Vapaa kuvaus

Aloituksia

192

Kommenttia

3343

1. Hallitus on tehnyt kovista ajoista vielä kovempia. Syynä on hyvin yksinkertaisesti se, että hallituksen reunaoikeistolaisesta talouspolitiikasta on ollut jokseenkin tasan päinvastaisia seurauksia kuin mitä hallitus on sanonut tavoittelevansa. Orpon hallitusta epäonnistuneempaa talouspolitiikkaa on tuskin mikään muu hallitus koko Suomen historiassa tehnyt.
  2. Tämä "keskustelu" on esimerkki siitä, kuinta trollaaminen on vallannut Suomi24 palstat. Trollaaminen on samanlaista riippumatta siitä, kuka trollaa. Trollit ovat ahkeria ja trollit toimivat porukoissa. Tavoite on saada oma propaganda näkyviin ja vihollisen propaganda pois näkyvistä.

Minä, Oikonomi, en ole trolli. En kuulu mihinkään porukkaan enkä pyri vaientamaan ketään. Etsin aina totuutta. Joskus totuus suosii polarisaation toista joskus toista osapuolta. Mielestäni on erittäin vaarallista jos totuus katoaa näkyvistä. Totuuden pimittäminen ja sumuttaminen on vaarallista tapahtui se sitten minkä aatteen edistämiseksi tahansa.

Veikka pyrin olemaan puolueeton totuudenetsijä niin voin silti asettua polarisaatiossa sille puolelle, joka on enemmän oikeassa tai vähemmän väärässä. Voin myös asettua verbaalisessa sodankäynnissä sille puolelle, joka on alakynnessä.
    Palstoilla on riehunut kaksi vahvaa trolliryhmää, putinistit ja vihervasemmistolaiset. Persut ovat olleet oman puolueettoman näkemykseni mukaan selkeästi alakynnessä.

Persuvastaisten trollien tavoite oli ilmiselvästi PS:n häätäminen politiikasta. Koska PS:n tuhoamisen mukana katoaisi samalla myös itselleni hyvin tärkeä asia, demokratian toimivuus, jonka perusta on - sanotaan se ruma sana nyt suoraan - nationalismi. Vaikka rikolliset huijarit, fasistit, natsit ja putinistit ovat käyttäneet ihmisten kansallistunnetta väärin omiin rikollisiin tarkoituksiinsa niin silti nationalismi on ja pysyy demokratian ehdottomana edellytyksenä.

Kyllähän minustakin välillä näyttää, että omat totuutta etsivät kommenttini jäävät trollisodan jalkoihin. Selvimmin se on näkynyt silloin kun olen laittanut kommentin johonkin putinistiseen aloitukseen. Koko ketju näyttää katoavan kuvasta saman tien. Oma näkemykseni - oikea tai väärä - on, että olin onnistunut kommentissani puolustamaan totuutta niin hyvin, että putinistit poistivat ketjunsa itse.

Kun trollit syyttävät toisia trolleja siitä mitä itse tekevät niin reaktioni on jotenkin tämä 😆.
  3. Suomen liberaali media käyttää Saksan AfD:tä Perussuomalaisia vastaan ja Saksan liberaali media käyttää Perussuomalaisia AfD:tä vastaan. YYA:ta liberaalien malliin. Saksan maahanmuuttomyönteiset haluavat tehdä Suomen hallituksesta varoittavan esimerkin CDU:n ja AfD:n yhteistyön torjumiseksi.
  4. Minä tuomitsen koko hallituksen talouspolitiikan. Leikkauksia tarvittiin, mutta niiden lisäksi olisi pitänyt tehdä roima tuloveron korotus, joka olisi siis ollut VÄLIAIKAINEN eikä mikään pysyvä tavoite. Sillä tavalla olisi voitu leikkauksia tehdä niin, että ne eivät olisi täysin tuhonneet pienituloisten ostovoimaa. Sopeutus olisi pitänyt tehdä tasapainoisemmin niin, että koko kansa olisi ollut talkoissa mukana. Nyt ei saavutettu mitään niistä tavoitteista, joita hallitus oli itselleen asettanut. Homma on mennyt kaikilla talouden mittareilla mitattuna kertakaikkiaan viimeisen päälle pieleen. Se on tosiasia, joka pitäisi tunnustaa.

Jottei taas tarvitse taas vaivautua vastaamaan näiden reunaoikeistolaisten höpötyksiin kilpailukyvystä, Suomen korkeasta veroasteesta ja julkisen sektorin suhteettoman suuresta koosta niin totean etukäteen, että ne ovat eri juttu, joka vaatii pitemmän tähtäimen työtä. Järkevä oikeistolaisuus olisi vaatinut akuutin homman hoitamisen ensin pois alta, SITTEN olisi voitu tehdä oikeistolaistakin talouspolitiikkaa - kuitenkin ilman näitä hölmöjä "uudistuksia", jotka tuhoavat Suomen tärkeintä kilpailuetua: toimivia yhteiskuntarakenteita ja toimivia työmarkkinoita.

Suomen talouden ajaminen suohon ei yhtään helpota niitä pitemmän tähtäimen tavoitteitakaan. Taas on riesana pitkäaikaistyöttömyyden kivireki ja kaikkea muuta ikävää. Kaikkiin ongelmiin sitten tarjotaan vasemmalta ja oikealta maahanmuuttoa, maahanmuuttoa, enemmän MAAHANMUUTTOA juu.