Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
6752
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Saastaisia+ruokia+ei+ole++mutta+on+tiettyjä+joitakin++juutalaisilta+uskonnon++kieltämiä.+Ei+sika+tai+muukaan+toran++israelilaisilta+kieltämä+eläin+ole+muita+saastaisempi,+termi+kuuluu+uskontoon,+ei+luontoon.+
++Ei+muinaisilla+juutalaisilla+tosiaan+ollut+kipaa+päässä+++eikä+tarvetta+miettiä+miten+nykymaailmassa+sabatti+pitää+pyhittää.+Olet+siellä+aidan++toisella+++puolella+koska+tora+sinut+sinne+sijoitti+ja+haukut+niitä+jotka+++omaa+lakiaan++ja+sen+noudattamista+pohtivat,+koska+kuuluvat+liiton+kansaan.++Keksit++++omat+tulkinnat+ja+sitten+haukut+aidan+takaa+.+Ongelmia+ei+ole+kun+itse+saat+keksiä++sen+sopivan+"oikean"++ratkaisun++pulmiin+jotka++olet+itse++itsellesi++keksinyt,+lakihan+ei+kristittyä+sido+eikä+teille+kuulu.+
Kristitty+on+henkilö+joka+++uskoo+Jeesuksen+++jumalana+ja+ainoana+pelastajana+kristinuskon+teologian+helvetiltä++ja+++opastaa+++muitakin+miten+nämä+joutuvat+helvettiin+elleivät+usko+Jeesukseen+ja+tuohon+kristinuskon+++tarinaan+joka+juutalaisten+osalta++merkitsee+sitä,+että+pitää++rikkoa+toran++käskyt+jotta+helvetiltä+välttyy.+++
+Sinusta+se+mihin+laki+perustuu,+JHWH:n+ilmoitus+itsestään,+ei+ole+totta++koska+se+ei+sovi+sinun+uskontoosi+ellei+ota+Jeesusta+mukaan+leikkiin,++niinpä+selität+ettei+JHWH+tarkoita++mitä+laissa+ilmoittaa++ja+suoraan+käskee+uskoa+todeksi.+Näin+kun+hän+ilmoittaa+että+on+yksi+ja+ainoa+jota+saa+palvoa,+niin+häntä+pitääkin+älytä+verrata++naivaan+ihmispariin+joista+tulee+yksi+liha.++Näin+koska++JHWH+voi+olla+väärässä,täysin+++epätarkka+tai+muuta,+mutta+kristinuskon+teologia+ei+voi+olla+väärässä++siksi+selitykset+joita+kaivat+mistä+sattuu.
+Kun+laitat+tänne++Israelin+profeettojen+ennustuksia+unohdat+siinäkin+++että+kristityillä+on+tyystin+toinen+tarina:+ei+tule+rauhaa++maailman,+ei+temppeliä+enää+toimimaan,+miekkoja+ei+taota+auroiksi,+vaan+tulee+tempaus+sitten+Jeesus+tulee+takaisin,+taistelee+kristinuskon++saatanaa+vastaan,+on+hirveää+sotaa+ja+verenvuodatusta+jonka+jälkeen+Jeesus+menee+pois+ja+taas+saatana+pääsee+irti+kamala+meno+jatkuu+taas.
30.10.2018 14:42
"Omasta+päästä"+++annettuja+lakeja+pitää+juutalaistenkin++noudattaa+kaikkialla+++muualla+++asuessaan++vain+tietyt+uskontoon+kuuluvat+++asiat+ovat+ne++joita+++noudatetaan++yleisen+lainkuuliaisuuden+lisäksi.++Kun+temppeliä+ei++enää+++ole,+koko+kansa++on+rituaalisesti+epäpuhdaskin,+kosher-+tai+juhlasäännöt+eivät+ole++muita++koskaan+++koskeneetkaan+ja+Israelin+valtiollakin+++on+maalliset+lait++joita+kaikkien+kansalaisten+pitää+noudattaa.+
Ei+Israelin+Jumala+ole+ainoastaan++juutalaisten+++jumala++++vaan+kaikkien+++ja+kaikkien+luoja,+++mutta+Israel+++on+erotettu+muista+kansoista++olemaan+JHWH:n+oma++kansa,+tämähän+on+ydin+tässä+.+iinäkin++olet+näköjään+siis++erimieltä+kuin+tora.++++Pelastus+juutalaisuudessa++ei+ole+pelastus+mistään++kuoleman+jälkeen+++uhkaavasta,++kristityt+pelastetaan+++sellaiselta++jos++uskovat+Jeesukseen++joka+tuon+rangaistuksenkin++esitti+.
