Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Psalmit+ovat+osa+kirjoituksia++kaikki++kirjoitukset+++eivät+ole++osa+toraa,+ei+JHWH+käske+eikä+määrää+eikä+ilmoita+psalmeissa+mitään+vaan+++ihmiset+ovat+ne+omasta+++sydämestään+runoilleet+.++
+Ei+minun+ole+pakko+muuttaa+Israeliin++eikä+minnekään+muualle,++en+myös+++ole+rikas+joten+ei+sinun+minun+rikkauksistani++tarvitse++huolehtia.++
+Sinulla++on+tarve+komennella++muita,+noudatatko+itse+kristittynä+++kaikkia+Jeesuksen++ohjeita?
24.05.2020 15:18
("Keinottelu,+vääräuskoisten,+etenkin+kristittyjen+huijaaminen+ja+muu+pikkuvehkeily+ei+suinkaan+ole+synti,+vaan+osoitus+Jumalan+juutalaisille+suomasta+älykkyydestä"),+on+minulle+kerrottu"+Sinulle++on+kerrottu+++väärin.+
Hepr.+raamattu+itse+sanoo+että++rikkaus+on+Jumalan+lahja+,+köyhät+eivät++ole+kirottuja+ja+rikkaiden+pitää+antaa+omaisuudestaan++tietty+osa+köyhille+joille+se+lain++mukaan+kuuluu+.Jos+siis++Jumala+palkitsee++hyvällä+ja+kaikkihan+hepr.++raamatun++mukaan+tapahtuu+maan++päällä+eikä+vasta++kun+ollaan+kuolleita,+niin+väärästä+palkitsemisesta++voit+syyttää+Israelin+++Jumalaa++ja+olla+tyytyväinen++että+omassa+uskonnossasi+++ilmeisesti+on++parempi+Jumala.
24.05.2020 14:50
Eihän+ketään+tarvitse++hyväksyä+messiaaksi,+messias++on+se+jonka+JHWH+valitsee+,messias+tekee+tehtävänsä+eikä+se+meiltä+muilta++vaadi+mitään.+Toisin++kuin++kristinuskossa++näytään+uskovan,+kun+oikea+messias++toimii,++maailmaan+tulee++rauha++ja+hyvää,++ei+hirveyksiä,+keskitysleirejä+++tai+kostoa,++joten+rauhoitu+sinäkin+jo.+
Salomo+ei+ole+profetoinut+toisen+temppelin+tuhosta++eikä+kukaan++muukaan.Se+diaspora+joka+on+nyt+ja+oli++jo+Jeesuksen+aikaan,++perustui+vapaaehtoisuuteen,++monet+jäivät+Babyloniaan+palaamatta++sieltä+++koskaan+tai+muuttivat+++kotimaasta++Roomaan,+Egyptiin,+Kreikkaan+ym.
+Diasporassa++se+Paavalikin+asusti+ei+häntä++kukaan++sinne+ollut+pakottanut.++Vielä+ei+tiedetä+miten+Israelin++++käy+se+on+pieni++valtio+täysin+ilman+strategista++syvyyttä+,siksi+helppo+tuhota.
24.05.2020 14:23
Sitä+että++runoilija+on+vihannut++Babelia++kun+se+oli+tuhonut+Juudan+kuningaskunnan++ja+vienyt+sen+asukkaita+++pakkkosiirtoon.+Ei+muuta.Psalmit+++ovat+runoutta,+osa+hyvin+kaunista+osa++näyttää+inhimillisten+tunteiden++++pimeänkin+puolen.++
Hepr+raamattua+ei+muiden+ole+edes+tarvis+lukea+jos+se+itsessä++herättää+vain++vihaa+vuosituhansien+takaisia+++runoilijoitakin++kohtaan+.
