Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

499

  1. Kiitän+Saaripasasen+sisäistä+sihteeriä+saamastani+huomiosta,+vaikken+sellaisesta+oikein+piittaakkaan.+Saaripasasen+lohduksi+voisin+kertoa+yhden+asian,+missä+olen+narrannut+kiusaksesi+ruokkien+sairaalloista+kateuttasi,+mutta+en+kerro+sitä.+Se+on+ainoa+asia+jossa+olen+narrannut+ja+järjestänyt+sinulle+sitä+sinun+kuuluisaa+"villalankaa".En+ole+mikään+Finnairin+asiantuntija+ja+tavallisen+lentomatkustajan+tehtäväkään+ei+ole+toimia+sellaisena.+Olen+kuitenkin+ollut+tyytyväinen+aina+Finskiin+ja+ymmärrän+miten+se+skulaa.Iskä+opettaa+pyynnön+vuoksi+kuitenkin+hieman+liiketaloutta+ja+kertoo+syyn+miksi+valtion+ei+kannata+luopua+Finnairista+eikä+sen+tukemisesta.Voitto,+tappio+ja+tukeminen+ei+ole+koko+tarina+Finnairinkaan+suhteen.+Kokonaisuuteen+kuuluu+työllistävä+vaikutus+verotuloineen,+lentolippujen+monenlaiset+verot+ja+se+että+Finski+rahtaa+turisteja+Suomeen+kuluttamaan+rahaa.Rahdissakin+on+vero.Finnairin+palkkalistoilla+olevat+maksavat+pelkästään+palkkatuloihin+kohdistuen+veroja+työnantajansa+kanssa+Suomeen+noin+180+miljoonaa+euroa+vuosittain.+Kotimaan+lennoilla+on+10%+alv+lipun+hinnassa+ja+kaikissa+lennoissa+verojen+osuus+on+noin+30-40%+lipun+hinnasta,+joka+tarkoittaa+sitä+että+Finnairin+liikevaihdosta+30-40%+palautuu+Suomeen+veroina+plus+mainitut+palkkatulojen+verotukset.https://www.is.fi/matkat/art-2000000208374.htmlVuosina+2013+-+2019+Finnair+teki+voittoa+ja+tekisi+sitä+edelleen+ilman+koronaa+ja+Ukrainan+sotaa.+Voitoista+on+maksettu+veroa+myös.+Kun+siis+vähennetään+Finnairin+maksamista+veroista+Finnairille+maksetut+tuet,+huomataan+että+valtio+on+voitolla+useita+miljardeja.+Finnairin+tarina+ei+ole+mitenkään+ainutlaatuinen+muiden+lentoyhtiöiden+kanssa.On+sellainen+sanonta+olemassa+suurten+yhtiöiden+suhteen+että+"Ei+ole+varaa+antaa+kaatua".Trump+on+esimerkkinä+leiponut+hirmuisia+tappioita+useilla+yhtiöillään,+mutta+hän+on+kokonaisuutena+niin+monessa+mukana,+ettei+pankit+uskalla+hakea+häntä+konkurssiin,+sillä+se+tulisi+kalliiksi+velkojilleen+ja+saneerauksessa+osa+jäisi+ilman.Trump+itse+on+kehuskellut+että+hänellä+on+pankissa+7+miljardia+dollaria+rahaa.+Asiantuntijat+ovat+arvioineet+Trumpin+koko+omaisuuden+arvoksi+kuitenkin+vain+noin+160+miljoonaa+dollaria.+Todellisuudessa+hän+on+reippaasti+köyhempi+kuin+vaikkapa+meidän+Nalle,+tai+nykyisin+siis+Ruotsin+Nalle.Tyttö+on+kaverinsa+kanssa+Pattayalla,+minä+ajelen+maanantaina+perässä+ja+heitän+tytöt+"etelään",+jossa+vietän+itsekin+pari+päivää.