29.10.2018 21:36
Tämän+tekijä++ei+ollut++muslimi++eikä+lähi-idästäkään+vaan+rasismipalstoilla+juutalaisvihaansa++toitotellut+++valkoihoinen+mies,+syntyperäinen++amerikkalainen+.+Demokraatteja+on+turha+syyttää+vihapuheen++isä+on+Trump+,nytkin+oli+synagogan+oma+vika+kun+ei+ollut+palkattu+aseistettuja+vartijoita.+
Trump+on+alentanut+kaiken++nimitelyn+ja+valehtelun+tasolle,+tulee++kestämään++kauan+ennen+kuin+Trumpin+presidentikaudesta++USA:.sa+toivutaan+niin+alas++on+menty+tämän+presidentin++takia.
29.10.2018 16:20
Ei+JHWH+puhu+ei-juutalaisten++laeista+mitään+ja+toran++hän+antaa+++nimen+omaan+Israelille,+se+kun++kuuluu+liittoon:++sillä+sinä+olet+JHWH:lle+,+sinun+Jumalallesi,+pyhitetty+kansa,+jaJHWH++on+valinnut+sinut+omaisuuskansakseen+ennen+kaikkia+muita+kansoja,+mitä+maan+päällä+on."
+On+täyshölmö+ajatus+että+jos++joku+kansa+ei+noudata+Israelin+kansan++lakeja+niin+sillä++ei+sitten+ole+lakeja++ollenkaan.
28.10.2018 22:50
JosJeesus++++sanoi+ettei+häntä+ole+lähetetty++++kuin+Israelin++huoneen+kadonneiden+lampaiden+luo++mutta+jos++silti+myös+muiden+niin++Jeesus+valehteli++tuossa+kohtaa+.Oppilasten+jopa+piti+patistaa+Jeesusta+auttamaan+kaananilaisnaista++Jeesuksen++reaktio:+++"Ei+ole+soveliasta+ottaa+lasten+leipää+ja+heittää+penikoille".Penikka+on++yhä+solvaus+lähi-idässä.+
Vastaan+myös+torren+kanssa+käymääsi+keskusteluun:++"+ruhje+ruhjeesta,+silmä+silmästä,+hammas+hampaasta;+saman+vamman,+jonka+hän+on+toiselle+tuottanut,+saakoon+hän+itsekin."+on+lain+käsky+mutta+oppineet+tulkitsivat++sen++niin,+ettei+noin+pidä+tehdä++vaan+antaa+korvaus++aiheutetun+vamman+mukaan.+
"Jumala+pyhässä+laissaan+käskee+kivittämään.+Oletko+sitä+mieltä,+että+Jumala+on+antanut+brutaalin+lain?"+++Kivitys+on+äärimmäisen++brutaali++tapa+surmata+ihminen,+islamissa+++se+on+yhä+käytössä+ja+joitakin+kivityksiä++on+myös+you+tubessa+.+Katso+++jos+kykenet+ehkä+sitten++ymmärrät,+en+kuitenkaan+suosittele+kenellekään+katsoa.
28.10.2018 22:41
juutalaiset++uskovat++siihen+messiaasen++jonka+JHWH+lupasi+eihän+muunlaista+ole+eikä+voi+olla+ja+siihen+++ja+sellaiseen++jumalaan+jollaiseksii++JHWH+itse++itsensä+ilmoitti.+Sinun+mukaasi+niin+ei+pitäisi+tehdä+etkä++edes+huomaa+miten+ristiriitainen++itse+olet.
