Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun+"Jumalsi"+on+sukua+perkeleelle...
09.05.2021 18:17
Johtopäätöksiä+ei+vedetä+(svetisismi)+vaan+tehdään.+Mitähän+tarkoitat+evolutionismilla?+Sitähän+on+mm.+teistinen+ja+deistinen.
Wikistä:
Teistinen+evolutionismi+eli+evolutionistinen+luomisoppi+on+näkemys,+jonka+mukaan+evoluutioteoria+ja+Jumalan+olemassaolo+ovat+molemmat+tosia+eivätkä+ole+ristiriidassa+keskenään.
Toinen+teistisen+evoluution+haaroista+pitää+Jumalaa+evoluution+ohjaajana.+Tätä+haaraa+kannattavat+nykyään+monet+kristityt,+ja+se+on+yleinen+tapa+sovittaa+yhteen+luomiskertomuksen+pitäminen+totena+ja+usko+evoluutioon.+Kristillisen+teistisen+evolutionismin+mukaan+luomiskertomuksen+kuusi+luomispäivää+olivat+todellisuudessa+hyvin+pitkiä+ajanjaksoja.+Ortodoksinen+ja+roomalaiskatolinen+kirkko+sekä+enemmistö+protestanttisista+ja+juutalaisista+yhteisöistä+kannattaa+tätä+näkemystä.
Toisen+haaran,+deistisen+evolutionismin,+mukaan+Jumala+on+käynnistänyt+evoluution,+mutta+ei+ohjaa+sitä.
09.05.2021 18:15
Te+huuhaaukot+ette+usko+tosiasioihin.
09.05.2021 18:10
Joko+unohdit+mitä+kirjoitit?+Sanoit+Eeden+mahdollisesti+olleen+tarpeeksi+idässä+eli+Amerikassa+ja+lisäsit,+että+mantereet+ovat+voineet+olla+yhdessä+silloin.+Kyse+ei+ole+lainkaan+Raamatun+tulkinnasta,+koska+Raamattu+ei+mainitse+Amerikasta+eikä+mannerliikunnoista+yhtään+mitään!
Miksi+Jumala+olisi+valehdellut+ennen+ihmisille+sellaisia+asioita,+jotka+eivä+voi+olla+tieteellisesti+tosia?+Jos+Hän+on+vaehdellut+silloin,+voisiko+valehdella+meidänkin+aikanamme,+Tai+Smithin+aikana?
Toki+te+käytätte+mormonien+kaksoiskieltä,+jossa+asioilla+onkin+aivan+eri+merkitykset+kuin+normaalissa+kielessä,+mutta+miksi+Jumala+olisi+sortunut+käyttämään+kaksoiskieltä?
"Moderni+ilmoitus"+eli+Smithin+sekoilut+ovat+pahasti+ristiriidassa+Raamatun+kanssa,+joka+selvästi+puhuu+koko+maailmankaikkeudesta+tähteineen+eikä+vain+meidän+aurinkokunnastamme.+Aivan+onneton+on+selityksesi,+että+tähdet+alkoivat+silloin+näkyä+maapalllolla.+Kyllä+ne+ovat+näkyneet+jo+maapallon+syntyaikoihin!+Sitäpaitsi+tuokin+lienee+sinun+käsityksesi,+ei+muiden+mormonien.
Raamattu+ei+puhu+valaasta+vaan+kalasta.+Vanhoissa+suomennoksissa+tosin+taidetaan+puhua+valaskalasta,+jollaista+ei+tietenkään+ole+olemassakaan.+Valaankaan+vatsassa+kukaan+ei+ole+ollut.+Anna+lähteet+hölmöilyilesi!+Mikään+"olen+lukenut"+ei+kelpaa.+Onhan+Artokin+lukenut+yhtä+ja+toista...
Kukaan+ei+ole+pysäyttänyt+aurinkoa+taivaalla.+Jos+uskot+tuollaisiin+satuihin,+loppukin+uskottavuutesi+tieteen+alueella+on+mennyt+sen+sileän+tien!
09.05.2021 18:09
Mutta+lähes+kaikki+muut+lääkärit+ovat+aiavn+eri+mieltä+homoudesta+kuin+Päivi.+
Raamatussa+on+kohtia,+joissa+sanotaan,+että+homot+pitää+tappaa.+Onko+Raamattum+mielestäsi+oikeassa+vai+onko+kyse+tuon+ajan+ihmsten+hölmöilyistä?
