Vesi on poikkeuksellinen aine. Sitä’ voi esiintyä samanaikaisesti kaasumaisena, nesteenä ja kiinteänä. Vesi laajenee poikkeuksellisesti kiinteässä muodossaaan ja tämä mahdollistaa mm. jään kellumisen. Mikäli näin ei olisi vesistöt jäätyisivät pohjiaan myöten. Veden erikoisominaisuudet mahdollistavat myös sumun ja erilaisten pilvien muodostumisen. Kaikki elämään liittyvä toiminta tapahtuu kirjaimellisesti veden varassa. Missä on vettä H20 siellä on aina enemmin tai myöhemmin myös happea O2. Lumen olemus on myös täysi mysteeri.
Kaikki tiedämme, että vesi laajenee kun se jäätyy. Joku tyhmä höpölix ehkä laittaa auton jäähdytysjärjestelmään ainoastaan vettä. Sitten saa havaita, kun ensimmäisen pakkasyön jälkeen on sylinterilohko halki.
Veden kautta rakennettu
43
76
Vastaukset
Minä olen lukenut fysiikkaa yliopistossa ja tedän varsin hyvin muutenkin, että mitä kannattaa auton jäähdystysjärjestelmään laittaa. Sinä varmaankin avaat kesällä konepellin ja jäähdyttimen korkin ja varaat auringonvaloa D-vitamiineineen jäähdytysnesteeseen, ettei sitten pakkasten tultua jäädy.
Miten aloituksesi liittyy mormonismiin?"Minä olen lukenut fysiikkaa yliopistossa"
HAH HAH HAAAAA!!!
Kuka tuohon uskoo??? Ei täällä yksikään keskusteluja lukeva usko ei edes Olli. Olet ehkä käynyt yliopistossa, mutta et opiskellut siellä. Mikään väitteesi ei todista että olisit edes apukoulussa lukenut fysiikkaa, Minä tiedän kyllä fysiikasta kaiken., vaikka myönnän etten ole yliopistossa ollut.Arto777 kirjoitti:
"Minä olen lukenut fysiikkaa yliopistossa"
HAH HAH HAAAAA!!!
Kuka tuohon uskoo??? Ei täällä yksikään keskusteluja lukeva usko ei edes Olli. Olet ehkä käynyt yliopistossa, mutta et opiskellut siellä. Mikään väitteesi ei todista että olisit edes apukoulussa lukenut fysiikkaa, Minä tiedän kyllä fysiikasta kaiken., vaikka myönnän etten ole yliopistossa ollut.Tiedät fysiikasta kaiken, mutta luulet että maapallo kallistelee vuosittain etkä ymmärrä, että miksi maapallo kulkee elliptistä rataa? Ja luulet, että päiväntasaajalla ihmisestä ei tule varjoa? Ja luulet, että maa ei heijasta auringonvaloa kuuhun? Ja luulet, että auringonvalo sisältää D-vitamiinimolekyylejä?
BUAHHAHHAHHAA!Höpsislöpsis kirjoitti:
Tiedät fysiikasta kaiken, mutta luulet että maapallo kallistelee vuosittain etkä ymmärrä, että miksi maapallo kulkee elliptistä rataa? Ja luulet, että päiväntasaajalla ihmisestä ei tule varjoa? Ja luulet, että maa ei heijasta auringonvaloa kuuhun? Ja luulet, että auringonvalo sisältää D-vitamiinimolekyylejä?
BUAHHAHHAHHAA!Tiedän kaiken toisin kuin sinä. Maa ei voi kiertää minkään fysiikanlain mukaan soikeata rinkiä aurinkoa ympäri, että navat näyttävät aina samaan suuntaan. Jos voi kerro se fysiikan ihme tieteessä ei ole tuota. Näin ei voi olla ilman ulkopuolista ohjausta (Jumalaa). Jumala voi kyllä kalistaa maata aina talvisin ja kesäisin. Luojalta tämä i ole mahdotonta kuin ei ole soikion ringin kiertäminen, että navat osoittavat samaan suuntaan.
