Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>Raamatun+mukaan+se+alkoi+Aatamista.+**+Niin+mikä+alkoi?
+Adamista+alkoi+Ihmisen+aika,+ja+sitä+ennen+oli+Luchiverus+ollut+jo+maan+päällä,+kertomassa+missä+määrin+Jumalan+muovaama+maa+oli+valmistumassa+niin,+että+Jumala+voi+tulla+alas,+sekä+luoda+siihen+luomakunnan.
Mitään+ei+ollut+sitä+ennen+maan+päällä,+paisti+vielä+oirehtiva+maa+ja+vesi,+sekä+yläpuolella+Taivas.
Gen+11+Alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.+
2+Maa+oli+autio+ja+tyhjä,+pimeys+peitti+syvyydet,+ja+Jumalan+henki+liikkui+vetten+yllä.
Vahvistus+Hebr+11;+3+Uskon+avulla+me+ymmärrämme,+että+maailmat+on+luotu+Jumalan+sanalla:+näkyvä+on+syntynyt+näkymättömästä
Mitään+muuta+ihmisen+olemisesta+ei+ole,+koska+kivikausin+oli+jo+valmiissa+maassa,+jälkeen+ensimmäisen+ihmisen+luomisesta.
Neoliittinen+tulee+Kreikan+neos+uusi,+lithos+kivi)+oli+kausi+esihistoriassa.+Se+ajoittuu+noin+vuosiin+6+000–3+500+eaa+(arvio,+ei+fakta),+mutta+ajoitus+vaihtelee+paljon+alueesta+ja+kulttuurista+riippuen,+mutta+on+luomisen+jälkeisiä+olotiloja.+
Tiede+kylläkin+pyrkii+vääristämään+asioita,+ennen+kaikkiaan+luomisesta.
08.03.2021 08:53
Ei+ole.+Se+Alkutekstissä+asussa;12.+Katso,+minä+tulen+pian,+ja+minun+palkintoni+on+minun+kanssani,+ja+minä+annan+jokaiselle+tekojensa+mukaan.
08.03.2021 08:37
Hupsista.
Vai+on+Vellu+nimi+paha?+minkä+kategorian+mukaan?
Pitäsikö+katsoa+peiliin,+näin+tajuaa,+että+teille+ei+kelpaa+mikään,+mutta+olette+ottaneet+oikukseksenne+haukkua+liikkeen+ulkopuolella+olevia+Jeesuksen+Pyhiä,+jos+milläkin+sanoilla,+helvetin+matkamies+mukana?
Minä+ole+alkanut+kutsua+"velluja"+lahkonsa+mukaan+kerholaisiksi,+ja+SRK;ta+olemuksensa+mukaan+Kerhoksi.
On+todella+harmi,+jos+joku+entinen+vellu+vetää+itsensä+hirteen,+ennkuin+tajuaa+olevansa+kerholainen.
08.03.2021 08:31
Eli+mihin+uskoo+aidosti?
07.03.2021 21:07
Kyllä+asettaa.+Hän+jopa+jakaa+ihmiset+omiinsa+(Häneen+uskoviin)+ja+johonkin+toisee,+Jumalaan+tai+saatanaa,+sekä+omiin+Kerhoihinsa+uskovat+toiseen+jonoo+ja+sanoo+Heille:+Menkää+pois,+en+tunne+teitä.
Taas+mytölogiasta+en+tiedä+juuri+mitään,+se+jää+Sinulle.
07.03.2021 21:06
Minä+vastaan+asiallisesti+asiallisiin+kysmyksiin,+mutta+paskanauhantaan+en+lähde+mukaan.
07.03.2021 15:35
Näytäppä+näppäryyttäsi+Raamatun+kohta,+missä+se+selviää.
Juudastahan+ei+tappanut+toinen+ihminen,+joka+on+Kerhossa+synniksi+saarnattu.
07.03.2021 13:44
Niin,+sitä+ei+Kerhossa+tajuta,+kun+ei+ole+yhtään+Jumalaa,+ilman+Jeesusta.
Joh.+14:6+
Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani.
07.03.2021 13:41
Varmaan+kerron+useammalle+sadalle+nomaalioloissa,,,+Hoks,+enemmän+kun+Sinä
07.03.2021 13:39
2.+Kor.+3:16+
Mutta+kun+heidän+sydämensä+kääntyy+Herran+puoleen,+peite+otetaan+pois.
07.03.2021 13:35
Ei+Ollut,+se+oli+Egytinvastinen+juutalainen+puolule,+kuten+VL/+KePu.
