Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. No tosi pölkkyä. Jeesuksellakin oli silti tapana usein käydä Jerusalemissa "tulivuorijumalan" temppelissä sinnehän vain juutalaisilla oli pääsy (ettei vain olisi valehdellutkin sinustahan jeesus ei ollut juutalainen) Jeesus väitti myös joka että olisi tulivuorijumalan valittu, messias. Oli miehellä tulinen ego!
  2. mikä ihmeen Luzifer?
  3. Jeremia kertoo juuri päinvastaista Jeremia on JHWH:n profetta kuten nimikin sanoo ja Jer. 7 alkaa näin"
    1 Tämä on sana, joka tuli Jeremialle JHWHlta:
    2 "Asetu JHWH:n huoneen portille ja julista siellä tämä sana ja sano: Kuulkaa JHWH:N sana, koko Juuda, te jotka tulette näistä porteista kumartaen rukoilemaan JHWH:ea

3 Näin sanoo JHWH Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin 4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on JHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli!'
    .
    5 Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,

6 ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne,

7 niin minä annan teidän asua tässä paikassa, maassa, jonka minä olen antanut teidän isillenne, iankaikkisesta iankaikkiseen. minä annan teidän asua tässä paikassa.
    Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.

9 Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.

10 Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' -tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
    11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo JHWH "

Luvun lopussa JHWH ilmoittaa että jollei kansa LAKKAA palvomasta Baalia ja muita vieraita jumalia JHWH lähettää kansan pakkosiirtoon.