24.05.2020 13:48
Ei++ole+mitään+kadotusta+++johon+voisi+joutua+eikä+ainakaan++siksi+että+uskoo+todeksi+sen+mitä+JHWH+Israelille++ilmoitti+eikä+Jeesusta+tai+Paavalia.+
Kun+kristinuskon+oppi+on+vastoin+sitä+mitä+JHWH+ilmoitti++ei+tietenkään+meillä+++ole+lupaa+alkaa+uskoa++tämän+uuden+uskonnon++opetuksiin:+JHWH+ilmoitti++että+on+yksi,++on+ainoa+jumala,+ei+kuole,+ei+muutu+ei+vaihda+nimeään+ja++valitsee+tiettyyn+tehtävään+palvelijakseen++jonkun+Davidin+jälkeläisen,+ei+itseään.+
Kristinuskon++opettaa+että+tuo+kaikki+olikin+pötypuhetta:JHWH+onkin+yhtäkkiä++kolme+++hän+vaihtaa+++nimensä,++hän+muuttuu,+++inkarnoituu+ihmiseksi++ja+onkin+nyt+itse+oma+palvelijansa+ja+vaatii+että+häneen+vastedes+pitää+uskoa+nimellä+Jeesus.+JHWH+jopa+kuolee+++uhriksi+itse++itselleen,+++hän+on+kuolleena++muutaman++päivän++jonka+jälkeen+++hän+nousee+taivaaseen+ja+istuu+siellä+itsensä+oikealla+++puolella,++mutta+lupaa+tulla+vielä++uudestaan+maan+päälle.+Silloin+hän+taistelee++itse+luomaansa+saatanaa+++vastaan+mutta+ei+oikein+onnistu+siinäkään++koska+saatana+jotenkin+++pääsee+karkuun.+
Jossain+++vaiheessa++hän+nostattaa+uskovat+kristityt+yläilmoihin,++kaiken+tuon+hän+tekee+++nimellä+Jeesus+ja+selittää+että+on+oma+poikansa.+
+En+oikein+jaksa+tarttua+lillukan+varsiin++kun+itse+pääasiakin++jo+on+täysin+muuttunut.Tämä+nyt+vielä:+
++Jes.+53+siis++väittää+että+JHWH+varttuu+itsensä+edessä+ja+palkitsee+itse+itsensä?++Jes+6.+puhuu+tulevista+kuningaskuntien++tuhosta+ja+pakkosiirrosta.++Eletään+Ussian++aikaan++nehän+olivat+2700+vuotta++sitten++ja+sen++jälkeen++oli+eksiilistä+paluu+++ja+oma+valtiokin,++hasmonivaltio+se+jonka+Rooma+sitten+miehitti++ym++Mitä+järkeä+on+irrottaa+jakeet+yhteydestään+ja+jättää+itse+pääsanoma+huomiotta,+kuulijat++aikanaan+näkivät+mitä+heille+oli+tulossa++ja+oli++tarkoitus+että+ottavat+opiksi+ja+jotkut+ottivatkin.+
++Olette+kovia+uhkaamaan+helvetillä++mutta+miten+voi+joutua+kadotukseen++jos+nimenomaan+uskoo+JHWHeen:+"++Ruoho+kuivuu,+kukkanen+lakastuu,+mutta+meidän+Jumalamme+sana+pysyy+iankaikkisesti"+.
"Minä,+olen+JHWH+,+eikä+ole+muuta+pelastajaa,+kuin+minä".+Jes+43.11
+
Vai+opetat+sinä+toraa,+et++opeta++vaan+opetat+uuden+messiasoneesususkonnon++teologiaa.+Kristinusko+on+oma+uskontonsa++mutta++ei+sitä+voi+laittaa+juutalaisuuden++tilalle++yhtä+vähän+kuin+islamia++tai+vaikka+hindulaisuutta.