07.03.2021 13:32
Mitä+koet+tästä+jakeesta;
Joh.+1:18+
Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.
07.03.2021 13:29
Sopii+Uuteen+Jerusalemiin,+jossa+on+Jeesuken+seuraajat+ja+Jumalan+Valtakunta,+jota+johtaa+Jumalan.
07.03.2021 11:03
Mäin+se+menee,+meille+jokaiselle+valkenee+omaan+ymmärryksen+mukaan.
Päivän+jatkoja.
07.03.2021 10:01
Mutta+minulla+on+Jeesus,+joka+vapauttaa,+sekä+Henki,+joka+antaa+kirkastusta.
Jotenkin+alkaa+tunuta,+että+Jehovan+Todistajia+on+alkanut+työnsä+tälläkin+palstalla.
07.03.2021 09:12
Niin,+kaikilla+ei+kapsiteetti+riitä+tulkintaan,+pitää+yrittää+toista+kautta.
07.03.2021 09:08
Etkö+lukenut+kysymystä,+siinä+ei+sinusta,+veijarista+puhuttu+sanaakaan.
07.03.2021 09:07
Matteuskin+sanoo;+10:28:+Älkääkä+peljätkö+niitä,+jotka+tappavat+ruumiin,+mutta+eivät+voi+tappaa+sielua+;+vaan+ennemmin+peljätkää+häntä,++joka+voi+sekä+sielun+että+ruumiin+hukuttaa+helvettiin.+(-38).
28+Älkää+pelätkö+niitä,+jotka+tappavat+ruumiin+mutta+eivät+kykene+tappamaan+sielua.+Pelätkää+sen+sijaan+häntä,+joka+voi+sekä+sielun+että+ruumiin+hukuttaa+helvettiin.+(-92)
28.+Alkääkä+pelätkö+näitä,+jotka+tappavat+ruumiin,+mutta+eivät+sielua+pysty+tappamaan.+Mutta+pelätkää+ennemmin+häntä,+joka+pystyy+sielun+ja+ruumiin+tuhoamaan+Gehennassa.+(aramea)
+
Kreikan+kielisessä+Raamatussa+kohdassa;+eivät+voi+tappaa+sielua,+sielu+sana+on+psykhe.+Sielua+ei+voi+tappaa,+koska+sielu+ei+kuole,+mutta+ruumiin+voi+tappaa,+koska+se+kuolee.
Näin+mieleni+alkaa+vahvistua,+että+Sielu+on+Jumalan+omistama+elementti+ihmisessä+ja+on+kuolematon.
Miten+käy+niiden+ihmisten+Sielun,+jotka+joutuvat+Helvettiin?
Huonosti.+Sielu+sekä+ruumis+voidaan+hukuttaa+helvettiin.+Tuo+helvetti+tarkoittaa+toista+kuolemaa,+joka+on+tulinen+järvi,+jonne+heitettiin+kaikki,+joiden+nimet+eivät+olleet+kirjoitettu+elämän+kirjaan.
Siksi+kaikki+sielut+eivät+pelastu,+ainoastaan+he,+jotka+seuraavat+Jeesusta.+Raamattu+pitää+helvettiä+todellisena,+joten+vertauskuvan+taakse+on+huono+mennä+piiloon.
Raamattu+puhuu+vanhurskaiden+ja+vääräin+ylösnousemuksesta,+vanhurskaat+pääsevät+uuteen+Jerusalemiin.+Ja+joka+ei+ollut+elämän+kirjaan+kirjoitettu,+se+heitetään+tuliseen+järveen.+Mutta+pelkurien+ja+epäuskoisten+ja+saastaisten+ja+murhaajien+ja+huorientekijäin+ja+velhojen+ja+epäjumalanpalvelijain+ja+kaikkien+valheutelijain+osa+on+oleva+siinä+järvessä,+joka+tulta+ja+tulikiveä+palaa;+tämä+on+toinen+kuolema."
+
Mutta+asiaan.+Kuolemalla+kuoleminen+tarkoittaa+ensin+ruumiin+kuolemaa+ja+sitten+toista+kuolemaa+eli+tulijärveä,+mutta+Jeesuksen+seuraajilla+on+Paratiisi,+Uusi+Jerusalem+(Ilm+21;+1-6)
Mikä+sitten+kohdaltani+pani+eniten+epäilemään+Sielun+kuolemattomuutta?+-Jehovan+todistajat+on+eksytetty+sellaiseen+oppiin,+että+sielu+kuolee+eli+lakkaa+olemasta,+jos+sinä+tämän+uskot+niin+sinulla+ei+ole+koko+evankeliumia,+koska+Raamattu+puhuu+iankaikkisesta+tuomiosta+eli+toisesta+kuolemasta,+joka+on+tulinen+järvi+ja+kaikki,+jotka+eivät+uudestisynny+ylhäältä,+heitetään+tuliseen+järveen.