  2. Pahoittelen+etten+pyytele+olemassoloani+anteeksi.+Ei+kuulu+tapoihini.+En+voi+kertoa+muiden+tarinaa+omanani,+joten+kerron+omaani.+Siksi+koska+minä+olen+minä,+enkä+tietääkseni+ole+kukaan+toinen.Meissä+on+suuria+eroavaisuuksia,+numeropasanen.+Kehuskelet+että+sinulla+on+erinomainen+muisti,+korkeat+koulutukset,+komeat+urat,+sanot+olevasi+älykäs+ja+että+sinulla+on+lähes+paranormaaleja+kykyjä+lukihäiriösi+vuoksi.Voin+kertoa+sinulle+että+sinulla+ei+ole+mitään+noista.+Monasti+olen+maininnut+että+aivosi+on+asennettu+väärinpäin+päähäsi,+sillä+puhut+miltei+aina+käänteistä+totuutta,+eli+juuri+päinvastoin+kuin+asia+on.Kärsit+pahimmasta+luetun+ymmärryksen+häiriöstä,+mitä+olen+lukenut,+ja+minä+luen+paljon.+Luen+joka+päivä+pelkästään+uutisia+vähintään+tunnin.+En+myöskään+ole+koskaan+nähnyt+moista+jääräpäätä,+joka+kiistää+täysin+kiistattomat+tosiasiat+vuodesta+toiseen+eikä+suostu+millään+oppimaan+uutta,+eikä+varsinkaan+totuutta.Minä+en+väitä+olevani+mitään+ihmeellistä.+Koulut+meni+niin+ja+näin,+lukiokin+jäi+kesken,+urheilusaavutuksia+ei+suurempia+ole,+harrastuksia+vain,+ihmissuhteiden+suhteen+olen+aika+kivasti+pärjännyt,+siltoja+ei+ole+palanut+kuin+parin+ihmisen+kanssa.Olet+aivan+uskomaton+ja+uniikki+tapaus,+mutta+kiitän+sinua,+sillä+sinä+teet+tämän+palstan+mielenkiintoiseksi+kun+joutuu+miettimään+missä+tuollaisia+oikein+sikiää.Kun+28x+tänne+enää+harvakseen+kirjoittelee,+niin+palsta+olisi+kovin+tylsä+ilman+sinua.Kakskasin+takia+tätä+aloin+joskus+2015+lukemaan.+Kakskasi+on+mukavan+rento+boheemi+panomies+ja+tosimies,+eikä+mikään+hiihtäjä.+Mukava+tarinankertoja+myös.Minä+olen+helposti+hiiltyvää+sorttia,+tosin+en+"siviilissä".+Suomen+tyttäreni+esim+pitää+minua+edelleen+maailman+rauhallisimpana+ja+kilteimpänä+isänä.+Silti+hän+tietää+että+iskään+voi+luottaa+tiukoissakin+tilanteissa.Jos+minulla+on+tarve+suuttua+tai+puuttua+joidenkin+käytökseen,+teen+sen+varmasti+ja+heti.+Kavereita,+perhettä,+sukulaisia+tai+naisia+en+koskaan+ole+lyönyt,+eikä+ole+ollut+tarve+edes+huutaa.+Riittää+auktoriteetti+ilmankin.Leikkimielellä+on+kokeiltu+kaikenlaista,+painista+lähtien.+Senssupersoonalle+tiedoksi+että+tyttäreni+meni+toisen+päivän+jälkeen+parturiin,+kun+kyllästyi+tekoblondihiusten+ihastelijoihin.+Otti+niin+lähelle+luomuväriään+kuin+mahdollista.Minä,+veljeni+ja+siskoni+mukaanlukien,+Suomen+lapseni+oli+kaikki+pienenä+luonnonkiharoita+superblondeja,+joiden+hiusväri+muuttui+murrosiän+aikoihin+ristiveriseksi.+Äitinsä+on+erittäin+tumma,+epäsuomalaisen+näköinen+joka+muistuttaa+enemmän+thaimaalaisen+ja+saksalaisen+naisen+sekoitusta,+kuin+suomalaista+naista.