaihtaen lääkkeen asia voidaan korjata.
        Tasoista en tykkää edes puhua, sivistys mikä on opittu jo kotoa kantaa, jos on kantaakseen.

        Minun elämä ei ole mullistunut mitenkään tuon sähkönkään suhteen, jossakin välissä tuntui, että sähkölaskuja tippui isoilla summilla, mutta poikani tytär teki sopimuksen, joka nyt edullinen.
        Patterit kuumina lämpöä antaa, sähköä en siihen tarvitse käyttää, ajattelenkin sähkölämmitystä käyttävien laskuja, eivät varmaan pieniä ole.

        Demeter eikö vaan piristäkin nämä tarjotut herkut näin kuvittelunkin avulla;)
        Onhan sitä pohdittu useastikin, miten tämä mieli laukkaa, väliin pilvissä ja sitten taas maan matosena mataa, mutta se kuuluu elämään.
        Sairastuminen kyllä poikkeaa normaali toiminnoista ja silloin on otettava rohtoja ja unohdettava kiireet.
        Minulle harvoin kuume nousee, mutta jos näin käy olen aivan vetämätön ja elämä täysin tuhon äärellä.
        Minä tuota tyhjennyspuumia käytin silloin muuttojeni aikaan niin rajusti, että vinttikomerokin tyhjäksi jäi.
        Vieläkin jos oikein säälimättömäksi käyn, tavaraa saisi poistettua, sillä paljon sellaista mitä en koskaan tarvitse.
        Olen nyt siinä onnellisessa tilassa, että kodin koneetkin uusittu, pyykinpesukone ainut vanha, minun lisäksi;)D
        Kiitos kun jonkun anon kanssa selvititte ja ymmärsitte;)

        Hurskainen, äläpä ota noita urakoita niin tiukille, että sitten pötköttelyksi menee, vähän päivässä, paljon viikossa.

        Samoin ajatuksin noista mielenilmaisuista kanssasi Makriina, onneksi on malttia aika paljon ihmisillä, vaikka onhan noita kauheuksia liian kanssa meilläkin.
        Tuo sotien ja muun kiusan teko on kyllä pelottavalla tasolle, onhan meillä tuota itärajaa pitkälti ja kun ei ystävyys päällimmäisenä on turvahommia tehostettu, näin keskustelua käytiin kyselytunnilla.
        Maltti on valttia näinkin isoissa asioissa ja näin on oltavakin.

        Eliaana muuttotouhuissa, samoin tyttären mökkikausi loppuu, menivät pakastimet tyhjentämään mökiltä ja sähkötkin pois päältä.
        Käyvät kyllä talvellakin aika usein, mutta lämmöt sitten päälle laittavat ja puita polttavat., toppuuttelin kyllä tätä kahden kodin ylläpitoa, mutta tekevät kuten haluavat.

        Nyt näyttää sää kirkastuvan kauniiksi, joten kiva lähteä hissukseen tallustelemaan.
        Hyvää viikonlopun alkua .

        Aamupäivää ! Nyt on luvassa poutapäivä, kiitos vaan ilmojen haltia..)) Huomenna ja sunnuntaina taas sadetta, ainakin tänne.

        Mielenkiintoinen tuo Makriinan ajatus sääolosuhteiden vaikutuksesta ihmisluontoon.
        Etelässä kuumaverisyyttä, meillä viileyttä ! Kyllähän nämä meidänkin aamuiset sääraportit välillä hilpeyttä herättävät, ikäänkuin sää ei vaikuttaisi meihin mitenkään.

        Minusta meitä koulutetaan nyt: marssitetaan esille toinen toistaan isompia asioita, sellaisia joita meidän nykyjumalat: tiede ja asiantuntijuus, eivät pysty hallitsemaan ja ratkaisemaan, ainakaan heti.

