Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Linkki jäi:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001147632.html
29.03.2016 20:23
Ihan mielenkiinnosta, että mikä sinun mielestäsi kristityn asenne tulisi olla turvapaikanhakijaan? Ei siis ainakaan sellainen, jossa hän saisi tukea ja apua, mutta millainen?
"Kansliapäällikön mukaan turvapaikanhakijoiden suojelulla tarkoitetaan ennen kaikkea heille annettavaa henkistä tukea. Hän kertoo, että toiminta tapahtuu yhteistyössä viranomaisten, kuten poliisin ja maahanmuuttoviraston kanssa.
– Tämä ei ole niin mystistä kuin se ehkä kuulostaa. Vastaavaa tehdään diakoniassa muutenkin. Annetaan keskusteluapua ja sielunhoitoa, Keskitalo sanoo."
29.03.2016 20:23
Olen usein kuullut lähimmäisenrakkauden, rauhan rakentamisen ym. ihmisten auttamisen olevan 'kristillisiä arvoja'. Tiedä sitten, miten sellaisesta puhuva onkin Saatanan kaveri. Kaipa moni kristitty tulkitsee Raamattua eri tavoin kuin Mäkinen.
29.03.2016 20:17
Tosi harvinaisiahan nuo autopalot sun muut liikennevälinepalot ovat. Tai sitten eivät. Ohessa tilastoja Suomesta.
https://prontonet.fi/Pronto3/online1/Tp22S.htm
http://www.trafi.fi/tietopalvelut/analyysitoiminta/turvallisuuskulttuuri/linja-autopalot
Mutta saahan sitä toki aina juorua aikaan jos joku poliisi Ruotsissa ei pidä autopaloa tavattoman harvinaisena ja hämmentävänä.
29.03.2016 20:05
Turvapaikanhakijat ovat niitä, jotka tulevat itse pyytämään turvapaikkaa. Pakolaisia Suomi otti viime vuonna 1034. Heistä valtaosa oli syyrialaisia. Irakilaisia ei joukossa ollut, ellei heitä kuulunut hätätapauksiin.
http://www.migri.fi/tietoa_virastosta/tilastot/turvapaikka-_ja_pakolaistilastot/kiintiopakolaiset
29.03.2016 19:54
Tässä vähän selvennystä Mäkisen hämmennystä aiheuttaneisiin puheisiin.
"– Tähän on varauduttu ja tästä on keskusteltu. Se tarkoittaa sitä, että ihmiset otetaan vakavasti, mutta me emme piilottele ihmisiä, mutta emme myöskään aja ihmisiä pois, arkkipiispa lisäsi."
"Kansliapäällikön mukaan turvapaikanhakijoiden suojelulla tarkoitetaan ennen kaikkea heille annettavaa henkistä tukea. Hän kertoo, että toiminta tapahtuu yhteistyössä viranomaisten, kuten poliisin ja maahanmuuttoviraston kanssa."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001147632.html
29.03.2016 19:31
Vähän vajaa 4000 uutta turvapaikkahakemusta tänä vuonna 20.3. mennessä. Ei se minusta ihan pieni määrä ole.
29.03.2016 19:21
Alkaa mennä yhä kauemmas ja kauemmas aiheesta. Kerta kerralta enemmän sinun kuvitelmiasi siitä, mitä minä (ja 'kaltaiseni', keitä lienevätkään) ajattelen ja sanon. Sekä täällä, että tuossa toisessa säikeessä. Jos haluat inttää mielikuviesi kanssa, jättäydyn ulkopuolelle.
29.03.2016 18:04
Alkaa mennä kyllä jo aika absurdiksi. Kun tiedän, että Vanhasta Testamentista on kristityillä erilaisia käsityksiä, sinun mielestäsi pitää kyetä nimeämään muutama lampaiden uhraaja. Huoh...
Rauhoitu nyt oikeasti. Ei se sinun uskoasi pilaa, vaikka kaikki kristityt eivät ole kanssasi samoilla linjoilla joka asiassa.
