Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

6752

1. Juutalaiset eivät tappaneet Jeesusta eivät myöskään surutta tapa palestiinalaisia, eivät myöskään israelilaiset jonka armeijassa on paitsi juutalaisia sotilaita myös druuseja , beduiineja ja myös arabeja vaikka jälkimmäiset ovat asevelvollisuudesta vapaita koska joutuisivat taistelemaa muita arabeja vastaan. Osa heistä katsoo että heidän oma asemansa on turvallisempi Israelissa kuin se jos joutuisivat elämään jossain arabimaassa.
  2. Ylipappeja oli useita ei ylipapin nimi ollut ennusmerkki mistään. JHWH:han tekee kaiken on pelastaja, parantaja, auttaja vaikka mitä. Zemach siis rakentaa temppelin no tuon kirjoittamisen jälkeen temppeli jälleen rakennettiin ,häväistiin ja saatiin omiin käsiin (makkabealaiset)laitetiin uuteen kukoistukseen (Herodes) mutta ei siis minkään Zemachin toimesta mutta sitten uusi temppelikin tuhottiin Kristinuskohan opettaa ettei temppeliä enää tarvita kun sen jumalan poika on ollut lopullinen uhri uhrisäännökset kyllä kieltävät ihmisuhrit ym ja jumaluhria ei voi olla.
    Mies nimeltä Zemach on tehnyt mitä? Zemach on pappisukua joten Jeesuksen suku pitää muuttaa, tosin se on mahdotonta kun myös pappeus menee isän kautta ja Jeesushan syntyi neitseestä. Serubavel oli se jota Sakarja ajoi davidilaiseksi kuninkaaksi ei kuitenkaan messiaaksi saati jumalolennoksi. Jeesus oli Jeshua, ei Imanuel ei lioin Zemach.
  3. Aivan .
  4. Se joka tuossa tuotiin on Kyyros joka vapautti pakkosiirtolaiset ja löi Babylonian. Kyyros on ainoa jota profeetoissa kutsutaan voidelluksi, masiachiksi:
    Jes 45:1" Näin sanoo JHWH Kyyrokselle, voidellulleen jonka oikeaan käteen JHWH on tarttunut alistaakseen kansat hänen eteensä, temmatakseen vyön kuninkaiden kupeilta, avatakseen hänelle portit ja ovet niin ettei niitä kukaan sulje:"

Jes.48:12 Kuule minua, Jaakob, sinä, Israel, jonka olen kutsunut! Minä se olen. Olen ensimmäinen, ja olen myös viimeinen.
    13 Minun käteni loi maan perustukset, minun oikea käteni löi levälleen taivaan. Minä lausuin niiden nimen, ja siinä ne olivat.
    14 Tulkaa koolle te kaikki ja kuulkaa! Kuka teistä, jumalat, voisi ilmoittaa niin kuin minä: "Se mies, joka on minulle mieluinen, toteuttaa tahtoni Babyloniassa ja Kaldean kansan parissa."
    15 Minä olen tämän ilmoittanut, minä olen hänet kutsunut, minä olen nostanut hänet esiin ja johtanut hänen tiensä menestykseen.
    16 Tulkaa tänne ja kuulkaa! Alun alkaenkaan en ole puhunut tästä salassa. Jo silloin kun nämä tapahtumat alkoivat, minä olin läsnä. -- Ja nyt herra minun Jumalani, on antanut minuun henkensä ja lähettänyt minut".
    Babyloniasta palattiin ja Esra 1:2 Näin sanoo Kyyros, Persian kuningas: JHWH, taivaan Jumala, on antanut minulle kaikki maan valtakunnat. Hän on nyt käskenyt minun rakentaa itselleen temppelin Juudan Jerusalemiin. "Kyyros oli paluun sankari. JHWH on ilmoittanut että on yksi ja on ainoa Jumala mutta se kristityille käy pitää väkisin väittää että näin ei ole.