...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja samaan aikaan.
Mikä suomalaisiin oikein iski?
Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
427
2279
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vain suurituloisilla ja varakkailla on niitä säästöjä, tavallisella tallaajalla yritysten ahneusinflaatio greedflation ja alv-nostot on olleet paljon suurempia kuin muutaman prosentin palkankorotukset 3 vuodelle, joista onneksi saamme kiittää SAK:ta.
- Anonyymi00029
kun yhteiskunnan turvaverkkoja ajetaan alas ja on ilmassa tunnelma, että eläkevakuutuksien ja työttömyysvakuutuksien korvaukset jätetäänkin maksamatta, vaikka vakuutusmaksuja on makseltu koko työuran ajan, niin on aika miettiä vaihtoehtoisia varautumistapoja pahan päivän varalle.
- Anonyymi00050
Suurituloisilla? Salli mun nauraa. Olen luokanopettaja, mies samoin. Kaksi teini-ikäistä lasta. Oma bruttopalkkani alkaa kakkosella. Miehenkin vain vaivoin yli 3000€. Että eipä ne tulot päätähuimaa. Silti saadaan joka kuukausi 1000-1500€ säästöön. Ei suuret tulot, vaan pienet menot.
- Anonyymi00056
Anonyymi00050 kirjoitti:
Suurituloisilla? Salli mun nauraa. Olen luokanopettaja, mies samoin. Kaksi teini-ikäistä lasta. Oma bruttopalkkani alkaa kakkosella. Miehenkin vain vaivoin yli 3000€. Että eipä ne tulot päätähuimaa. Silti saadaan joka kuukausi 1000-1500€ säästöön. Ei suuret tulot, vaan pienet menot.
Hyvä että te keskituloisetkin autatte talouden jarrussa 🤣👍
- Anonyymi00083
Anonyymi00029 kirjoitti:
kun yhteiskunnan turvaverkkoja ajetaan alas ja on ilmassa tunnelma, että eläkevakuutuksien ja työttömyysvakuutuksien korvaukset jätetäänkin maksamatta, vaikka vakuutusmaksuja on makseltu koko työuran ajan, niin on aika miettiä vaihtoehtoisia varautumistapoja pahan päivän varalle.
Niinpä, säästän siihen että muutan muille maille omaan asuntoon, ei tarvitse edes lopettaa töitä kun niitä ei ole. Säästöjä on jonkin verran.
- Anonyymi00092
Olen töissä, mutta pitää olla useamman vuoden nettotuloja vastaava puskuri. Jos tulee potkut, niin ei voi enää luottaa työttömyysturvaan. Pitää itse säästää. Siinä menee muutama vuosi. Siihen asti kukkaro kiinni. Kokkareiden ja Persujen politiikan tulos.
- Anonyymi00093
I love Usa tuli laitaoikeistolta Suomeen. Terveys- ja työttömyysvakuutukset tulee olemaan tärkeitä kun niitä ei ole Suomessa totuttu ottamaan.
Pitää olla omia säästöjä jotta selviää työttömyydessä ellei kuulu kultalusikka-klubeihin. Pätkätyöläisen on varminta asua vain vuokralla ja säästää kaikki ylimääräinen piironginlaatikkoon pahan päivän varalle. - Anonyymi00118
Anonyymi00029 kirjoitti:
Jos Orpo jatkaisi, niin leikattaisiin kaikki tuet pois. Paitsi yritystuet.
- Anonyymi00119
Anonyymi00118 kirjoitti:
Kuten myös Purran jatkaessa..
- Anonyymi00129
Anonyymi00118 kirjoitti:
Kyllä ponkaisisi talous kasvuun!
- Anonyymi00132
Jos jää ilman työtä niin onko se nyt kahdeksan viikkoa mitä saa edes kohtuullista ansiosidonnaista. Sit pitääkin tulla toimeen käytännössä omillaan. Jos on omistusasunto, ei saa siihen tukia. Asuntoa ei todnäk saa nyt kaupaksi, ehkä ihan törkeään alihintaan, sitten jää velkaa maksettavaksi + vuokra-asunnon kulut. Että eipä hirveän järkevää pistää säästöjä palamaan. Kouluttautumaan uudelle alalle ei ole varaa kun kauhukabinetti vei aikuiskoulutustuet.
- Anonyymi00137
Anonyymi00129 kirjoitti:
Ja kulutus tyrehtyisi nykyisestäkin!
- Anonyymi00139
Anonyymi00129 kirjoitti:
Talouskasvuksiko konkurssia nykyään kutsutaan?
- Anonyymi00140
Orpolle vois joku kertoa että kun kaikki säästävät yhtä aikaa ja rajusti (esim. taantuman pelossa), kulutus laskee. Koska kulutus on suuri osa bruttokansantuotetta (BKT), tämä voi johtaa yritysten myynnin laskuun, työttömyyden kasvuun ja jopa syvempään taantumaan.
- Anonyymi00152
Mitä ne kapitalistihallituksessa oikein vinkuu kuluttamattomuudesta.
Vapaan markkinatalouden ideahan on se että jokainen käyttää omaisuuttaan siten kuin haluaa tai on käyttämättä omasta harkinnastaan johtuen.
Hallituksen tulisi luoda sellaiset olosuhteet mitkä kannustaa käyttämään rahoja säästämisen sijaan.
Nyt olosuhteista on luotu kuluttamiselle kielteiset epävarmuudesta ja ailahtelevuudesta johtuen. - Anonyymi00192
Anonyymi00140 kirjoitti:
Orpolle vois joku kertoa että kun kaikki säästävät yhtä aikaa ja rajusti (esim. taantuman pelossa), kulutus laskee. Koska kulutus on suuri osa bruttokansantuotetta (BKT), tämä voi johtaa yritysten myynnin laskuun, työttömyyden kasvuun ja jopa syvempään taantumaan.
Miksi et kerro sitä sille päsccöc pellelle ihan itse?
- Anonyymi00207
Kaikenlaiset turhat säästöt pitäisi saada kiertoon. Turhilla säästöillä tarkoitan sellaisia säästöjä ja sijoituksia joilla ei ole koskaan tarkoitus edes tehdä mitään. Yksi tehokas keino turhien säästöjen vähentämiseen on hyvätuloisten verojen kiristys.
- Anonyymi00210
Tunne että elämällä ei enää ole kestävää perustusta jolle rakentaa, on saatu aikaan- ja sitten ihmetellään seurauksia!
Ei kyllä oikeisto tajua ihmisenä olosta läheskään kaikkea.... - Anonyymi00212
Mä pistän pääni pantiksi, että ennenkuin (täytän siis tänä vuonna 65 v) jotain hoivakotipaikkaa tms tarvitsen, maksun suuruuteen ei vaikuta pelkästään mun tulot vaan myös säästöni, sijoitukseni ja koko muukin omaisuuteni. Tavalla tai toisella ne tullaan kikkaloimaan joko hyvinvointialuille tai Attendoille ja muille vastaaville.
- Anonyymi00213
Eläkkeiden verotusta voidaan kiristää reilusti.
- Anonyymi00214
Anonyymi00213 kirjoitti:
Ja varmasti tullaan kiristämäänkin, mutta edelleenkään ne rahat ei valu kaupoille, ravintoloille yms muuten kuin korkeintaan yritystukina.
- Anonyymi00215
Huom! Vain osalla suomalaisista on suuria määriä säästössä, pitäisi uutisoida totuudenmukaisesti, eli vain osalla on ei läheskään kaikilla. Varakkain 10% omistaa jo yli 50%.
- Anonyymi00254
Anonyymi00092 kirjoitti:
Olen töissä, mutta pitää olla useamman vuoden nettotuloja vastaava puskuri. Jos tulee potkut, niin ei voi enää luottaa työttömyysturvaan. Pitää itse säästää. Siinä menee muutama vuosi. Siihen asti kukkaro kiinni. Kokkareiden ja Persujen politiikan tulos.
Juuri noin!
- Anonyymi00255
Anonyymi00212 kirjoitti:
Mä pistän pääni pantiksi, että ennenkuin (täytän siis tänä vuonna 65 v) jotain hoivakotipaikkaa tms tarvitsen, maksun suuruuteen ei vaikuta pelkästään mun tulot vaan myös säästöni, sijoitukseni ja koko muukin omaisuuteni. Tavalla tai toisella ne tullaan kikkaloimaan joko hyvinvointialuille tai Attendoille ja muille vastaaville.
Varmasti näin tulee tapahtumaan.
- Anonyymi00256
Anonyymi00213 kirjoitti:
Eläkeläisten veroprosentti on nyt jo paljon korkeampi, kuin työssäkäyvien. Voihan sitä tietysti korottaa tuntuvasti, jos eläkeläiset saavat sairauskulunsa (lääkkeet, lääkärissä käynnit, sairaalahoidot ja kaikki muutkin hoidot) ilmaiseksi. Monilla eläkeläisillä nuo kulut syövät suurimman osan käteen jäävästä eläkkeestä.
- Anonyymi00257
Anonyymi00213 kirjoitti:
Kiva, että sinä haluat maksaa korkeita veroja sitten, kun aikanaan jäät eläkkeelle.
- Anonyymi00261
Anonyymi00207 kirjoitti:
Kaikenlaiset turhat säästöt pitäisi saada kiertoon. Turhilla säästöillä tarkoitan sellaisia säästöjä ja sijoituksia joilla ei ole koskaan tarkoitus edes tehdä mitään. Yksi tehokas keino turhien säästöjen vähentämiseen on hyvätuloisten verojen kiristys.
Se verotus onnistuu yleensä vain silloin, kun raha liikkuu johonkin tai jostakin. Kun se makaa tileillä tai sijoituksissa niin sille ei voi tehdä mitään verotuksellisesti.
- Anonyymi00265
Olen asunnon omistaja Helsingin keskustasta,olen töissä,josta maksetaan huonoa palkkaa ,käteen jää n. 1800e kk.Olen maksanut asuntoni,on säästöjä,elän normaalia elämää,matkustelen.Se on miten sitä rahaa osaa käyttää.Jättää kaikenmaailman kotkotukset vähemmälle.Ja onhan moni hyvätuloinenkin persaukinen,kun eletään elämää johon ei ole varaa,kun pitää olla kulissi kunnossa.
- Anonyymi00266
Anonyymi00118 kirjoitti:
Ja kun ensivaalit tulee ja tyhmät äänestää taas vasureita,kulutusjuhlat ja rahanjako alkaa,sitten suomi onkin ihan kusessa ja konkurssissa.
- Anonyymi00270
Anonyymi00139 kirjoitti:
Talouskasvuksiko konkurssia nykyään kutsutaan?
Katos juippi, tää on nykyaikaa.
- Anonyymi00287
Anonyymi00140 kirjoitti:
Eikö edes valtiovarainminiteri, fiskaalikonservatiivi Riikka Purran asiantuntemus ole riittänyt selvittämään tuota seikkaa pääministeri Petteri Orvolle?
- Anonyymi00299
Anonyymi00129 kirjoitti:
jos porvaripuolueet jatkaa hallitsemista mikään ei tule muuttumaan,vaan suomi ajetaan konkkaan tarkoituksella.
- Anonyymi00301
Anonyymi00215 kirjoitti:
Huom! Vain osalla suomalaisista on suuria määriä säästössä, pitäisi uutisoida totuudenmukaisesti, eli vain osalla on ei läheskään kaikilla. Varakkain 10% omistaa jo yli 50%.
Kaikkein suurimmat säästöt eivät näy tilastonikkareitten taulukoissa, koska ne ovat veroparatiisesissa.
- Anonyymi00314
Anonyymi00029 kirjoitti:
Näin olen maksanut kaikki verot ja nyt kun pitää saada ei saakaan mitään kun kaikki mene rikkaille
i 1 988 019,40
8 Maatalousyhtymä Roppola Rantasalmi 1 898 599,75
9 Knuutin Tila Oy Nivala 1 589 958,72
10 Koivikon Kartano Oy Kitee 1 546 050,11
11 Andelslaget Närpes Grönsaker Närpiö 1 493 483,49
12 ACF Uussaari Oy Uusikaupunki 1 474 108,52
13 Agroset Oy Huittinen 1 463 993,56
14 Antroma Oy Siikajoki 1 400 047,48
15 Valio Oy Helsinki 1 335 603,11
16 Sikamanni Oy Seinäjoki 1 300 128,15
17 Siggpac Oy Ab Närpiö 1 257 263,1 - Anonyymi00317
Anonyymi00192 kirjoitti:
Miksi et kerro sitä sille päsccöc pellelle ihan itse?
👺👺👺👺
Moni ihmettelee miksi hallitus ja urpo ei tee mitään huonon suomen kansan tilanteen eteen
Suomessa kansalla kaikki huonosti miksi urpo ei tee mitään siksi kun hallituksen Urpon mukaan Suomessa kansalla kaikki on hyvin eit tarvii tehdä mitään
Kansa tosin eri mieltä👺👺👺👺
Moni ihmettelee miksi hallitus ja urpo ei tee mitään huonon suomen kansan tilanteen eteen
Suomessa kansalla kaikki huonosti miksi urpo ei tee mitään siksi kun hallituksen Urpon mukaan Suomessa kansalla kaikki on hyvin eit tarvii tehdä mitään
Kansa tosin eri mieltäOrpon ja kumppaneiden säästölista ihmetyttää ekonomisteja: Miksi tätä ei ole nostettu esille?
Yritystukien ja verotukien ympärillä vallitsee toistaiseksi hiljaisuus, vaikka kyse on miljardien eurojen menoerästä – ja osittain tuista jotka on todettu haitallisiksi tai niiden vaikuttavuutta ei tunneta.💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
Kokoomus ei selvästikään halua talouskasvua
Kokoomus vain lahjoo omia suurimpia rahallisia tukijoitaan veronalennuksill
Kokoomus ei tarvitse talouskasvua, koska verovaroja/ lainaa voidaan jakaa katteettomasti yksityiselle puolelle. Kokoomuksen logiikalla tällainen talouden hoito on tehokasta ja tuottavaa
Entisestään heikentynyt työllisyys, velkamäärän kasvu ym. ei vaikuta kokoomuksen rikkaiden veronalennuksiin näemmä mitään kaikki tavoitteet on siis saavutettuHallitus vaan jännää ja lomailee vaikka samaan aikaan selittää että tilanne on bakava
Anonyymi-ap
2025-08-05 20:45:52
Ilmoita
Mitäs jos hallitus menisi töihin
Ministeri Sari Multala pahoittelee käytöstään Ruisrockissa myöntää olleensa humalassa
Ministeri Sari Multala pahoittelee käytöstään Ruisrockissa – myöntää olleensa humalassaEi ollut yllätys ! Rikkaitten rikastuttaminen ei pelastanutkaan Suomea !
Työttömyys kasvaa edelleen kohti loppuvuotta ja velka kasvaa. Oppositio teki välikysymyksen velkaantumisesta, jonka hallitus lupasi loppuvan.
Lamahallitus on heittänyt roskakoriin tavoitteensa. Valtion talous menee hallitsemattomasti kohti syvää päätyä.💩💩💩💩💩
Mihin urpo laittoi varastamansa kansan eläke rahat työeläke kassasta oliko kansan lupa
Äänestäkalliista sähkönhinnasta saadaa kiittää stubin, sipilän ja kataisen hallitusta jotka myivät härskisti vesivoimalat, talvivaarat sun muut valtion yritykset yksityisille ja sit kuppas firmat tyhjks ja nosti sähkönhinnat taivaisiin.
Vesivoimalat alkoivat myös valuttamaan vedet ohi turbiinien, ihan vaan siks et sai eeuulta korkeemmat korvaukset tolla toimenpiteellä ja hilattua sähkönhinnat ylöspäin..ja sama touhu jatkuu.
nytten vielä orpo ja stubu alkaneet junailemaan kataisen paluuta joko pääministeriks tai presidentiks.. sairasta.
20 luvulla syntyneet eivöt muista tollasia tapahtumia, et minkälaisia veijareita todellisuudessa on kyseessä.
Ainiin, se oli myös stubu joka junaili ryssienrakentamia/omistamia ydinvoimaloita Suomeen, jos joku ihmettelee miiksi nyt ilmassa leijailee radioaktiivista saastetta.. Manit pois, mitä sitte et ne on pois käyhiltä ja terveyski menee samalla.
Äänestä - Anonyymi00320
Anonyymi00050 kirjoitti:
Tietenkin kahsen hyvätuloisen perha saa rahaa säästöön. Alle köyhyysrajan tiloilla ei tule säästöjä. Eikä ruokavalioon kuulu viina eikä tupakka.
- Anonyymi00321
Anonyymi00118 kirjoitti:
Milloin leikataan sopeutus rahat pois. Nuoret terveet saa sopeutus rahaa.
- Anonyymi00322
Anonyymi00050 kirjoitti:
Onko sulla asuntolaina tai oletko Saira ja työtön tai velkainen
Monella mene sairakukuijin ja kun on työtön
Ei kaikki ole opettaja perheestä joilla oamynyalot
Nessa buokstkin jo Tun verran ja jos on lapsia ne syö ja harrastaako ne - Anonyymi00323
Anonyymi00213 kirjoitti:
köyhyysrahan alapuolen eläkkeistä ei ole mitään leikattavaa. 18v, töihin maksettiin eläkemaksut, nyt eläkettä maksetaab vain 24v, alkaen, on jo leikattu kuuden vuoden eläke.
- Anonyymi00340
Anonyymi00212 kirjoitti:
Säästöt vaikuttaa jo nyt maksujen suuruuteen.
- Anonyymi00370
Anonyymi00050 kirjoitti:
Luokanopettajan keskipalkka Suomessa on noin 3 800–4 100 €/kk.
- Anonyymi00376
Anonyymi00370 kirjoitti:
Luokanopettajan keskipalkka Suomessa on noin 3 800–4 100 €/kk.
Nuo keskipalkkaluvut on laskettu sitten että on laskettu vuoden palkka ja jaettu se tehtyjen työkuukausien mukaan.
Aloittavalla luokanopettajalla on palkka 2995e/kk brutto. Mutta koska työpäiviä on 193 vuodessa ja arkipäiviä 260, niin tuo tuosta lasketaan keskipalkaksi 260/193 x 2995e
=4035e. Todellisuudessahan palkka ei ole tuon verran vaan 2995e.
Moni opettaja on määräaikainen eli ei saa kesäajan palkkaa (se siis varastetaan, vuoden työt tehty mutta vuoden palkkaa ei makseta)
Joka tapauksessa aloittelevalla opettajalla ei bruttopalkka ole paljoa yli 3000e.
Kun työkokemusta on 20 vuotta, niin palkka on jo 3900e. - Anonyymi00395
Anonyymi00132 kirjoitti:
Jos jää ilman työtä niin onko se nyt kahdeksan viikkoa mitä saa edes kohtuullista ansiosidonnaista. Sit pitääkin tulla toimeen käytännössä omillaan. Jos on omistusasunto, ei saa siihen tukia. Asuntoa ei todnäk saa nyt kaupaksi, ehkä ihan törkeään alihintaan, sitten jää velkaa maksettavaksi vuokra-asunnon kulut. Että eipä hirveän järkevää pistää säästöjä palamaan. Kouluttautumaan uudelle alalle ei ole varaa kun kauhukabinetti vei aikuiskoulutustuet.
Juu ansiosidonnainen puolittuu 2 kk jälkeen. Ei selviäisi ilman säästöjä mitenkään. Orpo-Purra voisi kustantaa syanidikapselin halukkaille.
