Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onneksi+Cee,+U:si+on+hyvässä+hoidossa+ja+kun+antibiootit+tekevät+tehtävänsä,+niin+kyllä+se+kunto+lähtee+sitten+kohenemaan+ja+sitä+myöten+myös+mieliala.
Noin+se+menee+ihmisen+elämä.+Kaikki+on+hyvin+arvaamatonta.+Tyttäreni+oli+lauantaina+väitöskirjansa+valvojan+hautajaisissa.+Tuo+lääkäri+kuoli+lonkkaleikkauksen+aiheuttamaan+aivoverenvuotoon.+Hänellä+oli+kyllä+muitakin+sairauksia+ja+verenohennuslääke.
Sinulla+on+kuitenkin+toivoa+saada+uuteen+isännäntuoliin+istuja,+vaikka+nyt+aikaa+kuluisi+vielä+sairaalassa,+mutta+turvallisempaa+on+kun+siellä+hoitavat.
Voi+sinäkin+hyvin!
11.10.2021 18:18
Ei+oikein+uskalla+edes+ajatella+mitä+se+uusi+sote+tosiaankin+tuo+tullessaan,+jos+sitä+edes+saadaan+tulemaan.
Minäkin+odottelen,+että+villiviini+pudottaa+kaikki+värikkäät+lehtensä.+Osa+on+jo+maassa,+mutta+paljon+on+vielä+kiinni.+Mänty+karistaa+neulasiaan,+mutta+eilen+taas+tuo+yksi+avulias+naapuri+lakaisi+minun+sisääntulokäytäväni+puhtaaksi.+Ihanaa,+että+sellaisiakin+miehiä+löytyy+taloyhtiöstä.
Meillä+ei+saa+laittaa+noihin+jäteastioihin+mitään+haravoimisjätteitä,+vaan+ne+on+kärrättävä+tuonne+kauemmaksi+pellonlaitaan.+Sieltä+ne+sitten+viedään+muutaman+kerran+vuodessa+jonnekin+pois.+Se,+missä+tuo+meidän+"kaatopaikka"+sijaitsee,+on+kaupungin+maata+ja+meidän+taloyhtiö+on+vuokrannut+kaupungilta+tuon+katopaikan+kohdan.+Sinne+viedään+kaikki+oksat,+kun+pensaita+leikataan+ym+isot+poistetut+puut.+Sinne+tulee+myös+multakasa++kun+pidämme+pihatalkoita.
Hyvää+maanantaita+ja+viikon+aloitusta+myös!
11.10.2021 11:56
Kiitos+amummu!+Mukana+olen+minäkin.
10.10.2021 18:09
Tervehdys+ketjuun!
Nyt+sanon+minäkin,+että+on+tärkeää+kirjoittaa+tänne+vain+kirjautuneena+ja+olla+kokonaan+huomaamatta+tuo+nimimerkkiemme+käyttäjä,+joka+alkaa+jo+olla+aivan+epätoivoinen,+kun+mikään+ei+tehoa+ja+kukaan+ei+huomaa+hänen+yritystään+esiintyä+milloin+meidän+kenenkin+nimimerkillä.+Onhan+hän+yrittänyt+sitä+joskus+aiemminkin,+mutta+luovutti+kun+vastauksia+ei+tullut.
Sitten+säätilaan.+Täällä+tuulee+ja+hieman+sataaripotteleekin.+Lämpöä+12+astetta+oli+ainakin+aamulla.+Nyt+en+ole+katsonut.
Minulle+tulee+taas+siivooja+ensiviikolla.+On+se+mukavaa+olla+työnantajakin,+vaikka+vain+hyvin+pieneltä+osin.+Katselin+tänään+tuosta+Hesarin+jutusta+noita+kuvia+kodeista,+joissa+ei+oltu+kovin+tarkkoja+siitä,+onko+siivottu,+vai+ei.+Tilanahtauskin+rajoittaa+kyllä+siivoustakin.
