Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkäpä+nämäkin+sitten+on+sun+mielestä+iskelmää:
https://m.youtube.com/watch?v=5fExpycwIrU
https://m.youtube.com/watch?v=JYjIlHWBAVo
https://m.youtube.com/watch?v=qM6DXtfjyek
https://m.youtube.com/watch?v=kXYiU_JCYtU
Tuossa+noin+alkajaisiksi.+Jokainen+biisi+on+soitettu+levyille+oikeilla+instrumenteilla,+ja+vaativat+sen+että+oikeasti+osaa+soittaa+kyseistä+soitinta.+
Mutta+löytyy+niitä+muitakin+iskelmäbiisejä,+joissa+on+käytetty+aitoja+soittimia.+Tässäpä+pari+seuraavaa+pätkää,+jotka+varmaankin+tunnistat.+Vinkkinä+annan+että+tsekkaa+DJ:n+työkaluja,+että+mitä+sieltä+löytyy:
https://m.youtube.com/watch?v=72agGC5b_Yo
Tuttuakin+tutumpi+on+sulle+varmasti+seuraava+biisi:+
https://m.youtube.com/watch?v=bi6_dLGLC08
Kyllä,+myös+heidän+työpisteiltään+löytyy+soitin,+jota+on+osattava+soittaa,+jotta+sitä+pystyy+käyttämään.+Eli+koskettimet.+
Joo-o,+Daruden+alkuperäinen+Sandstorm+on+todellakin+iskelmää,+sillä+senhän+todistaa+tämä+seuraava+vanha+pätkä:
https://m.youtube.com/watch?v=GdvJBbcj7-U
Miksi+muutoin+Darude+itse+soittaisi+koskettimia,+ja+biisissä+olisi+aidot+rummut?+Kummatkin+niistä+vaativat+sen+että+niitä+osaa+oikeasti+soittaa.+
Tähän+haluaisin+vastauksen+sinulta+T+ecnoman.
05.05.2021 13:33
Eli+sun+mielestä+sanapari+joutunut+selviytymään+on+yhtä+kuin+kouluttamaton+juoppo?+Vaikka+olisi+kuinka+hyvä+koulutus+tai+että+ei+juo+pisaraakaan,+niin+silti+voi+joutua+selviytymään+vaikeista+elämäntilanteista.+
Mäpä+kerron+irl+esimerkin.+Ei+ole+oma+kokemus+muuten+kuin+sivusta+seuranneena,+mutta+äitini+on+esimerkin+päähenkilönä.
Äitini+sairastui+aikanaan++kolmikymppisenä+minua+odottaessaan+nivelreumaan.+
Tässä+faktaa+sairaudesta:+"Nivelreuman+syytä+ei+tiedetä,+mutta+se+kuuluu+autoimmuunitauteihin.+Niissä+elimistön+immunologinen+puolustus+on+suuntautunut+väärin+omaa+kudosta+vastaan.+Nivelreuma+ei+ole+periytyvä+tauti,+mutta+alttius+sairastumiseen+periytyy+lievästi.+Tärkein+nivelreumalle+altistava+ulkoinen+syy+on+tupakointi."+
Äitini+on+ollut+koko+ikänsä+savuton,+ja+sai+nivelreuman+angiinan+jälkitautina,+joten+mikään+mitä+hän+on+tehnyt+tai+jättänyt+tekemättä,+ei+ole+syynä+sairastumiseen.+Hän+ei+myöskään+ryypännyt+rankasti,+vaikka+yliopiston+opiskelijabileissä+olikin+vajaata+vuosikymmentä+aiemmin+kulkenut+jonkin+verran,+ja+sairastuessaan+oli+ollut+jo+useamman+vuoden+opettajan+virassa+vakitöissä.+
Sairaus+tuhoaa+nimensä+mukaisesti+ensin+pienet+nivelet+ja+sitten+suuret+nivelet+hyvin+nopeaan+tahtiin,+ellei+pian+löydetä+oikeaa+lääkitystä+joka+saa+taudin+pysähtymään.+Nivelreuma+on+parantumaton+sairaus,+ja+vaikuttaa+myös+elämän+laatuun.