- Anonyymi00403
Anonyymi00207 kirjoitti:
Vain eläkeläisillä on turhia säästöjä, muiden pitää ajatella pitkälle tulevaisuuteen.
- Anonyymi00405
Anonyymi00092 kirjoitti:
Sosialisteille on vieras ja vastemielinen ajatus, että pitäisi yrittää pärjätä omillaan.
Tämä on vasta alkua, etuuksien maksaminen velalla loppuu lähivuosina, hallituksesta riippumatta. - Anonyymi00406
Anonyymi00301 kirjoitti:
Kaikkein suurimmat säästöt eivät näy tilastonikkareitten taulukoissa, koska ne ovat veroparatiisesissa.
Joo, mutta ne onkin päättäjien tilejä. Vatikaaninpankki voisi kertoa monta tarinaa suurista summista ja uskokaa pois löytyy paljon " tuttuja nimiä."
- Anonyymi00424
Anonyymi00256 kirjoitti:
Eläkeläisten veroprosentti on nyt jo paljon korkeampi, kuin työssäkäyvien. Voihan sitä tietysti korottaa tuntuvasti, jos eläkeläiset saavat sairauskulunsa (lääkkeet, lääkärissä käynnit, sairaalahoidot ja kaikki muutkin hoidot) ilmaiseksi. Monilla eläkeläisillä nuo kulut syövät suurimman osan käteen jäävästä eläkkeestä.
eläkeläisten yksityisillelääkäreille pääsy pikkurahalla on monilla paikkakunnilla mahdottomuus, ei ole pystytty järjestemään lääkäreitä eikä ole seniorineuvoloita missävois asiaoitaan hoitaa vaan mentävä kalliille yksityiselle koska julkisille ei pääse kuin matut samoin kuin julkisiin hammaslääkäreille
lääkkeet kallistuneet 100-200% saatavuusongelmaien takia
eli kaikki vaan kallistuu ja eläke 50 vuoden työssäolon jälkeen julkisen palkanmaksun jälkeen 1500kk
siitä maksat asumiset sähkllaskut ,ruuat, lääkkeet,
niin ei yhtään tarvi lähtee kaupoille kuluttamaan ja onhan tässä 30 vuotta vanha toppatakki ihan hyvä ja kengätkin aika hyvät ja kotona voi rehjustaa 50 vuotta vanhoissa collegehousuis ja vanhois t- paidoissa
sitten kun ei missään kä että tarvis fiinimmin pukeutua ja kaikki vaatteet mahtuu päälle 50 vuoden takaa
- Anonyymi00002
"🔥 Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?"
Varautuvat kauhukabinetin porvari-Suomen työttömyyteen jossa työtön on kusessa.
Luodaan puskuria selvitä. - Anonyymi00003
Oikeisoaate pakottaa passivoitumaan, se ei kannusta eikä innosta ihmisiä.
- Anonyymi00018
Onko Orpo purra hallitus kannustava, tavallisen palkansaajan velalla tai ilman investoinnit mihinkään jää tekemättä, rikkaat ovat saaneet jo etukäteen . Mutta missäs se näkyy ehkäpä ovat sijoittaneet johonkin mutta se on pelirahaa heille.
Se ei näy kaupoissa menee nurin palvelualan toimijoita, jne..
Palkansaajan ostovoima on ollut pitkään kuralla, ammattiliittoja ajetaan populistisesti kokoomuksen ja EK,n toiveiden mukaan alas. - Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
Onko Orpo purra hallitus kannustava, tavallisen palkansaajan velalla tai ilman investoinnit mihinkään jää tekemättä, rikkaat ovat saaneet jo etukäteen . Mutta missäs se näkyy ehkäpä ovat sijoittaneet johonkin mutta se on pelirahaa heille.
Palkansaajan ostovoima on ollut pitkään kuralla, ammattiliittoja ajetaan populistisesti kokoomuksen ja EK,n toiveiden mukaan alas.Kyllähän työntekijän on ajettava alas menonsa.
Verotus kuitenkin on ihan sama tai kasvanut ja näkymät huonot.
Oikeisto hallitus kurittaa työntekijöitä vaikka muuta puhuvat. - Anonyymi00057
Puhut vasemmistoaatteesta. Käytännössä tämä näkyy äärimmäisen selvästi. Vassut ovat olleet ne jotka haluavat vähentää työaikaa.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Puhut vasemmistoaatteesta. Käytännössä tämä näkyy äärimmäisen selvästi. Vassut ovat olleet ne jotka haluavat vähentää työaikaa.
Työaikaa pitäisi lisätä että saataisiin ulkomaille myytävää mahdollisimman paljon
- Anonyymi00085
Anonyymi00057 kirjoitti:
Oikeiston ihmiset ovat ahkeria verrattuna vassuihin. Oikeistolla ei ole työhaluja vähentävää oppia. Vassujen aate eli oppi lupaa ihmiselle kaikki etuisuudet automaattisesti eikä tällainen kannusta töihin vaan sohville. Sitten kun vassut eivät saa näitä etuisuuksia koska raha ei kasva puussa, heistä tulee kateellisia kaunaisia katkeria omistavaa luokkaa kohtaan.
En ymmärrä miksi vassut ei ota selvää aatteestaan. Eivät tiedä edes niitä pääperiaatteita. He vaan laumasieluisesti äänestää vassuja mutta eivät tiedä tekonsa vaikutuksia.
Minäkin näköjään tiedän enemmän vassujen aatteesta kuin rivivassut itse. - Anonyymi00086
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kyllähän työntekijän on ajettava alas menonsa.
Oikeisto hallitus kurittaa työntekijöitä vaikka muuta puhuvat.Etujen lakkautus, omavastuiden nousu ovat käytännössä nousevaa verotusta.
- Anonyymi00259
Anonyymi00058 kirjoitti:
Työaikaa pitäisi lisätä että saataisiin ulkomaille myytävää mahdollisimman paljon
Kuinka pitkää työviikkoa haluaisit tehdä? Lauantaitkin työpäiviksi? Kymmentuntinen työpäivä? Vai?
- Anonyymi00286
Anonyymi00259 kirjoitti:
Kuinka pitkää työviikkoa haluaisit tehdä? Lauantaitkin työpäiviksi? Kymmentuntinen työpäivä? Vai?
Demarit haluaa lyhyemmän työviikon. Minua se ei kosketa. Joudun tekemään joka päivä työtä maajussina. Eikä se ole valtiolle ole hyvä jos tulee nelipäiväinen työviikko. Silloin tuottavuus vähenee ja talous kurjistuu entisestään koska ulospäin myytävä tavara vähenee.
Noh, vasemmistoaate ei kannusta töihin kuten on nähty. - Anonyymi00288
Anonyymi00286 kirjoitti:
Demarit haluaa lyhyemmän työviikon. Minua se ei kosketa. Joudun tekemään joka päivä työtä maajussina. Eikä se ole valtiolle ole hyvä jos tulee nelipäiväinen työviikko. Silloin tuottavuus vähenee ja talous kurjistuu entisestään koska ulospäin myytävä tavara vähenee.
Noh, vasemmistoaate ei kannusta töihin kuten on nähty.Minä en ole pitänyt lomaa kymmeniin vuosiin. Lehmät sitoo niin paljon.
- Anonyymi00289
Anonyymi00288 kirjoitti:
Minä en ole pitänyt lomaa kymmeniin vuosiin. Lehmät sitoo niin paljon.
Korkeintaan pari yötä olen joskus ollut jossain kylässä. Siihen ei yksikään punikki suostu ettei pääse lomalle.
- Anonyymi00290
Anonyymi00058 kirjoitti:
Meinaatko, että kauppamme ulkomaille vetää nyt niin hyvin, että työaikaa pitäisi lisätä, jotta saisimme tehtyä kaiken minkä ulkomaalaiset meiltä ostaisivat?
- Anonyymi00300
Anonyymi00290 kirjoitti:
Meinaatko, että kauppamme ulkomaille vetää nyt niin hyvin, että työaikaa pitäisi lisätä, jotta saisimme tehtyä kaiken minkä ulkomaalaiset meiltä ostaisivat?
Ei varmaan vedä nyt, mutta se vetäisi jos täällä osattaisiin kaupata tuotteita ulkomaille. Suomalainen on maailman surkein kauppamies. Esimerkiksi Tanskassa Norjassa Ruotsissa ovat huikeasti kovempia kauppamiehiä kuin nämä meidän untelot jotka odottavat että joku muu hoitaisi kauppasuhteet meidän puolesta. Ja eikö se eu-piru rajoita kauppaa jollakin tavalla?
- Anonyymi00302
Anonyymi00018 kirjoitti:
Palkansaajan ostovoima on ollut pitkään kuralla, ammattiliittoja ajetaan populistisesti kokoomuksen ja EK,n toiveiden mukaan alas.Orpo ja Purra kannustavat kaikkia kansalaisia työntekoon.
Köyhiä heikentämällä heidään toimeentuloaan ja rikkaita parantamalla heidän toimeentuloaan. - Anonyymi00303
Anonyymi00288 kirjoitti:
Minä en ole pitänyt lomaa kymmeniin vuosiin. Lehmät sitoo niin paljon.
Etkö ole saanut mistään itsellesi maatalouslomittajaa vai etkö ole älynnyt hakeakaan sellaista?
- Anonyymi00324
Anonyymi00303 kirjoitti:
Etkö ole saanut mistään itsellesi maatalouslomittajaa vai etkö ole älynnyt hakeakaan sellaista?
Olen kyllä mutta hän ei kaikkea pysty tekemään.
- Anonyymi00325
Anonyymi00324 kirjoitti:
Olen kyllä mutta hän ei kaikkea pysty tekemään.
Minulla on mennyt yli 40 vuotta opetellessa puutavaranosturin käyttöä enkä vieläkään ole oppinut sitä käyttämään niin etten sillä esimerkiksi kolhi kattoa navetassa. Kuinka sellaisen laitteen voisi luottaa aloittelijan käsiin?
- Anonyymi00327
Anonyymi00325 kirjoitti:
Minulla on mennyt yli 40 vuotta opetellessa puutavaranosturin käyttöä enkä vieläkään ole oppinut sitä käyttämään niin etten sillä esimerkiksi kolhi kattoa navetassa. Kuinka sellaisen laitteen voisi luottaa aloittelijan käsiin?
Kesällä lomittaja ei sovellu meille kun eihän sillä ole juurikaan tekemistä päivisin. Lehmät ovat laitumella eikä niitä lypsetä. Aidan laittoakaan ei hyväksytä lomituspalveluksi. Lehmien juotto tulee ainoastaan kyseeseen kesällä suurin piirtein. Kun lehmät ovat laitumella, ei ne tarvitse kuin juottoa ja valvontaa. Laitumelta toiselle siirto on yksi homma mutta sitä ei tarvitse tehdä joka päivä.
Korkeintaan pari tuntia päivässä voi lomittaja tehdä meidän tapauksessa työtä kesällä ellei sitten koko päivän valvontaa lasketa työtunteihin mukaan. En ole siitä varma. Lomittaja ei nimittäin tee mitään ellei tunneista saa palkkaa. Ei hän ala koko päivää istumaan pellon laidalla ilman korvausta. Tämä on tietenkin oikein. - Anonyymi00328
Anonyymi00325 kirjoitti:
En luota siis yhteenkään ihmiseen joka ei todistettavasti ole suunnilleen yhtä taitava kuin minä puutavaranosturin käytössä. Kuvittele että joku nainen tai mies tulee navettaan jolla ei ole mitään kokemusta hiiapin käytöstä ja hänen pitäisi mättää heinät ja kuivikkeet hiiapilla, niin eihän siitä tule mitään. Siinä kattopellit paukkuu. Itsekin olen koristellut niitä.
- Anonyymi00330
Siis
- Anonyymi00331
Anonyymi00328 kirjoitti:
En luota siis yhteenkään ihmiseen joka ei todistettavasti ole suunnilleen yhtä taitava kuin minä puutavaranosturin käytössä. Kuvittele että joku nainen tai mies tulee navettaan jolla ei ole mitään kokemusta hiiapin käytöstä ja hänen pitäisi mättää heinät ja kuivikkeet hiiapilla, niin eihän siitä tule mitään. Siinä kattopellit paukkuu. Itsekin olen koristellut niitä.
Kesällä ei paalausta tietääkseni hyväksytä lomituksen piiriin. En tajua miksi ei. Sehän on eläinten hyväksi työntekoa. Enkä tajua sitäkään jonka mainitsin, että aidan laittoakaan ei kuulu lomituksen piiriin. Tämä on järjetöntä. Se jos mikä vähintään kuuluisi sen piiriin.
Paalauksessa en taas luota yhteenkään ihmiseen maan päällä. Nimittäin mulla on paras näppituntuma paalaimeni oikkuihin. Itse olen palannut vuodesta 2004 lähtien. - Anonyymi00341
Anonyymi00331 kirjoitti:
Kesällä ei paalausta tietääkseni hyväksytä lomituksen piiriin. En tajua miksi ei. Sehän on eläinten hyväksi työntekoa. Enkä tajua sitäkään jonka mainitsin, että aidan laittoakaan ei kuulu lomituksen piiriin. Tämä on järjetöntä. Se jos mikä vähintään kuuluisi sen piiriin.
Paalauksessa en taas luota yhteenkään ihmiseen maan päällä. Nimittäin mulla on paras näppituntuma paalaimeni oikkuihin. Itse olen palannut vuodesta 2004 lähtien.Itse olen tehnyt uran rakennuksien betonivalujen kanssa.
Saman asian olen huomannut kun laittaa työntekijän tekemään homman.
Kaikki työntekijät ovat saaneet koulutuksen ja joistakin työvaiheista jopa kirjallisen kuvauksen.
Ei vain tunnu onnistuvan. esim betonin vibraus jätetään tekemättä ja jälkeenpäin korjataan sitten niitä rotankoloja.
Reklamatiot söivät tuoton tehokkaasti ja tulin siihen tulokseen että työn teettäminen työntekijöillä ei ole kannattavaa ja siitä syystä irtisanoin työntekijöitä rankalla kädellä.
Työntekijöillä oli tieto ja oli taito mutta se pirunmoinen laiskuuss ja totalinen ammattiylpeyden puuttuminen johti reklamatioihin.
No nyt olen onneksi eläkkeellä ja vieläpä velattomana kiitos irtisanomisien jolla sain tuloksen nousemaan niin hyväksi että pääsin veloista eroon. - Anonyymi00377
Anonyymi00085 kirjoitti:
Oikeiston ihmiset ovat ahkeria verrattuna vassuihin. Oikeistolla ei ole työhaluja vähentävää oppia. Vassujen aate eli oppi lupaa ihmiselle kaikki etuisuudet automaattisesti eikä tällainen kannusta töihin vaan sohville. Sitten kun vassut eivät saa näitä etuisuuksia koska raha ei kasva puussa, heistä tulee kateellisia kaunaisia katkeria omistavaa luokkaa kohtaan.
En ymmärrä miksi vassut ei ota selvää aatteestaan. Eivät tiedä edes niitä pääperiaatteita. He vaan laumasieluisesti äänestää vassuja mutta eivät tiedä tekonsa vaikutuksia.
Minäkin näköjään tiedän enemmän vassujen aatteesta kuin rivivassut itse.Todella tyypillisiä komentteja.. Suomen tämänhetkinen hallitus, luulee että talous menee nykysin samanlailla kun ennen, kaikki muut euroopan matt on huomanneet , miten toimitaan ,saadaan uusia työpaikkoja. Täällä hallitus tekee asioita jotka vain pahentaa velan ottoa, niiden laskelmat on aina pielessä, jos ne leikkaukset olis laitettu erinlailla, ei olis laskettu veroja rikkailta, Osa-aika työläiset olis töissä. UUsia tapoja tehdä työpaikkoja, käyttää hyväksi vihreää muutosta. Todella heikko esitys, pahinta vielä että niin moni menee siihen että suhdanteet on huonot, inflaatio toinen syy.. mikä oli kauan mukana. Toivottavsti vasen puoli voittaa , että Suomi pääsee toisten euroopan maiden mukaan nousemaan . Jos ihmisiä enemmän töissä sen vähemmän joutuu tekeen säästöjä koska verotulot kasvaa.
Jos taa oikeisto voittaa niin taas leikataan suuria summia koska ihmiset on työttömiä.... Paljon olis muuttamista että pääsis muun euroopan vauhtiin.
- Anonyymi00004
Koska laarin pohjalla ei ole enää jakovaraa, ja sitäpaitsi nyt pitää säästää ja leikata menoja.
- Anonyymi00016
Ennätyssäästöt tilillä ja ei jakovaraa?
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ennätyssäästöt tilillä ja ei jakovaraa?
Ei tietenkään ole. Sama vastaus kuin yrityksillä kun keskustellaan palkankorotuksista. Nyt ei ole hyvä hetki.
- Anonyymi00005
Pelko huonosta tulevaisuudesta eli työpaikan menetyksestä ja siitä että uutta ei tule. Siksi nyt säästetään. Ei kiusaksi vaan omaksi ja perheen turvaksi. Kukaan ei enää pidä huolta työttömäksi jääneistä.
- Anonyymi00161
Tai työpaikka on jo menetetty ja uutta ei ole saatu tilalle. Ei uskalleta kuluttaa, kun ei ole mitään varmuutta milloin työn saa vai saako koskaan.
- Anonyymi00006
Alan kuluttamaan kun saan säästettyä vuoden palkat ja maksettua velat. Haluan osallistua osaltani velattoman Suomen rakentamiseen.
- Anonyymi00027
Minä osallistuin veronmaksajana jo monta kertaa ja totesin että sillä ei ollut mitään merkitystä. Hallitus hallituksen perään tekee asiat päin persettä ja kaikki meidän veronmaksajien työ menee hukkaan. Suomalaiset politiikot ovat kaikki tunareita. Vielä kun jaksaisi muutaman vuoden niin eläkeikä koittaa ja sitten muutan halvempaan maahan jossa pystyn elämään säästöilläni. En kuluta nyt rahojani ylikalliisiin palveluhin vaan säästään tulevaa ajatellen. Asunnot kun myyn pois rahaa tulee vielä enemmän.
- Anonyymi00169
Anonyymi00027 kirjoitti:
Minä osallistuin veronmaksajana jo monta kertaa ja totesin että sillä ei ollut mitään merkitystä. Hallitus hallituksen perään tekee asiat päin persettä ja kaikki meidän veronmaksajien työ menee hukkaan. Suomalaiset politiikot ovat kaikki tunareita. Vielä kun jaksaisi muutaman vuoden niin eläkeikä koittaa ja sitten muutan halvempaan maahan jossa pystyn elämään säästöilläni. En kuluta nyt rahojani ylikalliisiin palveluhin vaan säästään tulevaa ajatellen. Asunnot kun myyn pois rahaa tulee vielä enemmän.
Suomessa ei ole ollut kunnollisia kokeneita poliitikkoja tällä vuosituhannella, pelkkiä oman edun tavoittelijoita ja suunsoittajia. Koulutus yhteiskunta- tai valtiotieteen kandi tai maisteri ilman oikeaa työkokemusta.
- Anonyymi00240
Anonyymi00169 kirjoitti:
Suomessa ei ole ollut kunnollisia kokeneita poliitikkoja tällä vuosituhannella, pelkkiä oman edun tavoittelijoita ja suunsoittajia. Koulutus yhteiskunta- tai valtiotieteen kandi tai maisteri ilman oikeaa työkokemusta.
