Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Joiltakin+asunnon+osto+ja+myynti+tuntuu+sujuvan.+Poika+ja+miniä+myivät+edellisen+asuntonsa+niin,+että+heti+ilmoituksen+ilmaannuttua+nettiin+soitti+ostaja,+joka+osti+kämpän+puhelimessa,+edes+näkemättä+sitä.No,+olen+minäkin+muuttanut+asuntoon,+jonka+ensi+kerran+näin+vasta,+kun+tavaroinemme+sinne+muutimme.+Siippani+läksi+Kuopioon+töihin+vähän+aikaisemmin+kuin+minä+ja+lapset+sinne+pääsimme.+Hän+oli+jo+tehnyt+asuntokaupatkin+ja+vain+puhelimessa+selitti+minulle+millainen+se+oli;+sIlloin+ei+ollut+nettiä+eikä+kamerakännyköitä.+Ja+ihana+se+asunto+olikin:+aivan+uusi,+Kallan+rannalla,+20m2:n+parveke,+länteen+aukeava+olkkari,+jne.+Parasta+oli+juuri+tuo+iso+parveke,+missä+monet+kesäyöt+nukuimmekin.+Se+oli+meille+melkein+kesämökki.
  2. Ei+se+mitään,+ajanvietteeksihän+me+(melkein)+kaikki+täällä+kirjoittelemmekin+-+jollakin+voi+kyllä+olla+toinenkin+missio.;)+Pitää+vissiin+nyt+vähän+nostaa+profiilia.+Aloittelijoiden+sijaan+olemmehan+nyt+vähintään+jo+puolikonkareita🤣Minäkin+katsoin+eilen+tuon+musiikkiohjelman.+Ja+todellakin+Cohenia+pahoinpideltiin.+En+ole+koskaan+Saijonmaasta+tykännytkään,+mutta+nyt+hän+teki+po.+kappaleelle+karhunpalveluksen.+No,+makuasiahan+se+tietysti+on.+AS+painii+minun+musiikkimaailmassani+samassa+sarjassa+kuin+Agit+Prop,+jonka+yksi+jäsen+oli+koulukaverini++ja+teinikunnassakin+toimimme+yhdessä.+Ja+aina+kun+koulussamme+oli+joku+tapahtuma,+niin+AP+kävi+siellä+huutamassa.+Ei+sentään+joulu-+tai+itsenäisyyspäiväjuhlassa.Whookin+totesi+jo+tuolla+edellisessä,+että+sattuma+on+korjannut+satoa+samaan+aikaan+niin+Ceen+kuin+meidänkin+huushollissamme.+Ja+molemmet+miehet+nyt+kaatuneet+seisovilta+jaloiltaan.+Siippakin+oli+vielä+reilu+viikko+sitten+pojan+kanssa+tekemässä+heille+autotalliin+työpöytää,+ja+kotona+teki+pihahommia+ja+roudasi+pojan+puuvajasta+halkoja+meille++saunan+lämmitystä+varten.+Mutta+elämää+se+tämäkin+on,+ja+otettava+on,+mitä+kulloinkin+annetaan.Nyt+taas+auton+nokka+kohti+naapurikaupungin+sairaalamiljöötä.Rauhaisaa+pyhäiltaa!Ps+saas+nähdä+säilyykö+kirjautuminen.+Edellisen+viestin+aikana+kerkisi+hävitä,+mutta+puhuin+puhelimessa+kirjoituksen+välissä+aika+pitkään.+Josko+sitten+siitä+systeemi+suivaantui+ja+teki+amummun+hävitystempun.