24.05.2020 13:24
Ei+ole+tuttu+eikä++kuulu+juutalaisiin+arvoihin+surmata+lapsia+ja+++kun+vielä+näkisi+sen++päivän+jolloin++eivät++ketkään+++muuta+väittäisi.+Ei+islamilaisiin++arvoihinkaan+kuulu+surmata+sadoin+tuhansin+omia++kansalaisia+pommein+ja++myrkkykaasuin+vain+jotta++joku+Assad++pysyisi+vallassa.+++Ei+liioin+kristillisiin+++arvoihin+kuulu+++kaasuttaa+kuoliaaksi+++juutalaisia+lapsia,+jotka++noin+toimivat,+toimivat+vastoin+uskontonsa+++opetuksia.
24.05.2020 11:32
Nk+"messiaaniset+juutalaiset"+ovat+evankeelisia+kristittyjä+++eikä++se+että+joku++on+syntyperäinen+juutalainen++tarkoita+tiedollisesti+yhtään+mitään,++ei+mikään++tieto+++juutalaisuudesta++kulje+geeneissä.+Siksi+on+tuo+tora.
24.05.2020 10:56
Avram/+Abraham.++hepr.+++raamatussa+ei++ole+irakilainen++mutta+ei+myös+juutalainen+vaan+Israelin+kansan+++ja+sen+kaikkien+heimojen++esi-isä.++Abrahamista++alkoi+täysin++uusi+tarina.+Pakana-käsitettä+++ei+juutalaisuudessa+ole+eikä+myös++missään+muussa+etnisessä+++uskonnossa,+goijim+ovat+muut+kansat+Israel+itse+on+myös+goi+echad,+yksi+kansa.
1.Moos.12:1+Ja+JHWH+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.
2+Niin+minä+teen+sinusta+suuren+kansan,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+olet+tuleva+siunaukseksi.+"Tässä+on+toran++kanta+mutta+Paavalilla+++oli+tästäkin+omansa+++ja+Paavalin+opetukset+kuuluvat++++sinun+uskontoosi,++joten+teillä++tietenkin++eri+tarina+tästäkin.++
Tämäkin+on+ainoastaan++Paavalia,++ei+toraa:++"Ympärileikattu+Abrahamin+jälkeläinen+ei+ole+juutalainen,+jos+hän+ei+noudata+lakia+"Kyllä+juutalainen++on+juutalainen+ellei+ala+palvoa+vierasta+jumalaa++silloin+hän+jättää+Abrahamin+liiton+ja+palaa++sinne++mistä+Abraham+lähti.++Kaikki+muuttui+Paavalin+mukaan+hänhän+loi+uuden+uskonnon+kristinuskon++++perustan++++mutta+kuten+varmaan+++tiedät+++tora+on+Jumalalta+eikä++Paavalilta.
+
"Laissa+on+käsky+uskoa+Messiasta+Jeesusta,+joten+jos+joku+ei+usko,+hän+ei+lakia+myöskään+täytä."++Ei+ole+tuollaista+käskyä++eikä+laissa+puhuta+++messiaasta+saati+jostain+Jeesuksesta++++mitään.+Lakia+ei++voi+kukaan++täyttäää,+vaan+lakia+pitää+kunkin+omalta++kohdaltaan++noudattaa+.+Rikkeistä+saa+maallisen+++rangaistuksen++muutoin+ainoa+syntien+anteeksi+antaja+++JumalaJHWH.+
"Ympärileikkaus+on+kyllä+hyödyksi,+jos+noudatat+lakia."+höpsistä+ympärileikkaus++on+liiton+merkki++ei+se+hyödyksi++ole,++eikä++ole+ollut,+vaan+monesti++kuolemaksi++juuri+kristinuskoisten+käsissä.
