Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Ei++minua+kukaan+ole+pakottanut,++mutta+jotkut+tarjoavat+juuri+kristinuskon++käsityksiä+lainsäädäntöön+kaikkia+koskeviksi.++Se+on+pakottamista,++on++yksityiselämään+kuuluvia++asioita++joista++jokaisen++++pitää+saada+päättää+itse++ja+joista+valtiovalta+ei+++voi+päättää+ihmisten+itsensä+++puolesta.++Jos+valtiovalta+laisäädännön+avulla++niistä+päättäisi+jonkun+tietyn+uskonnon++oppien+mukaan,+ei++silloin+kellään+++enää+olisi+uskonvapautta.++Lajillamme++on+uskontoja+jotka+++opettavat+että+on+monia++jumalia+++ja+uskontoja,+++jotka+opettavat+että+on+vain+yksi++jumala+.Kukaan+ei+tiedä+kumpi+on+oikeassa++++vai+onko+kumpikaan,+osa+on+nk.++ilmoitus+skontoja+osa++yrittää+itse+++pähkäillä+mitä+jumala(t)++mahdollisesti++meiltä+haluavat.+Kyse+on+aina+kuitenkin+uskomisesta.
  2. Muinoin+uskonnot+ja+kunkin+jumala+todella+laitettiin+lakien+takaajiksi,+näin+vain+ei+nykyisissä+oloissa+voi++toimia.+Silloin+kun+lait+Euroopassa++olivat++kristinsukon+ja+kirkkojen+vaatimusten+mukaisia++lait+olivat+olivat+syrjiviä,+juutalaisia++etenkin.+Normaaliin+elämään++voi++juutalainen+tuolloin+päästä+vain+vaihtamalla+uskontoa,++eli+ottamalla+kaste++ja+leikkimällä+kristittyä+.+Monia+muitakin+ryhmiä+sorrettiin.+Tuollaiseen+ei+enää+ole+paluuta+sen+varmaan+jo+kaikki++ymmärtävät,+paitsi+++ne+joiden+tarkoituskin+++on+syrjiä+jotain+kansalaisryhmää,++muita++ei+tasa-arvoisuutta++päämääränä+pitävä+lainsäädäntö+mitenkään+voi+häiritä+vaan+jokainen++ymmärtää+sen+arvon+.