Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

90

1. Israelin+paluu+on+ennustettu+jo+Vanhassa+Testamentissa
  2. Teillä+ei+lausuta+ehtoollisen+asetus+sanoja+1KOR.+11:+23.+Sillä+minä+olen+saanut+Herralta+sen,+minkä+myös+olen+teille+tiedoksi+antanut,+että+Herra+Jeesus+sinä+yönä,+jona+hänet+kavallettiin,+otti+leivän,+24.+kiitti,+mursi+ja+sanoi:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan;+tehkää+tämä+minun+muistokseni".+25.+Samoin+hän+otti+myös+maljan+aterian+jälkeen+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni;+niin+usein+kuin+te+juotte,+tehkää+se+minun+muistokseni".+26.+Sillä+niin+usein+kuin+te+syötte+tätä+leipää+ja+juotte+tämän+maljan,+te+julistatte+Herran+kuolemaa,+siihen+asti+kuin+hän+tulee.MATT.26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".+27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;+28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+29.+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+tätä+viinipuun+antia,+ennenkuin+sinä+päivänä,+jona+juon+sitä+uutena+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa."JOH.+6:+53.+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.+54.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.+55.+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.+56.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.+57.+Niinkuin+Isä,+joka+elää,+on+minut+lähettänyt,+ja+minä+elän+Isän+kautta,+niin+myös+se,+joka+minua+syö,+elää+minun+kauttani.+Teillä+on+vain+pulla+ja+vesi,+millä+ei+ole+mitään+tarkoitusta.+Meillä+on+leipä+Jeesuksen+ruumis+ja+viini+Jeesuksen+veri.+Ja+tässä+on+meillä+syntien+anteeksiantamus+kuten+Matteuksen+Evankeliumissa+sanotaan.Teillä+on+sakramentti+irvikuva+Jeesuksen+asettamasta+ehtoollisesta.+Sama+on+helluntalaisilla+ja+muilla+vapailla+uskon+suunilla.
  3. 3 / 5