Tuttavapiirissäni+on+heitä+paljon,+jolloin+He+sekoittivat+ajatuksiani,+mutta+nyt+asia+alkaa+kirkastua.
Mikä+sai+mieleni+menemään+enemmän+suuntaan,+että+Sielu+on+kuolematon,+on+Kaimani+sanoma+Raamatun+opetuksessa,+ettei+Sielua+voi+tappaa,+vaikka+ihmisen+voi+tappaa.+Joh+11:25++Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun,+se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.+Eikä+yksikään,+joka+elää+ja+uskoo+minuun,+ikinä+kuole.+Uskotko+sen?"
Eli,+joka+uskoo+Jeesukseen+ei+ikinä+kuole,+vaikka+olisi+kuollut.+Jeesus+sanoi,+että+se,+joka+uskoo+Häneen+elää,+vaikka+olisi+kuollut.+Jeesus+myös+sanoi;+ettei+yksikään,+joka+uskoo+Häneen+ikinä+kuole.++Jeesus+ei+voi+olla+ristiriidassa+itsensä+kanssa,+vaan+kukaan+kuka+uskoo+Jeesukseen+ei+todellakaan+ikinä+kuole.+
Mennäänpä+syvemmälle;+Mark+9:4++Ja+heille+ilmestyivät+Elias+ynnä+Mooses,+ja+nämä+puhuivat+Jeesuksen+kanssa.
+
Elia+ja+Mooses+eivät+voineet+puhua+Jeesuksen+kanssa+jos+uskoo+Sielun+kuolemaan.+Mutta+Raamattu+kertoo+selvästi+Jeesuksen+puhuneen+heidän+kanssaan,+koska+sielua+ei+voi+tappaa,+koska+se+elää,+joka+uskoo+Jeesukseen.
Asiaa+olisi+lisääkin,+mutta+nyt+julistan,+että+koen+kokeneeni+Pyhän+Hengen+auttamisen+kautta,+että+Sielu+on+kuolematon+Jeesuksen+seuraajilta,+ihmisillä,+joilla+ei+ole+Jeesusta,+se+palaa+aikoinaan+helvetin+tulessa.
07.03.2021 08:24
Onko+Sieluni+kuolematon?+
On,+olen+päätynyt+siihen.
Nukuin+jopa+huonosti+viime+yönä,+asia+Sielusta+puhutteli,+joka+on+niitä+harvoja+asioita+Jeesus+suhteessa,+josta+olen+hieman+hämilläni.
Olen+intensiivisesti+opiskellut+teologiaa+n+7+vuotta+eri+oppilaitoksissa,+ja+varmaa+asiasta+en+ole+saanut,+mutta+nyt+viime+aikoina,+lähinnä+Sinun+kautta+olen+alkanut+paneutumaan+asiaan+”kaksin+käsin,+ja+toiset+kädet+kuuluvat+Pyhälle+Hengelle.
Tässä+ajatuksia,+joihin+aika+pitkälle+haluan+samaistua,+joten+kirjoitan+siitä+aika+pitkästi,+tutkia+Raamattua+kautta+linjan+ja+lähteä+sen+kautta+saamaan+vakuuden+Sielusta,+miksi,+mikä+se+on+ja+onko+se+kenen+hallinnassa,+ja+onko+Sielu+kuolematon,+vaikka+olet+nähnyt+sen+kuolevana+elementtinä.
Nukkumaan+mennessäni+korvissa+soi+sanat;+-+Kuolematon+Sielu,+joten+katsotaan,+mihin+olen+päätynyt.
1+Moos+2;7+Ja+Herra+Jumala+muovasi+maan+tomusta+ihmisen+ja+puhalsi+hänen+sieraimiinsa+elämän+henkäyksen.+Näin+ihmisestä+tuli+elävä+olento.+(-92)+–+38+taas+kuuluu+lopusta;+ja+niin+ihmisestä+tuli+elävä+sielu.
Mutta+yksi+lähinnä+alkutekstiä+oleva+King+Jamesin+ensimmäinen+käännös+kuuluu+seuraavasti;+7+And+the+LORD+God+formed+man+of+the+dust+of+the+ground,+and+breathed+into+his+nostrils+the+breath+of+life;+and+man+became+a+living+soul.
