Eikös se ansiosidonnainen työttömyysturva ole ANSAITTUA ja itse jokainen maksettua
kyseessä juuri TURVA jos työt menee alta. Kyse on hätätilanteesta.
Nykyinenkin velvoittaa työnhakuun mutta kun niitä TYÖPAIKKOJA ei ole.
Kilpailu KUNNON töistä on tosi kova.
Pula on enemmänkin kunnon työpaikoista kuin tekijöistä.
Toiseksi, se ansiosidonnainen on luokkaa 50% tuloista.
MENOT sen sijaan usein juoksevat lähes samalla vauhdilla, ei menoja ole helppo leikata yllättäen. Ei se ansiosidonnaisella ole mitään herkkua ole!
Niin miten voidaan olettaa että joudut ottamaan vastaan vielä pienemmän palkan?
Ja hommasta joka ei kiinnosta eikä motivoi?! Mitä siitäkin tulisi?
Entä se omien "oikeiden" töiden hakeminen samaan aikaan?
Jos insinööri joutuu kaupan kassalle, sieltä on hankala lähteä haastatteluihin.
HERÄTYS LINDSTRÖM
Työtä vastaan pienemmällä palkalla?
34
311
Vastaukset
- korvaus_on_pieni
Itse olin työttömänä, hakemuksia tein varmaan 150kpl, haastatteluissa kävin 15-20 kertaa, tämänkin paikan minkä sain, kävin 3 kertaa haastattelussa ja 1 koko päivän soveltuvuusarviointi.
Se on täyttä TYÖNHAKUA 8 tuntia päivässä, henkisesti 24/7!
En todellakaan "nauttinut" ansiosidonnaisesta jotain sain 2000e/kk/netto, mutta kun menot olivat 3000e/netto niin siinähän tietää että tilanne on kestämätön.- Kxkzkxln
Mitäpä noista stressaamaan. Itse olen hakenut töitä yli 20 vuotta. Kolme hakemustakin lähettänyt. Olen niissä tehnyt selväksi että työkkäri pakotti hakemaan. Yhteen haastatteluun olisin päässyt, mutta se oli sellaiseen aikaan että olin juuri sakkoja lusimassa. Lähetin työnantajalle kirjeen ja ehdotin että tulen kun pääsen linnasta. Ei vastannut. Ensin haluaa mut haastatteluun ja sitten ei. Vittu mikä pelle!
- tahkari
3000 - miksi pitää elää yli varojen?? 1500 € menoihin pitäisi piisata.
- Lugcf
tahkari kirjoitti:
Tai reilu tonni! Jos vuokra tai vastike ei ole paljon eikä omista autoa.
- suhteutettua-juu
Yleensä noilla ansiosidonnaista saavilla on perhettä ja asuntovelkaa, jopa autolainaa, ja jos vaimokin on kotirouva, ei siinä 3000 ole kovin kaksinen raha.
- liianvähän
Eihän tuollaisella ansiosidonnaisella kukaan pärjää, kyllä sitä on saatava vähintään 3000 euroa, kun kaikki on niin kallista nykyään.
- Persu_keksii
Kxkzkxln kirjoitti:
Mitäpä noista stressaamaan. Itse olen hakenut töitä yli 20 vuotta. Kolme hakemustakin lähettänyt. Olen niissä tehnyt selväksi että työkkäri pakotti hakemaan. Yhteen haastatteluun olisin päässyt, mutta se oli sellaiseen aikaan että olin juuri sakkoja lusimassa. Lähetin työnantajalle kirjeen ja ehdotin että tulen kun pääsen linnasta. Ei vastannut. Ensin haluaa mut haastatteluun ja sitten ei. Vittu mikä pelle!
satuja kun puolue petti äänestäjät.
- ei_mene_noin
tahkari kirjoitti:
1500 pitäisi riittää, miten niin , missä niin sanotaan?