Turha niitä on vassuilla haaveilla olevan. Joten vassuille annettu ääni on turmion tie
- Anonyymi00241
Anonyymi00240 kirjoitti:
Turha niitä on vassuilla haaveilla olevan. Joten vassuille annettu ääni on turmion tie
Totta on että tämän poliitikot ovat yhteiskuntavastuuttomia. Ehkä persuissa kuitenkin vastuullisuutta on eniten. Vassujen aate jo sotii oman kansan etua vastaan.
- Anonyymi00263
Anonyymi00241 kirjoitti:
Totta on että tämän poliitikot ovat yhteiskuntavastuuttomia. Ehkä persuissa kuitenkin vastuullisuutta on eniten. Vassujen aate jo sotii oman kansan etua vastaan.
Vassujen aate painottaa ylikansallisuutta kun taas kansallissosialismi painottaa kansallisuutta.
- Anonyymi00264
Anonyymi00263 kirjoitti:
Vassujen aate painottaa ylikansallisuutta kun taas kansallissosialismi painottaa kansallisuutta.
Mutta kyseessä on sama aate
- Anonyymi00007
No mene hyvä ihminen kuluttamaan, jos kuulut OrpiPurran oikeiston leikkauspolitiikan voittajiin.
- Anonyymi00008
Koska kenellä tahansa on nyt mahdollisuus joutua työttömäksi, työttömyyskorvauksia on leikattu ja uuden työpaikan saaminen on tällä hetkellä todella vaikeaa.
On hyvä olla säästöjä, ettei mene heti koti alta. Omistusasuntoon ei saa asumistukea tai jos on säästöjä. - Anonyymi00009
Ihan oikein Orpo-Purran äärioikeistohallitukselle sekoiluille.
Itse tällaista toitottivat ja nyt se realisoituu.- Anonyymi00074
Omistusasumisesta tuli kannattamatonta nopealla aikavälillä, ei naurata heikennykset siihen velkaista. Samalla suojaosa leikattu ja terveydenhoito sakkaa. Pienestä palkasta älysin ja onnistuin hieman puskuria säästämään ihan viime tingassa, nyt niitä on tarvittu juurikin yksityiselle lääkärille ja taloyhtiön ylläreille. Ei oo paljon uudet sohvat tai kahvilassa käynnit mielessä täälläkään. Tosi monella on nyt joku taloutta heikentävä kombo osunut, mulla tämmöset
- Anonyymi00010
Koska nettopalkkani on 2000€ ja yritysten ahneus on nostanut hinnat pilviin.
- Anonyymi00011
Miksi pitäisi kuluttaa rahojaan, jos ei ole tarve tehdä mitään sen kummempia hankintoja?
- Anonyymi00048
Jos ei ole mitään sen kummempia tarpeellisia hankintoja, niin sitten pitää kuluttaa tarpeettomaan ihan vain hallituksen talouspolitiikan tukemiseksi.
- Anonyymi00012
Juu, tässä istuskelen suurien säästöjeni päällä, tilillä kymppi. Mihinkähän alkais törsään? Ehdotuksia otetaan vastaan.
- Anonyymi00090
Älä kuluta ennen kuin sinulla 20 kymppiä. Sama ajatuskuvio 30 kympin kohdalla jne..
- Anonyymi00112
Kysy joltain sompulta. Ne saa rahaa Kela:sta ja sossusta.
- Anonyymi00125
Anonyymi00112 kirjoitti:
Kysy joltain sompulta. Ne saa rahaa Kela:sta ja sossusta.
Et tiedä ees että sossurahat tulee Kelasta persutiparka.
- Anonyymi00013
Säästän eläkeikään jolloin muutan Suomesta pois halvemman elintason maahan. Säästöilläni elän mukavasti. Mitä järkeä niitä on kuluttaa ylikalliissa Suomessa
- Anonyymi00014
Menkööt. Se on Kokoomukselle ihan oikein.
- Anonyymi00015
Sanooko velkajarru yhtään mitään? nyt kaikki velkajarru päälle!
- Anonyymi00019
Kun kerrotaan jatkuvasti Petterin ja Riikan toimesta että huonosti menee ja vielä huonommalta näyttää.
Ihan loogista ja perus ihmisten psykologiaa.- Anonyymi00295
EK:sta on ilmeisesti tullut Petterille käsky lakata valehtelemasta, että teollisuutemme tilauskirjat ovat jo täynnä.
Näin Petteri on joutunut palaamaan faktoihin ja jutut ovat nykyään sen mukaisia.
- Anonyymi00020
Putin hyökkää 1-3 vuoden sisällä tätä on toitotettu niin ei huvita enää panostaa
- Anonyymi00082
Tämä jatkuva sotauhoaminen kaikkien leikkausten päälle sekä onneton potkulaki, ei kiinnosta kuluttaa kuin välttämätön ruoka, lääkkeannoksia pitänyt puolittaa ja ihan hyvät arvot. Miksi lääkkeitä määrätään niin paljon?
- Anonyymi00021
Eipä jää älyttömästi yli, kun ruokakin on kallistunut massiivisesti viimeisten vuosien aikana. Valtio voisi puuttua kauppaketju-kartellien loputtomaan ahneuteen, jos muka oikeasti haluaisi kansalaiset taas kuluttamaan.
- Anonyymi00117
Alviakin aivan liikaa, puolet pois.
- Anonyymi00022
Olen julkisella sektorilla jonka kokoomus ja persut haluaa alasajaa.
- Anonyymi00039
Joitakin ajaa alas,tekoäly voi hoitaa jo monta asiaa.!
Niin kuin pankkiala on jo tehnyt.
Lähes miljoona julkisen puolen virkaa..Suomi ykkönen ,Ranskan kanssa! Molemmat kriisissä!
- Anonyymi00023
vihreä siirtymä
- Anonyymi00024
Töissä jatkuvat kiristykset ja muutokset. Potkut uhkaavat kaikkia paitsi johtoporrasta. Jatkuvasti tehdään selväksi että suorittava porukka on se mistä pyritään eroon.
Ei paljon tee mieli kuluttaa vaan maksimoida selviytyminen. - Anonyymi00025
Odotetaan että.tämä perskeko heitetään romukoppaan ja ruvetaan taas nostamaan suomea. Sitä tässä odotellaan.
- Anonyymi00040
Ai ,moni joutuu töihin..ei helvata! En lähde en!
- Anonyymi00116
Somaalit hyötyy tekoälystä, kun niillä on
ÄO 68-69.
- Anonyymi00028
Aika moni elää alle 1000€ kk. Sopii miettiä että se on alle minimitulon. Asumiskulut, ruokakulut, vaatekulut ja vielä kehtaa varkaat varastaa köyhiltä vaate-ja ruokarahat.
- Anonyymi00111
Takuueläke 991 €/kk on hyvä.
- Anonyymi00030
Ehkä jossaki kohtaa paljastuu ettei ole mitään "säästötilirahoja"?
- Anonyymi00031
Läheskään kaikilla ei ole varaa kuluttaa, mutta monet, joille se on mahdollista, ovat päättäneet pistää kulutuksen minimiin hallituksen toteuttaman politiikan vuoksi, ja kyllä minä sen ymmärrän.
- Anonyymi00032
Minä kulutan miltei kaikki pakollisten menojen jälkeen jäävät 500 euroa. Ruokaan, lääkkeisiin ja muihin humputteluihin!
- Anonyymi00033
Yli 350 000 työtöntä työnhakijaa ei juuri voi kuluttaa.
- Anonyymi00045
Lähes 20vuotta pidetty yllä elintasoa..velkarahalla!
Oli nousukausi tai lama...200th -puolimilliä työtöntä!
Olemme hölmöjä. - Anonyymi00055
Ulkomailta haetaan tekijöitä! Ei ymmärrä .,
Ei osaa osaamista , ei kielitaitoa,,,mutta suomalainen koulutettu köllöttelee kotona..ei ummarra ei ei! - Anonyymi00123
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ulkomailta haetaan tekijöitä! Ei ymmärrä .,
Ei osaa osaamista , ei kielitaitoa,,,mutta suomalainen koulutettu köllöttelee kotona..ei ummarra ei ei!Ovat halvempia, ja suomalainen työttömänä kun ei kelpaa liian kalliina. Älä syyllistä hönö työtöntä.
- Anonyymi00034
Kun ne rahat tarvii siinä kohtaa syödä ite kun työt menee alta.
- Anonyymi00035
Niin että kun ei ole töitä eikä tuloja niin pitäs vaan pistää säästöt palamaan ja hellurei? Taidat pitää jännittävästä elämäntyylistä?
- Anonyymi00036
Syökää silakoita..tosin niidenkin hinta on noussut kolminkertaiseksi.
- Anonyymi00115
Joopa , miltei 20 eurua kilo Hätälä
- Anonyymi00037
Ootellaan että alv laskee. Muuten neljännes rahoista menee hukkaan.
- Anonyymi00038
Tarjouskahvi taas loppu. Pitää odottaa seuraavaan 3 pkt kympillä tarjousta. 51% 4/2024-4/2025 ja 29% lisää 4/2025-2/2026 hinnaltaan noussutta 10 euron Juhla Mokkaa, Kulta Katriinaa en kyllä osta. Pitäkää tunkkinne!
- Anonyymi00041
Pankeissa raha,ja pankit rahoittaa yrityksiä,julkista,ym toimintaan.investointeja ym!
Ei ne tyhjän panttina ole. - Anonyymi00042
>>>Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
MItä vittua se sulle kuuluu !!!
Säilytän rahojani missä minua huvittaa !!!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18144944/shokki-uutinen--100-tuh-rikkainta-kahmi-itselleen-yli--puolet-palkka-potista-!
Kaikkea ei nimittäin kannata pistää osakkeisiinkaan, sillä kaiken voi silloin menettää. Pankki on turvallisin - Anonyymi00043
Suomessa on surkeita ja liian kalliita tuotteita. Kun nykyhallitus tuli valtaan ja rupesivät sössimään, käänsin kelkan ja ostan ensisijaisesti ulkomailta. Remontit, huonekalut jne. Suomessa en ostele suomalaisia tuotteita. Onneksi meitä on muitakin.
- Anonyymi00044
Pitäisikö tästäkin asiasta nyt potea syyllisyyttä?
Inhoan shoppailua ja kaikenlaista materian haalimista. Olen velaton, ja tililläni on lähemmäs 40 000 euroa.
Ei mitään tarvetta kuluttaa.- Anonyymi00047
Ja nuo säästöt on ihan nappirahaa, jos työpaikka lähtee tai sairastut nykyään ....huomat että nuo rahat on mennyt alle vuodessa jota ikäs oot säästäny ...kiitos kauhukabinetin.
- Anonyymi00176
Palkkaa sijaiskuluttaja säästöjäsi kuluttamaan
- Anonyymi00046
Meillä on työvoimapula!
- Anonyymi00068
Ihanko totta ??? Buahahahahaa.
- Anonyymi00049
Avaaja on tyhmä. Kaikissa tiedotusvälineissä kerrotaan syitä miksi ihmiset eivät uskalla ja halua kuluttaa.
- Anonyymi00051
kulutus ei ole elämäntarkoitus.
konkurssit päättäjien ongelma.
väärät päättäjät äänestäjien ongelma.
)))))- Anonyymi00071
Ei tietenkään. Mutta jos halutaan että maan talous piristyy, se on hyvä keino siihen.
Kuluttakoot kukin varojensa mukaan. Ei köyhän ole pakko antaa viimeisiään mutta rikkailla on varaa. He (rikkaat) eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Olen todennut sen että mitä rikkaampi on ihminen, sitä nuukempi tai sisempi hän on.
Minä kulutan kuin hullu vaikka en ole rikas. Kulutan varojeni puitteissa. Kuten totesin, olen K-kaupan paras asiakas siellä kaupungissa jossa asun. - Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta jos halutaan että maan talous piristyy, se on hyvä keino siihen.
Kuluttakoot kukin varojensa mukaan. Ei köyhän ole pakko antaa viimeisiään mutta rikkailla on varaa. He (rikkaat) eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Olen todennut sen että mitä rikkaampi on ihminen, sitä nuukempi tai sisempi hän on.
Minä kulutan kuin hullu vaikka en ole rikas. Kulutan varojeni puitteissa. Kuten totesin, olen K-kaupan paras asiakas siellä kaupungissa jossa asun.Ei sisempi vaan saidempi
- Anonyymi00099
Anonyymi00071 kirjoitti:
Minä kulutan kuin hullu vaikka en ole rikas. Kulutan varojeni puitteissa. Kuten totesin, olen K-kaupan paras asiakas siellä kaupungissa jossa asun.kulutus ei muuta mitään, kun taloushuijarit päättämässä. burana ei tehoa syöpään.
- Anonyymi00120
Anonyymi00071 kirjoitti:
Minä kulutan kuin hullu vaikka en ole rikas. Kulutan varojeni puitteissa. Kuten totesin, olen K-kaupan paras asiakas siellä kaupungissa jossa asun.Missä kaupungissa.
- Anonyymi00122
Anonyymi00072 kirjoitti:
Ei sisempi vaan saidempi
Ei sisempi vaan saidempi
SAIDAMPI - Anonyymi00291
Anonyymi00122 kirjoitti:
Ei sisempi vaan saidempi
SAIDAMPIMutta näinhän se on, mitä rikkaampi on, sitä kitsaanpi ihminen usein on. Tunnen lähipiirissä erään, lähes miljonäärin. Hän ei saa pojalleen ostettua edes mopoa. Kuvitelkaa miten saita
- Anonyymi00292
Anonyymi00291 kirjoitti:
Mutta näinhän se on, mitä rikkaampi on, sitä kitsaanpi ihminen usein on. Tunnen lähipiirissä erään, lähes miljonäärin. Hän ei saa pojalleen ostettua edes mopoa. Kuvitelkaa miten saita
Tämä on kaiken huippu. He käyvät meillä tulostuttamassa papereitaan kun eivät raaski ostaa tulostinta. Minä olen sanonut ostakaa oma - teillä on rahaa.
- Anonyymi00293
Anonyymi00291 kirjoitti:
Mutta näinhän se on, mitä rikkaampi on, sitä kitsaanpi ihminen usein on. Tunnen lähipiirissä erään, lähes miljonäärin. Hän ei saa pojalleen ostettua edes mopoa. Kuvitelkaa miten saita
Toisaalta tunnen yhden halkokauppiaan joka varmaan on lopettanut hommansa.
Hän on sanonut että hänellä on miljoona euroa tilillä työllään (kovalla työllä) hankittua rahaa. Hän sanoi minulle että lahjoittaa puoli miljoonaa euroa Kuopion lastensairaalalle. En tiedä onko hän niin tehnyt mutta niin hän kertoi minulle vuosia sitten.
Kaikki rikkaat eivät ole kitsaita.
- Anonyymi00052
Sanos muuta. Tämä ainakin vauhdittaa konkkaan joutumista kun ei raha kierrä maassa.
- Anonyymi00177
Tehdään velka rahaa ja väitetään että talouskasvu toimii, niin ei harmita tileillä makaava raha
- Anonyymi00053
Niin paljon todellista surullista on Suomessa. Lääkäriin pääsy muulla kuin rahalla yksityiselle josta ei kuitenkaan saa helpolla lähetettä nykyisin jatkotutkimuksiin. Elintarvikkeiden kalleus ja kallistuminen lisää. Kuka tahansa voi joutua asunnottomaksi, asunnottomuus lisääntyy kertoi päivän lehti tässä hiljattain. Onko jonkun palvelun hinta laskenut, no ei, mutta kallistunut on. Entä me vanhemmat ihmiset, johan ne hautajaiset pienetkin kuulemma maksaa tuhansia euroja että siihenkin kannattaa itse säästää etteivät läheiset ja sukulaiset joudu maksamaan.
- Anonyymi00059
Heti kulutan, kun hallitus vaihtuu. Sitä odotellessa.
- Anonyymi00075
Eihän sen hallituksen touhu muutu miksikään kun puhutaan säästöistä. Vai onko tuo touhusi kapinaa tätä hallitusta kohtaan joka edes yrittää korjata taloutta. Vassut ei edes yritä
- Anonyymi00060
Osaahan nämä nulkit leikata säästötilejäkin.
- Anonyymi00061
Antti Lindtman pääministerinä saa minut taas kuluttamaan.
- Anonyymi00062
Minä olen kuluttanut niin paljon että olen K-Marketin paras asiakas. Tehkää perässä.
- Anonyymi00066
Olen hukkumaisillaan parhaan asiakkaan tarjouksiin joita tulee sähköpostiin. En jaksa niitä tutkia
- Anonyymi00089
Se on tyhmää maksaa liikaa. S-Marketista tai Prismasta saa 20 pinnaa halvemmalla.
- Anonyymi00216
Anonyymi00089 kirjoitti:
Se on tyhmää maksaa liikaa. S-Marketista tai Prismasta saa 20 pinnaa halvemmalla.
Kartan näitä vasemmistoaatteen liikkeitä jos mahdollista
- Anonyymi00063
Palkansaajan ostovoima on ollut pitkään kuralla, ammattiliittoja ajetaan populistisesti kokoomuksen ja EK:n toiveiden mukaan alas.
- Anonyymi00326
Palkat on ihan hyvät.Ostohalut kaiken roina n perään vain liian suurta.
- Anonyymi00064
Kyllähän työntekijän on ajettava alas menonsa.
Oikeisto hallitus kurittaa työntekijöitä vaikka muuta puhuvat. - Anonyymi00065
Nämä ekonomistien puheet kuulostavat siltä, että yksittäisen ihmisen tarkoitus on vain ja ainoastaan rakentaa ja hyödyttää yhteiskuntaa ja taloutta. Vähän kuin suuren johtajan maassa Pohjois Koreassa.
- Anonyymi00067
Moni varautuu vanhuuteen kun laitosmaksut pilvissä ja joutuu itse maksamaan jos vähänkin työeläkettä saa.
- Anonyymi00069
Kokoomus, missäs ne 100 000 uutta työpaikkaa ovat?
- Anonyymi00078
Eikö kokoomuksessa kuuluisi ruoskia niiden omat satusedät eihän niiden puheisiin usko kukaan?
- Anonyymi00091
Kokoomus on jo oppinut että kun pistetään persutollo lupaamaan suureen ääneen työpaikkoja niin oma nahka säästyy arvostelulta.
Ja persiethän tästä kolhun saivat. Hörö mölisi tyhjää ja kokkarit saivat rauhassa suunnitella uusia kiristyksiä. - Anonyymi00150
Anonyymi00091 kirjoitti:
Kokoomus on jo oppinut että kun pistetään persutollo lupaamaan suureen ääneen työpaikkoja niin oma nahka säästyy arvostelulta.
Ja persiethän tästä kolhun saivat. Hörö mölisi tyhjää ja kokkarit saivat rauhassa suunnitella uusia kiristyksiä.Hienosti kokoomus istui persujen perseellä tuleen kuten vanha viisaus sanoo. Persut ovat kuin kondomi.
- Anonyymi00199
Viime keväänä poliittinen lakko tukien puolesta,! Ei työpaikkojen! Ei riitä järki ei!
- Anonyymi00070
Pitää säästää jos jää työttömäksi. Riski on kasvanut yllätävän suureksi nykysuomessa.
- Anonyymi00073
Purra vois antaa esimerkkiä mitä veronalennuksilla voi tehdä: bailata kaljakuppilassa, matkustaa ulkomaille, ostaa moottoripyörä...
