Vapaa kuvaus

Aloituksia

116

Kommenttia

12444

1. Vastaa+nyt+vain+tuohon+kysymykseen.++Missä+ja+miten+"netti+paljasti?+Laitatko+ihan+selvän+linkin+niihin+"paljastuksiin"?
  2. Tuota+noin.+Olemmeko+me+siis+keskustelemassa+USA:n+toimista+maailmalla?+Mikäs+siinä.Jos+olemme,+ei+minulle+ainakaan+tuota+ongelmia+tuomita+USA:n+toimia.+Miksi+tuottaisi?+USA+tuntuu+olevan+aika+lailla+sekaisin+ja+jos+Trump+sattuu+uudelleen+valtaan+pääsemään,+mikä+vain+lienee+mahdollista.USA+on+sotinut+maailmalla+aika+lailla.+Ei+sitä+käy+kiistäminen.+Toki+on+sanottava+se,+että+ainakaan+minulle+ihan+jokainen+sota+USA:n+käymänä+ei+ole+yhtä+lailla+tuomittava.++Niin+tai+näin,+minä+ajattelen+asioita+puhtaasti+Suomen+ja+suomalaisten+näkökulmasta.+Meillä+on+naapurissamme+suuri+maa,+joka+hyökkäsi+toisen+naapurimaansa+ja+peräti+oman+sukulaiskansan+(!)+kimppuun.++Sanottiinpa+mitä+tahansa,+ainakin+minun+näkökulmastani+perusteet+olivat+puhtaasti+potaskaa.+Sen+verran+on+tullut+historiaan+ja+politiikkaan+perehdyttyä,+että+sen+suhteen+ei+ole+epäselvyyttä.Tuo+maa+on+turvallisuusriski+meille,+suomalaisille.+Sen+hyökkäys+Euroopassa+on+suuri+riski,+sillä+sodat+Euroopassa+ovat+ihan+eri+asia+kuin+alueilla,+joilla+on+sodittu+jo+vuosikymmeniä+putkeen+eri+syistä.+Sota+Euroopassa+on+riski+Suomen+kannalta.+Kuten+näemme,+ongelmat+realisoituvat+meidänkin+elämässämme+hyvin+selkeästi.+Siitä+ei+liene+epäselvyyttä?En+vähättele+humanitäärisiä+kärsimyksiä,+mutta+se,+mitä+USA+tekee+vaikkapa+Lähi-idässä,+ei+ole+valtava+ongelma+meille.+USA+ei+siellä+hyökkää+demokraattisen+maan+kimppuun.+Sen+hyökkäys+ei+ole+uhka+Suomelle.+USA+myös+edustaa+monin+osin+samoja+arvoja+kuin+me.+Venäjä+ei+edusta.+Venäjän+hyökkäys+on+brutaali+ja+moraaliton.+Ja,+kuten+sanoin,+se+on+todellinen+ongelma+meille.+Jos+Venäjä+saa+tahtonsa+läpi,+kukaan+ei+tiedä,+mitä+se+seuraavaksi+haluaa.+USA+on+se+klassinen+vihollisemme+vihollinen+ja+sen+syyt+sotia+ovat+moninaiset.+On+outoa+niputtaa+kaikki+USA:n+sodat+yhteen+nippuun.+Jokainen+niistä+pitäisi+arvioida+erikseen.+Pitäisikö+meidän+suomalaisten+ajatella+jotakin+muuta+kuin+Suomen+etua+ensisijaisesti?+Kuulisin+mielelläni+vastauksesi.Oliko+sinulla+vielä+muuta?
  3. Osoiterivillä.