28.10.2018 22:04
Kristinusko++opettaa+että+++Jeesus+on+jumala+,+mutta+tora+++sanoo+että+vain+JHWH+on+Jumala+ja+JHWH+on+yksi.+Olet+kristitty+et+noudata++lakia+etkä+kristittynä++edes+voi,+eikä+sinun++onneksesi+edes+tarvitse.+++Oppisi+on+yhtä+sekasotkua.+JHWH+on+yhtäkkiä+oma+poikansa+ja+kulkee+nyt+nimellä+Imanuel+tosin+hänellehän+UT:n+mukaan++annettiin+ihan++muu+nimi,++Jeesus.+Näin+vaikka+++JHWH++sanoo+++laissa+että++ilmottautuu+Israelille+aina+nimellään+JHWH.+
"Minä+olen"+ei+ole+kenenkään++nimi+vaan+heprean+ilmaus++jota+käytetään++yhä,+++ilmottautuvatko+kaikki+käyttäjät+jumalaksi?Kol.+Fil.+Hepr.ja+Ilm.+ym+eivät+ole+toraa+vaan+kuuluvat++yksin+sinun+uskontoosi,++kristinuskoon.++
"Sillä+hänessä+asuu+jumaluuden+koko+täyteys+ruumiillisesti+"JHWH+on+henkiolento+Jeesus+oli+ihminen++ja+siksi+ruumiillinen,+Josefin+ja+Mirjamin+poika.++Jeesus+myös+kuoli,+JHWH+ei+kuole+ei+edes+osittain,+JHWH+ei+myös+ole+ihminen+++vaan+ihmisten+luoja.
+""Katso,+neitsyt+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan,+ja+tälle+on+annettava+nimi+Immanuel",+mikä+käännettynä+on:+Jumala+meidän+kanssamme"+Jesajan+kirjassa+kerrotaan+että+nuori+nainen+tulee+raskaaksi++ja+synnyttää+pojan+ja+syntymä+on+merkki+silloiselle+kuninkaalle++miten+hänen+pitäää+siinä+tilanteessa+toimia+ja+tilanne+oli+se,+että+++v+730+Israel+oli+hyökännyt+Juudaan.+Jos+todella+uskot+että+kristinuskon+Jeesus+syntyi+tuolloin+mitä+hän+puuhasi+700+vuoden+ajan+ennen++kuin+taas+"syntyi"
28.10.2018 21:49
Entä+sitten+?EI++ole+muuta+jumala+kuin+JHWH+joka+on+yksi.+Et+sinä+voi+jälkeen+päin+selittää+++että+käsky+valehtelee+,+++onkin+olemassa+JHWH++joka+jakaantuu+++kolmeen++ja+pelastuu+vain+uskomalla+Jeesus-+nimiseen++osioon++muutoin+joutuu+helvettiin++++josta+JHWH+ei+muistanut+mainita++yhtään+mitään.+++Olet+hyvin+epärehellinen+ei+voi+olla+niin++että+tora+opettaa+väärin+mutta+siihen+++pitää+kuitenkin+uskoa+mutta++sinun++selityksiesi+++mukaan.
28.10.2018 21:16
Juutalaiset+++ovat+kansa++eivät+rotu+,++ei+myös+ole+++arabialaista+rotua++ja+palestiinalaiset++++erottavat+itsensä+toisista++arabeista+muutoin+kuin+etnisin+perustein++++aivan+samoin++kuin+juutalaiset+itsensä+muista+.+
++Lähi-idän++juutalaisilla,++niillä+jotka+eivät+koskaan++ole+asuneet+++lähi-idän+ulkopuolella+on+sama+perimä,+sama+uskonto+ja+sama+käsitys+itsestään++kansana++kuin+Euroopan+juutalaisilla++silti+heidän+lähi-idän+vanhimpana+endemisenä+vähemmistönä++++pitäisi+++siis+olla+jäänyt+++ikiajoiksi+sorretuiksi++arabimaihin+-++millä+perusteella?++++Arabi-imperialismin++vaatimuksestako?+Rasistien++onnen+ja+ilon+vuoksi?+
+Mikä++sinua++niin++kovasti++häiritsee+siinä++että+Palestinan+alue++jaettiin+juutalaisten+ja+arabien+kesken?++Millainen+juutalainen+++kelpaa+antisemiiteille,missä+saa+asua,+mitä+saa+tehdä,++vastaus+on+annettu:++++ei+minkäänlainen,+mihinkään,+missään.
28.10.2018 21:02
Jeesus++myös+sanoi+että+vain+Jumala+on+hyvä+ei+hän,+ja+mikä+olikaan++lain+tärkein++käsky?
28.10.2018 19:06
Jeesus++ei+puhu+laista+++ei+-juutalaisille++yhtään+missään+ja+yksi+käsky++kieltää++kenenkään+muun+kuin+JHWH:n+palvonnan.+Keksit++oman+lain+joka++sopii+sinulle+Jeesukseen+uskojana+++ja+JHWH+saa+taipua+siihen+mikä+sinulle+sopii.+
+On+ihan++ok+että+olet+kristitty++mutta+++et+silti+voi+oman+uskontosi+teologiaa+pakkosyöttää+++juutalaisuuteen+,+uskonnot++ovat+eri+uskonnot,+eivät+yksi+ja+sama.