En luule vaan tiedän, ettei päiväntasaajalla tule varjoa, kun olen siellä monesti käynyt. Sinä olet ainoa tyhmä joka ei tuota tajua.
Varmasti tulee auringosta D- vitamiinia. Kerro oma teoriasi. aloita ruoan sulatuksesta ja aineen vaihdunnasta ja verenkierrosta ja kuinka verenkierrosta tulee ainetta iholle? Ja kuinka palaa takaisin verenkiertoon?
Todellisuudessa ei ihmisestä tulee verenkierrosta mitään iholle. Ainoastaan hikoilu, mutta se ei tule verenkierrosta eikä palaa takaisin verenkiertoon. MUTTA on aineita mitkä menevät ihosta läpi verenkiertoon ja on jopa todella vaarallisia aineita millä on tämä ominaisuus. Joten minä voitin taas 1000 - 0
Mistä sinun fysiikantietosi on oikein peräisin? Tiedän, että apukoulusta.Arto777 kirjoitti:
Tiedän kaiken toisin kuin sinä. Maa ei voi kiertää minkään fysiikanlain mukaan soikeata rinkiä aurinkoa ympäri, että navat näyttävät aina samaan suuntaan. Jos voi kerro se fysiikan ihme tieteessä ei ole tuota. Näin ei voi olla ilman ulkopuolista ohjausta (Jumalaa). Jumala voi kyllä kalistaa maata aina talvisin ja kesäisin. Luojalta tämä i ole mahdotonta kuin ei ole soikion ringin kiertäminen, että navat osoittavat samaan suuntaan.
En luule vaan tiedän, ettei päiväntasaajalla tule varjoa, kun olen siellä monesti käynyt. Sinä olet ainoa tyhmä joka ei tuota tajua.
Varmasti tulee auringosta D- vitamiinia. Kerro oma teoriasi. aloita ruoan sulatuksesta ja aineen vaihdunnasta ja verenkierrosta ja kuinka verenkierrosta tulee ainetta iholle? Ja kuinka palaa takaisin verenkiertoon?
Todellisuudessa ei ihmisestä tulee verenkierrosta mitään iholle. Ainoastaan hikoilu, mutta se ei tule verenkierrosta eikä palaa takaisin verenkiertoon. MUTTA on aineita mitkä menevät ihosta läpi verenkiertoon ja on jopa todella vaarallisia aineita millä on tämä ominaisuus. Joten minä voitin taas 1000 - 0
Mistä sinun fysiikantietosi on oikein peräisin? Tiedän, että apukoulusta.Sehän on aivan puhdasta fysikkaa, että maapallo kiertää aurinkoa ellipsin muotoista rataa ja että navat osoittavat koko ajan (lyhyellä aikavälillä, ei vuosituhansissa) samaan suuntaan. Kyseessä ovat mm. gravitaatiolait ja vitkaisuuden lait.
Maapallo ei todellakaan kallistele vuosittain! Se tietää jkainen esikoulun käynytkin!
D-vitamiinijutun voisit ymmärtää, jos koulussa olisit ymmärtänyt edes biologian perusteet. Mutta sinähän kerroit jo aiemmin, että koulussa opetetaan väärin ja kun sinä vastasit kokeissa mielestäsi oikein, opettaja piti niitä virheinä. Kai sinua kohdeltiin siellä apukoulussa armeliaammin?Arto777 kirjoitti:
"Minä olen lukenut fysiikkaa yliopistossa"
HAH HAH HAAAAA!!!
Kuka tuohon uskoo??? Ei täällä yksikään keskusteluja lukeva usko ei edes Olli. Olet ehkä käynyt yliopistossa, mutta et opiskellut siellä. Mikään väitteesi ei todista että olisit edes apukoulussa lukenut fysiikkaa, Minä tiedän kyllä fysiikasta kaiken., vaikka myönnän etten ole yliopistossa ollut.Nyt asia on tarkistettu. Missään Suomen yliopistossa ei ole opiskellut sinun niminen henkilö.