  3. Ihanat+olivat+juhlat+ja+rippipoika+komea+ja+hyväntuulinen+tummassa+puvussaan+ja+kissimirrissään.+Konfirmaatiota+seurasin+tietsikasta.+Kirkkoon+sai+mennä+vain+kolme+rippilapsen+läheistä,+joista+yhden+toivottiin+olevan+kummi.+Hyvin+näkyi+tilaisuus+striimattunakin.+Ja+syötävät+riittivät,+osa+kyllä+meni+viimeiseen+muruun,+mm.+tekemäni+voileipäkakku.+Pojan+isä+pitää+vielä+rääppiäiset+huomenna+naapureilleen,+joten+hän+vei+kotiinsa+kaiken+yli+jääneen.+Ja+ilmakin+sitten+vihdoin+kääntyi+hienoksi.+Aamulla+näytti+ankealta,+mutta+sitten+sääkin+innostui+juhlatuulelle.+Seuraavat+perhejuhlat+näillä+näkymin+pojantytön+lakkiaiset.Lapseksihan+tässä+ollaan+takaisin+kääntymässä.+Niin+ainakin+sanotaan;+en+minä+kyllä+mitään+huomaa😆.+Tuon+taaperoiden+portaiden+takaperin+laskeutumisen+olen+tosin+omaksunut+saunassa+jo+kauan+sitten.+Saunassamme,+niin+täällä+kotona+kuin+mökilläkin+on+turkasen+korkeat+lauteiden+askelmat+ja+turvallisinta+niissä+on+tulla+takaperin+alas.+Lauteille+kiipeäminen+sujuu+minultakin+vielä+kuin+oravalta+konsanaan.Ja+Whoo+oli+sitten+päässyt+sinne+savusaunaan.+Onnittelut.+Savun+tuoksu+kyllä+tarttuu+saunareissulla,+mutta+se+on+niin+hyvä+tuoksu,+että+tarttukoot.+Meillä+täällä+kotonakin+leijailee+mieto+savun+haju+joka+kerta,+kun+olemme+mökillä+savusaunassa+käyneet+ja+mökiltä+kotiutuneet.Nyt+palaa+jo+kotisauna.+Sinne+kohta+lepuuttamaan+kokkihommissa+seisomisesta+väsyneitä+kinttujani.+Selkääkin+vähän+juilii,+mutta+se+ei+ole+mitään+uutta.+Juilii,+vaikka+en+tekisi+mitään.Voi,+jee.+The+Everly+Brothers+laulaa+just+nyt+toivotuissa.+Siinä+yksi+suosikkiduo,+joka+aikoinaan+esiintyi+siippani+koulun+järjestämissä+kouluhipoissa.+Melkoinen+tapahtuma+60-luvun+lopulla.Leppoisaa+elokuun+viimeistä+lauantai-iltaa!
  4. Kyllä+ihan+järkyttävän+karmeata+asumista+ihmisille+tarjotaan.+Kiva+varmaan,+kun+joku+pöntöllä+prööttäilee++näkö-+mutta+ei+kuulosuojassa+-+hajusuoja??+-+,+niin+samaan+pörinään+lappaa+vieraita+kylään.+Juu,+ja+varmaan+jos+bileet+joku+pitää+tuossa+pesukonetilassa,+niin+voi+bilevieraille+ilmoittaa:+pyykinpesu+hoituu+ohessa.+Tuo+vessan+ja+parvekkeen+yhdistäminen+on+mainio+idea.+-+Ei+ole+rahanahaneudella+rajaa.Ja+Hutisalo+mäkättää,+että+"poliisi+turvaa+meidän+kaikkien+arkea...".+Ja+samaan+syssyyn+oman+ministeriönsä+toimiala,+poliisi,+on+menettämässä+rahaa+kymmeniä+miljoonia,+joka+tarkoittaa+poliisien+vakanssien+huomattavaa+vähennystä.+Niitähän+piti+lisätä.+Oi+tätä+päättäjien+tajuttomuutta.+Mutta+kun+on+nuori,+broileri,++eikä+elämästä+tiedä+p...aakaan,+niin+voi+laukoa+mitä+sylki+suuhun+tuo.On+harmaata+ja+vilpoisaa.+Reipas+kettislenkki+teki+kuitenkin+hyvää.+Aamuharmaudessa+kulutin+aikaa+(taas)+reseptien+tutkimiseen.+Tänään+olen+keskittynyt+voileipäkakkuihin+ja+juhlapöydän+muihin+suolaisiin+tarjottaviin.+Melkoinen+päivitys+on+tullut+tehtyä+omiin+käsityksiini+ja+osaamisiini.+-+Niin+ihania+voileipäkakkuja+on+olemassa,+että+tekisi+mieli+tehdä+niitä+monta.+Siippa+käski+kuitenkin+herätä+kakku-unista,+mikä+ihan+aiheellista.+Ei+porukka+määräänsä+enempää+syö.+Mutta+nyt+lounaalle,+joka+on+peruna-kesäkurpitsa-sipuli-sieni-jauheliha-juustopaistosta.+Saas+nähdä+mille+maistuu.+Kurpitsaa+on+edelleen+jääkaapissa+melkein+kilon+verran.+Ja+pojan+kasvimaalla+lisää.+Se+ei+taida+loppua+koskaan.