Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itellä+ei+ole+työkokemusta,+kun+en+kumpaankaan+ammattiin+valmistuessa+ollut+kyseiseen+ammattiin+soveltuvaan+työhön+enää+työkykyinen.+Näin+ollen+en+kuulu+myöskään+mihinkään+liittoon.+Olen+siis+pysyvästi+työkyvytön,+mutta+tästä+huolimatta+en+ole+päässyt+eläkkeelle.+Onneks+sossut+ja+muut+hoitotahot+tietävät+tilanteen,+niin+kovin+herkästi+eivät+rupee+pistään+mua+väkisin+mihinkään+mihin+en+pysty.+
Välillä+oikein+paskana+päivänä+itsesäälin+ollessa+kovimmillaan+tulee+mulla+sellanen+ajatus+mieleen,+että+miks+helvetissä+mut+piti+löytää+silloin+nopeasti.+Et+miks+mä+en+voinut+onnistua,+niin+silloin+tätäkään+tuskaa+olisi.+Harvoin+näitä+ajatuksia+tulee+mieleen,+mutta+tuo+ajatus+ei+oikeasti+ole+se+mitä+pohjimmiltaan+ajattelen.+Tahto+on+elää,+ja+mulla+on+kaikesta+huolimatta+paljon+hyvääkin+elämässäni.+Kuten+se+töpöhäntä,+joka+touhuillaan+ja+hymyillään+tuo+hyvän+mielen,+kun+tietää+olevansa+haluttu+ja+kaivattu.+😍
Yritetään+jaksaa+päivä+kerrallaan..+Kyllä+se+aurinko+paistaa+risukasaankin.+🌞
09.04.2021 16:55
Katotaan+nyt.+Täytyy+kuitenkin+muistaa+et+mun+on+jaksettava+kantaa+ostokset+pääosin+repussa.+Kohta+mun+pitääkin+jo+lähteä,+joten+palaillaan..
09.04.2021 13:55
Juu+on+vaatekauppa.+Mitään+varmaa+en+oo+päättäny,+ehkä+huppari+ja+collarit.+Niitä+tarvin+aina,+kun+niitä+pääasiassa+käytän+kotona.+Voisin+ostaakin+pitkästä+aikaa+korvapuustin+illaksi.+Oon+tykästyny+niihin+lidlin+ruisneliöihin,+niin+niiden+takia+meen+lidliin.+Toivotaan+et+niitä+on+vielä+jäljellä,+et+sais+muutaman+parin.+Mikään+ostos+ei+oo+viel+varmaa.+Voipi+olla+et+pihiys+iskee+jossakin+vaiheessa,+tai+ei+löydykään+mieluista.
09.04.2021 13:34
Vähän+shoppailemaan+meen,+mut+ei+mun+tarkotus+oo+käydä+ku+eläinlääkärissä,+apteekissa,+lidlissä+ja+new+yorkerissa.+Tos+on+pari+tuntia+aikaa+olla+kaupungilla+ennen+piikkiä,+ja+mikäli+kaikki+menee+piikin+suhteen+hyvin,+niin+seuraavalla+vuorolla+kotiin,+ja+oon+joskus+kuuden+jälkee+kotona.+Kahvin+saa+mukaan+tarvittaessa+vaikka+ärrältä,+ja+kun+mulla+on+mukana+se+oma+menopeli,+on+istumapaikka+taattu.
09.04.2021 13:19
Lisään+vielä,+että+silloin+kun+kivut+on+ysin+tai+kympin+luokkaa,+ja+11+on+silloin+kun+taju+on+lähtenyt,+haluan+olla+yksin+ja+rauhassa.+Mun+pinna+on+silloin+lyhyt,+ja+pienikin+negatiivinen+reaktio+tai+sana+keneltä+tahansa,+niin+mun+pinna+katkee+ja+silloin+on+parempi+toisen+häipyä.+
Ihmisten+keskellä+ollessani+olen+opetellut+pysymään+hiljaa+silloin+kun+kivut+ovat+päällä,+estääkseni+sen+ettei+pinna+kätkeä+ja+etten+loukkaa+ketään+tahattomasti.+Oonkin+sanonut+jo+vuosia,+että+mitä+hiljempaa+olen,+sitä+kovemmat+kivut+on+päällä.
