Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

499

  1. Vainoharhainen lukuisista persoonallisuushäiriöistä ja ilmeisestä aivovauriosta kärsivä erakko häiriköinyt mielipuolisen maanisen kateellisena tätä palstaa jo 7 vuotta.

    Joskus olen ollut uskossa että hänellä on vielä toivoa, mutta olen yltiöpositiivisena ollut aivan väärässä.

    On aivan järjetöntä pilata päiväänsä väittelemällä henkilön kanssa, jonka rinnalla hölmöinkin apina on huippujätkä.

    Matkailustahan ja Thaimaasta täällä ei voi kukaan puhua ilman että tuo kellohamepelle tunkee joka väliin herjoineen ja vielä koettaa päteä asioissa joista hänellä ei ole mitään todellista käsitystä.

    Olen ollut aika laiska Facebookin parissa jo useita vuosia. Vain pari päivitystä kuukaudessa. Jotta suomenkielinen kirjoitustaito pysyisi yllä, aion lisätä sillä puolella kirjoittelemista ja lopettaa tämän kokonaan.

    Poistan nimimerkkini ja takaisin en tule. Ystävät löytää minut ilman tätä sontaa vallan hyvin ilman että apina roikkuu perskärpäsenä joka raossa mielenvikaisine teorioineen.

    Ei muuta kuin pitäkää hauskaa ja syksynjatkoa Suomeen Saaripasasellekin.

    Taisi olla sinulla viimeinen kausi Thaimaassa muutenkin ja mitäpä sait irti 7 vuoden periodista? -Et mitään. Huoneessa nökötit koko ajan. Koronarajoitukset oli sinulle helpotus kun tunsit itsesi hetken aikaa normaaliksi. Se on ohi nyt.
  2. Kirjoitit:
    "olemme toimittaneet 20 kpl muovirasioita tuonne raflaan ettei tarvitse aina pakata niitä erikseen... Muuten tuo on täällä erittäin yleinen tapa, kun tulee vieraita, ruuat tilataan kuka mistäkin, ne muutaman kymmenen kertaa jotka olemme jossain vierailleet jossain thaimaalaiskodissa on ollut aina sama juttu"

    On huimaa stooria ja asut taas aivan eri Thaimaassa kuin minä.

    Olisi loukkaus vieraita kohtaan tilailla ravintolasta ruokaa valmiina, ellei kotitaloudessa kaikki ole patalaiskoja einespaksukaisia, tai niin pahasti invalideja ettei se onnistu.

    Homma menee Thaimaassa niin että illan isäntä tekee monipuolisesti safkaa siten että sitä varmasti riittää kaikille ja siten että se kelpaa kaikille.

    Jos on tarkoitus syödä isommalla porukalla ravintolaruokaa, se syödään ravintolassa eikä ole mitään järkeä roudata sitä kotiin syötäväksi, kun ravintolassa saat ne tuoreena ja maksaa täsmälleen saman verran.

    Ravintolassa riittää tuoleja ja pöytiä myös kaikille. Jos kerran pihvit, kanat, salaatit toimitetaan raakana ja ne valmistetaan kotona, niin miksi ihmeessä ne pitää ravintolasta tilata? Kaupat on sitä varten.

    En ole yhtäkään iltaa viettänyt isommalla porukalla Thaimaassa siten että tilataan ravintolasta ruoat muovirasioissa ja voin kertoa että olen viettänyt satoja illallisia kylässä.

    Jos porukkaa on paljon tulossa, he tuovat yleensä jonkun oman bravuurinsa kulhossa tullessaan, tai raaka- aineet siihen ja sitten kokataan yhdessä. Joskus on ennalta sovittu kuka tuo mitäkin.

    Pattayalla baarityttöjen perheillä oli täsmälleen samat tavat kotipuolessaan kuin meillä täällä kotona. Ravintolaruoka syödään ravintolassa.

    Ymmärrän että koronan aikaan muovirasiaruoka yleistyi, mutta se on tarkoitettu vain uusavuttomille jotka ei ymmärrä hyvän ruoan merkitystä. Ruoanlaitto on sosiaalinen tapahtuma ja varsinkin naisille välttämätön taito. Muutoin saa kelvottoman vaimon maineen.

    Taidat tosiaan Saarituuba olla Suomessa, kun haikailet katuravintelin murkinoita.
  3. Kokovartalopuudutus on yhdyssana. Eilen uhrasin tälle palstalle kaksi kirjoitusta, yhteensä noin 8 minuuttia.

    Me hitaat ja yksinkertaiset ihmiset tarvitsemme elämään ohjeita helpottamaan arkea.

    Buddhalaisuudesta olen imaissut muutaman asian käyttööni joita pyrin noudattamaan ja olen lisännyt ohjeisiin myös muualtakin saatuja ohjeita / viisauksia. Tässä muutamia.