Vaikka+hän+oli+sairautensa+alkuvaiheilla+ja+taudin+ollessa+aktiivisessa+tilassa+paljon+poissa+töistä,+hän+työskenteli+siitä+ja+sairaudestaan+huolimatta+eläkeikään+asti+vakisuhteessa,+kunnes+jäi+eläkkeelle.
Hän+joutui+selviytymään+niin+sairautensa+kanssa,+kuin+työnsä+kanssa,+haluamatta+luovuttaa+ja+jäädä+työkyvyttömyyseläkkeelle,+jonka+hän+olisi+saanut+halutessaan+diagnoosinsa+saatuaan.
Vaikka+hän+olisi+kouluttanut+itsensä+tohtoriksi+asti,+ei+se+olisi+poistanut+sitä+tilannetta+jossa+oli+sairautensa+kanssa,+tai+sairautta+itsessään.+Olisi+ryypännyt+vähemmän.+Niin,+selviytymisensä+vuosina,+kuten+ei+edelleenkään,+voinut+juoda+juuri+mitään+alkoholipitoista+vahvojen+lääkityksien+takia.
Hänen+tilanteensa+olisi+ollut+vielä+raskaampi,+jos+hänen+miehensä+-isäni+siis-+ei+olisi+ottanut+kodista+ja+minusta+päävastuuta+äitini+sairauden+alkuvaiheessa,+jolloin+äitini+oli+paljon+sairaalassa+pitkiä+aikoja,+tai+kotona+pystymättä+tekemään+juuri+mitään+viikkoihin+tai+kuukausiin+kerrallaan.+Vasta+viimeiset+parikymmentä+vuotta+sairaus+on+ollut+remissiossa,+eli+rauhallisena.
Jos+äitini+olisi+ollut+yksinhuoltaja,+olisin+kasvanut+hyvin+todennäköisesti+sijoitettuna.+Parisuhde+ei+ollut+isälleni+mitään+helppoa+niinä+aikoina,+kun+piti+käydä+samalla+töissä+ja+hoitaa+kodin+ja+taaperon/alakouluikäisen+lapsen.+Siitä+huolimatta+hän+teki+sen+kaiken+mitä+häneltä+vaadittiin.+Näin+äitini+pystyi+alkuvaiheessa+keskittymään+itseensä,+tarvitsematta+kantaa+ylimääräistä+stressiä+kodista+ja+minusta,+mikä+olisi+ollut+yksinhuoltajana+hänellä+edessä.
Itse+taistelen+ja+joudun+selviytymään+selän+sietämättömästä+kroonisesta+päivittäisestä+hermosärystä.+Kirjaimellisesti+yritän+selviytyä+päivästä+toiseen,+ilman+että+pää+hajoaa+ja+pysyen+hengissä.+Siihen+ei+vaikuta+se+mikä+olen+koulutukseltani+-löytyy+kaksikin+ammattia,+koska+en+kivun+takia+pysty+edes+lähtemään+kotoani+juuri+minnekään,+enkä+pysty+tekemään+yhtäkään+työtä.+
Tilannettani+ei+paranna+koulutus,+vaikka+hankkisin+tohtorin+tutkinnon,+koska+jo+tuhoutuneita+hermoratoja+ei+voida+enää+parantaa+tai+rakentaa+uusia.+Olisin+ryypännyt+vähemmän?+'Humalassa+olen+ollut+viimeksi+yli+12+vuotta+sitten,+ja+muutenkin+juon+alkoholia+todella+vähän,+ja+todella+harvoin.
Syy+sille+miksi+kärsin+sietämättömästä+kivusta,+löytyy+yli+16+vuoden+takaa+sairaan+mielen+päätöksenä,+eikä+siihen+päätökseen+liittynyt+alkoholi.+Sen+teon+seurauksia+tulen+kantamaan+vielä+ainakin+40+vuotta,+ellei+pää+hajoa+helvetillisestä+ja+yhtäjaksoisesta+kivusta+ennen+sitä,+ja+tapan+itseni.+Se+että+saan+jotenkin+nukuttua+öisin,+pitää+kirjaimellisesti+mut+hengissä...toistaiseksi.+Jos+uni+kuolee...en+ole+kauaa+hengissä.
Niin,+olen+ollut+11+vuotta+sinkkuna,+eikä+se+että+joudun+selviytymään+päivästä+toiseen+johdu+myöskään+siitä.