Ei kuule riitä Helsingissä yhtään mihinkään, yli 200k asuntovelkaa, autovelkaa, kulutuslainaa, 2 lasta, harrastukset, jne jne - helposti_menee
Lugcf kirjoitti:
Tai reilu tonni! Jos vuokra tai vastike ei ole paljon eikä omista autoa.
kas kun jollain on yllättäen vaikka asuntovelkaa, pelkät vastikkeet, lämmistys, vakuutus jne kulut helposti 500e, siihen laina vaikka 1000, siihen auto ja muu eläminen,syöminen, lapset yms niin 3000 menee heittämällä
- tahkari
helposti_menee kirjoitti:
kas kun jollain on yllättäen vaikka asuntovelkaa, pelkät vastikkeet, lämmistys, vakuutus jne kulut helposti 500e, siihen laina vaikka 1000, siihen auto ja muu eläminen,syöminen, lapset yms niin 3000 menee heittämällä
onhan myös lapsilisät.
- surkeaYLE
Tyhmät suomalaiset houkuteltiin liittoihin ansiosidonnaisella aikana ennen internetiä. Vieläkään YLE ei tiedota, että ansiosidonnainen rahoitetaan palkan sivukululla työttömyysvakuutusmaksulla. YLE ei kerro, että ansiosidonnaisen saamiseen riittää työttömyyskassan jäsenyys. Työttömyyskassat saavat kuukausittain Työttömyysvakuutusrahastolta rahoitusosuutensa sekä valtionosuudet. https://fi.wikipedia.org/wiki/Työttömyysvakuutusrahasto
Eikö tuon nyt oikeasti jokainen nykyaikana tiedä? Miksi pitäisi tiedottaa jotain ikivanhoja asioita? Työttömyyskassasta saa työttömyysturvan, liitosta työsuhteeseen liittyvät (ja liittymättömät) edut.
- Nääin
Anssin maksaa valtio 90 prosenttia summasta. Liitot 5 prosenttia. Nyt ei ole enää antaa anssia kun 5 miljardia menee työttömyyteen. Jotain pitää keksiä. Summaa pitää saada alas kun uusia työttömiä marssii koko ajan. Nyt jo noin 500 000 kun tuki työllistetyt ottaa mukaan. Mistä rahat anssiin?
- Nznnfnfnn
Kuka sen valtiolle on maksanut? Aivan, ne palkansaajat työttömyysvakuutusmaksuinaan..
- äläpähuijoo
Liitot eivät maksa ansiosidonnaisesta prosenttiakaan. Liitto ja työttömyyskassa ovat eri asioita.
- potkitaan_lisää
niin ja ratkaisu ongelmaan on?
Potkitaan lisää jo valmiiksi massa makaavaa työtöntä? - Nääin
Nznnfnfnn kirjoitti:
Kuka sen valtiolle on maksanut? Aivan, ne palkansaajat työttömyysvakuutusmaksuinaan..
Jotka ei siis riitä enää. 5 miljardia työttömyyteen per vuosi ja lisääntyy.
Nznnfnfnn kirjoitti:
Ja palkanmaksajat.
- viranomainen
Ansiosidonnainen on rasistinen muinaisjäänne koska sitä maksetaan vain tehdystä työstä. Siksi siitä on luovuttava rotuja eriarvoistavana.
- kylmää_faktaa
ja lisäksi eihän se korvaus ole kuin max.500 päivää.
Aika harva oikeasti voi jäädä pitkään kotiin makaamaan.
Ne päivät on äkkiä käytetty - Pakkotyötön
Kansainvälisten (YK, ILO, OECD, ihmisoikeusjärjestöt jne.) määritelmien mukaan ORJUUS ON:
1. TYÖTÄ, JOSTA EI VOI KIELTÄYTYÄ.
2. TYÖTÄ, JOSTA EI SAA RIITTÄVÄÄ TOIMEENTULOA.
3. TYÖTÄ, JOHON EI VOI VAIKUTTAA.
4. TYÖTÄ, JOTA EI VOI VALITA.
5. TYÖTÄ, JOHON JOUTUU PAKOTETTUNA.
6. TYÖTÄ, JOSTA KIELTÄYTYMISESTÄ SEURAA RANGAISTUS.
Pakkotyö vastoin suomen perustuslakia. Pakkotyö oli entinen suomen valtion rangaistusmuoto, joka poistui suomen laista vuonna 1987.- vapaaehtoisuus
eihän se pakkotyötä olekkaan, kyllä voit kieltäytyä eikä pakko mennä
mutta sitten loppuu tuki.