09.04.2021 12:03
Vielä+kun+siihen+kivunlievitykseen+ei+ole+hirveästi+apuja.+Näissä+kivuissa+jouduin+panemaan+exäni+kanssa+hänen+vonkaamisen+takia,+ja+vielä+niin+että+minä+jouduin+tekemään+työn+hänen+maatessa+selällään+ja+nauttiessa,+kun+itse+toivoin+että+hän+saisi+pian+ja+voisin+lopettaa.+Jos+en+antanut,+niin+voi+sitä+valituksen+määrää.+Halut+katosi+kokonaan+sen+jälkeen+suurin+piirtein+yhdeksäksi+vuodeksi.+Toista+kertaa+en+sitä+halua+kokea.
09.04.2021 11:57
Kiitos.+Niitä+kivuttomia+hetkiä+ei+ole+ollut+kuin+kourallinen+menneen+vuoden+aikana.+Nää+jatkuvat+ja+äkilliset+lämpötilan+ja+sään+vaihtelut+vaan+lisää+näitä+huonoja+päiviä.+Toivotaan+että+kesä+ja+helteet+toisivat+hieman+helpotusta,+niin+kuin+ne+teki+viime+kesänä.+
Mä+en+tänään+lähtis+mihinkään+kotoo,+ellei+mulla+olis+ollu+sitä+rokotusaikaa,+ja+senkin+varasin+näinkin+aikasin+-vaikka+riskiryhmään+vaikean+uniapnean+takia+kuulunkin,+koska+olen+magneettistimulaation+hoitojonossa,+ja+jossa+joudun+ravaamaan+keskussairaalassa+5+päivää+viikossa+yhteensä+5+viikkoo+putkeen.+Sitä+en+vielä+tiedä+koska+se+alkaa,+mutta+koska+tahansa.+Se+taas+riippuu+koronasta.
09.04.2021 11:49
Kyllä,+kotiasukkina+viihdyn+ihan+pakon+sanelemilla+ehdoilla.+Niin+kauan+kun+nää+mun+kivut+on+tätä+voimakkuutta+mitä+ne+on+viimeisen+vuoden+aikana+olleet,+eli+pahimmillaan+sitä+että+rukoilen+että+mulla+lähtis+taju,+niin+en+mä+ole+kenelläkään+hyvää+seuraa.+Puhumattakaan+siitä+ettei+mulla+ole+juuri+voimia+mitään+suhdetta+etsiä,+tai+ylläpitää+sellaista+tällä+hetkellä.+
En+mä+huvikseni+lähes+24/7+täällä+neljän+seinän+sisällä+istu.+Istun+siksi,+että+mulla+ei+ole+vaihtoehtoja,+kun+tää+vitun+selkä+ja+hermokipu+määrää+tällä+hetkellä+kaiken+mun+elämässä,+ilman+että+pystyn+siihen+mitenkään+itse+vaikuttamaan.+Mä+oon+joutunu+luopumaan+itelle+tärkeistä+asioista+ja+ihmisistä+menneenä+vuotena,+eikä+ne+päätökset+ole+olleet+helppoja+tehdä.+
En+myöskään+halua+sitä,+että+kukaan+joutuisi+minkäänlaista+suhdetta+kannattelemaan+yksin+omilla+hartioilla,+kun+en+omaa+osuuttani+siitä+pysty+tekemään.+Mä+ite+olen+vuosia+sitten+joutunut+kannattelemaan+yksin+suhdetta,+kun+toisesta+ei+siihen+ollut,+samanlaisessa+olotilassa+kuin+mulla+on+menneen+vuoden+aikana+ollut,+enkä+halua+kenenkään+sitä+joutuvan+tekemään+mun+puolesta,+kun+en+osuuttani+voi+tehdä.+Mun+vointini+mitä+se+nykyisellään+on,+voi+olla+muuttumaton+vielä+vuosia+eteenpäin,+ja+kaikki+ratkaisut+mitkä+olen+tehnyt,+olen+elänyt+vuosia+sitten+jo+kertaalleen.+
Tiiän+että+sä+välis+ajattelet+vain+hyvää,+mutta+mä+en+halua+satuttaa+ketään,+ja+sen+mä+tulen+tekemään+pelkällä+läsnäololla.+
Mä+lähen+iltapäivällä+kaupunkiin+kolmatta+kertaa+marraskuun+lopun+jälkeen.+Pyörin+pari+tuntia+kaupungilla+ennen+rokotukseen+menoa,+ja+sitä+en+ole+tehnyt+marraskuun+jälkeen.+Se+on+mulle+ns.+pään+tuuletusta,+mutta+silläkin+on+jälkiseuraukset,+eikä+ne+liity+koronaan+mitenkään.+Huomenna+mä+oon+helvetin+kipee,+ja+todellakin+tulen+toivomaan+et+mulla+lähtis+huomena+taju,+kun+nytkin+on+naama+osittain+kalpeena+kivusta.+
Olisin+saanu+isältäni+kyydin+jos+olisin+halunnut,+mutta+haluan+mennä+bussilla+siksi,+että+saisin+tuulettaan+päätäni+liikkuen+kaupungilla,+nähden+ihmisiä,+ja+käyden+kaupoissa.+Siis+sitä,+mitä+monet+teistä+pitävät+näiden+rajoitustenkin+aikana+normaalina+päivittäisenä+juttuna,+ja+mitä+mä+en+oo+pystyny+tekeen+yli+neljään+kuukauteen.+
Pitkä+tilitys,+mutta+jokainen+sana+on+totta.+Mä+en+jaksa+tällä+hetkellä+mitään+painostusta.+Joten+pyydän,+älä+painosta+enempää.+Koen+sen+vain+ahdistavaksi,+vaikka+tarkoitat+vain+hyvää.