Nämä+mietelmät+kerroin+sivusta.+En+säälin+hakuna,+vaan+kertoakseni+että+on+tilanteita,+jolloin+ryyppääminen+saati+sen+vähentäminen+tai+lopettaminen,+koulutuksesta+tai+sen+puuttumisesta+puhumattakaan+ei+vaikuta+siihen+että+joistakin+asioista+joutuu+selviytymään.
05.05.2021 10:40
Hellanlettas+sentään.+Nythän+sitä+kovaa+tekstiä+tulee.+Jospa+nyt+kuitenkin+ap+laittasit+ton+sun+viestin+ihan+irl+sille+jolle+se+on+tarkotettu.+Täällä+huutelu+kaikuu+tyhjille+seinille,+eikä+oikea+henkilö+välttämättä+koko+viestiä+edes+näe.+
Voihan+herttileijaa,+mähän+kuulostan+ihan+omalta+äidiltäni.+😆
04.05.2021 21:04
Edelliset+11+kesää+olen+viettänyt+yksin,+enkä+ole+siitä+mitenkään+ahdistunut.+Palstoja+en+ollut+löytänyt+vielä+viime+kesänä,+joten+palstakesä+on+kokematta,+mutta+ei+sekään+ahdista+vaikka+viettäisin+tulevan+kesän+yksin+ja+palstaillen.+Vaikka+en+ole+mikään+helteiden+ylin+ystävä,+toivon+kesälle+kuumia+päiviä+jotta+olotilani+niiden+avulla+helpottuisi,+ja+voisin+viettää+vähän+enemmän+aikaa+kodin+ulkopuolella+mitä+menneen+vuoden+aikana,+ja+vielä+nauttia+siitä,+toisin+kuin+nyt.+Ainakin+viime+kesänä+tappohelteistä+oli+apua+kipujen+voimakkuuksien+lieventämisessä.
03.05.2021 18:38
Saanko+sivusta+udella,+miksi+olet+naisestasi+huolissasi?
03.05.2021 18:18
Ootko+onnistunu+murtamaan+sen,+vai+miten+on+käynyt?
03.05.2021 14:00
Entä+jos+ei+tunnistakkaan?+Ne+vihjeet+mitkä+susta+on+yksinkertaiset+ja+helpot+ja+olet+varma+että+oikea+itsensä+niistä+tunnistaa,+eivät+välttämättä+edes+avaudu+sille+kohteelle.+
Mutta+sano+kyseiselle+ihmiselle+suoraan+ja+päin+naamaa+irl,+sen+sijaan+että+täällä+julkisesti+postailet+kenen+tahansa+näkösälle.+Vai+etkö+uskalla?+Jos+et+uskalla,+niin+eipä+se+kovin+kaksista+kuvaa+susta+anna,+että+nimettömästi+uskaltaa+arvostella,+mutta+irl+ja+face+to+face+ei+seiso+sanojensa+takana.+
Mä+seison+kaikkien+näillä+palstoilla+sanomieni+sanojeni+takana+oikeessa+elämässä.+Vaikka+en+kiinnostustani+uskalla/pysty+irl+sanomaan+-se+onkin+ainoa+asia+mitä+en+irl+pysty+sanomaan,+en+kuitenkaan+häntä+tai+hänen+tekojaan+täällä+palstalla+arvostele+anonyymiyden+takaa...ainakaan+negatiiviseen+sävyyn.+Ei+tulisi+mieleenikään+tehdä+niin.+
Jos+exä,+josta+olen+sanonut+aika+rankkojakin+juttuja,+ilmestyisi+naaman+eteen+vaatimaan+selitystä,+mulla+on+munaa+ja+uskallusta+sanoa+sama+hänelle+päin+naamaa.+Sen+verran+paskamaisesti+käyttäyty+aikanaan+eron+jälkeen.
03.05.2021 13:43
Myönnän+että+joillakin+ihmisillä+on+iso+leuka+tai+iso+nenä+jne,+mutta+on+myös+niitä+ihmisiä+jotka+näistä+erilaisuuksista+pitävät,+mutta+ei+se+tee+niiden+omistajista+automaattisesti+huonoja.+Makunsa+kullakin.
