Vapaa kuvaus

Aloituksia

218

Kommenttia

3834

  1. Vaikuttaa siltä, että haluat kuulostaa oikein tietoviisaalta kun käytät sanoja kuten evaporaatio ja termiikki. Evaporaatiolla siis tarkoittanet veden haihtumista ja termiikeillä nousevia ilmavirtauksia. Kyllä merien yllä ihan varmasti syntyy matalapaineita, nousevia ilmavirtauksia, pilviä ja myrskyjä vaikka usein valtameristä haihtuva vesi tiivistyy vasta mantereiden yllä varsinkin kun vastaan tulee vuoristoja.

    Tuossa "vihreä biomassa" jutussa olet vähän jäljillä. "Vihreä biomassa", erityisesti metsät todella auttavat sateiden syntymisessä koska ne haihduttavat vettä ja veden mukana ilmaan kohoaa pienhiukkasia (myös eläviä), joiden ympärille vesi tiivistyy pisaroiksi. Kyllä sitä vihreää biomassaa kuitenkin on myös merissä. Sitä kutsutaan fytoplanktoniksi. Sitä on tosi paljon ja se on merten elämän perusta. Myös korallit tuottavat pienhiukkasia, jotka meristä haihtuvan veden mukana kohoavat ilmaan ja auttavat pilvien syntymisessä. Jotkut tutkijat ovat esittäneet, että koralliriuttojen tuho on omalta osaltaan vähentänyt pilvien syntymistä.

    Pilvien vähenemisen monet tutkijat tunnustavat osasyyksi ilmaston lämpenemiselle. Se ei vain missään näy kun medioissa, politiikassa ja palstakeskusteluissa vouhotetaan vain kasvihuoneilmiöstä. Totuuden nimessä on kyllä todettava, että ainakaan vielä eivät tutkijat ole rohjenneet esittää vaihtoehtoa AGW:lle, joka on niin hallitseva oppi, että vaaditaan todella kivenkovia todisteita vaihtoehdon puolesta.
  2. Moktarin kannattaisi miettiä OMIA juttujaan. Ne alkavat ärsyttää ihan tavallisiakin suomalaisia entistä enemmän. Maahanmuuton puolustajat perustelevat asiaansa pakolaisten auttamisella. Maahanmuuttajat, laittomat maahantunkeutujat ja ihmissalakuljettajat käyttävät hyväkseen kansainvälistä pakolaissopimusta, joka on auttamattoman vanhentunut. Turvapaikan haku on maahantunkeutujille rutiinijuttu. Jos turvapaikkaa ei myönnetä niin se ei estä jäämästä maahan.

    Nykyisin pitäisi pakolaisuuden ja maahanmuuton sijasta puhua kansainvaelluksista. Pakolaisuudesta voi puhua vain ukrainalaisten ja jossain määrin syyrialaisten osalta. Muinaiset suuret kansainvaellukset riistäytyivät lopulta hallinnasta ja johtivat Rooman valtakunnan tuhoon. Kansainvaellukset Suomeen ovat pieniä, mutta Suomi on pieni maa ja pienetkin hallitsemattomat vaellukset tänne ovat haitallisia ja ennenpitkää tuhoisia.
  3. OK, Anon esittämät prosentit vaatisivat tarkistusta, mutta kyllä ne periaatteessa voivat olla oikeansuuntaisia. Ei minulle olisi mikään yllätys jos ne olisivat hyvinkin lähellä oikeita. Anon aloitus on kuitenkin myyntipuhetta reunaoikeistolaisen politiikan puolesta ja reunaoikeistolainen politiikka on läpimätää valtaosalle kansasta.

    Anon aloituksessa on siis kerätty yhteen kaikki verot ja veroluontoiset maksut. Eli todellakin KOKONAISVEROASTE. Totta helvetissä siitä tulee iso prosentti. Nyt kuitenkin politiikassa reunaoikeistolaisella myyntipuheella perustellaan rikkaita suosivaa politiikkaa, missä halutaan alentaa "työn verotusta" eli progressiivista tuloveroa. Usein samalla vaaditaan tuloveron alennuksen kompensoimista kulutusverojen nostamisella. Käytännön tuloksena reunaoikeistolaisesta veropolitiikasta on tulonsiirto köyhiltä rikkaille. Koska se käytännön tulos on ilmeinen eikä sitä voi salata niin reunaoikeistolaiset ottavat syötiksi hokkuspokkus-tempun: kun rikkaat rikastuvat niin siitä mukamas syntyy talouskasvua, mistä hyötyvät köyhätkin, heh heh.

    Jälkiteollisen yhteiskunnan taloutta pyörittää kulutus. Kulutus pitää rahan liikkeessä. Kun raha liikkuu niin talouden pyörät pyörivät. Kokonaiskulutus on yksilöllisen ja yhteisöllisen eli julkisen sektorin kulutuksen summa. Yhteisöllinen kulutus on osa bruttokansantuotetta (BKT). Yhteisöllinen kulutus pitää koko kansan mukana talouden pyörittämisessä. Homma toimii, mutta tarkkana pitää olla. Ei julkinen sektori saa olla julkista tuhlausta, kuten ideologisilla arvoilla perusteltua rahojen paiskomista Kankkulan kaivoihin. Julkisen sektorin pitää toimia mahdollisimman tehokkaasti ja tehokkuuden takaa vain järkevä talouspolitiikka. Yksityisen sektorin vahvuutena on, että yritysten tehokkuudesta pitää huolen kilpailu.

    Reunaoikeistolaista politiikkaa perustellaan sosialismin vastaisuudella. Moderneissa jälkiteollisissa yhteiskunnissa todella on sosialismia jos yhteisöllinen kulutus luokitellaan sosialismiksi. Suomen kaltaisissa hyvinvointivaltioissa sosialismi on käytännöllistä sosialismia. Sen vastineena kapitalismin pitää myös olla käytännöllistä. Toimivan hyvinvointivaltion sosialismi ei voi olla ideologista vasemmistolaisuutta eikä kapitalismi voi olla ideologista oikeistolaisuutta. Poliittinen polarisaatio on korvannut käytännöllisen järjen ideologialla. Ideologinen öyhötys on ongelmien kerjäämistä. Ideologialla on huijattu ihmisiä. Se on aikojen saatossa nähty jo niin monta kertaa, että olisi jo aika ihmisten se ymmärtää ja myöntää.

    Tästä kommentistani tuli taas ylipitkä vaikka jätin siitä pois asioita, jotka olisi pitänyt olla mukana. Globalisaatiosta olisi pitänyt kirjoittaa, se on polarisaation juurisyy.