+Hänen+sukujuurensa+ovat+Saksasta+vielä+1700-+luvulla+olleet,+geenitutkimusta+kun+tarkastelee.Ehkä+kauneusihanteeni+muodostuivat+hänen+vuoksi+tällaisiksi+kuin+ne+ovat+nykyisin.+Tumma,+hoikka,+temperamenttinen+töröhuuli,+joka+ottaa+parisuhteen+ja+seksin+tosissaan+ilman+virnuilua.En+väitä+myöskään+olevani+erityisen+älykäs+ja+muistini+huononeminen+oli+yksi+syy+aloittaa+thaikielen-+opinnot+aivojumpaksi.+Aivot+tarvii+duunia+siinä+missä+kroppakin.2010+vuoteen+mennessä+oli+ehtinyt+tapahtua+kaikenlaista.+Joskus+heitin+arvion+että+elin+1993-2010+niin+aktiivista+elämää,+että+siitä+olisi+riittänyt+viidelle+tasaista+elämää+viettävälle.+Piti+yrittää+optimoida+kaikki+unta+myöten,+että+jaksaa.Eipä+sitä+sitten+jaksanutkaan.+Olin+jonkilaisessa+burnoutissa+2008-+2012,+vaikken+sitä+oikein+myöntänyt+enkä+näyttänyt+ja+se+oli+suurin+syy+toisen+liiton+kariutumiseen.+Jotkut+viisaat+on+sanoneet+että+burnoutista+toipumiseen+menee+sama+aika+kuin+siihen+miten+se+on+hankittu.+Olen+samaa+mieltä.+Tämä+vuosi+on+elämäni+paras+vuosi,+sanotaanko+vuoden+2003+jälkeen.+Olen+taas+elossa+ja+tyytyväinen+elämään.+Kiitän+siitä+joka+päivä+Jumalaa+ja+Buddhaa.+He+eivät+ole+minulle+sellaisia+kuin+kirjoissa,+vaan+he+ovat+minulle+elämä,+elämän+voima,+luonto+ja+olemassaolo,+eikä+mitään+taruolentoja.Hörhöilyn+aika+on+ohi+näillä+näkymin.+En+ole+sama+mies+kuin+olin+ennen.+Olen+lopultakin+ottanut+viisaammilta+ja+kantapään+kautta+neuvot+vastaan.+En+pelkää+kuolemaakaan+laisinkaan.Kerroin+ehkä+joskus,+kun+sain+erikoisen+sairaskohtauksen+ja+olin+varma+että+henki+lähtee.+Siinä+tilanteessa+minua+ei+harmittanut+mikää+muu+kuin+se,+että+kaikki+läheiset+eivät+ehkä+tienneet+miten+paljon+heitä+rakastin.Korjasin+asian+heti+kun+pääsin+sairaalasta+ja+seuraavat+kuukaudet+ekan+vaimon+kanssa+olivat+parhaita+ikinä.+Avainsana+oli+aitous+ja+rehellisyys.+Ei+pienintäkään+feikkiä.+Sellaisia+naisia+on+erittäin+harvassa.+Hän+ei+valehtele+koskaan,+ei+edes+tiedä+mitä+on+pettäminen+tai+kusettaminen+ja+herkkyydessään+ainutlaatuinen.+Rotunainen.
  3. Etsit+siis+lomallasi+epäkohtia,+onnettomuuksia,+sairaita+ihmisiä,+surullisia+elämänkohtaloita,+hajuja,+paskaa,+rikkinäisiä+vessanpöntön+kansia+yms.Olisiko+tuossa+asennepuolessasi+hieman+tarkistettavaa?+Seitsemän+talvea+(pisimmät+noin+9+kuukautta)+Pattayalla+viettäneenä+minua+ei+ole+kiinnostanut+eikä+haitannut+Pattayalla+mikään+mainitsemasi+asia,+enkä+ole+niitä+edes+huomannut.Sääli+on+sairautta+ja+sellaisten+asioiden+märehtiminen+joka+ei+kuulu+sinulle+tai+jolle+et+voi+mitään.+Kannattaa+keskittyä+vain+omaan+elämään+ja+onnen+tavoitteluun.+Maailma+ei+parane+kantamalla+toisten+murheita+ja+syntejä+hartioillaan.