Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moottoriurheilu+on+täyrellistä+piittaamattomuutta+ekolookisista+arvoista,++perskeles...eikun+siis+piti+sanomani+että+ralli+se+on+mun+rattoni.+Ja+heti+toiseks+jalointa+urheilua+vormuloitten+jälkeen.+Hyvä+Kalle!
17.07.2022 14:53
Meillähän+on+vain+yksi+pentu,+sikäli+helpompi+röyhistellä+rintaansa+että+kyllä+oltiin+läsnä+lapsen+varhaisina+vuosina.
Mehän+ostettiin+tää+nykyinen+mökki+juuri+siksi+että+naapuritalossa+asui+perhepäivähoitaja+jonka+hoitoon+sälli+pääsi+heti.+Oli+siis+käytännöllinen+ratkaisu.+Molemmat+olimme+työelämässä+silloin,+rouva+semmosella+uralla+että+joutui+enemmän+käyttämään+aikaansa+töihin.+Mie+olin+niihin+aikoihin+aloittanut+yritystoiminnan,+sikäli+voin+säädellä+enemmän+tekemisiäni.+Eli+oikeastaan+olin+pojan+kanssa+niinä+vuosina+enemmän+kuin+äitinsä.
Mie+olen+syntynyt+50+-luvulla,+mutta+siis+varsin+"moderni"+kotitöitä+tekevä+perheen+isä.
17.07.2022 10:54
Se+on+todella+lyhyt+aika+kun+muksut+ovat+pieniä.+Keinolla+millä+hyvänsä+pitäisi+järjestää+elämänsä+siten+että+pystyy+olemaan+muksujen+varhaislapsuuden+ajan+edes+kohtuudella+läsnä+lasten+elämässä.+Ja+koskee+tietty+molempia+vanhempia+tämä.
Näin+on+helppo+sanoa,+mutta+ei+aina+olosuhteet+tee+tuota+helpoksi.+Itse+kyllä+ihan+harkitusti+rajoitin+noina+vuosina+töitteni+määrää+huomattavastikin+että+ehdin+olla+lapseni+kanssa.+Vaikka+silloin+olisi+voinut+takoa+kun+rauta+oli+kuumaa.+Mutta+omassa+arvomaailmassani+asioilla+on+tärkeysjärjestyksensä.
17.07.2022 09:34
Joo,+Björkboda+on+juuri+noita+ruukin+seutuja.+Vilkaisin+tossa+asuntojen+nykyhintoja+siellä,
pikku+rivaria+sais+alle+30+000,+pieniä+ok-taloja+alkaen+55+000.+Kokonaisen+36+huoneistoisen
kerrostalonkin+saisi+650+000+eurolla.+Ja+samaan+hintaan+todella+upeat+maisemat+ja+rauhallisen+elinympäristön.+Kaupat+ynnä+muut+palvelut+pelaa,+siellähän+on+nyt+turistien+takia+vilkasta.+Ja+Turkuun+matkaa+noin+80+km.+Jos+tässä+joskus+eläkkeelle+joutaa,+mikäs+sen
hienompi+asuinpaikka..
17.07.2022 08:20
Noh+ni,+taas+tuli+käytyä++morjestamassa+yhtä+tuttua+tuolla+saaristossa.+Tällä+kertaa+Kemiössä.+Café+Söderlångvikissa+lonastettiin+Libanonilainen+noutopöytä.+Tuolla+on+ilmeisesti+töissä+Libanonilainen+kokki.+Oli+jos+jonkinlaista+oudohkoa+pöperöä.+Alkuruokiakin+ainakin+10+lajia.+Kaikki+maultaan+kohtalaista,+ei+mitään+vahvoja+makuja.+Lämpimänä+ruokana+jotain+papujuttuja+ym.+Ja+sitten+miltei+parasta+koskaan+syömääni+sitruunakanaa.+Nam+ja+maiskis.
Takaisin+tultiin+Taalintehtaan+kautta.+Hieno+merellinen+taajama,+joka+kuitenkin+näyttää+olevan+vähän+rapistumaan+päin.+Tietkin+surkeassa+kunnossa.+Siellähän+lopetettiin,+eli+meni+konkurssiin+rautaruukki+vuonna+2013,+joka+työllisti+satoja+ihmisiä.+
Mutta+kesän+parhaat+mansikat+(Polkat+tietysti)+sieltä+saatiin.+Ja+hotkaistiin+ennen+kuin+autoon+ehdittiin+takaisin.
16.07.2022 17:38
Soon+toi+Kalle+kova+jätkä.+Tuleva+moninkertainen+maailmanmestari.+
Oikeastaan+vähän+kumma+juttu+että+MM+ralli+on+lajina+aika+pieni.+Vain+kolme+automerkkiä+mukana.+Tojota,+Hyundai+ja+Foortti.+
Ja+sivumennen+sanoen,+vaikuttaa+noi+korealaiset+olevan+vahvoilla+noissa+sähköautoissa.+Esim+juuri+Hyundain+ioniq+5+ja+tää+uusi+ioniq+6.+Maksaahan+noikin+kyllä.+Pesee+mennentullen+Teslat..ainakin+laadussa.
16.07.2022 09:56
Ne+on+noi+"raja-arvot"+sikäli+vähän+ongelmallisia,+että+voi+helposti+ajatella+että+sitten+on+vielä+"terve"+kun+ei+ylitä+raja-arvoa.
Se+on+kuitenkin+vain+luku+joka+on+johonkin+vedettävä.+Esim+diabeteksessä+paastoarvo+on+7.+Jos+menee+hitusen+yli+saa+diagnoosin,+jos+jää+hitusen+ali,+ei+saa+diagnoosia+eikä+(ilmeisesti?)+muuta+hoitoa+kuin+kehoituksen+seurailla+itse+asiaa+ja+kiinnittää+huomiota+elintapoihinsa.+
Ja+juu,+eturauhasjutut+kyllä+uhkaavat+jokaista+miestä+jossain+vaiheessa.+
Että+sähköfillarin+satulaan+olis+halua.+FitNordin+suhteen+itse+olisin+kyllä+aika+epäluuloinen..
16.07.2022 09:43
Eipä+ole+tuulut+käytyä+siellä+Fillaritallissa.+Me+ostettiin+ja+huollatetiin+fillari+Antin+Pyörässä+Puutarhakadulla.+On+muuten+aika+vanha+liike+tuo+Antin+Pyörä.+Vuodesta+1957+asti+toiminut.+Kauppiaita+lienee+ollut+matkan+varrella+monia.
Mielestäni+sähköfillari+on+sen+verran+monimutkainen+(ja+hinnakas)+kokonaisuus,+että+kannattaa+kyllä+huollattaa+säännöllisesti+ammattiliikkeessä.
Että+alkaa+FitNordin+laadulliset+ominaisuudet+selvitä..no,+halpa+on+harvoin+huippulaatua,+mutta+mikä+milloinkin+on+hyvä+hinta/laatusuhde,+selviää+vain+kokemuksen+myötä.+Huippuominaisuuksista+ei+välttämättä+ole+järkevää+maksaa+maltaita,+jos+halvempikin+täyttää+tarpeet.
15.07.2022 16:45
No+jaa,+elintapani+eivät+ole+olleet+kovinkaan+esimerkilliset.+Ylipainoa+ollut+joskus+paljonkin,+nykyisin+vähemmän.+Olen+tällainen+"jojo"+tyyppi,+kaapista+löytyy+vaatekokoja++S+-+XL.+
Ruokatavat+siis+sitä+sun+tätä,+"kulinaria"+ollut+terveellisyyttä+tärkeämpää.+No,+viime+vuosina+olen+siirtynyt+"osapäivä"+vegetaristiksi,+eli+syön+kyllä+paljon+kasvisruokia.+Eipä+tuollaisia+rasvan+laatuja+tai+suolapitoisuuksia+ole+juuri+tullut+pohdittua.+Paitsi+nykyään.
Tupakkiakin+polttelin+nuorena,+viinaksia+en+ole+koskaan+sanottavasti+käyttänyt.+Olisi+ehkä+pitänyt,+ilmeisesti+viinakset+ovat+kohtuullisesti+käytettynä+eduksi+verisuoniterveydelle.
Liikuntakin+on+vaihtelevaista.+No+joka+päivä+jotain+kuitenkin.+Toisaalta+voiko+esim+sähköpyöräilyä+liikunnaksi+sanoa?
15.07.2022 15:43
No+siinä+tarvitaan+jo+ruista+ranteeseen+että+jaksaa+tollasia+leuanvetoja+tehdä.+
Noi+diabetekset+ja+monet+muutkin+hitaasti+kehittyvät+taudit+ovat+sikäli+petollisia+että+saattavat+muhia+elimistössä+pitkäänkin+ennekuin+merkkejä+itsestään+näyttää.+Eli+säännöllistä+syyniä+tarttis+kropalle+saada.+Ettei+käy+kuin+Junnun+laulussa:+"Mies+kun+tulee+tiettyyn+ikään,+eihän+sillä+pelaa+mikään."+Pätee+kyllä+naisiinkin.
Miekiin+edellisen+kerran+kävin+jossain+terveystarkastuksessa+yli+kymmenen+vuotta+sitten.+Siis+ennen+kuin+tuossa+keväällä+liukastuin+ja+sain+kallovamman+jonka+yhteydessä+Tyksissä+nuo+kohonneet+sokerit+hoksattiin.
Jaa+että+vaihteet+prakaa?+Siinä+ei+siis+ollutkaan+niitä+huolettomia+napavaihteita,+vaan+oikein+ketjuvaihteet.+Niitten+säätö+onkin+oma+taiteenlajinsa.+Oikeastaan+vähän+oudoksun+sitä,+että+jos+uuden+fillarin+tilaa,+niin+tuleeko+se+sitten+kotiin+ihan+"rakennussarjana"?++Saanee+pyörän+siis+huomattavasti+edullisemmin+tuossa+muodossa+kuin+ihan+valmiiksi+koottuna..
15.07.2022 15:39
"ei+sitten+ole+enää+mitään+lääkitystä."
Kai+nyt+sentään+kipulääkitys+loppuun+asti?+En+tosin+tiedä+minkälaisia+kipuja+rintasyövän+loppuvaiheessa+on.
Että+mansikoita+pakkaseen?+Kyllä+ne+pitää+laittaa+suuhun.+Ainakin+jos+vastapoimittu+auringossa+kasvanut+Polka+on+kyseessä.+Nam.+Ja+tuommoisia+saa+diabeetikkokin+syödä+niin+että+suupielistä+roiskuu.
15.07.2022 13:16
Sain+tähän+kakkostyypin+diabetekseen+lääkehoidoksi+metformiinihydrokloridia,+joka+ymmärtääkseni+ei+ole+insuliinia+vaan+jotenkin+muuten+alentaa+veren+sokeripitoisuutta.+Aluksi+500+mg+päivä,+viikon+päästä+1000+mg.+Sitten+asteettain+vielä+suurempia+määriä+jos+tarvis.
Meikästä+tulee+varmaan+huomattavasti+vähemmän+imelä+kirjoittaja+tämän+hoidon+turvin?
Outoja+ovat+sinun+verenpainelukemasi.+Jos+miulla+on+syke+luokkaa+100,+kuten+on+joskus+verenpainetta+mitatessa+ollut,+pomppaa+yläpainekin+tonne+yli+180.+Jopa+200.++Meitillä+siis+syke+korrelloi+hyvinkin+tarkasti+paineiden+kanssa.+Alin+leposykkeeni+nykyisin+on+60.+Mitatessa+jos+saan+sen+pysymään+lähellä+tuota,+verenpaineeni+on+jo+alle+130/80
Eli+on+melkoisen+hankalaa+mitata+luotettavasti+paineita.+Luulen+että+monia+saatetaan+jopa+"ylihoitaa"+korkean+verenpaineen+vuoksi+jos+ei+osata+kiinnittää+tarpeeksi+huomiota+tuohon+että+pitää+olla+elimistö+täydellisesti+lepotilassa.+Syke+nousee+rajusti+itsellänikin+pienenkin+hermoilun+takia.
15.07.2022 13:06
Jaa+että+juu,+pareehan+se+uusi+ketju+on+kuin+pussillinen+vanhoja?+Vai+miten+se+sanonta+menikään...+
En+oo+ehtinyt+edes+vilkaista+edellistä+ketjua,+mutta+perinteisissä+terveysaiheissa+pysäkseni,+miekiin+olen+nyt+sitten+virallisesti+diabeetikko.+Kahden+paastoverensokerin+arvot+nippanappa+yli+rajan.+Olen+oikeastaan+huojentunut.+Nyt+pitkään+huolestuttaneet+oireet+saivat+nimen+ja+hoidon.+Oikeastaan+jo+vuosia+olen+tiennyt+olevani+diabeetikko,+en+vain+ole+saanut+aikaiseksi+tehdä+asialle+mitään.+Onneksi+esim.+munuaisarvot+olivat+kuitenkin+vielä+ok.+Diabeteshän+hoitamattomana+ennenpitkää+(muunmuassa)+tuhoaa+munuaiset.+Sitten+tulee+noutaja.+Esim+appiukkoni+kuoli+pitkäaikaisen+ja+vaikean+diabeteksen+jälkeen+nimenomaan+munuaisten+lakattua+toimimasta.
Verenpainekin+pitäisi+nyt+saada+tolkuttoman+alas,+eli+jotain+120/80.+Tähän+mennessä+olen+saanut+sen+laskemaan+jo+135/85+lukemiin.
Että+on+tässä+ihmettelemistä,+ruokavaliota+pitäis+ruuvata+yhä+terveellisemmäksi.+Ei+kovia+rasvoja+eikä+suolaa.+Mie+kun+olen+tämmöinen+kulinaristi.+Kaikki+huippujuustotkin+ovat+täynnä+kovaa+rasvaa+ja+suolaa...Hajuton+ja+mauton+on+siis+kulinaarinen+tulevaisuuteni+oleva?
Ja+Ceekin+näyttää+vielä+olevan+voimissaan?
15.07.2022 11:10
Toi+on+tota+kun+lapsille+annetaan+ajokortti.+Pitäisi+päinvastoin+nostaa+ikärajaa,+tai+parasta+olisi+tehdä+jonkinmoinen+psykologinen+kypsyystesti.
Mutta+päättyi+juuri+oikeat+vormulakisat,+oli+taas+hyvää+skabaamista+tuolla+Itävallassa.
10.07.2022 17:36
Just+just,+kaikkea+se+mainosmies+osaa+paperille+laittaa+siten+että+se+kuulostaa+järkeenkäyvältä.+Tuo+asia+voi+ratketa+vain+niin,+että+ottaa+"tyypit"+sekä+tuolla+FitNordilla,+että+jollain+monivaihteisella+sähkövehkeellä.+Ehkä+useammallakin.+Ja+ajelee+vähän+pidemmän+matkan.+Noissahan+on+paljon+muitakin+eroja+kuin+vaihteet.
10.07.2022 15:50
Joo,+tasapainotyyny+on+loistava+väline+tuohon+tarkoitukseen.+Meil+on+tasapainolevy,+sellainen+ufon+näköinen+pyörivä+levy+jolla+on+kohtalaisen+vaikea+pysyä+tolpillaan.+
Pyöräilystä+vielä+puheenollen,+tunnen+parikin+mummelia+tuolla+pohjanmaalla+jotka+vielä+hyvinkin+korkeassa+iässä+käyvät+esim+kaupassa+pyörällä.+Oisko+toinen+ollut+jo+90+luokkaa+kun+vielä+veri+veti+satulaan.
10.07.2022 15:27
Immeinen+on+kekseliäs,+jos+joku+raaka-aine+loppuu,+tilalle+keksitään+tuotapikaa+toinen.
Akkuteollisuus+ja+siihen+liittyvä+muu+tekniikka+kuten+latauslaitteet+ovat+huikeassa+kiidossa
olevaa+teollisuutta.+Halusimmepa+tai+emme.
