- Sinä saat tehdä mitä haluat, koska Raamatussa ei sinua kielletä.
- Raamatussa kerrotaan miten tuhansia vuosia sitten elettiin ja kuinka Jumala oli kansan parissa. Häneltä kysyttiin mitä tehdä joillekin: Jumala käski kivittää kuoliaaksi.
Me kaikki olemme äärettömän kaukana siitä kaikesta. - Juu.
Jumalan tahto on, että pappi on Aaronin pojat polvesta polveen. Ei tytöt. - Ja se vale on mikä?
- Eipä kirkossa iloa ole juuri koskaan ollutkaan.
- Et siis tiedä mikä rikos oli kyseessä, vaikka moitit käsityskykyäni.
- Heh.
Eipä Jumalan eikä Joosefin sukupuolista suuntausta Raamatussa kerrota. Kuten ei kenenkään muunkaan.
Luulet liikaa jatkuvasti. - Aha.
Mitä se Haavisto sitten teki, jos se ei liity kehenkään virkamieheen? - Sinä valehtelet.
Jumala ei ole sanonut mitään koko Raamatusta. Eikä Raamatussa sanota sen olevan Jumalan sanaa. - Kysyin mitä teet niinkuin tehdään Raamatussa.
Itse en ole nähnyt kenenkään elävän kuten Raamatun henkilöt. Se on toinen aika ja maailma. - Suomessa lakia rikotaan, kun yrittää siirtää virkamiehen toisiin tehtäviin.
- Miten sinä elät kuten Raamatussa?
Taitaa jäädä kaukaiseksi. - Tuossa piti tehdä taivaallisen isän tahto.
Ehkä se ei tarkoita että pitäisi tehdä jotain. - Minua ei haittaa Paavalin suora puhe miehimyksistä, jotka eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Se ole mikään rangaistus - Eivät kuitenkaan perää mitään Raamatun perustetta sille, että miksi naiset lasketaan lukumäärään.
He hyväksyvät sen mukisematta. - Saa tosissaan ihmetellä.
Miksi he eivät piittaa Raamatusta siinä, että naisia ei pidä laskea lukumäärään?
Se korvasyyhy. - Hyvä oletus: taivasten valtakuntaan ei pääse kukaan.
Näin näyttää olevan tuokin Raamatun paikan mukaan. - En todellakaan juuri mitään. En ole koskaan käynyt katsomassa vankeja, joten tilanteeni on siinä suhteessa heikko. Ikuinen kärsimys odottaa.
En ole myynyt edes sitä mitä minulla on enkä antanut rahat köyhille.
Mutta uskovan luulisi pystyvän parempaan. - Se mitä Paavali ei salli, ei tarkoita Jumalan asennetta. Paavalin mielestä niiden miesten, joilla on vaimo, on siitä lähtien pitänyt elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan.
Miten tuo Jesaja liittyy siihen että nainen ei saisi olla pappina? - Me kaikki. Myös sinä.