        Olen taas viime päivinä muistellut Pentti Saarikosken Nuoruuden päiväkirjoissa kirjoittamaa ajatusta: "Ihminen ei ole oman elämänsä valtias. Jumalat ohjaavat meidän askeleitamme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että meidän itsemme oli valittava polkumme".
        "Jumalat" voivat mielestäni olla melkein mitä tahansa ihmistä isompia voimia - markkinavoimat taitavat niitä edustaa meidän arjessa..))
        Mielenrauhamme takaamiseksi valitaan sitten näitä yhteisiä syntipukkeja: maan hallitus taitaa tällä hetkellä johtaa sitä listaa. Voi meitä, ihmispoloja !

        Pienelämän puolelle tuli nyt hyvä uutinen: Natrium- arvokin oli nyt hollillaan, joten terveen paperit sain - tällä kertaa ! Vaan eipä se "tiede ja asiantuntijuus" löytänyt syytä tuohon rajuun kuumetautiin. Silti olen tosi kiitollinen siitä avusta, minkä terveydenhoidosta sain: kuunneltiin, tutkittiin ja luvattiin ottaa yhteyttä jos aihetta ilmenee. En myöskään väheksy läheisten panosta, myös sillä oli ratkaiseva osuus paranemisessa. Se antoi voimia yrittämiseen silloin, kun oli valmis luovuttamaan. Enpä olisi uskonut, että voimat häviävät niin totaalisesti, että vajoaa täydelliseen välinpitämättömyyteen. Oppia ikä kaikki.

        Muistan, että joogaterapiassa meitä opetettiin sairauden sattuessa kysymään, missä tilanteessa sairastuimme, ei vain sitä, mihin sairastuimme.
        Siihenhän SkillaNkin viittasi kun epäili ylikuormittumistani ja siihen lopulta itsekin päädyin.
        Liikaa toimintaa ja tapahtumista - minun voimavaroilleni. Vaikka fysiikka olisi kestänyt, "sielu ei"...))
        Kyllä tämä kirjoittajakollegoiden tarkkasilmäisyys tekee ylikriittiseksi omien viestien suhteen. Eli tulipa taas kirjoittua turhan tarkasti tätä omaa sairauskertomusta, mikä on tietysti kevyttä kamaa monien muiden koettelemuksiin verrattuna. Ja tämä filosofointi tuntuu tietysti "asiantuntijoiden" mielestä kevyeltä, vaikka tosissani olen..))

        Tänään on kuitenkin otettava hyöty irti poutapäivästa ja tehtävä ulkona niin paljon kuin rahkeet antavat myöten ja kiitettävä itseään siitäkin vähästä.

        Mukavaa poutapäivää - kenelle sellainen sattuu - ja tulevaa viikonloppua myös !
        demeter1


    • Kyllä kelit vaihtelee syksyisin.
      Eilen myrskysi ja satoi, ei tehnyt mieli pistää nenäänsä ulko-ovesta.
      Nyt on tyyntä ja aurinkoista.
      Just toivat halkokuorman pihaan, puut olivatkin melkein lopussa.
      Kyllä puidenkin hinta on noussut, kuten sähkön ja lähes kaiken.
      Eilen kissaa koeteltiin, oltiin pari päivää keskustassa, Eilen tultiin mökille, mutta kauhistus, kissan ruuat jäi keskustan asunnolle. Ei haittaa jos minulta ruoka loppuu, mutta jos kissalta niin.....
      Löysin pakastimesta maustamatonta broilerin filettä ja kaapissa oli vähän raksuja. Niillä pärjättiin, aamulla ajelin hakemassa kissan ruuat.
      Päivät kuluvat vinhaa vauhtia, miten ennen ehti käydä töissä ja hoitaa kotihommat, nyt pitää kiirettä jos meinaa edes välttämättömät askareet toimitella.

      Mukavaa viikonloppua.

      • Anonyymi

        Kaikilla on omat ahdistuksensa. Saa tässä olla kiittimet ristissä, kun on säilynyt terveenä.
        Demeterin tauti olikin aikamoinen koettelemus. Kun harvoin kuume iskee, menee voimat viime tippaan !
        Syksyn mukana kulkeutuu viruksia ja pimeänpelkoa, oppii taas vetämään illalla verhoja kiinni ja etsii heijastimet
        toppatakin hihaan.
        Syystunnelmissa Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on omat ahdistuksensa. Saa tässä olla kiittimet ristissä, kun on säilynyt terveenä.
        Demeterin tauti olikin aikamoinen koettelemus. Kun harvoin kuume iskee, menee voimat viime tippaan !
        Syksyn mukana kulkeutuu viruksia ja pimeänpelkoa, oppii taas vetämään illalla verhoja kiinni ja etsii heijastimet
        toppatakin hihaan.
        Syystunnelmissa Mkr.