24.05.2020 10:50
"Luku+7+ei+ilmoita,+että+lapsi+syntyy+syroefraimilaisen+sodan+aikana"+Kyllä+ilmoittaa,+sinä+et+vain+ymmärrä+lukemaasi+luku+alkaa+näin+:1+Siihen+aikaan,+kun+Ahas,+Jotamin+poika,+Ussian+pojanpoika,+oli+Juudan+kuninkaana,+Syyrian+kuningas+Resin+ja+Israelin+kuningas+Pekah,+Remaljan+poika,+lähtivät+sotaretkelle+kohti+Jerusalemia+mutta+eivät+voineet+valloittaa+sitä"Syyrian++kuningas++Resin+ja+Israelin+kunings+Pekah+sotivat+Juudaa+vastaan+ja+Juudan+kuninkana+oli+Aahas.Profeetta+Jesaja++tapaa+kuninkaan+kun+tämä+on++katsastamassa++Jerusalemin+vesivarastoja+piirityksen+varalta:++3+Silloin+JHWH+sanoi+Jesajalle:+"Mene+poikasi+Sear-Jasubin*+kanssa+tapaamaan+Ahasia.+Hän+on+Yläaltaan+kanavan+päässä+Pesijänkentän+tiellä".
+Jesaja+neuvoi+kuningasta+miten+toimia+sotatilanteessa+4"+Sano+hänelle:+Pysy+rauhallisena,+harkitse+mitä+teet.+Älä+pelkää+äläkä+sydän+kurkussa+säiky+noita+kahta+savuavaa+kekälettä+--+älä+pelkää+Resinin+ja+hänen+syyrialaistensa+tai+Remaljan+pojan+vihaa."JHWH+lupaa+kuninkaalle++merkin:+14+Sen+tähdenJHWH++antaa+itse+teille+merkin:+nuori+nainen++tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan+ja+antaa+hänelle+nimen+Immanuel*15+Pelkkää+maitoa+ja+hunajaa+tämä+lapsi+saa+syödä+siihen+asti+kun+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän.
16+Mutta+ennen+kuin+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän,+autioituvat+ne+maat,+joita+sinä+nyt+pelkäät+noiden+kahden+kuninkaan+vuoksi"+
Sana+"alma"ei+tarkoita++neitsyttä++vaan+nuorta+naista,++joka+tuolloin+++oli+tunnettu+siksi++++edessä+on+määrätty++artikkeli.+Ei+ole+kyse+messiasennustuksesta+vaan+neuvosta+kuninkaalle++vaikeassa+++tilanteessa.++Syroefraimilainen++sota+oli+ohi+700+vuotta+ennen+kristinuskonJeesuksen+syntymää+ja+Resin+ja+Pekah+kuolleet+ja+ja+merkin+saanut+Aahas++myös.+++
+Neitsyt+tulee+raskaaksi++vain+kristinuskossa+eikä++tuossa+ollut+kyse+ihmeestäkään+vaan++merkki++oli+että+Aahaan+viholliset+++olisivat+jo++jo+kuolleet++ennen+kuin+syntyvä+poika+olisi+ehtinyt+edes+oppinut+erottamaan+++pahaa+hyvästä.+Lyhyen++ajan+kuluessa+siis.+J+HWH+itse+ei+siis+++syntynyt+merkiksi+Aahalle+ja++joutunut++pikkupoikana++opettelemaan+hyvän+++ja+pahan++eroa+.
24.05.2020 00:41
Jes++9:6+ei+puhu+vauvasta+jonka+++isä+++olisi++jumala,+JHWH+on+luoja,++on+yksi,+ei++muutu+eikä+lisäänny,+ei+kuole+eikä++inkarnoidu+ihmisvauveliksi.+
+Teoforiset+++nimet+eivät+liioin+tarkoita++että+nimen+++haltija+olisi+itse++jumala.
