Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kukkahattusuvakki
Kukkahattusuvakki
Kukkahattusuvakki
Liittynyt 6v sitten
7
aloitusta ·
172
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täältä ääni Lapin puolustukselle.
Mielestäni turkulaiset voivat matkustaa sen 1/2 tuntia pidempään.
18.08.2026 15:58
Venäjä potkittiin ulos IMO:n toimeenpanevasta komiteasta 2023.
https://mvlehti.net/2023/12/02/lansi-sulki-venajan-ulos-keskeisen-merenkulun-kansainvalisen-jarjeston-hallinnosta-imo/
12.08.2026 13:47
Mitä ihmettä selität? Vai satujako tuossa kirjoitin?
Onko siis IMO:n MARPOL mielestäsi satua?
Eikös tuo heinäkuun palaveri olisi ollut hyvä paikka käsitellä tätä asiaa?
Lainaus IMO:n 2026 kokouksista:
20 – 24 July SUB-COMMITTEE ON IMPLEMENTATION OF IMO
INSTRUMENTS (III) – 12th session IMO
7 – 11 September
3rd meeting of the Intersessional Working Group on
Development of Technical Provisions for Safety of Ships
using Alternative Fuels
Toivottavasti edes loppuvuodesta asiaa otettaisiin esiin. Olen jopa etukäteen viestinyt tätä asiaa eräälle siellä istuvalle ihmiselle.
10.08.2026 08:59
Tuo Itämeren suojelu olisi "helposti" hoidettavissa.
Olisipa meillä joku virkamies, kansanedustaja, poliitikko, ministeri tai diplomaatti jota Itämeri tai Putinin sotiminen kiinnostaisi, niin hän alkaisi töihin asian kanssa.
Kun koko Itämeri saatettaisiin erityis-/suoja-alueeksi, niin lähes 100% venäjän öljy kuljetuksista loppuisi.
Suojellulle Itämerelle pääsisi vain tankkereilla jonka kaikki paperit ovat kunnossa ja joissa on kaksoispohja sekä kelvollinen, kaikki tarvittavat koulutukset/dokumentit omaava miehistö.
Tämä olisi asia jolla Itämeren turvallisuus paranisi huomattavasti kun venäläisalukset yleensä ja koko varjolaivasto olisi pois Itämereltä.
09.08.2026 13:47
Ei varmasti uskalla!
Hallituksen pitäisi leikata kansanedustajien ansaitsema vuosiloma lähes 50%
Pitäisikö heiltä myös leikata kansanedustajien kuukauden joululomasta?
28.07.2026 12:42
"Valtion tulee järjestää työpaikat kaikille"
Tuolle järjestelylle on nimikin: Sosialismi
28.07.2026 12:38
Oho...Paljon rahaa mutta ei Nasiman rahaa.
06.07.2026 14:05
Jahka se poujoiskorean arktisen sodankäynnin erikoiyksikkö joutaa, niin putin voi sitten tuoda sen korvatunturille.
Kuten tiedetään. niin putinilla on jo kova kalusto- ja miespula Ukrainassa joten omalla porukalla se ei voi tänne tulla.
05.07.2026 15:38
Siksi kun usein paperittomia matuja ei kukaan ota vastaan.
Olemme tehneet useita karkotuksia joissa mamu ja 2 poliisia lentää mamun kotimaahan ja viranomaiset sanovat pitän veivaamisen jälkeen, että emme ota ihmisiä pakolla, ilman omaa tahtoa joten viekää takaisin. Ensin kuitenkin yo hotellissa ja seuraavana päivänä lento tai lennot helsinkiin. Aikas kallista.
Jos ketjun aloittaja tietää miten tuollaiset palauttaminen voidaan tehdä, niin kerro se meille ja poliisille.
03.07.2026 13:52
"Ja juhlivat samalla sitä, että Neuvostoliitto vapautti"
Tuo on sitä itänaapurin propagandaa.
Fakta:
Neuvostoliitto oli mukana kun länsiliittouma USA:n johdolla vapautti on Euroopan....
