Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kynä.mi
profiilit
kynä.mi
kynä.mi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
210
Kommenttia
2961
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aloitus+voi+olla+ilman+mitään+provoilua+rakastuneen+naisen+kirjoittama.+Tuskin+mikään+tuoksu+on+niin+hurmaava,+kuin+rakastuneen+naisen+kauneimman+kohdan+tuoksu.++🌹👀
23.03.2022 10:25
Ns.+välihuutosi+selittyvät+tavalla,+jota+en+palstalla+voi+kertoa.++🌹👀
23.03.2022 10:12
Päätös+tehdä+jotakin+johtuu+KAUSAALISESTI+ennakoivista+vaikutuksista,+1.+Geeneistä,+2.+ympäristötekijöistä,+3.+sattumasta,+jotka+mitkään+eivät+ole+ihmisen+päätösvallassa.+"Vapaata+tahtoa"+ei+ole,+vaikka+common+sense+sellaisen+otaksuukin.++🌹👀
23.03.2022 10:07
Luo+uudelleen+edellinen+vastineeni,+niin+tiedät,+mitä+minä+sanon.+Se+oli+aivan+erilaista,+kun+väitit+uudelleen+minun+sanoneen.++Jos+et+käsitä+tekstiä,+en+voi+sille+mitään.+Jos+tunnemaailmasi+pakottaa+sinua+käsityskyvyssäsi+sivuraiteelle,+en+voi+sille+mitään.
Asia+on+minun+puoleltani+loppuun+käsitelty,+voisin+vain+jatkaa+hyödytöntä+juupas-eipäs+-väittelyä.++🌹👀
23.03.2022 09:59
Selittäisiköhän+se+suomalaisten+feministien+kiivautta?++🌹👀
23.03.2022 09:48
Molemmat+sukupuolet+ovat+Suomessa+väkivaltaisia.+Onko+kysymys+synnynnäisistä+ominaisuuksista+vai+kulttuurista,+on+aiheuttanut+kiistaa+jo+monia+vuosia.+Alkoholinkäytön+määrällä+ei+voida+selittää,+koska+se+on+suunnilleen+sama+kuin+matalan+väkivallankin+maissa.+
Olisiko+suomalaisilla+yleisempi+geeni/geenit,+jotka+aiheuttavat+patologisen+humalatilan,+eli+täydellisen+levottomuuden+jo+pienellä+alkoholiannoksella.+Väkivaltaisuuttahan+esiintyy+eniten+humalassa.++🌹👀
23.03.2022 09:45
Olen+tismalleen+samaa+miltä,+mutta+poliittisesti+vähentäminen+ei+toteudu.+Jos+puuttuu+sellaisen+maan+asioihin,+jossa+lisääntyminen+on+tolkutonta,+saa+varmasti+mustan+maineen.++🌹👀
23.03.2022 09:23
Myös+valitsijan+taito+saattaa+kehittyä,+jolloin+siirrytäänkin+parempaan+suuntaan.+Kyllä+joidenkin+aivan+nuorten+valinta+saattaa+kohdistua+heikkotasoiseen,+joka+on+kaunis/komea,+ja+myöhemmin+parempitasoiseen,+joka+käytökseltään+ja+muilta+ominaisuuksiltaan+peittoaa+nuoruuden+kriteerit.
Kuvaamani+suunta+paremmasta+huonompaan+on+kuitenkin+keskimääräistä+käyttäytymistä.++🌹👀
23.03.2022 09:18
kuvitelmisille+>+kuvitelmillesi.+Anteeksi.
23.03.2022 09:05
En+ole+kirjoittanut,+mitä+väität+minun+sanoneen.+Tällaista+tutkimusta+ei+ole.
Olen+sanonut,+että+eniten+vaikuttavat+geenit,+jotka+ovat+perinnöllisiä.+Geneettinen+muuntelu+kasvaa+korkoa+korolle.+Huomattavan+vähän+vaikuttavat+ympäristötekijät+ja+opetus,+jotka+eivät+myöskään+ole+perinnöllisiä.+
Geenialleelien+frekvenssi+sopeutuu+ympäristöön.+Jos+ympäristö+pysyy+vakiona,+alleelien+frekvenssin+muutos+pysähtyy+paikoilleen,+kunnes+ympäristö+taas+muuttuu.+Geenistön+muutos+on+hyvin+hidasta,+ympäristö+voi+muuttua+vaikka+hetkessä.++
Yhden+sukupolven+sopeutumiskeinoista+suurin+on+aivojen+plastisuus,+mutta+on+myös+harjaantumisesta+ja+epigeneettisestä+muuntelusta+tulevia+vähäisiä+sopeutumia.