+Se+on+tekopyhyyttä+se+eikä+sillä+ole+mitään+tekemistä+humanismin+kanssa.Minä+en+tunne+narkkareita+kohtaan+minkäänlaista+sympatiaa.+Minun+puolesta+heidät+voisi+kärrätä+suoraan+krematorioon+pois+ihmisten+silmistä+ja+harmina.+Kerjäläisiä+auttelen+ohimennen+vaikka+tiedän+että+osalla+heistä+ei+ole+mitään+hätää.Rappio-alkkikselle+saatan+ostaa+viinaa,+koska+tiedän+että+he+eivät+kuntoudu+enää.+Saavatpahan+elää+hetken+unholassa+ja+ilman+tutinaa+viimeiset+aikansa.+Irtolaiset+kerätään+Pattayalta+pois+epäsäännöllisillä+kampanjoilla.+Silloin+tulee+harmaa+koppiauto+paikalle.+Karkoituskeskuksia+on+ainakin+Tratissa,+en+jaksa+googlata+missä+muualla.+Se+on+ihan+oikein+ja+hyväksi+sekä+Thaimaalle+että+sille+irtolaiselle+itselleen.Thaimaassa+on+myös+runsaasti+saattohoitoloita.+Muun+muassa+siellä,+missä+sinä+aiemmin+asuit.+Heti+portinpielessä+kaksi+taloa.+Tunnen+nimittäin+suomalaisen+joka+asui+siinä+vieressä+vuokralla.Älä+opeta+isääsi+naimaan+moottoripyöräilyn+suhteen.+Minä+osasin+vastaohjauksen+jo+13+vuotiaana,+mutta+en+tiennyt+millä+nimellä+sitä+kutsutaan.+Luulin+sen+johtuvan+siitä+että+runko+on+niin+löysä+että+prätkä+taittuu+väärään+suuntaan+sen+vuoksi+vastaohjauksella.Vastaohjaus-+termin+kuulin+ensimmäistä+kertaa+suomalaiselta+motoristilta+Alpeilla+tai+Espanjassa,+en+muista.+Siihen+aikaan+ei+ajo-opetuksia+ollut.Ajelutin+aikoinaan+Suomessa+ja+sittemmin+myös+Alppireissuilla+lukuisia+naisia.+Kaikki+olivat+hurmiossa+serpentiiniosuuksien+jälkeen+ja+sain+enemmän+persettä+kuin+aseman+vessanpönttö.+Yksi+sairaanhoitaja,+joka+on+ihan+vaan+kaveri,+sanoi+yhden+ajo-osuuden+jälkeen+että+hän+ei+tiennyt+aiemmin+osaavansa+itkeä+ja+nauraa+samaan+aikaan.+Silmät+oli+aivan+turvoksissa+ja+hän+hyperventiloi.Ex-+vaimoni+sanoi+häämatkallamme+ajettuamme+pitkin+Thaimaata+5500+km+että+nautti+joka+hetkestä+ja+luottaa+100%+ajotaitoihini.+Pidän+aina+turvamarginaalin+nopeudessa+enkä+koskaan+aja+riskirajoilla,+en+koskaan+aja+pimeään+mutkaan+holtittomasti+yksin+enkä+kaksin+ja+kaahaan+vain+sen+verran+että+on+varmaa+ettei+mopo+lähde+käsistä.+Hyvin+on+toiminut+tähän+päivään+saakka.+Huomaan+vauhdin+hiipuneen+reaktiokykyjen+hiipumisen+ohella+hieman,+ja+turvamarginaali+on+suurempi.+En+oikeastaan+kaahaa+enää+koskaan.+Voiman+tunne+alla+on+kuitenkin+mukavaa+ja+miehekäs+murina,+oli+sitten+kyseessä+auto+tai+prätkä.+Ducati+on+seuraava+joka+menee+vaihtoon.++Hommaan+jonkun+japsicustomin.+Pattayalla+oli+usein+Kawan+Vulcan+1700+Classic.+vuokralla.+Ehkäpä+sellainen,+mutta+sellaisilla+putkensuojilla+ettei+pohkeet+pala+ja+ilman+mitään+katteita,+plexiä+ja+muita+hörhellyksiä.Pojat+on+poikia+ja+tytöt+tekee+niitä+lisää.