03.05.2021 13:27
Niiden+häiriköiden+takia+itse+asiassa+vaihdoin+aluksi+pelkkään+sinkkupalstaan,+kun+en+jaksanut+jatkuvaa+syyttelyä+ja+häiriköintiä+ihan+järkevissäkin+aloituksissa,+missä+oli+meneillään+hyvä+ja+siihen+asti+asiallinen+keskustelu,+kunnes+joku/jotkut+tulivat+kyseistä+ketjua+häiriköimään.+Ja+lasken+tuohon+häiriköintiin+myös+palstahahmojen+kommentit,+jos+ne+tulivat+sellaisen+asiallisen+kommentin+kommentiksi,+jota+toinen+palstahahmoiksi+tunnistettava+ei+ollut+kirjoittanut.
Sinkuissakin+on+omat+"erikoiset"+kirjoittajat+ja+klikkinsä,+mutta+siellä+on+pystytty+pääosin+ihan+asiallisiin+keskusteluihin+enemmän+mitä+muilla+palstoilla.+
Tän+vuoden+puolella+oon+siirtynyt+siihen+että+nään+kerralla+kaikki+suhteet+-osion+aloitukset,+ja+sitä+myöten+on+tullut+nähtyä+kaikki+sen+alla+oleville+palstoille+tehdyt+aloitukset.+Tyyliltään+tän+aloituksen+kaltaisia+ei+oo+mun+mielestä+ennen+lähipäiviä+ollut+muilla+palstoilla+aiemmin,+paitsi+siellä+järki+ja+tunteet+-palstalla.+Samasta+aihepiiristä+kyllä+on+ollut+täälläkin,+mutta+tyyli+ja+kirjoituksen+sävy+kalskahtaa+kyllä+sinne+j&t+-palstan+kirjoittajaan.+Voin+olla+väärässä+ja+toivon+mukaan+olenkin,+en+halua+syyllistää+ketään+sellaisesta+mistä+tämä+ei+ole+kirjoittanut,+kuten+itseäni+kohtaan+on+tehty.
03.05.2021 13:19
En+välttämättä+mennyt.+Mutta+jos+menin,+niin+silti+kirjoittamani+pätee+yleistasolla.+Mun+kirjoitustyylinä+on+osoittaa+teksti+jollekin+tietylle,+tai+ylipäätään+yhdelle+ihmiselle,+vaikka+se+onkin+tarkoitettu+kenelle+tahansa.+
Tää+on+kuitenkin+hyvin+yleistä+ihmisten+joukossa,+että+vähätellään+toisia,+tai+haukutaan+jonkun+puutteen+takia,+mutta+ei+ymmärretä+sitä+että+meissä+jokaisessa+on+piirteitä,+joiden+takia+ei+kelpaa+jollekulle+toiselle.+Välttämättä+sitä+piirrettä+ei+edes+itse+huomaa.+Se+mikä+tuntuu+itsestä+normaalilta,+onkin+jonkun+toisen+silmissä+poikkeuksellista.+
Mä+oon+ylipäätään+sitä+mieltä,+että+jos+julkisesti+arvostelee+tai+paheksuu+jonkun+sellaisen+ulkonäköä+tai+käyttäytymistä+joka+ei+ole+omasta+vapaasta+tahdostaan+julkisuuden+henkilö+-siis+hakeutunut+itse+julkisuuteen+saadakseen+julkisuutta,+antaa+silloin+oikeuden+siihen+että+myös+toiset+saavat+samalla+mitalla+arvostella+julkisesti+arvostelijaa+itseään.+
Ylipäätään+hyvät+tavathan+tarkoittaa+sitä,+että+jokainen+saa+olla+mitä+mieltä+haluaa+kenestä+tahansa,+mutta+ymmärtää+sen+ettei+niitä+kaikkia+mielipiteitään+kannata+aina+tuoda+julki,+ja+tietää+milloin+ja+mistä+asiasta+kannattaa+pitää+suunsa+kiinni.+Jokainen+kuitenkin+syyllistyy+tähän+huomaamattaan.+Myös+minä+itse.+Mutta+jos+sitä+tekee+jatkuvasti+kerta+toisensa+jälkeen,+myös+saatuaan+siitä+palautetta,+ei+silloin+ole+kyse+harmittomasta+ja+sillä+hetkellä+huonoa+harkintakykyä+osoittavasta+möläyksestä,+mitä+mahdollisesti+katuu+myöhemmin.