Evoluutio+toteutuu+vain+alleelien+frekvenssin+muutoksena+ja+uusien+mutaatioiden+tulemisena+valintaan+mukaan.+(Väitetään,+että+myös+epigeneettinen+perimä+saattaisi+olla+pysyvä,+mutta+tutkimukset+eivät+puhu+yhtä.)++
Jos+et+ymmärrä,+mitä+olen+sanonut,+ei+kuvitelmisille+ole+lähdetietoja.+Oikealle+tiedolle+en+kaivele+lähdetietoja,+koska+niiden+kaiveluun+ei+aika+riitä.+Lue+biologian+perustietokirjoja.+🌹👀
23.03.2022 09:01
Sellaista,+mistä+ilmenisi+käsitykset+kehityksen+suunnasta,+ja+tarvitseeko,+ja+voiko+suunnalle+tehdä+mitään,+tai+olla+tekemättä.++🌹👀
23.03.2022 08:34
Epigeneettisen+periytymisen+merkitys+on+suurempi+kuin+ennen+otaksuttiin,+mutta+ei+siltikään+SUURI.++🌹👀
22.03.2022 16:31
Lienet+jotenkin+sekoittanut+helluntailaisen+kastekäsityksen+ja+hautauksen.
22.03.2022 16:16
Suomessa+hautaustoimi+on+säädetty+kirkolle.+Poikkeukset+ovat+harvoja.
Hautaan+siunaamisella+ja+hautapaikalla+ei+ole+evankelisten+kirkkojen,+ei+siis+myöskään+helluntaiherätyksen,+mukaan+opillista+merkitystä.+Siksi+helluntailaisten+on+aivan+sopiva+noudattaa+perinteitä.+Haluavat+tulla+haudatuiksi+sinne,+minne+muutkin.
22.03.2022 16:09
Mistä+"omat+valinnat"+sitten+mielestäsi+johtuvat?+🌹👀
22.03.2022 15:57
Ajattelin+kyllä+epigeneettistä+periytymistä+jo+kirjoittaessani,+mutta+sen+merkitys+on+niin+vähäinen,+että+sivuutin+sen+ihan+lukemisekonomisista+syistä.+
Ei+biologian+teoria+ole+nyt+lähelläkään+lamarckismia.+++🌹👀
22.03.2022 15:26
Eniten+minuun+on+vaikuttanut,+niin+kuin+muihinkin+ihmisiin+geeniperimä,+vähäisessä+määrin+myös+kokemani.+
Geeniperimä+on+puolittain+mennyt+eteenpäin,+kokemus+on+kertomusten+kautta+mennyt+hyvin+vähän+ja+parissa+polvessa+häipyy+kokonaan.+
Vertaus+robottiin+on+aivan+asiallinen,+koska+ei+minulla,+eikä+millään+muullakaan+olennolla+ole+yliminää+eli+vapaata+tahtoa,+jolla+voisi+itseään+ohjailla.+Ts.+kaikki+toimintani+johtuu+geeneistä+ja+vähässä+määrin+kokemuksesta+ja+paljon+sattumasta,+joihin+minulla+ei+ole+osaa,+ei+arpaa.++Näytelmää+ei+ole+edeltä+kirjoitettavissa,+koska+siihen+vaikuttaa+myös+SATTUMA.+🌹👀
22.03.2022 14:36
Valinnan+preferenssit+heijastuvat+geneettiselle+tasolle.+Ainoastaan+uusi+mutaatio,+joka+on+satunnainen,+tuo+jotakin+uutta.
JOKAISELLA+alleelilla+on+oma+maksiminsa,+jonka+jälkeen+se+on+populaatiossa+jo+haitaksi.+Tämä+pitää+yllä+monimuotoisuutta.+🌹👀
22.03.2022 13:38
Käytännössä+käy+niin,+että+parikit+ovat+lähellä+toistensa+tasoa,+ja+hajonta+on+vähäinen.+🌹👀
22.03.2022 13:29
Jos+yrittää+yhdistää+tasa-arvo-ideologian+ja+biologiset+tosiasiat,+syntyy+tuubaa.++Tosiasioista+ei+voi+johtaa+pyrkimyspäätelmiä+eli+moraalia.+Humen+partaveitsi.++🌹👀
22.03.2022 13:25
72 / 149