Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Liiton teki JHWH joka on Israelin Jumala. Minkä temppelivallankumouksen henkilö nimeltä JHWHn apu (Jeshua) teki? Johanneksen evankeliumin mukaan Jeesus kävi päivittäin temppelissä ja opetti siellä, mutta koska vain juutalaisilla oli pääsy temppelin ja sinä väität että Jeesus ei ollut juutalainen tämä Jeshua siis petkutti päästäkseen sisään?
Temppelin nimi hepreaksi "JHWH:n talo,huone " nimitys on ajalta jolloin jumalien uskottiin asuvan heille tehdyissä uhripaikoissa. Siksi Jeesus kutsui paikkaa isänsä huoneeksi kun se oli oman uskonnon paikka.
05.11.2022 20:01
Ei ole mitään Israelin heimoa vaan Israelin kansa johon kuuluivat kaikki 1 2 kantaisä Israelin pojista polveutuvaa heimoa. Et ilmeisesti ole lukenut Raamattu ollenkaan. Juuda ei tappanut mitään heimoista eikä mikään mukaan heimo muita.
05.11.2022 19:49
Johanneksen evankeliumin kirjoittaja väitti että juutalaiset ovat hylänneet JHWH:n Israelin Jumalan, ja meidän isämme siksi nyt on saatana .Uskonnot olivat jo erillään kun Joh. evankeliumi kirjoitettiin ja kristityt karkotettu synagogista joten kristittyjen vastaus oli tuollainen: te olette saatanan lapsia, me olemme Jumalan.
05.11.2022 19:43
Rukous perustuu JHWH:n ilmoituksen että Israelin kohtalo on toinen kuin muiden kansojen. Mitä jos lukisit rukouksen loppuun asti?
Kenenkään ei ole pakko uskoa Israelin Jumalaan tai hänen ilmoituksiinsa joten en ymmärrä noita joidenkin teidän kiukun purkauksia, eihän kukaan voi olla varma onko yhtään uskontoa joka olisi tosi.
05.11.2022 19:31
Kristinuskon loi joukko juutalaisia ja nyt sitten muka olemme sitä vainoamassa vaikka ainoa vainoaja ovat olleet kristityt itse, natsien jälkeen suurin juutalaisia vainoava ryhmä. Teologisesti kristinuskon tarkoitus on käännyttämällä hävittää kaikki muut uskonnot joihin kuuluvat kristinusko ilmoittaa muutoin helvettiin päätyviksi.
Noita muka eri juutalaisten nimiin laitettuja juttuja on vaikka kuinka paljon ei ole mitään maailman ongelmaa johon emme olisi syypäitä joidenkin kristittyjen mielestä. On tervettä kristinuskoa ja sitten tuota hyvin sairasta, itse ajattelen että kristitty siinä itse asiassa vihaa Jeesusta juutalaista hahmoa johon on joskus uskonut, mutta sitten joku on mennyt henkilön omalta osalta pieleen.
Kristinuskon moraali on juutalaista alkuperää kuten kristinuskon perustajatkin, mutta kristinuskohan tuli niin Eurooppaan kuin muuallekin vieraana valloittajana ja usein hyvin raakana alueen omata kansat ja kulttuurit tuhoten. Ukrainan sotaa käy Putin ja patriarkka Kirillin siunauksella Ukrainan kristittyjä vastaan.
05.11.2022 19:24
Edellisissä vaaleissa Bibin piti jättää Trump mainitsematta nyt hänen pitää jättää taas yksi kaveri pois-eräs Vladimir. Bolsonaro hävisi vaalit ennen kuin ehti tuhota maapallon keuhkot, jäljelle Bibille jää enää Orban.
05.11.2022 15:36
Ei kuitenkaan saatu turvaan holokaustilta, mutta oli valtion rakenteet jo valmiina niille jotka holokaustista jäivät henkiin. Ne teki juutalainen työväenliike jäsenineen.
05.11.2022 15:28
Vasemmistolaisella politiikalla Israel juuri itsenäistyi ja valtion synty ja perusrakenteet luotiin juuri vasemmistolaisten puolueiden toimesta .Ensimmäiset alijat olivat kaikki Venäjältä, vasemmistolaisia jotka loivat tulevan valtion koko perustan, Histadrutin, sairaskassat, kibbutzit, puolustusjoukot, koulut.
