Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei vaan tuli yksi uusi uskonto entisten lisäksi: kristinusko.
29.10.2024 23:38
Raama on paikka josta Juudan asukkaita vietiin pakkosiirtoon ja tarina menee näin: Jer. 32:15 Näin sanoo Herra: -- Kuulkaa! Ramasta kuuluu huuto, katkera itku ja valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole.
16 Näin sanoo Herra: -- Lakkaa itkemästä, kuivaa kyyneleet silmistäsi! Saat palkan vaivannäöstäsi: lapsesi palaavat kotiin vihollismaasta, sanoo Herra.
17 -- Sinulla on tulevaisuuden toivo: lapsesi palaavat asuinsijoilleen, sanoo Herra".
Kristityt keksivät tähän lapsemurhatarinan . Betlehemissä ei lapsia tapettu eikä siinä olisi ollut mitään järkeä. Tarina oli jo silloin kun kristinusko syntyi aikoja sitten taaksejäänyt: pakkosiirtolaiset nimittäin palasivat elävinä takaisin.
29.10.2024 23:36
Jumala on siis Davidin jälkeläinen ja on valinnut itsensä itsensä palvelijaksi?
29.10.2024 23:16
Ei se ihan noin mennyt ei kukaan kirouksen alla elänyt hepr. raamatussa sanotaan ettei poika kanna isänsä syntejä ja päin vastoin. Muinoin kaikki onnettomuudet ja onnistumiset laitettiin Jumalan kontolle etenkin epäjumalien palvonnasta varoitettiin että kansa kärsii jos noin toimitaan. Israel esim. uhitteli suurvalta Assyriaa ja sai turpiinsa , voimasuhteet olivat sellaiset mutta profeetat selittivät että kyseinen häviö oli Jumalan rangaistus.
Vanha(??) liitto ei ole vanhentunut ja Jumala edelleen yksi ja on kaikkivaltias ainoa syntien anteeksi antaja eikä hänen tarvitse tappaa ketään voidakseen sen tehdä. Katuva saa syntinsä anteeksi Juutalaisuudessa ei ole helvettiä johon te kristityt joudutte jos ette usko Jeesukseen . Sehän se on kostojen kosto koska kestää vielä ikuisuuden. Onneksi en ole kristitty.
29.10.2024 21:27
Hurskaudesta en tiedä enkä liioin kaikista ja kansalta tuskin mitään kysyttiin, mutta kummankin kuningaskunnan viimeinen hallitsija oli idiootti. Se riitti .Israel Damaskon yllytyksestä hyökkäsi alueellista suurvaltaa Assyriaa vastaan ja Juudan kuningas keksi että Juudakin voisi ihan hyvin uhitella Babyloniaa vastaan joka oli voittanut Assyrian .
28.10.2024 19:22
Hisbollah sen tuhosi sehän on Iranin siirtoarmeija joka jatkuvasti hyökkää Israelia vastaan Libanonista käsin. Libanon ei voi maataan jälleen rakentaa niin kauan kuin Iranin ajatollot ylläpitävät sotaa joka ei tuo mitään hyvää Iranillekaan.
28.10.2024 19:07
Kädet saastuttavat kirjoitukset tarkoittaa pyhiä kirjoituksia . Talot eivät kyllä saastuta. Israelissa jos kutsuu vaikka sähköasentajan tulija saattaa olla uskova eli on parta ja kipa ja tsitsitin nauhat näkyvät, eikä tietenkään ole estettä töihin tulla. Jos ollaan tuttuja tai ystäviä voi normaalisti käydä kylässä mutta on myös uskovien ryhmiä jotka pysyttelevät tiukasti omassa piirissä. Pääsääntöisesti puhtaus/saastaisuussäännöt koskevat suhdetta temppeliin jota ei enää ole .
26.10.2024 23:29
Siinä ei ole Luciferia eikä saatanaa nimi Lucifer tulee latinalaisesta käännöksestä. Taivaasta tippunut oli Israelin viholliskuningas Sargon joka kaatui taistelussa ja jäi taistelukentälle hautaamatta. Häntä Jesaja ilkkuu" 11 Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys. Sinun allasi ovat vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat.
12 Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja."
13 Etkö juuri sinä sydämessäsi sanonut: "Minä tahdon nousta taivaisiin! Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, minä tahdon istua jumalten vuorella kaukana pohjoisessa,
14 minä nousen pilviä ylemmäksi, olen korottava itseni Korkeimman vertaiseksi."
15 Mutta tuonelaan sinut on syösty, sen pohjimmaiseen kuiluun.
16 Jokainen, joka sinut näkee, jää katsomaan, tuijottaa sinua ihmetellen: "Tämäkö on se maailman järkyttäjä, valtakuntien vapisuttaja,
17 joka hävitti maanpiirin autioksi ja murskasi sen kaupungit eikä päästänyt vankeja koskaan kotiin?"
18 Kansojen kuninkaat lepäävät kunniassa kukin omassa kammiossaan,
19 mutta sinut on viskattu kauas haudastasi kuin kelvoton villiverso, sinä lojut surmattujen, miekan lävistämien peitossa manalan kuilun pohjakivillä kuin tallattu raato.
20 Et pääse haudassa liittymään vertaistesi seuraan, koska olet hävittänyt maasi ja tuhonnut kansasi. Eikä kukaan enää koskaan mainitse rikoksentekijäin jälkeläisten nimiä."
Hes. kertoo Tyyron kuninkaasta . Ei JHWH:n rinnalla ole mitään muuta tekijä, ei ketään. Ei missään.
26.10.2024 22:26
Kristinuskon alussa kaikki olivat juutalaisia sekä kristinuskon luojat että sen vastustajat, mutta kun kristinuskosta varsin pian tuli ei- juutalaisten uskonto sen johtajat, kirkkoisät ja muut, alkoivat vihakampanjan juutalaisuutta vastaan. Kun kristinuskosta tuli Rooman valtakunnan virallinen uskonto kristityt vaativat juutalaisvastaista lakeja jotka myös säädettiin. Tällaisia lakeja säädettiin ympäri Eurooppaa sitä mukaa kun kristinusko levisi huipussaan lait olivat 1900- luvun Euroopassa.
26.10.2024 22:02
Salomon ajalta ei ole käsikirjoituksia löytynyt ja Sananlaskut eivät ole ajalta jona Salomo olisi elänyt eikä sen paremmin niissä käytetty kieli kuin sisältö ole siltä ajalta. Sananlaskuilla uskotaan olevan useampia kirjoittajia joiden nimiä tai sukupuolia ei tiedetä.
26.10.2024 19:09
"Sinulla ei ole tieteellistä kompetenssia muuta kuin suunsoittoon. Tiedeartikkelit tarkistaa aina tohtori-tason tiedemies vastuullisesti ."Niin tarkistaa pätevä tutkija jos artikkeli ilmestyy tiedelehdessä tieteellisenä työnä mutta Ahvion mielipidekirjoituksia ei kukaan tarkista.
Profetiat toteutuvat. pöh. Hitlerkin oli homoja vastaan ja laittoi naiset heille kuuluvalle paikalle, ei vaikuttajiksi muuta kuin keittiöön. Putinkin on siis hyvä tyyppi kun tekee ihan samaa ja Ahvio lienee hänen profeettansa J. Bäckmanin lisäksi.
26.10.2024 18:12
Kristityillä on käsittääkseni juuri samat kirjat. Siirakit +muut nk apokryyfit eivät ole käsiä saastuttavia eivätkä ole mukana tanachissa.
26.10.2024 16:41
Eli kannatat Irania Putinia ja nk kehitysmaiden diktaattoreita jotka ovat virassa lähinnä rikastuttaakseen omia taskujaan? Israel esim. elää paljolti USA:n ase-avun varassa se kun jää pois Israel on pulassa .
Jeesus ei tule jos nyt joku häntä toisissaan edes odottaa ja sodissa vahvin voittaa. Israelin mahdollisuudet ovat siinä, että Iranin pappishallinto kaatuu ennen kuin tulee se sota jossa Israelin perusinfrastruktuuri tuhotaan mikä on helppoa kun maalla ei ole strategista syvyyttä ollenkaan .
Muinaiset Israel/Juuda valtiot kaikki kolme tuhoutuivat ei hurskauden puutteeseen vaan älyttömään ulkopolitiikkaan. Nato ei edusta pellejä vaan Suomenkin ainoa mahdollisuutta selvitä ajasta jolloin Putinin tapainen mies on Venäjän diktaattorina .
26.10.2024 16:07
Suomi ei yritä maailman menoa sanella. Euroopassa sanelijana on Venäjä. Ei suurin osa maailma itkisi vaikka länsi kompastuisi mutta ei myös jos Venäjä-Iran -Kiina löyselmä kompastuisi ja se on seuraava kompastuja.
Diktatuurit ovat yleensä lyhytikäisiä perustuvat yhteen mieheen tai johonkin hyvin kapeaan ideologiaan joka pian jääajastaan jälkeen. Hiipuva organisaatio oli mm Varsovan liitto vapaiden valtioiden/ kansojen liitot ovat terveempiä. Suomi olisi ollut tyhmä jos ei olisi liittynyt Natoon.
26.10.2024 15:44
Ei nimityksessä hepr. raamattu ole käännöksestä kyse vaan viitaan juuri ja vain kädet saastuttavien juutalaisten kirjoitusten kokoelmaan siinä muodossa kuin ne oppineilla toisen temppelin loppuaikana oli . Ei hepr. raamattu/ tanach siis ole käännös mistään.
25.10.2024 20:04
Juutalaisuudessa ei uskota messiaaseen vaan vain Jumalaan tätä kristityt eivät tajua. Entä näyttääkö maailma siltä että rauha vallitsee?
25.10.2024 19:56
Messiaaniset ovat kristinuskoon kääntyneitä entisiä juutalaisia nyt kristittyjä, ei uskonnon vaihdon jälkeen kääntynyt ole enää sitä mitä aiemmin oli.
Tämä "uusi liitto" on olemassa vain kristinuskossa, ei missään muussa uskonnossa enkä vastusta mitään teidän omaa liitoanne tms , mutta Israel pysyy omassaan, se on koko kansan todistustehtävä joka ei lakkaa koskaan.
25.10.2024 19:49
En saivartele, kerroin vain erot ja on usein helpoin tapa on puhua sanomalla juutalainen raamattu kun puhuu tanachista se sisältää juutalaiset kirjoitukset. Harva kristitty tietää mitä mitä tanach tarkoittaa, useimmat kyllä jo mitä hepr. raamattu tarkoittaa. VT on nimenä kristillisteologinen kannanotto.
25.10.2024 19:34
"Heprealainen Raamattu" on toinen nimi tanachille koska "vanha testamentti " on kristittyjen juutalaisille kirjoituksille antama nimi ja kuvaa kristinuskon käsitystä juutalaisuudesta: meillä on muka vanha liitto joka nyt on korvattu uudella. Juut. pyhät kirjoitukset ovat vain tora, profeetat ja kirjoitukset .Nimi hepr raamattu ei siis tarkoita muuta kuin juuri tuota juut. kädet saastuttavien kirjoitusten kokoelmaa.
"Juutalaiset eivät lue ja ymmärrä sen tekstejä samoin kuin kristityt." Aivan, me olemme kaksi eri uskontoa ja meillä on eri kirjoitukset ja me ymmärrämme ne omalla tavallamme.
25.10.2024 19:24
Tuolloin oli pelkkiä kuninkaita hallitsijoina, nimitys vaihteli eikä vielä ollut edes Kreikan demokratiaa (rajattua) eikä Roomassa senaattoreita. Kun korkein hallitseva taho oli kuningas niin Jumala oli se korkein kuningas.
Israelin kansa ja uskontohan on syntynyt tietynlaisessa ajassa ja paikassa josta se oli itse osa .Aivan samoin ajatus että mies oli jotenkin naisia korkeampi olento oli jo annettuna , mies voi ottaa haaremillisen naisia ja olla näiden omistaja ja määrääjä, vapaat miehet olivat orjia ylempänä ja toisen ihmisen voi siis omistaa, ostaa ja myydä.
25.10.2024 18:55
27 / 426