++Messias+++on+JHWH:n+tiettyyn+tehtävään+++voitelema+JHWH:n+palvelija,+ei+JHWH++itse.+Ei++JHWH+ole+kasvanut+++itsensä+edessä+eikä+palkitse+itseään+hyvistä+töistään.Hän++ei+ole+laittanut+omaa+henkeään+itsensä+päälle+eikä++ole+ollut+kapaloissa+Galileassa+tai+tullut++lopulta+miehittäjän++tappamaksi+uhrina+itse+itselleen.+++
+++++Tätä+on+turha+jatkaa+++muistutan+myös+tästä++JHWH+sanoo+että+hänen++nimensäkin+on+yksi++++ja+että+ilmoittaa+itsensä+++Israelille+aina++tuolla++nimellään,++hän+ei+siis+välillä+ole+Jeesus+tai+Imanuel+tai+vaikka++Verso.
24.05.2020 00:00
Edelleen+ei+ole+missään++hepr++raamatussa+tarinaaa+jossa+++maailmaan+syntyisi+jumalvauva.++
"Teidän+tulee+siis+tietää+ja+painaa+mieleenne,+ettäJHWH+on+Jumala+niin+taivaassa+kuin+maan+päällä+eikä+muuta+Jumalaa+ole.+"5.Moos+4.39+
Kuule,+Israel!+JHWH+meidän+Jumalamme,+JHWH+on+yksi.
"Näin+sanooJHWH+,+Israelin+kuningas,+ja+sen+lunastajaJHWH++Sebaot:+Minä+olen+ensimmäinen,+ja+minä+olen+viimeinen,+ja+paitsi+minua+ei+ole+yhtäkään+Jumalaa."Jes+44:6
Lue+Jes.++7+luku++kokonaan++älä+kristilliseen+++tapaan+jossa++ensin+käännetään+väärin++++ja+sitten+erotetaan+jakeet+yhteydestään.++Kaikki+tuossa+tapahtuu+syroefraimilaisien+sodan++aikaan++jolloin+tunnettu++nuori+nainen+(edessä+on+määrätty+artikkeli)++on+raskaana+ja+synnyttää+pojan.+KristinuskonJeesus++syntyy+700+vuotta++myöhemmin+naiselle++joka+jo+kuului+josef-nimiselle++++miehelle.++
++Missä+Moses+ennustaa++että+syntyy++uusi+profeetta+joka+on+myös+jumala?
23.05.2020 20:46
Enkelit+eivät+ole++jumalolentoja++ja+juutalaisuus+on+monoteistinen++uskonto
23.05.2020 20:17
Israelin+Jumala+siis++antoi+lain+joka+oli+ihan+väärin,++voi+syödä+sikaa++tai+lepakkoa++kunhan++kiittää+Jeesusta++lain+taakasta+vapauttamisesta?++Minkähän+takia++edes+oli+tuo++näytelmä++jonka++käsikirjoitus+oli+jo+alkujaan++pielessä?
23.05.2020 18:05
Missä+messiaaniset++kivittävät++murhaajat+ja+sabatin+rikkojat+?+Kun+toran+mukaan+tyttäret++++voivat+periä+vain+pienen+osan++siitä++mitä+pojat,+miten+messiaaniset+järjestävät+tämän+asian+jos+tytöt+vetoavat+nykyisten+++valtioiden++lakeihin?+Miten"messiaaniset"+viettävät+uuden+kuun+juhlaa,+sehän+muinoin+oli++sabattiakin+tärkeämpi?++Mistä+he+tietävät++mikä+sabattina+++on+kiellettyä,+++torahan+ei++sitä+kerro.+
+Miksi+messiaaniset++keikaroivat+taliteissa+++ja+kipoissa,++eihän+niitä+muinoin+ollut,+kaikki++ihan+"+väärää"+++oppineiden+hapatusta.+Tätä+voisi+jatkaa+vaikka+++kuinka+++pitkään+mutta++ei+ole+yhtään+ainoaa+juutalaista+ryhmä+joka+selviäsi+++ilman+suullista+lakia+eikä+juutalaisuus++nyt++ole++sen+hajaantuneempaa+kuin+Jeesuksen+aikaan.