        D ei kuitenkaan joutunut teholle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        D ei kuitenkaan joutunut teholle.

        Onko täällä kilpailu, kuka on kipein ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä kilpailu, kuka on kipein ollut?

        Jos luit tarkasti, Ano 17.37, mielestäni sanouduin irti "kilpailusta" toteamalla, että tiedän monien kokeneen pahempaakin. Mutta olihan se varmasti sinulle mukavaa, että sait tilaisuuden väheksyä ja osoittaa omaa nokkeluuttasi. Toivottavasti sinä pysyt terveenä.
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luit tarkasti, Ano 17.37, mielestäni sanouduin irti "kilpailusta" toteamalla, että tiedän monien kokeneen pahempaakin. Mutta olihan se varmasti sinulle mukavaa, että sait tilaisuuden väheksyä ja osoittaa omaa nokkeluuttasi. Toivottavasti sinä pysyt terveenä.
        demeter1

        Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että joku laittoi kuvansa teho osastolla maatessaan. Sama ihminen on sinua syytellyt säälipisteiden keruusta, kun olet vaivoistasi kertonut. Älä siis pahoita mieltäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että joku laittoi kuvansa teho osastolla maatessaan. Sama ihminen on sinua syytellyt säälipisteiden keruusta, kun olet vaivoistasi kertonut. Älä siis pahoita mieltäsi.

        Enpä huomannutkaan tuota yhteyttä Ano 20.47 ..)) Anteeksi siis, Ano 17.37, jos tulkitsin sinut väärin. Sitä taitaa olla liikkeellä, väärintulkintaa....))
        demeter1


    • Anonyymi

      Mitä minä sanoin, mitä minä sanoin; päivä vielä pyllistää minulle.

      Kuiten etelästä alko tummaa pilvee työntämään taivaalle.
      Sieltä ihan jo ohutta hämärää lykkää.

      Eikä ol sidden eikä olvin vika...tai nähön. sano

    • Anonyymi

      Minulla eilen myöhään illalla sahalaidat leimusivat oikean silmän ulkoreunalla, meni onneksi ohitse 10 minuutin kuluessa. Muuten olen ollut suhteellisen terve. Miten sen kukin ottaa, mikä on terve mikä ei.

      Hauska sana tuo Makriinan kiikuttimet. On siis jalat. Skillan valitteli ettei enää ruoka maistu kunnolla. Vanhuusko syynä? Sekin varmaan, mutta minulla ainakin on vaatinut totuttelua myös yksin syöminen. Mikään ei maistu millekään kun ei ole rakas ukkeli siinä vieressä syömässä.

      Katson kohta töllöstä Tietäjät tietää. Aika hauska ohjelma, vaikka pyörää pyöritellään kyllä aivan liian kauan, mikä tekee siitä pitkäveteisen.
      Eilinen Petolliset on myös ihan katsottava ohjelma.

      Mira

      • Anonyymi

        Korjaus edelliseen: Makriinalla onkin kiittimet ristissä, eli kädet, eikä kiikuttimet , jotka oletin jaloiksi.

        Mira


    • ´´Kiittimet ristissä´´ , vaikka pikku remppaa onkin välillä, yhdyn tuohon Makriinan sanontaan.
      Hyvä, että Deme olet jo päässyt paremmalle tolalle, kuumetaudit voivat viedä, varsinkin ikäihmisen kunnon huonoon jamaan pitkäksikin aikaa.
      Eipä niiltä vaivoilta juurikaan kukaan säästy, kun ikää tulee.
      Ei ole helppoa monella nuoremmallakaan.

