Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juutalainen+seurakunta+ei+sitä+myy,+mutta+käsityksesi+juutalaisuudesta++ovat+muutoinkin+niin+päin+honkia+++etten+ollenkaan+ihmettele+että+noin+luulet+.
03.03.2022 00:13
Aivan,+on+uskontoja++joissa+uskotaan+++että+jumala/jumalat++voivat++inkarnoitua+ihmisiksi,+jopa+kuolla,++niissä++jumalien+pitää+välillä+vaihtaa+++roolia+jotta+voisivat+tehdä+jotain+johon+muuten+eivät++pysty.+Kaikki+nämä++uskonnot,+entiset+ja+nykyiset,+++ovat++monijumalaisia++vaikka+kristinuskossa+tuo+fakta+yritetään++teologialla++selittää+pois.
03.03.2022 00:10
Niin+niinhän+kristityt++luulevat.++Jeesus+ei+ollut+messias++vaikka++hänestä+++postuumisti++tehtiin+++uuden+uskon+jumaluuden++poikapersoona.
02.03.2022 23:59
Eikö+Jeesus+ollutkaan++täysi+ihminen++ja+täysi+Jumala+kun+hän+inkarnoitui+ihmiseksi?
+Ei+JHWH+ole+valovuosien+päässä+kenestäkään+luodustaan,+anteksianto+on++aina++mahdollista+++syntisellekin++ihmiselle.
02.03.2022 14:03
Olen+lukenut,+sinä+ilmeisesti++et++ole.
02.03.2022 13:52
Hepr.+raamtussa+on+luvattu+ainakin++kolmet+++erilaiset+++rajat+eikä+missään++ole++kiellety++muita+asumasta+noiden++rajojen+sisällä++eikä+mikään+Israelin++tai+Juudan++kuningaskunnista,++tai+hasmonivaltio,++tai+nyky-Israelin+valtio++ole+pyrkinyt+mihinkään+tiettyihin+rajoihin.
02.03.2022 13:51
Ei+ole+jumalihmistä+++missään,++ei+liioin+ihmistä+syntien+anteeksi+antajana.
02.03.2022 13:28
Voivat+siellä+mutkin+asua+vaikka+toran++mukaan+siellä+ovat+meille+voimassa+erityiset+pyhyyslait.+++Myös+arabeja+asuu+Israelissa,+++sekä++sen+kansalaisina+että++sitten+kun+rauha+vihdoin+saadaan,++omassa+valtiossaan.+Hepr.+raamatussa+Israelilla++oli+aikoinaan+monet+erilaiset++rajat+ja+rauha+on+suuri+arvo+jo+sinänsä.
02.03.2022 13:23
Tämä+hahmo+puuttuu+niin+Sananlaskuista++kuin+muistakin+hepr.+Raamatun+teksteistä.+Vain+teillä+kristityillä++++on++Jeesus+jonka+roomalaiset+ristiinnaulitsivat++ja+joka+ensin+kertaa+mainitaan++UT:ssa++joka+on+uuden+++sellaisen++uskonnon+++kirja++++jonka+oppi+perustuu+yksin++tähän+Jeesukseen,+hänen++opetuksiinsa+ja+väkivaltaiseen++++kuolemaansa.
02.03.2022 13:06
Puhutko+Jeesuksesta,++hänhän+oli+ympärileikattu,++jos+se+tekee++ihmisestä+koiran,+niin...
02.03.2022 12:52
"+Salomon,+Daavidin+pojan,+Israelin+kuninkaan,+sananlaskut+"+Sananlaskut++eivät+ole+Salomon+ajalta,+vaan+ne+pantiin+hänen+nimiinssä++vasta++paljon+myöhemmin.+Jos+joku+kristitty++uskoo+että+++kristinuskon++Isä-jumala+tässä++opettaa+Jeesus-+poikaansa,++niin+uskonnostanne++puuttu+yksi+jäsen:äitijumala:++"Poikani,+kuule+isäsi+neuvoja,+älä+väheksy+äitisi+opetusta
9+ne+ovat+seppele+hiuksillasi,+ketju+kaulaasi+koristamassa.+"
Salomo+sai+lopulta+rangaistuksen+siitä+että+alkoi+palvoa+epäjumalia.
02.03.2022 12:49
JHWH+on+yksi+eikä++häneen++sisälly+ketään+muuta,+ei+ole++eikä+tule.
+Jopa+äärilaidan+kristityt+++hyväksyvät+++islamin++monoteismin+++eivätkä++tyrkytä+omaa+teologiansa+sinne+minne+se+ei+kuulu,+mutta+juutalaisuudelle++ei+suvaita+edes+että+se+itse+saa+sanoa+mihin+uskoo.+
Kristinuskon++kuitenkin++on+itse+ainoa+uskonto+++jossa+Jumala+määritellään+kolminaisuudeksi,++missään+muussa++uskonnossa+ei+ole+tuollaista+oppia++Jumalasta.
02.03.2022 11:57
Kristinuskon+++teologiassa++sen+oman+opin+mukaan++on+kolme++jumaltoimijaa-+eikö+kukaan+ole+sinulle++kertonut?