Sitten kannattajatkin alkaa kuluttaa - Anonyymi00076
Suomalaisten varallisuus putosi asuntojen hinnan laskun myötä, eikä ne mene enää edes kaupaksi.
- Anonyymi00077
Byt kannattaa säästää mahdollisimman paljon, näin kaikki puolueet vasemmistoliittoa lukuunottamatta haluavat meidän tekevän. Säästetään nyt itsemme hengiltä.
- Anonyymi00079
Nykyään voi saada potkut mistä syystä tahansa. Kuka ottaa riskin ettei ole mitään säästöjä..ja joutuu risusavottaan?
- Anonyymi00180
Jotkin puiden risut ja oksat ovat syötäviä, joten pelkona on että risut joutuvat parempiin suihin eivätkä tule kerätyksi
- Anonyymi00080
Olen tässä jokin aikaa kirjoittanut että suoessa on menissa sisäinen devalvatio.
Kun sovinnolla ei saada palkkoja ja hintoja alas niin markkinavoimat hoitaa sen ja porukka itkee kun käy kipeää.
Faktaa on että palkkoja pitää leikata jopa 30% ja samalla laskee hinnatkin saman verran, sosialitukia ollaan leikattu ja tullaan leikkamaankin joten hyvin etenee.
Vuokrat ovat pudonneet yli 10% ja kokonaishinnat ovat alentuneet.
Palkkoja pudotetaan nyt kovaa vauhtia kun konkursseissa päästään liukumista, ikälisistä yms. eroon.
Sotealueet laittavat talouttaan kuntoon ja varmaan silläkin ne laiskat hoitajat saavat lähteä.
Eli järkevät varautuvat nyt siihen murrosvaiheeseen, eli kun on varautunut niin ei käy niin kipeää.
Kun markkinavoimien tekemä sisäinen devalvatio on valmis niin vienti alkaa vetämään ja sisämarkkinatkin elpyy, joillekkin vain käy niin kipeää että painuvat köyhyyteen.
Mutta kun sopimukseen ei päästy sisäisestä devalvatiosta (palkkamaltti yms.) niin nyt se toteutuu tosiaan sen tunteettoman markkinavoimien voimalla. - Anonyymi00081
Pitää olla duunarilla säästöjä, että pääsee maasta karkuun, mikäli jää työttömäksi.
- Anonyymi00084
Säästöjen vastapainona on velkaakin etenkin niillä, joilla olisi tarvetta kuluttaa. Eläkeläisen taas on pakko säästää remontteja ja hoivakuluja varten. Ei ole mukava joutua pihalle kämpästä vaivaisena.
- Anonyymi00087
Joo meitä säästäväisiä on tosi paljon. Kummallista, että n. pari vuotta sitten oikein kehotettiin säästämään ja nyt sitten säästetään mutta sekään ei kelpaa.
- Anonyymi00088
Itse kulutan käyttämällä yksityisiä lääkärin palveluja. Sinne pääsee heti eikä tarvitse odottaa puolta vuotta kuten julkisella puolella. Muuhun en juurikaan kuluta.
- Anonyymi00094
Peruseläminen kallistunut reilusti 50% siitä, mitä se oli 10-15 vuotta sitten. Siksi.
- Anonyymi00095
Moni haluaa säästämällä turvata tulevaisuutta, kuluja täällä fiskaalikonservatismin Thatcher-persustanian onnelassa. Ja lopuilla ei ole rahaa.
- Anonyymi00124
Thatcher tervehdytti Britannian.
- Anonyymi00096
Suomessa ei viitsi kuluttaa, kun kaikki on kallista ja rahalle ei saa vastinetta. Palvelut surkeita ja kalliita, ryöstöhinnoittelu. Kevättä ja kevätmatkaa etelään odotellessa.
t. Eläkeläinen 71 v - Anonyymi00097
Eikös niitä pääomia pidä ollakin, että pystyy investoimaan? Rahaa kyllä on.
- Anonyymi00098
Hohhoijakkaa, monesko säästämisestä valittava aloitus taas? Tämähän on jo ihan yleisessä tiedossa, että ei ihmiset ole millään säästövaihteella, vaan säästöt ovat todellisuudessa vain kutistuneet viime vuosina. Reaalisesti siis ja vain sillä on merkitystä.
Se on sinänsä todella huolestuttavaa. Luulisi, että näin heikossa taloustilanteessa, jossa näkymätkin edelleen joka suunnalla huonot työllisyyden ja kustannusten kasvun suhteen, kannustaisi ihmisiä säästämään enemmän. Mutta ilmeisesti ei enää ole edes mistä säästää, vaan jouduttu säästöjäkin syömään. Silti mitään kasvua näy, koska no... en ole kovin yllättynyt. Ei mikään talous pidempään toimi niin, että keskenään nyhrätään pienessä Suomessa kovilla maksuilla toisten paitoja ja per*eitä pesten. Se kasvu ja oikeat rahat tuon puuhastelun pyörittämiseen tulee ihan muualta. Ja sitä ei ole ollut. - Anonyymi00100
Ne joille OrpoPurra syytää lisää on jo kulutuskysyntä tyydytetty ja entisetkin jääneet ne on laittaneet ulkomaille tuottamaan tai vie luksuslomakohteisiin.
- Anonyymi00126
Ne joille OrpuPurrat lisäsi ansiottomia veronkevennyksiä on jo ennestään liikaa rahaa ja ne menee vain pörssikeinotteluun ja etelänmatkoihin ei hyödytä Suomea eikä suomalaisia mitenkään
- Anonyymi00101
Olisikohan niin, että niitä merkittäviä säästöjä on kuitenkin vain pienellä osalla väestöä, mutta muut elävät kädestä suuhun tai tukiasten varassa?
No se vauras 10% ei kuluta sen enempää, vaikka varallisuus kasvaakin. Heillä on jo kaikkea. - Anonyymi00102
Joka kuukausi ostan ruokaa ja lääkkeitä, maksan laskuni. Ostan vaan huomattavasti vähemmän kun kaikki kallistunut. Se riittäköön kulutukseksi. Muuhun ei ole varaa.
- Anonyymi00103
Orpopurra vei luottamuksen talouteen ja tulevaisuuteen. Se ei muutu tämän hallituksen aikana. Riikka heiluu ivallisena saksien kanssa, yhteiskunnan kylmyys on lisääntynyt. Arvot on sellaiset, ettei kehenkään voi enää luottaa.
Niinpä jokainen kokoaa puskuria.- Anonyymi00134
Ja Orpo päätti vielä että Suomi nostaa miljardi euroa EU:n uutta puolustukseen suunnattua yhteisvelkaa, eli niin sanottua Safe-lainaa. Persut ei edes vastustaneet vaikka lupasivat.
- Anonyymi00104
Eipä ole ylimääräisiä varoja tuhlattaviksi. Kaikki menee asuntoon, ruokaan, lääkkeisiin ja tyttären opiskelun tukemiseen.
- Anonyymi00105
Miksi minun pitäisi väkisin tuhlata pahanpäivänvarat tai säästöt, jotka olen ajatellut johonkin muuhun, kuin Suomen pelastamiseen? Kyllä Jeesus on voimallisempi pelastaja kuin suomalaisten kullat ja hopeat, joita on niukasti koko maan tulevaisuutta ajatellen.
- Anonyymi00106
Suomalaiset oikdistopolitiikot ovat vaan ajaneet täysin idioottimaisia päätöksiä mitä koskaan voi tehdä, niin ollaan ansaittu tämä tilanne.
- Anonyymi00107
Ei minua vanhaa kiinnosta enää turha kulutus mutta annan ylijäävät rahat lapsille ja lapsenlapsille käteisenä, kyllä nuoremmilla aina on kulutustarpeita. Säästöön en pistä mitään, jos joudun hoitokotiin niin kaikki menee sinne.
- Anonyymi00113
Jos sukulaiset on Kelan asiakkaita, niin tilille ei voikaan laittaa.
- Anonyymi00108
Ei kiinnosta tavaroiden ostaminen, entisillä mennään. Vien loput rahat ulkomaille, jossa olen lämpimässä talvella, niin ei mene kotona sähköä niin paljoa ja eläminen halvempaa. En jaksa enää Suomea pelastaa kuluttamalla, kun koko maa on mennyt vaan huonompaan suuntaan kurjistamalla ..terveydenhuolto ja kaikki.
- Anonyymi00109
Mihin sitä rahaa pitäisi kuluttaa? Mitä hyviä kohteita muka Suomessa on? Tilataanko ulkomaisista nettikaupoista lisää krääsää?
- Anonyymi00110
Hallitus ja media alkoi jankkaamaan leikkaa.. säästä.. potkulaki.
Työtä tekevä pelkää menettävänsä työn. Ansiosidonnainen leikattu, sosiaalituet leikattu.
Terveys. Karsitaan sieltä ja täältä. Ihmiset säästävät jos sairastuvat.
10 vuotta sijoittamista on mainostettu. - Anonyymi00114
Tämänkin takia...otsikkoon viitaten.
Maksanut asiakas on alinta kastia kun firma on saanut rahansa.
Oululaismies jäi ilman Askosta tilaamaansa nojatuolia – nyt samaa tuolimallia kaupataan muille
https://yle.fi/a/74-20211065
Pesänhoitaja Tuomas Penttilä kertoi aiemmin STT:lle, että vähintään 15 000 ihmistä ei tule saamaan ostamaansa tuotetta.- Anonyymi00128
Tuo on maksanut ihme kyllä vain varausmaksun.
Gigantti myi yhteen aikaan tarjoustuotteita siten että itse tuotetta ei ollut myymälässä mainostamisesta huolimatta vaan asiakkaan olisi pitänyt maksaa tuote etukäteen ja odottellla sen saapumista myymälään.
Toki tässä vaiheessa yleensä kiireet liikkeen osalta sitten loppuikin. - Anonyymi00158
Anonyymi00128 kirjoitti:
Tuo on maksanut ihme kyllä vain varausmaksun.
Gigantti myi yhteen aikaan tarjoustuotteita siten että itse tuotetta ei ollut myymälässä mainostamisesta huolimatta vaan asiakkaan olisi pitänyt maksaa tuote etukäteen ja odottellla sen saapumista myymälään.
Toki tässä vaiheessa yleensä kiireet liikkeen osalta sitten loppuikin.Ostan vain hyllyssä olevan tuotteen. Muutoin kävelen toiseen liikkeeseen.
- Anonyymi00163
Minäkin tilasin sotkasta sohvan.
Käsirahaa maksaessani sanoin myyjälle että maksan visalla kun sillä turvaan mahdollisen konkurssitilanteen, myyjä naurahti ja sanoi että eihän tällainen iso firma mene kokurssiin.
Tämä tapahtui marraskuun loppupuolella.
Nyt kun alkoi olla levottomia puheita niin kävin perumassa kaupan kun toimitus oli mennyt jo pitkäksi luvatusta, kerroin myyjälle tuön heiton että eihän iso firma mene kokurssiin ja hän valiteli että tuli vähän puskista.
No sain rahani pois suosiolla mutta olisin saanut myös vaikka olisi mennyt konkurssiin.
Mitä opimme tästä, ei koskaan käteisellä tai pankkisiirrolla noita etumaksuja eikä edes silloin kun pitää noutaa tuote muutaman päivän päästä.
- Anonyymi00121
Jos kerran tilit notkuvat rahaa, niin pitäisi kysyä miten pankit sijoittavat tileillä makaavia rahoja. Jostain syystä nekään eivät saa talouteen kasvua.
Taitaa mennä Björnien pohjattomiin taskuihin. - Anonyymi00127
Miksi köyhä kansa ei auta kermasarviporukkaa talouden hyödyntämisessä mammonan haalimisessa.
- Anonyymi00130
Näin yksinkertaista se on: kun ei ole mitä kuluttaa. Hyvä jos eläkkeestä jää ylimääräistä rahaa edes kahvipakettiin.
- Anonyymi00131
"Mikä suomalaisiin oikein iski?"
Te aivottomat! - Anonyymi00133
Ei tässä uskalla kuluttaa mitään kun potkut voi tulla milloin tahansa. Pitää varautua kunnolla kun ei noita työpaikkojakaan ole pahemmin tarjolla.
- Anonyymi00135
Nyt on mahdollista että jos joutuu työttömäksi ei enää pääse töihin tässä elämässä
- Anonyymi00145
Anonyymi00135 kirjoitti:
Nyt on mahdollista että jos joutuu työttömäksi ei enää pääse töihin tässä elämässä
Ei pääse koska tilallesi tulee ulkomaalainen halpatyöntekijä. Siksi työssäkäyviä pelotellaan työttömyydellä kurjistamalla työttömän asemaa. Silloin suostut herkemmin työnantajasi vaatimuksiin ja sopimustesi heikennyksiin joissa toteutetaan huomaamattasi vähän kerrallaan, kun sinua uhkaillaan että muuten työttömyys kutsuu. Työttömät ovat se jotka kärsivät sillä heistä on maalattu vuosikymmenet syntipukkia, ja heihin kohdistuvat leikkaukset työtätekevä kansa nielee helpoimmin.
- Anonyymi00154
Anonyymi00135 kirjoitti:
Ikärasismi pitää huolen ettei 40+ ikäinen pääse mihinkään normipalkkaiseen työhön.
- Anonyymi00136
Mamut kyllä kuluttaa ja työllistää, eikö se auta?
- Anonyymi00138
Neliraajajarrutan OrpoPurran oikeistopolitiikkaa vastaan.
- Anonyymi00141
Kun on säästöjä niin et saa tukia, sun pitää ensin kuluttaa säästöt pois ja sitten vasta saat tukia. Näin Orpopurra muutti lakeja.
- Anonyymi00142
Evvk kitinäsi. Hallitus kusettaa niin ei kiinnosta ostaa mitään.
Katotaan sitten 2027 jos on Kokoomus ja persut pois kuvioista. - Anonyymi00143
Onneksi yrittäjät keksivät keinon kun aiheettomat koronatuet loppui. NOSTETAAN HINTOJA. omista menoistaan eivät karsineet. Vuokrista, sähköstä vedestä, siivouksista, ruuasta. Ei asiakkaiden syytä.
- Anonyymi00144
Päättäjät ovat luoneet vajaassa 3 vuodessa suolesta niin hullun maan että vaikea kuluttaa.
- Anonyymi00146
En osta kuin alesta ja silloinkin vain tarpeellista, muutoin TEMU:sta kaikki.
Kun temu vero tulee niin kulutus vähenee entisestään. Kaikki tulevat ostokset Saksan eBaysta.
En tue paska yrittäjiä Suomessa. - Anonyymi00147
Varaudun seuraavaan nelivuotiskauteen, jossa oikeisto taas kairaa duunaria kuivalla kakkoseen.
- Anonyymi00148
Me odotamme demareiden kokoamaa hallitusta kuin jeesuksen toista tulemista. Toivottavasti Suomessa on vielä jotain mitä pelastaa OrpoPurra hallituksen jäljiltä.
- Anonyymi00149
Kulutus ei lisäänny niin kauan kun riistohallitus on vallassa.
- Anonyymi00151
Jos työläinen haluaa rikastua niin silloin pitää elää erittäin pihisti jotta voi sijoitella palkkatulojaan. Yleensä rikkaat pihit ovat juurikin niitä jotka ovat eläneet siten että palkasta suurin osa sijoituksiin ja muuten elämisen kulut on pienet jotta joskus 50-60 vuotiaana olisi sitten salkun arvo vaikka 1 000 000 euroa.
Mutta todellisuudessa vain harva rikastuu itse omilla teoillaan, kyllä ne rikkaat on pääosin niitä joiden vanhemmat on olleet varakkaita koska varallisuus periytyy ja ne kyllä tuhlaa rahojaan yhtälailla kuin ennen. - Anonyymi00153
No mulla olisi säästöjä mutta koska hallitus on päättänyt kurjistaa kaikkein heikompien asemaa, minä kieltäydyn ihan solidaarisuudesta heitä kohtaan kuluttamasta.
En osta asuntoa vaikka voisin, en ota lainaa vaikka saisin. Rahahanat kiinni ja ostetaan vain pakollinen eli ruoka. En todellakaan sijoita yhtään mihinkään, inflaatio syö rahaa just saman verran kuin talletuskorko tuo ja se on mulle aivan v***n sama.
Oikeastaan olen alkanut kyseenalaistaa tätä koko rumbaa mihin meidät ajetaan: tekemään hulluna töitä ja ostamaan koko ajan isompia ja uudempia asuntoja ja autoja. Minkä helvetin takia? Ei täältä saa kukaan yhtään mitään mukaansa.- Anonyymi00162
"Oikeastaan olen alkanut kyseenalaistaa tätä koko rumbaa"
Sama täällä.
- Anonyymi00155
Heti kulutan, kun hallitus vaihtuu. Silkasta riemusta alan tuhlata.
- Anonyymi00156
velkahallitus, ei ole varaa kuluttaa.
- Anonyymi00157
Niin, on se kumma että kun ensin pelotellaan paskat housuun ja sitten toimitaan sen mukaan ei säästetään.
- Anonyymi00159
Ei varmaan mene kauaa kun valtio iskee näppinsä meidän säästöihimme.
- Anonyymi00167
Ei kukaan viisas osta enää suomesta mitään kiinteistöä tai autoa, jos ostaa jotain niin ulkomailta.
- Anonyymi00173
Anonyymi00167 kirjoitti:
Ei kukaan viisas osta enää suomesta mitään kiinteistöä tai autoa, jos ostaa jotain niin ulkomailta.
Minä säästän siihen että kun eläkeikä koittaa pääsen ulkomaille säästöilläni. Jos kuluttaisin saman verran tuotteita vaikkapa Tsekissä kuin nyt Suomessa eläisin varsin hyvin. Melkoinen ero hintatasossa. Kielipäätä on sen verran että pärjää hyvin. Ja varmasti työtäkin löytyy eläkeikäisille toisin kuin täällä Petterin halpatyövoima Suomessa. Pitäköön kokoomus tunkkinsa
- Anonyymi00160
Mutta kuinka kauan pysyy pystyssä systeemi, jossa pääoma tuottaa enemmän kuin työnteko ja rahan teko on kokonaan irronnut reaalitaloudesta?
Viimeksi päädyttiin vallankumouksiin ja sotiin, joiden jälkeen kapitalismia päätettiin suitsia jonkin aikaa. Nyt on taas meno villiä. - Anonyymi00164
Katsotaan sen jälken kun tyhmäpetteri on häipynyt.
- Anonyymi00165
Eikö ne pimpelipompelipurrat voisi jo poistua siis pois poikkeeen..,,,
- Anonyymi00172
Anonyymi00165 kirjoitti:
Eikö ne pimpelipompelipurrat voisi jo poistua siis pois poikkeeen..,,,
kuuluu tyhmänpetterin seurueeseen.
- Anonyymi00284
Anonyymi00172 kirjoitti:
kuuluu tyhmänpetterin seurueeseen.
Seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus tulee kumoamaan kaikki tiukennukset joita nykyinen hallitus on tehnyt maahanmuuton ehtoihin. Sitten pojat maksetaan
- Anonyymi00166
Useimmat jotka ovat nyt työtä vailla, ovat takuulla rahoittaneet työssä ollessaan muutamalla veroeurolla muidenkin palveluita ja nyt heidän pitäisi muka jotain hävetä?
- Anonyymi00168
Ajattelin vähän nokittaa eli pitää olla talletustili, käyttötili sekä jemmarahaa.
