Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siellä uutisten ulkopuolellahan niitä tapahtuu sellaiset 20 viikossa.
27.01.2016 19:10
Se on niin helppoa valittaa, kun itselle lähes maksuttomat palvelut ovat liian huonoja. Parempaa pitäisi saada ja vähemmällä maksulla mieluiten. Kyllähän ne rahat jostain tulevat ihan itsekseen.
27.01.2016 18:42
Olemme eläneet velaksi muutaman vuosikymmenen. Ennemmin tai myöhemmin asialle on tehtävä jotain, etenkin kun suuret ikäluokat ovat enimmäkseen jo eläkkeellä ja työikäisiä on suhteessa pieni määrä maksamaan hyvinvointivaltion kustannukset.
Jos palvelut halutaan säilyttää, jostain muusta pitää karsia todella roimalla kädellä. Ajat eivät ole helpot. Elintasosta täytyy kyetä tinkimään, jos tahtoo selvitä.
27.01.2016 18:33
Et ilmeisesti ainakaan eettisistä syistä vegaani, koska haluat pakottaa lapset syömään lihaa. Tunnustuksellisella aamunavauksella tarkoitat ehkä kristillistä ja haluat pakottaa kaikki myös palvomaan kristittyjen Jumalaa?
Onneksi meillä Suomessa on uskonnonvapaus ja lihansyöntipakkoakaan ei ole. Mikähän näissä maamme periaatteissa on niin ikävää, että niistä pitäisi kiireesti luopua ja saada valtio sanelemaan, mihin meillä saa uskoa, mitä ajatella, mitä syödä, miten toimia.
27.01.2016 18:00
Ei.
"Turvapaikanhakija voi hakea vastaanottorahaa (vastaanottolaki 19 §) ihmisarvoisen elämän kannalta välttämättömän toimeentulon turvaamiseksi ja itsenäisen selviytymisen edistämiseksi, jos hän on tuen tarpeessa eikä voi itse turvata toimeentuloa. Turvapaikanhakijan käytössä olevat tulot ja varat vaikuttavat tuen määrään."
http://www.pakolaisneuvonta.fi/?lid=66
27.01.2016 16:49
:D Ja minä kun ajattelin, että olisi pitänyt pehmentää tekstiäni, jotta ei vaikuta, että syyllistäisin pienituloisia kun tuon faktat esiin. Ei veronmaksussa ole mitään jaloa, se on pakollista.
27.01.2016 13:42
Ylennä? Juurihan kerroin, että olen ollut taannoin työttömänäkin. Onko se jotain ylentämistä? Jaloudesta tuskin puhuin mitään tai annoin sellaista ymmärtää.
27.01.2016 13:26
Niin. Kun ne arvonlisäverot, joita ei saa korottaa, ja terveydenhuoltokulut, jotka muiden pitäisi maksaa itsen puolesta, saatetaan maksaa kokonaan tai osittain rahoilla, jotka saadaan muiden maksamista tuista alun alkaenkin.
En minäkään ole aina ollut hyvätuloinen, mutta aikanaan nuorempana kun olin pätkän työttömänä, niin en minä kyllä ollut suuna päänä vaatimassa muilta. Tajusin eläväni muiden työn varassa. Minusta siinä oli aihetta kiitollisuuteen. Minun on vähän vaikea ymmärtää, miten jonkun mielestä se vastuu omasta elämisestä on nimenomaan muilla ja voi raivota, jos pitäisi itse maksaa vähän suurempi osa omista kuluistaan.
27.01.2016 12:39
Lapsilisät eivät ole verollista tuloa. Vanhempainvapaat toki ovat kaikkien käytettävissä, mutta lyhytaikaisia. Ei vaikuta siihen veropottiin kyllä suuntaan eikä toiseen tämä.
27.01.2016 12:07
Niin kerroit, enkä faktaasi kiistänyt. Pienituloiset käyttävät osan tuloistaan - olivat sitten palkkatuloja tai muiden maksamia tukia - hyödykkeisiin, joista maksavat arvonlisäveroa. Maksavat osan terveydenhuoltokuluistaankin - pienen, mutta kuitenkin.
Keski- ja suurituloiset tekevät samoin, paitsi että maksavat jokaisesta tienaamastaan eurosta suuremman osuuden yhteiseen pottiin. Ilman tukia. Ja jos ne tulot ovat suuremmat, alv-hyödykkeiden ostaminenkin on todennäköisesti suurempaa.
