Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

  1. Kuulepa+Välis.+Lopeta+mun+kutsuminen+Janiksi,+koska+en+ole+hän.+Kerran+kun+noin+varma+olet+tiedoistasi+lotista+ja+heidän+tehtävistään,+niin+sitten+linkkiä+kehiin+mistä+olet+saanut+kyseisen+tiedon.+Mutu+ei+kelpaa+vastaukseksi.+Ei+eturintamalla+ollut+lapsia+joita+kaitsia,+ja+lottatytöt+eivät+saaneet+edes+ikänsä+puolesta+komennusta+rintamalle+vaikka+olisivat+sinne+halunneetkin+mennä.+Edes+kaikki+lotat+eivät+siellä+olleet,+vaikka+näiden+ikä+olisi+riittänyt+rintamakomennuksen+saamiseen+toimenlottana+sinne+jonnekin.+Lottia+tapettiin,+ja+heitä+otettiin+vangiksi+sotien+aikana,+eivätkä+kaikki+venäläisten+vangiksi+jääneistä+edes+palanneet+takaisin+vankeudesta.+Kuten+ei+kaikki+vangiksi+jääneet+sotilaatkaan+päässeet.+Upseerien+ja+myös+miehistön+naisia+rintamalla+oli,+ja+jotkin+heistä+olivat+lottia.+Mutta+suurin+osa+lotista+eivät+olleet+yleisiä+kenttäpatjoja,+kuten+kuvittelet,+ja+kuten+näitä+rintamalla+miesten+kanssa+makaavia+naisia+kutsuttiin.+Ota+asioista+selvää,+äläkä+kuvittele+omia.+Muuten.+Jos+vielä+kerran+kutsut+mua+Janiksi,+tai+väität+mun+olevan+yksi+yhden+ja+saman+ihmisen+(ketä+sitten+tarkoitatkin)+multinikeistä,+niin+mun+osalta+meidän+tekemä+sopimus+päättyy.+Mutta+sinun+osuus+ei+pääty,+vaan+se+pysyy+voimassa+hautaan+asti.+Sinä+et+sano+sanaakaan+mun+miessuhteista,+mutta+minä+aloitan+täydeltä+laidalta+sinun+naisasioista+utelun+ja+jauhamisen.+Joka.+Päivä.+Vaikka+se+olisi+ainoa+päivän+kommentti+minkä+kirjoitan.+Capiche!+Pääosin+en+jaksa+kirjautua+joka+kerta+kun+palstalla+käyn,+sen+kerran+pari+päivässä+mitä+täällä+nykyään+piipahdan,+ja+silloinkin+lyhennän+nikkini+pelkäksi+yhdeksi+kirjaimeksi+ja+pisteeksi,+jos+kommentoin+jotakin+aloitusta+tai+kommenttia.+L.++eli+minä+Lauruska
  2. Jokainen+päättää+itse+niistä+riskeitä+jotka+elämässään+ottaa,+kun+nousee+sängystä,+kun+lähtee+ovesta+pihalle,+tai+ottaa+rokotteen.+Se,+mitä+se+riski+merkitsee+tai+millainen+se+riski+on,+on+jokaisella+erilainen.+Mä+en+käytä+maskia+ellei+ole+ehdoton+pakko.+Pesen+kädet+kotiin+tullessa+ensimmäisenä+saippualla.+Otin+rokotteen,+ja+sitä+myöten+vastuun+omista+päätöksestä+sen+suhteen,+mitä+voi+tapahtua,+tai+voi+olla+tapahtumatta.+Riskillä+tarkoitan+sitä+tilannetta,+mistä+jokainen+on+valmis+ottamaan+vastuunsa.+Se+on+jokaiselle+erilainen.+Jokainen+määrittelee+itse+sen+mitä+siihen+riskiin+kuuluu,+ja+toimii+sen+mukaan.+Sitä+ei+kukaan+muu+voi+toisen+kohdalla+määritellä.+Kun+puhuin+jokaisen+ottamasta+riskistä,+puhuin+rokotteesta.+Ymmärrän+heitä+jotka+eivät+sitä+halua+ottaa.+Jos+mun+vanhempien+tilanne+ei+olisi+se+mikä+se+on,+ja+en+olisi+ollut+viime+marraskuusta+lähtien+magneettistimulaatiohoidon+jonossa,+ja+johon+en+ole+vielä+päässyt,+ja+joka+tarkoittaa+jatkuvasti+ihmisten+ilmoilla+oloa+viiden+viikon+ajan,+olisin+jättänyt+rokotteen+ottsmisen+odottamaan+pitempään,+kuin+sen+nyt+otin.+Koska+en+osaa+kaikkia+asioita+mitä+tarkoitan+aina+yleisellä+tasolla+selittää,+teen+sen+yleensä+yksilötasolla,+ja+esimerkkien+avulla.+Mutta+myös+sanon+sen,+etten+jotakin+seuraavaa+sanomaani+asiaa+tarkoita+että+ajattelen+siitä+asiasta+juuri+siten+missä+muodossa+sen+esitän.+Esimerkkien+kanssa+on+vain+helpompi+esittää+mitä+asialla+tarkoittaa.+Ei+sitä,+että+ajattelee+itse+siten+kuten+esimerkki+on+annettu.