02.03.2022 10:38
Ei+vaan+juutalaisen+.+
"Ei+ole+kahta+Jumalaa+vaan+Isä,+joka+tuli+ihmiseksi+Poikansa+kautta."
Siinähän+on+kaksi+++jumalaa,+isä+joka++siis+inkarnoitui++ihmiseksi+apulaispojan++kautta.++Väität+että+JHWH+inkarnoitui,++noin++tehdessään+hän++osoittautuisi++valehtelijaksi++hänhän++sekä++kuoli+ja++vaihtoi+nimensä,+väitettyään+aiemmin++että+on+aina++elävä+ja+ilmoittaa+itsensä+Israelille+aina+nimellään+JHWH+.
01.03.2022 23:02
JHWH+on+yksi++eivätkä+häneen+liity+minkään+muun+uskon+jumalina+palvomat,++olkoon+mitä+hyvänsä.+++Normaali+ihminen++yleensä+ymmärtää+että+oman+uskonnon+++opetukset+eivät+olekaan+kaikkien+muiden.
01.03.2022 22:46
En+ketään.+Olen+juutalainen+++ja+tuon+esiin+sen+mitä+oma+uskontoni+opettaa.+
Se++ei+minulle+ole+ollut+yllätys+että+osa+kristityistä+ei+vieläkään+ole+valmis+sitä+kuulemaan.++Kerro+jokin++asia+jonka++olen+juutalaisuudesta++sanonut+ja++joka+olisi++väärin,+jos+et+osaa,++se+ei+ole+minun+ongelmani++saati+juutalaisuuden+.
28.02.2022 13:17
Yksi.++Montako+sinussa++on?+Joku+täällä+ei+osaa+vastata++yhtään+mihinkään++ja+käy+siksi+aina+henkilöhyökkäykseen.
28.02.2022 13:02
Israelin+++uskonnon++syntyessä+sen++naapureilla+oli+uskontoja++joiden++jumalat++välillä++inkarnoituvat++ihmisiksi,++osa++niistä+myös+kuoli+ja+nousi++keväällä++sadon++nousun+kanssa++yhtä++aikaa+++ylös+kuolleista.++Israelin++uskonto+vastusti++niitä++ja+sen+sanoma+oli+++että+Israelin+Jumala++yksi,++on+kaiken++luoja++ja+aina+elävä.+Sanoma+ei+ole+muuttunut.++
Teillä+ei+todella+ole+kahta+++jumalaa+vaan+kolme.Israelilla+on+näin+"Minä+olen+JHWH,+eikä+muuta+jumalaa+ole."+
JHWH++ei+ole+syntynyt++eikä+kuollut+eikä+kuole.++Muuta+jumala+ei+ole+Tuossa(Jes9:6.)++teoforisesti+nimetty++henkilö+++sen+sijaan+syntyi+syroisraelilaisen+sodan+aikaan.+Edelleen++(Sak.12:10)+jos++uskotte++että+joku+voi+tappaa+maailman+luojan+päässänne+++on+vikaa.+Jos+taas+haluatte+esittää+että+kyse++on+omasta++jumalastanne+Jeesuksesta,++hänet+lävistivät+roomalaiset+.+
++Jes+53+puhuu++henkilöstä+joka+palkitaan++maineella,+omilla+lapsilla+(zera),mutta+JHWH+on+ainoa+syntien+anteeksi+antaja+ja+++mitä+palkintoja+arvelet++että+Jumala+kaipaa+kaipaa?+Mitä+häneltä+puuttuu?
27.02.2022 22:16
Meitä+keskustelee++tässä++2++persoonaan,+yksi+jumala+ei+ole+monta+persoonaa+.Teilläkin+kaikilla+kolmella+jumalallanne+on+eri+tehtävät,+yksi++kuolee,++toinen+herättää,+yksi++tietää+enemmän+kuin+toinen,+toinen+++ilmoittaa+palvovansa+toista,+yksi+on++inkarnoitunut+ihmiseksi+ja+hänellä+on+ihmissukulaisia,++äiti+joka+synnytti+++hänet,++sisaruksia++ja+hän+on+jonkun+eno+ja+jonkun+setä.++Israelin+Jumala+ei+todella+ole+ihminen+++eikä+häntä+voi+omiin+luotuihinsa+verrata.
26.02.2022 19:24
Meillä+on+eri+Jumala,+Jumala++joka+on++yksi,++teillä+kolmen+kimppa.+Yksi+on+eri+asia+kuin+kolme+jumalaa+vaikka++asiaa+kuinka++yrittäisi+muuksi+muuttaa.++Teillä+yksi++jumalista++kuoli,+toinen+herätti+hänet,+++kahden+päivän+uhri+oli+siis++kyseessä+kun++kuollut+jo+olikin+taas++elävä.
+Ne++juutalaiset++jotka++Rooma+ristiinnaulitsi+koska+he+taistelivat++oman+maan+puolesta,++ovat+kaikki+yhä+kuolleita,++samoin+sodissa+Suomen++puolesta+++kaatuneet.++Uhri+antaa++kaikkensa+ei+ole+kyseessä+hetken+häiriö.
26.02.2022 18:28
224 / 426