Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
HeIIäkoukku
HeIIäkoukku
HeIIäkoukku
Vapaa kuvaus
Aloituksia
140
Kommenttia
2366
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Obama puhui sekä -että. Ei lauseita eri yhteyksistä voi jättää mainitsematta, kun ne koskevat samaa asiaa.
Obama on puhunut sekä tiedoistaan että yleisistä käsityksistä. Tämä lausunto ei jätä tulkinnanvaraa:
”Emme voi selittää, miten he liikkuivat, heidän kehityskaarensa. Heillä ei ollut helposti selitettävissä olevaa kaavaa. Ja niin, tiedäthän, luulen, että ihmiset ottavat edelleen vakavasti yrittäessään tutkia ja selvittää, mikä se on. "
Jos ne kerta liikkuu ja sitä tutkitaan vakavasti, niin heidät on silloin havaittu ja virallisesti ei tiedetä miten tuo liikkuminen tapahtuu ja sitä tutkitaan vakavasti.
Olematonta kun ei voi tutkia vakavasti.
17.02.2026 07:10
"Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Obama puhuu asiasta. The Late Late Show with James Corden -elokuvan näytöksessä. Hän sanoi: ”Mikä on totta, ja olen itse asiassa vakava täällä, on se, että taivaalla on kuvamateriaalia ja tietueita esineistä, joita emme tiedä tarkalleen, mitä ne ovat.
”Emme voi selittää, miten he liikkuivat, heidän kehityskaarensa. Heillä ei ollut helposti selitettävissä olevaa kaavaa. Ja niin, tiedäthän, luulen, että ihmiset ottavat edelleen vakavasti yrittäessään tutkia ja selvittää, mikä se on. "
Opettele englantia. Tuo oli tunnin vanha linkki. En ole ennaltanäkijä mutta silti tuo vahvisti aiempaa sanomaani.
16.02.2026 21:08
Se on sinun virhetulkintasi.
Miksi Obama sanoisi että "ne ovat todellisia mutta alieneita ei kuitenkaan säilytetä Area 51:n kaltaisessa maanalaisessa laitoksessa", jos hän puhuisi Universumista? Silloinhan hän puhuisi ilman tietoa.
Nuo on molemmat tietoja, ei spekulaatioita. Muutoin hän sanoisi ympäripyöreästi että "uskoisin että muuallakin on elämää" Nyt hän puhui alieneista ja että ne ovat todellisia.
Hän ei puhunut yleisesti elämän todennäköisyyksistä.
16.02.2026 20:15
(Wikipedia lähteenä ettei tarvi siitä erikseen huomauttaa)
15.02.2026 16:48
Hän vastasi vuodesta 1991 vuoteen 1994 Britannian puolustusvoimien suorittamista UFO-tutkimuksista ja oli jo ennen tätä puolustusministeriön keskijohdossa.
Alkuun Pope oli skeptinen, mutta työnsä tuloksena hän alkoi uskomaan ufoilmiön todellisuuteen, kuin myös siihen, että ufoihin liittyy vakavia turvallisuus- sekä puolustuspoliittisia kysymyksiä.
Marraskuussa 2006 hän erosi tehtävistään puolustusministeriössä kritisoiden työnantajaansa ja maansa hallitusta ufotutkimustoiminnan alasajamisesta. Hän jatkaa työtään ufotutkijana kirjailijana, toimittajana ja yksityisenä konsulttina.
Ei ole pelkkä suunpieksijä hän vaan ollut parhaalla mahdollisella näköalapaikalla puolustusvoimissa ja puolustusministeriössä, niin että ei skeptikot pääse kutsumaan häntä "ufolahkolaiseksi" taikka "ufouskovaiseksi". Hän tietää mitä puhuu.
15.02.2026 16:47
No, onneksi ei vielä käynyt tälle hankkeelle siten kuin kävi AAROlle. Sen lupaukset paljastui vaalilupauksiksi jotka kaikki kumottiin yksi toisensa jälkeen.
1. Tutkitaan kaikki ja päästään kaikkialle tutkimaan. - Ei tutkittu eikä päästy.
2. Laaditaan raportit tutkimuksista. -Ehkä laadittiin vaan ei julkaistu.
3. Paljastetaan ufotiedot kaikelle kansalle. -Ei paljastettu mitään.
Joko Lunan työryhmä oli alunperinkin tarkoitus vesittää tutkimukset, taikka sitten ne vaiennettiin mahtikäskyllä. Kolmas vaihtoehto on että ne ovat kesken.