  3. Jaaha.+Kuka+se+sitten+ymmärtää+luetun+väärin.+Lue+uudestaan+lainaukset+jälkimmäisestä+kommentista,+joka+jatkoa+ensimmäiselle+kommentille,+ja+jonka+merkit+loppuivat+kesken.+"En+syyllistä+sua+ja+sun+päätöksiä+sen+antibiootin+suhteen.+Se+ei+ollut+tarkoitukseni.+Antamalla+esimerkin+siten+esitettynä,+sain+asiani+pointin+helpommin+ymmärrettäväksi.+Teet+varmasti+oikeat+ratkaisut+perheesi+suhteen,+oli+ne+sitten+mitä+tahansa."+"En+ajattele+näin,+mutta+samalla+idealla+ja+intensiteetillä+voisin+sanoa+näin:+koska+et+halua+ottaa+rokotetta,+niin+jos+saat+vaikean+muodon+ja+menehdyt+siihen,+se+on+vaan+oikein+sulle.+Mitäs+jätit+ottamatta.Siis+en+oikeasti+ajattele+noin.+Rokotevastaisten+ulostulo+on+samalla+tasolla+tuon+edellisen+kappaleen+sanomisen+kanssa.+Joten+pikemminkin+sen+sijaan+että+syyllistää+toisia,+kannattaa+miettiä+miten+sanoo+mielipiteensä+niin,+että+se+on+puoluettomasti+esitelty."Voi+voi+että+ottaa+päähän+lukea+sellaista,+mitä+toinen+ei+tarkoittanut+oikeaksi+mielipiteeksi,+vaan+vain+esimerkiksi+toisen+kannan+ottaneesta+julkitulosta.Siis+selvällä+suomenkielellä+ja+yksinkertaisesti+esitettynä,+jotta+jokainen+ymmärtää+mitä+tarkoitan:1.+En+väitä+että+kukaan,+vähiten+sinä,+tekee+vääriä+ratkaisuja,+ja+olisi+siksi+oikein+että+sairastuisi+ja+menehtyisi.+En+ajattele+niin.+Jokainen+elämä+on+yhtä+arvokas,+teki+sille+jotain+tai+jätti+tekemättä.+2.+En+väitä,+tai+edes+luule,+että+et+osaa+tehdä+perheesi+suhteen+oikeaa+päätöstä.+Koska+aivan+varmasti+osaat+ja+pystyt+tekemään+teidän+elämässänne+ne+parhaat+ja+oikeat+ratkaisut+sekä+päätökset.+3.+Jokainen+joka+päättää+omista+asioista,+tekee+sen+mikä+on+hänen+mielestään+hänelle+itselle+kaikista+parhainta.+Elämä+on+riskejä+täynnä.+Jokainen+ottaa+tietoisen+riskin+kun+nousee+sängystä,+tai+hyppää+auton+rattiin+ja+lähtee+ajamaan.+Jokainen+päättää+itse+mitkä+riskit+ja+missä+määrin+on+ne+valmiit+ottamaan.+Sitä+ei+kukaan+toinen+saa+vähätellä,+ivata+tai+syyllistää,+vaikka+olisi+eri+mieltä+kyseisestä+asiasta.+Mun+viime+syksynä+aivoverenvuotoon+kuollut+102-vuotias+mummuni+asui+viimeiset+kuukaudet+palvelulaitoksessa.+En+todellakaan+väitä+että+vanhemmat+ikäpolvet+ovat+käypiä+uhrattavaksi.+Äitini+on+72-v.+Isäni+täyttää+parin+kuukauden+päästä+74-v.+Muutkin+itselle+läheiset+ihmiset+ovat+pääosin+monisairaita+ja/tai+iäkkäämpiä.+Suurin+osa+naapureistani+on++80-v.+Lähden+kahden+viikon+päästä+kuntoutukseen,+jossa+olevat+kuntoutujat+ovat+joko+monisairaita+alle+60-vuotiaita,+tai+monisairaita+yli+60-vuotiaita.+Heidän+elämä+on+yhtä+tärkeä+ja+arvokas+kuin+kenen+tahansa+työikäisen+ja+iäkkään.