Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Joskaan ei kovin kehuttavaa kun antavat toosaa aikuisille äijille, kunhan äijä vaan on ei-valkoinen." Ei tosiaan ole normaalia, että tulee mieleen valittaa, miten pikkutytöt 'antavat toosaa' aikuisille, kunhan ovat 'ei-valkoisia'.
Se, että lapsi laittaa kuvia itsestään ja aikuisesta on vähän eri asia, kuin että juorupalstat alkavat silmät kiiluen levitellä meheviä juoruja noista lapsista, omilla kuvillaan kasvoja peittämättä, vihjaillen seksisuhteista.
Lastensuojelulle tosiaan olisi töitä, samoin poliisille. Jos lasten hyväksikäyttöä on tapahtunut, se tulee tutkia ja rangaista. Samoin se, miten noista lapsista on juoruja levitelty.
21.04.2016 12:42
Kuvottavaa kyllä, mutta ehkä vähän eri merkityksessä, kuin sinun viestisi antaa ymmärtää.
Kuvottavaa, että pikkutyttöjen kuvia levitellään ympäri maailman vihjaillen seksuaalisesta kanssakäymisestä aikuisten kanssa. Riippumatta siitä, oliko sitä tapahtunut vai ei. Meillä etenkin lapsiuhreja suojellaan, ei levitellä heidän kuviaan ympäriinsä, jotta heidän elämänsä vaikeutuisi entisestään. Toisekseen kuvottavaa, että lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä puhutaan sanoilla 'pikkutytöt antaa toosaa aikuisille äijille'. Kolmannekseen kuvottavaa, että tästä lasten oletetusta seksuaalisesta hyväksikäytöstä saadaan vielä valkoisen heteromiehen uhriutuminen, kun ne pikkutytöt 'antavat toosaa' muille, mutta ei valkoisille aikuisille äijille. Ja neljännekseen kuvottavaa vihjailla lapsille tulevasta kyseenalaisesta maineesta tällaisen raadollisen toiminnan pohjalta.
21.04.2016 12:22
Järjellä ymmärtämiseen nyt en ota kantaa, mutta kai se harras kristitty tällaisen säännön ymmärtää siinä missä harras muslimikin.
20.04.2016 18:40
Minua ei kauheasti Lenitan sanomiset tai sanomatta jättämiset jaksa kiinnostaa, joten en tiedä, mihin viittaat.
20.04.2016 18:31
Vanki tuskin voi ylittää rajoja anoakseen turvapaikkaa. Lakiemme mukaan hänelle ei sellaista myöskään voitaisi myöntää.
20.04.2016 18:09
Koska meillä Suomessa tosiaan laki pohjaa ihmisoikeuksiin, suvaitsevaisuuteen ja tasavertaisuuteen. Meillä on ajatuksen-, uskonnon- ja sananvapaus. Ei siis esimerkiksi pakkouskontoa tmv. Harmittaako sinua asua maassa, jossa on ihmisoikeudet ihmisillä? Onhan noita muunkinlaisia. Esimerkiksi Daesh rakentaa periaatteille, joissa 'vääräuskoisella' jne. ei ihmisoikeuksia näytä olevan.
20.04.2016 18:05
Taas hyvä esimerkki uskontojen järjettömyydestä.
"Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti. Ja kaikki, minkä päällä hän lepää kuukautistilansa aikana, tulee saastaiseksi, ja kaikki, minkä päällä hän istuu, tulee saastaiseksi. Ja jokainen, joka hänen vuoteeseensa koskee, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. Ja jokainen, joka koskee istuimeen, mihin hyvänsä, jolla hän on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. Ja jos joku koskee esineeseen, joka on hänen vuoteellaan tai istuimella, jolla hän on istunut, olkoon saastainen iltaan asti."
20.04.2016 17:24
Tämä vastannee kysymykseesi aika kattavasti. Siis 0 euroa erikseen, mutta ei kuulu meille, paljonko vastaanottorahastaan turvapaikanhakija käyttää puhelinkuluihinsa.
"Mikäli mahdollista turvapaikanhakijat käyttävät puheluissaan Skypeä. Se on ilmainen sovellus, joka ei vaadi muuta kuin nettiyhteyden. Itse puhelu ei siis maksa mitään.
Jos taas soitetaan tavallinen puhelu, käyttävät turvapaikanhakijat etukäteen maksettuja prepaid-liittymiä. Nämä prepaid-kortit maksavat turvapaikanhakijat itse omilla rahoillaan.