Eihän niillä tarvitse olla valtavia säästöjä vaan sopiva pikkusumma, millä
kellistää jonkin yllättävän talousongelman kun se jysähtää kohdalle.
Köyhälle saattaa vaikka 500 € olla merkittävä summa kun haluaa välttyä
yllätyslaskun aiheuttamasta ongelmasta ja välttää talousahdingon.
Kannattaa siis laittaa sivuun pienikin summa kuukaudessa niin on
olemassa sitten se hätätilarahasto, mihin turvautua. - Anonyymi00170
Laitoin rahani asuntorahastoon. Nyt niitä ei saa sieltä ulos, kun lunastukset on keskeytetty. Hallintokuluja pankki niistä silti yhä nostaa.
- Anonyymi00171
Palkansaajien taskut on jo käännytty nurin. Rahat on loppu. Se on valtion hallinnon nyt keksittävä joku uusi keino rahan saamiseksi kun kansa on tyhjennetty.
- Anonyymi00174
Kun ei ole enää mitä kuluttaa. Siinä syy.
- Anonyymi00175
Laari on tyhjä.
- Anonyymi00183
Onpa todella outoa että ihmiset eivät kuluta. Monilla lähti sukanvarresta kaikki tuossa muutama vuotta sitten kun ostovoima romahti, perus kulutustuotteiden hinta nousi sellaiset 10-15 prosenttia. Asunnon arvot sulaneet ja kauppa jäissä, ei voi enää luottaa että myy vaikka asuntonsa pois ja siirtyy vuokralle jos työt loppuvat edes Helsingissä. Työttömyysaste on EU:n pahin ja mitään kasvua ei ole horisontissa. Samalla ansiosidonnainen romutettiin. Eihän tässä ole normaalilla ihmisellä muuta rationaalista vaihtoehtoa kuin pistää kaikki ylimääräinen säästöön, että on edes vähän puskuria jos ja kun työpaikka lähtee. Miten tämä muka voi olla yllätys päättäjille? Ala-asteikäinenkin ymmärtää syyn ja seurauksena.
- Anonyymi00184
Pelkään hallituksen tulevia sekoiluja
Kipukynnys on ylittynyt. Minne yksilö voi hakeutua turvaan, kun valtion johto estää ihmisiä elämästä normaalia elämää tukkimalla kaikki mahdollisuudet saada resursseja järjellisen elintason ylläpitoon? - Anonyymi00187
Anonyymi00184 kirjoitti:
Kipukynnys on ylittynyt. Minne yksilö voi hakeutua turvaan, kun valtion johto estää ihmisiä elämästä normaalia elämää tukkimalla kaikki mahdollisuudet saada resursseja järjellisen elintason ylläpitoon?Varsinkin kun kaikki menee läpi - mikä ei tietenkään ole sattumaa sekään.
Ennen sentään jyrkimpiä harkittiin kunnolla. - Anonyymi00354
Anonyymi00184 kirjoitti:
Kipukynnys on ylittynyt. Minne yksilö voi hakeutua turvaan, kun valtion johto estää ihmisiä elämästä normaalia elämää tukkimalla kaikki mahdollisuudet saada resursseja järjellisen elintason ylläpitoon?Seuraava hallitus täräyttää kaikki portit auki jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla. Mieti sitä.
- Anonyymi00355
Anonyymi00354 kirjoitti:
Seuraava hallitus täräyttää kaikki portit auki jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla. Mieti sitä.
Se tulee kumoamaan kaikki tiukennukset joita nykyinen hallitus on tehnyt maahanmuuton ehtoihin ja muutenkin maahanmuuttoon. Mieti tätä. Sitten pojat maksetaan veroja nimittäin
- Anonyymi00178
Hyvä kysymys. Miksi suurituloiset eivät nyt kuluta muiden edestä kun saivat Orpopurralta veronalennuksia solidaarisuusveron ja marginaaliveron alet. Miljoonatuloisilla veronalennus 130 000 euroa nettona lisää tilille vuodessa, eli 3-4 keskituloisen duunarin nettovuositulojen verran. Luulisi että sillä lisäisi myös kulutusta 3-4 duunarin vuosikulutuksen verran.
- Anonyymi00197
Suurituloisten jättipalkoissa on huomioitu Suomen verotus, joten nyt niitä palkkoja vastaavasti pienemmiksi.
- Anonyymi00179
KULUTA IHAN VAPAASTI TYPERÄ PÖLHÖ.
- Anonyymi00181
Haluatteko, että kerron, miksi ei kuluteta? Tiedän todellisen syyn .
t haans - Anonyymi00182
Suomeen iski laitaoikeistohallitus yhden vaihdoehdon politiikallaan. Suomalaisiin istutettiin pelko työttömyydestä. Siihen päälle kaikki heikennykset työttömyysturviin niin soppa on valmis.
- Anonyymi00185
Ajattele yksinkertaisesti. Vaaleissa 2027, äänestät pois äänelläsi Orpon hallituksen miehet ja naiset. Tärkeintä on antaa oma puumerkkinsä ja vaikuttaa tulevaisuuteen.
- Anonyymi00186
Petturin pikku puudeli tulee sörkkimään lisää saatuaan salkun. Hyvää ei ole luvassa, mädätetään koko hyvinvointivaltio, tai se mitä enää siitä on jäljellä
- Anonyymi00188
Anonyymi00185 kirjoitti:
Ajattele yksinkertaisesti. Vaaleissa 2027, äänestät pois äänelläsi Orpon hallituksen miehet ja naiset. Tärkeintä on antaa oma puumerkkinsä ja vaikuttaa tulevaisuuteen.
Sitähän on tutkittu, että ne joilla menee huonoimmin, on myös ne, jotka todennäköisimmin eivät äänestä. Hullua, kun se olis just se olennaisin tapa vaikuttaa siihen, ketkä pääsee vaikuttamaan asioihin ja mitkä puolueet siellä hallituksessa todennäköisimmin istuvat.
- Anonyymi00190
Anonyymi00185 kirjoitti:
Orpo ja Purra luottavat etteivät köyhät, työttömät, matalapalkkatyöläiset ja pätkätyöläiset äänestä.
- Anonyymi00191
HAllitus on estänyt työntekemisen köyhiltä. Ei voi edes 50 euroa tienata kun tuet lähtee heti. Eikä kukaan voita kokoomusta ensi vaaleissa joten pahemmaksi menee.
- Anonyymi00193
Suomi alkaa olla niin köyhdytetty, ettei kohta ole muusta otettavaa kuin rikkailta ja yrityksiltä, muttei kokoomus ja persut ota.
- Anonyymi00194
Työväestölle on peloteltu miten käy jos joudut työttömäksi. Sinut voidaan pakottaa näin hyväksymään heikommat työehtosopimukset joita heikennetään hiljalleen vähän kerrallaan. Sen takia työttömyyttä heikennetään. Työttömät kärsivät tästä tietysti mutta työväestö kokee sen oikeana sillä työttömyys on demonisoitu ja siitä on tehty syntipukki kaikelle.
- Anonyymi00195
Anonyymi00188 kirjoitti:
Sitähän on tutkittu, että ne joilla menee huonoimmin, on myös ne, jotka todennäköisimmin eivät äänestä. Hullua, kun se olis just se olennaisin tapa vaikuttaa siihen, ketkä pääsee vaikuttamaan asioihin ja mitkä puolueet siellä hallituksessa todennäköisimmin istuvat.
Jos äänestäisin vasemmistopuoluita mitä minä saisin parempaa? En mitään. Marinin hallituskaan ei parantanut mitään.Ei vasemmisto välitä köyhistä . Köyhälle toimeentulotuen varassa elävälle on aivan sama kumpaa äänestää. Vasemmisto haluaa vedota köyhiin vaikka se vain käyttää heitä hyväksi.
- Anonyymi00198
Anonyymi00191 kirjoitti:
HAllitus on estänyt työntekemisen köyhiltä. Ei voi edes 50 euroa tienata kun tuet lähtee heti. Eikä kukaan voita kokoomusta ensi vaaleissa joten pahemmaksi menee.
Menköön. Minä en jaksa enää välittää äänestyksistä. Ihmisistä on tullut ilkeitä ja yhteisöllisyys on mennyt. Jokapuolella on vain vihaa ja ilkeyttä joka alkoi Sipilän aikana, ja sitten lisääntyi Marinin aikana. Itseltäni meni terveys ja sitä mukaa alkoi työttömyys. Nyt olen yhteiskunnan paskaa tämän hallituksen mielestä ja toinen osapuoli vain haluaa itse hyötyä tästä työttömien ahdingosta. Vaikka hallitus vaihtuisi mikään ei muutu.
- Anonyymi00285
Anonyymi00198 kirjoitti:
Menköön. Minä en jaksa enää välittää äänestyksistä. Ihmisistä on tullut ilkeitä ja yhteisöllisyys on mennyt. Jokapuolella on vain vihaa ja ilkeyttä joka alkoi Sipilän aikana, ja sitten lisääntyi Marinin aikana. Itseltäni meni terveys ja sitä mukaa alkoi työttömyys. Nyt olen yhteiskunnan paskaa tämän hallituksen mielestä ja toinen osapuoli vain haluaa itse hyötyä tästä työttömien ahdingosta. Vaikka hallitus vaihtuisi mikään ei muutu.
Se on totta. Talouden hoito ei muutu. Ainoa mikä muuttuu on maahanmuuttopolitiikka. Seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus tulee kumoamaan kaikki tiukennukset joita nykyinen hallitus on tehnyt maahanmuuton ehtoihin.
Kuka hullu äänestää vihervassuja - Anonyymi00345
Anonyymi00195 kirjoitti:
Jos äänestäisin vasemmistopuoluita mitä minä saisin parempaa? En mitään. Marinin hallituskaan ei parantanut mitään.Ei vasemmisto välitä köyhistä . Köyhälle toimeentulotuen varassa elävälle on aivan sama kumpaa äänestää. Vasemmisto haluaa vedota köyhiin vaikka se vain käyttää heitä hyväksi.
Vasemmistoa ei köyhät kiinnosta. Tästä kovimpana todisteena se kun kaikki vassut äänestivät europarlamentissa vanhojen rakennusten remonttipakon puolesta muutama vuosi sitten. Jos tämä esitys olisi tullut voimaan, se olisi sortanut köyhiä ennennäkemättömän paljon.
Siinä köyhän olisi pitänyt tehdä taloonsa jopa kymmeniä tuhansia euroja maksava remppa ettei jopa häätö uhkaisi pahimmillaan.
Esitys vesittyi mutta vihervassut ehtivät näyttää todelliset karvansa. Heitä ei köyhät kiinnosta
- Anonyymi00189
Mitä se sulle kuuluu?
- Anonyymi00196
Elämän tarkoitus ON nimen omaan "kuluttaminen".
- Anonyymi00200
Suomi ajetaan konkurssiin orpon aikana. Ihmettelenkin miten tästä enää noustaan?
- Anonyymi00208
Okej, en kerro syytä
>>>Suomi ajetaan konkurssiin orpon aikana.
Valtiot eivät mene konkurssiin, sillä ne pelastetaan keskuspankin höttörahalla.
Siis VELAT vain kasvavat.
Sen sijaan, tällaisessa tilanteessa puhutaan talous-romahduksesta !
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19139276/suomen-talous-on-jo-romahtanut---ei-venajan-talous-kuten-ne-haluaisivat-vaan-suomen-talous
t. haans.sea
- Anonyymi00201
Orpopurran kauden veroaste on korkeampi kuin koskaan ennen. Alv on tapissa. Työtä verotetaan enemmän, paitsi rikkailla.
- Anonyymi00202
Pienituloisilla verot nousi. Keskituloisilla max 10 e keveni, mutta koska verovähennykset poistui, verotus kiristyi.
- Anonyymi00203
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24-vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011145289.html- Anonyymi00206
"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselakemenot/
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot - Anonyymi00217
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.
www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat - Anonyymi00218
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, Ove eli osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset jne. Ja nuo vähennykset koskevat myös yli 55-vuotiaita työttömiä.
http://www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukokuussa-2026 - Anonyymi00219
"Vanhuspalveluiden hintoja saatetaan nostaa."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011809847.html - Anonyymi00247
Anonyymi00219 kirjoitti:
"Vanhuspalveluiden hintoja saatetaan nostaa."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011809847.htmljuu eli kannattaa hävittää omaisuus, lahjottaa se lapsille niin kun tulot ei riitä vahuspalvelumaksuihin ja kun ei ole omaisuutta niin yhteikunta maksaa.
Jo nyt maksaa palvelutalossa ympärivuorokautinen hoito 4000€ -5000€, asukas maksaa niin paljon kuin hänellä on tuloja ja loput maksaa yhteiskunta.
Esim. isäni kohdalla mikään ei muutu vaikka hinnat 10 kertaistuisivat, hänellä kun tulot ei riitä nytkään kuittaamaan kuluja, yhteisunta maksaa sen lopun.
- Anonyymi00204
Ostakaa temusta,,moni ostaa rihkamaa jopa velaksi!
Sitten naukuminen,ku on köyhä! Ei oo rahhoo!
Ihminen pärjää ilman temuakin! - Anonyymi00205
Mitä vit.un säästöjä? Valtio on siirtänyt velkaansa sen verran paljon kansalaisvelaksi ettei työssäkäyvän kukkaroon jää ennen tilipäivää kuin alle 10€. Parasta oli viimeksi kun viimeisen viikon oli 0.46€ tilillä rahaa
- Anonyymi00209
Suomalaisiin iski se, että 10€ tuntipalkkojen taso on noussut finanssikriisin jälkeen ehkä pari euroa.
Ei ihmisillä ole.
Inflaatio etenee ja kaiken maailman vihreät siirtymät rahoitetaan ilmaiseksi palkansaajilta.
Kun ihmiset unohdetaan, niin tulee "tuntemattomia" pullonkaulujoja talouteen.
Puhun nyt palkansaajana.
Oikeilla ihmisillä voi mennä erilailla. - Anonyymi00211
Koska "hyvä hallitusohjelma" on vienyt ihmisiltä uskon tulevaisuuteen.
Hallitus on tietoisesti tehnyt työttömäksi jäämisestä niin ison mörön, että sitä pelätään kuin kuolemaa. Mitä karmaisevampia kohtaloita ja nöyryytyskokemuksia nousee julkisuuteen, sen tehokkaammin pelote toimii. Tarkoitus oli pelotella palkansaajat nöyriksi ja peloissaan hyväksymään kaikki jo toteutetut ja tulevat työelämän heikennykset.
Vaan eipä riittänyt ymmärrys siihen, että sivutuotteena tulee myös itseaiheutettu lama. - Anonyymi00220
Suomeen iski laitaoikeistohallitus yhden vaihdoehdon politiikallaan. Suomalaisiin istutettiin pelko työttömyydestä. Siihen päälle kaikki heikennykset työttömyysturviin niin soppa on valmis.
- Anonyymi00221
Jos olet ollut 30 vuotta töissä ja irtisanotaan saat 595 yleistuen. Omistusasuntoon ei saa ylestä asumistukea eikä toimeentulotukea, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
Jos rahat ei riitä laskuihin niin varallisuutesi menee ulosottolaitokselle.
Pitkäaikaistyötön saa asumiatukea ja toimeentulotukea vuokralla. Niin se vain menee. Osta vaatteita joka kuukausi ja saat toimeentulotukea. Osta kesämökki niin et saa toimeentulotukea. - Anonyymi00222
En minä ainakaan uskalla lisätä yhtään kulutustani ennen kuin tästä sekoomuksen ja pershuorien kusisesta roskahallituksesta päästään eroon.
- Anonyymi00233
Eli uskot punahuulikirahvin ja antin löytävän jostain viisastenkiven ja kultakaivoksen, nkinkö ?
Taitaa tulla suurenluokan pettymys.
- Anonyymi00223
Miksi yrityksiä vihataan, eikös ne juuri ole niitä jotka järjestää töitä, ja tuetaankin siksi että työläisellä säilyy se työpaikka !
Kuka teitä sitten tyllistää jos se menee nurin!
Ei sitä nyt ihan jokainen voi olla valtiolla töissä paitsi kommunismissa!- Anonyymi00226
Vuonna -18 työläiset luki aanelosesta että idässä on neljä tuntia kevyttä hauskaa työtä ha loppupäivä luentoja suolakurkkua ja votkaa !
Siinä sitten sodittiin unelman perässä. - Anonyymi00234
Anonyymi00226 kirjoitti:
Vuonna -18 työläiset luki aanelosesta että idässä on neljä tuntia kevyttä hauskaa työtä ha loppupäivä luentoja suolakurkkua ja votkaa !
Siinä sitten sodittiin unelman perässä.porvarit saman sonnan eri sorttia
- Anonyymi00224
Omaisuudensuoja ei kuulu ihmisoikeuksiin, jos olet työtön. Et saa toimeentulotukea, jos omistat kesämökin tai asuntovaunun eikä lainat ole menoja. Suomessa on ulosottolaitos, jos rahat ei riitä laskuihin. Potkulaki on voimassa.
- Anonyymi00225
Pätee etupäässä saitoihin eläkeläistorviin
- Anonyymi00227
Eipähän hätää, kaikki hoidossa.
Hallituksella oli viime viikolla kokous koskien työttömyyttä ja Riikkahan sen siinä loppumetreillä keksi ja veti ässän hihasta, että risusavotasta ratkaisu työttömyyteen ja Petskun mielestä tekoäly ja digipalvelut ratkaisevat mummojen, joilla ei ole edes spostia, sotepalvelut.- Anonyymi00229
Kyllä se työttömyys varmaan paranee kun Purra siirtää ihmisten duunit ilmaiseksi ulkomaalaisille :D
- Anonyymi00230
Työntekijäksi ei enää kelpaa mutta tykinruoaksi kyllä kelpaa tässä okkeistotakapajulassa.
- Anonyymi00235
Työttömyys on ollut hallituksen keskeinen tavoite. Työttömät korvataan ilmaisilla velvoitetyöntekijöillä. Ja kuten kokoomusnuoret sanoi, myös kantaväestön työttömillä.
- Anonyymi00244
Anonyymi00230 kirjoitti:
Työntekijäksi ei enää kelpaa mutta tykinruoaksi kyllä kelpaa tässä okkeistotakapajulassa.
Arvelet kaiketi on helpompaa olla putinin tykinruokana, siellä kuulemma on selkainen meno päällä !
- Anonyymi00228
Viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana Suomessa on ollut yksi vasemmistohallitus. Herätkää nyt jo ja katsokaa, kuka niitä ulkomaalaisia tänne on haalinut. 2015 pakolaisvyöryn aikana persut olivat hallituksessa.
Kokoomus on halunnut Suomeen ulkomaalaisia, jotka suostuvat tekemään alipalkattua työtä olemattomilla työehdoilla. Miksi ihmeessä kukaan työväkeen kuuluva haluaisi sellaista? Ja persut ovat nimensä mukaisesti nuolleet kokkareiden persettä.- Anonyymi00232
"Työntekijän oleskeluluvan (TTOL) tuloraja nousee
1 600 euroon kuukaudessa 1.1.2025 alkaen. Tämä bruttopalkkaraja (ilman lisiä) koskee uusia hakemuksia ja jatkolupia (1.4.2025 alkaen). Palkan on oltava työehtosopimuksen (TES) mukainen ja vähintään uuden rajan suuruinen, jotta oleskelulupa voidaan myöntää."