+Itse+olen+monisairas,+vaikka+uniapnea+on+ainoa+riskiryhmään+luettava+sairauteni.+Olen+samaa+mieltä+että+hallitus+on+epäonnistunut.+Mutta+hallitus+ei+ole+se,+joka+tekee+jokaisen+suomalaisen+kohdalla+päätöksen+siitä,+lähteekö+tämä+muiden+ihmisten+pariin+kotiovensa+ulkopuolelle.+Hallitus+ei+ole+se,+joka+päättää+kuka+lähtee+baariin,+tai+ruokaravintolaan,+tai+ostoskeskukseen+viettämään+aikaa.+Sen+päättää+jokainen+Suomessa+asuva+yksilö+itse.+Itse+on+vastuussa+siitä,+millaisen+riskin+ottaa+tartunnan+mahdollisuuden+saamisessa,+ja+se+vastuu+ottamansa+riskin+seurauksista+on+myöskin+pystyttävä+kantamaan,+jos+tartunnan+saa.+Muutoin+on+parempi+pysyä+poissa+ihmisten+ilmoilta.Hallitus+ei+ole+se,+joka+päättää+että+karanteenissa+oleva+altistunut+tai+sairastunut+lähtee+ihmisten+pariin+vaikkapa+ostoskeskukseen,+ruokakauppaan,+baariin,+harrastukseen,+ja+tietää+sen+tehdessään+olevansa++altistunut+tai+sairastunut,+mutta+päättää+olla+välittämättä+siitä.+Hallitusta,+vaikka+se+onkin+epäonnistunut,+on+turha+syyttää+yksilöiden+tekemistä+vääristä+ratkaisuista.+Jokainen+ihminen+tekee+omat+ratkaisunsa+sen+suhteen+minkä+on+valmis+kestämään+ja+tekemään,+sekä+minkä+katsoo+parhaimmaksi+omalla+kohdalla.+Älä+syytä+mua+sellaista+mitä+en+ole+väittänyt+tarkoittavani,+tai+miten+en+ajattele+asioista.+Toin+ilmi,+että+en+tarkoita+tai+kuvittele+jotain+esimerkkinä+käyttämääni,+että+asia+on+niin,+vaikka+sen+sanoinkin++toisin.+Mulle+on+ok+että+ihmiset+on+eri+mieltä+asioista.+Se+ei+ole+syy+sille,+että+sen+takia+saa+syyttää+näiden+tekemistä+ratkaisuista.
  4. Tottakai+jokaisella+on+oikeus+sanoa+mielipiteensä,+mutta+se,+jos+ilkutaan+että+"mä+tiesin+tän+ennalleen+ettei+siitä+ollut+mitään+apua",+ei+ole+korrektia+mielipiteen+sanomista.+En+ajattele+näin,+mutta+samalla+idealla+ja+intensiteetillä+voisin+sanoa+näin:+koska+et+halua+ottaa+rokotetta,+niin+jos+saat+vaikean+muodon+ja+menehdyt+siihen,+se+on+vaan+oikein+sulle.+Mitäs+jätit+ottamatta.+Siis+en+oikeasti+ajattele+noin.+Rokotevastaisten+ulostulo+on+samalla+tasolla+tuon+edellisen+kappaleen+sanomisen+kanssa.+Joten+pikemminkin+sen+sijaan+että+syyllistää+toisia,+kannattaa+miettiä+miten+sanoo+mielipiteensä+niin,+että+se+on+puoluettomasti+esitelty.+En+syyllistä+sua+ja+sun+päätöksiä+sen+antibiootin+suhteen.+Se+ei+ollut+tarkoitukseni.+Antamalla+esimerkin+siten+esitettynä,+sain+asiani+pointin+helpommin+ymmärrettäväksi.+Teet+varmasti+oikeat+ratkaisut+perheesi+suhteen,+oli+ne+sitten+mitä+tahansa.+Jokainen+tekee+omat+ratkaisunsa+elämässään+minkä+asian+suhteen+tahansa.+Sitä+ei+kenenkään+muun+pitäisi+väheksyä,+vähätellä,+tai+syyttää+päätöksen+tekijää+niistä.