      Vaan, itse olen vielä täällä maalaismaisemissa.
      Niin vain 10 astetta lämmintä ja järven pinta oli rasvatyyni.
      Pitihän sinne lähteä, kenties viimeinen kerta tänä vuonna, kun tuulia ovat taas luvanneet.
      Uistintakin piti vetää. No se ensimmäinen pääsi veneen vierestä karkuun, ei ollut kovin iso, joten ei harmittanutkaan.
      Sitten se iski, se isompi. Vain kaksi kättä, voi kun olisi kalakaveri nyt haavia pitämässä.
      Toisella pidin onkea, toisella haroin haavilla.
      Sain sen, 7,5kg näytti puntari,
      Sen sitten perkasin ja pakakkaseen laitoin.
      Kissa uskollinen, rannalla se odottaa aina koska tulen. Vähän kävi nuolaisemassa kalan kylkeä.
      Tiedä häntä, oliko viimeinen vähän lämpöisempi päivä tälle syksylle.
      Poika tulee ylihuomenna vaapapäivilleen, sitten alkaa mökkien talvisulku .
      Talvella on ihan hyvä olla kerrostalossa. Kissakin sopeutuu aika nopeasti.

      • Anonyymi

        Mikä kala se on? Hauki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kala se on? Hauki?

        Joo, hauki. Tällaisessa pikkujärvessä, jossa puhdas vesi, hauki on ihan hyvä ruokakala.
        Niinhän ne nykykokitkin sanovat, samoin kun
        särjestä.
        Appivainaani suolasi särkeä ja söi sitä.
        Kun joskus kauan sitten vanhempani (edesmenneet) ostivat tämän tilan. Vastarannalla oli yksi kesämökki.
        Muuten rannat olivat tyhjät.
        Sitten alkoi mökkejä tulla, nyt niitä lienee noin 40-50. Tämä on aika pieni järvi.
        Pelkäsin, että kuinka käy järven veden.
        No vesi on hyvä edelleen, joten ilmeisesti täältä mökkitilan ostaneet ovat valveutunutta porukkaa.


    • No, pitänee nostataa olematonta hattua tämän päivän saannoksille.

      Pyykkikone kiersi lyhyen ohjelman heti aamusta. Lähdin puolen päivän jälkeen ilmoja pilkaten läheiseen Haarlemin kaupunkiin. P. ei ollut innokas, joten menin yksin. Vanhalta muistilta sujui kierros keskustassa, tuttuja paikkoja bongailin. Lemppari kenkäkaupassa ihailin saappaita, nyt eivät lähteneet matkaan, katsotaa myöhemmin. Upeat mustat pitkät nahkasaappaat 89 euroa.

      Neljän ruuhkassa astuin täpötäyteen bussiin, vaan heti tuli paikka vapaaksi kun nuori neito tarjosi penkkiään minulle. Se tuo kävelysauva on hyvä apu moneen.

      Söimme päivälliseksi eiliset jämät ja nyt on uunissa lasagnevuoka huomista varten. P.n tytär tulee aamusta tallilta ja lähtevät yhdessä. P. kanssa pankkiin neuvotteluun. Onpahan ruoka valmiina kun palaavat.

      Valokuvasin P.n edesmenneen taidemaalari veljen tauluja. Mietimme miten saisimme pari isoa taulua mukaan, tykästyin kovasti niihin kahteen.

      Kuljetus voi jäädä ensi kesään kun P.n lapset tulevat Posion tilalleen. P.n poika tulee yleensä pakettiautolla. No, katsotaan.

      Tällaista tänään, huomenna iltapäivällä taas menoksi.

      • Anonyymi

        PPPPPÖööööööö🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Mikä se on tuo P???


      • Anonyymi

        Eikös ne taulut kuulu sen maalarin leskelle ja jälkeläisille.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne taulut kuulu sen maalarin leskelle ja jälkeläisille.?

        Nonnih. Nyt on muu omaisuus jaettu ja kartoitettu, nyt päästään testamenttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonnih. Nyt on muu omaisuus jaettu ja kartoitettu, nyt päästään testamenttiin.

