Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ollut+kysymys+yöstä+vaan+ajasta+auringon+nousun+ja+laskun+välillä.+Silloin+aurinkokello+toimii+pilvettämällä+säällä.+Ei+taatusti+näytä+aina+samaa+lukemaa!
15.03.2021 19:02
Annatko+jonkun+astronautin+todistuksen?+Maatamo+on+huomattavasti+voimakkaampi+kuussa+kuin+kuutamo+maassa,+koska+maan+halkaisija+on+melkein+neljä+kertaa+suurempi+kuin+kuun+halkaisija.+Tarkalleen+ottaen+täyden+maan+kuussa+näkyvä+projektiopinta-ala+on+13,4+kertaa+suurempi+kuin+maassa+näkyvä+täyden+kuun+näkyvä+projektiopinta-ala.+Tuota+et+kuitenkaan+itse+olisi+osannut+laskea.+Aiemmin+antamassani+linkissä+todetaankin:+
"Melkein+täytenä+loistava+Maa+heijastaa+kuitenkin+pilvineen+ja+merineen+yhä+voimakkaasti+valoa,+joten+Kuun+pimeälläkin+puolella+on+melko+valoisaa,+paljon+valoisampaa+kuin+kirkkaimmankaan+meikäläisen+kuutamon+aikaan.+Siksi+näemme+Kuun+pimeän+puolen+maatamona+–+ja+tämän+da+Vinci+siis+oivalsi+jo+yli+500+vuotta+sitten."
15.03.2021 19:00
Heh.+Lääketiede+sanoo+täsmälleen+näin:
"Ihmisten+ja+muiden+eläinten+iho+tuottaa+7-dehydrokolesterolia,+joka+muuntuu+kolekalsiferoliksi+eli+D3-vitamiiniksi+altistuessaan+auringonvalon+tai+muiden+lähteiden+UVB-säteilylle,+jonka+aallonpituus+on+noin+300+nanometriä.+D3+muuntuu+maksassa+kalsidioliksi,+joka+muuntuu+munuaisissa+kalsitrioliksi+–+näistä+kolmesta+aineesta+vain+kalsitrioli+on+itsessään+D-vitamiinitoimintoinen."
Tietysti+lapsille+ja+apukoululaisille+voidaan+opettaa+yksinkertaistetusti+että+auringosta+saadaan+D-vitamiinia,+koska+sillä+tavalla+heidät+saadaan+ulkoilemaan+ja+siten+altistumaan+auringonvalon+UVB-säteilylle,+joka+on+osallinen+d-vitamiinin+tuotantoon+siinä+missä+Arton+hellan+lämpö+raa'an+munan+kovettamiseen.
15.03.2021 18:46
Juuri+siksi+porkkana+on+turvallista+maksaan+verrattuna,+koska+se+EI+SISÄLLÄ+A-vitamiinia,+joten+yliannostuksen+vaaraa+ei+ole.+Sen+sijaan+porkkana+sisältää+betakaroteenia,+josta+elimistö+muodostaa+itse+A-vitamiinia+vain+tarvitsemansa+määrän.
15.03.2021 18:43
Lainasit+vain+OSAN+tekstistäni.+Kuu+antaa+maalle+valoa,+mutta+sinä+kielsit,+että+samalla+tavalla+maa+antaisi+valoa+kuulle.+Se+oli+se+pointti!
15.03.2021 18:41
Heh.+Katsopa+tästä,+että+näyttääkö+(Singaporen+kuva):
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkokello
15.03.2021 18:38
EThän+sinä+usko+tieteeseen+vaan+satuihin.
15.03.2021 18:32
Yrittäisit+kommentoida+itse+asioita.+Ai+niin,+et+pysty+kun+jäät+sanattomaksi.
15.03.2021 18:32
Linkitys+ei+toiminut+kunnolla,+mutt+tuo+kuva+Singaporesta+kuvaa+tilannetta+aurinkokellon+toiminnasta+päiväntasaajan+tuntumassa.
15.03.2021 18:31
Porkkana+ei+sisällä+A-vitamiinia.+Liha+sisältää.+Mutta+porkkanan+betakaroteenista+elimistö+valmistaa+itse+A-vitamiinia.+
Auringonvalo+ei+tietenkään+sisällä+D-vitamiinia,+vaikka+sitä+auringinvalon+AVULLA+saammekin,+koska+sen+UVB+säteily+muuttaa+7-dehydrokolesterolia+D3-vitamiiniksi.+NOIN+tiedemiehet+opettavat.+Yksikään+tiedemies+ei+tietenkään+väitä,+että+auringonvalossa+OLISI+D-vitamiinia!