28.10.2018 18:54
Jeesus+ei+ole+Jumaal,+toran+voi+laittaa+roskiin+jos+++on+Missään+tora+ei+käske+eikä+salli+juutalaisen++uskoa++johonkin++Jeesukseen.+Jeeuss+itse+sanoi++ettei+häntä+ole++lähetetty+kuin+Israelin++huoneen+kadonneiden+++lammasten+luo++ja+sen+hän+sanoi+ei-juutalaiselle.
28.10.2018 18:45
Toraa+ei+voi+noudattaa+ilman+tulkintoja+silloin+pitäisi+kivittää+ja+++kostaa++eikä+kukaan+tietäisi++miten+sabatti+pyhitetään,++vaan+kukin+tekisi+++kuten+itselle+sopii,+sabatti+on+kuitenkin++pyhä+ja+liiton+merkki+tietylle+kollektiiville+++jonka+laki+itse+määrittelee.+Et+sinä+eikä+edes+Paavali+.+
Laki+ei+sano+että++pitääkin+unohtaa+niin+käsky++ettei+ketään+muuta++saa+saa+palvoa+++kuin+JHWHea+kuin+ilmoitus+että+JHWH+ei+nimeään+muuta.+Ei+ole+muuta+pelastajaa++kuin+JHWH,++jos+joku+muuta++uskoo+niin++++ei+kannata+toraan+vedota+missään.
28.10.2018 18:28
Anteeksi+vain+mutta+++Israelin+ja+Juudan+kansa+eivät+ole+kristityt:
+"Tulee+aika",+sanoo+JHWH,+"jolloin+minä+teen+uuden+liiton+Israelin+kansan+ja+Juudan+kansan+kanssa.+32+Tämä+liitto+ei+ole+samanlainen+kuin+se,+jonka+tein+heidän+isiensä+kanssa+silloin+kun+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sen+liiton+he+rikkoivat,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omakseni,+sanoo+JHWH.
33+"Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanoo+JHWH:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.+34+Silloin+ei+kukaan+enää+opeta+toista,+veli+ei+opeta+veljeään+sanoen:+'Oppikaa+tuntemaan+JHWH!'+Sillä+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+minut,+"
Kansa+on+yhä+olemassa+eikä+ole+korvautunut+toisella+eikä+voi+korvautua+ja++sillä+on+se+sama+Jumala++joka++Jeremialle++puhui+.
28.10.2018 16:53
Tämä+niin+perin+juurin+lapsellista+ja+tyhmää,++aina+joku+tuntematon+tyyppi+paljastaa++juutalaisten+"salaisuudet"niin++kaikki+mitä+tyyppi+kertoo+on+rasisteille+totta+koska+sen+kertoo+++juutalainen+mutta+asiallinen+tieto+juutalaisista++ei+koskaan+ole+totta+++jos+sen+kertoo++juutalainen++tai+vaikka++joku++asiantuntija.
Lyhyesti:kasaarivaltio+oli+olemassa++ja+tieto+siitä+on++paljolti+juuri+juutalaisista+lähteistä,++++Kusarista+++ja++Koestleriltä,kumpikaan+teos+ei+ole+tiedettä+eikä+yritä+olla+.Nyt+tunnetaan+++niin+ashkenasien+kuin+sefardien++DNA,+vaikka+ei+sillä+ole+mitään+merkitystä+joka+kansa+++on++sekakansa+++ja++määrittää+itse+itsensä++useimmiten++kulttuuri-ja/tai+maantieteellisin+perustein.+Perimältään+juutalaisia++lähimpänä+ovat++mm+palestiinalaiset+arabit,+niin+ashkenasiaen++kuin+niiden+sefardien++jotka+eivät+koskaan+ole+asuneet+muualla++kuin+lähi-idässä,+joten+ovatkohan+palestinalaisetkin+++kasaareja?++
Turkilaisperäinen+Y-perimä+on+noin.+5%+ashkenaseista+mutta+juutalaiseen+kansaan++kuuluvat+myös+++kääntyneet+oli+heidän+alkuperänsä+mikä+hyvänsä++näin+oli+jo+Raamattua++kirjoitettaessa,+ei+asian+pitäisi++olla+kristiyille+++uusi+.UT:ssa++on+kristinuskon+++Jumalan++sukuluettelo,+++siinä+on+parikin+"kasaaria",+eli+repikää+siitä+kristityt+rasistit.+
+++
++Jiddish++on+saksalaisperäinen+kieli,++ne+jotka+++nykysaksaa+++osaavat,++voivat+jiddishiä+ymmärtää+vaikka+++jiddishissä+on+paljon+lainasanoja+muistakin+kielistä++joiden++puhujien+keskuudessa+++juutalaiset++ovat+asuneet+-paitsi+ei+ainuttakaan+turkista.++Turkin+tai+sen+sukuisien+kielten++taito+ei+++auta+jiddishin+ymmärtämisessä++tippaakaan.