Miksi+monet+kristityt+ovat+menneet+naimisiin+eronneen+henkilön+kanssa,+vaikka+Raamattu+sen+selvästi+kieltää?+
Vai+luetteko+Raamattua+valikoiden?
09.05.2021 17:48
Jos+oikeus+voittaa,+eikös+silloin+tule+tuomio+kiihottamisesta+kansanryhmää+vastaan?
09.05.2021 17:44
Tiede+toki+auttaa+ymmärtämään,+että+eepokset+ovat+satuja,+vaikka+niissä+jotain+opettavaista+voi+ollakin,+kuten+esim.+Kalevalassa.+Kun+sanotaan+jotain+fyysistä+asioita,+mutta+ne+eivät+pidäkään+paikkaansa,+kyllä+silloin+on+kyse+virheistä.+Voidaanhan+jälkikäteen+selitellä+mitä+tahansa,+mm.+että+päivä+ei+tarkoitakaan+päivää,+taivaankannen+vesi+ei+tarkoitakaan+vettä,+ym.+ym.+Jos+ei+sanota+mitä+tarkoitetaan,+silloin+sanomisessa+on+virhe.+Virhe+on+virhe+ja+sillä+selvä.+
Jos+Jumalalla+tarkoitat+Raamattua+tai+Smithin+oppia,+kyllä+Jumala+silloin+valehtelee.+Jos+taas+pidät+Raamattu+ja+Smithin+oppia+ihmisten+tekosina,+silloin+Jumala+ei+ole+valehtelija,+vaan+Raamatun+ja+Smithin+opin+kirjoittajat.
08.05.2021 21:25
Noin+kevyesti+sitten+sivuutat+hölmöilysi.+Ikään+kuin+et+olisi+juuri+mitään+sanonutkaan+Niilistä+ja+mannerliikunnoista.+Sujuvasti+vain+siirryt+uusiin+asioihin.+
Puhu+vain+omasta+puolestasi.+Mormonit+joukkona+eivät+hyväksty+kaikkia+tieteen+tuloksia+tai+esim.+evoluutiota.+Ja+miten+voit+väittää+hyväskyväsi+tieteen+tulokset,+kun+sinun+mielestäsi+mannerliikunnat+ovat+tapahtuneet+ihmisten+aikana?+Vai+hyväksyitkö+jo+mokanneesi+tekemällä+tuon+mainitsemani+kevyen+sivuutuksen?
Mitähän+tarkoitat+Jumalan+ilmoituksilla?+Sinähän+uskot+Jumalan+ilmoittameen+pikkutyttöjen+mninaitiopin+ja+uskot+Jumalan+ilmoituksellaan+lopettaneet+sen+käytäntönä+(ei+ikuisena+periaatteena)+toistaiSEKSI.+Sinä+uskot+Jumalan+kieltäneen+tummaihoisilta+pappeuden+ja+sallineen+sen+sittemmin+ilmoituksella!+Uskotko+todella,+että+tuollaiselta+sekoilevalta+Jumalalta+voi+tulla+ihan+oikeitakin+ilmoituksia?
08.05.2021 21:18
Mormonismi+on+niin+uusi+ilmiö+uskontojen+historiassa,+että+sitä+on+äärimmäisen+helppo+tutkia,+toisin+kuin+vainhoja+uskontoja.+Kirkon+väitteet+eivät+todellakaan+pidä+paikkaansa+ja+kirkko+on+joutunut+kerta+toisensa+jälkeen+myöntämään+ennen+kieltämiään+asioita+vääjämättömien,+murskaavien+tosiasioiden+edessä.+Kirkkohan+mm.+pitkään+kielsi+Smithin+harjoittaneen+seksiä+monien+naisten+kanssa,+mutta+nyt+sen+myöntää,+vaikka+Olli+taitaa+siinäkin+asiassa+tulla+jälkijunassa+amerikkalaisiin,+tosiasiat+myöntäviin+verrattuna.
Totta+kai+kirkossa+on+vikaa,+kun+harjoitetaan+pikkutyttöjen+moninaintia,+avointa+rasismia+ja+sovinismia!
Mormonikirkko+ei+todellakaan+ole+Jumalan+perustama,+vaan+Joseph+Smithin.+Nimikin+tuli+nykyiSEKSI+vasta+kolmannella+yrittämällä!+Moninaintikäskyn+Smith+väitti+härskisti+tulleen+Jumalalta+sen+jälkeen+kun+oli+jäänyt+housut+nilkoissa+kiinni+piikansa+paneskelusta.+Tuonkin+Olli+on+yrittänyt+kiistää,+vaikka+asia+on+todettu+mormonihistorioitsijoiden+kirjassakin!+Amerikkalaisilla+keskustelupalstoilla+en+ole+huomannut+sitä+kiistettävän.