29.03.2016 17:45
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että yrittäisin kumota mitään faktoja? Linkkisi kysely oli tehty brittiväestölle ja siinä myönteisesti suhtautuvien määrä oli noin puolet paikallisten muslimien määrästä, mistä ajateltiin voitavan kenties päätellä, että kannattajat olisivat muslimeja. Ehkä näin on, ehkä ei. Kristityistä en vastaavaa tutkimusta ole nähnyt. Britanniasta tai muualtakaan.
Joku tuossa kuitenkin kyseli, missä päin kristityt tappavat viattomia ihmisiä jne, joten toin esiin vastauksia asiaan.
Minä edelleen kieltäydyn leimaamasta kaikkia terroristeiksi tai huonoiksi ihmisiksi muutoinkaan uskonnon pohjalta. En arvosta terrorismia tai sen kannattamista uskonnosta riippumatta, mutta kukin on vastuussa omista teoistaan ja puheistaan, ei muiden.
29.03.2016 17:43
Voit sinä sitä jankuttaa niin kauan kuin haluat, mutta kuten olen saonut, kristityillä on erilaisia käsityksiä. Myös Vanhan Testamentin tiimoilta. Enkä nyt oikeasti näe mitään syytä alkaa pitämään 'väärinä kristittyinä' kaikkia kanssasi eri mieltä olevia, sori siitä.
29.03.2016 17:34
Tässä en kyllä edes etäisesti vihjaa, että 'kristityt ovat ainakin yhtä pahoja terroristeja kuin muslimit'. Päinvastoin olen sanonut: "Toki valtaosa sekä kristityistä että muslimeista ei ole terroristeja, joten en lähtisi leimaamaan näitä uskovaisia kautta linjan väkivaltaisiksi hulluiksi."
Tosiasia on, että terrorismia on kummassakin ryhmässä. Ei sitä tarvitse kieltää. Ei se tee perusmuslimista tai peruskristitystä terroristia.
29.03.2016 17:29
Se on sinun oma kuvitelmasi. Totta kai ne eroavat toisistaan, sen näkee jokainen, joka vaivautuu niitä lukemaan. Tässä ei ole kysymys minun, ateistin, uskomuksista. Olen vain tuonut esiin, että kristityillä on erilaisia tulkintoja Raamatusta. Näinhän se nyt vain on.
29.03.2016 17:25
Missäs minä niin 'höpisin'?
29.03.2016 17:21
Jo toisessa viestissäni tähän säikeeseen. Raamattu sisältää sekä Vanhan että Uuden Testamentin. Raamatusta puhutaessa ei mielestäni ole hassua ensinkään, että puhuu niistä molemmista.
29.03.2016 17:09
Minulta ei riitä sympatioita terroristien kannattajille. Ei muslimien eikä muidenkaan.
Tuossa 'disinformaatiossa' oli linkkejä lähteisiin.
On tietysti mukavaa kääntää keskustelu ihan muualle kuin Raamatun tappokäskyihin ja kristilliseen terrorismiin, mutta ne nyt olivat tässä aiheena. Eivätkä ne katoa sillä, että alkaa puhua muslimeista.
29.03.2016 17:07
Ei minulla ole aikomustakaan keksiä sellaista esimerkkiä. En usko, että sellaista on. En ole vielä törmännyt yhteenkään kristittyyn, joka edes Uutta Testamenttia noudattaisi täsmällisesti. Kaukana siitä.
29.03.2016 16:58
Miten tämä ajatuksesi saa sinut kuvittelemaan, että raiskaukset ovat loppuneet?
29.03.2016 16:57
No jaa...
http://www.huffingtonpost.com/omar-alnatour/muslims-are-not-terrorist_b_8718000.html
29.03.2016 16:56
Mikä sinut saa ajattelemaan, että ne ovat jossain vaiheessa loppuneet?
29.03.2016 16:36
303 / 375