  4. Home+sweet+home.+Huilipäivä.Se+että+sinä+olet+hitailla+hoksottimilla+varustettu+arka+ukkeli,+joka+on+vasta+viiskymppisenä+kokeillut+mopolla+ajoa,+ei+tarkoita+sitä+että+kaikki+olisi+sellaisia.+Jos+ei+ikinä+ole+ajanut+mopolla+tai+skootterilla,+niin+sitä+ei+kannata+alkaa+opettelemaan+Pattayalla,+mutta+tuskinpa+kukaan+edes+tekisi+niin.+Muistan+sinun+kertoneen+kokeilleen+ekan+kerran+mopolla+ajoa+Hua+Hinissa+päälle+50+vuotiaana.+Pattayan+alueella+mopoilu+on+turvallista.+Nopeudet+ei+pääse+kasvamaan,+rantakatu+ja+kakkoskatu+on+yksisuuntaisia+ja+liikennevalot+toimii.+Isoja+teitä+ylittäessä+kun+on+tarkkana+ettei+sieltä+kukaan+tule+vanhoilla+vihreillä,+niin+kaikki+hyvin.Kaistat+kannattaa+opetella+että+ymmärtää+missä+kohtaa+tietä+ajetaan+mitenkin+ja+että+oppii+ymmärtämään+mistä+joku+voi+tulla+eteen.+Minä+ajelin+10+vuotiaana+ekan+kerran+pappatunalla,+13+vuotiaana+oli+jo+kesätöillä+hankittu+350+kuutioinen+Honda,+15+vuotiaana+motocrossi-+pyörä+ja+19+vuotiaana+eka+iso+pyörä,+1100+kuutioinen+Suzuki.Myöhemmin+muun+muassa+maailman+nopein+sarjavalmisteinen+pyörä+Hayabusa.+Isoilla+pyörillä+on+Alppien+serpentiineillä+taitettu+sellainen+50tkm.+Pattayalla+asustelin+noin+7+talvea,+onnettomuuksia+0+kpl.+Ei+edes+pienen+pientä+naarmua.+Ajellut+käytännössä+koko+Thaimaan+ympäri+ilman+onnettomuuksia+kaksipyöräisillä.Autolla+kerran+peruutin+parkkipaikalla+pienen+auton+keulaan,+johon+tuli+pikkuinen+lommo.+Siitä+selvittiin+silleen+että+annoin+parkkipaikan+vartijalle+500+bahtia+niin+hän+ei+sitten+enää+nähnyt+tapausta.Viimeisin+onnettomuuteni+on+Suomesta+vuodelta+1999,+kun+mustan+jään+vuoksi+ajauduin+risteykseen+punaisia+päin.+Siinäkin+vain+vähän+pelti+paukkui.Onnettomuudet+johtuu+Thaimaassa+surkeista+kuskeista+ja+pahimmat+onnettomuudet+rattiin+nukahtaneista+ammattikuskeista+tai+känniläisistä+nuorista+vespoineen.+Juhlapyhinä+lava-auton+lavalla+menee+monta+kerralla.+Lavalla+matkustamista+ollaan+kieltämässä.Kaupunkialueella+on+vaikeaa+joutua+pahaan+onnettomuuteen+ellei+itse+hölmöile.+Nykyään+ei+tosiaan+enää+kannata+kännissä+ajella.+Ennen+siitä+selvisi+helpolla,+nyt+voi+käydä+huonosti+varsinkin+"budjettimiehille",+joilla+ei+ole+luottokorttia+tai+kavereita+jotka+laittaa+lisää+rahaa.Puhut+potaskaa+sakkojen+maksamisesta.+Kaikki+thaikut+maksaa+sakkonsa+ihan+siinä+missä+farangitkin.+Jos+et+saa+sovittua+sakkoa+paikanpäällä,+poliisi+ottaa+kaniin+joko+ajokorttisi+tai+jos+sitä+ei+ole,+niin+moposi.+Kun+palaat+kuitin+kanssa,+saat+mopon+takaisin.Sanoit:"opettele+erottelemaan+mikä+on+pattaya+mikä+on+pattaya+city,+chonburi"-Sinun+kannattaa+noudattaa+tuota+omaa+ohjettasi,+nimittäin+kun+Jomtien+on+Pattayan+kaupunginosa+ja+siksi+sinne+ei+Pattayalta+ole+matkaa+laisinkaan.+Pattayan+keskustaan+siitä+on+matkaa+noin+viisi+minuuttia,+jos+ei+ole+ruuhkaa.Millä+perusteella+sanot+Jomtien+beachia+paremmaksi+kuin+Pattaya+beachia?+Siksikö+että+se+on+kapea+kaistale+kuten+Hua+Hin+beach?+Maisemointi+on+miltei+identtinen+molemmissa.Tykkään+itse+mieluummin+jompparin+beachista,+koska+siellä+on+vähemmän+kaupustelijoita.+Veden+laatu+molemmissa+riippuu+säistä+ja+vuoroveden+tilanteesta.Nong+Nooch+ei+sovellu+kaltaisellesi+huonokuntoiselle+ylipainoiselle+ukkelille.+Et+jaksa+kävellä+siellä+kuin+jätskibaariin+ja+pöljistellä+sen+ikkunasta+ihmisiä.