Joten nyt voit viimeistään jättää sinun yliopisto valehtelusi pois.Höpsislöpsis kirjoitti:
Sehän on aivan puhdasta fysikkaa, että maapallo kiertää aurinkoa ellipsin muotoista rataa ja että navat osoittavat koko ajan (lyhyellä aikavälillä, ei vuosituhansissa) samaan suuntaan. Kyseessä ovat mm. gravitaatiolait ja vitkaisuuden lait.
Maapallo ei todellakaan kallistele vuosittain! Se tietää jkainen esikoulun käynytkin!
D-vitamiinijutun voisit ymmärtää, jos koulussa olisit ymmärtänyt edes biologian perusteet. Mutta sinähän kerroit jo aiemmin, että koulussa opetetaan väärin ja kun sinä vastasit kokeissa mielestäsi oikein, opettaja piti niitä virheinä. Kai sinua kohdeltiin siellä apukoulussa armeliaammin?EIKÄ VARMASTI OLE.
Ympyrä sopii ja että sama puoli on aina aurinkoon päin.
Sinun väittämäsi ei ole fysiikkaa ja vaatii ohjaavan vaikutuksen.
Jumala on asettanut vuodenajat vedenpaisumuksen jälkeen, joten Jumala ohjaa tätä ilmiötä.Arto777 kirjoitti:
Nyt asia on tarkistettu. Missään Suomen yliopistossa ei ole opiskellut sinun niminen henkilö.
Joten nyt voit viimeistään jättää sinun yliopisto valehtelusi pois.Mikähän se minun nimeni mahtaa olla? Olet höpöttänyt jostain Harrista....
Arto777 kirjoitti:
EIKÄ VARMASTI OLE.
Ympyrä sopii ja että sama puoli on aina aurinkoon päin.
Sinun väittämäsi ei ole fysiikkaa ja vaatii ohjaavan vaikutuksen.
Jumala on asettanut vuodenajat vedenpaisumuksen jälkeen, joten Jumala ohjaa tätä ilmiötä.Höpöhöpö. Minä olen lukenut hiukkastenkin ratakaavoja yliopistossa. Taivaankappaleiden radat ymmärtää vähintään jokainen lukion käynyt.
- Anonyymi
Pilkkaat.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sehän on aivan puhdasta fysikkaa, että maapallo kiertää aurinkoa ellipsin muotoista rataa ja että navat osoittavat koko ajan (lyhyellä aikavälillä, ei vuosituhansissa) samaan suuntaan. Kyseessä ovat mm. gravitaatiolait ja vitkaisuuden lait.
D-vitamiinijutun voisit ymmärtää, jos koulussa olisit ymmärtänyt edes biologian perusteet. Mutta sinähän kerroit jo aiemmin, että koulussa opetetaan väärin ja kun sinä vastasit kokeissa mielestäsi oikein, opettaja piti niitä virheinä. Kai sinua kohdeltiin siellä apukoulussa armeliaammin?"Sehän on aivan puhdasta fysikkaa, että maapallo kiertää aurinkoa ellipsin muotoista rataa "
Ei ole fysiikkaa. Valehtelet tai et ole lukenut fysiikkaa.
Mitään muuta voimaa ei ole olemassa kuin painovoima. Jos höpölix luulee, että olisi alkuräjähdys voimasta erehtyy. Ensiksi ei sen voimasta kiertäisi aurinkoa eliptisen muotoista rinkiä vaan maa menisi suoraan avaruudessa eteenpäin ellei jo olisi törmännyt toiseen planeettaan tai tähteen ja olisi sitten siinä kiinni.
Fysiikan tuntemus on höpölixillä täysi nolla.
Oli varmaan vaikeuksia apukoulussakin.Höpsislöpsis kirjoitti:
Mikähän se minun nimeni mahtaa olla? Olet höpöttänyt jostain Harrista....