JFK:n tapaus kuului samaan sarjaan, mutta kun ensimmäisen kuulemisen julkisessa osassa paljastettiin CIA:n ja armeijan olevan salamurhan taustalla niin siihen loppui sitten paljastukset, ainakin toistaiseksi.
Jos Trumpin meininki jatkuu ja hän pistää Amerikan sekaisin, niin siinä sivussa saattaisi jotakin tulla esiin, mutta luulenpa että demokraatit vie seuraavat vaalit suvereenisti taikka Trumpin seuraaja ei ole radikaali sekopää, mutta maailma palaa molemmissa tapauksissa lähemmäss entistä.
Trump on yhden ainoan kerran kommentoinut "droneaaltoa" ja se tapahtui vaalien aikaan jolloin hän totesi sen olevan "jotakin muuta". Seuraavaksi asiaa kommentoi vain Valkoisen Talon kanslia joka kertoi historian naurettavimman selityksen:
"Ne olivat testilentoja joille oli FAA:n hyväksyntä"
15.02.2026 09:26
Aika monessa kulttuurissa on näistä jollakin nimellä tai tavalla nuo kaikki ajatukset tai osa niistä pitkällä historialla. Ne on niitä suuria kysymyksiä ja niitä on lähestynyt tiede monin tavoin tutkimuksissaan.
Värähtelytaajuuksista ja taajuuksista on puhuttu jo vähintään 120 vuotta, aura on havaittavissa oleva ilmiö ja sen väristä voidaan nähdä tunnetilat yms.
Ihminen on tieteellisesti todistetusti energia- ja valo-olento, tähtipölyä jossa on henki ja tietoisuus. Elävän ihmisen energia luo valon ruumiin ympärille ja sielun poistuminen ruumiista on onnistuttu kuvaamaan.
Niin ikään buddhalaisuudessa korostetaan muutamaa asiaa; -Elä hyvä elämä kultaista keskitietä ilman ylenpalttista ahneutta ja halua, opi, kehity ja tule onnelliseksi.
13.02.2026 17:23
En katsele enkä levittele epämääräisiä tekoälyn kyhäyksiä. Tekoäly pilaa niin paljon ja tahti kiihtyy. Toivottavasti sille laitetaan samalla tavalla raameja, kuten laitetaan pohjoismaissa raameja koululaisten kännyköille ja sosiaalisen median käytölle.
Brian Coxin oikeita dokumentteja ja haastatteluja olen katsellut useita. Cox on tiedemies 100% eikä lähde spekuloimaan ilman tieteellisiä todisteita mitään.
En tunne ketään lahkolaisia enkä myöskään kerää mitään lahkolaisia, enkä kuulu mihinkään lahkoon, en myöskään harjoita vahvistusharhaa ja pyrin välttämään älyllistä epärehellisyyttä, mutta aina joskus tarvittaessa teitä sen harjoittajia koetan valistaa 8)
13.02.2026 17:11
Lainataan lyhyesti buddhalaisuutta.
"Jälleensyntymä, mutta ei sielunvaellusta, koska erillistä, ikuista sielua ei ole, kuolemassa ei siirry sielu kehosta toiseen. Sen sijaan aiemman elämän karman (tekojen) seuraukset siirtyvät, mikä laukaisee uuden elämän.
Skandhat: Ihminen koostuu viidestä skandhasta (muoto, tunteet, havainnot, mielentilat ja tietoisuus), jotka hajoavat kuollessa ja kokoontuvat uudelleen."
Nuo toteamukset kumoavat toisiaan. Sielu ei siis sellaisenaan vaella, mutta edellisen elämän karma vaikuttaa ja sitten tuleekin Skandhat jotka kokoontuu uudelleen siinä seuraavassa elämässä. Sitä voisi siis sanoa sielunvaellukseksi sittenkin.
Itse olin nuorempana sitä mieltä että ihminen voi muuttua perusolemukseltaan ja siitä kuka on, mutta nykyisin kun katson itseäni ja niitä jotka olen tuntenut lapsesta saakka, niin ei meistä kukaan ole miksikään muuttunut.