Ei tuollaisella palkalla työntekijä kata edes omia sosiaali- ja muita kuluja... ja jossain vaiheessa näiden mukana yleensä tulee puoliso joka ei välttämättä mene tai pääse työelämään. Yhteiskunnan näkökulmasta yhtälö on pakkasen puolella, mutta kun pitää saada edullista työvoimaa. - Anonyymi00245
Se nyt vielä puuttuisi että tammisaaresta kävelleet alkaisi istua hallituksessa !
- Anonyymi00231
Suomesta on myös kadonnut hurja määrä työpaikkoja koko 2000-luvun ajan.
Tottakai katoaa kun kansalaisilla ei ole ostovoimaa, ja mitä tekee hallitukset, korottavat veroja.- Anonyymi00239
Ei ostovoima luo yrityksiä, päinvastoin!
Kun katsoo juutubesta aasialaisten tehtaita ja työntekoa, suomalaisella ei ole mitään mahiksia.
Täällä on kylmäsdä täriseviä velttoja ihmisiä jotka odottaa että se joku tulee ja shlttää burgeria ja kolajuomaa sohvalle. - Anonyymi00246
Ei suomesta ole kadonnut työpaikkoja, työpaikkoja on ede3lleen mutta niihin ei löysy työntekijöitä sillä hinnalla millä kannattaisi työt teetättää.
- Anonyymi00236
Eikö voida ymmärtää että meillä on jo riittävästi mitä haluamme . Asuntoja on jokaisella myös myymättömiä koska niitä ei tarvita . Kaapit ja varastot ovat täynnä
- Anonyymi00237
Minä lähdin kotoa ammattikoulun jälkeen.
Ostin maapalan jolle rakensun omakotitalon ja korjaamoyrityjsen. Kaikki velkarahalla, omaa ei ollut penniäkään.
Alle kymmenessä vuodessa maksoin kaikki pois eikä uutta ole tehty.
Kaikki jälkikasvu za ylemmän i koulutuksen ja ovat hyvissä viroissa.
Palkallusena en ole ollut koskaan päivääkään.
Nyt vain maataan säöstöjen päällä eikä varmasti tuhlata mihinkään. - Anonyymi00238
itsekkäät suomalaiset kuluttavat, ympäristö tuhoutuu
itsekkäät suomalaiset eivät kuluta, suomen talous tuhoutuu
Miksi olette niin itsekkäitä ?- Anonyymi00251
Mistäs sitä kuluttaa jollei ole mitä kuluttaa?
- Anonyymi00309
Anonyymi00251 kirjoitti:
Mistäs sitä kuluttaa jollei ole mitä kuluttaa?
Suomalaisella ei ole enää mistä kulutella. Nykyinen järjestelmä on tullut tiensä päähän. Yritysten on pakko tiputtaa hintoja jos haluavat myynnin kasvavan mutta verot ja muut pakolliset menot takaavat sen että toiminta on silloin vain miinusvetoista ja konkurssit ovat edessä. Eli onko aika pistää koko järjestelmä uusiksi. Nythän on niin että Suomessa on Itä-Euroopan palkat ja Norjan hinnat. Turhaa vertailla Tanskan ja Norjan malleihin kun me olemme pohjoismaiden kehuitysmaa. Norja on rikas valtio, Suomi ei ole.
- Anonyymi00242
Ilmastohullutus sähköautohullutus tuulimyllyineen vie suomea jyrkästi alamäkeen, edes sähköä ei saada pysymään kuin varttitunnin samassa hinnassa!
Mistään viidakosta ei löydy pöljempää johtajuutta. - Anonyymi00243
Ei ole mitään pakollisia ostoja tiedossa, turhaan en kuluta enää koskaan. Eläkkeellä on hyvä loisia (Atte Harjanteen sanoin) . Ehkäpä muutan vielä Espanjaan tai Thaimaaseen ja nautin lämmöstäkin👍 Ihan normi työssä olin ja säästin tätä hetkeä varten. Haistatan paskat persvakopuolueen väelle ja tuolle vihreiden hönö Atelle.
- Anonyymi00248
Ne joilla on säästöjä miksi heidän säästöjään pitäisi tuhlata jos on kuitenkin kaikki mitä lopulta kokevat tarvitsevansa mitä enemmä tulee ikää sitä vähemmän on monesti mitään halua minneen mennä
- Anonyymi00249
Meillä on kaksi turvaa; Kela tai säästömme. Tässä epävarmuuden maailmassa. Epävarmuutta luodaan mediassa ja politiikassa. Siksi emme kuluta kuin sen mikä on välttämätöntä eikä aina sitäkään.
Tarpeeton kuluttaminen ja tarpeeton työ on se joka köyhdyttää. Talouspolitiikkaa olisi säädettävä sen mukaisesti eikä maksimoida kuluttamista työllistymisen ja verojen vuoksi. Tämä kulutuskierre on haitallinen.
Säilytetään siis perusturva ja investoidaan kannattavasti, viis työllisyydestä. Työllisyys seuraa silloin oikeana ja on aitoa. - Anonyymi00250
Pelkästä vittuilusta Urpon hallitusta vastaan tilaan kaiken mahdollisen Temusta!!!
- Anonyymi00252
Pakkohan se on kun kaikki on niin kallista .Tuolta saa ostettua jonkin vaatekappaleen kun vetää vyötä tiukalle ,mutta kaupasta ei. Kauppiaat vetää kovat voitot välitä sen näkee temusta kun kattoo hintoja.
- Anonyymi00253
Paljon kuluttaneet ovat Kelan kirjoilla, nyt kuluttavat joka euron jonka sieltä saavat.
- Anonyymi00258
Orpo käänsi katseensa uhriarkkuun päin ja näki rikkaiden panevan siihen lahjoja. Hän näki myös, kuinka eräs köyhä leskivaimo pani arkkuun kaksi pientä lanttia. Hän sanoi: »Totisesti: tämä köyhä leski antoi enemmän kuin yksikään toinen. Kaikki nuo muut antoivat lahjansa liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi.
- Anonyymi00260
Viime viikolla sijoitukseni arvo nousi nettomääräisesti noin 10000 euroa, joten nyt on taottava tuottoa, kun sitä on näin helposti tarjolla. Kun pörssit alkavat laskea, niin sitten siirrytään kulutuspuolelle. Se aika ei ole vielä.
- Anonyymi00262
Pääaisa. Ettei köyhät orpona saa palaakaan. Pääaisa iski.
- Anonyymi00267
Noudatan vain hallituksen linjaa omassa elämässäni, eli säästämällä ja leikkaamalla kulutuksestani yritän osaltani saada suomen talouskasvun nousuun.
- Anonyymi00268
Täällä mitään kannata kuluttaa. Paree vaan että on rahaa kun pitää lähteä evakkoon kun revitään päätä ja käydään proxysotaa venäjää vastaan.
- Anonyymi00269
Miksi pitäisi kuluttaa, etkö tiedä että kuluttaminen on ympäristölle haitallista?
- Anonyymi00271
Kulutan tietenkin muttä vältän ostamasta niin monesta suomalaisesta yrityksestä kuin on vain mahdollista, etenkään kokoomuslaisten yrityksistä. Tilaan muualta sen minkä tarvitsen. Sille Orpo ei mahdakaan mitään. Se säästämisen ohella on protesti tälle hallitukselle.
- Anonyymi00310
Suomi firmat boikottiin, varsinkin jos on kokoomuslainen kuten ne melkein kaikki ovatkin.
- Anonyymi00337
Anonyymi00310 kirjoitti:
Suomi firmat boikottiin, varsinkin jos on kokoomuslainen kuten ne melkein kaikki ovatkin.
Kun tämä hallitus aloitti kylmän linjansa niin päätin että itse maksan näin takaisin. Asiakkaita ne persujen ja kokkareiden firmatkin tarvitsee ja vaikka joukossaon muitakin niin aivan sama minulle. Minullakin on läheisiä vähävaraisina ja tunnen vihaa hallitusta kohtaan kun se kuritta heitä ja etenkin kun persut ovat karnevalisoineet heikompien kiusaamisen saksikohuillaan. Siksi en asioi suomalaisissa firmoissa. Olen nyt tilannut paljon ulkomailta sellaiset tavarat joilla ei ole akuutti kiire. Euroopasta ja Kiinasta. Suomesta ostan vain sen mikä on pakko ostaa. Ja ennemmin makaan säästörahojeni päällä kuin annan ne näille oikeistolaisille robinhoodeille jotka vievät itse köyhiltä tuhkatkin pesästä. Ei tule minulta heille enää rahaa.
- Anonyymi00272
ja minähän en osta turhia vaikka kuinka maa menis konkkaan ostan jos tarten muuten en :/ - mäkätimäkäti
- Anonyymi00273
Miten kuluttaa tarpeelliseen ,kun pankit ei anna rahaa!
pitää tilata omia rahoja odottaa vikkokausia!
Ja ruokaostoksista pitää pankkiin viedä kuitit mihin on rahansa käyttänyt!
OTTAKO TE TULLEET HULLUIKSI!
aivan käsittämätöntä VALVONTAA PIRU ISTUU ORRELLA! - Anonyymi00274
Kukahan se sen leikkaamisen aloitti ja kauhean velkapelottelun kansan elävän muka liian leveästi? Kansa totteli ja leikkasi kulutuksensa nollaan. Sitä saa mitä tilaa. Pennin killinkiäkään ei laiteta kiertoon niin kauan kuin saksikäsi saksii.
- Anonyymi00275
Hallituksen linjalla mennään. Leikkaamalla talous nousuun.
- Anonyymi00276
Kovin on pää tynnyrissä elänyt jos pitää vielä ihmetellä "miksi suomalainen ei kuluta".
Suurin työttömyystilanne koko euroopassa, valtion talous niin pahasti miinuksella, että jouduttiin EU:n tarkkailuluokalle, valtio ajautumassa konkurssiin, järjettömät julkisen hyvinvoinnin leikkaukset, työläisten oikeuksien alasajo, ennätysmäärä viimevuosina konkursseja kuin vuosikymmeniin, jopa suuret yritykset ja ketjut tehneet konkursseja. Aika harvalla täällä on varaa kuvitella olevansa turvassa työn ja talouden puolesta, se romahdus henk.koht tasollakin voi koittaa ihan koska tahansa jos työt lähtee alta.
Kyllä silloin on viisainta tosiaan säästää jokainen euro. Se on valtiovallan syytä, etteivät osaa eivätkä halua ryhtyä sellaisiin toimiin joilla Suomeen saataisiin elvytettyä tuottaminen, työpaikkojen määrä ja sitä kautta rahan kiertoa ja talouden elpymistä. Tuo lyhytnäköinen porvaripolitiikka jota nykyinen hallitus ajaa "viemme köyhiltä tuet pois ja työläisiltä oikeudet" ja sen lisäksi ovat vielä ehdottomassa uutta halpatyömallia jossa tukien saajat pakotettaisiin tekemään työtä saadakseen ne tuet ( Kyllä työstä kuuluu saada ihan oikea palkka lomakertymineen ) ajavat Suomen vain entistä syvempään suohon.
Se on parasta olla kansalaisella säästöt tallessa jos Suomi kaatuu niin voi paeta esimerkiksi Ruotsiin.- Anonyymi00277
Työttömyys on ennätyskorkealla, vapaiden työpaikkojen määrä ennätysalhaalla. Samalla irtisanomisia ja määräaikaisuuksia helpotetaan ja turvaverkkoja puretaan, minkä keretään.
TIETENKIN he jotka pystyvät (ja niin kauan kuin pystyvät) rakentavat säästöillä omaa turvaverkkoaan.
Ei kukaan ajattele, että riskeeraan ehkä oman tulevaisuuteeni, mutta toimin niin kuin on jollekkin kuvitteelliselle "kansantaloudelle" hyväksi.
Tähän käytännössä hallituksen toiminta on ajanut, kun toivottomuuden ja turvattamuuden kasvattaminen on ollut itsetarkoituksellista. - Anonyymi00336
Kreikassa on jo vittuiltu Suomelle nykytilanteesta. Ei olisi silloin aikanaan Suomen kannattanut autoa päätään kreikkalaisille. Nyt on osat vaihtuneet
Anonyymi00277 kirjoitti:
Työttömyys on ennätyskorkealla, vapaiden työpaikkojen määrä ennätysalhaalla. Samalla irtisanomisia ja määräaikaisuuksia helpotetaan ja turvaverkkoja puretaan, minkä keretään.
TIETENKIN he jotka pystyvät (ja niin kauan kuin pystyvät) rakentavat säästöillä omaa turvaverkkoaan.
Ei kukaan ajattele, että riskeeraan ehkä oman tulevaisuuteeni, mutta toimin niin kuin on jollekkin kuvitteelliselle "kansantaloudelle" hyväksi.
Tähän käytännössä hallituksen toiminta on ajanut, kun toivottomuuden ja turvattamuuden kasvattaminen on ollut itsetarkoituksellista.Suomessa syntyneiden työttömyys oli vuonna 2019 7,6%..Nyt se on 7,8%. Työttömyysaste on siis ollut koko ajan trendiltään melkoisen tasainen. Sen sijaan vieraskielisten työttömyysaste oli vuonna 2019 n. 15% ja nyt n. 20%. Lisäksi vieraskielisistä iso osa työllistyy tukitoimilla, ja osan ajasta elää sosiaalitukien varassa. Vieraskielisten työttömyydellä on siis iso vaikutus kokonaistyöttömyyteen ja ehkäpä juuri siksi vasemmiston populistit vaikenee siitä ja huutaa päälle "mutkun oikeisto!". Ja sitähän se on ollut koko hallituskauden ajan. Puppupopulismia, jolla huijataan teitä vähemmän äIykkäitä uskomaan, että kaikki oli hyvin hallituksen vaihtumiseen asti.
Teilllä vasemman laidan kompuroijilla kimpoilee kaikukammioissanne samat yksisilmäiset iskulauseet ja sotahuudot, joista valtaosa on täysin irti arkitodellisuudesta. Pahinta lienee se, että te ette kykene minkäänlaiseen faktantarkistukseen, saati ymmärtämään faktan ja fiktion eroa.
☝️🤨
- Anonyymi00278
Varmaankaan ei haluta elää velaksi, niinkuin suomen valtio...
- Anonyymi00279
Säästäminen on järkevää.Elämä on epävarmaa.Jos syttyy sota niin täytyy olla rahaa poistua maasta.Eikä tarvitse olla edes noin dramaattista.Yllättäviä menoja voi tulla.Entäs jos sairastuu vakavasti.Ei laskuja makseta muodikkailla räteillä tai upealla sohvakalustolla.Paras on elää niin että on katto pään päällä ja ruokaa päivittäin.Fiksusti käytetty raha kestää pitempään.Miksi täyttää mainostajien taskuja kun meille aina yritetään luoda uusia tarpeita.Vähemmällä tulee toimeen.
- Anonyymi00280
Suomi tarvitsee taloudellisen herätyksen. Ja mitä pikemmin oikeat veronmaksajat loppuvat sen parempi. Saadaan taas talous kuntoon.
- Anonyymi00281
Kerskakulutus on hyväkin saada kuriin. Suomalaiset ovat nykyään valveutuneita näissä asioissa ja ostavat lähinnä käytettyä tavaraa Kierrätyskeskuksen, Fidan ja kirpputorien valikoimista.
- Anonyymi00282
Edellinen sukupolvi kulutti. Ostivat oman asunnon, auton, kesämökin, lomamatkustivat... Nykyinen sukupolvi ei enää kuluta. Tämä tulee muuttamaan koko talouskasvuun perustuvan yhteiskuntajärjestelmän.
- Anonyymi00283
Sanoin jo teille kerran, tuossa edellä, että rahaa pitää jättää pankkiin, vaikka panamassa, jos jotain ikävää pääsee sattumaan ja se on varmaa tulevaa !
Osakepeli on äärimmäisen riskaabelia näinä aikoina, kun VALTIOt on ainoat, joka yritystoimintaa rahoittaa. Ja vielä velalla !
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19175685/suomen-suur-rikkaille-10ssa-vuodessa--perati-500--miljardia-euroa--tata-ei-suomi-kestanyt-(haans) - Anonyymi00294
Suomalaisiin on iskenyt JÄRKI JA OMANARVONTUNTO ja näitä eivät vie meiltä orpon ja purran holtiton ja huono taloudenpito, on pakko oppia säästäväiseksi, oletkos itse tuhlaamisen kannalla, oletko tyhmä kun kirjoitat että muka halutaan maan konkurssia! NO EI KUKAAN VÄHÄNKÄÄN JÄRKEVÄ HALUA MITÄÄN KONKURSSEJA, ORPO JA PURRA NE AIHEUTTAVAT "porvari-ideologiallaan!!
- Anonyymi00296
Kauhulla katselee jotka ovat sijoittaneet tyhjyyteen ette tule saamaan
omianne takaisin ikinä sillä reissulla varmaa on vain niellä tappio. - Anonyymi00297
Nostaisivat sitte verotusta niiden kohdalla joilla näitä säästöjä on. Vähän luulen että osuisi veronkorotukset sinne hyvätuloisimpaan muutamaan prosenttiin.
- Anonyymi00298
2500€/kk palkka (brutto) mutta kyllä tuosta nyt tonni jää säästöön joka kuukausi, kun ei mitään osta mitä ei tarvitse.
- Anonyymi00304
Kaikki turha pois koska ei tiedä mitä tulossa tämän ahallituksen heikon osaamisen vuoksi sekä Trumpin vuoksi.
Hulluus vaivaa maailmaa ja sen johtajia, minä minä ja itselle lisää köyhät, duunarit tallotaan jalkoihin ja heille jätetään luu käteen eli he maksavat kaiken ja rikkaille lisää veroalea, etuja, tukia ja nyt olemme tuhon tiellä.
Kaikesta leikataan niin ei tarvitse kuluttaa se on vastaisku heille ei meidänkään tarvitse auttaa yhteuskuntaa tehköön sen he joilla on riittävästi, isoja eläkkeitä, etuja ja muita lisätuloja ja miettikää nämä politiikot kuinka palljon heillä on erilaisia lisätuloja. Walinheimo, Sarkomaa, Heinonen erilaisia lisätuloja hallituksista. Saisivat hävetä. Oma etu ja napa. Muistakaa ketä äänestätte eli persut ja kokoomus voi mennä kortistoon.
Itse laitan mileummin osakkeisiin ja muuhun korkoa kasvamaan ja en kuluta mihinkää Temuun ja tai turhaan. Laatua jatkossa vain ja sen minkä tarvitsen. - Anonyymi00305
Hallitus HALUAA lisätä työntekijöiden epävarmuutta ja karsii turvaverkkoja.
Samalla työttömyys on ennätyskorkealla, irtisanomista on helpotettu ja vapaiden työpaikkojen määrä alempi kuin 10 vuotteen.
JÄRKEVÄ ihminen varautuu eikä tuhlaa. - Anonyymi00306
Seuraava hallitus tulee tekemään järkevästä metsätaloudesta mahdotonta. Unohtamatta sitä, että hoivamaksuja määrittäessä metsä on aina tuloa, vaikka sieltä ei saisi mustikoitakaan myytäväksi. Pakko olla joitakin kymmeniä tuhansia jemmassa, jos ei satu kuolemaan saappaat jalassa.
- Anonyymi00307
Metsat alkaa olla kaikki jo parturoitu rahoiksi. Oikeaa metsää on vaikea enää löytää.