    1) Herääminen aamulla on luonnollinen, eikä väkinäinen. Paras hetki heräämiselle on auringonnousu. Sen kanssa on luontevaa herätä yhtä matkaa.

    2) Päivää ei pidä aloittaa väärällä jalalla, vaan se aloitetaan positiivisissa merkeissä. Aikaa ei uhrata ikäville asioille eikä uutisille.

    3) Aikaa ei uhrata stressille eikä peloille, että mitähän kaikkea kurjaa voisi sattua tänään.

    4) Aamulenkin reitin ja vauhdin määrittelee fiilis. Tärkeintä on havainnoida ympäristöä ja olla yhtä sen kanssa. Ei tarvitse ajatella mitään, senkun menee vaan.

    5) Suihkun jälkeen valitsen aamiaisen fiiliksen mukaan. Valitsen uutisista aamulla otsikot jotka ei ala vituttamaan.

    6) Teen vähintään viitenä päivänä viikossa aamiaisen koko perheelle. Se on päivän paras hetki. Paras kiitos siitä on lapsen hymy ja elämäänsä tyytyväinen vaimo.

    7) Kaikki mitä tehdään, tehdään automaattisesti ajattelematta että se on pakko tehdä. Ei voivotella eikä manata että tuokin pitäisi tehdä. Tekeminen ei ole ikävä ja raskas velvollisuus vaan positiivinen haaste. Siihen on valmistauduttu hyvin että siitä suoriudutaan hyvin.

    8) Kun työ on hyvin tehty, se kiittää tekijäänsä välittömästi ja sitä ei tarvitse miettiä enää sen jälkeen. Vapaa- ajasta tulee laadukkaampaa näin ilman stressiä.

    Thaimaassa ja thaimaalaisilla on yksi tärkeä taito, jota on vain harvalla suomalaisella. Nimittäin pyyteetön auttaminen ja lahjan antaminen ilman odotuksia vastalahjasta. Se on aitoa auttamista ja antamista.

    Tiedän suomalaisia jotka eivät halua apua ja lahjoituksia siksi, koska he kokevat jäävänsä velkaa. Thaimaalainen ei tunne tätä käsitettä ja jopa suuttuvat, jos ei heidän apunsa tai lahjansa kelpaa.

    Heidät palkitsee hyvä mieli ja karma. Itse olen ollut samoilla linjoilla aivan pienestä pitäen. Aitoon auttamiseen ja lahjan antamiseen kuuluu olennaisesti se, että siitä ei tehdä mitään numeroa.

    Omistusoikeus lahjaan siirtyy välittömästi lahjan saajalle ja siitä kiitetään vain kerran. Auttaminen on jokaisen velvollisuus joka voi auttaa ja se maksaa jolla on siihen varaa. Näin tasataan tuloerojakin samalla.

    Suomessa asia on toinen.

    "Suomalaiset on niin kateellista kansaa että heti jos jollain on vähän massii päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu" -Pentti Köyri, Kummeli-
  4. Saaripasasen jutut voi jättää omaan arvoonsa, kun mies esim on tehnyt ennen sairaseläkettä 30 vuodessa 50 vuoden työurankin huippupalkalla mutta siitä saadut liksat ovat kadonneet jonnekin sittemmin.

    Siihen 50 vuoden työuraan on vielä mahtunut korkeakoulutuskin mukaan ja viisivuotinen kuntoutus ja viisivuotinen uudelleenkoulutus, joka tarkoittaa sitä että hän aloitti työuransa kaksikymmentävuotta ennen syntymäänsä.

    Kun huomioidaan tarina 12 vuotta Hua Hinissa siihen päälle niin silloin hän on aloittanut duunit 32 vuotta ennen syntymäänsä.
  5. Naurettavia juttuja vuokrista. Juttusi on niin että muijasi laittoi sinut eri osoitteeseen asumaan reilu vuosi sitten. Olet alivuokralaisena jossakin nurkkahuoneessa 100-150 euroa kuukaudessa.

    Mehän asusteltiin rakentamisen ajan vaimon talossa, jonka hän on rakennuttanut ennen meitä omalle tontilleen. Rakennuskustannukset 11000 euroa, moderni 100 neliön tötterö, hyvää työtä. Ei länsimaista keittiötä siinä ja äitinsä siinä asuu ja aivan ilmaiseksi nyt.

    Eipä ihan heti tullut mieleen alkaa maksaa vaimolle vuokraa. Minä en ole avioehtomiehiä ja en sellaiseen koskaan edes suostuisi. En suostuisi siihenkään että vaimoni maksaisi minulle vuokraa. Minä maksan huushollin ja maan vuokrat alusta loppuun. Se on miehen tehtävä tässä maailmassa.