  5. "Täysin+rokotettujen+tartuntoja+oli+todettu+1+375+kappaletta,+eli+alle+13+prosenttia+kaikista+rokotettujen+saamista+tartunnoista.+Tämä+tarkoittaa,+että+56+henkilöä+100+000:sta+täysin+rokotetusta+on+saanut+rokotuksesta+huolimatta+koronavirustartunnan.""Koronarokotuksen+saamisen+jälkeen+yhteensä+290+ihmistä+on+tarvinnut+Suomessa+sairaalahoitoa+koronavirusinfektion+vuoksi.Kaksi+annosta+saaneista+sairaalahoitoa+on+tarvinnut+53+ihmistä.+Tämä+tarkoittaa,+että+100+000:sta+täysin+rokotetusta+noin+kaksi+henkilöä+on+sairastunut+sairaalahoitoa+vaativaan+vakavaan+koronavirustautiin.–+Valtaosa+vakavan+taudin+saaneista+rokotetuista+on+ikääntyneitä+eli+70+vuotta+täyttäneitä.+Siitä+huolimatta+ikääntyneilläkin+tauti+jää+yleensä+rokotuksen+ansiosta+lievemmäksi+kuin+ilman+rokotusta,+Leino+kertoo+tiedotteessa.Täyden+rokotussarjan+jälkeen+9+prosenttia+70–79-vuotiaista+tartunnan+saaneista+on+tarvinnut+koronainfektion+vuoksi+sairaalahoitoa.+Ennen+rokotuksia+tartunnan+saaneista+70–79-vuotiaista+joutui+sairaalaan+lähes+30+prosenttia,+ja+tätä+vanhemmista+rokottamattomista+sairastui+vakavasti+vielä+useampi."Mitä+tuossa+et+ymmärtänyt?+Taudin+vakavat+muodot+ja+sitä+myöten+sairaalahoitoa+tarvitsevien+iäkkäämpien+ihmisten+keskuudessa+tilanne+on+huomattavasti+parantunut+siitä,+mitä+se+oli+vielä+vuodenvaihteessa,+jolloin+suurin+osa+koronaan+menehtyneistä+oli+iäkkäitä+perussairaita.+Se+käy+tuosta+artikkelista+ilmi.+Kuten+minkä+tahansa+muun+lääkkeen+tai+rokotteen+tavoin,+kaikki+eivät+automaattisesti+saa+koronarokotteesta+sitä+vastetta+jonka+siitä+on+sanottu+saavan.+Vaikka+ottaisi+kymmeniä+vuosia+kehitellyn+ja+hyväksi+todetun+lääkkeen+tai+rokotteen,+ei+jokaikinen+sitä+lääkettä+syönyt+tai+rokotteella+rokotettu+saa+siitä+100+prosenttisesti+apua+jonka+lääkkeen+tai+rokotteiden+kehittäjät+ovat+siitä+luvanneet.+Jos+kaikki+maailman+ihmiset+olisivat+toistensa+klooneja,+olisi+lääkkeestä+tai+rokotteesta+saatu+vaste+jokaiselle+sama.+Mutta+koska+emme+ole+toistemme+klooneja,+niin+jokainen+meistä+reagoi+eri+tavalla+eri+aineisiin.+Se+tarkoittaa+sitä,+että+aina+on+mahdollisuus+ettei+kyseinen+lääke+tai+rokote+tehoa+kaikkiin+ihmisiin+samalla+tavalla.+Mutta+jos+niiden+ihmisten+määrä,+jotka+hyvän+vasteen+saavat+on+huomattavasti+suurempi+kuin+niiden+jotka+eivät+samaa+vastetta+saa,+on+silloin+onnistuttu+tavoitteessa.+Otetaan+esimerkkilääkkeeksi+vaikka+jo+ennen+minun+syntymääni,+siis+ennen+vuotta+1980+kehitetty+ja+toimivaksi+koettu+antibiootti.