        Lauantaiaamu, vettä sataa ja tuulee, alkaa tuntua, että joka toinen päivä myrskyisenä ilmaantuu.
        Eipä auta murinat, on vaan yritettävä keksiä jotain sadepäivälle sopivaa ohjelmaa.
        Itselläni ne samat rutiinit satoi tai paistoi, parvekelasi auki ja siitä kopistelut, pienet matot ja vuodevaatteet, eivät ehtineet kastua, nyt saavat olla iltapäivään , ehkä hieman raikkaammiksi tulevat.
        Torilla kävin, mutta melkein tyhjän tapasin, myyjät kaikonneet, sekin ohjelmanumero siirtyy ensi kevääseen.
        Toinen harmini kohde oli penkkien poistuminen reittini varrelta, nyt ei levähtäminen onnistu, kotiin on jaksettava.
        Jatkan vielä näiden ihmettelyjen kanssa, käteni on ruvennut "turtumaan" ja sormia koukkuun vetää, meinaakos se sitä, että kohta saan turvautua apureihin?
        Olen voimisteluni ja virutteluni yrittänyt joka aamu tehdä, mutta jääkö vähäiseksi kuitenkin, kyllä näitä yllättäviä ja epäilyksiä herättäviä aina vaan lisää tulee.
        Nyt harmit purettu ja päivä voi alkaa, mitä tuo tullessaan, katsellaan.

        Iso on tuo kalasaaliisi Eliaana, melkoinen peto hampaineen, en varmaan olisi tohtinut nykäistäkään.
        Minä muikkuja ostin eilen ja niiden siivoaminenkin on sotkuista hommaa, mutta paistettuna odottavat ruoka-aikaani.

        Tuota terveyttäni minäkin aina julistan Mira, joillekin jo harmiin asti, mutta tunnen itseni aika omatoimiseksi kuitenkin, eikös silloin voi sanoa olevansa terve.
        En halua itseäni sairaaksi luokitella, kun vertaa tosi sairaisiin.
        Minä olen jo tottunut yksin syömiseen 23 vuotta on mieheni kuolemasta.
        Valokuvaansa tuijottelen ja kyselen miksi näin kävi, vastausta ei kukaan anna.
        Voiton sai taas Tietäjät tietää osallistuja, kiva ohjelma, ehkä vähemmän naurua mitä kiusaksi asti muissa sarjoissa.

        Nuo päivät pyllistelee sillä vauhdilla, että menevät nopeaan, pimeällä herää, pimeällä nukkumaan, väliin mahtuu vähän harmautta.

        Heijastimia on minulla laatikossa, liikun vaan päivällä ja kulkemani matkat jää lyhyiksi, pitäisi kyllä kiinnitellä ulkovaatteisiin kaiken varalle.
        Kyllä ne tuolla maanteillä on tarpeen, todella hyvänä henkivakuutuksena toimii, kun katuvalojakaan ei ole.


        Liekko mainitsit kissan eväiden jääneen, kyllä se niin on, että eläimet on huollettava.
        Täällä meillä rotukissa oli siepattu mökin pihasta ja viety eläinlääkärin lopetettavaksi, nyt oikeus juttu tulossa, kissan pyydystänyt kuin eläinlääkärikin joutuvat oikeuteen.
        Kissan omistajalle surua tuottava asia, lemmikit ovat rakkaita.

        Demeter, kyllä on monta kertaa todisteltu, että nojatuoli on hyvä paikka kertoilla myös vaivoistaan, sekin voi lähentää ihmisten suhtautumisia, huomaa muillakin olevan vaivoja, ei aina kaikki niin hyvin.
        Siinä missä iloiset asiat mielen keventää, voi myös vaivojen tavallaan ääneen sanoen lohtua antaa, kertoillaan vaan murheemmekin.
        Mielestäni kohtalo kuljettaa, uskon vakaasti, että päiviemme on kirjattu jo syntymässä, polut risteilevät milloin mitenkin.
        Olen omaa kohtaloani joskus pohtinut, tarvittiin sota, että karjalaispoika minut löysi, kaksi melko erilaista luonnetta kohtasi ja taivalsi yhdessä matkaa aika kauan, 46 vuotta.
        Ehkä luonneanalyysit olisivat kieltänyt yhteen menon, mutta pitkä näyttö siitä tuli, alamäkeä ja joskus ylämäkeenkin taivallettiin, liito piti.
        Mikä onkaan elämäni loppusisältö?
        Hyvä että arvot terveydentilastasi hyvät, jää varmaan arvoitukseksi mikä sen kuumeen nosti.
        Tänään tätä, huomenna jotain muuta, tätähän tämä on.

