Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. "Kristisnukon+mukaan+temppelissä+tehtävät+uhrit+ovat+samanlaisia+uhreja,+mitä+on+ehtoollisella+syötävät+leipä+ja+viini."+Eivät+olleet+väittää+uskontosi++mitä+hyvänsä+.+Mikä+uhri+on+ehtoollinen,++uhrataanko+siinä+lintu,+lammas++vai+härkä?+Uhri+voi+lain+mukaan+olla+vain+eläin+(tai+esine)++uhrin+voi+toimittaa+vain+temppelissä++ja+rituaalisesti+puhtaisen+pappien+toimesta+++eikä+ihmistä+++voi+uhrata.+++Messias+ei+tule+olemaan++uhri+vaan+rauhan++tuoja,++eikä+häntä+tapeta+eikä+sen+jälkeen+syödä+.Jes.+puhuu+normaalista+temppelin+++toiminnasta++++"heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,"++Mihin+jäi+uskontonne++kertakaikkinen+++uhri?+Uhrit+eivät+myös++olleet++symboleja+vaan+kullakin+++oli+lain+ilmoittama++++tarkoitus+eikä+mikään+niistä+liity+mihinkään+vieraan++uskonnon+jumalaan++tai++vieraan+++uskonnon++teologisiin+rakennelmiin.Edelleen+Jes.++53ei+puhu+Jeesuksesta++eikä+tietenkään+siitä+että+JHWH+itse+olisi+messias,++saati+itse+uhri+itselleen+.++Kristinusko+++on+kristinuskoa,+ei+juutalaisuutta,+siksihän+kristinusko+on+olemassa+omana++uskontona+ja+lisäksi+++se+yrittää++++juutalaisuuden+tilalle,+siksi+++väitätte+että++meidän+pitää+ottaa+++kaste++ja+kääntyä+palvomaan+uskontonne++Jeesusta,+++josta+ette+näköjään++ole+itsekään+varmoja+onko+hän+Jumalanne+vai+tämän+poika+.