Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
69
Kommenttia
9539
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Höpsis, Daavidin kaupunki oli ja on Jerusalem.
Eikä siihen aikaan italiaa ede ollut, se oli Rooma.
Loppu on jotain siinne päin mitä tapahtui, mutta heiti alussa Jeesusken kautta tehtiin kaikki;
Joh 1; 1 Alussa oli SANA. Sana oli Jumalan luona, ja SanaOLI Jumala.
2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä
Kaikki siis luotiin Jeesusken kautta.
Vahvistus Sl 8;27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
27.11.2024 09:32
Osaltani on kysmys menettelytavoissa ja opetuksen oikudellisuudesta, jossa on myös Sinullakin opeteltavaa.
27.11.2024 09:23
Amen.
27.11.2024 09:21
Latina ei ollut aluella juuri käytössä, Israelin kielien lisäksi kuitenkin usein myös kreikka.
Laitina tuli lisäksi länsimaissa huomatatvasti myöhempänän sen aiaksen sivtyneisöden piirissä.
27.11.2024 09:21
Kysymys ei ole väittelystä, vaan Totuudesra Kirjassa, eli missä siellä ripoteltiin vauja valemalla?
26.11.2024 11:23
Hyvä havainto, mutta kaikki ei vielä ole mennyt perille, syntien anteeksi antaminen Jeesusken ajan alusta lähtien, oli vaatimus Kaste Upottamalla.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
26.11.2024 09:51
Nyt meni pieleen, jos näin niin ripottelun vaihtoehto olisi kirjattu Kirjaan ja sehän suoritetaan mitään tietämättömälle lapselle, joka ei tunnusta Jeesusta luvatuksi messiaaksi.
Josko Juuso näytät paikan Kirjassa missä vauvat kastettiin, sillä se on mahdottomuus, kun heitä ei kepuutettu edes väestönlaskentaan, ennen kasteikää, eli ikää jossa ihminen erottaa oikean ja väärän.
Alkukielellä Bar/ Bad mizva.
26.11.2024 09:48
Hyvä kirjoitus, mutta nyanssi virhe; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Upotuskasteessa saa vain syntivelan anteeksi, se on sitä Armoa, joka tulee ainaostaan kastetuille, kuten kävi Paavalillekin.
Gorneluiksen kodin tapahtumassa oli hieman erikoisuutta, josta;
ApT 20 43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Obs; Tämä on Raamatussa harvinainen lause, mutta muutenkin tapahtuma oli erikoinen, Cornelius ja Hänen perhekuntansa oli enimmäinen pakana perhe, joka sain kasteen Israelin Pyhiltä.
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset USKONVELJET IHMETTELIVÄT sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.
Yleensä Henki lakseutuu vasta Upotuksen jälkeen, puhtaaseen Ihmiseen, mutta Jeesus päätti Hengen kanssa tässä toisin, sillä se oli harppaus myös pakanoihin.
26.11.2024 09:44
Mistähän kissa löytyy Raamatusta?
26.11.2024 09:29
Jumala ei koskaan puhunut Paavalille, puhui ainoastaan Abrahamille, Jaakobille, sekä Moosekselle, ei koskaan yhdellekään pakanalle?
26.11.2024 09:21
Eikö ole?
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
26.11.2024 09:18
Ei ole oikea vastus, kokonaisuudessaan, valaise lisää laittamalla Raamatun tositteet;
26.11.2024 09:17
Eivät olleet Damaskissa, vaan Damaskin ja Jeusalemin välillä, jossa Ananias asui, mutta kylläkin meni Damaskiin vahvitumisensa jälkeen.
6 Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden."
17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
19 Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui. Saul viipyi jonkin aikaa Damaskoksessa opetuslasten luona.
Mielenkiintoista myös se, että kun vielä muinoin SRK saaranasi, että Ananaias saarnasi Saulille synnit anateeksi, niin Hän sai näkönsä takaisin.
Saarnataanko vielä jossin RY;ssä samoin.
Se mikä kertoo, että Saulin näkönsä menettäminen ei ollut Kaupungissa, vaan Jesualemiin johtavalla tiellä, selviää tästä; 5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Nouse ja MENEN KAUPUNKIIN. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
7 Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään
Näin se meni Uuden Testamentin mukaan.
Kuitenkin hyvä aloitus, mutta korjasin tuon asiavirheen.
26.11.2024 09:15
Näin on. Mieli pitää olla yhtä vilpitön, mitä lapsen, mutta se ei tuo pelastusta, vaan Kaste sekä Uudestyntymä;
Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Kirjoittamaa asiaa ei missään kohti Raamattua esiinny, on niitä ns. Vappu puheitasi.
26.11.2024 09:02
Ei selitä mitään asiaan, puolusten pakanallista ripottelukastetta, jossa Upotuskasteeeseen on sunnaton ero.
Vauvakasteessa pannaan Lut. Kirkon veropanta kaulaan, kuten koiralle, taas upotuskasteessa Kastettava kasetaan Jeesuskeen ja on näin Jeesusken oma.
On hieman puurot ja vellit sekaisin.
26.11.2024 08:58
Huomioi se, että Vanha Testamentti on Israelille kirkoitettu ohjeeksi, ei pakanoille.
Mikä on se ryhmä, jolle Kuningas sanoo oikeanpuleiselle jonolle, jonka Jeesus on kasannut?
Jeesuksella on kaikki Valta.
26.11.2024 08:55
Raamattu tuntee vaun Upotuskasteen, kaikki muu on pakanallista, kadotuksellista veromerkintää.
26.11.2024 08:53
On tullut. Kaikki Jeesuskelle esitetyt avunpyynnöt Hän ystävällisesti täytti, mm sokea tyttö.
25.11.2024 23:27
Täysin älytön asiaan kuulumaton vastus? Etkö pysty parempaan?
25.11.2024 23:26
Jätitkö Juuso tieten tahtoen Upotuskasteen pois?
Gorneluksen perhekuntakin kastettiin, joka oli erkoinen tapaus, sillä Hän oli pakana.
Perekuntahan on Isä Äiti. sekä Isovanhemmat ja lspisa ei kasettu eikä mainittu siihen aikaan.
25.11.2024 23:24
22 / 477