03.05.2021 13:00
Meikit+muuttaa+paljonkin+ihmisen+ulkonäköä.+Se+on+sun+mielipide,+mutta+ei+ole+absoluuttinen+totuus+sen+suhteen+kuka+on+kaunis+ja+kuka+ei.
03.05.2021 12:25
Vaikka+sua+kuinka+säälittäis+joku+ihminen+jostakin+syystä,+niin+onko+siitä+pakko+postata?+
Entä+sitten,+jos+joku+ihminen+on+erilainen?+Mitä+väliä+sillä+on?+Ei+kaikki+maailman+ihmiset+ole+samasta+muotista+valettu.+
Mitä+jos+postaisin+sellaisen+aloituksen,+jossa+kuvailisin+sua+ja+sun+puutteita+rankasti+arvostellen?+Olisiko+sellainen+sun+mielestä+kivaa,+vai+vetäisitkö+siitä+herneen+nokkaan?+
Mitä+se+sulle+tai+muille+kuuluu,+jos+joku+haluaa+pukeutua+eri+tavalla,+käyttäytyy+erikoisesti,+tai+painottaa+erilaisia+arvoja+ja+näkemyksiä+kuin+sinä?+
Mitä+jos+joku+sääliikin+sinua+joidenkin+sinun+tapojen,+ulkonäön,+käyttäytymisen+tai+ajatusmaailman+takia?+Onko+se+sinulle+yhtä+ok,+kuin+se+että+itse+säälit+toisia?+
Jos+joku+itsekseen+ajattelee+jostakusta+ihmisestä+noin,+se+on+silloin+sen+ihmisen+mielipide,+mutta+jos+sen+päästää+suustaan+pihalle,+antaa+se+vain+ruman+kuvan+sanojasta+kohteen+sijaan.+
Mietippä+jos+joku+sanoisi+sinusta+noin+kuin+itse+kirjoitit.+Mitä+sinä+siitä+tuumaisit?+Veikkaan+että+loukkaantuisit+verisesti.+
En+mä+noista+ulkonäköjutuista+ota+nokkiini+siksi+että+olen+samanlainen+kuin+kuvailtu,+vaan+siksi+että+toisen+elämäntilannetta+ja+syitä+taustalla+tietämättä+ei+kannata+alkaa+arvostelemaan+ketään.+Etenkään+julkisesti.+Siinä+voi+aika+nopeasti+tulla+pilkka+omaan+nilkkaan,+koska+jokaisen+ihmisen+elämäntilanne+voi+muuttua+hetkessä,+ja+itsestä+voikin+tulla+äkkiä+ja+ilman+omaa+syytä+sellainen+kuin+se+on+ketä+nyt+rankasti+arvostelee.+
Yleensä+julkisesti+ei-julkkiksia+arvostelevat+ovat+itsetunnoltaan+niitä+heikkoja,+jotka+eivät+ymmärrä+tai+kestä+sitä+miksi+toiset+ovat+itsensä+kanssa+sinut+siitä+huolimatta+että+on+mikä+on.+Tai+pikemminkin+arvosteltavat+ovat+siksi+vahvoja,+koska+he+ovat+hyväksyneet+itsensä+sellaisena+kuin+he+ovat,+tietäen+miten+pienestä+ja+äkkiä+kaikki+voi+muuttua+suuntaan+tai+toiseen.+
Niiden,+joille+tärkeintä+on+oma+ulkonäkö,+ihmisten+hyväksyntä+ja+toisten+mielipiteet,+on+vaikea+hyväksyä+omaa+muutostaan,+koska+etenkin+huonompaan+suuntaan+mennessä+kaikki+itselle+merkityksellinen+ja+ylpeyden+aiheet+katoavat,+eikä+heille+jää+enää+mitään+käteen+siitä+mitä+he+arvostavat.+
Hyvähän+se+on+omaa+pahaa+oloa+siirtää+toiseen+tätä+haukkumalla+ja+arvostelemalla,+mutta+siinä+on+vain+yksi+huono+puoli.+Se+ei+auta+pitkään,+jos+ollenkaan.+Oman+päänsä+sisällä+se+oma+paha+olo+on+käytävä+läpi.+Sitä+ei+voi+siirtää+tai+ulkoistaa.+Oma+eheytyminen+alkaa+siitä,+kun+opettelee+ymmärtämään+ja+hyväksymään+että+erilaisia+ihmisiä+on+olemassa,+eikä+kaikkien+tarvitse+olla+toistensa+klooneja.