05.11.2022 15:19
Sukujuuria ei tutkita se on turhaa hommaa, mutta jos muuttaa paluumuuttajana pitää osoittaa että on juutalainen joko syntyperäinen tai kääntynyt. Yksi juutalainen isovanhempikin riittää sitten on myös mahdollista muuttaa maahan ilman tuota taustaa prosessi on samanlainen kuin muuallakin.
05.11.2022 14:36
Vasemmistolaisella politiikalla Israel syntyi ja sen perusta luotiin. Oikeistopolitiikalla Israel ollaan tuhoamassa.
05.11.2022 12:35
Nainen oli miehen omaisuutta siksi korvaus meni miehelle.
05.11.2022 12:29
Kristinuskoonhan kuuluu ajatus Jeesuksen paluusta mutta mistä siihen nyt on liitetty ajatus että hän palaa Israeliin? Eihän Jeesus ollut Rooman miehitystä vastaan eläessään?
05.11.2022 00:34
Olen sionisti ja vasemmistolainen kuten olivat Israelin perustajatkin.
05.11.2022 00:20
Oikea mies jos haluaa Israelista sisäisesti korruptoidun valtion joka ei pidä rauhaa enää minään päämääränä.
05.11.2022 00:10
Väärä mies voitti. Pitää tehdä sitä mikä on oikein ja hyvää Bibi ei siihen pyri.
04.11.2022 20:31
Äärioikeisto sekä "minä minä minä " voitti. Vaalit ratkaisevat ääntään käyttävät kansalaiset, mutta on todella pelottavaa miten oikealle Israelissa ollaan menossa.
04.11.2022 16:18
"jos liitto on jommalle kummalle liian raskas"pyyhkiytyi vahingossa pois.
04.11.2022 11:49
...mutta vihkiminen oli siviilivihkiminen, ei löytynyt yhtään prelaattia. Laillisuutta voi epäillä koska ei ollut lainsäädäntöä mihin vedota eikä ollut samaan lajiin kuluvia todistajia, joku käärme kai vain oli paikalla.
04.11.2022 11:45
Jumala siis yhdisti orjattaret synnyttämään lapsia kun miehen omaksi ostettu vaimo ei siihen kyennyt?
"Mutta Raakel sanoi: "Tässä on orjattareni Bilha; yhdy häneen, että hän synnyttäisi minun helmaani ja minäkin siten saisin lapsia hänestä". Perhe muinoin miehen kannalta oli vaimot ja orjattaret. Avioliitto nyt ja Raamatun kirjoitusten aikaan eroavat kuin yö ja päivä Ei ollut vihkimistä, mies sopi naisen perheen kanssa ja maksoi morsiamen hinnan, miehellä voi olla haaremi, naisella ei ollut päätäntävaltaa ym.
Kristillinen avioliitto oli myös sellainen jossa mies määräsi kunnes maallinen lainsäädäntö alkoi muuta säätää. Se ettei saa erota on myös hyvin raaka määräys joka voi tuottaa paljon kärsimystä, jos liitto ei liitto, miksi kiusata ihmisiä? Jeesus oli naimaton Paavali oli myös vanhapoika joka kehoitti olemaan naimatta jos vain siihen kykeni .Tosin Paavali uskoi Jeesuksen pikaiseen paluuseen. Ei tarvinnut naida eikä saada lapsia.
03.11.2022 16:13
Muuhun höpötykseen en puutu mutta Israelin valtio maallinen valtio jonka synty perustuu maallisen kehitykseen joka liittyy Euroopan aatekehitykseen eli kansallisvaltioiden syntyyn sekä juutalaisten sorrettuun asemaan Itä-Euroopassa.
Sen synty ei liity Israelin uskontoon joka syntyi 3000 vuotta aiemmin täysin toisissa oloissa paitsi että uskonto piti kansan elossa myös diasporassa.
Lähi-idän historiasta ja myös alueen uskontojen synnystä- joista Israelin uskonto oli vain yksi- on suomeksi hyvää tieteellistä kirjallisuutta, mitä jos lukisit niistä edes yhden ettet puhuisi puuta heinää jota olet itse keksinyt?
03.11.2022 13:33
176 / 426