Yksi+tuttu+laittoi+myyntiin+kaksionsa,+kun+hänelle+ja+miehelleen+valmistuu+uusi+koti+tammikuun+alussa,+missä+on+tilaa+noin+30+neliötä+enemmän+kuin+tässä+nykyisessä.+Ensimmäisen+näytön+piti+olla+nyt+tänään,+mutta+kun+siitä+oli+ilmoitus+netissä+jo+keskiviikkona,+niin+joku+oli+soittanut+heti+ja+halusi+käydä+katsomassa+jo+torstaina,+koska+ei+olisi+tänään+päässyt+tulemaan.+Hän+tuli+ja+osti+asunnon+tinkimättä+senttiäkään+pyyntihinnasta,+joten+tämän+päivän+näyttö+on+peruttu.+Nopeaa+kaupankäyntiä!+Myyjä+on+tyytyväinen,+eikä+sano,+että+olisi+pitänyt+pyytää+suurempaa+hintaa!+Kaikki+ovat+tyytyväisiä.
Tässä+nyt+tällä+erää+kirjoittamiset.+Täytyy+ruveta+kuuntelemaan+tuota+sunnuntain+"valitus+radio-ohjelmaa!"
10.10.2021 12:12
Nyt+minusta+tuntuu+siltä,+että+edson+"onnistui"+nimimerkkiemme+"lainaamisella"+sekoittamaan+aidot+ja+väärät+anonyymit,+joten+nyt+kannattaisi+rauhoittua.
Turhaa+"suukopua"+DrWhoon+ja+amummun+keskelle+on+nyt+syntynyt,+kun+kirjoitutukset,+mitkä+sen+saivat+aikaan,+olivat+selvästi+edsonin+kirjoittamia.
Rauha,+ei+nyt+langeta+tähän+ansaan,+minkä+edson+on+onnistunut+taas+aikaansaamaan!
09.10.2021 11:42
Sekoilin+jo+itsekin,+kun+harmittaa+tuo+nimimerkkivaras!
Oikein+on+kai+sanoa,+että+"Ilmoitus+nimimerkkini+väärinkäytöstä+siepatuksi+tulleen+nimimerkin+oikealta+omistajalta!"
Tuskinpa+"sieppari"+mitään+ilmoittelee?
09.10.2021 10:24
Huomenta!
Ilmoitus+nimimerkkini+väärinkäytöstä+siepparin+taholta.
9.10.2021+klo.+09.32+kirjoitettu+ja+minun+nimimerkilläni+allekirjoitettu+kommentti,+ei+ole+minun+kirjoittama.+Tämä+tiedotus+on+minun+kirjoittama.+
Halpamaista+toimintaa+tuolta+nimimerkki+varkaalta,+mutta+kun+ei+pysty+toimimaan+terveen+ihmisen+ajatuksilla,+niin+ei+sellainen+pysty+muuhun+kuin+epätoivoiseen+huomionhakuun!
09.10.2021 10:17
Tulin+koneelle+ja+huomasin,+että+Cee+on+saanut+jo+toivoa+U:n+toipumisen+alkamisesta,+kun+hän+jo+hengittää+itse.+Tuo+on+tärkeää,+että+pääset+käymään+hänen+luonaan+sairaalassa.+Se,+jos+mikä,+antaa+U:llesi+intoa+parantua.+Minulla+on+pari+tuttua,+jotka+ovat+toipuneet+aivan+hyvin+vähän+vastaavanlaisesta+tilanteesta.+Toinen+heistä+jopa+palasi+entiseen+työhönsä,+mutta+on+nyt+jo+eläkkeellä,+mutta+patikoi+Lapissa+monta+kertaa+vuodessa,+kun+hänellä+on+siellä+loma-asunto.
Nyt+minä+taidan+sulkea+koneeni+ja+luulen,+että+NukkuMatti+jo+pian+matkaan+untenmaille+vie.+
Hyvää+yötä!
Rapu
08.10.2021 21:42
Minä+olen+huomannut+turhaksi+edes+yrittää+kirjoittaa+täällä+mitään+silloin,+kun+tuo+rienaaminen+on+pahimmillaan.+Ei+silloin+auta+yhtään,+vaikka+kuinka+sopuisasti+haluaisi+keskustella+aivan+tavallisista+asioista,+niin+niistäkin+löytyy+sitten+jotain+"hihiteltävää",+joten+en+viitsi+edes+yrittää+ennen+kuin+pahin++"sanasota"+laantuu.
Jokohan+nyt+tuo+amummun+kommentti+tuolla+ylempänä+saisi+aikaan+sen,+että+joku+joutuu+"pesemään+kielensä+saippualla"?