03.05.2021 12:23
Jos+kännissä+päässyt+vahingossa+pissa+housuun+kastellen+ne.+Tuskin+sinäkään+märkiä+housuja+haluat+pitää+pitkiä+aikoja+jalassa.
03.05.2021 11:48
En+usko+että+häntä+pelottaa,+vaan+syynä+on+yksinkertaisesti+kyllästyminen++yhteen+ja+samaan+aiheeseen,+joka+on+kaiken+huipuksi+levinnyt+järki+ja+tunteet+palstalta+muille+palstoille.+Eikä+hän+ole+ainoa+joka+siihen+on+kyllästynyt.+
Sivusta
03.05.2021 11:45
Vieläkö+kyseinen+nainen+katseen+näköinen+ja+susiruma?
https://fi.pinterest.com/pin/415105290657611821/
03.05.2021 11:27
Ap,+mikä+sua+siinä+lihavuudessa+niin+kovasti+kiinnostaa,+kun+pitää+jatkuvasti+siitä+aiheesta+postata+ja+etenkin+negatiiviseen+sävyyn?+
Sä+vähättelet+ihmisiä,+ja+annat+pätevästi+ohjeita+siitä+mitä+ei+missään+nimessä+saa+olla,+joillain+omasta+mielestäsi+"hyvillä+neuvoilla".
Tiedätkö+mitä?+Vaikka+olisi+kuinka+hoikka+ja+kaunis+muodoltaan,+ei+se+merkitse+mitään+jos+se+ihminen+on+tyhjäpäinen+ja+ruma+sisältään.+Kato+aina+voi+tiputtaa+painoa+ja+muokata+ulkonäköään,+mutta+jos+on+sisäisesti+ruma+tyhjäpää,+ei+sille+voi+tehdä+yhtään+mitään.+
Tiiätkö+myös+mitä.+Sä+voit+sairastua+vakavasti,+loukkaantua+onnettomuudessa+parantumattomasti,+tai+joutua+väkivaltaisen+teon+henkiin+jääväksi+uhriksi,+jolloin+elämä+muuttuu+toisenlaiseksi,+mahdollisesti+jopa+lopuksi+elämää.+
Jotkin+sairaudet+aiheuttavat+elimistössä+sen,+ettei+aineenvaihdunta+enää+toimi,+vaan+se+on+häiriintynyt+ja+kerryttää+painoa.+Nesteet+kertyvät+kroppaan,+eivätkä+poistu+enää+samoin+kuin+aiemmin.+
Tietyt+kipulääkkeet,+masennuslääkkeet+ja+epilepsialääkkeet+lisäävät+ruokahalua+siten,+ettet+edes+itse+sitä+huomaa+mistään+muusta+kuin+siitä+että+vaa'an+lukemat+nousee+ja+vaatekoot+suurenee.+Jopa+puolessa+vuodessa+voi+tulla+parikymmentä+kiloa+painoa+lisää,+siitä+huolimatta+että+liikkuu+tasan+saman+verran+mitä+ennen+kyseistä+lääkettä.+
Jos+kyseinen+lääke+on+petipotilaan+ja+"normaalin+elämän"+erottava+tekijä,+niin+kumman+valitset?+Lihottavan,+mutta+kivut/sairauden+kurissa+pitävän+lääkkeen,+joka+mahdollistaa+työssä+käynnin,+ystävien+tapaamisen,+osallistumisen+perhe-elämään,+harrastukset+jne.+Vai+olla+ottamatta+kyseistä+lääkettä,+joka+pitää+sinut+edelleen+hoikkana,+mutta+kivuliaana,+mahdollisesti+kohtauksia+saavana+petipotilaana,+jonka+elämä+koostuu+niistä+makuuhuoneensa+muutamasta+neliöstä+ja+sängystä,+ja+jolloin+viikon+kohokohta+on+se+että+pääsee+suihkuun,+vaikkakin+sen+jälkeen+voimat+ovat+pitkään,+ellei+jopa+seuraavien+päivien+ajan+poissa.+