    Sinä et Saaripasanen tiedä mitään rikkaiden elämästä, enkä tarkoita nyt itseäni. Me elellään suht normaalisti sellaista suomalaisen keskiluokan tasoa, ei yhtään kummempaa.

    Olen asioinut erinäisissä yrityskuvioissa rahamiesten kanssa vuodesta 1997 saakka ja monet heistä on kavereita myös siviilipuolella.

    En puhu nyt 30 tonnin kansanautoista.

    Jokaikinen heistä jolla on vähän arvokkaampi auto, sanotaanko että yli satatonnia, niin yhdelläkään heistä se ei ole omissa nimissä. Siihen on monta syytä.

    Monet heistä on olleet kantapeikkoja jonkun merkin ympärillä. Pari Porsche- miestä, Audi- miestä, Bemari- miestä jne. Ne on diiliautoja, joissa he ovat haltijoina.

    Diiliauton etuna on se että siitä saa takuurahana vaihdossa sen mitä siitä kuuluu saada ja sen voi vaihtaa milloin vaan uuteen ilman mitään polemiikkia. He hoitaa kaiken puolestasi. Suoraveloituksena tapahtuva kuukausierä voi muuttua tai sitten ei. Sillä ei ole väliä henkilölle jolla on jatkuvasti reippaasti tuloja.

    Markkinatalous perustuu kasvuun, ja vapaata pääomaa ei välttämättä aina ole. Siksi olisi järjetöntä sitoa vaikkapa 250 tuhatta euroa autoon omaa pääomaa, kun sillä rahalla voi tehdä lisää rahaa kenties toiset 250 tuhatta, sen sijaan että se on kiinni autossa.

    Rahamiehillä ja aktiivisilla pääomasijoittajilla ei ole aikaa potkiskella autonrenkaita liikkeessä eikä odotella kahvikupin kanssa Vianorin kahvitilassa huoltoa. Ne hoidetaan hänen puolestaan siten että liikkeestä tulee sijaisauto pihaasi ja kaksi miestä lähtee viemään autoasi huoltoon tms.

    Autokaupat tehdään niin että sukkela diilerisi soittaa sinulle että kiinnostaisikos tälläinen uutuus että tervetuloa koeajamaan kun kerkiät tai sitten asiakas kyllästyy alla olevaan peliin. Yksi kaveri odotti puoli vuotta uutta mallia 250te, ajoi sillä viikon ja palautti liikkeseen. Ei tykännyt.

    Arvokkaammat autot pidetään siksikin muissa kuin omissa nimissä, että ne herättää kateutta ja närää joissakin. Ei haluta yhdistää auton rekisterikilpeä omiin tietoihin. Stadissa et voi edes jättää hienoa autoa yöksi kadun varteen, ilman että sitä olisi naarmutettu tai tuhrittu.

    Tiedän ettet ymmärtänyt taaskaan sanaakaan mitä kerroin, vaan sihteerisi vääntää tästä ikioman versionsa taas seuraavat viikot, koska hänellä ei ole muutakaan elämää.

    Meillä on huomenna musiikillinen ilta karaoken ja kitaroiden merkeissä. Jengiä tulee kolmisenkymmentä ja lapset on myös messissä tottakai. Meidän tyttö on varsinkin innokas solisti.

    Aiemmin hölisit Sansirin sinulle rakentamasta talosta joka muuttui vuokrataloksi joka muuttui mummon kanssa vaihdettavaksi taloksi joka muuttui vaimon taloksi kookospuistoineen joka kookospuisto muuttui tyhjäksi kesannolla olevaksi tontiksi.