25.06.2026 10:00
Mielestäni on hyvä, että saamme jostain ihmisiä paikkaamaan tätä surkeaa ikäjakaumaamme.
Itse emme ole kyenneet tehdä riittävästi lapsia jotka jatkaisivat meidän töitä kun se aika koittaa.
Se lienee selvää, että emme saa mistään suomea puhuvia ammattilaisia tänne joten tuo koulutus on ihan pakko tehdä. Heistä 50-70% jää Suomeen töihin tai jatko-opiskelemaan.
Kuinka paljon ketjun aloittaja näkee kustannuseroa maahanmuuttajan kotouttamis- ja kielikoulutuksen ja ammattikoulutusten kustannuksissa?
Jos lähes samalla rahalla saadaan suomenkielinen ammaatikoulun käynyt ja kotoutamispalveluja vuosikausia käyttämyt ihminen, niin veikkaan, että veronmaksajille on melkoisen paljon parempi valinta tuo ammatikoilulainen.
17.06.2026 14:32
Olipa fiksua ja laadukasta tekstiä.
17.06.2026 14:05
"Mutta miten Stubb on oikeasti saanut parannettua Suomen kansan elämää ?"
SITEN N KUIN LAKIIN ON KIRJOITETTU.
Hän hoitaa presidentin työn mallikkaasti ja antaa eduskunnan ja hallituksen tehdä työnsä parhaansa mukaan parantaakseen Suomen kansan elämää
23.08.2025 13:19
Hän tuli Euroopasta ja rakkauden&työn perässä.
17.12.2024 09:57
"Lucia-neitokin on nyt woken värinen"
Hieman harhaanjohtava tuo aloitus.
Alkuperäinen Lucia-neito oli siis Sisialialainen ja vuosimallia 200 jkr. Ihan satavarmasti täyttää termisi "woken-värinen"
Tuolloin sisilialaiset olivat nykyiseen verrattuna huomattavan tummia.
Onko ketjun aloittaja katsonut hänen ihonväriään maalauksista jotka alkuperäistä Luciaa esittävät?
Vai onko aloittaja suomenruotsalainen jolle ruotsalainen perimätieto on ainut oikea fakta kuten tämä pohjoismainen Lucia perinne?
Mainokset tehdään jotta ihmiset ostaisivat tuotteita joten niissä tarjotaan näkymää josta maksukykyiset ihmiset tykkää.
Olen kantasuomalainen. Minun puoliso on myös ruskeasilmäinen. Mielestäni on upeaa, että pakkaskeleillä peittoni alle kömpii karibian lämpöä.
Mikä näissä 2000-luvun länsimaissa ketjun aloittajaa tökkii?
16.12.2024 09:21
Tuskin haluavat heitä palauttaa.
Saksalla sama ongelma kuin Suomella. Kansa ikääntyy ja terveyspalveluiden tuottamiseksi eri ole tarpeeksi ihmisiä.
Suomikaan ei ole palauttamassa täällä laillistettuja maahanmuuttaja lääkäreitä eikä -hoitajia. Kaikki länsimaat ottaisivat heidät mielellään töihin.
Koulutamme isosti maahanmuuttajista hoitajia kun ala ei suomalaisia riittävästi kiinnosta.
Samoin iso osa sairaaloiden ja hoivakotien apulaisistamme on mamuja.
16.12.2024 08:56
"Maahanmuuton ratkaisee sen tarve"
Tuo on laajemmin ajatellen totta. Iso osa tuosta tarpeesta on kuitenkin pakolaisten tarve löytää maa jossa asua.
14.11.2024 09:24
Olen jo pitkään opettanut heille, että oma kulttuurisi on kotiovesi sisäpuolella ja mahdollisesti oman kulttuurisi kokoontumisissa. Olen tähdentänyt, että nämä kokoontumiset ovat ainakin kaupunkiympäristössä sisätiloissa.
Olen tätä kulttuuria jakanut myös eräälle imaamille. Imaami puhuu emglantia joten hänen kanssaan voi keskustella. Olen imaamin mielestä arvostettu ja kunniallinen henkilö koska...
