Mitä ihmettä selität? Vai satujako tuossa kirjoitin?
Onko siis IMO:n MARPOL mielestäsi satua?
Eikös tuo heinäkuun palaveri olisi ollut hyvä paikka käsitellä tätä asiaa?

Lainaus IMO:n 2026 kokouksista:
20 – 24 July SUB-COMMITTEE ON IMPLEMENTATION OF IMO
INSTRUMENTS (III) – 12th session IMO
7 – 11 September
3rd meeting of the Intersessional Working Group on
Development of Technical Provisions for Safety of Ships
using Alternative Fuels
Toivottavasti edes loppuvuodesta asiaa otettaisiin esiin. Olen jopa etukäteen viestinyt tätä asiaa eräälle siellä istuvalle ihmiselle.
Olen jo pitkään opettanut heille, että oma kulttuurisi on kotiovesi sisäpuolella ja mahdollisesti oman kulttuurisi kokoontumisissa. Olen tähdentänyt, että nämä kokoontumiset ovat ainakin kaupunkiympäristössä sisätiloissa.
Olen tätä kulttuuria jakanut myös eräälle imaamille. Imaami puhuu emglantia joten hänen kanssaan voi keskustella. Olen imaamin mielestä arvostettu ja kunniallinen henkilö koska...
Näin hänen mikälie pikarukoilevan jonka aikana kummarrellaan Mekka kohti. Mielestäni väärään ilmansuuntaan.
Latasin omaan puhelimeen apin joka näyttää ilmansuunnan valittuun kohteeseen. Näin, että imaamin paikantaju oli pielessä.
Hyvin varovasti kerron, että Mekka on tuossa suunnassa. Hän ei uskonut kristityn tietävän mitään heille pyhistä asioista. Istutin hänet pöysään ja näytin apin ruutua. Ei uskonet. Valitsin paikan, naapurikaupungin jonka ilmansuunnan tiesimme. Appi näytti ihan oikein. Valitsin pelkä pohjoisen ja appi näytti meidän molempien ja kompanssin mukaan oikein.
Annoin hänen naputtaa Mekka ja hän hämmästyi!!
Latasin hänen puhelimeen tämän kymmeniä miljoonia latauskertoja omaavan apin ja opetin käyttämään sitä.
Hän palkitsi minut.
Hän lupasi, että tästä lähtien jokainen muslimi tarjoaa minulle teen missä päin maailmaa vain kunhan kerron heille hänen puhelinumeron ;-)

Kävimme pitkät keskustelut aiheesta. Kerroin, että tällä Islam kotona ja maailma kotioven ulkopuolella-menettelyllä voitte parantaa mahdollisuuksianne sopeutua ja kotoutua.
Otin esimerkkejä Euroopan kaupungeista joissa maahanmuuttajat eivät tätä hyväksy ja kysyin imaamilta, että olisiko nämä uutisissa nähtävät mellakat parempi vaihtoehto Suomessa asuvuille maahanmuuttajille.
Ei kuulemma missään nimessä.
Näin yritän itse yhden ihmisen voimavaroilla pitää tilannetta kunnossa.
Onko teillä fiksuja keinoja tämän kohtuullisen tilanteen ylläpitämiseksi tai parantamiseksi.