- Kiväärejäkö_jo_jaetaan
Eespäin eespäin...
Työtä vastaan pienemmällä palkalla?
Luokkataistelija ei palkkaa tarvitse, kun työtä vastaan hän taistoon taas käy! - eiorjuudelle
Muistakaa ihmiset joutuessanne orjatöihin tehkää kaikki hitaasti ja aivan päin persettä. Mitä suuremman vahingon teette sen parempi.
- älä.liikoja.luule
Tässä maassa on nyt sellainen isäntä jonka mukaan suomalainen ei ansaitse yhtään mitään, mutta sen sijaan tuhansien kilometrien päästä tulleet raiskailevat mutakuonot ansaitsevat.
- Nääin
Ei saa tehdä töitä. Lusmuillaan vaan ja hajotetaan kaikki. Suomi alas ja kaikki maajusseiksi. Viljellään perunaa niinku 30 luvulla.
- turvallinen.kotimaa.taas
Lähtis ainakin vieraslajiloiset nopeasti pois.
- EiMullaMuuuta
Ei kannata pätkätöitä ottaa vastaan koska putoaa tyhjänpäälle.
Nähty tämä, kun tekee pätkätöitä ja rahat loppuu, on lopetettava työt.
Jonkin aikaa sosiaalituella, ja siinä kun kitkuttelet rahatta, et enää lähde ottamaan riskejä. Koska ei ole varaa. Vara ei venettä kaada, mutta köyhän ei kannata ottaa riskejä. - PitkäänTyöttömänä
Pääsin ilmeisestikin puolen vuoden hommiin kaupungille ja aluksi kaksi kokeiluvkoa josta korotettu päiväraha ja yheksän euroa pvä. Eihän tuo kahen vkon orja työskentely paljon kiinnosta eikä paikka muutenkaan mikään toive varsinaisesti mutta kyllä mä painan sen puoli vuotta mieluusti sen ansiosidonnaisenkin takia jo pelkästään jolla pärjään vallan mainiosti vaikka perheellinen olenki.
- vaivakoiluako
Heti kun tulen vilkaisemaan palstaa, tänne alkaa ilmestyä ketjuja, joihin olen vastannut joskus. Typerää moderointia.
- työnhakua
Miten voit työttömänä hakea töitä, jos sut ensin pakko työllistetään katua lakaisemaan?
- AnsiosidonnainenOnPetos
Ansiosidonnainen maksetaan verovaroista. Liitot levittävät valheellista mielikuvaa, että se olisi jotenkin ansaittu. Ei sitä ole ansaittu, vain palkka ansaitaan.
Ammattiliittojen jäsenmaksuilla rahoitettava osuus ansiosidonnaisesta on ainoastaan 5,5%, kaikki muu maksetaan yhteisistä verovaroista. Kyse on siis täysin ansaitsemattomasta sosiaalietuudesta, joka maksetaan vain osalle työttömistä yhteisistä verovaroista.- näin_se_menee
Ansiosidonnaisen työttömyyspäiväraha taso perustuu omaan palkkatasoon.
Se muodostuu kaikille yhtä suuresta perusosasta, joka on peruspäivärahan suuruinen sekä ansio-osasta, joka perustuu työttömyyttä edeltäneeseen vakiintuneeksi katsottuun palkkaan.
Ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan perusosan maksaa valtio. Ansiosidonnaisen osan rahoittavat työnantajat ja työntekijät Työttömyysvakuutusrahastoihin maksettavien pakollisten työttömyysvakuutusmaksujen kautta.
Työttömyyskassat rahoittavat lisäksi 5,5 % ansiopäivärahoista.
Kassan jäsenyys päivärahan ehtona
- SSStripparit
Haluan palkata akateemisesti koulutettuja strippareita ja mieluiten työnhakualueen laidalta 3 tuntia täysaikatyössä ja 2 tuntia osa-aikatyössä. Jos vapaaehtoinen työnäytetyö ilman työsopimusta, palkkaa, työvakuutusta ei kelpaa, laitan hakuun TE-keskukseen 9€/pvä ylläpitokorvauksena tehtävänä tukityönä, josta ei voi kieltäytyä ilman karenssia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604813
- 653878
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2213423- 1143111
- 482934
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2552124- 381933
- 1081892