Se on todettu joskus aivan spontaanisti yhdessä kun on nähty taas jonkun kanssa vaikkapa 20 tai 30 vuoden jälkeen. On todettu että aikaa on kulunut ja ulkonäkö on muuttunut, mutta sä olet aivan se sama joka olet aina ollut.
Uskon että jokainen on ainutlaatuinen yksilö ja uskon siihen fysiikan lakiin että mikään ei koskaan katoa vaan muuttaa vaan muotoaan ja että ihmisen ruumiin kuolema ei voi tuhota sen henkeä.
Näistä demoneista puheenollen niin uskon siihen että vahva demoni voi ottaa vallan jostakin heikommasta sielusta ja hallita tätä, jolloin tämän ihmisen olemus muuttuu aivan eri ihmiseksi / hengeksi.
Olen tämän nähnyt kahdesti tapahtuvan. Toinen oli 67 vuotias mies joka hermostuessaan muuttui olemukseltaan aivan epäinhimilliseksi ja silmänsä vaihtoi väriä mustiksi, oli kuin Terminaattori robottimainen. Häneen saatiin sitten käskyttämällä kontakti ja palaamaan tähän maailmaan.
Toinen oli 24 vuotias nainen, joka oli pahasti lääkeistä sekaisin ja alkoi muistuttaa Manaaja- elokuvan tyttöä käytökseltään, alkoi sähisemään ja irvistelemään, puhui oudolla äänellä ja alkoi ladella karmeita uhkauksia.
Kun hän hyökkäsi kohti uhaten syövänsä jonkun lapset niin vetäisin avokämmenellä korvalliselle niin kovaa, että hän heitti puolivoltin ilmassa.
Siihen litsariin olisi moni isokin mies tuupertunut, mutta ei tämä. Hän nousi lattialta ylös, demoni oli poissa ja hän kysyi iloisesti että "joko mennään?", eikä tiennyt itse mitään tapahtuneesta. Häneen ei myöskään jäänyt jälkeä ja on ainoa nainen jota ikinä olen joutunut läpsäyttämään.
Todella pelottavia kokemuksia nuo. Olen nähnyt myös sellaisia yllätyksiä, jolloin joku arka hissukka onkin se sankari joka ryntää antamaan ensiapua ja ottaa tilanteen haltuun kuin palopäällikkö ja rauhoittaa muut. Se viimeinen kenestä sen uskoisi.
12.02.2026 18:19
Hyvin funtsittu, piti oikein googlata. Lintujen siipien kaareva muoto on kuin suoraan lentokoneesta, mutta linnut olivat ennen lentokoneita sen kehittäneet miljoonia vuosia aiemmin.
"Lentokoneen siiven modernin muodon (kaareva yläpinta, litteämpi alapinta eli
siipiprofiili) "keksijänä" pidetään yleisesti englantilaista sir George Cayleyta 1800-luvun alussa. Hän oli ensimmäinen, joka ymmärsi, että kaareva siipi tuottaa enemmän nostovoimaa kuin tasainen pinta, ja hän kehitti kiinteän siiven teorian jo vuonna 1799, yli 100 vuotta ennen ensimmäistä moottorilentoa"
Albatrossi voi viettää kuukausia tai jopa vuosia ilman, että se koskettaa maata. Lepäämiseen ja ruokailuun se laskeutuu veteen. Siinä on eläimellä toimiva siipimalli josta Cayleykin ja Wrightin veljekset ovat voineet ottaa mallia.
10.02.2026 15:07
Kehaisen vielä että minäkin olin paikalla, tosin kaksivuotias ja nukkumassa. Isäni oli esikoinen ja jo aikuinen mies, ainoa sota-ajan lapsi heistä muut ei vielä täysi-ikäisiä.
09.02.2026 19:04
Viihteen ja rahan vuoksi tehdään paljon ja ohjelmassa raflataan paljon ja perustetaan asioita löyhäänkin tutkimusaineistoon.
Mutta on otettava huomioon että tieteellinen tutkimus ei ole mahdollista sellaisissa asioissa, joita ei voida toistaa eikä vertaisarvioida. Siksi ne usein jääkin sitten valoiksi taivaalla, ääniksi jossakin jne.