++On+olemassa+juutalainen++kansa++jonka++uskonto+juutalaisuus+++on++ja+uskonto+jakaantuu+eri+suuntauksiin.++Torassa++on+määräys++että+ketään+muuta+ei+saa+palvoa+++JHWH:ea++joka+on+ainoa+Jumala,++messias++on+juoksupoika.+Juutalaisuus+on+Jumala+uskonto,+++ei+minkäään+sivutekijän+palvontauskonto.+Miten+hyvin+"messiaaniset"++noudattavat+lain+suurinta+käskyä++sitä+joka+varaan+juutalaisuus+syntyi+ja+jonka+varassa+se+yhä+elää?
23.05.2020 17:56
Ei+ole++kuin+yksi+Jumala+joka+ei+ole+syntynyt+eikä+kuollut+eikä+ole+perheellinen,+ei+tule+jumalvauvoja.++Nuori+nainen+synnytti++pojan++ja+se+että+poika+ei+oppisi++erottamaan++hyvää+pahasta+kun+jo+se+sotaliittoutuma+jota+kuningas++Aahas+pelkäsi+olisi+tuhottu+oli+merkki+Aahaalle.
Ilmeisesti+Jeesus++syntyi+kahdesta+++eri+"neitseestä"+700+vuoden+välein!
23.05.2020 11:26
Kristinusko+oppeineen++on+uusi+"näyttämö"+jossa++ei+enää+ole+juutalaisia++näyttelijöitä+eikä+juutalaista+käsikirjoitusta.+Oppi++antikristuksesta+++on+yksin+kristillinen++ja+kristinuskoon++ja+sen+alkuhistoriaan+liittyvä+.+
En+"vimmatusti+vastusta"+Jeesusta+enkä+tietenkäään+kristinuskoa,++muttaJeesus+ei+ole+meidän+uskontomme+hahmo+eikä+se+messias+joka++hepr.++raamatussa+luvataan+++ole+velä+toiminut.++Tämä+on+fakta.+++
Ei+ole++ollut+tarkoitus++hyökätä+vaan++kertoa+milloin+olette+väärällä+tontilla+kun++väitätte+++kristinuskon+teologiaa+yleispäteväksi++muissakin+uskonnoissa+.+Juutalaisuus++ei+ole+uskonto++jota+voisi+millään+tavoin+lukea++kristinuskon+++kautta,+eikä++meillä++ole+"sidettä+silmillä".++
Hepr.+raamattu+kertoo+nimen+omaan+maallisesta++toimijasta+kun+se+puhuu++messiaasta,+ei++tule+jumalolentoa+ei+palvottavaa+hahmoa+eikä+mikään+tapahdu++kuoleman+jälkeen+vaan+juuri+maan+päällä.+Kristinusko+itse++siirsi++oman+messiasoppinsa++++taivaaseen,++uskottavaksi+asiaksi+josta++vieläpä+rangaistaan+kuoleman+jälkeen+jos++ei+ole++eläessään+uskonut+kristinuskon++messiaaseen.+
"On+sulla+kuitenkin+"meikäläisistä"+nuo+valhe-kristityt,+vapaatsuunnat+kaverinasi,+tunnustamassa+tulevaa+Johtajaanne."+????
23.05.2020 10:51
Kyllä+juutalaiset+kieltävät+kaiken+muun++paitsi+++Israelin+Jumalan++joka+nimenomaan+käski++noin+toimia.Messias+on+ihminen++ei+palvottava+eikä+jumalolento.+
Näillä+kristinuskon+++opeilla++antimesiaasta+++ei+ole+mitään+pohjaa+juutalaisuudessa+++++++eikä+sitä+oikeaa++messiastakaan+palvota+,++hän++on+ihmistoimija+ja++toimii+kuten++on+käsketty.++Teillä+on+omat+opit++mutta+kuitenkin+oletatte++että+me+juutalaiset+alkaisimm+toimia+++teidän+oppienne+mukaan.+Ei+ole+mitään+peitettä+silmillä+tuolla+väittteellä+++vain+varhaiset+kristityt+yrittivät+selittää+pois++++sen+miksi+teidän++uskontonne+tarjoma+messias+ei+meille+kelpaa,+vaan+pitäydymme+omassamme++joka+on+se+originaalikuvaus.