Rutkutusta on nyt tullut siitä, kun terveydenhuollon omavastuut ovat nousseet. Kun jonkun muun pitäisi edelleen maksaa, ei itse. Täällä on penätty ainakin turvapaikanhakijoiden kiitollisuutta. Ihmettelen joskus, eikö pienituloinen ikinä havahdu miettimään, että jostain ne tuet sun muut tulevat. Kun aina vaaditaan vain lisää muilta ja suututaan, jos itsekin pitää osallistua omiin kuluihinsa.
27.01.2016 12:00
Kaikenlaista voi huomata ja suhteessa on kuluja jne. Mutta tosiasiassa ne kustannukset maksetaan keski- ja suurituloisten pussista, kuten linkkini osoitti. Tilanne on nyt joka tapauksessa se, että on pakko säästää. On pakko luopua jostain. Olisihan se mukavampaa, jos pienituloiset voisivat edelleen vain antaa muiden maksaa, mutta ehkä se ei ole ihan kauheaa, että pitää terveydenhuollon kustannuksistaan vähän suurempi siivu ihan itse hoitaa.
Kyllä meidän jokaisen pitää ottaa se lusikka kauniiseen käteen ja alkaa tehdä töitä asian eteen eikä vain rutkuttaa, että minulle pitää antaa, muilta ottaa.
27.01.2016 11:40
Liittyikö tämä vuodatus jotenkin kirjoitukseeni?
27.01.2016 11:37
Suurin osa, eivät kaikki. Ja jotenkin tästä ajasta pitää tosiaan selvitä.
27.01.2016 11:25
Ja sitten se todellisuus:
http://www.akava.fi/akavalainen/ajassa/viikon_luku/keskituloiset_maksavat_yli_puolet_valtion_ansiotuloverosta
Pienituloisethan saavat lisäksi kaikenlaisia tukia vielä yhteisestä veropotista.
27.01.2016 11:24
Rahastus tapahtuu kyllä keski- ja suurituloisilta. Pienituloisten osuus veropottiin on käytännössä nolla. Edelleen valtaosan terveydenhuollon kustannuksista hoitavat muut kuin pienituloiset. Se muutaman kympin korotus vuosikuluihin ei varmaan ole liikaa vaadittu ihan omasta terveydenhuollosta? Vai pitäisikö edelleen muiden vain maksaa?
Jos mistään ei saa säästää, niin millä selvitään velanmaksusta ja suurten ikäluokkien eläkeiästä?
27.01.2016 11:17
Pääosa terveydenhuollon kustannuksistahan katetaan verovaroista, eli keski- ja suurituloiset ovat maksumiehinä. Kun velaksi on eletty muutama vuosikymmen, niin jotain on asialle tehtävä. Onhan se tietysti ikävää, kun pienituloisetkin joutuvat ottamaan siivun suuremman vastuun omasta terveydestään.
27.01.2016 11:12
Hmm, Soldiers of Odinin Facebook-sivuillaan julkaisema juttu ei kyllä tue ajatusta siitä, ettei etnistä profilointia tehtäisi.
http://neurope.eu/article/vigilantes-in-finland-patrol-streets-to-protect-our-women-from-asylum-seekers/
27.01.2016 10:55
Nämähän eivät kuulemma ole rasistisia partioita, joten ne eivät ilmeisesti tee etnistä profilointia, vaan 'vastassa' on koko rikolliskaarti väristä ja kansalaisuudesta riippumatta. 'Vastassa' ei kyllä pitäisi olla sillä perusteella, että on vasemmistolainen, tyhmä, ruma tai lihava. Ovatko katupartiot näitäkin vastaan?
Koska partiot eivät ole rasistisia, kuulemma, niin suojelevat luonnollisesti uhreja etnisyydestä ja kansalaisuudesta riippumatta.
En nyt ihan kyllä ole varma, miten herran enkelin saa sellaisesta, joka hakkaa ja potkii naisia. Vähän tietysti huolestuttavaa, jos pitää ajatella, että sentään tässä hommassa eivät vielä...
27.01.2016 10:49
Ei tarvitse. Kyllä Suomessa saa olla omaisuutta ja silti olla muiden elätettävänä.
27.01.2016 10:21
Ja Suomessa myös turvapaikanhakijoiden omaisuus ja tulot vaikuttavat tukiin. Eli ensin elätetään itsensä, jos voi.
27.01.2016 10:20
350 / 375