Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
m.makipaa
profiilit
m.makipaa
m.makipaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haluan vaan sanoa tsempit ja että samassa veneessä tuntuu olevan tällä hetkellä aika moni koulutettu ihminen. Ei ole kyse siitä, etteikö olisi valmis ottamaan koulutusta vastaamattomia työpaikkoja vastaan. Ei niitä saa, sillä kukaan ei palkkaa maisteria kaupan kassalle, niin se vain on! Ei ole kyse siitä, että sinussa/hakemuksissa/haastatteluissa tms on jotain vikaa. Itsekin olen tällä hetkellä työtön, vaikka taskussa on maisterin paperit ja työkokemusta 4 v. ajalta hyvissä ja tunnetuissa firmoissa. Eli kyse ei ole hakemusten huonoudesta, että olisin mokannut haastatteluissa tai mistään vastaavasta, koska aiemmin hakemukseni ja haastatteluni ovat menneet ihan hyvin ja usein paikka auennut. Mutta nyt, reilun puolen vuoden ajan, olen hakenut aivan jokaiseen paikkaan joka vähänkin osuisi koulutukseeni, työkokemukseeni jne...En ole päässyt edes haastatteluun. Joskus olen soittanut perään ja vastaus on ollut, että hakemuksia on tullut monta sataa/valinta ei kohdistunut minuun ym. Tokihan se on vielä vaikeampaa, jos ei ole valmistumisen jälkeen saanut sitä ensimmäistäkään paikkaa. Silloin syyksi sanotaan aina se, että ei ole tarvittavaa työkokemusta. Hain myös työvoimatoimiston kautta koulutukseen, en päässyt sinnekään. Hakijoita taisi olla parisataa ja 15 otettiin.
Nyt olen alkanut hakea töitä ulkomailta, mutta ymmärrän toki ettei se kaikkien elämäntilanteeseen sovi tuosta vaan pois Suomesta muuttaa. Alkaa vaan ottaa päähän, että Suomessa koulutuksella ei ole enää arvoa ja tarjolla on enimmäkseen vain pätkätöitä (erityisesti naisille, valitettavan totta...) En tiedä elämäntilanteestasi sen kummemmin, mutta ehkä se voisi olla yksi vaihtoehto ainakin väliaikaisesti. Ulkomailla saattaa paikka aueta helpommin, saisit työkokemusta ja sen jälkeen ehkä Suomessakin paikka aukeaisi helpommin.
En osaa oikein muuta sanoa kuin että ei menetetä uskoamme ja toivottavasti taloudelliset ajat paranevat! Suurin syy tähän kaikkeen on kuitenkin se, ei se että olisimme huonoja tai laiskoja ihmisiä, joita kukaan ei halua palkata!
17.11.2010 20:39
1 / 1