Tiedän nimesi, mutta saat sen laittaa itse tänne. Ei löydy sinun nimistä mistään yliopistoissa opiskelluista. Tai opiskelitko ulkomailla? Siinäkin jäät kiinni, koska olet aiemmin valehdellut opiskelleesi Helsingin Yliopistossa ja sieltäkään ei sinua löydy.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Höpöhöpö. Minä olen lukenut hiukkastenkin ratakaavoja yliopistossa. Taivaankappaleiden radat ymmärtää vähintään jokainen lukion käynyt.
Et varmasti ole ÄLÄ VALEHTELE!
Arto777 kirjoitti:
"Sehän on aivan puhdasta fysikkaa, että maapallo kiertää aurinkoa ellipsin muotoista rataa "
Ei ole fysiikkaa. Valehtelet tai et ole lukenut fysiikkaa.
Mitään muuta voimaa ei ole olemassa kuin painovoima. Jos höpölix luulee, että olisi alkuräjähdys voimasta erehtyy. Ensiksi ei sen voimasta kiertäisi aurinkoa eliptisen muotoista rinkiä vaan maa menisi suoraan avaruudessa eteenpäin ellei jo olisi törmännyt toiseen planeettaan tai tähteen ja olisi sitten siinä kiinni.
Fysiikan tuntemus on höpölixillä täysi nolla.
Oli varmaan vaikeuksia apukoulussakin.Kovinpa sinulla on vajavaiset tiedot fysiikasta. Ehkä apukoulussa puhuttin vain painovoimasta.
Arto777 kirjoitti:
Tiedän nimesi, mutta saat sen laittaa itse tänne. Ei löydy sinun nimistä mistään yliopistoissa opiskelluista. Tai opiskelitko ulkomailla? Siinäkin jäät kiinni, koska olet aiemmin valehdellut opiskelleesi Helsingin Yliopistossa ja sieltäkään ei sinua löydy.
Jos tiedät nimeni, miksi höpötät jostain Harrista. En muista edes yhtään sukulaista, jolla olisi Harri nimenä.
Miten sinä voit etsiä nimeäni mistään kun et sitä tiedä?
Kuinka yksi aine voi poiketa näin paljon muista aineista ja aineiden käyttäytymisestä ja lämmön mukaan. Ei voi olla mistään evoluutiosta vaan vesi on luomisen tulos vedystä ja hapesta Jumalan suuri luomistyö,
Kuka on sanonut veden olevan evoluution tulos? Mutta keskittyisitkin noihin juttuihin, jotka todistavat Jumalan olemassaolon. Kun Jumala loi maailman ja luonnonlait, tuli pieni moka. Kaikki meni hyvin siihen asti kun tuli ensimmäinen talvi ja järvet alkoivat jäätyä. Silloin made in Saimaa laittoi evänsä ristiin ja rukoili Jumalaa, että älä anna järven jäätyä umpeen! Jumala mietti asiaa ja ajatteli, että jos tehtäisiinkin veden kohdalla poikkeus eikä se olisikaan painavinta jäätymispisteessään vaan 4 celsiusateen lämpötilassa. Silloin järvet jäätyisivät pinnalta käsin ja jääpeite suojaisi alla olevaa vettä pakkaselta. Haittana olisi se, että ihmiset ja muut eläimet voisivat hukkua heikkoihin jäihin, mutta tosisaalta se pelastaisi kaikki vesieläimet jäätymiseltä. Kompromissin tuloksena siis vesi sai pokkeukselliset ominaisuudet, joita fyysikot yrittävät selitellä molekyylitason ilmiöillä.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Kuka on sanonut veden olevan evoluution tulos? Mutta keskittyisitkin noihin juttuihin, jotka todistavat Jumalan olemassaolon. Kun Jumala loi maailman ja luonnonlait, tuli pieni moka. Kaikki meni hyvin siihen asti kun tuli ensimmäinen talvi ja järvet alkoivat jäätyä. Silloin made in Saimaa laittoi evänsä ristiin ja rukoili Jumalaa, että älä anna järven jäätyä umpeen! Jumala mietti asiaa ja ajatteli, että jos tehtäisiinkin veden kohdalla poikkeus eikä se olisikaan painavinta jäätymispisteessään vaan 4 celsiusateen lämpötilassa. Silloin järvet jäätyisivät pinnalta käsin ja jääpeite suojaisi alla olevaa vettä pakkaselta. Haittana olisi se, että ihmiset ja muut eläimet voisivat hukkua heikkoihin jäihin, mutta tosisaalta se pelastaisi kaikki vesieläimet jäätymiseltä. Kompromissin tuloksena siis vesi sai pokkeukselliset ominaisuudet, joita fyysikot yrittävät selitellä molekyylitason ilmiöillä.