  5. Terkkuja+dollarimiehelle+sihteeripoikasi+unelmien+provinssista+https://ibb.co/s5QSyjcSiinä+on+kuvassa+ihan+oikean+Chiang+Maissa+toimivan+suomalaisen+ravintoloitsijan+poika,+thai-tyttöystävänsä+ja+suomalainen+Chiang+Maissa+opettajana+työskentelevä+kaveri,+sekä+tyttäreni.+Taustalla+pari+suomalaista+heppua+lisää+lomalla,+näiden+kavereita.+Kahdella+autolla+liikentessä+ollaan.+Mae+Chaemissa+viimeinen+yö+suomalaisissa+tunnelmissa+ja+huomenna+ajellaan+lentoasemalle.Kukaan+heistä+ei+tunne+sensei-Jormaa,+eikä+Chiang+Maissa+vieläkään+ole+salaista+moottorirataa+eikä+suomalaisten+pitämiä+Harley+Davidson-+henkisiä+baareja.+Ei+ole+koskaa+ollutkaan.Pidät+tuon+sihteeripojusi+kielen+kurissa,+niin+voidaan+minun+puolestani+joskus+tavata+ihan+rauhallisissa+merkeissä+kun+samalle+alueelle+satutaan.+En+mikään+hullu+ole,+enkä+vuosikymmeniin+ole+ihan+pienestä+ketään+simputtanut.+Olemukseni+on+sellainen+että+99%+miehistä+tietää+jo+etukäteen+miten+siinä+käy,+jos+alkaa+vinoilemaan+tai+isottelemaan+minulle.+Siksi+niitä+tilanteita+ei+tapahdu,+eikä+ole+koskaan+tapahtunut+Thaimaassa.+Pari+vuotta+sitten+eräs+tuttu+humalainen+suomalainen+suuteli+väkisin+toisen+miehen+tyttöystävää.+Karjaisin+hänelle+että+irti+ja+nyt+kotiin+nukkumaan.+Säikähti+ukko+niin+pahasti+että+putosi+polvilleen+ja+nyyhkytti+että+"anteeksi+anteeksi+anteeksi..+mä+meen+anteeksi"Soitti+vielä+seuraavana+aamuna+ja+pyyteli+anteeksi.+Raamit+tuo+auktoriteettia+ja+kokemus+itsevarmuutta.Kuten+olen+sanonut,+Pattaya+on+paljon+rauhallisempi+ja+väkivallaton+kaupunki+verrattuna+vaikkapa+Lahteen+tai+Helsinkiin.+Turussa+tulee+nyrkit+kipeäksi+kun+Aurajoen+hurmurit+tulee+täysin+surutta+pokaamaan+toisten+vaimoja+kapakassa.+Samana+iltana+kolmannen+tapauksen+jälkeen+sanoin+silloiselle+vaimolle+että+eiköhän+lähdetä+kotiin.Suihkun+kautta+Hessun+respan+terdelle+ihailemaan+vuorimaisemaa.
  6. Oli+pakko+ottaa+foto+kun+käytiin+paikassa+jossa+Paraisten+karatemestari+on+nuijinut+sekä+ihmiset+että+karhut+pandoiksi,+kun+kehtasivat+reviirilleen+tulla!+8)https://ibb.co/wKj4msnSeutulan+sarjainttäjä+taas+vauhdissa+ja+uusi+satusetäkin+on+palstalla+aivan+Timmynä,+joka+taitaa+olla+senssun+uusi+hyvin+lääkitty+hahmo+matkalla+Pattayalle.+Jos+hän+ei+olisi+senssu,+niin+senssu+vaatisi+häneltä+"todisteita"+ja+nimittelisi+tätä+ja+aikomustaan+mennä+naisiin+muistutellen+maksulumpuista.Saaripasanen+ymmärtänyt+taas+väärin,+mikä+on+a-+luokan+ja+mikä+b-+luokan+loma?Meilläpäin+A-+luokan+loma+suoritetaan+ilman+vaimoa.Mihinkäs+sinä+sitä+rahaa+oikein+Pattayalla+käytät,+jos+kerta+vaimon+kanssa+paljon+halvempaa?+Ainoa+asia+mihin+Pattayalla+kuluu+rahaa+on+naiset+ja+heille+tarjoilu,+enkä+usko+että+teet+kumpaakaan,+vaikka+kuinka+olisi+a-+tai+b-luokan+loma.Mikäs+tuo+dollarijuttu+on?