Mutta koko ohjelmaa ei voi sanoa humpuukiksi, vaikka se epätieteelliseksi jää ilman konkreettisia todisteita.
On historiassa lukemattomia tapahtumia ja tarinoita, jotka ovat kulkeneet mytologian nimellä tai niitä on sanottu mahdottomiksi, mutta ne on sittemmin paljastuneet todellisiksi ja mahdollisiksi.
Isän isälläni ja mummolla oli kahdeksan lasta. Kaikki lapset oli kokoontuneet katsomaan telkkarin ääreen kun Neil Armstrong lausui kuuluisat sanansa.
Ukki oli tullut paikalle H-hetkenä, repäissyt töpselin seinästä ja sanonut: "Kaikkeen paskaan tekin uskotte, ei sinne voi mennä" Ukki oli skeptikko.
Olen taas nykyisin ukin kanssa samaa mieltä. Syynä on se että kuinka (kirosana) vaikeaa se on nykypäivänäkin, kun nyt suunnitellaan kuun kiertämistä robotilla, sitten ihmisillä ja vasta kolmannella lennolla suunnitellaan laskutumista Kuuhun....
Aivan uskomatonta ja me ollaan tultu valovuosia tekniikassa ja tietotekniikassa eteenpäin ja vieläkin sitä pidetään miltei mahdottomana!
09.02.2026 19:01
Tuo kaupallisuus mainittu, mutta tämän Skinwalker Ranchin kokonaisuus on aika massiivinen, eikä noin laajoja projekteja ihan tuulesta temmata.
Tarvitaan rahaa, kallista kalustoa, osaajia sekä tietotaitoa, jota on vain aniharvalla.
Tutkimustiimiin ja analysoijaksi on saatu pätevää porukkaa, joita ilman ne kaikki testit ja tutkimiset olisi verrattavissa leijan lennättämiseen ja höpöttelyyn leirinuotiolla pikku pierussa.
Katsellut jonkin verran tuota ja tempo voisi olla nopeampi ohjelmassa. Menee vähän liikaa jaarittelun puolelle ja niiden "muinaisten koirapetojen" etsiminen ei välttämättä kuulu samaan ohjelmaan.
Lentävistä lautasista on niin monella paikallisella havaintoja ja myös videomateriaalia, että voidaan katsoa todistetuksi että alueella sattuu ja tapahtuu kaikenlaista.
Niille pahoinvoinneille voi olla luonnollinen selitys poratessa maata, sillä poraaminen muodostaa aina jonkin taajuista ääntä ja värinää jota ei kuulo eikä tietoiset aistit havaitse, mutta ne saattaa joillekin ihmisille tuottaa pahoinvointia kuten myös esim tuulivoimalat ja voimalinjat.
Nyt en ole ihan varma oliko tämä juttu Skinwalker Ranchissa vai jossakin muualla, mutta jossakin vuorilla oli alue jossa tehty runsaasti ufohavaintoja ja valohavaintoja, sekä kuulohavaintoja äänestä joka kuulostaa kuin suuret metalliset ovet aukenisi ja menisi kiinni mekaanisesti.
On päivänselvä asia että Jenkeillä on tutkimuslaitoksia, joista kukaan ulkopuolinen ei tiedä vielä mitään. Näissä hyvin salatuissa laitoksissa tehdään ne kaikkein salaisimmat lennätyskokeet niillä, mitä on kopioitu ja talteen saatu.
Suurta läpimurtoa eivät todennäköisesti ole tehneet, sillä mikäli olisivat, he pullistelisivat sillä sekä sotilaallisesti että taloudellisesti hamuten lisää maailmanvaltaa.
PS: Tämä Jenkkien arvostelu ei tarkoita sitä, että hyväksyisin Venäjän tai Israelin toimet. En todellakaan hyväksy. Trumpin aikana on paljastunut totuus heidänkin sotaretkistä ja se totuus on ryöstöretki, kiristys ja alistaminen.
09.02.2026 18:15
Vaientamista tapahtuu monella tasolla ja googletulokset eivät todista vaientamista vastaan suinkaan, vaan massapostitukset ja erilaisten kuvausten sekoittaminen todellisuuteen on klassinen debunkkauksen keino.