- Anonyymi00308
Jos seuraavassa hallituksessa SDP on johtajana kannattaa nostaa rahat tileiltä ja pistää käteisenä piiloon sillä demarit keksivät jonkin haittaveron suomalaisten säästöihin. Aina kun demarit ovat hallituksessa keksitään uusia veroja ja haittamaksuja, ja kavereille virkoja eilaisiin uusiin hallintoelimiin joiden tuottavuus ja hyöty on kyseenalainen
- Anonyymi00313
Anonyymi00308 kirjoitti:
Jos seuraavassa hallituksessa SDP on johtajana kannattaa nostaa rahat tileiltä ja pistää käteisenä piiloon sillä demarit keksivät jonkin haittaveron suomalaisten säästöihin. Aina kun demarit ovat hallituksessa keksitään uusia veroja ja haittamaksuja, ja kavereille virkoja eilaisiin uusiin hallintoelimiin joiden tuottavuus ja hyöty on kyseenalainen
Persut ja kokoomuslaiset ovat korottaneet arvonlisäveroa ja leikanneet verovähennyksiä.
Kalliiksi tulee äänestäjille. - Anonyymi00335
Anonyymi00307 kirjoitti:
Metsat alkaa olla kaikki jo parturoitu rahoiksi. Oikeaa metsää on vaikea enää löytää.
On olemassa puupeltoja eli talousmetsää. Aitoa luonnonvaraista ei juuri ole.
- Anonyymi00339
Anonyymi00335 kirjoitti:
On olemassa puupeltoja eli talousmetsää. Aitoa luonnonvaraista ei juuri ole.
Kaikki Suomen metsät on hakattu moneen kertaan Väinämöisen, Joukahaisen tai Lallin toimesta jo aikoja sitten. Yhtään metsä plänttiä ei löydy missä ei olisi kirves käynyt viimeisen 10 000 vuoden aikana.
- Anonyymi00311
No mikä syy,leikkaukset?!!!!!.
- Anonyymi00312
Ne on X,miehet vieneet!
- Anonyymi00315
Ehkä pankit eivät luota näihin yrittäjiin ja heidän liikeideoihinsa, joita elinkeinoelämän edustajat pitävät työllisyydelle niin tärkeinä? Kannattamattomiin yrityksiin ja tarpeettomaan työhön ei ilmeisesti kukaan halua sijoittaa. Pienet säästöt ovat sosiaaliturvan kanssa asianomaisen perusturvaa. Niillä on eri merkitys kuin osakesijoittajien varoilla. Niitä pitäisikin vähän korko-suojata, vaikka pääomien tuotto toimiikin toisinpäin.
- Anonyymi00318
Eipä taida työttömillä olla rahasåkkiä perseen alka. Tai pienellä eläkkeellä kituvilla pienet tulot menee pakolisiin elin kustannuksiin, ilman alkoa ja tupakkaa.
- Anonyymi00319
Millään k7slutaa kun ei ole rahaa ja kaikki hinnat nousseet
Edes työttömyys tukee maan eusaa Eikös se just ollut Orpon hallituksen tarkoitus, että varallisuus kasvaa niillä, joilla sitä on ennestään ja tulot pienenevät niillä, joilla tulot ennestään ovat pienet. Jälkimmäiset eivät kuluta koska ei ole rahaa, mitä kuluttaa. Kun tulot on pienentyneet entisestään niin pienituloiset ovat leikanneet kulutuksestaan kaiken ylimääräisen, mistä taas on ollut hyvin ikäviä seurauksia monille kotimarkkinoilla toimiville yrittäjille. Ne edelliset, jotka ovat saaneet oikeistohallitukselta lisää rahaa taas seuraavat tilannetta ja toteavat, että Suomella menee todella kehnosti. Edessä voi olla vielä kovemmat ajat joihin kannattaa varautua. Pidetään rahat jemmassa ja odotetaan aikaa parempaa. Ehkä siirretään rahat piiloon jonnekin pois Suomesta. Voidaan sitten mennä itse perässä jos Suomesta tulee täysin paskamaa, jossa ei kannata alkaa mitään.
Tämä on klassinen ilmiö markkinataloudessa. Se nähtiin kapitalismin mallimaassa Yhdysvalloissa 1930-luvulla. Ihmiset, joilla oli rahaa panttasivat sitä kunnes maan hallitus väkisin väänsi talouden taas toimimaan puolisosialistilla toimilla. Kun talous alkoi pelittää niin rahaakin kummasti alkoi löytyä.- Anonyymi00334
Edellisellä hallituksella oli näitä ihmeprojekteja suunnitteilla työläisen selkänahasta.
Paljon ehtivät toteuttaa ja sitä maksellaan.
Kohta on taas demarit hallituksessa.
Vihreät siirtymät ja verot taas nousee.
Ei ole selvitty edellisistäkään ja pitää säästää kaikki mitä pystyy, jos meinaa selvitä seuraavasta 4 vuotisesta.
Pitää keksiä keino työmatkoihin.
Pitää selvitä kalliimmasta polttoaineesta.
Energiaverot.
Ja kaikki nämä nostavat asumisen kustannuksia ja ruuan hintaa.
Viimeksi tekivät aikamoisen pommin ihan pelkästään lämmityskuluihin.
Noi vihervasurit on oikeasti tosi kylmiä ja välinpitämättömiä. Tuo on aika ideologisesti virittynyt mielipide, ja jotenkin epäilen, ettet oikeasti ole ihan tuota mieltä. Taloustieteellisestä näkökulmasta katsottuna Kokoomukselle on erittäin hyödyllistä vahvistaa pieni ja keskituloisten ostovoimaa, koska se porukkaa muodostaa valtaosan kulutuskysynnästä. Tässä porukassa ostovoiman kohdistuminen markkinoille vahvistaa yritysten, ja myös niiden varakkaiden, asemaa ja tyytyväisyyttä, ja koska tämä on Kokoomukselle tärkeää äänestäjäkuntaa, väittämä, että hallituksen tarkoitus on heikentää pienempituloisten asemaa ei ole realistinen, vaan oman oksan sahaamista. Perussuomalaistenkin politiikka on aina korostanut pienempituloisten aseman puolustamista. Vaikka leikkauspolitiikka on osin epäreilua, siltikään hallituksen motiivina tuskin on yhteiskunnan hyvinvoinnin heikentäminen. Sellainen on laitavasemmistolaista salaliittohörhöiIyä.
Mr.Perfect kirjoitti:
Tuo on aika ideologisesti virittynyt mielipide, ja jotenkin epäilen, ettet oikeasti ole ihan tuota mieltä. Taloustieteellisestä näkökulmasta katsottuna Kokoomukselle on erittäin hyödyllistä vahvistaa pieni ja keskituloisten ostovoimaa, koska se porukkaa muodostaa valtaosan kulutuskysynnästä. Tässä porukassa ostovoiman kohdistuminen markkinoille vahvistaa yritysten, ja myös niiden varakkaiden, asemaa ja tyytyväisyyttä, ja koska tämä on Kokoomukselle tärkeää äänestäjäkuntaa, väittämä, että hallituksen tarkoitus on heikentää pienempituloisten asemaa ei ole realistinen, vaan oman oksan sahaamista. Perussuomalaistenkin politiikka on aina korostanut pienempituloisten aseman puolustamista. Vaikka leikkauspolitiikka on osin epäreilua, siltikään hallituksen motiivina tuskin on yhteiskunnan hyvinvoinnin heikentäminen. Sellainen on laitavasemmistolaista salaliittohörhöiIyä.
Hyvät aikeet ja karu todellisuus eivät välttämättä osu yksiin. Olen ollut koko ajan sitä mieltä, aatteet ja arvot saavat aikaan hyvää vain silloin kun tiukasti seurataan, miten niiden toteuttamisesta reaalitodellisuudessa seuraa. Vielä parempi olisi jos olemassa olevan tiedon perusteella kyettäisiin päättelemään etukäteen, että ideologisesti hyvältä tuntuvat toimet vain pahentavat ongelmia, joita ideologialla yritetään ratkaista. Ideologia voi muuttua karussa todellisuudessa irvikuvakseen.
En väitä, että kokoomus eikä varsinkaan PS olisi halunnut, että hallituksen toimet olisivat vieneet maan ja valtion siihen surkeaan jamaan, missä nyt ollaan, mutta niin vain on käynyt, että reunaoikeistolainen talouspolitiikka ei ole toiminut. Olen vankasti sitä mieltä, että Suomen ei tarvitsisi olla nykyisessä tilanteessa. Jos hommat olisi hoidettu oikein niin Orpon hallituksessa mukana olevilla puolueilla voisi olla ihan kohtuu hyvät mahdollisuudet voittaa vuoden 2027 eduskuntavaalit tai ainakin pärjätä niissä hyvin.
- Anonyymi00332
Suomi on pahoinvointivaltio ja kuolee kuin Neuvostoliitto aikoinaan omaan mahdottomuuteensa.
- Anonyymi00333
Ihmesanastoa suomessa. Jos olemassa "hyvinvointialueita", niin "pahoinvontialueidenkin" kuuluu olla. Kieli ei siedä pelleilyä)))
- Anonyymi00338
Suomalaisten kulutushalut hyydytti Instagram-kuva, jossa menoleikkaaja Riikka Purra ylpeili jättisaksilla kuin kuolema viikatteellaan.
- Anonyymi00342
Ei ole rahaa kuluttaa, mutta monille hyvätuloisille on täysin absurdi ajatus, että ei ole rahaa. Kai nyt säästössä on muutama tonni? Niin mistä säästät, jos kaikki tulot menevät laskut, ruoka ja sairauden hoitoon/lääkkeet, mutta ei mene perille se, koska heillä itsellään on tulot ja säästössä rahaa jos hätätilanne iskee, esimerkiksi vakava sairastuminen tai työttömyys, ei se heidän elämäänsä kaada, koska raha on turvana.
- Anonyymi00346
Lääkekatto tulee melko pian vastaan ja sen jälkeen ne maksaa vaan 2,50 €/lääkeannos.
Eihän sinne jemmarahastoon tarvitse jättisummia laittaa vaan pieni määrä rahaa
mahdollisimman monena kuukautena niin siitä kertyy kohtuupotti, mitä voi
sitten hyödyntää hädän hetkenä.
Toisaalta kun säästötilin saldo heiluu ylös - alas kuukausittain, niin tuo
talletustilin määrä kuitenkin nousee ylöspäin pikku hiljaa kun on sinnikäs.
Joskus joutuu turvautumaan jopa sinne jemmarahakirstuun, mutta onneksi
vaan väliaikaisesti jotta saa taas talouden pysymään hallinnassa.
Eihän nuo siirrot suuria summia ole mutta kyllä se suositeltu 10%:n säästö
on paikallaan ja suo luo mukavasti talouteen väljyyttä. Tällä hetkellä kuluttajien ostovoima on Marinin aikana tapahtuneen romahduksen jälkeen noussut lähes aikaisemmalle tasolle inflaation laskun, alemman korkotason ja verotason, sekä palkkakehityksen vuoksi. Jos haluat realistisen kuvan yhteiskunnasta, älä ajattele kuin kapinallinen äärivasemmalta, vaan kuin tilastotieteilijä.
- Anonyymi00350
Mr.Perfect kirjoitti:
Tällä hetkellä kuluttajien ostovoima on Marinin aikana tapahtuneen romahduksen jälkeen noussut lähes aikaisemmalle tasolle inflaation laskun, alemman korkotason ja verotason, sekä palkkakehityksen vuoksi. Jos haluat realistisen kuvan yhteiskunnasta, älä ajattele kuin kapinallinen äärivasemmalta, vaan kuin tilastotieteilijä.
8 vuotias tyttö oli yksi Perussuomalaisten pedofiliasta tuomittujen pedofilien uhri.
- Anonyymi00343
Säästetään, että rahat riittäisi Ukrainaan.
- Anonyymi00347
Pelko toimeentulon loppumisesta.
Koska media on hallituksen vaihtumisen jälkeen koko ajan ajan korostanut uhkia ja epävarmuuksia. Negatiivisten talousaiheisten uutisointien määrä kasvoi räjähdysmäisesti ja totta hitossa se vahvistaa epäluottamusta taloutta kohtaan, mikä tietenkin vaikuttaa ihmisten haluun kuluttaa ja investoida. Tästä perussuomalaisetkin on jauhaneet vuosia, mutta sellainen tuskin koskaan johtaa järjelliseen ajatteluun, sillä "koska persu" syndrooman riivaamat ihmiset ei siihen kykene. Siksi ruikuIit vastaa siihen aina irvokkaan vasemmistolaisesti "juu median vika, ulisee persu!" Mutta kun sen "persuilun" vahvisti ETLAkin tutkimuksessaan, että negatiivinen uutisointi korreloi suoraan luottamusindeksin kanssa, niin saman tein irvokkaat vasemmistoIaiset pakeni paikalta muihin aiheisiin räksyttämään. Koska räksyttäminen on se juttu. Oli aihe mikä tahansa.
☝️🙄- Anonyymi00349
""Negatiivisten talousaiheisten uutisointien määrä kasvoi räjähdysmäisesti ja totta hitossa se vahvistaa epäluottamusta taloutta kohtaan,""
Eikö kansalaisille pitäisi kertoa totuutta, että porrrrrrvari ryöstikin rahat !
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18308908/suppea-tulo-eliitti-rohmusi-23-palkkapotista-!--valta-eliitti-tekee-kaikkensa-salatakseen-totuden
Miksi muuten, te porrrrrvarit, salailette tuota historiallista "tulonjaon" muutosta. siksikö, että heikentää entisestäänkin sopulin luottamusta !
t. haans Anonyymi00349 kirjoitti:
""Negatiivisten talousaiheisten uutisointien määrä kasvoi räjähdysmäisesti ja totta hitossa se vahvistaa epäluottamusta taloutta kohtaan,""
Eikö kansalaisille pitäisi kertoa totuutta, että porrrrrrvari ryöstikin rahat !
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18308908/suppea-tulo-eliitti-rohmusi-23-palkkapotista-!--valta-eliitti-tekee-kaikkensa-salatakseen-totuden
Miksi muuten, te porrrrrvarit, salailette tuota historiallista "tulonjaon" muutosta. siksikö, että heikentää entisestäänkin sopulin luottamusta !
t. haansTietenkin totuus pitää kertoa, eikä muunneltuja sellaisia tai valeita. Uskon, että kuitenkin itsekin tiedät miten toimittajat käyttää luovuutta ja iskevyyttä kilpaillessaan mediamarkkinoilla. Toimittajien saama kritiikki ei aina ole perusteetonta. Ts. talousuutiset ja politiikan uutiset voisi olla myös asiallisia pelkopornon, iskevyyden ja myyvyyden sijaan, koska mediataloissa tiedetään täsmälleen, miten uutisointi vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin ja toimintaan. Kun omaa myyntiä vahvistetaan esim. talouskasvuun vaikuttavan kulutuksen kustannuksella, rikotaan enemmän tai vähemmän 'vastuullisen journalismin' periaatteita.
- Anonyymi00361
Mr.Perfect kirjoitti:
Tietenkin totuus pitää kertoa, eikä muunneltuja sellaisia tai valeita. Uskon, että kuitenkin itsekin tiedät miten toimittajat käyttää luovuutta ja iskevyyttä kilpaillessaan mediamarkkinoilla. Toimittajien saama kritiikki ei aina ole perusteetonta. Ts. talousuutiset ja politiikan uutiset voisi olla myös asiallisia pelkopornon, iskevyyden ja myyvyyden sijaan, koska mediataloissa tiedetään täsmälleen, miten uutisointi vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin ja toimintaan. Kun omaa myyntiä vahvistetaan esim. talouskasvuun vaikuttavan kulutuksen kustannuksella, rikotaan enemmän tai vähemmän 'vastuullisen journalismin' periaatteita.
En usko, että rationaaliset ihmiset tekevät minkäänlaista ostopäätöstä Ilta-Paskojen juttujen perusteella.
Jos työtilanne on kunnossa, asiat etenevät kuten ennenkin.
t. haans
- Anonyymi00351
Ostetaan vain Kiinasta. On niin halpaa, että rahaa jää säästöönkin😇
- Anonyymi00353
Kauppojen hyllyt on täynnä Kiinasta tuotua tavaraa.
- Anonyymi00358
Anonyymi00353 kirjoitti:
Kauppojen hyllyt on täynnä Kiinasta tuotua tavaraa.
Ja kaiken tämän lisäksi SDP vihersakin kanssa vaatii lisää halpatyövoimaa tekemään ihan kaikki Suomaiaisten köyhien työt. Aivan tollojen touhua tämä on jo.
- Anonyymi00356
Työttömiä noin 350 000
Koulutuksessa ja TE toimistojen huu-haa kursseilla noin 50 000
Pitkäaikaistyöttömiä 140 000
Siihen päälle vielä osaaikaiset,määräaikaiset,muutaman tunnin viikossa
tekevät.
Sitten kuntouttavassa työtoiminnassa olevat,työkokeiluissa olevat,
ja työharjoitteluissa olevat.
https://www.ku.fi/artikkeli/5445858-orpon-hallitus-teki-taas-ennatyksen-pitkaaikaistyottomyys-2000-luvun-huippulukemaan - Anonyymi00357
Ursula korjaa EU- sotakassaan potin.. Kokoomus otti vastaan ursulan petterin johdolla pankkitilit laitettiin vakuudeksi sotaan hyväosaisten korkojen pantiksi. Lisäksi saadaan paljon lapsia katoamaan sodan varjolle niille on hyvä kysyntä tunneli markkinoilla. Kauppaa käydään ihan etunimillä huonekaluina huutokaupassa. 10000$-24000$ näyttää nousevan.
- Anonyymi00359
Omalla kohdallani vastaus on varsin yksinkertainen: ei ole minkäänlaista halua tai tarvetta kuluttaa yhtään enempää. Rahaa tulee enemmän kuin menee, joten sitä nyt vaan jää koko ajan säästöön. En tunne tarvetta ostaa roinaa, jota en halua, enkä käyttää rahaa palveluihin, joista en ole kiinnostunut.
- Anonyymi00360
"Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä.."
Ehkä ei ole mitään säästötilejä, joiden päällä istutaan. Ollaan vain lähes puillapaljailla.
Kiitos oikeisto Hallituksen, joka on sen aiheuttanut. - Anonyymi00362
Suomalaiset kuluttavat esim. matkailuun enemmän kuin koskaan. Kun katsoo varsinkin hintavampia matkoja myyvien matkatoimistojen nettisivuja niin 3500- 10000 Euron hintaisten matkojen lähdöistä iso osa seuraavan puolen vuoden ajalle on loppuunvarattuja.
Tämä on tietysti varsin tyhmää toimintaa kotimaan taloutta ja ylipäätään kotimaata ajatellen viedä varallisuutta maailmalle mutta tällaisiä me ihmiset keskimäärin vain olemme. - Anonyymi00363
Rikkaiden veronkevennykset olivat turhia. Niistä saatiin vain lisää turhaa rahaa makaamaan laiskana tileillä. Talous ei kasvanut varakkaiden veronkevennysten myötä, vaikka valhepropagansa sellaista väitti, eikä kukaan siihen uskonutkaan. Taisi käydä päinvastoin. Leikkausten säästöarvon teki hyvätuloisten veronkevennys ja ulkomaille syydettävät Euroneuvostoliiton ruplat - useita miljardeja euroja - täysin tyhjäksi.
- Anonyymi00364
Auttaako uuden mersun osto Suomes
- Anonyymi00365
Säästäminen ei ole pahasta:
Säästäminen voi johtaa, sijoittamiseen kun säästöille alkaa niiden tekiä haluamaan lisää tuottoa.
