Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

8

1. Tässä muuten tuli mieleen yksi vitsi: Manne tuli taloon ja herätti nuokkuvan Isännän ja kysyi Isännältä, että -tarvitseeko Isäntä halkoja? Tähän Isäntä unenpöpperöisenä vastasi, että -en tarvitse. No illalla Isäntä meni liiteriin hakemaan halkoja ja totesi, että halkoja ei ole yhtään. Manne kun oli vienyt halot kun Isäntä ei niitä tarvinnut.
  2. Asumme+Rovaniemellä+ja+meillä+öljylämmitteinen+talo+107+asuinneliötä+talossa.+Tietenkin+lämmin+autotalli+myös.+Öljykattilana+Högfors+2000+Moduli.+Öljyä+kulunut+vuodesta+1989+n.2000litraa.+Öljykattilan+hyötysuhde+tehtaan+mukaan+96%:a.+Tätä+kattilaa+ei+enää+valmisteta.+Huollan+kattilan+itse.+Palopesä+valurautaa+pallon+muotoinen+ja+huolto+tapahtuu+6kk:den+välein.+Konvektiorivat+ja+palopelti+on.+Palopesä+pysyy+todella+puhtaana+ja+sen+puhdistan+siihen+tarkoitetulla+hapolla.+Olen+ollut+todella+tyytyväinen+kattilaan+ja+koko+järjestelmään.+Nyt+on+öljylämmitystä+alettu+jahtaamaan+kuin+Sutta+konsanaan.+On+varmasti+yksi+parhaimmista+lämmitysmuodoista.+Halpa+ja+toiminta+varma+kun+sen+toimintaan+perehtyy+ja+voi+itse+tehdä+vaadittavat+huollot.+Öljylämmitystä+voi+pyörittää+sähkökatkosten+aikana+generaattorilla.+tarvitsee+virtaa+vain+400W.+Hallituksen+pitäisi+maksaa+lämmitysjärjestelmän+vaihto+kokonaan+koska+siirtyminen+toiseen+lämmitysjärjestelmään+on+todella+kallista.+Maailma+ei+pelastu+vaikka+me+kaikki+öljyllä+lämmittäjät+siirtyisimme+sähkön+käyttäjiksi.+Pikemminkin+kävisi+niin,+että+tulisi+sähköpula+ja+sekin+pahemman+laatuinen.+Jokainen+voi+laskea+kun+n.120000+öljylämmittäjää+siirtyisi+sähkönkäyttäjiksi+niin+miten+ISOKSI+sähkönkulutus+nousisi.+Lasketaanpa+jos+talo+keskimäärin+suoralla+sähköllä+kuluttaa+25000KW/vuodessa+ilman+mitään+muuta+lämmitystä.+120000+x25000Kw+=3,000,000,000KW+Käsittämätö+lukema.+Kannattaisiko+alkaa+sunnittelemaan+Olkiluoto+4:sta+ja+mitä+pikimmiten+ja+tilata+se+tietenkin++AREVALTA.