Vapaa kuvaus

Aloituksia

116

Kommenttia

12444

1. Nykyisellä+hallituksellamme+on+omat+ongelmansa+ja+varsinkin+Vihreät+luokittelen+yhdessä+Persujen+kanssa+puolueeksi,+joka+ei+ole+hallituksessa+hyödyllinen.+Sen+verran+on+kuitenkin+tullut+elämää+nähtyä+ja+eri+hallituskokoonpanoja+seurattua,+että+en+ole+mitään+kovin+mullistavaa+nähnyt+yhdeltäkään+hallitukselta.+Nykyoppositiossa+KD+on+hyvin+lähellä+vasemmistoa+arvoiltaan+uskonnollisia+näkemyksiä+lukuunottamatta.+Kokoomuksen+lääke+kaikkeen+ovat+aina+vain+veronkevennykset.+Politiikan+ytimessä+ovat+lähinnä+suuryritysten+edut.+PS+taas+on+populistipuolue,+jonka+kyky+toimia+hallituksessa+on+hyvin+todennäköisesti+olematon.+Puolueen+peruskannattajista+hyvin+merkittävä+osa+olettaa,+että+yhteiskunta+toimii+sillä,+kun+kaikkea+kovasti+vastustaa.+Niin.+Minä+ei+tosiasiassa+usko,+että+mikään+hallituskokoonpano+olisi+kyennyt+pyörittämään+Suomea+merkittävästi+pienemmällä+velkamäärällä.+Puheet+ovat+puheita.+Kun+leikkauksia+tehdään,+käytännössä+kaikilta+puolueilta+katoaa+kannattajia+oppositioon,+joka+tietenkin+aina+vastustaa+leikkauksia.++Kyllä+minua+velka+huolestuttaa.+Olen+vasemmalle+kallellaan,+mutta+ei+se+kyllä+merkitse+sitä,+etten+käsittäisi+velkaantumisen+hintaa.+Minä+vain+en+hirveästi+usko+siihen,+että+vaikkapa+oikeistohalituskaan+toisi+ihan+sellaista+onnea+ja+autuutta+kuin+jotkut+kuvittelevat.+Varsinkin+Suomi24:n+yhteiskunnan+piikkiin+elävistä+kovan+linjan+"oikeistolaisista"+osa+saattaa+pettyä+hyvin+pahasti,+jos+ja+kun+etuuksia+rajusti+leikataan-+mikä+minusta+onkin+monien+kohdalla+jopa+jossain+määrin+oikein.+Noin+minä+ajattelen,+vaikken+hirvittävän+oikealla+poliittisesti+olekaan.
  2. Ja+tilanne+on+aina+sama.
  3. Älä+höpötä.
  4. Niinkö?
  5. Mitä+sitten?
  6. Niin+mikä+se+oli?