Siihen hommaan ei tarvita edes skeptikkoa eikä kieltäjää, vaan kiinnostuksen ja uskottavuuden heikkenemiseen johtaa jo sekin, jos useat tahot kertovat aivan erilaisia versioita ja kanavointeja yms ja he kaikki ovat tietävinään paremmin.
Vaikenemisesta voidaan puhua myös siltä osin, kun vahvasti todistettu joukkohavainto ei kuohuta enempää. Sillekin on hyvä syy, sillä havainto on tehty, kuvaukset on kuvailtu ja asia loppuunkäsitelty, eli emme tiedä mitä ne ufoalukset olivat, mistä ja miten.
Yksittäistä tapausta tarkasteltaessa pelin nimi ei ole heikoin lenkki, vaan on muistettava kokonaisuus ja osattava hahmottaa se miten massiivinen se on.
Se että et usko mitä joku kertoo tapahtuneen, ei poista muiden havaintoja eikä muita todisteita asiasta, eikä se varsinkaan mitätöi kaikkia ufotapauksia, jos yksi tai vaikka kymmenen havaitaan virhehavainnoiksi tai feikiksi.
Kokonaisuus todistettujen tapausten kohdalla on niin suuri, ettei mikään saa niitä kaikkia katoamaan eikä poistumaan.
Jos Belgiassa vaikkapa seuraava puolustusministeri olisi jatkanut tarinointia ufoista (kuten edellinen teki) niin häntä olisi varmaankin kehoitettu juttelemaan hieman maallisemmista asioista.
04.02.2026 18:40
Tuo ei oikein kestä päivänvaloa tuo ikiaikainen ajatus. Pitää miettiä sitä mistä se inhimillinen kärsimys pääasiassa kumpuaa ja olla oman elämänsä sankari ja aloittaa maailman parantaminen omasta itsestään.
Kärsimystä on montaa sorttia ja onhan maailmassa paljon ihmisiä jotka eivät koe elämän olevan kärsimysnäytelmää. Heidän joukossa on vakavasti sairaitakin ja ilman katkeroitumista, manaamista ja syyttelyä.
Jos kärsimys tulee siitä ettei kykene saavuttamaan unelmiaan niin sitten on joko tehnyt liian vähän asian eteen taikka on vaan asettanut riman liian korkealle.
Kamalinta on joutua perheineen sodan ja nälän riepoteltavaksi, siihen vielä vilu ja kuoleman jatkuva uhka niin se on hirvittävää niin lapsille kuin aikuisillekin.
Mutta kun mietitään sotien syitä, niin se kärsimys on seuraus jonkun toisen ahneudesta ja kyvyttömyydestä selvittää asioita ihmisten tavoin. Manipuloitu kansa saattaa olla hankkeessa mukana tahtoen tai tahtomattaan.
Tullaan taas siihen buddhalaiseen ydinajatukseen että kärsimys lakkaa kun ainainen halu katoaa. Eli tyydytään siihen että perusasiat ovat kunnossa ja huomisen leipä taattu itselle ja jälkeläisille.
Yleensä jos asettaa sen riman korkealle ja pakertaa sen eteen, niin se on jostakin muualta pois. Perheeltä, ystäviltä, itsestään huolehtimisesta jne. Monet suuret yritysjohtajat sen toteavat kuolinvuoteellaan että panostivat vääriin asioihin elämässään.
Monet on pröystäilleet ja ylenkatsoneet muita, mutta lopulta huomaavat että ympärillä ei ole enää yhtään oikeaa kaveria tai ystävää, on vain hännystelijöitä, palkollisia ja vihamiehiä.
Syntyjään täällä ei kukaan saa mitään universaalia tietämystä, että olisi valmis ymmärtämään kaikkea ilman opettelua ja oppimista.
Jälleen tullaan buddhalaisuuteen, että elämän ja olemassaolon ydin on henkinen kehittyminen, oppiminen ja onnellisuus.
Mitä kukaan tekee millään tietoisuuksilla, jos paraskaan tieto ei johda henkilökohtaisesti onneen, endorfiinin ja dopamiinin tuotantoon, ainakin ajoittain? Ei kai ihmisen tarvi olla mikään supertietokone, että meidän tietoisuutemme saavuttaisi jonkin ihme tason?
Se taso tai "nirvana" voi olla hyvin arkinenkin ja se kultainen keskitie, kuten että on vakaa toimeentulo, riittävä terveys ja riittävästi hyviä syitä elää se oma hyvä elämä.