+Taasko+alkaa+ne+amerikansadut+joissa+koulutat+erikoisjoukkoja+ja+olet+keskiyöllä+syömässä+Las+Vegasissa+aamiaista?Dollari+ei+kelpaa+maksuvälineeksi+Ruotsissa,+Saksassa+eikä+Ranskassa,+eikä+arka+pieneläkeläinen+missään+Jenkeissä+matkustele.+Niin+ja+tosiaan+Maken+baaria+ei+ole+ollut+aikoihin+enää.+Make+hoiti+erään+palveluksen+minulle+aikoinaan,+muuten+en+tunne+miestä+sen+kummemmin.Olin+ensimmäistä+kertaa+ulkomailla+itse+vasta+täysikäisenä+ja+eka+retki+motolla+olikin+varsin+kattava,+Ruotsin+kautta+aina+Algarveen+saakka+kaikkien+alppimaiden+kautta.Ei+matkailu+ollut+kallista.+Sinulla+vaan+oli+pieni+palkka+nuorisotoimen+talkootöissä.Eka+"etelänmatka"+oli+Kyprokselle+ja+tienasin+silloin+10.000+markkaa+kouraan+kuussa+heti+armeijan+jälkeen.Se+oli+keskivertoa+parempi+palkka+siihen+aikaan.+Siihen+aikaan+myytiin+Välimerelle+ja+Kanarialle+kahden+viikon+matkoja+hintaan+noin+3000+markkaa.+Perillä+riitti+sellainen+100+markkaa+per+päivä+ruokaan+ja+juomaan+toinen+satanen.Nykyään+vastaava+kahdenviikon+matka+Välimeren+kohteeseen+maksaa+yhdelle+hengelle+reilun+tonnin,+joka+hyvinkin+on+vastaava+summa+kuin+silloinen+"viisitonninen".+Tarjouksia+oli+silloinkin+ja+jotkut+äkkilähdöt+oli+miltei+ilmaisia.+Meille+äkkilähdöt+ei+koskaan+olleet+mahdollisia,+kun+kumpikin+oli+töissä+joissa+lomat+oli+sovittava+ajoissa.Itse+tosiaan+aloitin+matkailun+vasta+täysikäisenä,+kun+vanhemmatkaan+ei+koskaan+olleet+käyneet+Poria+kauempana.+Isä+suunnitteli+Helsingin+matkaa+mutta+ehti+kuolla+sitä+ennen.Omat+lapseni+olivat+käyneet+20+maassa+ennenkuin+täyttivät+ensimmäisen+kymmenensä.+Tosin+niistä+maista+suurin+osa+tuli+vain+ajettua+matkailuautolla+läpi+kohti+Alppeja+ja+"etelää".+Parasta+mitä+lapset+tiesi+oli+veneily+itämerellä+ja+matkailuautoilu+joko+Suomessa+tai+Euroopassa.+"Etelän"+lomista+ei+saa+niin+paljon+irti+perheenä+kuin+yhdessä+matkustaessa+kulkuneuvolla+jossa+on+kaikki+tarvittava+yösija+mukaanlukien.Parin+tunnin+huili+huoneissa+ja+sitten+lähdetään+tytön+kanssa+katsastamaan+Chiang+Main+iltaelämää.+Ei+taida+meidän+sensei+tulla+vastaan+tälläkään+kertaa.
  7. Olenko+taas+tietämättäni+osallistunut+johonkin+kilpailuun,+jossa+esitetään+korkeinta+palkintopallia+minulle?+Pahaa+pelkään+että+en+pärjää+tässä+kisassa.Joudun+korjaamaan+taas+tuota+400+tilastoa,+varmaankin+viidennen+kerran,+kun+Hua+Hinin+Henry+Saari+muistaa+sen+aina+väärin.Siviilipuolen+"kaatoja"+on+sellainen+90kpl,+joista+noin+60+tapahtui+ennen+armeijaa+amerikanautoilun+sivutuotteena.Armeijassa+oli+tupa+täynnä+Pohjanmaan+maalaispoikia,+jotka+ei+olleet+vielä+päässeet+kärkeä+kastamaan+kuin+ehkä+kerran.+Joku+kysyi+illalla+sitten+kun+oltiin+punkissa+jo+että+onkos+jätkät+saaneet+minkä+verran?+Vastasin+rehellisesti+että+viime+kesänä+noin+25+"kaatoa".