09.04.2021 10:59
Vois+itse+asiassa+sopiakin+mulle.+Sen+verran+monta+kertaa+on+hengenlähtö+ollu+lähellä+elämän+aikana.+😂
09.04.2021 10:15
Kyllä.
08.04.2021 18:36
Koirani+asuu+mun+vanhemmilla,+ja+Turkuun+matkaa+vajaa+pari+sataa+kilsaa.+Yks+juttu.+Mä+en+muuta+enää+mihinkään+tästä+missä+nyt+asun.+Välis,+sä+aattelet+ja+tarkoitat+hyvää+ja+kiitos+siitä,+mutta+tällä+hetkellä+mä+en+tarvi+miestä+välttämättä+elämääni.+Joten+anna+asian+olla.
08.04.2021 18:36
Tuskin.+Ei+sitä+kuitenkaan+koskaan+tiedä.
08.04.2021 18:18
Mä+oon+kerran+seurustellut+mt-ongelmaisen+kanssa,+jonka+hoito,+ja+sitä+mukaa+pää+ei+ollut+kunnossa,+ja+se+sai+riittää.+Mä+en+ota+ketään,+kenenkä+pää+ei+ole+kunnossa,+ja+se+on+Allun+suhteen+ehdoton+turn+off.+
Mä+sain+tarpeekseni+kannatella+pari+vuotta+toista,+samalla+kun+itsellä+oli+omia+ongelmia.+Mun+exä,+joka+oli+siis+se+pohjanoteeraus,+ja+joka+tappo+mun+halut+vuosiksi,+oli+juurikin+se+mt-potilas.+Toista+kertaa+mä+en+siihen+leikkiin+ryhdy.+
Sanotaanko+näin,+että+tällä+hetkellä+ei+ole+mihinkään+säätöön+tarvetta.
08.04.2021 17:38
No+jaa...
08.04.2021 16:57
Täs+on+vaan+yks+ongelma.+🤔+Mistäs+sellanen+mies+löytyy?+😅
08.04.2021 16:42
Saahan+se+semmonenkin+olla.+Mikäs+sitä+estää,+jos+tunteet+on+molemmin+puoliset.
08.04.2021 16:28
Mulle+yllättävän+harvoin+kukaan+lehtimyyjä+soittelee,+ja+kun+niille+muutaman+kerran+sanoo+ettei+mulla+ole+varaa+tilata+mitään+lehtiä,+jättää+ne+mut+onneks+rauhaan.+Pari+huijaussoittoa+tuli+talven+aikana,+mut+muuten+ei+oo+juuri+muita+soittoja+tullut.+Olen+sanonut+eri+tahoille,+että+en+koskaan+soita+takaisin+tuntemattomiin+numeroihin,+joten+perään+kannattaa+laittaa+viestiä+et+kuka+soitti,+ja+mitä+asiaa.+Vasta+sitten+soitan+takaisin.+
En+anna+mihinkään+salaista+numeroani+ellei+se+ole+pakollista,+ja+silloinkin+numeron+antaminen+riippuu+siitä+mikä+taho+sitä+vaatii.+Jos+on+joku+arvonta+tai+kysely,+jätän+sellaisiin+osallistumatta+jos+nro+on+pakko+antaa.