Rauhallista+perjantai-iltaa+toivotellen!
Rapu
08.10.2021 18:18
Korona+on+tosiaan+taas+täyttämässä+sairaaloiden+vuoteita+ja+se+oli+odotettavissa+kun+yht'äkkiä+ihmiset+kirmailivat+vapautettuina+nauttimaan+"elämisen+riemuista!"+
Te+molemmat+amummu+ja+Cee,+olette+saaneet+myös+toivoa+miestenne+hoidoille,+niiden+tuloksellisuudelle.+Ceen+U:n+tilanne+näyttää+jo+peräti+toipumista+ja+amummunkin+siippaa+ruvetaan+hoitamaan+tosissaan+elämää+varten.+Jos+toivoa+ei+olisi,+niin+hoito+olisi+hoitoa+tietysti,+mutta+ei+elämää+varten,+niin+kuin+nyt+vaikuttaa+olevan,+joten+nyt+vain+asenne+kaikille+samaan+suuntaan.+Minunkin+tyttäreni+soitti+minulle+juuri+töistä.+Emme+kauan+puhuneet+kun+hänelle+ilmoitettiin,+että+potilas+on+valmis+ja+hän+lähti+antamaan+apuaan+sen+henkilön+elämälle.+Onneksi+meillä+on+korkeantason+lääketieteellistä+tietoa+ja+myös+taitoa+käyttää+tuota+tieto/taitoa+potilaiden+parhaaksi.
Mitä+tulee+liikenteeseen,+niin+se+on+nyt+täysin+sotkettu+täällä+meilläkin.+Nyt+ei+pääse+enää+minnekään+suoraan,+niin+kuin+ennen+pääsi,+joten+huonosti+liikkuville+ei+juuri+ole++kyytejä,+jos+ei+ole+omaa+autoa+ja+taksitkin+ovat+suorastaan+pelottavia,+kun+niilläkään+ei+ole+enää+turvallista+matkustaa,+kaikilla+takseilla+ei+ainakaan.
07.10.2021 18:08
Korjaus:+Ajanviete-osio,+ei+Ajankohtaista!
06.10.2021 08:42
Huomenta!
Kun+avasin+koneeni+ja+tulin+tänne+Elämä-ketjuun,+niin+jouduin+pyörittämään+melko+alas+ennen+kuin+otsikkomme+löytyi.+Silloin+muistin,+että+olemme+joskus+aiemminkin+yrittäneet+kirjoittaa+täällä+"Ajankohtaista"+osiolla,+mutta+palanneet+sitten+takaisin+tuonne+Aloittelevat+keskustelijat,+koska+täällä+hukumme+helposti+liian+alas,+kun+nuo+nopeasti+vaihtuvat+"huuhaa+otsikot"+valtaavat+tilaa,+toisin+kuin+tuolla+Aloittelevissa,+siellä+pysyimme+melko+hyvin+aina+näkyvillä.
Syystyöt+ovat+taloyhtiömme+pihalla+taas+käynnissä.+Leikkipihan+ympärille+traktorit+kaivavat+pensasistutuksille+uomaa.
Ei+tässä+nyt+muuta,+mutta+nostin+vain+ketjun+taas+ylemmäksi,+ettei+aivan+piiloon+mene.
Hyvää,+tai+parasta+mahdollista,+kunkin+voimien+mukaan,+syksyistä+keskiviikkoa+toivottelen+kaikille!
06.10.2021 08:39
Kiitos,+amummu!+"Vahvaksi"+on+minunkin+ollut+aivan+pakko+oppia+tuossa+minun+kohdalleni+osuneessa+tilanteessa,+mikä+tuli+minulle+täysin+yllättäin.+Olin+aivan+liian+hyvä+uskoinen+ja+luottavainen.
Joskus+iski+epätoivo,+mutta+kun+on+lapsia,+niin+on+ajateltava+heitä.+Ei+molemmat+vanhemmat+voi+vain+kadota+oikeasti,+tai+edes+mielen+hämärään,+joten+tsempattava+on,+vaikka+ei+jaksaisi.+Lapset+auttoivat+jo+olemassaolollaan+minua+selviämään.+Ymmärrän+kyllä+hyvin+sen+kodin+autiuden,+kun+kumppani+on+kadonnut,+mutta+kyllä+se+taas+muuttuu+kodiksi+ajan+myötä.+Toisilla+vie+aikaa+kauankin,+toiset+selviävät+nopeammin.