02.02.2026 18:48
Alieneihin tai alieneiden laitteisiin viittaa AOD:ssa mainitut seikat. Jos laitteet on luonut alienien kehittämä tekoäly, niin ne ovat siltikin alienperäisiä.
-Ihmisen nopein tunnettu lentolaite ilmakehässä 4600 mailia tunnissa, Nopein mitattu
UAP yli 40 000 mailia tunnissa ja kiihtyvyys siihen alle sekunnissa.
-Käännösten, pysähtymisten ja kiihdytyksen G-voimat tuhatkertaisia, satoja kertoja enemmän kuin mitä ihminen tai ihmisten laitteet kestäisi.
-Yliäänipamausten puuttuminen on fysiikan lain vastaista. Sen pitäisi siis olla mahdotonta ilmakehässä. Se viittaa suoraan siihen että nuo alukset luo oman tilan ympärilleen.
-Operoiminen meressä, ilmakehässä ja avaruudessa samalla aluksella. Sellaisesta ei ole edes suunnitelmaa ihmisillä.
-Törmääminen vauhdissa mereen ilman aaltoa "pärskähdystä" ja jatkaminen samalla nopeudella veden alla on fysiikan lakien vastaista. Veden liikkumisvastus on noin yhdeksänkertainen (9x) kuivalla maalla liikkumiseen verrattuna. Vastus kasvaa nopeuden neliössä (kaksinkertainen nopeus = nelinkertainen vastus).
-Reagointiaika on uskomaton. Viime hetken väistöt onnistuu UAP- laitteilla kuin tyhjää vaan ja niitä ei tiettävästi ole onnistuneesti ammuttu. Yhdessä tapauksessa ammuttiin ohjuksia perään, kohteet katosivat ohjusten tieltä ja ilmaantuivat uudelleen kauempana.
Mihinkään mainituista asioista ei ole yhdelläkään ihmisellä vastausta, miten se on mahdollista.
-Ei näkyvää propulsiota, ei suihkuvanaa, siipiä tai ääntä ja kykenee silti antigravitaatioon.
Ei ole tunnettua tekniikkaa ihmiskunnalle.
-Yksi seurattu kohde meni 140 solmun myrskyvirtaukseen / suihkuvirtaukseen eikä se vaikuttanut mitenkään kohteen suuntaan, asentoon tai vauhtiin.
Eli ne alukset eivät piittaa myrskyistä, ilmanvastuksesta, suihkuvirtauksista eikä mistään, voiva pysähtyä, leijua, ampautua paikaltaan tuhansien G-voimien kiihtyvyydellä, eikä niistä lopu energia eikä niitä saada kiinni millään.
01.02.2026 20:15
Veikkaisin että viihde / tutkimusmatkoja samaan tapaan kuin ihmiset tutustuu uusiin kohteisiin ja etsii elämänmuotoja erilaisista olosuhteista.
On myös varsin selvää että joitakin alkuaineita käyvät etsimässä ja viemässä joita tarvitsevat. Niin monia tapauksia joissa näyttää sulaa metallia liikkuvan kohti objektia säteen mukana.
Samaan sarjaan menee lentävät lehmät eli karjan katoamiset ja silpomisen. Ei ole vaihtoehtoja vaan he tekevät biologista tutkimusta.
Kenties parantelevat tai korjaavat omaa tai jonkun muun DNA:tai. Se on selvää että huvikseen niitä ei silvota.
Kenties heillä on omalla planeetalla tarvetta lihakarjalle taikka jos he ovat tulevaisuuden ihmisiä niin sama homma, luovutaan vegepaskasta joka on vienyt ihmisiltä terveyden ja järjen 😁
On jopa todennäköistä että jotkut on korjaamassa ihmisten tekemiä tuhoisia virheitä, taikka estämässä niitä.
30.01.2026 10:59
Öö... meni hieman ohi tuo perheen kotikasvatus- osuus, mutta tuo linkitetty biisi on aivan huippu varsinkin Esko Salmisen versiona. Varsin vakuuttava esitys!
https://www.youtube.com/watch?v=RidNDGcM3fk&list=RDRidNDGcM3fk&start_radio=1
Olen viettänyt elämästäni yli 20 vuotta perheenisänä ja aviomiehenä, joten kasvatuskin on tuttua, eikä isyys lopu siihen että lapset tulee aikuisiksi. Pojista ja tytöstä on todellakin polvi parantunut. Kunnollisia hyviä ihmisiä jotka osaavat huolehtia itsestään ja lähimmäisistään.