Näin hänen mikälie pikarukoilevan jonka aikana kummarrellaan Mekka kohti. Mielestäni väärään ilmansuuntaan.
Latasin omaan puhelimeen apin joka näyttää ilmansuunnan valittuun kohteeseen. Näin, että imaamin paikantaju oli pielessä.
Hyvin varovasti kerron, että Mekka on tuossa suunnassa. Hän ei uskonut kristityn tietävän mitään heille pyhistä asioista. Istutin hänet pöysään ja näytin apin ruutua. Ei uskonet. Valitsin paikan, naapurikaupungin jonka ilmansuunnan tiesimme. Appi näytti ihan oikein. Valitsin pelkä pohjoisen ja appi näytti meidän molempien ja kompanssin mukaan oikein.
Annoin hänen naputtaa Mekka ja hän hämmästyi!!
Latasin hänen puhelimeen tämän kymmeniä miljoonia latauskertoja omaavan apin ja opetin käyttämään sitä.
Hän palkitsi minut.
Hän lupasi, että tästä lähtien jokainen muslimi tarjoaa minulle teen missä päin maailmaa vain kunhan kerron heille hänen puhelinumeron ;-)
Kävimme pitkät keskustelut aiheesta. Kerroin, että tällä Islam kotona ja maailma kotioven ulkopuolella-menettelyllä voitte parantaa mahdollisuuksianne sopeutua ja kotoutua.
Otin esimerkkejä Euroopan kaupungeista joissa maahanmuuttajat eivät tätä hyväksy ja kysyin imaamilta, että olisiko nämä uutisissa nähtävät mellakat parempi vaihtoehto Suomessa asuvuille maahanmuuttajille.
Ei kuulemma missään nimessä.
Näin yritän itse yhden ihmisen voimavaroilla pitää tilannetta kunnossa.
Onko teillä fiksuja keinoja tämän kohtuullisen tilanteen ylläpitämiseksi tai parantamiseksi.
12.11.2024 11:29
Tunnen kymmeniä maahanmuuttajia.
Heidän kielitaito vaihtelee oman kylän arabiasta useampaan sujuvasti puhuttuun kieleen.
Suomen opetuksessa on haasteita kun on niin heterogeeninen porukka oppilaita.
Olen useille joutunut google translatorin kanssa opettamaan esimerkiksi mitä tarkoittaa verbi.
Sitten on esim. kolmen kielen osaajia joille opettaminen on helppoa ja joskus kivaakin.
Jos joku siis väittää, että maahanmuutajien kielitaito on pelkästään hyvä tai huono, niin hän ei tiedä mistä puhuu.
28.10.2024 13:46
"Suomessa on noin 300 000 työtöntä osaajaa. ."
Itse jäin työttömäksi 5-kymppisenä. Menin täydennyskoulutukseen ja hommia on riittänyt.
Työttömyyden parannukseen hyvä keino lienee uudelleen- tai täydennyskoulutus. Työttömän pitää tutkia vaikka netistä minkä alan nihmisille löytyy töitä.
Tuo tuore koulutus sitten kertoo työnantajalle, että kyseessä on tämänpäivän osaaja ja viitseliäs ihminen joka oikeasti haluaa työtä. Tietty pitää olla halua mennä sinne työpaikalla vaikka se ei ihan kotinurkilla olekaan.
" Jopa peruskoulun käyneillä on parempi ja laajempi koulutus sekä kielitaito kuin maahanmuuttajilla."
Ovatko siis peruskoululaiset kelvollisia esim. lääkäriksi, IT osaajiksi suunnittelemaan ja tekemään SOTEn vaatimaa valtavaa tietojärjestelmien sulauttamista, yliopiston proffaksi, asiantuntijaksi vientiyrityjkseen....
Tuo ammatti luettelo on osa toteutuneista työpaikkoista mamuille joiden kotoutuksessa olen ollut mukan.
31.08.2024 11:06
1 / 9