Tämä+ensimmäinen+jae+elävästä+ihmisestä+kertoo+sen,+että+elävä+Sielu,+jossa+on+elämäksi+tekevä+Jumalan+puhaltama+henki,+joka+ei+ole+Pyhä+Henki.+Ilman+henkeä+ihminen+kuolee.
+Raamattu+käytti+nimitystä+ihminen,+jolla+ei+ollut+sielua+ja+joka+ei+vielä+ollut+sielu,+kun+Jumala+puhalsi+elämän+niin+vasta+silloin+ihmisestä+tuli+elävä+sielu.+Kun+ihmisestä+oli+tullut+elävä+niin+on+luonnollista,+että+
Jumalan+sana+kuitenkin+erotti+ruumiin+ja+sielun+1+Moos+2:7:ssa.+ensin+ruumis+ja+sitten+Jumala+puhalsi+elämän+sieraimiin+ja+sitten+ihmisestä+tuli+elävä+sielu.+Raamattu+muuten+erottaa+sielun+ja+ruumiin+mm.
1+Tess+5:23++Mutta+itse+rauhan+Jumala+pyhittäköön+teidät+kokonansa,+ja+säilyköön+koko+teidän+henkenne+ja+sielunne+ja+ruumiinne+nuhteettomana+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+tulemukseen.
Petri+Paavola+valaisee+asiaa+hyvin.+Löysin+tämän+muistiostani;+
-+Kun+ihminen+kuolee+niin+ruumis+on+eloton,+koska+elämä+poistuu+ihmisestä,+eikä+ruumis+enää+ole+elävä,+koska+eläväksi+tekevä+sielu+poistuu+ruumiista.+Mutta+ihmisen+sielu+ei+kuole,+vaan+se+menee+tuonelaan+niin+kuin+Jeesuskin+sanoi,+kun+rikas+mies+kuoli+ja+haudattiin,+hän+nosti+katseensa+tuonelassa.++Raamattu+itse+todistaa+sen+monessa+kohtaa+ettei+sielu,+nefesh,+psykhe+kuole.
+
Jaak+5:20++niin+tietäkää,+että+joka+palauttaa+syntisen+hänen+eksymyksensä+tieltä,+se+pelastaa+hänen+sielunsa(psykhe)+kuolemasta+ja+peittää+syntien+paljouden.
Raamattu+todella+kertoo,+että+sielu+pelastetaan+kuolemasta+Jaakobinkin+mukaan,+joka+on+hyvin+kriittinen+ihmisille,+jotka+luottavat+pelkkään+armoa,+ei+tee+mitään+työtä+ja+tekoja+sen+eteen,+sanoen+jopa+että+Usko+ilman+tekoja+on+turhaa,+teeskentelyä.
+
Pienissä+kirjeissä+asiaa+käsitellään+ja++opetetaan,+että++sielu+pelastuu+kuolemasta.+Ruumiillisesta+kuolemasta+emme+pelastu+jos+uskomme+Jeesukseen,+mutta+toisesta+kuolemasta+(tulinen+järvi)+pelastumme,+jos+uskomme+Jeesukseen.+JT:n+oppi+joutuu+tässä+koville,+koska+JT:t+opettavat+sielun+lakkaavan+olemasta,+mutta+Raamattu+opettaa+sen+sielun+pelastuvan+kuolemasta,+joka+uskoo+Jeesukseen.
+
1+Piet+1:9++sillä+te+saavutatte+uskon+päämäärän,+sielujen+(psykhe)++pelastuksen.
+
Uskon+päämäärä+on+kuitenkin+se,+että+sielu+pelastuu,+ei+ruumis,+sehän+mätänee,+menee+”maan+tomuksi”.+
Tämä+panee+palikoita+kohdallani+siihen,+että+Sielu+on+kuolematon,+ja+kuuluu+kuoleman+jälkeen+Jumalalle.
jatkuu
07.03.2021 08:23
En+kai+ole+nennen+huomannut+kysmystäsi,+Jumalan+lapsi.+Olisin+vastannut+heti.
Vastaan;+ilman+muuta+olen.+Vakuudeksi+annan+Joh+1;12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,+kaikille,+jotka+uskovat+häneen.+
Vahvistukset;+Room.+8:15;+Gal.+3:26,+Gal.+4:5,6;+Ef.+1:5;+1.+Joh.+3:1.
Mikä+Sinun+olotila+on.
07.03.2021 07:11
482 / 497