Sijoittaminen auttaa taloutta enemmän kuin mieletön tuhlaaminen
https://toteemi.blogspot.com/2026/02/saastaminen-ei-ole-pahasta-kunhan-se-ei.html
Säästäminen voi olla jo, merkki, että henkilö pohtii sijoittamista, mutta ei vielä ole keksinyt mielestään hyvää tapaa sijoittaa, tai ei tiedä että rahojen pitokin on sijoittamista, ja huono sijoitus koska rahan arvo laskee koko ajan.
Tässä huolestuttavinta on, että on tiedossa että suomalaiset pitää rahoja tileillään, eli mielestäni suomessa ei ole tarpeeksi yksityisyyttä ihmisillä. Se pitäisi olla kaikkien täysin oma asia mitä he tekevät rahoillaan. - Anonyymi00366
Minulla on riittävästi tarvittavaa . Kotimarkkinoita ei pidä tuhlaillen ylläpitää ja saattaa itsensä kuseen . Velkainen ihminen pulassa viimein .
- Anonyymi00368
Kulutus seis, näin sanovat vihreät ja vasemmisto vuodesta toiseen.
- Anonyymi00369
Pitäisikö kuluttaa ja ostaa lisää kiinalaista romua vai lennellä enemmän Norwegianilla ulkomaan lomille. Kotimaan matkailu on tylsää ja kallista. Uusia huonekaluja ja kodinkoneita ei tarvitse ostella joka vuosi eikä autoa vaihtaa. Vaatteita ostetaan ulkomaisista verkkokaupoista. Ravintolat ovat hinnoitelleet itsensä ulos piperrysmenuineen.
- Anonyymi00372
Purran katseleminen ja kuunteleminen vie kaikki halut😂
- Anonyymi00373
Lampaat sijoittaneet osinkosäästötileille . Juoni sekin saadaan maailman ainoa rikas maanosa kurjistettua .Kun kaikki pelimerkit kasvamassa osinkoja mutta ne osingot putoavat myös koska kukaan ei osta mitään . kaikki vain sijoitttavat korkoa korolle . Pian osingot 2 prosenttia ja tuloverot 60 prosenttia
- Anonyymi00374
Himoverottaja SDP tekee tuon ja leikkaa palkoistamme verotuksen muodossa leijonan osan.
- Anonyymi00387
Anonyymi00374 kirjoitti:
Himoverottaja SDP tekee tuon ja leikkaa palkoistamme verotuksen muodossa leijonan osan.
Ei SDP verota ketään. Valtio ja kunnat verottavat ja jopa kirkko niitä jotka ovat todella pihalla.
- Anonyymi00375
Vihreäthän on ollut liikakulutusta vastaan ja köyttänyt ketingeilläkin itsensä koneisiin estäen kulutuksen. Nyt kun ei sitten kuluteta huutaa nämä samat vihertoliskot kuluttakaa jo ei säästetä enään. Sekopäitä ovat vihervassut. Nyt ihan kaikki yrittäjät ja työntekijät säästää ja se todella hyvä. Näemme selvästi mitä kansanedustajamme on saanut valtiontaloudessa aikaan tuhlaamalla verovarojamme jopa täysin turhiin kohteisiin.
- Anonyymi00407
Vihreät nojaakin vain populismiin. Eivät he tosissaan ole luonnon kannalla. Vihreät ovat vihreitä vain ulkokuoreltaan ja alla on vasemmistolainen populistipuolue. Itse olen aina kannattanut luonnonsuojelua ja kulutuksen vähentämistä mutta en äänestä silti vihreitä. Kuten en myöskään kannata ja tue elokapinaa. Heitä pidän lähinnä nuorina kapinahenkisinä anarkisteina. Tiellä istumalla ja muita vaatimalla ei luonnon eteen tehdä mitään.
- Anonyymi00378
Kuluttamisen kannattaa olla järkevää. Kuluttaminen ei saa olla itseisarvo. Itseisarvo tarkoittaa etiikassa arvoa, jota ei tarvitse eikä voida perustella muilla arvoilla.
- Anonyymi00379
vapaus on itse arvo, sitä ei tarvitse perustella, mutta kun perustelee esim että jotain hyvinvointi ja rikkaus ja kansainväliset esim onnelisuus mittaus ja pisa niin ihmiset tulee puolelle
- Anonyymi00380
Anonyymi00379 kirjoitti:
vapaus on itse arvo, sitä ei tarvitse perustella, mutta kun perustelee esim että jotain hyvinvointi ja rikkaus ja kansainväliset esim onnelisuus mittaus ja pisa niin ihmiset tulee puolelle
Mitä oikeasti suomalaista (=Suomessa valmistettu 100 %:sti) voit ostaa ja edistää suomalaisten työtä ?
- Anonyymi00391
Anonyymi00380 kirjoitti:
Mitä oikeasti suomalaista (=Suomessa valmistettu 100 %:sti) voit ostaa ja edistää suomalaisten työtä ?
No luulen että muoviämpäreitä tehdään täällä kotomaasa !
- Anonyymi00381
Se o hapuilua. Tulevaisuus kirjoitti itsestään. Kovin tyhmäksi ei pidä opiskella.
- Anonyymi00382
Dunja:
Demareitten salajuoni. - Anonyymi00384
Ei paljon ole, mitä kuluttaa! Tuo työmarkkinatuki on NIIN PIENI! Ja tuo paskakopla lopetti asumistuen omistusasujilta!
- Anonyymi00385
Iski hallituksen säätötoimet, käy kuin mutalaisen hevoselle.
- Anonyymi00388
Nyt on sellainen hallituspohja että kannattaa pitää kukkaron nyörit tiukalla, ei yhtään tiedä että mitä ne hullut keksii.
- Anonyymi00389
Juuri niin SDP:n himoverottaja tulee leikkaamaan palkoistamme verotuksen mudossa kunnolla. SDP on kiero leikkaaja. Huomaatteko miten kaikki on muuttunut nyt SDP on alkanut vaatimaan leikkauksia hallitukselta. Uskomattoman kiero SDP joka on tähän saakka huutanut vihreän punasen kanssa kilpaa leikkauksia vastaan. Nyt nämä kaksi huutavaa ämmään on hiljaa
- Anonyymi00390
Just ostin eteläkorealaisen sähköauton Saabeja ei enää saa.
Tätä hölmön reunaoikeistolaisen pöhköä aloitusta näyttää nyt ylläpito roikuttavan trendaavissa. No, kommentoidaan sitä kun ei parempaakaan ole.
Ei se mitään, että tällä palstalla reunaoikeistolaiset pösilöt itkevät kun ihmiset eivät auta Orpon hallitusta. Pahempi sen sijaan on kun Orpon hallitus itse pillittää samaa. Ihmiset kuitenkin vielä tässä maassa päättävät itse omista asioistaan ja omasta rahankäytöstään. Ei ihmisiä saada kuluttamaan hallituksen komennoilla - eikä yrittäjiä yrittämään. Ihmiset sentään vielä saavat päättää omista raha-asioistaan. Hallitus päättää talouspolitiikastaan ja ihmiset joutuvat kestämään sen seuraukset.
Orpon reunaoikeistolainen hokkuspokkus ei ole toiminut. Kasvua ei ole syntynyt. Sataa tuhatta uutta työpaikkaa ei ole syntynyt vaan sen sijaan entisiäkin on kadonnut kun kotimarkkinayrityksiä on mennyt kovaa tahtia konkkaan. Valtion velka ei ole taittunut vaan kasvanut. Siis kaikki, ihan kaikki on mennyt hallitukselta pieleen. Nyt sitten hallitus ja sen kannattajat maanittelevat kansaa auttamaan Orpon hallitusta hokkuspokkuksen toteuttamisessa. Heh heh hah hah - naurettavaa tai raivostuttavaa, miten nyt kukin sen näkee.- Anonyymi00399
Kasvuhan katoaa hetkessä kun reunavasemmisto lakkoilee yrityksiä nurin
- Anonyymi00400
Mutku ne vaikutukset ei näy heti vaan vasta vuosien päästä ja sitku on Venäjän hyökkäyssota sekä muu paskanjauhanta päälle.
- Anonyymi00392
Suomessa on paljon vanhempaa väestöä jolla on jo kaikki tarvittavat kulutushyödykkeet.He kuluttavat lähinnä palveluita ja niitäkin maltilla,koska hinnat älyttömiä suhteessa laatuun.Nuorilla ei ole vielä rahaa ja huonolta näyttää työmarkkinat heille.Ovat myös tietoisempia kestävästä kehityksestä ja ostavat paljon käytettyä tavaraa.30-40 v.ostaa Temusta ja verkosta muutenkin ulkomailta.Mistä ne kulutusrahat sitten raavitaan?Lappikin on niin ylihinnoiteltu ettei tavan kansalaisilla ole varaa mennä sinne kuluttamaan.
- Anonyymi00393
Uusimman mittauksen mukaan kuluttajien luottamus on edelleen heikentynyt. Uusia ennätyksiä kolkutellaan jo.
- Anonyymi00394
Ei isolla osalla ole edes varaa kuluttaa. Ei kaikilla ole tili pursuamassa rahaa. Hyvä jos ruuan ja asunnon saa pidettyä, lääkkeistäkin pitää tinkiä ja vaatteet pitää pitää 30 vuotta.
- Anonyymi00396
Jos lähden tästä Thaimaaseen kahdeksi kuukaudeksi kuluttamaan, se ei vissiin Suomen taloutta paljoa nosta?
- Anonyymi00408
Ihan järjetöntä kuluttaa,ostaa kertakäyttökamaa ja tuhota maapalloa!! Ei järjen häivääkään🤷♀️
- Anonyymi00410
Jatkan. Tulee maanjäristys,tulee tsunami, vie mukanaan silmänräpäyksessä teidän 'kulutusaarteenne'. Mitä jää? Tuleeko sen jälkeen ekana mieleen kulutella? Teitä herätellään, mutta te vaan putkinäköisesti unelmoitte yhä tyhjänpäiväisestä kuluttamisesta🤷♀️
- Anonyymi00409
Kukaan ei kuluta, koska kukaan ei voi olla varma enään työpaikastaan
Jotta mikseivät suomalaiset kuluta. Yritetään nyt vääntää oikein rautalangasta, että miksi eivät. Siihen on eri syitä. Suomalaiset ovat erilaisia, on rikkaita ja on köyhiä, suurin osa lienee siltä väliltä. Ihmiset eroavat myös aatteiltaan ja arvoiltaan.
Ensinnäkin Suomessa on matalapalkkaisia ihmisiä. Globalisaation seurauksena heitä on paljon. Heidän tulonsa riittäisi nippa nappa elää kituuttamiseen päivästä päivään. Ylimääräinen kulutus on valtion jakamien tukien varassa. Joiltakin pienipalkkaisilta on se pienikin palkka mennyt hallituksen politiikan seurauksena kun työnantaja on tehnyt konkurssin. Niille pienituloisille, joilla vielä työpaikka on tallella hallituksen tuloveroalennus on antanut ehkä joitain kymppejä kun taas tukien leikkaus on vienyt satasia.
Entä miksi sitten hyvätuloiset ja suurituloiset eivät kuluta ja sijoita Suomeen vaikka ovat saaneet hallitukselta lahjarahaa tuloveron alennuksina? Siinä tulevat esiin myös nämä aatteet ja arvot. Hyvätuloisilla ei ole mitään erityistä tarvetta lisätä kulutustaan - sen sijaan heillä on hyvinkin syytä säästää ja pantata. Hyvätuloiset ja suurituloiset voisivat nostaa kulutustaan ja sijoittaa Suomeen isänmaallisista syistä, mutta isänmaallisuus nyt vaan ei ole kovin korkeassa kurssissa nyky-Suomessa. Joidenkin mielestä isänmaallisuus on yhdentekevää toisten mielestä taas se on pahaa natsismia. Näiden isänmaallisuudesta luopuneiden mielestä on järkevää säästää rahaa jotta voi muuttaa pois maasta, jossa menee huonosti. No, minä, Oikonomi esimerkiksi pidän itseäni isänmaallisena suomalaisena, mutta en silti tunne mitään halua auttaa hallitusta, jonka talouspolitiikka on viemässä Suomea perikatoon. Kulutan vain sen mitä ennenkin ja se riittää. Kaltaisiani lienee aika paljonkin. Vihervasemmistolaiset taas ovat oikein tyytyväisiä hallituksen politiikkaan. Heille on tärkeää, että pääsevät taas valtaan. PS-puolueen tuleva romahdus saa vassarit suorastaan ilakoimaan.
Näillä epäisänmaallisilla hyvä- ja suurituloisilla saattaa kyllä olla vähän ristiriitaisia ajatuksia. Orpon hallitushan tekee juuri sellaista politiikkaa, jota he ovat halunneet. Kuluttavatko he nyt innolla kun hallitus niin toivoo? Epäilen että eivät. Heille oma pankkitili on varmasti tärkeämpi kuin valtion tulot.
En tiedä paljonko Suomessa on ihmisiä, joilla on vielä halua kantaa vastuuta tästä maasta. Olen kuitenkin melko varma, että he olisivat olleet valmiita maksamaan väliaikaisena tuloveron korotuksena sen, että Suomen velkaantuminen olisi saatu kuriin ja talous muutenkin tasapainoon. Talouden pyörät olisivat pyörineet normaalisti, työllisyys olisi säilynyt ja sopeutus olisi voitu toteuttaa ilman joutumista lamakierteeseen.- Anonyymi00411
Ne joilla rahaa, lähtee usein ulkomaille tuhlaamaan. Ministerit ja valtion johtajat näyttää vielä mallia suomessa kuinka hienoa on
- Anonyymi00412
Asunnot halpenevat, mutta suomalaiset eivät vieläkään niitä osta.
Kuinka monta asuntoa minun pitäisi ostaa?
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011844584.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox
Sijoitusgurut ovat jo pitkään toitottaneet, että kannattaa asua vuokralla ja laittaa myymästään asunnosta saadut rahat sijoituksiin. Tätä periaatetta noudattaen kysyntää tulee olemaan siis vain kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista, kun taas omistettavakseen eli riesakseen niitä ei juuri kannata ostaa.
Sitä paitsi vuokralla asumiseen on saanut asumistukea, omistusasunnossa asumiseen ei. - Anonyymi00413
Pankkini ilmoitti, että tilini on tulossa täyteen ja joudun avaamaan toisen pankkitilin.
- Anonyymi00414
Miksi ostaa jotain turhantärkeää ja tyhjänpäiväistä ainoastaan kuluttaakseen. Järjetöntähän se olisi.🤷♀️
- Anonyymi00415
Ps. Ehkäpä ihmisten arvot on muuttumassa, ei tarvii enää marssia mars ykskaks kuluttaamaan manipuloituina. Ihan itsekkin saa toimia ja ajatella. Se on teille itsekeskeisille oi ja voi🤷♀️
- Anonyymi00416
Fiat-rahaan perustuva länsimainen markkinatalous on menossa kohti konkurssia joka tapauksessa.
- Anonyymi00417
Katsokaa noita katsastrofi videoita. Siinä on teidän kulutus aarteenne. Pelkkänä silppuna. Tuhkana tuulessa. Se on teitä herätelläksenne. Osaatteko herätä? Ei mulla muuta.🤷♀️
- Anonyymi00418
Kyllä minä pidän omat säästöni itselläni en minä syydä porvareille omia pieniä säästöjä
Kun Suomessa on kaikki tuotteet ja palvelut on ylihinnoiteltuja.
Ja sitten yli puoluerajojen ollaan tekemässä vielä velka jarrua. Ei siinä hirveästi tee
mieli lähteä törsäämään kun ei kuitenkaan ole sitä ostovoimaakaan olemassa.
Se nyt on näin kun on köyhiltä leikattu niin talous on hyytynyt.
Se on minun kohdalla niin, että taidan jättää seuraavissa eduskuntavaaleissa
äänestämättä. Minä kun olen tähän mennessä äänestänyt joka ainoassa vaalissa.
Minä kun en tiedä minkä ihmeen takia minä äänestäisin kun se raha otetaan aina
puolustukyvyttömältä köyhältä.- Anonyymi00420
Jep. Maksakoon ne jotka sitä velkaa on ottanutkin
- Anonyymi00419
Osallistun nykyhallituksen säästötalkoisiin leikkaamalla kaikesta kulutuksestani, jotta suomen talous saadaan elpymään.
- Anonyymi00429
Nykky Hallitus on nyt varmaankin viimeistään huomannut kuinka tärkeitä kuluttajia, vähäväkiset ihmiset on Suomen talouskasvun kannalta. Sama linja tuntuu jatkuvan seuraavallakin vaalikaudella. Onneksi kuitenkin osa asiantuntijoisat on sitä mieltä, että tämä velkajarru ohjelma ei tule toteutumaan yli vaalikausien. Suomessa ei ole sotatila, että ihmisten
täytyy elää puutteessa ja nälässä. Ja nämä ikävät asiat ei tietystikään koske kokoomuksen vaalirahoittajia.
- Anonyymi00421
Siinähän itkette, ei ihmisten elämä ole tarkoitettu kuluttamista ja teidän rikastuttamistanne varten. Kulutusyhteiskunnalla oli aikansa, nyt on luonnon kantokyvyn vuoksi palattava menneisiin vanhan ajan ihanteisiin.
On luovuttava kaupungistumisesta, palattava asumaan maaseudulle ja pienviljelyyn, opittava korjaamaan ja ylläpitämään jo hankittua, elettävä suu säkkiä myöden ja opeteltava yhteisöllisyys uudelleen. Jatkossa kaikki tehdään kestäämään ja korjattaviksi.
Vanhan ajan Suomi saadaan takaisin kun tutkitaan ja omaksutaan miten kadotettu sukupolvi, heidän jälkeläisensä ja hiljainen sukupolvi elivät ja selvisivät. Tietoa kyllä on. - Anonyymi00422
sodan pilvet on taivaanrannalla miksi mitään laittamaan tuho kuin tuho .
- Anonyymi00423
Kumpi se sitten suurempi synti: turha nuukuus vaiko velaksi eläminen.
- Anonyymi00425
Mitä on turha nuukuus?
- Anonyymi00426
Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä.
No siitä vaan kuluttamaan. Kulutakin niin p*rk*l**st*. !
Minä säästän. En kuluta velaksi. - Anonyymi00427
Nyt painetaan sitä velkajarrua sen verran, että ei velkaannu enää koskaan.
Kerätään vaan sen verran jemmarahaa, että saa tulla melkoisia ongelmia
talouteen jotta täytyisi velkaa ottaa. Muutamien kuukausien nettomenot
pitää olla varalla niin ei heti tule niitä ongelmia katastrofin iskiessä. - Anonyymi00428
Sota on ovella jo ja sinä kok. Vain piiperrät.
- Anonyymi00430
Siksi etta pelkäävät sotaa.Kun jää droonin alle varmasti ne rahat lämmittää eniten.
- Anonyymi00431
Niin kauan melkein kun olen elänyt on ollut lama.Vuoden 2008 lama ei koskaan loppunut. Eli siis nämä säästelijät odottelevat parempia aikoja mitä ei koskaan tule heidän elinaikana.
- Anonyymi00432
Kyllä kuluttavat Suomalaisethan ovat Temuttaneet yritykset konkurssiin!
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san805973- 1242411
Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri872213Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo252188Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en302148Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a671595- 931588
Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81311- 391305
Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291289