+Kukaan+ei+uskonut+ja+alkoi+hirveä+manaaminen+ja+kiroilu.Enkä+minä+ollut+edes+tuvan+kovin+panomies,+sillä+Lahdesta+niinikään+oli+yksi+keskustan+alueella+asunut+mallipoika,+joka+nuoresta+iästään+huolimatta+oli+jo+armoton+playboy+ja+jatkoi+sitä+uraansa+vielä+15+vuotta+armeijan+jälkeenkin.+Hän+oli+mallitoimiston+listoilla+ja+pani+kaikkea+mikä+liikkui+tai+ei+liikkunut.+Järjesteli+myöhemmin+missikisoja+ja+sen+sellaisia.Loput+meikäläisen+siviilikaadoista+tuli+erojen+jälkeen+treffailun+yhteydessä.+Se+oli+aina+treffit+ja+kaato.+Vain+kerran+jäi+yksi+neito+vaiheeseen,+kun+oli+ehtinyt+kiinnostua+jostakusta+muusta.Sitten+saapui+työn+puolesta+tehdasvierailut+ja+sen+sellaiset+ulkomaille.+Niissä+mentiin+poikkeuksetta+illallisen+jälkeen+jatkoille+ilotaloihin+ja+strippiluoliin.+Saksassa+enimmäkseen+käytiin,+kerran+Ranskassa+ja+kerran+Italiassa.+Pari+kertaa+Latviassa+ja+useita+kertoja+Virossa.+Oli+tavallista+että+Tallinnan+viikonlopun+retkellä+mentiin+suoraan+ilotaloon+ja+sitten+vasta+käymään+hotellilla.Kuten+mainitsinkin+aiemmin+niin+veljeni+"apuna"+olin+Kyproksella+Nikosiassa+"töissä".+Totuus+oli+että+paineltiin+toisen+kaverin+kanssa+suoraan+Pafokseen+golfaamaan+ja+ilotaloon.+Rakastuin+ainakin+neljä+kertaa+neljän+illan+aikana.+Äärettömän+mukavia+ja+naisellisia+venäläisiä+naisia,+mutta+kaikkein+eniten+rakastuin+Milenaan,+joka+oli+Moldovasta+ja+uskomaton+akrobaatti+strippitangon+kanssa.Hyvässä+lykyssä+meistä+olisi+tullut+pari,+ellei+Milena+olisi+kadonnut+juuri+sinä+päivänä+kun+hänen+työsuhteensä+iloluolassa+loppui.+Siellä+ne+varmaan+Milenan+luut+somistaa+jotakin+soraharjua+rannikon+tuntumassa+Pafoksella.Näistä+ulkomaankeikoista+kertyi+siis+jotakin+50+pikaromanssia+ehkä.+Ei+jaksa+laskea+tarkemmin.Pattayalla+en+Muay+Thain+aikoihin+koskaan+harrastellut+kuin+korkeintaan+hieromoiden+happy+endejä.+Iloittelu+alkoi+vasta+ekan+liiton+loppuvaiheessa,+mutta+se+alkoikin+kunnolla.Ensimmäisen+baaripitoisen+kaksiviikoisen+aikana+Pattayalla+korjasin+tilastot+kerralla+uuteen+uskoon.+Sama+toistui+tulevilla+matkoilla.+Tahti+oli+hiipunut+jo+kun+olin+ekaa+talvea+asukkina.+Nopeasti+olin+luonut+sellaisen+tyttöringin+ympärille,+etten+kehdannut+heitä+panna+paljoakaan,+kun+he+kaikki+oli+kavereita+keskenään+ja+kuuluin+siihen+laumaan+jo+monessakin+roolissa.Se+oli+kuninkaallista+aikaa,+kun+ainoana+sonnina+painelen+kaupungilla+neljän+tai+viiden+tytön+kanssa+ostoksilla,+rannalla,+bileissä,+ravintolassa,+karaokebaareissa+ja+vaikka+missä.+Koko+posseen+kuului+noin+11+tyttöä.Joku+suomalainen+joskus+kysyikin+"onks+noi+kaikki+sun",+johon+vastasin+ilman+hymyn+häivääkään+että+on.Tytöt+valehteli+toisilleen+että+ei+se+mua+pannut,+vaikka+olinkin+siellä+yötä.+Totuus+oli+että+panin+varmasti+viimeistään+aamulla.Näistä+ne+sitten+kertyy+ne+meikäläisen+vaatimattomat,+ehkä+vajaat+kolmesataa+kokonaiskaatoa.+Viikonloppu+ollaan+kotona,+hevi+illallinen+kaatoi+jo+muut.+Maanantaina+lähdetään+kiertueelle+tyttären+kanssa+kaksistaan.