Et+pääse+töihin,+et+harrastuksiin,+et+perhe-elämään+ja+sen+aktiviteetteihin,+et+pääse+kaverien+kanssa+käymään+missään,+koska+et+yksinkertaisesti+pysty+lähtemään+sängystä.+Olet+elossa,+mutta+et+elä+elämääsi.+Mutta+hei,+mikä+tärkeintä,+olet+edelleen+HOIKKA!+Millä+hinnalla?+
Onnettomuudet+tulevat+yllättäen,+ja+silloin+kun+et+sitä+osaa+odottaa.+Muutama+hetki,+ja+elämäsi+ei+ole+enää+koskaan+sitä+mitä+se+oli+ennen+onnettomuutta.+Silloin+tärkein+opetus+on+se,+että+on+armollinen+toisia+kohtaan,+mutta+eniten+itselleen,+koska+mennyt+ei+enää+palaa.+On+opittava+hyväksymään+itsensä+sellaisena+kuin+on,+vikoineen+päivineen.+
Terveisin:+yli+100+kiloinen+läski,+joka+on+toistaiseksi+tyytyväinen+itseensä,+koska+ylipäätään+on+hengissä+lähes+kaksi+vuosikymmentä+sitten+tehtyjen+itsemurhayritysten+jälkeen,+vaikkakin+vammautuneena+lopullisesti.+Ja+joka+saa+kuitenkin+pidettyä+oman+psyykkisen+voinnin+hyvänä+siitä+huolimatta,+että+kokee+joka+päivä+yhtäjaksoisesti+aamusta+iltaan+asti+sellaista+hermokipua,+kuin+vedettäisiin+terävällä+puukolla+selkää+auki+ilman+puudutetta,+ja+vailla+yhdenkään+lääkkeen+lievittävää+vaikutusta,+tai+kivun+kokonaan+poistamista.+Ainoana+vaihtoehtona+on+purra+hampaat+yhteen+ja+kestää+päivä+toisensa+jälkeen.+
Tee+sama+perässä+ilman+että+sun+pää+hajoo,+niin+sitten+saat+ehkä+oikeuden+kommentoida+toisten+ulkonäköä.+
Muista!+Että+jokaisen+tilanne+voi+muuttua+sekunneissa,+eikä+paluuta+entiseen+ole.
02.05.2021 21:40
Kerro+mikä+siinä+on+sun+mielestä+huvittavaa?+Pikemminkin+annat+itsestäsi+typerän+kuvan.+
Toisaalta+jokin+sua+siinä+ihmisessä+kiinnostaa,+kun+jatkuvasti+ilkut+toista.+
Mitäpä+tuumaat,+jos+sua+alettaisiinkin+kutsumaan+että+mitäpä+riukuperse.+Varmaan+hyvin+pääset+eteenpäin,+kun+sulla+on+kurkku+perseessä+kiinni+ja+vieläpä+syvällä.+Vai+sinä+itsekö+olet+omin+sanoinesi+se+luotaantyöntävä+pyllerö?
Mitäpä+jos+sulla+tulis+jokin+iso+vastoinkäyminen+eteen,+ja+vaikkapa+sairastut+vakavasti+tai+menetät+jalkasi.+Juoksetko+parkuen+mamin+helmoihin,+ja+odotat+päänsilittelyä+lepertelyin,+että+voi+mamin+pikkuista+kun+on+vähän+pipi.+Äiti+hoitaa+kipeän+paikan+ja+vielä+puhaltaa+jos+se+vaikka+auttais,+ja+antaa+pullaa+että+tulisi+parempi+mieli.+
Vai+kestätkö+vastoinkäymisen+hammasta+purren+ja+valittamatta?+
Susta+kyllä+saa+kuvan+että+taitaa+olla+kyse+ensimmäisestä.+
Jos+sulla+ei+ole+muuta+sanottavaa+kuin+vain+ilkkua+ihmisiä+toisen+ulkomuodon+takia,+niin+pidä+vittu+se+turpas+tukossa.
01.05.2021 19:26
Mikä+estää+näkemästä?
01.05.2021 19:11
Kuka+vannoo+ettei+enää+ikinä?
01.05.2021 14:33
Ei+voi+olla,+koska+en+juonut+pisaraakaan+alkoholia+eilen.
01.05.2021 12:39
44 / 86