    Millähän rahalla se vaimosi ylipäätään olisi ostanut talon, kun tulitte Suomesta molemmat mikroskooppisen pienillä sairaseläkkeillä Thaimaahan ja missä on ne sinun suuret tienestit, joilla kehuskelet jatkuvasti?
  6. Tämän+pelin+nimi+on+heikoin+lenkki,+Saaripasanen,+sinä+olet+heikoin+lenkki,+hyvästi.En+tiedä+mikä+on+heikoin+lenkkisi.+-Muisti,+logiikka+vai+kateellisen+katkera+luonteesi?+Heikot+geenit,+rasvoittuneet+verisuonet+ja+heikko+hapenkulku?+Vaiko+vain+tyhmästä+päästäsi+johtuva+paska+elämä,+kun+näyttää+ettei+sinulla+muuta+olekaan+kuin+heikkoja+lenkkejä.Pojat+treenasi+kaksi+vuotta+thainyrkkeilyä+reilun+kymmenen+vanhana.+Lapset+ei+ottele+tuossa+iässä.+Kukaan+ei+ole+ollut+missään+NHL-+leirillä.+Pojan+yksi+kaveri+pelaa+Jenkeissä+jossakin+farmissa+ja+minun+poikani+lopetti+polvivaivojen+vuoksi+17+vuotiaana+ihan+Suomessa.Useimmilla+meistä+tulee+muut+prioriteeti+nuorena.+Pitää+alkaa+tekemään+oma+leipänsä+ja+perustelemaan+perheitä+jne.+Kun+ei+ole+kultalusikkaa+suussa,+joutuu+työllään+makselemaan+ne+asuntovelat+itse+pois.Lapsillani+on+nyt+yhteensä+asuntolainaa+puolisen+miljoonaa.+Kaikki+lyhentävät+lainojaan+itse+ja+tyttäreni+on+ulkomailla+opiskelun+ohella+minulla+töissä.+Toisella+pojallani+on+lisäksi+sijoitusasunto.+Aika+hyvin+23+vuotiaalta.Rivien+välistä+luen+että+Saaripasasen+"kakarat"+ovat+luusereita+kuten+isänsäkin+ja+ilmeisesti+poika+on+narkkari?+Heissä+siis+ei+ole+paljon+kehuttavaa.Normaali+isä+auttaa+ja+neuvoo+lapsiaan+tarvittaessa+ja+jos+lapset+kunnioittaa+isäänsä,+niin+he+myös+kuuntelee+isäänsä+ja+ovat+yhteyksissä.+Isyys+on+sellainen+juttu+ettei+se+lopu+vaikka+lapset+olisi+keski-iässä+tai+toisella+puolella+maapalloa.Jos+välit+katkeaa+lapsiin,+isä+on+täydellisesti+epäonnistunut+tehtävässään,+kuten+Saaripasaselle+on+käynyt.+Siellä+ei+ole+kumpaankaan+suuntaan+kunnioitusta,+kun+tarvii+omia+aikuisia+lapsiaan+nimitellä+kakaroiksi+ja+pennuiksi,+eikä+kiinnosta+mennä+edes+tapaamaan+ensimmäistä+lastenlastaan.
  7. Tiesin+sanasta+sanaan+Saaripasasen+palautteen.+Muistutan+Saaripasasta+että+olet+itse+kertonut+että+sinulle+tuli+lähtö+suomiperheestä+kun+lapset+oli+alle+kouluikäisiä.+Minä+tosin+en+usko+että+sinulla+on+biologisia+lapsia,+koska+se+edellyttäisi+pähkähullun+naisen+ja+lapsesi+on+kuitenkin+tarinan+mukaan+tehty+päälle+kolmekymppisenä.+Minä+olin+28v+kun+esikoinen+syntyi,+enkä+suinkaan+armeijassa,+kuten+matemaattinen+sivupersoonasi+laskeskeli.+Teillä+on+ollut+ilmeisesti+sama+matematiikan+opettaja?Jo+ennenkuin+esikoinen+syntyi,+me+oltiin+oltu+yhdessä+vaimon+kanssa+yli+8+vuotta,+tehty+useita+MP-+retkiä+Eurooppaan,+lomailtu+Välimerellä,+Norjassa,+Lapissa+ja+muualla+jo+useita+kertoja.Eka+talo+oli+jo+valmis+ja+mökin+rakennus+alkoi+samana+kesänä+kun+esikoinen+syntyi.+Hirret+on+omalta+tontilta+ja+ne+veisti+paikallinen+yritys.+Minä+ja+velipoika+tehtiin+saunat,+sisätyöt,+portaat,+kaiteet+ja+sen+sellaiset.+Edesmennyt+appiukko+osti+meille+lahjaksi+sähköliittymän,+joka+vedettiin+kolmen+kilometrin+päästä.+Se+oli+komea+lahja,+75+tuhatta+markkaa+siihen+aikaan.Vierivä+kivi+ei+sammaloidu.+Kaikenlaista+on+tehty,+ilot+ja+surut+eletty+mutta+tärkeintä+on+että+kaikilla+on+asiat+nyt+ihan+hyvin+ja+elämä+jatkuu.PS:+Tyttäreni+(nuorin)+oli15+v+kun+muutin+pysyvästi+Thaimaahan,+eikä+äitinsä+suinkaan+imettänyt+häntä+silloin+enää.+PPS:+Jos+sinulla+Saaripasanen+olisi+oikeasti+ollut+joskus+lapsia,+tietäisit+sen+että+heillä+on+myös+oma+elämä.+Ei+heitä+talutella+koirien+kuristuspannassa.+Heillä+on+koulut,+kaverit,+harrastukset+oma+aika+ja+omat+toiveet+ja+niihin+toiveisiin+ei+kuulu+se+että+iskä+tuijottaa+vieressä+24/7.