        Liika pohtiminen ei aina auta, paras kun minäkin arkisiin touhuihin siirryn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lauantaiaamu, vettä sataa ja tuulee, alkaa tuntua, että joka toinen päivä myrskyisenä ilmaantuu.
        Eipä auta murinat, on vaan yritettävä keksiä jotain sadepäivälle sopivaa ohjelmaa.
        Itselläni ne samat rutiinit satoi tai paistoi, parvekelasi auki ja siitä kopistelut, pienet matot ja vuodevaatteet, eivät ehtineet kastua, nyt saavat olla iltapäivään , ehkä hieman raikkaammiksi tulevat.
        Torilla kävin, mutta melkein tyhjän tapasin, myyjät kaikonneet, sekin ohjelmanumero siirtyy ensi kevääseen.
        Toinen harmini kohde oli penkkien poistuminen reittini varrelta, nyt ei levähtäminen onnistu, kotiin on jaksettava.
        Jatkan vielä näiden ihmettelyjen kanssa, käteni on ruvennut "turtumaan" ja sormia koukkuun vetää, meinaakos se sitä, että kohta saan turvautua apureihin?
        Olen voimisteluni ja virutteluni yrittänyt joka aamu tehdä, mutta jääkö vähäiseksi kuitenkin, kyllä näitä yllättäviä ja epäilyksiä herättäviä aina vaan lisää tulee.
        Nyt harmit purettu ja päivä voi alkaa, mitä tuo tullessaan, katsellaan.

        Iso on tuo kalasaaliisi Eliaana, melkoinen peto hampaineen, en varmaan olisi tohtinut nykäistäkään.
        Minä muikkuja ostin eilen ja niiden siivoaminenkin on sotkuista hommaa, mutta paistettuna odottavat ruoka-aikaani.

        Tuota terveyttäni minäkin aina julistan Mira, joillekin jo harmiin asti, mutta tunnen itseni aika omatoimiseksi kuitenkin, eikös silloin voi sanoa olevansa terve.
        En halua itseäni sairaaksi luokitella, kun vertaa tosi sairaisiin.
        Minä olen jo tottunut yksin syömiseen 23 vuotta on mieheni kuolemasta.
        Valokuvaansa tuijottelen ja kyselen miksi näin kävi, vastausta ei kukaan anna.
        Voiton sai taas Tietäjät tietää osallistuja, kiva ohjelma, ehkä vähemmän naurua mitä kiusaksi asti muissa sarjoissa.

        Nuo päivät pyllistelee sillä vauhdilla, että menevät nopeaan, pimeällä herää, pimeällä nukkumaan, väliin mahtuu vähän harmautta.

        Heijastimia on minulla laatikossa, liikun vaan päivällä ja kulkemani matkat jää lyhyiksi, pitäisi kyllä kiinnitellä ulkovaatteisiin kaiken varalle.
        Kyllä ne tuolla maanteillä on tarpeen, todella hyvänä henkivakuutuksena toimii, kun katuvalojakaan ei ole.


        Liekko mainitsit kissan eväiden jääneen, kyllä se niin on, että eläimet on huollettava.
        Täällä meillä rotukissa oli siepattu mökin pihasta ja viety eläinlääkärin lopetettavaksi, nyt oikeus juttu tulossa, kissan pyydystänyt kuin eläinlääkärikin joutuvat oikeuteen.
        Kissan omistajalle surua tuottava asia, lemmikit ovat rakkaita.