"Kuka on sanonut veden olevan evoluution tulos? "
SINÄ!!!
Sinä väität että kaikki aineet ovat syntynyt itsestään. Myös vety ja happi on silloin syntynyt evoluutiossa.
Mikä moka on vuodenajat. Minä ainakin pidän eri vuodenajoista (syksystä vähiten) Jumala asetti vuodenajat vedenpaisumuksen jälkeen ei luomisessa.
Jumala loi juuri, että H20 on raskaimmillaan 4 C . Jumala oli kaukaa viisas.Höpsislöpsis kirjoitti:
Et voi tuohon vastata, että miksi juuri vesi käyttäytyy tuolla tavoin.
Jäit jälleen kerran sanattomaksi. Minä en jäänyt tälläkään kertaa.Arto777 kirjoitti:
"Kuka on sanonut veden olevan evoluution tulos? "
SINÄ!!!
Sinä väität että kaikki aineet ovat syntynyt itsestään. Myös vety ja happi on silloin syntynyt evoluutiossa.
Mikä moka on vuodenajat. Minä ainakin pidän eri vuodenajoista (syksystä vähiten) Jumala asetti vuodenajat vedenpaisumuksen jälkeen ei luomisessa.
Jumala loi juuri, että H20 on raskaimmillaan 4 C . Jumala oli kaukaa viisas.Et ymmärrä edes peruskäsitteitä! Evoluutio koskee eliöitä ja niiden kehitystä. Vesi ei ole eliö!
Moka ei ollut vuodeajat vaan se, että mitä tapahtuu kun vedelle ei heti huomata antaa erityisominaisuutta. Sössihän se Jumala muutenkin kun piti hukuttaa populaa tulvaan.Arto777 kirjoitti:
Et voi tuohon vastata, että miksi juuri vesi käyttäytyy tuolla tavoin.
Jäit jälleen kerran sanattomaksi. Minä en jäänyt tälläkään kertaa.Kyllähän sille selitykset löytyy fysiikasta, mutta minähän kehotin sinua nimenomaan etsimään tuollaisia positiivisia todisteita Jumalan olemassaolosta eikä hörhöilyä.
Siitä voidaan tietysti olla monta mieltä, että onko tuo veden erityisominaisuus (jäätyy pinnalta) hyvä vai huono. Minusta olisi kätevämpää, jos ei tarvitsisi olla peloissaan jäällä liikkuvien puolesta. Minun puolestani järvet saisivät jäätyä pohjasta käsin umpeen.Höpsislöpsis kirjoitti:
Et ymmärrä edes peruskäsitteitä! Evoluutio koskee eliöitä ja niiden kehitystä. Vesi ei ole eliö!
Moka ei ollut vuodeajat vaan se, että mitä tapahtuu kun vedelle ei heti huomata antaa erityisominaisuutta. Sössihän se Jumala muutenkin kun piti hukuttaa populaa tulvaan.Myös ainetta. On aine olla pakko olla olemassa ennen kuin mitään elämää voisi itsekseen kehittyä.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Kyllähän sille selitykset löytyy fysiikasta, mutta minähän kehotin sinua nimenomaan etsimään tuollaisia positiivisia todisteita Jumalan olemassaolosta eikä hörhöilyä.
Siitä voidaan tietysti olla monta mieltä, että onko tuo veden erityisominaisuus (jäätyy pinnalta) hyvä vai huono. Minusta olisi kätevämpää, jos ei tarvitsisi olla peloissaan jäällä liikkuvien puolesta. Minun puolestani järvet saisivät jäätyä pohjasta käsin umpeen.Jumalasta on vain positiivisia todisteita Evoluutiosta vain negatiivisia eli ei mitään todisteita.