+Sinä,+miehesi+tai+joku+lapsistasi+sairastuu,+ja+lääkäri+määrää+kyseisen+antibiootin+lääkkeeksi.+Jätätkö+antibiootin+ottamatta,+koska+et+voi+tietää+etukäteen+varmuudella+saako+siitä+apua+vai+ei,+saako+siitä+allergisen+reaktion+vai+ei,+ajatellen+että+turha+sitä+on+aloittaa,+koska+ei+se+kuitenkaan+auta.+Tai+että+ottamisesta+huolimatta+ei+joka+ainoalla+samaan+sairauteen+ottaneella+siitä+ole+ollut+apua.+Ei+ole+olemassa+mitään+lääkettä+tai+rokotetta,+joka+pystyy+lupaamaan+100+prosentin+varmuudella,+että+kyseisen+lääkkeen+tai+rokotteen+ottamalla+kukaan+maailman+miljardeista+ihmisistä+ei+saa+yhtä+vaikeaa+sairautta,+tai+että+sairaudesta+parantuu+täysin+vailla+jälkiseurauksia+vain+ottamalla+rokotteen+tai+lääkkeen.+Sitä+ei+voi+kukaan+luvata.+Se+asia,+että+jättääkö+riskiryhmäläinen,+joihin+artikkelissa+mainitut+ikäryhmät+kuuluvat,+rokotteen+ottamatta,+jolloin+on+huomattavasti+suurempi+riski+saada+vaikea+muoto+ja+menehtyä+siihen,+vai+ottaako+rokotteen+jossa+on+pienempi+riski+sairastua+vaikeaan+muotoon,+on+jokaisen+tehtävä+itse.+Jokaisen+on+päätettävä+itse+minkä+riskin+ottaa.+Mä+itse+kuulun+uniapnean+takia+riskiryhmään,+ja+olen+saanut+molemmat+rokotteet.+Mä+tein+sen+päätöksen,+että+mieluummin+otan+pienemmän+riskin+sairastua+siihen+vakavaan+muotoon,+kuin+jos+jättäisin+ottamatta.+Mutta+mun+päätökseen+vaikuttaa+mun+vanhemmat.+He+eivät+päättäneet+mun+puolesta,+vaan+he+kuuluvat+molemmat+niin+ikänsä+kuin+perussairauksiensa+takia+riskiryhmään.+Itse+asiassa+äitini+immuunijärjestelmä+on+nivelreumansa+remissiossa+pitävän+biolääkkeen+takia+niin+heikko,+että+hän+sairastuu+voimakkaammin+jopa+tavallisesta+kausiflunssasta.+Tuon+takia+otin+rokotukset.+Mulle+itelle+on+ihan+sama+kuolenko+koronaan+vai+en,+koska+se+olisi+tämän+hetkisessä+tilanteessa+jopa+oikeastaan+helpotus,+että+kipuhelvetti+päättyisi.+Mutta+en+halua+ottaa+tunnolleni+sitä+tietoa,+että+olen+itse+syypää+heidän+vaikeaan+sairastumiseen,+ja+sitä+myöten+kuolemaan.+He+edelleen+voivat+saada+sen+vaikean+muodon,+mutta+rokotteen+takia+riski+sairastua+siihen+vaikeaan+muotoon+on+pienempi,+kuin+ilman+rokotetta.+Ja+se+on+se+tavoite+mikä+kaikilla+rokotuksilla+on+yhteistä.+Ei+pelkästään+koronarokotteella.+Jokaisen+täytyy+itse+päättää+minkä+riskin+on+valmis+ottamaan,+ja+mitä+se+merkitsee+omalla+kohdalla.+Jos+ei+halua+ottaa+koronarokotetta,+niin+se+fine.+Mutta+niiden+jotka+sitä+eivät+ota,+pitäisi+pitää+suunsa+kiinni+ja+olla+syyllistämättä+niitä+jotka+sen+ottavat.+Jatkuu...