        Demeter, kyllä on monta kertaa todisteltu, että nojatuoli on hyvä paikka kertoilla myös vaivoistaan, sekin voi lähentää ihmisten suhtautumisia, huomaa muillakin olevan vaivoja, ei aina kaikki niin hyvin.
        Siinä missä iloiset asiat mielen keventää, voi myös vaivojen tavallaan ääneen sanoen lohtua antaa, kertoillaan vaan murheemmekin.
        Mielestäni kohtalo kuljettaa, uskon vakaasti, että päiviemme on kirjattu jo syntymässä, polut risteilevät milloin mitenkin.
        Olen omaa kohtaloani joskus pohtinut, tarvittiin sota, että karjalaispoika minut löysi, kaksi melko erilaista luonnetta kohtasi ja taivalsi yhdessä matkaa aika kauan, 46 vuotta.
        Ehkä luonneanalyysit olisivat kieltänyt yhteen menon, mutta pitkä näyttö siitä tuli, alamäkeä ja joskus ylämäkeenkin taivallettiin, liito piti.
        Mikä onkaan elämäni loppusisältö?
        Hyvä että arvot terveydentilastasi hyvät, jää varmaan arvoitukseksi mikä sen kuumeen nosti.
        Tänään tätä, huomenna jotain muuta, tätähän tämä on.

        Liika pohtiminen ei aina auta, paras kun minäkin arkisiin touhuihin siirryn.

        Kirjautunut olin, mutta kai hidastelin liikaa, varmaan arvasitte kuka edellisen sepustuksen laittoi, no minä höpertäjä;)D


    • Arvasimme toki kirjoittajan, aamunvirkku Ahkera-A…. aamuaskareissaan.😊

      Vesille meitäkin eilinen aurinkopäivä houkutteli ja sain nauttia näystä, kun ruskapuut peilautuivat tyyneen meren pintaan saarien ja mantereen metsistä. Meillä on merenkulun apuna kaikuluotain, ja se hyödyttää myös kalastusta näyttämällä pohjan muodot, matalikot ja syvänteet sekä kalaparvet ja isommat vonkaleet.

      Joskus vedämme uistinta, mutta enemmän tykkään virvelöidä ja pilkkiä pohjaongella, Hyvä ahvenapaja palkitsikin, saatiin pakkaseenkin ahvenfileitä. Kalakukon olisi voinut tehdä, mutta laiskuus tapasi eikä viitsinyt lähteä oikeaoppista sianlihaa etsimään. Keitin pienimmät peratut ahvenet kokonaisina, niin sain helpommin irrotettua lihat ja herkullinen kalakeitto niistä syntyi. Ahvenlientä pakastin tuleviksi keitonpohjiksi ja jäi noita kypsiä kalanpalojakin, kai ne pakkasessa pärjää.

      Voi minkä hauen vonkaleen Eliaana sait! En minäkään ” jänkäkoiraa” väheksy, teen usein kalapullia tai pihvejä, jauhamalla hoituu pikkuruodot. En mausta paljon kalaruokia, ruohosipuli ja tilli useimmiten riittää ja sitruunaa käytän paljon. Voita ja kermaa, jos kalan oma rasva ei riitä.

      Aamun sade on jo lakannut ja menen ennen saunaa rakentelemaan pari syysasetelmaa porraspieleen. Ostin tavanomaisten callunoiden lisäksi jotain marjakasvia - pitääkin käydä nimi etsimässä, tuivion ja hemlokin havuoksia laitan lisäksi sekä keskelle asetelmaa vielä aurinkokennolla varustetut varrelliset pikkuvalaisimet. Pikkuhiljaa lisäilen kausivaloja pimeyttä ” puhkomaan”.

      Mukavaa viikonloppua, terveyttä ja hyvää mieltä!

      • Anonyymi

        Ja niin aina; päivän sää kuin se entinen Sullakuukerin kukko.
        Sitä puol-murheellista tihkusadeharmautta.

        Mut kun tien päälle pääsin polkumakoneella, niin jo vain iltapäivän aurinko alkoi paistamhan.

        Hyvä kuusenkäpyvuosi näytti tuo edellinen vuosi olleen.
        Tien varren tukkikuusessa on sikanaan käpyi oravan tai käpylintujen syyä, niit siemenii.
        . kelekkainmäkeläinen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe