Ja OECD:n toiseksi nopein.
Niin, tiesitkö tätä?
Tiesitkös muuten, että Suomessa on Euroopan kovin talouskasvu
81
865
Vastaukset
- Anonyymi00001
Enpä tiennyt ja sinäkin vain luulit.
Ainakin Viron talouskasvu vuoden ensimmäisellä kvartaalilla oli 1,1 % ja Islannin peräti 3,7 %.- Anonyymi00006
Entä Färsaaret, oliko siellä 5% kasvu 😁😁
- Anonyymi00027
Anonyymi00006 kirjoitti:
Entä Färsaaret, oliko siellä 5% kasvu 😁😁
Tanskan ensimmäisen kvartaalin tulokset eivät ole vielä vahvistuneet. Färsaarta niissä ei eritellä.
- Anonyymi00038
Avainluvut vuonna 2025:EU (27 maata): Talouskasvu 1,1 %, inflaatio 2,3 %.Euroalue: Talouskasvu 0,9 %, inflaatio 2,1 %.Suomessa talouskasvu oli vuonna 2025 varsin hidasta ja jäi noin 0,2 prosenttiin.
- Anonyymi00042
Anonyymi00038 kirjoitti:
Avainluvut vuonna 2025:EU (27 maata): Talouskasvu 1,1 %, inflaatio 2,3 %.Euroalue: Talouskasvu 0,9 %, inflaatio 2,1 %.Suomessa talouskasvu oli vuonna 2025 varsin hidasta ja jäi noin 0,2 prosenttiin.
Entä vuonna 1578?
- Anonyymi00073
Anonyymi00038 kirjoitti:
Avainluvut vuonna 2025:EU (27 maata): Talouskasvu 1,1 %, inflaatio 2,3 %.Euroalue: Talouskasvu 0,9 %, inflaatio 2,1 %.Suomessa talouskasvu oli vuonna 2025 varsin hidasta ja jäi noin 0,2 prosenttiin.
Siis olematon.
- Anonyymi00002
Juuri Danske Bank alensi Suomen talousennustetta. Väärä hälytys?
- Anonyymi00005
Kuka tahansa voi ennustaa mitä tahansa. Nyt puhutaan todellisista luvuista.
- Anonyymi00029
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kuka tahansa voi ennustaa mitä tahansa. Nyt puhutaan todellisista luvuista.
Aloituksessa puhuttiin kyllä pikemminkin puppua kuin todellisista luvuista.
- Anonyymi00032
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kuka tahansa voi ennustaa mitä tahansa. Nyt puhutaan todellisista luvuista.
Joo velka ainakin kasvaa reippaasti.
- Anonyymi00039
Anonyymi00029 kirjoitti:
Aloituksessa puhuttiin kyllä pikemminkin puppua kuin todellisista luvuista.
Juuri näin.
- Anonyymi00043
Entä vuonna 1578?
- Anonyymi00067
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kuka tahansa voi ennustaa mitä tahansa. Nyt puhutaan todellisista luvuista.
Nimenomaan. Jos normaali keskiarvo olisi karvan verran alle yksi, niin vuosien 2008-2025 välillä arvo olisi esimerkiksi 1,1473. Todellisuudessa se on laskenut keskimäärin 0,5 pros per vuosi ja on n. 0,92. Edellisen vuoden arvo on aina nolla, ja jos nyt lukuun sata lisätään yksi, niin se 101. Tasaisesti viiden vuoden aikana yksi on vuonna X on 2,5 Mutta se on hitsisti jäljessä normaalists.
- Anonyymi00003
Aloittaja tietää vain sen, minkä on kuullut huoltoaseman juoppojengiltä. Ja uskoo sen todeksi : )
- Anonyymi00004
Heikkoa on tuo kasvu joka ei pelasta mitään. Uhkatekijöitä on paljon edelleen ja kulut kasvaneet rajusti sotakoneisto vie alaspäin kovaa vauhtia kaikkea.
- Anonyymi00008
En tiedä pelastaako mitä, mutta ainakin tuo kasvu sai Sdp:n ja Ylen hirvittävän raivon valtaan. Hyvä niin!
- Anonyymi00007
Tarvitaan tunnetusti noin 5% talouskasvua ennenkuin uusia työpaikkoja syntyy.
Aikas utopiaa Suomessa enää koskaan.- Anonyymi00055
Kommunismis on utopiaa..
- Anonyymi00009
800% kovempi, mitä Euroalueella keskimäärin.
- Anonyymi00011
Totta, Euroalue 0,1%, Suomi 0,9%.
- Anonyymi00010
Kovin talouden romahduksen kasvu.
- Anonyymi00012
Sannan 41 miljarin velka painaa. lähde: VTV.
- Anonyymi00019
ja orpo purran vielä suurempi miljardimäärä (yli 50miljardia)
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
ja orpo purran vielä suurempi miljardimäärä (yli 50miljardia)
Joka meni Sannan velan korkoihin
- Anonyymi00036
Anonyymi00021 kirjoitti:
Joka meni Sannan velan korkoihin
Porvarivaletta.
- Anonyymi00046
Anonyymi00036 kirjoitti:
Porvarivaletta.
Totta, maksoihan se Sannan sysipaska sotekin.
- Anonyymi00056
Anonyymi00036 kirjoitti:
Porvarivaletta.
Komukan ulinaa ei mikään voita..se on musiikkia korville..
- Anonyymi00064
Anonyymi00019 kirjoitti:
ja orpo purran vielä suurempi miljardimäärä (yli 50miljardia)
OBS! Orpon ja Purran hallituksen velka tulee ylittämään 60 miljardia.
Lisäksi 1 miljardi otettiin hallituksen kassaan (Vet) Valtion eläkerahastosta, 2,4 mrd ARAn loppetusrahoista ( Asuntorahasto) ja 1,4 mrd Työttömyyskassojen ylijäämästä, joka jäi edellisen hallituksen ennätystyöllisten kasvusta.
Et tietenkään tyhmäpersu ole ottanut selvää asioista vaan levität persujen tupailtojen trollipaska-aineistoa.
Kaikki kun laskee on velka ja kassatuloitus n. 65 miljardia. Marinin hallituksen ottama velka oli 38,4 mrd. - Anonyymi00076
Anonyymi00021 kirjoitti:
Joka meni Sannan velan korkoihin
Ei mennyt. Nykyhallitus nosti korkoja.tunarit !
- Anonyymi00077
Anonyymi00064 kirjoitti:
OBS! Orpon ja Purran hallituksen velka tulee ylittämään 60 miljardia.
Lisäksi 1 miljardi otettiin hallituksen kassaan (Vet) Valtion eläkerahastosta, 2,4 mrd ARAn loppetusrahoista ( Asuntorahasto) ja 1,4 mrd Työttömyyskassojen ylijäämästä, joka jäi edellisen hallituksen ennätystyöllisten kasvusta.
Et tietenkään tyhmäpersu ole ottanut selvää asioista vaan levität persujen tupailtojen trollipaska-aineistoa.
Kaikki kun laskee on velka ja kassatuloitus n. 65 miljardia. Marinin hallituksen ottama velka oli 38,4 mrd.Persupaskat on tyhmiä.
- Anonyymi00013
Maailman Onnellisin Huijattu Kansa, persuvedätys.
- Anonyymi00022
Riikka teki suomalaisista maailman onnellisimman kansan .
- Anonyymi00065
Anonyymi00022 kirjoitti:
Riikka teki suomalaisista maailman onnellisimman kansan .
Riikka on katkera ja onneton ihminen . Naamakin aina norsunvituralla.
- Anonyymi00078
Anonyymi00022 kirjoitti:
Riikka teki suomalaisista maailman onnellisimman kansan .
Rikkaista.
- Anonyymi00079
Anonyymi00065 kirjoitti:
Riikka on katkera ja onneton ihminen . Naamakin aina norsunvituralla.
Ehkä noin, vähän mielipidekysymys. Minulle riittää se, että Riikka nosti Suomen talouden Euroopan ykköseksi, suomalaisista maailman onnellisimpia ja tsemppasihan Riikka vielä leijonatkin MM-kultaan!
- Anonyymi00091
Anonyymi00079 kirjoitti:
Ehkä noin, vähän mielipidekysymys. Minulle riittää se, että Riikka nosti Suomen talouden Euroopan ykköseksi, suomalaisista maailman onnellisimpia ja tsemppasihan Riikka vielä leijonatkin MM-kultaan!
Riikka jytkyttää!
- Anonyymi00014
Suomi on nyt tämän uuden poliittisen normaalinsa kolmannessa köyhtymiskierteessään, jossa inflaatiota kiihdyttävä politiikka aluksi lisää talouskasvua, mutta pian ollaan entistäkin pahemmissa vaikeuksissa.
- Anonyymi00023
Suomessa on Euroopan matalin inflaatio 1,5%, muualla 3%.
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Suomessa on Euroopan matalin inflaatio 1,5%, muualla 3%.
