Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+todellakaan+ole,+mutta+tuo+yksi+ei+pysty+muuhun.+Olet+varmaan+huomannut,+että+Ollikin+välttelee+minulle+vastaamista.+Monet+kysymykset+ovat+niin+kiusallisia,+että+he+mieluummin+vaikenevat.+Olli+on+kuitenkin+sivistynyt+eikä+heittele+asiattomia+herjoja.
14.09.2021 15:44
Mormonien+säännöt+ovat+seksuaalikielteisiä+homoja+kohtaan.+Se+on+melko+irvokasta,+kun+pikkutyttöjen+moninainti+on+muka+oikein+ja+peräti+kaunis+ja+pyhä+periaate!
14.09.2021 15:41
En+voi+auttaa+sinua,+jos+et+itse+kehitä+keskustelutaitojasi.
14.09.2021 08:49
Vastaukseni+oli+tuolle+urpoksi+nimittelijälle.+Hän+lienee+mormoni.
14.09.2021 08:48
Jaa,+tuo+taisikin+olla+konekielinen+käännös.
13.09.2021 22:13
Tuossa+on+heti+alussa+käännösvirhe.+Kyse+ei+ole+1900-luvusta+vaan+yhdeksännestätoista+vuosisadasta+(kuten+Amerikassa+usein+sanotaan),+joka+tarkoittaa+1800-lukua.
13.09.2021 22:07
Et+siis+pysty+keskustelemaan.+Minä+vastasin+estettyyn+kysymykseen+tälläkin+kertaa,+mutta+jokin+vastauksissani+risoo+sinua.
13.09.2021 22:04
Mormoneilla+on+sitten+melko+joustava+omatunto,+kun+kerran+pikkutyttöjen+pakkomoninainti+tai+nuoren+mehen+kuohitseminen+ja+tämän+tyttöystävän+pakottaminen+kuohitsijan+seksileluksi+eivät+liikuta+omaatuntoa.+Eivätkä+myöskään+kirkon+harjoittama+avoin+rasismi+tai+se,+että+kymmenysrahoja+ei+käytetä+hädänalaisten+auttamiseen+vaan+kirkon+johdon+bisneksiin+ja+muuhun+ökyilyyn.+
Tuollainen+ei+todellakaan+ole+mitään+evankeliumin+mukaista+elämää!+Mormonit+vain+ovat+ottaneet+sanan+'evankeliumi'+omaan+kaksoiskieleensä+tarkoittamaan+Smithin+oppia.+
Mormonien+kaste+on+suorastaan+irvokas,+koska+siinähän+kastetaan+Smithin+oppiin.+
Edellä+kuvaamani+perusteella+mormonit+eivät+voi+olla+puhdassydämisiä,+kun+kerran+ovat+paaduttaneet+omantuntonsa.+Kerrotaan,+että+jopa+itse+Brigham+Young+kuultuaan+ensi+kerran+moninaintiopista+olisi+kauhistellut+sitä,+mutta+kun+sittemmin+pääsi+itse+tuoreen+lihan+makuun,+irstaili+kuin+sika+vi...+vatukossa.+Hän+oli+paaduttanut+omantuntonsa.+
Liukuva+omantunnon+käsite+ei+poista+mormonien+syntisyyttä.
13.09.2021 22:02
Minä+olen+kasvanut+tavallisessa+luterilaisessa+perheessä,+jossa+äitini+oli+avaramielinen+luterilainen,+ehkä+vapaakirkkoonkin+suuntautunut+ja+isäni+tietääkseni+ateisti.+Aikuistuttuani+erosin+kirkosta+enkä+haksahtanut+missään+vaiheessa+mormonikirkkoon,+vaan+tutustuin+siihen+lähemmin+mm.+Salt+Lake+Cityn+olympialaisten+valmistelujen+aikaan+ja+vielä+sattumoisin+tutustuin+silloin+myös+Suomessa+asuviin+kiinalaisiin,+joista+yksi+oli+käynyt+mormonikasteellakin,+mutta+ei+sitten+kuitenkaan+jatkanut+iloiseksi+kymmenysten+maksajaksi.+Vaihdoin+myös+muutaman+sanan+noiden+kiinalaisten+luona+käyneiden+amerikkalaisen+lähetyssaarnaajien+kanssa,+en+kuitenkaan+heidän+uskonnostaan.+
Tuolla+pikkutyttöjen+hyväksikäytöllä+tarkoitan+lähinnä+1800-luvulla+tapahtuneita+asioita,+joita+mormonit+tälläkään+palstalla+eivät+tuomitse.+
Kyllähän+uskonnoissa+on+niin+kunnioitettavia+kuin+vähemmän+kunnioitettaviakin+puolia.+En+pidä+uskontoja+samanarvoisina,+koska+ne+ovat+toinen+toistaan+parempia+tai+huonompia.+Räikeänä+esimerkkinä+Keski-Amerikan+muinaiset+uskonnot,+joissa+leikattiin+sydän+elävän+ihmisen+rinnasta+uskonnollisissa+rituaaleissa.+Tosin+samankin+uskonnon+piirissä+voi+olla+hyvin+erilaisia+ihmisiä,+joten+jaottelu+ei+mene+yksiselitteisesti+uskonsuuntauksenkaan+mukaan.+Sitä+paisti+monessa+suuntauksessa+ovat+kiltit+rivijäsenet+ja+valtaa+pitävät+ja+usein+rahaakin+keräävät+johtajistoon+kuuluvat.
13.09.2021 16:15
Ei+Olli+voi+vatata+syntiin,+koska+mormonina+hänen+on+pakko+hyväksyä+kirkkonsa+tyttöjen+moninainti+ym.+menneisyyden+seikat,+jotka+ovat+selvästi+syntiä.
