Minulla+on+ollut+3+Bertsu+rodun+huippu+pentua,+päätin+panna+ne+jalostukseen+aikanaan.Jokaisesta+tuli+pitkäikäinen+huippu+kaveri+minulle,+mutta+jalostukseen+toivon+vain+90%+huippuja+ja+niistä+kriteereistä+yksikään+näistä+ei+minun+oma+tuomarointini+hyväksynyt.+Lisäksi+riitaisa+väki+sapetti.+Kuitenkin+porukka+joka+eli+vanhan+polven+aikaan+(En+puhu+itsestäni)+lyhyen+ajan+hienoa,+mutta+lyhyttä+aikaa.+Rotu+oli+silloin+terveemmillään+esim.+ylityypit+hyväksyttiin,+jos+ne+osoittautui+terveeksi+linjaksi+pitkällä+aikavälillä.+Sitten+tuli+uudet,+kaikki`tietävät+pilaamaan+huikeat+nousun+tervehtyvälle+rodulle.+Silloin+päätin+olla+hengailematta+tapahtumissa+jne+ja+liityin+mm+SATHYYN+ja+muihin+yhdistyksiin+aikoinani,+koska+työkoira-ideologia+piittaa+vain+vähän+ulkomuodosta,+mutta+terveistä+vahvoista+koirista+ja+tämä+vain+pienin+rotukohtaisin+poikkeuksin.+Olen+kokenut+Pit+Bull+-+Am+Staff+sekä+viimeiseksi+AB-koitat,+jonka+edustaja+oli+13v.+aivan+uskomaton+perheenjäsen.+Tästä+kirjoituksesta+voi+ymmärtää+hyläänneeni+Bertsut+"EI+IKINÄ!"+Olen+yhä+jäsen+rotuyhdistyksen+ja+jos+sinulla+on+ylimääräinen+tällainen+nurkissasi,+niin+tulen+sen+tänään+hakemaan,+jos+se+on+terve.Eli+ihminen+osaa+pilata+hienoja+juttuja+ja+tekevät+sitä+ylpeänä.Yst+terv+Mika+Maskun+metsästä