Suomalainen yhteiskunta maksaa turvapaikanhakijalle kuukaudessa käyttörahaa noin 90 euroa, mikäli vastaanottokeskuksessa on ruokapalvelu, ja noin 350 euroa, mikäli ruuat joutuu ostamaan ja tekemään itse. Prepaidkortit tai mitkä tahansa puhelinkulut maksetaan tästä rahasta. Mitään erillistä puhelinrahaa ei siis ole."
http://yle.fi/radio/radiosuomi/ohjelmat/kansanradio/kansanradion_aanestys/kuka_maksaa_turvapaikanhakijoiden_puhelinlaskut/8451276
20.04.2016 17:15
Ja palkanmaksajat.
19.04.2016 19:58
Eikö tuon nyt oikeasti jokainen nykyaikana tiedä? Miksi pitäisi tiedottaa jotain ikivanhoja asioita? Työttömyyskassasta saa työttömyysturvan, liitosta työsuhteeseen liittyvät (ja liittymättömät) edut.
19.04.2016 19:53
Ahaa, eli irakilaisten tarvitsee laittaa kuriin vain puskaraiskaajat, ja me emme oikein voi, kun niitä on niin vähän. Meille vaikeaa, heille helppoa. Muiden raiskausten osalta ei siis tarvitse omiaan laittaa kuriin, saati muiden rikosten. Näin sitä alkaa löytyä syitä, jos pitäisi itse tehdä jotakin.
Raiskauksista tosiaan saa minunkin mielestäni liian lievän rangaistuksen - samoin kuin muistakin henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista. Raiskaukset ovat toki omaa luokkaansa mm. siksi, että aiemmin ne kiinnostivat vain pientä osaa, mutta nyt yhtäkkiä naisten turvallisuus (ulkomaalaisia raiskaajia vastaan) on alkanut kiinnostaa. Ehkä tämän siivin saadaan jotain muutosta lakeihinkin.
19.04.2016 19:10
Itse asiassa en. Kyse oli siitä, laitetaanko ne omat kuriin, ettei rikoksia tapahdu. Jos olemme itse laittaneet, voimme ilman muuta vaatia sitä muiltakin.
19.04.2016 18:57
Ai samalla tavalla kuin me suomalaiset olemme pistäneet sakkimme kuriin eikä meillä siten esiinny lainkaan raiskauksia, lasten hyväksikäyttöjä, pahoinpitelyitä jne?
19.04.2016 18:39
Millainen on laiton pakolainen? Jos on saanut pakolaisaseman, on ihan oikeutetusti maassa saamassa suojelua. Turvapaikanhakijakaan ei ole laiton, vaan jokaisella on oikeus hakea turvaa toisesta maasta. Kielteisen päätöksen jälkeen lähtemästä kieltäytyvä olisi varmaan sitten laiton, mutta sellainenhan ei ole pakolainen eikä edes turvapaikanhakija.
18.04.2016 11:46
Nähtäväksi jää. Toistaiseksi tiedossa on, että rikollisuus laski vuonna 2015 verrattuna vuoteen 2014.
18.04.2016 11:43
En jaksa noita Petri Paavolan juttuja lukea. Näissä aina sepitetään sitä taustatarinaa, jotta Raamattu täsmäisi todellisuuteen tai sisäiset ristiriidat saataisiin pyyhittyä pois.
Olen kuullut jo aika monta kertaa, miten tätä kohtaa selitellään. Eihän se selittely toimi, mutta ymmärrän, että on pakko joku selitys keksiä, jos haluaa uskoa.
18.04.2016 11:41
Vai niin se sinusta näyttää. Mielenkiintoinen ajatusmaailma sinulla. Raamatun siteeraaminen on kristinuskolle paha ja faktojen kertominen islamille hyvä. Todellisuudessa olen, edelleen, antiteisti joka toivoisi kaikkien uskontojen katoavan vähitellen turhina maailmasta. Ne aiheuttavat niin paljon pahaa. Parempi kuitenkin uskonnonvapaus kuin vapauden rajoittaminen.
18.04.2016 11:39
Onhan se Raamatussa melko tarkkaan kerrottu. Ajankohta meni parisen tuhatta vuotta sitten. Vai ovatko nämä 'kaikkein luotettavimma profeetat' luotettavampia kuin Jeesus?
"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
18.04.2016 11:09
Viestistä, johon vastasin. Siinä kun kauheasti henkilöä keljutti, että jos joku nyt vaikka pitää jotain konserttia asunnottomien auttamiseksi vaikka kuulemma voimme kaikki olla asunnottomia, jos valtio niin päättää. Me poloiset.
16.04.2016 20:35
Miten pystyy uhriutumaan jopa ajatuksesta, että joku tekisi jotain asunnottomien eteen?
16.04.2016 20:29
294 / 375