Kirkko+on+jäänyt+hyvin+margilnaaliSEKSI+eikä+sivistyneissä+maissa+enää+kasva,+koska+internetin+aikaan+on+helppo+saada+oikeaa+tietoa+kirkon+propagandan+lisäksi.
Miksi+valehtelet+aina,+että+minä+olisin+kirkkosi+luopio?+Jos+olisin,+kyllä+minä+voisin+sen+kertoa+ja+se+antaisi+minulle+entistä+enemmän+kompetenssia+kirkkosi+arvosteluun.+Sinua+ehkä+hämää+se,+että+minulla+on+todella+hyvät+tiedot+kirkostasi+ja+olen+usein+joutunut+sinuakin+valistamaan.+Minä+tutustuin+mormoneihin+koulutietoa+paremmin+vasta+Salt+Lake+Cityn+olympialaisten+aikaan+(tai+vähän+ennen)+mm.+erään+sanomalehtiartikkelin+innoittamana+ja+samoihin+aikoihin+tutustuessani+kiinalaisiin+mormonismista+kiinnostuneisiin+ja+heitä+tapaamassa+käyneisiin+lähkäreihin.+Jälkimmäisten+kanssa+en+tosin+uskonnosta+keskustellut+enkä+paljon+muustakaan.+Taisin+vaihtaa+muutaman+sana+shakki-pelistä.
En+minä+taistele+mitään+Siionia+vastaan+sikäli+kun+sillä+tarkoitetaan+Jeesuksen+hyviä+opetuksia.+Minä+taistelen+saatanallisia+lahkoja+vastaan,+niitä,+joissa+lähimmäisenrakkauden+tilalla+on+saatanallista+itsekkyyttä+toisten+kärsimyksistä+välittämättä.+
Sinun+olisi+syytä+oppia+seisomaan+omilla+jaloillasi.+Sinun+pitäisi+jo+elämänkokemuksesi+myötä+olla+oppinut,+että+mihinkään+ihmisoppeihin+ei+pitäisi+uskoa,+koska+ne+ovat+usein+vaarallisia.+Olet+kilistellyt+kuppia+diktaattori+Enver+Hoxhan+kanssa+samaan+aikaan+kun+hän+on+pidätyttänyt,+kidututtanut+ja+surmauttanut+poliittisia+vastustajiaan.+Kadutko+edes+sitä?+Sinun+kannattaisi+katsoa,+että+keiden+joukoissa+seisot.+Parasta+olisi,+jos+vihdoin+oppisit+seisomaan+omilla+jaloillasi+ja+kuuntelemaan+aitoa,+omaa+sisäistä+ääntäsi.+Sieltä+se+Jumala+voisi+löytyä,+ei+ulkopuolisita+hörhöilyistä.+Ehkä+tunnetkin+jotain+sen+kaltaista,+koska+myönnät,+että+tiedät+totuuden,+mutta+kiellät+sen+defenssiivisesti.
08.05.2021 21:07
Tietysti+jokainen+mainitsemistani+on+satu.+Todista,+että+joku+ihminen+on+ollut+kalan+vatsassa+kolme+päivää+ja+selvinnyt+hengissä!+Luomiskertomukset+(joita+Raamatussa+on+koosteena+kahdesta)+ovat+tietenkin+satua.+Samoin+maailmanlaajuinen+vedenpaisumus,+jossa+vieläpä+muka+yhteen+laivaan+on+pelastettu+kaikkia+eläinlajeja+pieni+määrä+(versiosta+rippuen),+jotka+muka+ovat+ainoat+selvinneet+ja+sukua+jatkaneet.+Samoin+Aatami,+(sensuroitu)+Lilith+ja+Eeva+ovat+tietenkin+satua.+
Sinullahan+menevät+aikakaudetkin+iloisesti+sekaisin.+Sekoitat+ihmisen+oloajan+mannerliikuntoihin+ym.+täysin+älyvapaata!
Evankeliumin+mukaan+elämisellä+tarkoittaet+taas+kaksoiskielenne+mukaisesti+Smithin+oppeihin+(pikkutyttöjen+moninainteineen)+uskomista+ja+niiden+mukaan+elämistä!