Mutta Sannan aikana oli korkein 10%.
- Anonyymi00041
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mutta Sannan aikana oli korkein 10%.
Porvarivaletta öyhötyksesi.
- Anonyymi00015
Purra astukoon esiin, selittämään 500.000 työttömälle, kuinka he menevät töihin, josta saa edes kohtuullisen toimeentulon.
- Anonyymi00017
Sdp ja EK ovat molemmat oikeassa siinä että Suomi tarvitsee lisää pakolaisia ja työperäistä maahanmuuttoa.
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sdp ja EK ovat molemmat oikeassa siinä että Suomi tarvitsee lisää pakolaisia ja työperäistä maahanmuuttoa.
Niin onhan sillä työllistävä vaikutus..
poliisi, oikeuslaitos, asianajajat, sosiaalihuolto.. saa paljon lisää töitä..
Ongelma on se että tämän työn maksajat koostuu lhinnä kantasuomalaisista. - Anonyymi00028
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sdp ja EK ovat molemmat oikeassa siinä että Suomi tarvitsee lisää pakolaisia ja työperäistä maahanmuuttoa.
Itiksessä on huutava pula lampsijoista.
- Anonyymi00030
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sdp ja EK ovat molemmat oikeassa siinä että Suomi tarvitsee lisää pakolaisia ja työperäistä maahanmuuttoa.
Hallituksen mukaan meillä on osaajapula ja siksi maahanmuuttoa tarvitaan.
- Anonyymi00049
Anonyymi00030 kirjoitti:
Hallituksen mukaan meillä on osaajapula ja siksi maahanmuuttoa tarvitaan.
Nyt ne kamelikuskit on tärkeitä, kun öljyn hintakin on ollut nousussa.
- Anonyymi00059
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sdp ja EK ovat molemmat oikeassa siinä että Suomi tarvitsee lisää pakolaisia ja työperäistä maahanmuuttoa.
Ja sä tarviit lisää kuivana kakkoseen..muut vain ei halua maksaa sun perversioistas..
- Anonyymi00082
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sdp ja EK ovat molemmat oikeassa siinä että Suomi tarvitsee lisää pakolaisia ja työperäistä maahanmuuttoa.
Niitähän hallitu hakee.
- Anonyymi00031
Suomessa myös velkaantuminen kovaa luokkaa. 200 miljardia kohta ja pelkät korot nousemassa useihin miljardeihin vuodessa.
- Anonyymi00033
Onko pariskunta Orpo & Purra taas selittänyt,että talous kasvaa 3%
tänä ja ensivuonna.Noita tilasto tieteilijöitä on joka lähtöön.
Konsultit tekee rahasta vaikka mitä tilastoja herrat ja narrit pyytää.- Anonyymi00050
Ei 3%, vaan 3,6%. Ensimmäisellä kvartaalilla tuli jo 0,9%, vuositasolla se on 3,6%, ei 3%.
- Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
Ei 3%, vaan 3,6%. Ensimmäisellä kvartaalilla tuli jo 0,9%, vuositasolla se on 3,6%, ei 3%.
Ei se ihan sillä tavalla toimi. Olisi kiva, jos toimisi, mutta ei.
- Anonyymi00081
Anonyymi00052 kirjoitti:
Ei se ihan sillä tavalla toimi. Olisi kiva, jos toimisi, mutta ei.
Kyllä se toimii, talouskasvua on jo ensimmäisellä kvartaalilla niin paljon että se vastaa 0,9% vuositasolla. Ja 4x0,9%= 3,6%.
- Anonyymi00034
Hyvin menee, kiitos hallitukselle.
- Anonyymi00035
Kauanko viipyy tällä kasvuvauhdilla, että päästään täältä kuopan pohjalta maan pinnan tasolle?
Siis sille tasolle missä muut verrokkimaat ovat ja pitkän aikaa olleet.
Ainiin, nekin kasvavat, eli siirtyvät kauemmas myös.
Me ollaan aika pahasti takamatkalla, kiitos PersKok väärin ajoitetut ja väärin kohdistetut leikkaukset jotka tappoivat talouskasvun vuosikausiksi.- Anonyymi00037
Totta.
- Anonyymi00070
Totta!
- Anonyymi00084
Sillävälin kansa köyhtyy.
- Anonyymi00047
Talouskasvun luku 0,9 prosenttia selittyy pääosin valtion sotatarvikehankinnoilla.
- Anonyymi00051
Sotatarvikkeet tulee ulkomailta. Bkt laskennassa tuonti vähentää bkt:a, vienti lisää. Siten sotatarvikkeet alensi bkt:a.
- Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Sotatarvikkeet tulee ulkomailta. Bkt laskennassa tuonti vähentää bkt:a, vienti lisää. Siten sotatarvikkeet alensi bkt:a.
"Bruttokansantuotteen tasoa nostivat myös puolustusinvestoinnit."
https://stat.fi/fi/julkaisu/cmfqjbsxm83kx08w4mbyxxh14 - Anonyymi00086
Juuri niin.
- Anonyymi00048
Surkea porvariprovo ketjun aloitus.
- Anonyymi00054
Se taisi vain luulla, että keskiarvoa parempi tarkoittaa samaa kuin kaikkia parempi. Päätellen nolostumisen tuomasta vitsiksi heittämisestä ketjussa.
- Anonyymi00057
Empä tiennyt tuotakaan.
- Anonyymi00060
Viron talouskasvu on kääntynyt vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä 2,4 prosentin nousuun. Maan BKT:n arvo oli tammi-maaliskuussa 10,2 miljardia euroa. Kolmen vuoden taantuman jälkeen talouden odotetaan kokonaisuudessaan kasvavan noin 1,6–2,3 prosenttia vuoden 2026 aikana.
- Anonyymi00061
Islannin talous kasvoi vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä (tammi–maaliskuussa) 2,7 % verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Kausipuhdistettuna BKT nousi peräti 3,7 % edelliseen neljännekseen (loka–joulukuu 2025) verrattuna.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Islannin talous kasvoi vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä (tammi–maaliskuussa) 2,7 % verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Kausipuhdistettuna BKT nousi peräti 3,7 % edelliseen neljännekseen (loka–joulukuu 2025) verrattuna.
Vuositason tarkastelussa Norjan kokonaistalous kasvoi 1,7 prosenttia vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna vuoden 2025 vastaavaan ajankohtaan.
- Anonyymi00083
Anonyymi00062 kirjoitti:
Vuositason tarkastelussa Norjan kokonaistalous kasvoi 1,7 prosenttia vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna vuoden 2025 vastaavaan ajankohtaan.
Suomella vuositasolla 3,6%.
- Anonyymi00063
...eli pitsapaikkoja ja kebab-kioskeja on starttirahoilla perusteltu pilvin pimein pitkin maakuntia ? Kyllä , kyllä tiedämme , 3-4 000 km useampi kuukausi pitkin maata ..
tyhmyyttään sitä töitä tekee mutta kun on vääränväriseksi syntynyt ..- Anonyymi00068
Sinäkö et pysty perustamaan yritystä siksi, että ihonvärisi tekee sinut kyvyttömäksi? Vai mitä yritit sanoa?
- Anonyymi00087
Anonyymi00068 kirjoitti:
Sinäkö et pysty perustamaan yritystä siksi, että ihonvärisi tekee sinut kyvyttömäksi? Vai mitä yritit sanoa?
Eihän perut osaa.
- Anonyymi00066
Yksin kertaisesti kyse on siitä miten muutos lasketaan, ja kuka laskee ja uskoo.
- Anonyymi00069
Eihän sellaista ”tietoa” ole olemassakaan.
Kenelläkään, missään. - Anonyymi00071
Maailman paras terveydenhuolto, paras koulujärjestelmä, onnellisin kansa...
Jotain kumman tuttua tässä on:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Propaganda- Anonyymi00085
Tuttua on - sen taidonhan vihreytyneet entiset stallarit osaavat. Useimmat heistä ovat jo toki eläkkeellä tai jopa vihreämmillä laitumilla mutta ovat opettaneet taidon nuoremmille seuraajilleen. Suomi nousuun luku- ja kirjoitustaidottomilla koneinsinööreillä!
- Anonyymi00072
Satuja vain.
- Anonyymi00088
Orpon lompakon? Wi tavallisen ihmisen
- Anonyymi00089
Nykyhallituksen kanssa on koko vaalikauden ajan ollut kitukasvua ja jopa taantumaa, aika kovaa luokkaa 5-8 prosentin kasvu pitäisi saada täksi ja ensi vuodeksi jotta saataisiin edes 100 000 uutta työtöntä työllistettyä siis tällä hetkellä meillä on 100 000 uutta työtöntä vaikka tavoite oli 100 000 uutta työpaikkaa!
- Anonyymi00092
Sannan aikana kasvu oli Euroopan huonoin, ylivoimaisesti.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010912799.html
- Anonyymi00093
Hallitus runnaa....
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41995Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56876