22.05.2020 11:56
"Tämän+vuoksi+israelilaiset+eivät+tänäkään+päivänä+syö+reisijännettä,+joka+on+nivustaipeen+päällä."עַל־כֵּ֡ן+לֹֽא־יֹאכְל֨וּ+<-בְנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֜ל+-<אֶת־גִּ֣יד+הַנָּשֶׁ֗ה
Olen+merkinnyt++israelin+pojat++sanan+.+Ei+ole+väärää+käännöstä.
21.05.2020 13:45
Eivät+peittänee,+mutta+Jeesus++laittoi++itsensä++Jumalaksi:++"minä+ja+isä+olemme+yhtä"++näin+ollen+Jeesus+käytännössä+väitti+että+JHWH+oli+valehtelija+++kun+tämä+oli+ilmoittanut+että+on+yksi,+ei+ole+ihminen,+ei+kuole,+eikä+muutu++ja+ilmoittaa+itsensä++Israelille++aina++nimellään+JHWH.+Myöskään+messias++ei+enää+ollut++JHWH:n+palvelija,+Davidin+suvusta+syntyvä+ihminen,++vaan+onkin+itse++jumalalento.+
Mikään+minkä+JHWH+lupasi++tapahtuvan+maan+päällä++kun+hänen++voitelemansa/valitsemansa++palvelija++olisi+toiminut,+ei+tapahtunut++vaan+kaikki++siirrettiin+taivaaseen+kuoleman+jälkeen++tapahtuvaksi.+Ei++enää+voinut+nähdä+että+messias+++tekee+minkä+JHWH+ilmoitti+vaan+nyt+piti+alkaa++uskoa++aivan+uuteen+uskontoon++ja+sen++totaalisesti++++uuteen+sanomaan.+
Nyt+JHWH+olikin+kolme,++JHWH+myös+kuoli+++oltuaan+sitä+ennen++inkarnoitunut+++juutalaismieheksi++eli+muuttunut++ja+käytti+aliasta,+uutta++nimeä+Jeesus+ja+tämä++Jeesus+opetti+että+juuri+häntä+pitää++palvoa+++jottei+päädy++kuolemansa+jälkeen+helvettiin++jonka+Jeesus+itse+++ilmoitti+olevan++paikka+josta++voi++välttyä+vain+hänen++kauttaan.
21.05.2020 12:06
Ei+ole+missään+hepr.+raamatussa++sanota+että+elä+näin+tai+noin+jotta+pääset+++taivaaseen+tai+ettet+joudu+helvettiin+kuoleman+jälkeen.+Ei+missään.+Ihanne+oli+pitkä+elämä+maan+päällä+ja+pääsy+lepoon+elämästä+kyllänsä+saaneena.
++++++Ketkä"monet"+heräävät+ikuiseen++elämään+,tai+ketkä+++"toiset++heistä"++ikuiseen++kärsimykset+?+Pitää+tietää+mitä+tapahtui+silloin+kun+Danielin+kirja++kirjoitettiin+eli+makkabealaissotien+++aikaan,+niitä+juutalaisia+jotka+pitäytyivät+torassa++kidutettiin++ja+ne+jotka+menivät+kreikkalaisten+puolelle++++saivat+elää+rauhassa+++ja+yltäkylläisyydessä.++
Juutalaisuuteen++nyt+kuuluva+ajatus+tästä+maailmasta++++ja+tulevasta+johon+helvetti++ei+kuulu+on+oppineilta+toisen+temppelin+ajalta.
20.05.2020 20:58
325 / 426