29.01.2026 21:00
Tuota teoriaasi mielisairauksista liittyen tieteeseen, täytyy hieman vielä tarkastella reaalimaailman näkökulmasta, eikä sen utopian, jossa elät.
Silloin kun täällä oli mainitsemiani oikeita skeptikkoja, he vetosivat usein tieteellisiin todisteisiin ja teorioihin tai niiden puutteeseen.
Nyt kun ufoilmiö on todistettu todelliseksi Pentagonia, laivastoja, tiedustelupalveluita ja ilmavoimia myöten, niin nyt nämä junioriskeptikot sitten nimittelevät mielisairaaksi, jos "hörhö" siteeraa tiedeuutisia ja tieteellistä tutkimusta.
Todistustaakka on nykyisin skeptikoilla Michio Kakunkin mukaan, sillä meillä on nykyisin dataa joka osoittaa että ilmakehässämme ja merissä liikkuu älyllisessä ohjauksessa olevia laitteita, joiden alkuperä on tuntematon.
On saatu tuloksia jotka fysiologisesti ja tieteellisesti arvioiden ovat ihmisten rakentamille laitteille mahdottomia esimerkiksi valtavia, jopa tuhansia G-voimia uhmaten.
Ilmakehässä ilman yliäänipamauksia hetkessä valtaviin nopeuksiin, 900kmh lentävän liikennelentokoneen ympärillä pyöriminen nopeasti kuin herhiläinen, siten kuin aerodynamiikalla ja fysiikan laeilla ei olisi mitään vaikutusta näihin objekteihin.
Loputtomalta ja rajattomalta vaikuttava liike-energiamäärä, tuntematon propulsio ja niin edespäin.
Varsinkin kvanttifysiikka vaikuttaa olevan junioriskeptikoille kova pala, jonka he saavat kuulostamaan epäjumalalta, kuten myös kaiken tieteen. Ovat siis palanneet siihen aikaan kun kirkko hallitsi tieteitä ja kertoi miten universumi toimii.
Ja näin olemme palanneet pimeään keskiaikaan, aikaan inkvisition ja teilaamisen, kirkonkirouksen ja jalkapuiden, jossa ne pannaan pannaan, jotka uskovat Maan kiertävän Aurinkoa eikä päinvastoin.
Mainitsin monikossa sanan "junioriskeptikko". Se on varsin imarteleva termi, sillä en usko teitä olevan tällä palstalla enempää kuin yksi.
Tämä yksi on viimaisen vintin nurkassa kikkeliään villisti pyörittävä kovassa ruumiillisessa ja henkisessä uskonnollisessa kurissa ilman televisiota kasvanut epäsosiaalinen ja pelokas vähäpoika, joka painii uskonsa kanssa joka päivä uskaltamatta avata silmiään.
29.01.2026 13:01
"Me ollaan nuoriso, me ollaan tulevaisuus
Kaikki kasvaa, lapset varttuu,
virheist oppii ja kokemust karttuu" -lauleli Pikku G.
Ei ole todellakaan ainoa virhe mitä olen tehnyt elämässäni, mutta varsin pieni ja isommassa mittakaavassa täysin merkityksetön.
Uskoin lapsena joulupukkiinkin ja joskus tulee innostuttua hieman liikaa vieläkin, eikä jää aikaa faktan tarkistuksiin, eikä se kyllä ole mikään minun duunikaan eikä velvollisuus.
Olen myös aikoinaan äänestänyt Tarja Halosta ja Pekka Haavistoa presidentiksi. Äänestinpä myös Teuvo Hakkaraista europarlamenttiin. Uskoin joskus vihreiden asiaan ja ihmisen osuuteen ilmastonmuutoksesta.
Mutta sitten kasvoin, vartuin, opin virheistä ja kokemus karttui. Maailma vaan tuppaa yllättämään aina uudelleen, vaikka kuinka luulee oppineensa historiasta.
28.01.2026 21:28
7 / 119