08.04.2021 13:29
Oon+mä+sitä+rakastajaa+joskus+miettinyt,+mutta+suhteen+pitäisi+olla+pitkäkestoinen,+koska+en+jaksa+mitään+yhden+illan+-juttuja+lähtee+metsästämään.+Lisäksi+rakastajan+pitäisi+ymmärtää+ja+huomioida+se,+että+mun+vointi+vaihtelee+jopa+päivittäin,+enkä+koskaan+etukäteen+tiedä+millainen+päivä+on+tulossa.+
Mutta+muutoin+oiva+ajatus.+👍
08.04.2021 13:08
Itse+asiassa+joidenkin+lajien+naaraat+ovat+vaatimattoman+näköisiä,+eivätkä+juurikaan+erotu+luonnosta.+Tämä+on+puhtaasti+naaraan+ja+jälkeläisten+suojelun+takia,+koska+ympäristönsä+värinen+ja+vailla+krumeluuksia+oleva+muniaan+hautova+naaras+on+huomattavasti+vaikeampi+havaita+petojen+osalta.+
Kaikki+linnut+eivät+pariudu+yhden+ja+saman+kumppanin+kanssa+koko+elämänsä+ajaksi,+vaan+uroslintujen+on+joka+kevät+tehtävä+vaikutus+naaraisiin,+jotta+pääsee+jatkamaan+sukuaan...vuosi+vuoden+jälkeen.+"+Naaraan+uroksessa+arvostamia+ominaisuuksia+ovat+suuri+koko+ja+voimakkuus,+monimutkaiset+ja+näyttävät+soidinmenot+sekä+kirkkaanvärinen+höyhenpuku+ja+monet+koristeet."
Verrattuna+ihmisiin,+on+lintunaaras+huomattavasti+kriittisempi+kumppanin+valinnassa,+koska+vain+parhaimmat+kelpaavat+paritteluun.
08.04.2021 13:01
Toiset+taas+pystyy+bongailemaan+niitä+lintuja+ihan+oman+ikkunan+takaa.+Muutama+vuosi+sitten,+kun+synnyinpaikkakunnalle+palattuani+asuin+pari+vuotta+lapsuudenkodissani,+yhtenä+aamuna+aamukahville+mennessä+isäni+seisoi+eteisen+ikkunan+-omakotitalo/maalaistalo-+edessä+ja+sano+mulle+et+tuus+kattoon+ku+tos+naapurin+pellolla+on+haikara.+Totesi+heti+perään+ettei+tää+oo+mitään+aprillia,+ja+mentyäni+ikkunaan+sain+omin+silmin+todeta+että+kyllä,+haikara+se+oli.+
Nyt+kun+kävin+pääsiäisenä+porukoilla+piipahtamassa,+näin+itse+joutsenia+ja+hanhia,+joista+jälkimmäisiä+oli+kuulemma+tuhansittain+eräällä+pellolla.+Itse+näin+vain+pari+lentävää+parvea.+Kerran+oon+päässy+näkemään+ja+etenkin+kuulemaan+kuun+muutaman+tuhannen+hanhiparvi+lähtee+lentoon.+Se+on+muuten+vaikuttava+ääni,+ja+ensin+äänen+kuultuaan+luulin+lentokoneen+lentävän+matalalla+ylitseni,+kun+sen+ääni+todellakin+kuulostaa+suihkumoottorilta+joka+nostattaa+kierroksia.+
Eräs+kurkipariskunta+on+pesinyt+jo+vuosia+yhdellä+tietyllä+aukealla,+ja+aina+sen+paikan+ohi+ajettaessa+tulee+bongailtua+näkyykö+sitä+pariskuntaa,+ja+myöhemmin+kesällä+sitä,+kuinka+monta+poikasta+pariskunta+on+saanut+sinä+vuonna.+
Ei+sitä+mikään+harrastelija+tarvitse+olla,+että+voi+lintuja+ja+muita+eläimiä+bongailla.+Se+riittää+kun+pitää+silmänsä+auki+ja+malttaa+seurata+mitä+ympärillä+tapahtuu.+
Pari+kaurista+on+kerran+pari+käynyt+porukoiden+pihassa,+vaikka+autotie+menee+ihan+vierestä+ja+asuttuja+rakennuksia+on+useita+lähistöllä.+Palmusunnuntaina+neljä+peuraa+kulki+tietä+pitkin,+ja+sitä+ennen+oli+kulkenut+pihan+kautta.+Kolme+jänistä+oli+talvella+kotiutunut+porukoiden+pihaan,+ketuista+ja+muista+luonnossa+vapaana+elävistä+pieneläimistä+puhumattakaan.+Susi+on+liikkunut+kaupunginosan+taajamassa,+jossa+asuu+pari+tuhatta+henkeä+muutaman+neliökilometrin+alueella.+
Kunhan+pitää+silmät+auki,+niin+kyllä+eri+lajeja+voi+bongata+ihan+missä+vaan,+eikä+aina+tarvi+sinne+metsään+lähteä+luontokappaleiden+perään.
08.04.2021 12:43
57 / 86