Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yesWeCanon
profiilit
yesWeCanon
yesWeCanon
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
5
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Optikolla+käynti+ajankohtainen?
En+usko+että+tuollaista+virusta+on+olemassa.
04.10.2020 01:35
Hyvä+poika!+Ymmärsit+kuitenkin+mitä+tarkoitin.+Harkitse+nyt+kuitenkin+sitä+kurssia.+Jos+olet+noin+kiukkuinen+vain+siksi+ettet+osaa+käyttää+kameraasi+ja+kuvat+epäonnistuvat?+Ei+ne+kurssit+kalliitakaan+ole.
Luin+just+quora+sivustolta+ajatuksen,+että+valokuva+syntyy+kuvaajan+korvien+välissä,+ja+kamera+on+vain+apuväline+miten+se+kuva+saadaan+muiden+ihmisten+näkösälle.++Samaa+mietä,+paljon+tärkeämpää+kuin+se+esim+onko+kamerassa+pentaprisma,+peili+vai+ei+mitään+on+se,+että+hoksaa+mistä+kuvan+haluaa.+Tässäkin+ryhmässä+puhutaan+vaan+kameratekniikasta+ja+brändeistä,+ei+kuvaamisesta.
13.06.2019 07:33
Vastaus+voisi+olla+kysymyksesi+käännettynä+toisinpäin+:+tottakai+jokaisella+on+vapaus+valita+välineensä.+Miksi+kantaa+huolta+nimimerkkien+takaa+annetuista+kommenteista?+
Siitä+huolimatta+tässä+vielä+yksi+kommentti.
On+varmaan+jo+mainittu,+että+kännykällä+saa+hyviä+kuvia+valoisalla.+Eli+en+toista+sitä.+On+varmaan+ihan+totta+että+moni+ei+isoa+järkkäriä+oikeasti+tarvitsisi.+Mutta+mitä+siitä,+jos+harrastuksestaan+tykkää.+On+mielestäni+ihan+ok+fiilistellä+teknisillä+ominaisuuksilla.+Siitä+vaan.+Kuvauksessa+on+se+minua+viihdyttävä+puoli,+että+se+onkin+osaksi+tekniikkaa+ja+osaksi+luovuutta.+Ja+se+tekniikkaosuuskin+jakautuu+digitaaliseen+runkoon+ja+täysin+analogiseen+optiikkaan,+eli+oppimista+riittää.+Onnistuneet+kuvauskohteet+edellyttävät+lisäksi+hieman+liikkumista+erilaisiin+kohteisiin.+Harrastuksena+kuvaaminen+on+siis+hyvin+monipuolinen.
Onko+sitten+mitään+järkeä+ostaa+kallis+teleobjektiivi+ja+ottaa+vaikka+kuva+varpusesta.+Niistä+on+varmaan+otettu+paljon+kuvia,+netistä+löytyy.+Miksi+tarvitaan+vielä+yksi+lisää?+Pointti+on+se,+että+se+on+itse+otettu.++Moni+tekee+itse+myös+vaikka+äänentoistolaitteita+vaikka+helpommalla+ja+halvemmallakin+saisi+kaupasta.+Itse+tekeminen+on+kivaa.
15.05.2018 13:20
Tässä+vielä+artikkeli+aiheesta.+https://photographylife.com/how-phase-detection-autofocus-works
Luulisin+että+pätee+periaatteessa+kaikkiin+peilikameroihin+eli+DSLR+kameroihin.+Kuvatessa+live-viewllä,+tarkennussensorit+on+pimeässä+ja+tarkennus+pitää+tehdä+kennolla,+useinmiten+varmaan+kontrastitarkennuksella+joka+on+hitaampi.
19.01.2018 13:33
Luulen+että+vähän+huoletonta+termien+käyttöä.+"kenno"+on+kyllä+aina+tarkoittanut+mielestäni+sitä+mikä+ennen+oli+filmi+:+se+levy+johon+menee+valo+ja+josta+tulee+kuvasignaali+ulos,+josta+prosessori+tekee+sitten+jpegin.+
Tarkennusanturit+on+asennettu+johonkin+sivuun,+ei+tietenkään+kennon+eteen.+Sellaiseen+paikkaan+että+ne+saa+valoa+kun+peili+on+alhaalla+(kun+ylhäällä+ollessaan+valo+menee+kennolle).+En+kyllä++niitä+antureita+selvyyden+vuoksi+"kenno":ksi+nimittäisi.
19.01.2018 11:43
1 / 1