Arto777 kirjoitti:
Myös ainetta. On aine olla pakko olla olemassa ennen kuin mitään elämää voisi itsekseen kehittyä.
Vesi ei ole evoluution tulos.
Arto777 kirjoitti:
Jumalasta on vain positiivisia todisteita Evoluutiosta vain negatiivisia eli ei mitään todisteita.
Toisin päin.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Et ymmärrä edes peruskäsitteitä! Evoluutio koskee eliöitä ja niiden kehitystä. Vesi ei ole eliö!
Moka ei ollut vuodeajat vaan se, että mitä tapahtuu kun vedelle ei heti huomata antaa erityisominaisuutta. Sössihän se Jumala muutenkin kun piti hukuttaa populaa tulvaan.Evoluutio käsittää kaiken aineen syntymisen itsestään mikä on täysin mahdotonta.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Kyllähän sille selitykset löytyy fysiikasta, mutta minähän kehotin sinua nimenomaan etsimään tuollaisia positiivisia todisteita Jumalan olemassaolosta eikä hörhöilyä.
Siitä voidaan tietysti olla monta mieltä, että onko tuo veden erityisominaisuus (jäätyy pinnalta) hyvä vai huono. Minusta olisi kätevämpää, jos ei tarvitsisi olla peloissaan jäällä liikkuvien puolesta. Minun puolestani järvet saisivät jäätyä pohjasta käsin umpeen.Ei muuten löydy? Laita se näkyviin jos on fysiikassa. Vain Jumalan luomistyön tuloksena vesi on raskaammillaan 4C ja laajenee jäätyessään.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Vesi ei ole evoluution tulos.
Varmasti on tai ei ole, koska evoluutiota ei ole.
Vesi on Jumalan luoma ja vety ja happi ovat yhdistyneet ja Jumala on antanut vedellä nämä ominaisuudet.Arto777 kirjoitti:
Evoluutio käsittää kaiken aineen syntymisen itsestään mikä on täysin mahdotonta.
Evoluutio ei koske aineen syntymistä.
Arto777 kirjoitti:
Ei muuten löydy? Laita se näkyviin jos on fysiikassa. Vain Jumalan luomistyön tuloksena vesi on raskaammillaan 4C ja laajenee jäätyessään.
Vei ei ole tiheintä 0-asteisena vaan n. 4 asteisena, koska lämpötilan mennessä 4 asteen alle vesimolekyylit alkavat kiteytyä keskenään ja vievät enemmän tilaa, mutta lukkiutuvat kokonaan toisiinsa vasta 0 asteen lämpötilassa. Tietysti liike ja paine vaikuttavat myös asiaan, joten esim. virtaava vesi jäätyy vasta kylmemmässä.
- Anonyymi
Mikä tahansa alkuaine on poikkeuksellinen aine. Sitä’ voi esiintyä samanaikaisesti kaasumaisena, nesteenä ja kiinteänä.
- Anonyymi
Kuuluuko veden jäätymiseen uskominen mormonismiin jollakin salaperäisellä tavalla. Miksi sanot, että jään pitäisi ylettyä pohjaan saakka? Kyllä se matalammissa lätäköissä ylettyykin.
Mutta ei aina, vesi ei jäädy plussa-asteessa, eikä vielä nollassakaan.
Kaiken maailman aiheita käsitellään mormonipalstalla, mikä teitä riivaa?Artolla oli tuossa pointtina se veden erityisominaisuus, että toisin kuin muut nesteet, vesi ei ole sitä painavampaa mitä kylmempää se on. Jos olisi, silloin jäätyminen alkaisi järven pohjasta ja järvi jäätyisi ajan myötä umpeen. Vesi on painavinta n. 4 asteen lämpötilassa.
Maailma olisi erilainen ilman tuota veden eritysiomisnaisuutta, mutta silloin Arto kiittelisi sitä, että onneksi järvet jäätyvät pohjasta käsin umpeen, koska jos jäätyminen tapahtuisi pinnalta käsin, silloin suuri joukko ihmisiä ja eläimiä hukkuisi heikkojen jäiden vuoksi...