Todella+vaarallista+tulla+lapsen+kaltaiSEKSI,+jos+se+merkitsee+Jumalan+eli+käytännössä+Joseph+Smithin+tai+jonkun+muun+hörhön+käskyjen+tottelemista.+Smithin+lisäksi+kauheita+esimerkkejä+ovat+mm.+Jim+Jones+ja+David+Koresh.+
Jos+joku+voi+elää+täyttä+elämää+ja+olla+onnellinen+toisten+kärsiessä+uskonnollisten+hirmujohtajien+teoista+ja+opeista,+silloin+on+kyllä+aivoissa+jotain+vinksahtanut.+Esim.+piispa+Snown+karmeat+tekoset+ja+pakkomoninaitujen+pikkutyttöjen+kärsimykset+eivät+merkiste+mitään.+Tuollaisessa+juuri+tulevat+ilmi+räikeällä+tavalla+uskontojen+pimeät+puolet!
Syllisyyksistänne+nimenomaan+EI+PITÄISI+päästä+eroon.+Syyllisyyttä+pitää+tuntea+niin+kauan,+kun+ei+pysty+kohtaamaan+oman+uskontonsa+uhreja+empatialla.
08.05.2021 20:43
Minä+vastustan+kaikkea+saatanallisuutta+kuten+mm.+homousfobiaa.
08.05.2021 20:30
Homoilu?+Kyllä+minä+olen+aina+ollut+ihan+tukevasti+Hetero+sapiens.
08.05.2021 20:29
Kuten+jo+toisaalla+ihmettelin,+miksi+valehtelet,+vaikka+jäät+siitä+helposti+kiinni?+Ihmisen+kehityshistoriassa+on+ollut+monenkokoisia+aivoja+apinan+ja+ihmisen+aivojen+väliltä.+Samoin+on+ollut+kumarakävelyä+lantion+rakenteen+vuksi.
08.05.2021 20:28
Kristityillä+ei+ole+mitää+erioikeuksia+kiihottaa+kansanryhmiä+vastaan.++Itse+sinä+olet+hölmöillyt+itsesi+ulos+nimimerkkikirjoittelullasi+sikäli+kun+sinut+on+bannattu.+Olet+syyllistynyt+kunnianloukkaukseen.
08.05.2021 20:24
Ilman+liejuryömijöitä+ja+varhaisia+ihmisapinoita+sinuakaan+ei+olisi.+En+ole+ateisti.+Kyllä+Jumala+voi+olla+olemassa,+mutta+ei+Hän+hörhö+voi+olla.
07.05.2021 20:26
Monien+täällä+kirjoittavien+hörhöjen,+mm.+Arton+mielestä+Raamattu+määrittelee+maailman+iäksi+6000+vuotta.
07.05.2021 20:24
Mutta+mormonikirkossa+on+harrastettu+pikkutyttöjen+moninaintia,+rasismia+ja+muuta+epävanhurskautta,+joten+saatanallehan+se+on+ollut+suoranainen++pesimispaikka.+
Kirkostasi+totuuden+puhuminen+on+taistelua+saatanaa+vastaan.+Kristuksen+kirkko+voi+kasvaa,+mutta+ei+nimivaras+eli+mormonikikko.+Länsimaissa+on+vaikeaa+saada+enää+uusia+jäseniä.
07.05.2021 19:41
Lääkitys+tuskin+Artoa+auttaisi.+Hän+on+jo+liian+syvällä.
07.05.2021 19:39
Niin,+ei+ihminen+ole+kehittynyt+tyhjästä+vaan+mm.+liejuryömijöiden+kaltaisista+eläimistä,+varhaisista+nisäkkäistä,+varhaisista+kädellisistä+jne.
07.05.2021 16:59
Luetaanko+tarhassasi+Raamattua?+Minun+lapseni+oli+4-vuotiaana+seurakunnan+kerhossa+ja+kertoi,+että+täti+kertoo+siellä+aina+satuja.+Itse+hän+luki+jo+tuossa+iässä+mm.+planeettojen+etäisyyksistä,+kiertoajoista+ym.+Sitä+en+ole+tuolta+nyt+jo+aikuiselta+kysynyt,+että+uskooko+hän+Jumalaan.+Se+on+hänen+henkilökohtainen+asiansa.+Satuhin+hän+ei+ymmärtääkseni+usko+vaan+tieteeseen.
07.05.2021 16:58
112 / 176