"Lupasihan+juutalaisten+uskonto+harjoittajilleen+Messiaan+saapuessa+omistukseensa+kaikkien+kansojen+varallisuuden+ja+muut+kansat+orjikseen."+++Tämä+väite+perustuu+kohtaan+jossa+JHWH+Jesajan+kautta++lupaa+paluun+Babelin+++orjuudesta:"Kansat+ottavat+heidät+ja+tuovat+heidät+heidän+kotiinsa,+ja+Israelin+heimo+saa+heidät+JHWH.n+maassa+omiksensa,+orjiksi+ja+orjattariksi,+ja+he+vangitsevat+vangitsijansa+ja+vallitsevat+käskijöitänsä".Jes.14:2
Tekstissä+on+++tällaisia+++älyttömyyksiä++"vuonna+1948+luennoin+Pentagonissa+Washingtonissa+suu¬rel¬le+joukolle+korkeita+USA:n+up¬seereita,+jotka+pää¬osin+kuuluivat+so¬tilas¬¬tiedustelun+G+2+osastoon,+rä¬jäh-dysherkästä+geopoliitti¬sesta+ti¬¬¬¬¬¬¬lan¬¬¬teesta+Itä-Euroo¬passa+ja+Lähi-idässä."+++++ehkä+on+luennoinut+KKL:n+kokouksessa?
+Onko+kaikilla+turkkilaisilla++"mieltymys+rötöstelyyn+"++vai+koskeeo+se+vain+juutalaisuuteen++kääntyneita+,++paljonko+"Freedman"+rötösteli+++kun++jo+perimäkin+oli+omasta+mielestään++siihen+viittaava?
28.10.2018 15:13
Chomsky+ei+vain+käytä+saam+mittapuuta+kun+on+kyse++arabivaltioiden+osalta.+On+olemassa++valtava+kriittisyysepäsuhta+jota+voi+pitää+yhtenä+lähi-idän++ongelmien+ratkaisun+esteenäkin.+Arabimaissa+itsekriittisyys+usein+johtaa+++vankilaan++tai+pahempaan.
28.10.2018 14:11
Väittely+,+eri+suunnat++ja+ajattelutavat++ja+niiden+salliminen+on++eri+asia+kuin+taistelu.
28.10.2018 13:42
Kyllä+pitäisi+kiinnostaa+koska+kristittyjen++kristus+vetosi++juuri+ja+vain+Israelin+++Jumalaan+kun+väitti+että+on+itse+tuo+luvattu+voideltu+,+messias+,+kristus+.+Jos++sinustat+ei+vedonnut+,++kerrotko+missä+muualla+ja+kuka+lupaa++valita+jonkun++++messiaaksi?
28.10.2018 13:36
Kerro++milloin+ja+missä+oman+seurakunnan+jäsen+++on+surmannut+juutalaisen+seurakunnan++jäseniä?+Ei+missään+joten+pidä+suusi+kiinni.
28.10.2018 13:03
Trumpia+nuo+äärioikeistolaiset+++juuri+kannattavat.+Trump+n+myös+kertonut+ketkä+ovat+++nk.+"globalisteja"ja+täysjärkiset-äärioikeisto+sanakirjakin+sen+kertoo.+Trump+myös+syytti+synagogaa++tapahtuneesa:++jos+jumalanpalveluksessa+olisi++ollut+aseistettuja+vartijoita+ei+tuota+kuulema++olisi+tapahtunut+...++siis+se+että+joka+hullu++saa+usassa++ostaa+aseen+on+ok+++ja++aseettomuus+on+paha+asia.
28.10.2018 12:53
336 / 338