  6. Altakasteluruukku+on,+ja+on+myös+näkyvällä+paikalla.+Mutta+se+ei+ole+se+ongelma.+Mun+ongelma+on+ollut+ja+on+edelleen+se,+oli+sitten+kyseessä+mikä+tahansa+asia,+että+jos+en+tee+jotain+asiaa+juuri+silloin+kun+se+muistuu+mieleen,+unohdan+sen+kokonaan.+Vaikka+siitä+olisi+lappu+jääkaapin+ovessa+ja++pöydillä,+tai+siitä+olisi+mikä+tahansa+rutiini+tehty.+Mä+saatan+unohtaa+kastella+vaikka+joka+päivä+yli+puolet+päivästä+nokkani+edessä+tai+keittiön+pöydällä+hyvin+näkösällä+olevaa+kukkaa/kasvia,+tai+kokeilla+ja+tsekata+tarviiko+sitä+vielä+kastella.Toi+huonomuistisuus+johtuu+siitä,+että+joutuessani+10+vuotta+syömään+Lyricaa+hermokipuihin,+siitä+huolimatta+ette+siitä+ollut+mitään+apua,+mun+lähimuisti+alkoi+sen+lääkkeen+takia+pätkimään.+Sanat+unohtuivat,+en+muistanut+mitä+oli+edellisenä+päivänä+puhuttu+ja+sovittu,+en+muistanut+sovittuja+menoja,+ellei+ne+olleet+puhelimen+kalenterissa+ylhäällä,+ja+jonka+tsekkasin+joka+päivä.+Tuosta+syystä+mulla+ei+ole+vieläkään+paperikalenteria,+kun+joko+unohtaisin+sitä+kuljettaa+mukana,+tai+se+unohtuisi+päivittää.+Mun+lyhytkestoinen+muisti+heikkeni+niin+paljon,+etten+luottanut+siihen+ollenkaan.+Saatoin+unohtaa+olinko+jo+ottanut+lääkkeeni+vai+en.+Saatoin+useampaan+kertaan+unohtaa+märät+pyykit+pyykkikoneeseen+lähes+vuorokaudeksi+jne.+Pitkäkestoinen+muisti+oli+edelleen+hyvä,+ja+siihen+se+lääke+ei+vaikuttanut.+Oloni+oli+suurin+piirtein+sama+kuin+muistisairaalla,+jonka+muisti+on+alkanut+heiketä,+ja+joka+ei+siihen+pysty+luottamaan.Kun+lopetin+kyseisen+lääkkeen+kolme+vuotta+sitten,+vastoin+lääkärin+lupaa+jota+en+ollut+paria+vuotta+aiemmin+saanut+kun+kysyin+voinko+lopettaa+sen+kokonaan,+on+lähimuisti+alkanut+vähä+kerrallaan+parantumaan.+Mutta+vieläkin+on+asioita+ja+tilanteita+joita+en+muista+tehdä+tai+hoitaa+myöhemmin,+ellen+tee+sitä+heti+kun+se+muistuu+mieleen.+Esim+olen+porukoilla+käymässä+ja+saan+äidiltäni+safkaa+mukaan+joka+on+laitettu+valmiiksi+jääkaappiin.+Muistan+asian+vielä+varttia+ennen+lähtöä,+mutta+autossa+jo+jonkin+aikaa+istuttua+välähtää+mieleen+että+ainiin+joo,+se+safka+jäi.+Meitä+oli+kolme+ihmistä+näkemässä+ja+kuulemassa+kun+se+safka+sinne+jääkaappiin+laitettiin,+eikä+kukaan+muistanut+lähtiessä.+Sanoja+katoaa+vielä+silloin+tällöin,+ja+lähimuistini+on+toisinaan+heikko,+mutta+verrattuna+kolmen+vuoden+takaiseen,+huomattavasti+parempi.+Lähtötilanne+aloittaessani+ko.+lääkkeen+oli+se,+että+muistin+kaikki+sovitut+tapaamiset+ulkoa,+opiskellessa+tehtävien+palautuksista+sovitut+deadlinet+ulkoa,+ja+suurin+piirtein+sovitut+tentit+ulkoa+vielä+useamman+viikon+sopimisen+jälkeen.+Mun+lähimuisti+oli+siis+yhtä+hyvä+kuin+pitkäkestoinenkin.+Joten+mun+unohtamiset+eivät+johdu+hajamielisyydestä,+vaan+lääkkeen+aiheuttamasta+oikeasta+muistamattomuudesta,+jota+saamani+pikkuaivojen+lievä+infarkti+ei+ainakaan+paranna.+Tuosta+syystä+en+ole+halunnut+itselleni+mitään+viherkasveja+tai+kukkia+sen+jälkeen+kun+tähän+kämppään+marraskuussa+2013+muutin+vakituiseen,+ja+koska+nekin+kukat+jotka+olen+jouluna+saanut+ja+tuonut+kotiini+olen+onnistunut+tappamaan.+Joulutähdet+ja+vastaavat+vaativammat+jätän+suosiolla+äitini+hoidettavaksi.+Jopa+hyasintit+jotka+ovat+nokkani+edessä+olkkarin+pöydällä+sohvan+edessä+(jossa+päiväni+vietän)+olen+unohtanut+kastella.+Siitä+huolimatta+että+olen+nähnyt+ne+80%++ajan+siitä+ajasta+jonka+olen+hereillä.
  7. Joskus+aikoja+sitten.