Voimia+me+ihmiset+kuitenkin+tarvitsemme+ja+jostakin+niitä+on+pystyttävä+ammentamaan.+Kirjoittelu+on+yksi+hyvä+keino+purkaa+asioita,+eikä+ole+väliä,+jos+"kukot+tunkiolla"+kiekuvat+pilkkaansa+kuinka+lujaa+tahansa!
05.10.2021 15:49
Sinä+edson,+olet+kyllä+mestari+kääntämään+asian,+kuin+asian+päälaelleen!+Siitä+sinulle+ainakin+"papukaija+merkki!"
Minä+tunnen+kyllä+hyvin+monta+myös+lapsetonta,+yksin+elävää+ja+onnellista,+tai+ainakin+elämäänsä+tyytyväistä+ihmistä,+jotka+ovat+tieten+tahtoen+valinneet+sellaisen+elämän.+He+eivät+kuitenkaan+ole+ratkaisullaan+tehneet+pahaa+kenellekään+läheiselleen+ja+siitä+on+nyt+kysymys,+mutta+ethän+sinä+voi+sitä+ymmärtää,+vaan+kierittelet+asioita+oman+ymmärryksesi+mukaan+niin+kuin+joku+"sittiäinen"+tekee+niitä+pallojaan.+En+sano+mitä+palloja?
Pilkkaat+myös+isovanhempia,+vaikka+itsekin+olet+"isovanhempi",+jos+olet+totta+puhunut,+mutta+ei+se+ole+meidän+lapsiamme+ja+lastenlapsiamme+rakastavien+vanhempien+ja+isovanhempien+syy,+ettet+sinä+pysty+rakastamaan+edes+omia+jälkeläisiäsi!+Ivatessasi+isovanhempia,+ivaat+samalla+myös+itseäsi+ja+omaa+"isovanhemmuuttasi",+niin+se+vain+on!
Vanhusten+päivää+vaan+sinullekin,+edson!
05.10.2021 12:12
Huomenta+Elämä!
Ahkerat+ovat+jo+työntouhussa+meidänkin+pihallamme.+Kaivinkone+näkyy+seisovan+tuossa+lasten+leikkipihan+vieressä,+mutta+ihmisiä++ei+kyllä+näy+juuri+nyt.+Ovat+jossain+toisaalla+pihalla.
Niin+se+on,+että+kaikki+eivät+arvosta+edes+omia+jälkeläisiään,+vaikka+ne+olisivat+kuinka+hyvin+menestyneitäkin+ja+kunnon+lapsia+kaikin+tavoin,+kun+heistä+tuntuu,+että+ovat+jääneet+kuitenkin+jostakin+paitsi?+
Onnellisia+mielestäni+ovat+kuitenkin+ne,+joille+perhe+on+tärkeä+kaikkine+puutteineenkin,+koska+lapset+ja+lastenlapset+ovat+meidän+aikaansaamia+ja+useimmille+vanhemmille+ja+isovanhemmille+kuitenkin+rakkaita.++
Hyvää+tiistaita+kaikille.+Tänään+taitaa+olla+joku+"vanhusten+päivä",+radiossa+jotain+sellaista+puhutaan.+Ikään+kuin+välittäisivät...
05.10.2021 08:52
Tulin+taas+koneelle+ja+olin+hyvilläni+minäkin+luettuani,+että+te+molemmat,+amummu+ja+Cee,+olette+saaneet+hieman+jo+parempia+toiveita+"siippojenne"+kunnosta.+Tunnen+aivan+hyvin+vieläkin+itsessäni+sen+tuskan,+mitä+minä+tunsin+aikoinaan+kun+kumppani+viereltä+katoaa,+vaikkakin+minulta+eri+syystä+kuin+kummallakaan+teistä.+Teillä+sairaus+pelotteli,+mutta+nyt+näyttää+teille+jo+valoisammalta,+eikä+pahinta+tapahtunut.+Siltä+pahimmaltakaan+me+emme+tosin+kukaan+välty+loppujen+lopuksi,+mutta+aikalisää+on+hyvä+saada.+Voimia+teille+toivotan+minäkin.