Laitapa+todisteeksi+kuvia+ihminen+seisomassa+päiväntasaajalla+niin,+että+hänen+allaan+ei+ole+hänen+varjoaan!+
Taisit+jo+höpistä+sellaistakin,+että+päiväntasaajalla+aurinkokello+ei+toimi.+Miksi+ei+toimisi?+Oheisena+kuva+tuntiasteikkoineen:+
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkokello#/media/Tiedosto:Sundial,_Singapore_Botanic_Gardens.jpg
15.03.2021 18:30
Juuri+toisnpäin.+MINÄ+kumosin+nuo+kirkkosi+hölmöilyt.+Selitäpä+OMIN+SANOIN,+että+mitä+tuo+marmorikuulajuttu+muka+todistaa?+Se+matematiikka+ei+päde+MITENKÄÄN+todelliseen+perinnöllisyystieteeseen+edes+niinkän+yksinkertaisen+asian+suhteen+kuin+silmien+väri!
Jouduit+taas+antautumaan+kun+erehdyit+yrittämään+tieteellä+todistella+Smithin+satuja.
15.03.2021 16:09
No+missä+on+se+intiaanien+israelilainen+perimä?
15.03.2021 16:05
Sijalta?+Neandertalilaisia+on+löydetty+pilvin+pimein.+Perimäkin+on+pystytty+kartoittamaan.
15.03.2021 16:00
Tuossahan+nimenomaan+kerrottiin+miten+hapesta+tehdään+fluoria+eli+alkuainetta+muutetaan+toiseksi+alkuaineeksi.+Jo+minun+opiskeluaikanani+yliopistossa+oli+hiukkaskiihdytin.+
Auringossa+vetyatomeista+muodostuu+heliumatomeja+ihan+ITSEKSEEN.
15.03.2021 15:58
No+esimerkiksi+juuri+tuo+Lucyksi+nimetty!
15.03.2021 15:51
No+varmasti+löytyy!+On+kaiken+maailman+Homo+erectuksia,+Australopitecuksia+ym.
15.03.2021 15:50
Olli+on+aito+mrmoni.+Minä+olen+aito+mormonismin+ja+muun+huuhaan+vastustaja.+Arto+on+provo,+joka+haluaa+saattaa+kreationismin+naurunalaiSEKSI.+Eihän+kukaan+oikeasti+voi+olla+niin+tyhmä,+että+uskoo+auringonvalon+sisältävän+D-vitamiinimolekyylejä,+että+päiväntasaajalla+ihmisestä+ei+jää+varjoa,+että+maapallo+kallistelee+vuodenaikojen+mittaan,+että+maapallo+on+6000+vuotta+vanha+ym.+älyvapaata.
15.03.2021 13:37
Artolla+oli+tuossa+pointtina+se+veden+erityisominaisuus,+että+toisin+kuin+muut+nesteet,+vesi+ei+ole+sitä+painavampaa+mitä+kylmempää+se+on.+Jos+olisi,+silloin+jäätyminen+alkaisi+järven+pohjasta+ja+järvi+jäätyisi+ajan+myötä+umpeen.+Vesi+on+painavinta+n.++4+asteen+lämpötilassa.+
Maailma+olisi+erilainen+ilman+tuota+veden+eritysiomisnaisuutta,+mutta+silloin+Arto+kiittelisi+sitä,+että+onneksi+järvet+jäätyvät+pohjasta+käsin+umpeen,+koska+jos+jäätyminen+tapahtuisi+pinnalta+käsin,+silloin+suuri+joukko+ihmisiä+ja+eläimiä+hukkuisi+heikkojen+jäiden+vuoksi...
Mutta+aihe+ei+sinänsä+mormonismiin+kuulu.
15.03.2021 13:27
Sehän+on+aivan+puhdasta+fysikkaa,+että+maapallo+kiertää+aurinkoa+ellipsin+muotoista+rataa+ja+että+navat+osoittavat+koko+ajan+(lyhyellä+aikavälillä,+ei+vuosituhansissa)+samaan+suuntaan.+Kyseessä+ovat+mm.+gravitaatiolait+ja+vitkaisuuden+lait.+
Maapallo+ei+todellakaan+kallistele+vuosittain!+Se+tietää+jkainen+esikoulun+käynytkin!
D-vitamiinijutun+voisit+ymmärtää,+jos+koulussa+olisit+ymmärtänyt+edes+biologian+perusteet.+Mutta+sinähän+kerroit+jo+aiemmin,+että+koulussa+opetetaan+väärin+ja+kun+sinä+vastasit+kokeissa+mielestäsi+oikein,+opettaja+piti+niitä+virheinä.+Kai+sinua+kohdeltiin+siellä+apukoulussa+armeliaammin?
15.03.2021 10:26
Väärin!+Esim.+"Lucy"+omasi+paljon+pienemmät+aivot+kuin+nykyihminen.+Kävely+oli+kumarampaa+kuin+nykyihmisten+erilaisen+lantion+vuoksi.
15.03.2021 10:20
153 / 176