Mutta aihe ei sinänsä mormonismiin kuulu.Höpsislöpsis kirjoitti:
Artolla oli tuossa pointtina se veden erityisominaisuus, että toisin kuin muut nesteet, vesi ei ole sitä painavampaa mitä kylmempää se on. Jos olisi, silloin jäätyminen alkaisi järven pohjasta ja järvi jäätyisi ajan myötä umpeen. Vesi on painavinta n. 4 asteen lämpötilassa.
Maailma olisi erilainen ilman tuota veden eritysiomisnaisuutta, mutta silloin Arto kiittelisi sitä, että onneksi järvet jäätyvät pohjasta käsin umpeen, koska jos jäätyminen tapahtuisi pinnalta käsin, silloin suuri joukko ihmisiä ja eläimiä hukkuisi heikkojen jäiden vuoksi...
Mutta aihe ei sinänsä mormonismiin kuulu."Maailma olisi erilainen ilman tuota veden eritysiomisnaisuutta"
Kuinka se on voinut tulla evoluutiossa????
eritysiomisnaisuuttaArto777 kirjoitti:
"Maailma olisi erilainen ilman tuota veden eritysiomisnaisuutta"
Kuinka se on voinut tulla evoluutiossa????
eritysiomisnaisuuttaEi se ole evoluutiossa tullut. Veden ominaisuudet ovat fysikaalisia, eivät orgaanisia.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Artolla oli tuossa pointtina se veden erityisominaisuus, että toisin kuin muut nesteet, vesi ei ole sitä painavampaa mitä kylmempää se on. Jos olisi, silloin jäätyminen alkaisi järven pohjasta ja järvi jäätyisi ajan myötä umpeen. Vesi on painavinta n. 4 asteen lämpötilassa.
Mutta aihe ei sinänsä mormonismiin kuulu."Maailma olisi erilainen ilman tuota veden eritysiomisnaisuutta, "
Mistä tuo erityisominaisuus on tullut vedelle???
Jää höpölixiltä selittämättä,
eritysiomisnaisuutta Onko tuo yliopistotason kirjoittamista? Ei vaan apukoulun.Höpsislöpsis kirjoitti:
Ei se ole evoluutiossa tullut. Veden ominaisuudet ovat fysikaalisia, eivät orgaanisia.
Ei ole fysiikasta. Nyt menee fysiikat ja kemiat höpölixiltä sekaisin.
Arto777 kirjoitti:
"Maailma olisi erilainen ilman tuota veden eritysiomisnaisuutta, "
Mistä tuo erityisominaisuus on tullut vedelle???
Jää höpölixiltä selittämättä,
eritysiomisnaisuutta Onko tuo yliopistotason kirjoittamista? Ei vaan apukoulun.Mistä tullut? Jumala antanut tai fysiikan laki, että vesi alkaa kiteytyä jo ennen lopullista jäätymistään vähän samoin kuin amorfiset aineet, vaikka vesi luokitellaankin kiteisiin aineisiin, joilla on tarkat sulamislämpötilat toisin kuin amorfisilla aineilla, jotka ovat sitä notkeampia mitä lämpimämpiä ne ovat. Esim. monet muovit pehmenevät lämmitettäessä ennen muuttumistaan "täydellisiksi" nesteiksi.
Arto777 kirjoitti:
Ei ole fysiikasta. Nyt menee fysiikat ja kemiat höpölixiltä sekaisin.
Tässä käsitellyt asiat kuten jäätymispiste OVAT fysikaalisia ominaisuuksia. Tietysti vedellä on myös kemiallisia ominaisuuksia; esim. reagointi muiden aineiden kanssa.
SINULLA menevät tässäKIN asiassa käsitteet sekaisin.
- Anonyymi
Evoluutio on huuhaata, jota tehdään isolla rahalla!
- Anonyymi
Juuri näin, ateistien huuhaata!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272353Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311861Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251286Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197