13.09.2021 15:59
Kirkollisvero+on+sangen+pieni+mormonikusetuskymmenyksiin+verrattuna.+Itse+erosin+luterilaisesta+kirkosta+enkä+maksa+sillekään.
13.09.2021 15:58
Mormonit+eivät+ainakaan+ole+puhdassydämisiä,+koska+eivät+näe+kirkon+harjoittamassa+pikkutyttöjen+moninainnissa+tai+avoimessa+rasismissa+mitään+pahaa.+Kenenkään+ei+pidä+mennä+mormonikasteelle.+Se+tarkoittaa+myös+sitä,+että+pitää+maksaa+kymmenesosa+tuloistaan+MAP-kirkon+rikkaalle+johdolle+koko+loppuelämänsä+ajan.
13.09.2021 15:57
Et+siis+osaa+lukea,+että+vain+kylmän+ja+nälänhädän+aikaan+saa+syödä+lihaa?+Moraali+ei+siis+merkitse+sinulle+mitään?+Eikö+esim.+broilerikasvatus+hybridibroilereiden+lonkkavaivoineen+ja+muine+epäkohtineen+merkitse+sinulle+mitään?+Eivätkö+lähimmäisten+(myös+eläinten)+kärsimykset+merkitse+mitään?+
Mormonismi+onkin+poikkeuksellisen+itsekäs+uskonto.+Pikkutyttöjen+kärsimykset+moninaintiliitoissa+eivät+merkiste+mitään,+kastroidun+nuorukaisen+ja+hänen+tyttöystävänä+kärsimykset+eivät+merkiste+mitään,+kärsivien+lähimmäisten+(myös+eläinten)+kärsimykset+eivät+merkitse+mitään,+kunhan+itse+saa+LIHAA+monessa+muodossa...
13.09.2021 09:05
Miksi+valehtelet,+että+kirkko+ei+kerää+rahaa+itselleen.+Vataavat+organisaatiot+pärjäävät+paljon+vähemmällä+rahamäärällä+kuin+kymmenesosalla+jäsentensä+tuloista!+Jos+MAP-kirkko+ei+pärjää,+olisi+syytä+erottaa+talousvastaavat!+Kyse+on+siitä,+että+kirkko+on+keksinyt+muka+raamatullisen+perustelun,+jolla+se+kusettaa+tulonsiirtoa+köyhiltä+rikkaille+eli+köyhiltäkin+jäseniltä+kirkon+johtajille+ja+heidän+bisneksilleen.+Toisin+kuin+väität,+hädänalaisten+auttamiseen+kymmenyksiä+ei+saa+käyttää,+vaan+niihin+käytetäänpelkästään+kymmenysten+LISÄKSI+jäsenten+maksamia+vapaaehtoisia+paastouhrivaroja!
Jeesus+ja+Jumala+eivät+tuollaisia+rahasummia+tarvitse.+Kuten+Raamatussa+on+täysin+selvästi+sanottu,+vain+antamalla+kärsiville+lähimmäisille+antamalla+antaa+Jeesukselle.+Mutta+kirkkosi+kusettaa+ihmisiä+väittämällä,+että+jos+et+maksa+kirkolle,+varastat+Jumalalta!+Todellisuudessa+kirkko+varastaa+Jumalalta+käyttämällä+kerättyä+rahaa+muuhun+kuin+lähimmäisten+auttamiseen.+
Mitään+väittämääsi+ihmettä+ei+ole+muuta+kuin+psykologisesti.+Hyvin+on+kirkko+onnistunut+sinunkin+kohdallasi+petoksessaan.+
Joo,+kyllä+kirkkosi+johto+täyttää+kaikki+huijauksen+tuntomerkit,+kun+johtajien+bisneksiin+käytetään+kymmenysvaroja,+mutta+ei+hädänalaisten+auttamiseen.+
>+Eihän+jäsen+voi+kuin+luottaa+kirkkoonsa+tai+vaihtaa+kirkkoa.
Miksi+luottaa+huijareihin?+Miksi+vaihtaa+kirkkoa,+kun+voi+jättää+kaikki+kirkot+välistä+pois?
13.09.2021 08:59
Nyt+ei+ollut+laisinkaan+kysymys+Raamatusta,+vaan+Viisauden+sanasta,+joka+on+JOSEPH+SMITHIN+kirjoittama!
12.09.2021 17:46
Siis+keholla+varustamista;-)
12.09.2021 17:45
Mikä+on+netti+raamattu?+Oletko+nukkunut+äidinkielentunneilla?+
Netissä+on+ihan+samat+Raamatut+kuin+painettuinakin.+On+myös+erittäin+helppo+vertailla+eri+käännöksiä,+niin+kotimaisia+kuin+muillakin+kielillä.+
Mutta+jos+se+netti+on+mielestäsi+saatanallinen+keksintö,+en+voi+auttaa.
12.09.2021 14:31
Sadut+sikseen.+Odotan+Ollin+vastausta.+Nyt+oli+kysymys+Viisauden+sanasta+ja+sen+noudattamatta+jättämisestä+sekä+lihansyönnin+moraalittomuudesta.
12.09.2021 14:27
Voisitko+kirjoittaa+itse+asiasta+tökerön+hekilöhyökkäysyrityksesi+sijaan?+Mitä+mielyä+olet+Viisauden+sanan+ohjeesta,+että+ruis+on+lintujen+ruokaa?
12.09.2021 14:25
Kehoittaminen+tarkoittaa+koholla+varustamista.+Tarkoititko+kuitenkin+kehottaa-sanaa?
12.09.2021 14:24
44 / 176