Minua+piristi+tänään+hiekkalaatikon+reunalla+istuessani+hiekkakakkujen+tekeminen+ja+tämän+meidän+pienen+rikkoessa+ne+innolla+omalla+pikkulapiollaan.+Oli+mukava+taas+istua+taloyhtiömme+leikkipuistossa,+vaikka+tuuli+oli+aika+kylmää,+mutta+kun+oli+lämmintä+vaatetta+päällä,+niin+ei+se+nyt+niin+haitannut.
Nyt+toivottelen+taas+hyvää+yötä+ja+menen+vuoteeseen+lukemaan+tyttäreni+tuomaa+Kyllikki+Villan+kirjoittamaa+kirjaa:+Tyttö+sodassa
04.10.2021 22:02
Nyt+on+minun+pihani+siisti+ainakin+vähän+aikaa.+Perheemme+pienin+on+tutustunut+mummin+kodin+hiekkalaatikkoon,+joten+sekin+leikkipaikka+on+nyt+tallennettu+hänen+muistiinsa.+Tänään+ilmestyivät+myös+piha-alueen+puutarhan+uudelleen+kasvukuntoon+laittajat+tuon+meidän+putkiremontissa+myllätyn+pihan++uudelleen+kunnostuksen+aloittaen.+Vielä+ei+ole+muuta+tehty,+kuin+mittauksia+ja+merkkipaaluja+on+isketty+maahan.
Nyt+on+jo+nälkä,+joten+pakko+mennä+lämmittämään+ruokaa.+Onneksi+ei+tarvitse+tänään+aloittaa+aivan+alkutekijöistä+asti+ruoanvalmistusta.+Leikkiessä+tuli+nälkä.
04.10.2021 14:53
1-vuotis+juhlat+on+juhlittu+ja+täällä+on+uusi+ketju+avattu.+Poika+oli+innoissaan+kun+autoja+tuli+monenlaisia+synttärisankarille.+Mukavaa+oli+meillä+isoilla+ihmisilläkin,+kun+katselimme+tämän+pienen+touhuja.+Ketterästi+nousee+seisomaan+ja+seisoo+ilman+tukeakin,+mutta+ei+vielä+uskaltaudu+kävelemään+muuten+kuin+jostakin+kiinnipitäen.
Huomenna+saan+hänet+ja+tyttäreni+tänne+haravoimaan+noita+männynneulasia,+jotka+ovat+joka+syksyinen+pihan+peitto.+Tänään+kyllä,+juuri+kun+olin+lähdössä+noille+synttäreille,+avulias+naapuri+(mieshenkilö)+tuli+haravoimaan+niitä.+No,+vielä+niitä+riittää+tyttärenkin+haravoitavaksi.+Minulla+on+nyt+selkä-+ja+käsi+vaivoja,+eikä+tuo+hengästyminenkään+ole+vielä+paljon+helpottanut.+Tuo+sydänparka...
Nyt+minä+taidan+sulkea+koneeni+ja+toivotan+kaikille+rauhaisia+unia!
03.10.2021 22:15
En+oikein+osaa+nyt+sanoa+mitään+muuta,+kuin+toivottaa+amummolle+ja+miehelleen+toivoa+oikein+isolla+T:llä,+että+tauti+nujertuisi.+En+ollut+eilen+paljon+koneella+ja+huomasin+nyt,+mitä+lääkärit+olivat+saaneet+selville+miehesi+tutkimuksissa.+Toivo+kannattaa+kuitenkin+aina+pitää+mukana,+ei+muuten+jaksa.
Samaa+jaksamista+myös+Ceelle+ja+hänen+miehelleen.+Ihmistä+ei+päästetä+vähällä,+niin+se+vain+on.
Kirjoitan+täällä+alhaalla,+kun+ketju+on+jo+ylipitkä,+joten+se+voi+hidastella.
Jaksamista+vielä+kerran,+jos+toisenkin+toivottelen,+kun+muuta+en+voi.
03.10.2021 09:34
Ole+huoleti,+edson.+"Ravun+tytär"+ei+ole+"sydänkirurgi",+joten+älä+asettele+amummua+mihinkään+"tilanteisiin"+lääkäreiden+suhteen.
Mietipä+itse+vähän+tarkemmin+noita+sanomisiasi...
02.10.2021 14:55
23 / 43