Se+on+kyl+tosi+että+iän+myötä+valoa+kaipaa+nähdäkseen+enemmän.+Siitäkin+puhutaan+paljon+että+autolla+ajaminen+tulee+pimeällä+vaikeaksi.+Meikä+kyl+näkee+edelleen+yhtä+hyvin+kuin+nuorena+pimeälläkin+ajaessa.+Vaikka+oon+jo+vaik+kuinka+vanha.+Voi+olla+tietty+niinkin,+että+autojen+valot+ovat+siinä+määrin+kehittyneet,+että+se+kompensoi+huonontunutta+hämäränäkökykyä.
Ja+Edsonille+pahoittelut+että+kirjoitin+taasen+kielloista+huolimatta+tänne.+Kiusa+se+on+pienikin+kiusa?
10.07.2022 15:01
Joo,+varmaan+monilla+iän+myötä+tuo+pyöräily+hiipuu.+Toisaalta+mikäs+sen+parempaa+harjoitusta+tasapainon+ja+lihaskoordinaation+ylläpitämiseen?+Meikä+on+vielä+sen+verran+kondiksessa+että+tulee+ajaltua+tuolla+pitkin+metsäpolkujakin.+Vähän+vaarallista+hullun+hommaahan+se,+mutta+mitäs+hullu+ei+huvikseen+tekisi?+Joku+outo+viehätys+meikällä+on+ollut+aina+vauhdin+hurmaan,+ois+varmaan+tullut+mainio+vormulakuski.
Tänään+kelit+ovat+taas+kesäisemmät,+lämpö+kyllä+edelleen+alle+20.+Turku+kuulemma+eilen+suunnilleen+upposi+sateen+takia.
10.07.2022 14:31
Sähköpyörät+on+suunniteltu+sähköavusuksella+ajettaviksi.+Kokonaan+ilman+avustusta+ajaessa+tuntuu+kyllä+raskaammalta+kuin+tavallinen+pyörä.+Tämä+siis+vain+omiin+kokemuksiin+perustuen,+voip+olla+toisin+toisissa+pyörissä.
Että+sähköpyörä+ilman+vaihteita?+Ei+kyllä+kuulosta+kovinkaan+nerokkaalta.+Kyllähän+nimenomaan+vaihteitten+avulla+pyöräily+saadaan+jouhevaksi.+Tommoinen+7-8+vaihteinen+napavaihde+on+hyvä+ja+oikeastaan+täysin+huoltovapaa.+Tosin+valtaosassa+pyöriä,+nimenomaan+miesten+malleissa+on+noita+ketjuvaihteita.+Oikein+säädettynä+ja+huollettuna+hyvä+systeemi+kyllä+sekin.+Mutta+vaatii+siis+enemmän+huomiota.
10.07.2022 11:08
"SK:sta+luin+eilen+iltalukemisekseni+kolme+valioainetta.+Ne+luettuani+totesin,+että+ehkä+en+enää+kehtaa+kirjoittaa+muualle+kuin+oman+tietsikkani+uumeniin.+Käsittämätöntä+kirjoitustaitoa+ja+kielen+hallintaa+18-kesäisiltä!"
Valioaineet+asia+erikseen,+mutta+noin+yleisemmin+ottaen,+sanoisin+että+keskiverto+nuorten+kirjallinen+ilmaisutaito+on+heikkoa.+Koskee+myös+yliopisto-opiskelijoita.+Koskee+oikeastaan+kaikkia+ikäluokkia.+Toki+on+niin+että+ne+jotka+työkseen+tai+muuten+paljon+kirjoittavat,+(ja+lukevat)+osaavatkin+kirjoittaa.+Lahjakkuuskin+auttaa.+Tosin+moni+on+sitä+mieltä+että+lahjakkuus+on+yhtä+kuin+harjoittelu.+Kaikki+oppivat+mitä+vain+kun+tarpeeksi+opettelee,+"lahjakas"+ehkä+sitten+vähän+helpommin.
10.07.2022 10:28
39 / 130